Jeśli chodzi o klasyczne odwołanie, to nie jest to możliwe, gdyż odwołanie zwraca tylko wartość komórki, bez formatowania. Ponadto, nawet z użyciem VBA, komórka zawierająca formułę musi być sformatowana jednolicie (to znaczy można sformatować całą komórkę, ale nie poszczególne znaki). Szkoda, że nie dałaś pliku załącznika, bo wtedy łatwiej można by...
W załączniku.
Witaj [syntax=vbnet]Sub CellToComment() Dim Rng As Range Dim WorkRng As Range On Error Resume Next xTitleId = "KutoolsforExcel" Set WorkRng = Application.Selection For Each Rng In WorkRng koment = koment & Rng.Value & vbLf Next WorkRng(1).Offset(WorkRng.Count).NoteTex... Text:=koment End Sub [/syntax]
Jak masz już zapamiętany w zmiennej numer kolumny, to możesz odwołać się do komórki w trzecim wierszu przez [syntax=text]Cells(3, numer_kolumny)[/syntax] Jeśli potrzebujesz się odwoływać za każdym razem do innej kolumny, to: [syntax=text]Cells(3, ActiveCell.Column)[/syntax]
Sheets("DATA ENTRY " & s)
Yogi (przypominasz mi dzieciństwo) ;). Nie pamiętam, czy był to 'Zwierzyniec', czy też 'Ekran z bratkiem'. Ale autor napisał: potrzebuję makro A do Autora. Może ten kod będzie wygodniejszy (jest bez obsługi błędów, sam się pobaw): [syntax=vb]Sub Przenies() Dim d As Date, p As Date, k As Date ow = Cells(Rows.Count, "B").End(xlUp).Row y = Sheets("Arkusz2").Cells(Rows.Count,...
Tylko już .xlsm
Cześć, potrzebuję pomocy w przetłumaczeniu procedury na język VBA. Mam 2 arkusze: Arkusz1 i Arkusz2. W Arkusz2 użytkownik wpisuje w komórkę B2 liczbę całkowitą. Następnie w wybranych komórkach zakresu D7:D100 również Arkusz2 wpisuje dane. Wpisane dane (i tylko te wpisane) mają się po naciśnięciu na przycisk (przycisk i podpięcie akcji sobie ogarnę)...
Napisałem krótki kod w VBA, który tworzy mi historię edytowania każdej komórki z danego zakresu w komentarzu. Pokazuje też, kto wprowadził zmiany wraz z datą. Wszystko ładnie działa, tylko musi to być bardziej - że tak powiem - idiotoodporne :) ...i z tym mam problem, tzn.: 1. Jak już komentarz automatycznie się stworzy, to nie może być możliwości usunięcia...
potrzebuję każdy wodomierz rozpisać oddzielnie i nie łączyć ciepłej wody w kuchni z ciepłej wody w łazience. Musi być każdy osobno. Kobitki, to takie marudy są odrobinę ... :| ... "Ułatwianie sobie życia" - dodać jedną kolumnę w arkuszu ''Arkusz1'' na "indeks" wylistowujący "adreso-wskazania" wodomierzy, np. w kolumnie ''E'' - i tak przecież są tam...
Taki sposób kopiowania skopiuje również format komórki źródłowej. Można spróbować zrobić to w inny sposób. Załóżmy, że komórka "do rozciągnięcia" to A1. Jeśli chcemy rozciągnąć w prawo to w B1 można wpisać formułę "=$A$1", co w wyniku w komórce B1 da wartość z A1, ale już bez formatowania. Dalej B1 można rozciągnąć w prawo. Analogicznie w dół, można...
Witam Dopiero zaczynam z Vba Exel i mam problem z przyśpieszeniem swojej pracy. Mam 2 arkusze. W pierwszym uzupełniam wiersze od (a2:h22) oraz komórkę "k1". Po włączeniu makra chcę by komórki z podanego przed chwilą zakresu dopisywały się w drugim arkuszu od "a2:h" a komórka "k1" żeby skopiowała się tyle razy ile dopisało się wierszy i to do ostatniej...
