OK. Teraz mam pilne zadanie, w godzinach wieczornych coś do rozwiązania. ... Tu to jest [syntax=vb]Sub copyNumKs() Dim bd As Range, bs As Range, r& With Sheets(1) Set bd = .Cells(1, 5).Resize(.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row, 1) End With With Sheets("wydruk") Set bs = .Cells(1, 2).Resize(.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row, 2) End With For r = 2...
Aby wydrukować jeden szablon, możesz użyć prostego przepisania wartości (lub nawet formuł): [syntax=vbscript]Arkusz2.Range("A1:E6").... 'wyczyść stare dane na szablonie Arkusz2.Range("A1").Value = Arkusz1.Range("A1").Value Arkusz2.Range("A3").Value = Arkusz1.Range("G5").Value Arkusz2.Range("A5").Value = Arkusz1.Range("G3").Value * 1000 & "...
Są przynajmniej 2 rozwiązania: 1. drukowanie z Excela arkusza z formatką etykiet 2. powielenie wierszy w Excelu (jak w załączniku) i użycie korespondencji seryjnej w Word.
chciałbym żeby w raz z usunięciem danych w komórce, również usuwał się wiersz tabeli W przedstawionym rozwiązaniu usunięcie indeksu powoduje "wyczyszczenie" całego wiersza :cunning: (jakkolwiek do tego celu wykorzystano odpowiednie formuły w tym arkuszu :D ) - nie wiem jak duże (ile pozycji ?) oferty przygotowujesz dla Waszych klientów , jeśli więcej...
Rozwiązanie dla Excela. (W czasie prób wyłącz drukarkę) Makro drukuje zadaną ilość stron, zmienia Nr i umieszcza napis "Oryginał" lub "Kopia". Ustawienia w arkuszu "Opcje".
Szablon PZ musiałbyś najpierw utworzyć w dodatkowym arkuszu. Umieszczenie w nim danych i wydruk, to już tylko "chwila" Odn. zegara Wklej do modułu [syntax=vbscript]Option Private Module Sub Zegar() If Time > "23:49:00" And Time < "23:59:00" Then Druknij End If NextTick = Now + TimeValue("00:10:00") Application.OnTime NextTick, "UpdateClock" End...
Prawdą jest, że powinno się program wykonać w Accessie. Można jednakże dużo wykonać w Excelu i prezentuję mój pomysł na rozwiązanie problemu.W dołączonym pliku zamieściłem przykładowy kod do drukowania etykiet. Na stronie "Wydruk" jest przycisk uruchamiający makro. Wielkość wydruku należy ustawić w zależności od drukarki. Ustawienie obszaru wydruku...
Jeżeli tak to proponuje nagrać makro i podpiąć je pod przycisk (będzie najprościej). Włącz na wstążce zakładkę deweloper Plik-opcje-Dostosowanie wstążki-i w oknie po prawej stronie zaznaczyć Deweloper i OK Na wstążce pojawi się karta deweloper.Otwórz ją. Przejdź na twój pierwszy arkusz. Wciśnij "Zarejestruj makro" Teraz postępuj tak jak zawsze robisz...
Funkcji nie ma ale proste makro może to załatwić. Powiedzmy, że w A1 wpiszesz datę (zgodnie z formatem daty excela) 2010-05-05 Pod przycisk (z formularzy) podepnij poniższy kod i już. Drukuj tylko za pomocą tego przycisku, inaczej data się nie zmieni. Ewentualnie w kodzie dostosuj do swoich potrzeb nazwę komórki z datą (A1) i nazwę arkusza (Arkusz1)....
1. Zmiana koloru nie jest zdarzeniem, więc musisz uruchamiać makro (w ostateczności można wykorzystać 'SelectionChange', ale ma to w tej sytuacji swoje minusy) Następna sprawa, to skąd Excel "ma wiedzieć" jaki kolor był przed zmianą? Potrzebna byłaby tabelka w dodatkowym arkuszu kolor>zakres obszaru wydruku. 2. Myślę, że wystarczy zwykłe JEŻELI(Arkusz1!suma>160;Arkusz1!suma-160...