Teraz wszystko jasne. [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 2 Then Application.ScreenUpdating = False Plik = "C:\PlikiSpraw\" & Range("A" & Target.Row) & ".xlsx" If Dir(Plik) <> "" Then Rows(Target.Row).Copy Set s = Workbooks.Open(Plik) nw = s.Sheets(1).Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row...
W komórkach J3:L3 wpisujesz wartości alternatywne, które zastąpią te z WYSZUKAJ.PIONOWO. Jeśli te komórki zostawisz puste lub będzie tam wartość nieliczbowa, to pozostaje wynik pierwotny z WYSZUKAJ.PIONOWO.
Ja bym tak to zrobil Dim Tekst As String For i = 2 To Worksheets.Count Tekst = Tekst & Worksheets(i).Cells(1, 1).Text Next i Worksheets(1).Cells(1, 1).Value = Tekst
gdy ilość znaków wynosi 14 Proponuje np. [syntax=vbscript]Private Sub TextBox1_Change() Lr = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If Len(TextBox1.Value) = 14 Then Cells(Lr, "A") = TextBox1.Value End If End Sub[/syntax] Jeśli chcesz 14 znaków lub więcej to oczywiście zmień zapis warunku na => 14 :D
[syntax=vbscript]For y = 1 To ile - 1[/syntax]
Hmm, może dwie pętle? Jedna do określenia Nr wiersza, druga do wypełniania... [syntax=vb]wrs = 1 strS = "MAGMA" maks = 1000 'ustawienie maksimum, coby nie wpaść w nieskończoną Do While Cells(wrs, 6) <> strS If wrs = maks Then Exit Sub wrs = wrs + 1 Loop Do While Cells(wrs, 7) <> "SUMA" If wrs = maks Then Exit Sub wrs = wrs + 1 Cells(wrs,...
Brak załącznika to poważny mankament! Nie wiadomo, jakie dane są w kolumnie "O". W kodzie PRL jest sprawdzany warunek: [syntax=vbscript]Sheets(x).Cells(y, "O") >= -30[/syntax]Otóż warunek ten spełniają nie tylko liczby >= -30, ale również puste komórki, dowolne teksty, w tym teksty puste, wartości logiczne. A jeśli w komórce jest wartość błędu, to program...
Sprobuj takie makro - jest bardzo proste zaklada ze uruchamiasz je z arkusza Dane i ze tabelka w arkuszu Dane jest w tym samym miejscu co dales w przykladzie Sub test() Dim DaneX, DaneY, SpisX As Integer DaneX = 2 DaneY = 2 SpisX = 10 Do While Cells(DaneX, 1).Value <> "" Do While Cells(1, DaneY).Value <> "" If Val(Cells(DaneX, DaneY).Value)...
W załączniku.
Makro poniżej przesuwa nazwiska w prawo o wartość numeru grupy+1, a następnie usuwa puste komórki w obszarze danych. Nazwiska nie są posortowane. Jeżeli jest potrzeba. sortowania to na początku makra dopisać sortowanie.[syntax=vbscript]Sub Przepisz_Nazwiska() Dim Tab_Opis As Variant With ActiveSheet Tab_Opis = Array("Grupa 1", "Grupa 2", "Grupa 3",...
Przy założeniach że w arkusz1 dane w kolumnie A rozpocząć 3 wiersz, tabela na arkusz2 rozpoczyna się w 2 wiersze =INDEKS(Arkusz1!A:A;(WIERSZ()-2)*45+3)
Niestety Run-time error '1004': Metoda PasetSpecjal z klasy Range nie powiodła się.
No i masz odpowiedź! Wywal dolary i będzie OK! Pierwszy $ ustala kolumnę, drugi wiersz. $X$Y to stały adres komórki, nie zmieni się przy kopiowaniu.
Gwoli ścisłości: sprawdzanie poprawności danych nie chroni przed kopiuj-wklej z innego arkusza (czytaj: robiąc kopiuj-wklej i tak możesz wkleić w komórki dowolną wartość). Ale, nie ma rozwiązania idealnego.
A czy dane z wierszy w sekcji "Zakup paliwa" są powiązane jakoś z danymi w wierszach "Zużycie paliwa"? Masz tam kolumny stan pocz./kon. licznika, których brak w zakładce "Razem dział", co z nimi?? Last but not least : czemu po prostu nie dodawać wierszy z datą tylko wtedy, kiedy rzeczywiście jest jakiś zakup robiony? Bo co tak komplikować plik tyloma...
Plik jest jeden i w nim są oba opisane makra. Pierwsze makro opisałem na początku postu nr 7; nosi ono nazwę "LiczX", a drugie makro, które opisałem na końcu postu nr 7, nosi nazwę "Makro1". Czyli mam 1 plik o nazwie: Kalkulator - Koszty Allegro v10f.xls w którym są 2 arkusze, a ich nazwy to: Kalkulator oraz Tablica wyników Odnośnie wymienionych niejasności...
W miejsce 'Sheets("Sheet2").Select' umieść wstawianie arkusza (Sheets.Add) i nadanie nazwy (Activesheet.Name). Jeśli wartości w kopiowanych komórkach nie są unikatowe, musisz najpierw sprawdzić czy arkusz z taką nazwą istnieje.
Jeśli masz jakieś przeciwskazania co do zastosowania makr :cry: to w Twoim układzie danych najprościej moim zdaniem wykorzystać "wewnętrzny import" danych z Bazy przy użyciu Microsoft Query :D W kwerendach zmieniasz tylko kryterium filtrowania i po każdej zmianie Bazy możesz odświeżyć i zaktualizować wszystkie arkusze asortymentowe :spoko: 899914
Wiem ;) ale nie widzę związku za bardzo. Nigdzie dolarów nie mam, a nawet jeśli, to jak miałyby wpłynąć na procedurę kopiowania?
Chyba łatwiej zrobić dwuklik na wierszu, z którego chcesz kopiować. Równocześnie uruchamiasz makro i wskazujesz wiersz. Możesz też się upewnić, czy to właściwy wiersz. Oczywiście można też wstawić tam InputBox, tylko wtedy jak chcesz uruchamiać to makro? Jeśli chodzi o moją propozycję, to komórki docelowe wypisujesz po kolei jako adresy obiektu Range:...
[syntax=vbnet]Sub Makro1() Set toskopiowac = Selection.EntireRow Range(toskopiowac.Offset(1, 0), toskopiowac.Offset(Selection.Value - 1, 0)).EntireRow.Select Selection.Insert Selection.EntireRow = toskopiowac.Value End Sub[/syntax]
wpisywane "ręcznie", a nie poprzez formuły - jak ogarnąć drugą część mojego problemu? Żeby wykorzystać makro zdarzeniowe :D to proponuję wykorzystać jednak inną kolumnę np. wolną obecnie kolumnę A :spoko: . W załączonym pliku proponuje w przedostatniej komórce kolumny A wprowadzić wartość 1 , a wówczas cały ten wiersz (od B do AH) zostanie wstawiony...
Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie. Dodano po 3 (at)ElektrodaBot Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie ?
początku dla $A$1 B2 z obrazka ELEKTRODA.jpg wynika, ze dla $A$1 C2 Poniewaz nie ma zalacznika, patrz przyklad(karta i baza w jednom skoroszycie) Wiersz dla druku - wartosc w C1(za ramami PrintArea) B1:B19 - funkcja tablicowa Ctrl+Shift+Enter
Filtruj wg kolumny z wynikami LICZ.JEŻELI http://obrazki.elektroda.pl/7228439700_1... i ostatnia czynność: kopiuj > wklej specjalnie/wartości - w z góry upatrzony arkusz. Przy odrobinie wprawy wszystko "idzie piorunem" ;)
To już wystarczyło zmienić numery wierszy w adresach. Natomiast ważne, aby nie kopiować formuł tablicowych do scalonych komórek. Generalnie to ze scalonymi komórkami same kłopoty. Scalanie komórek - jeśli jest konieczne - powinno być ostatnią czynnością w arkuszu, po umieszczeniu wszystkich danych i formuł. Pozdrowienia
Sortowanie w Excelu działa tak jak kopiowanie, a nie jak przesuwanie. W związku z tym odwołania z zewnątrz do obszaru sortowanego nie aktualizują się. W odwołaniach zewnętrznych trzeba się odnosić do stałych, a nie do adresów. Zaprezentowany problem można rozwiązać np. za pomocą funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO.