Makro uruchamia się w momencie wprowadzenia daty. Może jak Ty patrzysz na ten obrazek, to wszystko rozumiesz, ja nic. Przepraszam jeśli niezrozumiale opisałem. Więc załączyłem zeszyt - faktycznie działa prawidłowo to co tam jest. Przeniosłem to co chciałbym uzyskać do osobnego arkusza - "wydruk". Chciałbym aby w arkuszu "wydruk": 1) Liczba porządkowa...
W pierwszej kolejności ustawiłbym na arkuszach obszar wydruku (metoda dowolna ręcznie/makrem) [syntax=vbscript]wybrany_arkusz.PageSetu... = "zakres"[/syntax] Następnie w pętli np. For .. Next sprawdziłbym czy w zakresie komórek C3:C10 jest "PRAWDA". Jeżeli tak, to korzystając z instrukcji warunkowej If .. Then zainicjowałbym wydruk [syntax=vbscript]Sheets("nazwa_arkusza")...
Który arkusz jest aktywny w trakcie podglądu ? Dlaczego właściwie do identyfikacji numeru wiersza, z którego pobierane mają być dane, służy zaznaczenie jakiejś jego komórki/komórek, czy to jedyny mechanizm, który można zastosować ? Makro aktywuje na poglądzie arkusz Etykieta. W podglądzie nie ma danych uzupełnionych z arkusza Baza oraz gubi się odwołanie.
W mojej ocenie w Twoim pliku widać, że w ogóle nie panujesz nad tym co drukujesz :cry: Ustaw sobie właściwie obszar drukowania, spójrz na widok podział stron, ustaw właściwe skale. W większości arkuszy masz ustawione: szerokość jedna strona i wysokość jedna strona i normalnie te dwa obrazki się nie mieszczą "w drukarce" :D Proponuje albo zmodyfikować...
Witam. Owszem jest to do zrobienia...mało z tego całkiem prosto :D... Zacząć nalezy od makra, które tworzy nowy arkusz...nastepnie wklejane są dane i numer...nastepnie wydruk arkusza o numerze [ilosc arkuszy]...nastepnie zamkniecie arkusza o tym samym numerze... a wszystko w pętli aż do natrafienia na pusty wiersz - bez danych
Witajcie, Potrzebuję pomocy z makrem. office 2010 Chciałbym,żeby automatycznie drukowało mi arkusze, ale jeżeli wartość w komórce j1 jest większa od zera.(w tej komórce przesyła mi dane z zamówienia) Wiem, że to proste, ale okazałem się być zbyt ułomny. Czyli powinno sprawdzać po kolei arkusze i jeżeli J1>0 , powinno drukować obszar wydruku. Ktoś pomoże?...
Zobacz załącznik. Dla prawidłowego działania formuł, każdą fakturę w Arkusz1 należy kończyć nowym numerem. Kolumnę F oraz zakres E1:E2 ustaw z białą czcionką i nie będzie widoczne na wydruku. Edit 21:29: Zmieniłem załącznik, poprzedni był niedokończony.
Nie wiem, co dokładnie chcesz robić. Twoje makro zaznacza po kolei różne arkusze (nie wiem czy wszystkie, czy wybrane, bo są podane konkretne nazwy), ale tylko dwa z nich drukuje, wskazując wcześniej różne zakresy komórek do druku. Polecenie PrintOut to polecenie drukowania. Możesz przed nim dopisać warunek [syntax=vbscript]If Range("A1").Value = "x"...
Wcześniej zapomniałem dopisać, ale fajnie by było, gdyby w arkuszu Arkusz3 np. w komórce P2 była by zapisywana każda analiza w postaci listy rozwijanej oznaczonej datą i godziną analizy, np. jeśli dziś o 09:00 robię pierwszą analizę, to wynik tej analizy z Arkusz3 jest zapisywana w postaci 2017-01-02 09:00 kolejna analiza zrobiona następnego dnia o...