Cóż, taka już natura Excela... Pewnie wklejają się wszystkie odfiltrowywane wiersze, tylko jeden pod drugim, począwszy od pierwszego widocznego. Jak po tej operacji zdejmiesz filtr, to wszystkie odfiltrowywane wartości z kolumny A powinny być w kolumnie C, tylko jedna pod drugą. Nic na to nie poradzisz, trzeba po prostu być ostrożnym przy używaniu filtra...
Tam w tej komórce z FZ występuje numeracja pierwsze Fz to FZ1 ale nie wiem czy numer tutaj ma znaczenie. Ma o tyle, że do tej pory sprawdzałem, czy wartość komórki = FZ, teraz trzeba sprawdzić, czy w łańcuchu znaków, będącym wartością komórki, znajduje się fragment FZ. Dodatkowo w komórkach A pod fz znajdują się głównie cyfry bądź puste pole więc może...
Wstaw nową kolumnę, wklej funkcję (przykład dla kolumny źródłowej A od 1 wiersza) =FRAGMENT.TEKSTU(A1;1;DŁ(A1)... i przeciągnij w dół. Następnie zaznacz kolumnę, Kopiuj, Wklej specjalnie>wartości i usuń kolumnę źródłową. Tę samą funkcję można użyć w pętli VBA (mid, len, right). Warto, jeśli czynność...
Dziękuje za pomoc. Mam jeszcze pytanie - czy istnieje możliwość pomijania kopiowania, gdy w danej komórce dodatkowej nie ma żadnej wartości / danych?
Czy nie byłoby prościej: Kopiuj > wklej specjalnie 1. Wpisujesz w dowolną komórkę dzielnik 2. Kopiujesz komórkę do schowka 3. Zaznaczasz zakres do przeliczenia 4. Ctrl+Alt+v 5. http://obrazki.elektroda.pl/6045363600_1...
Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
A jakie to formuły w kopiowanych komórkach?
Najprościej, zapisać nową 1. zaznacz w innym miejscu arkusza lub w innym arkuszu zakres równy żródłowemu 2. napisz "=" 3. zaznacz zakres źródłowy 4. wpisz o ile ma się zwiększyć. Np "+2" 5. zatwierdź Ctrl+Shift+Enter (formuła tablicowa) http://obrazki.elektroda.pl/5481118400_1... 6. Ctrl+c (kopiuj) 7. Ctrl+Alt+v (wklej specjalnie), wybierz:...
czyli np.: =arkusz1!A1 jak przeciągnę tą formułę w bok (poziomo), to excel automatycznie w następnej komórce skopiuje dane z komórki B1, czyli =arkusz1!B1, a chciałbym żeby w następnej komórce była wartość z komórki A2, czyli =arkusz1!A2 Hmm, to jeszcze byłoby wykonalne. Jeśli kolumny po kolei w jednym wierszu, to skąd wiadomo gdzie ostatnia komórka...
Mnie te makra nie zawiesiły Excela ani razu, ale testowałem je na wersji 2007 i 2010. Być może problem jest spowodowany przez połączenie wklejania danych ze schowka z wstawianiem komórek. Jeśli formatowanie komórek nie ma znaczenia i kopiowane są stałe (tak to przynajmniej wygląda w przykładowym pliku), to może zrezygnować z kopiowania na rzecz przypisywania...
"=RC Tak Nie wiem jeszcze czy okaże się szybsze, ale warto spróbować. Jeżeli podłączysz makro pod skrót klawiszowy (obsługiwany jedną ręką), np w stylu CTRL+D to wbrew pozorom będzie to szybsze niż to co teraz robisz. A szybciej nie osiągniesz nic więcej bo przecież też żeby wkleić wciskasz ctrl+v. Po prostu stajesz myszką na danej komórce, wciskasz...
Formuła działa idealnie. Dzięki I jeszcze jedno pytanie, czy da się za pomocą jakiegoś makra pobierając dane tak jak teraz kopiować pliki o takich nazwach jak wartości z tabeli?
Ale można szybciej. w komórce C2 wpisać = jeżeli(A2="";C1;A2) zatwierdzić enterem ponownie "stanąć" na komórce C2 i nacisnąć kopiuj. zjechać prawym paskiem przewijania na sam dół (ważne by tam była cały czas zaznaczona komórka C2) Przytrzymać klawisz Shift wskazać myszką ostatniąprzy danych komórkę w kolumnie C (zaznaczy się cała kolumna) Prawoklik...
A filtr oraz kopiuj - wklej specjalnie nie wystarczy?
Odnośnie pytania o szczegóły, to czy: 1. dla danej firmy zamienniki mogą występować więcej niż raz, czy jeden zamiennik odpowiada tylko jednemu indeksowi? 2. indeks, który chcesz dopasować, chcesz dopasować po wszystkich (3 jak w przykładzie) zamiennikach, czy wystarczy po jednym? PS. Najpierw dopasuj dane tak, żeby w kolumnach A i D nie było pustych...
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
Tak, jako formuły możesz użyć wartości z kolumny J Np: http://obrazki.elektroda.net/8_124780652... Formatowanie (wszystkie 3 warunki) ustawiasz na pierwszej komórce (K5) i przeciągasz/kopiujesz w dół. Natomiast obliczenie ilości dni (J5) lepiej wykonać formułą: =L5-DZIŚ() skopiowaną w dół. Komórkę B3 może ktoś wyczyścić...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
Pierwsze pobranie powinno nastąpić w pętli Numerować powinieneś na podstawie licznika pętli w , jest to bardziej logiczne. Jeśli ustaliłeś w=3 (wiersz 3), to wartość komórki A w tym wierszu powinna być ustawiona z warunkowym wykonaniem jako [syntax=vb]If a<>0 Then Cells(w, 1).Value = w-2 [/syntax] w momencie pobrania zerowej wartości, nie nastąpi...
Dzięki za odpowiedź. Próbuje to jakoś rozwiązać, ale cały czas stoję w miejscu. Oczywiście nie oczekuję gotowego rozwiązania, ale mógłbyś podrzucić jeszcze jakieś podpowiedzi? Trochę nie bardzo rozumiem sformułowanie: "Robisz pętlę po komórkach pierwszego arkusza". Jakiego polecenia powinienem przy tym użyć? I w jaki sposób przeszukać zakres komórek...
Dobry wieczór, Formułę można uprościć zastępując sumy podobnych wyrażeń formułą tablicową. Formułę wprowadza się do jednej komórki klawiszami Ctrl+Shift+Enter, a później kopiuje w dół. Mam wątpliwość co do celowości liczenia VAT w przypadku biletów bezpłatnych. O ile się nie mylę zawsze w wyniku otrzymuje się zero, a te obliczenia to połowa formuły....
Żeby przy kopiowaniu w bok nie wchodzić w każdą formułę i poprawiać nr kolumny z której pobierasz dane (w twoim przypadku np 3 na 4 itd) możesz zastosować funkcję NR.KOLUMNY() (nie wiem jak jest po angielsku) Funkcja ta zwraca wartość kolumny w jakiej sie znajduje więc jeżeli np główna formuła Vlookup będzie w komórce D6 to zwróci wartość 4 więc twoja...
Te błędy są spowodowane sposobem przeliczania arkuszy przez Excel. Mamy ograniczone możliwości sterowania tym. W tym przypadku można wprowadzić 2 uzupełnienia: 1) w formule 'oblicz' dopisać na końcu: [syntax=text]+0*LOS()[/syntax]Ta zmiana nie zmieni wartości wyniku, wymusi tylko przeliczenie formuły przy każdym przeliczeniu arkusza. 2) Ale to jeszcze...
No teraz cokolwiek rozumiem :D i "najprościej" w arkuszach Google można to zrealizować jak w linkowanym przykładzie [url=https://docs.google.com/spreadsheet... Dobrze by było żebyś przeanalizował jak ten arkusz działa: jaka jest wykorzystana funkcja ("uniwersalna" - można ją...
Piszesz, że dane są kopiowane z faktury do arkusza "Raport zbiorczy" ale z kodu wynika, że operujesz cały czas na jednym arkuszu - odwołujesz się do Range niepoprzedzonego innymi nazwami arkuszy... Najpierw przypisujesz jakieś wartości komórek do zmiennych, a potem te zmienne wypisujesz na inne komórki - nigdzie tu nie widać zmiany arkusza. To jak to...
załącznik ściągałem dokładnie robi to o co chodziło tylko kopiowało całe komórki a nie same wartości, ale już wszystko ok wielkie dziękuję za pomoc
Witam, formuła nie wystarczy gdyż arkusz "wydruk" jest generowany każdego dnia, a następnego czyszczony i generowany nowy, a formuła nie zapamiętuje wartości pobranych...
w tabeli znajdującej się w Arkuszu1 odnajdywany byłby wiersz zawierający "XYZ", a nastepnie wiersz ten byłby wstawiany do Arkusza2 w tych samych adresach komórek czasem wstawi w wiersz odpowiadający adresowi wiersza z źródłowego arkusza A więc w ten sam adres, czy do nowego wiersza? PS. Niestety funkcje się nie sprawdzą bo ja potrzebuje skopiować wartości,...
Odwołaj się do komórki zakresu... [syntax=vb]MsgBox Range("wartosc").Cells(1, 1)[/syntax]
1). Sortujesz dane wg. pierwszej kolumny. 2). W kolumnie CZWARTEJ (jeżeli masz 3 zajęte) korzystasz z instrukcji JEŻELI, przykładowo: =JEŻELI(A1=A2;;A1) czyli: jeżeli komórki a1 i a2 są RÓZNE, to wpisz do kolumny wartość komórki A1 3). W kolumnie piątej postępujesz PRAWIE tak samo, tzn =JEŻELI(A1=A2;;B1) 4). W kolumnie szóstej postępujesz analogicznie...
Witam Mam napisane makro na wyszukanie pierwszej pustej komórki i działa dobrze, ale ja potrzebuję aby wyszukało pierwszą komórkę o zawartości 0,00 . Wartości 0,00 kopiowane są za pomocą formuły z innego arkusza. Pozdrawiam.
Zamiast tego można wykorzystać właściwość ThisCell obiektu Application Słuszna uwaga. Brakowało mi tej właściwości :) Witam. Zastosowałem tą funkcję w swoim pliku, działa dobrze do pierwszego przeliczenia (np F2) i wyrzuca błąd wartości. Excel 2013.
A nie wystarczy sprawdzanie poprawności danych - opcja pełna liczba i podać zakres od 0 albo od 1 do ile potrzeba. Jeśli dane wprowadzane z klawiatury i użytkownik nie jest złośliwy, to powinno wystarczyć. Co innego jeśli dane są kopiowane z innych komórek, wtedy ten mechanizm nie działa. Wstawiłem do A1. Komunikat MsgBox można wyświetlić przy zmianie...
IMHO potrzebujesz jedynie przepisywania wartości z komórki do komórki, otoczonego jakimś sensownym "przyspieszaczem działania" odpornym na błędy, np. tak:[syntax=vbscript]Sub Zapis() On Error GoTo myErr Application.ScreenUpdating = False Application.Calculation = xlCalculationManual Set wsRaport = Sheets("Raport") Set wsSpr2 = Sheets("Sprawozdanie -2")...
jak powinna wyglądać formuła, która w przypadku =JEŻELI(rok2000!Al3)=1;D7=(rok2000!AP3;"... w arkuszu rok2000 komórka Al3 ma watość 1, skopiuje wartość komórki AP3 (z arkusza rok2000) do obojętnie jakiej komórki w arkuszu bieżącym ( rok2005). Bardzo proszę o pomoc.
1. Napisać makro. 2. Kopiowanie wartości: Ctrl+c Ctrl+Alt+v opcja>wartości 3. Odwołanie: = > klik w scalony zakres > Enter
Kolumnę D dodałem z wartościami jakie chcę uzyskać w kolumnie A. W kolumnie A dostaję takie dane pominąłem dane z B i C. Uczę się dopiero VBA. Te daty tekstowe też będę próbował zamienić na faktyczne daty jeśli możesz to proszę to zrobić za co dziękuję. Wracając do meritum, chcę żeby "data" pierwsza od góry była kopiowana niżej w pustą komórkę po napotkaniu...
Funkcja ADR.POŚR może służyć do odczytania danych z pliku otwartego w tej samej instancji Excela. W tym przypadku to się nie przyda. Bez VBA czy innych dodatkowych narzędzi nie da się tego zrobić w sposób trywialny. Istnieją sposoby "drogą okrężną". Najpierw trzeba przygotować teksty odwołań, potem zamienić formuły na wartości i wreszcie aktywować uzyskane...
Na początku musisz ustalić długość kolumny, którą będziesz przeszukiwać tzn. ostatnią niepustą komórkę. Możliwe jest to za pomocą: Application.WorksheetFunction.CountA(... Do wyszukania wartości użyć można: Selection.Find() Cały wiersz zaznaczasz za pomocą: Rows().Select Zaznaczony wiersz kopiujesz: Selection.Copy Wklejasz: Range().Select...
Na początku pętli [syntax=vbscript]Do While Len(ws_src.Range("E" & i)) > 0[/syntax]jest sprawdzany warunek czy długość zapisu w kolumnie E jest > 0. Eliminuje to przypadki pustych komórek i pustych tekstów. Gdybyś jeszcze chciał sprawdzać wartości zerowe to trzeba dodać nowy warunek pod spodem: [syntax=vbscript]If ws_src.Range("E" & i) = 0 Then Exit...
Proponuję: 1) Zamiast formuły z funkcją JEŻELI zastosować formułę z funkcją MAX. Uniknie się w ten sposób dwukrotnego odwołania do tych samych danych. 2) Jeżeli będziesz przestrzegał zasady, że nowe arkusze są dodawane zawsze na początku (a nie na końcu, jak robi się zazwyczaj), to będziesz potrzebować zawsze odwołań do następnego arkusza w kolejności....
Niestety nadal nie kopiuje wartości No i nie będzie value = value lub instrukcja If Cells(x, "P") = "Tak" masz np. tak
Na podstawie zmian w komórce J1 przeliczają się dane w bazie, tam wstawione są funkcje jeżeli,mnie interesuje wartość skopiowanych danych obliczonych na podstawie zmian komórki J1
Dzień dobry, To można rozwiązać różnymi sposobami, zależy do czego te liczby mają dalej służyć - czy mają tylko tak wyglądać, czy mają stanowić dane do dalszych obliczeń. Standardowo przy wypełnianiu komórek zmienia się ostatnia liczba, więc efekt jest taki jak Pan obserwuje. Jeżeli liczby te mają tylko tak wyglądać można zastosować format niestandardowy...
Wydaje mi się, że poniższą linijkę: Cells(x, 2).FormulaR1C1 = "='[nazwa]WINTER 2010'!R" & y & "C" & 10 & "" powinieneś zamienić na: Cells(x, 2).FormulaR1C1 = "='[" & nazwa & "]WINTER 2010'!R" & y & "C" & 10 & "" i zrób tak w każdej linijce, bo w kodzie...
Kod kopiowania i wklejenia jest skomplikowany? Za pomocą F8 możesz go wykonać krok po kroku i popatrzeć która linijka co robi.
Strasznie to wszystko zakręcone, a na dodatek niepotrzebnie komplikujesz sobie życie... Tak naprawdę to by to wszystko można zrobić na funkcjach, bez użycia VBA. No, ale... Zacznijmy od tego że poprzednie makro się wywalało, bo w złym miejscu umieściłeś sprawdzanie warunku: jeżeli masz zdarzenie Change wywoływane zmianą w arkuszu, to jeżeli w tym zdarzeniu...
Dzień dobry jeszcze raz, Ad 1) Można, tylko po co? Ręcznie można oprócz metody Kopiuj/Wklej specjalnie/Wartość zastosować sekwencję F2+F9, czyli przywołać do edycji i zamienić formułę na wartość. Można też automatycznie - napisać procedurę obsługi zdarzenia Change, która będzie nadzorować zakres komórek, i jeżeli pojawi się tam OK, zastępować wynik...
Jak Ci wierszy przybędzie do miliona, to zaczniesz myśleć, dlaczego to tak długo liczy...;) Ale jeżeli już chcesz tak, to nie sprawdzaj w każdym przejściu pętli, czy komórka jest różna od pustej, tylko wylicz wartość końcową pętli na przykład tak: [syntax=vb] For x = 2 To Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row Cells(x, 1) = "=IF(RC[1]<>"""",R[-1]C+1,"""")".....
Witam. Dokładnie o to mi chodziło , bardzo dziękuje . Tylko jeszcze jedno pytanie a dokładniej : przy kopiowaniu do pliku B, zmieniają mi się również formaty w komórkach ( na te z pliku A) czy da się skopiować tylko wartości tak aby nie zmieniać formatowania komórek w pliku B ???
Z tym przeciąganiem to jest dość skomplikowane, bo w takim przypadku obszar selekcji jest większy niż obszar zmian. Trzeba to dopasować. Poza tym przy przeciąganiu najpierw jest kopiowanie, a potem selekcja, w związku z tym przy takiej metodzie rejestracji zmian, jaką tu przyjęto wynik wygląda tak, że wartość poprzednia jest taka sama jak bieżąca. Zatem...
potrzebuje makro ktore kopiuje wartosci z wybranych komórek do nowego skoroszytu
Cześć. Szukam i szukam i znaleźć nie mogę więc kiepsko szukam. Problem mam taki. Mam w komórce wartość powiedzmy "A2+B2" Wiem, że "łapiąc" tę komórkę i przeciągając w dół w następnych będzie "A3+B3", "A4+B4". Natomiast jeżeli robię kopiuj i wklej to - jeżeli wklej jest w komórkę 1 wiersz niżej to wartość mam "A3+B3" - jeżeli wklej jest w komórkę 2 wiersze...
Nie wiem co mogłem zepsuć kopiując powyższą formułkę ale zwyczajnie nie działa.
Witam, makro ma skopiować komórki z arkusza1 do pól tekstowych w arkuszu2. To które mam kopiuje wartość ze schowka w trakcie rejestrowania makra a nie tą która wpisuje już po zarejestrowaniu makra. Z góry dzięki za pomoc.
Dzień dobry, Jeśli rozwiązanie ma być w Excelu to należy użyć funkcji JEŻELI np. =JEŻELI(A1>151;150;A1). Formułę można potem skopiować, aby objąć wynikami cały zakres. Można też najpierw zaznaczyć zakres, wprowadzić formułę i nacisnąć Ctrl+Enter, nie trzeba już będzie kopiować. Wyniki można zamienić na stałe, jesli to konieczne. Skopiować Ctrl+C, potem...
CTRL+SHIFT+" (CUDZYSŁÓW) Aby skopiować wartość z komórki nad aktywną komórką do komórki lub paska formuły CTRL+` (POJEDYNCZY CUDZYSŁÓW) Aby przełączać się między wyświetlaniem wartości komórek i formuł komórek Znalazłem tylko takie określenia. Sprawdź jaki format ma komórka po tej operacji. Przed użyciem tego skrótu za pewnie miałeś format komórki jako...
Dotychczas robiłem to w taki sposób. 1. w jednym arkuszu tworzę cennik (cennik1) 2. kopiuję pierwsze trzy kolumny z cennika i wklejam do drugiego arkusza (cennik2) z zachowaniem formatowania 3. w skopiowanym cenniku wartości w kolumnie cena odnoszę do ceny końcowej w cenniku (=Cennik1!C1) wszystko jest OK do czasu modyfikacji - jeżeli dodaję kolejny...
Posiada razem z zaznaczeniem opcji szukania względem pierwszych czterech znaków w wartości komórki? W takim razie z chęcią poznam jak wygląda taka formuła.
Spróbuj z dodatkowym zaznaczeniem jednej z opcji Formuły/Wartości i formaty liczb. Uwaga: ilość komórek musi być identyczna (tzn. komórki scalone liczy się jako jedna)
Dziękuję, ja w międzyczasie po prostu zaznaczyłem 11 pustych komórek i dwunastą z formułą i metodą kopiuj wklej przeleciałem całą kolumnę równoległą do tej z wartościami. Też nie elegancko, ale działa :)
kopiować komórka excel excel kopiować wartość excel wartość komórka
oporność głośnik alpine kostki cisco konfiguracja wireless
active webcam obudowa 18tbx100
Migająca dioda w telewizorze JVC QLED Android TV Czarny ekran w BIOS na Windows 10 - co robić?