Bałem się ze odpowiedź będzie zahaczała o VBA, tak formularze są w jednym arkuszu, ale mogę je podzielić tak żeby każdy był w oddzielnym z tym że wtedy musiałbym znaleść sposób na ukrycie konkretnego arkusza w powiązaniu z zawartościa komórki a to zapewne też już trzeba płodzić makro albo dwa? Plik załączam, liczba która determinuje ilość formularzy...
reszta już prosta :) dziękuje pięknie - kombinowałem kombinowałem ale na taki prosty pomysł nie wpadłem :P to może pomożesz jeszcze w jednym - mam makro drukujące zaznaczony w arkuszu obszar ale poszukuje możliwości zapisania w makro na której drukarce ma zostać wykonany wydruk - mam dwie i chciałbym drukować tylko na jednym z nich.
Jak napisałem wcześniej, makro może wiele. :D Ale wracając do tematu. Czy te niedrukowalne arkusze są w jakiś sposób zabezpieczone? Czy problem powstaje przy wydruku całego arkusza? Czy daje się wydrukować zaznaczenie?
Dzięki. Niestety nic z tego moja amatorska głowa nie rozumie. Domyślam się że piszesz o makro ale nie umiem tego sam zrobić. Możesz zaproponować krok po kroku? Co to jest Ooo o? Dodano po 1 Loop :)
Musisz spróbować zrozumieć Excela i VBA. Wygląd wydruku arkusza możesz swobodnie kształtować (również w Twoim Excel 2013 :D ) poprzez konfigurację "ustawienia strony" i "ustawienia arkusza". Jeśli w ogóle pominiesz prawidłowe ustawienie wydruku lub zastosujesz jakiś wymuszony tryb podziału stron to wydruk albo będzie zupełnie przypadkowy albo dokładnie...
A co w przypadku innych miesięcy, o których autor nie wpomniał? Jeśli ewidencja sprzedaży będzie w jednym rocznym arkuszu to formuła wyszukaj.pionowo w szablonie wydruku poradzi sobie spokojnie przez cały rok :D
Przepraszam że się wtącam, pomysł uważam za ok, ale w tym przypadku nie wiem czy jest sens stosowania ustawienia Set arkPrn = Sheets("Wydruk") kiedy to i tak nie przyśpieszy działania, a czy pisać arkPrn czy Sheets("Wydruk") to i tak trzeba coś napisać a tu dodatkowo trzeba pamiętać by wyczyścić pamięć. Uprościł bym tak (z tym że coś...
Załączam przykładowe makro: - zapisu do pdf bieżącego arkusza Excela - wydruk pliku arkusza za pomocą komendy Shell i Acrobat DC - wydruk zewnętrznego pliku *.pdf za pomocą komendy Shell i Acrobat DC. Nie ma żadnych zabezpieczeń (błędne ścieżki, brak plików itp.) Trzeba uzupełnić własną ścieżkę do Acrobat.exe. Oczywiście to tylko prosty przykład, możliwości...
Tu jest przykład jak bym chciał to wydrukować na drukarce mojej koleżanki z pracy: If key = 6 Then Arkusz3.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:="\\MAŁGOSIA\HP LaserJet 3200 Series PCL 6 na Ne06:", Collate:=True Jeżeli znasz adres XEROA5 to wpisz jak nie to wykorzystaj nagrywanie makra. Włącz "zarejestruj makro". Wybierz menu...
Formatowanie jest bardzo proste, to są dwa formatowania, jedno dla górnego indeksu a drugie dla dolnego indeksu. Jeśli chodzi o drugą część mojego pomysłu to chodzi o to że jeśli to formatowanie będzie już działać poprawnie to jak już wiem że po skopiowaniu danemu pracownikowi Wzoru Grafiku wszystkie komórki będą na czerwono nawet te które powinny być...
chciałbym aby wydrukował się cały Arkusz 2 Co to wg Ciebie znaczy cały Arkusz czyżby wszystkie komórki w 1 048 576 wierszach i w 16 384 kolumnach :please: :?: Jeśli nie - nagraj sobie makro do określenia obszaru wydruku, sformatowania go i wydruku na odpowiedniej liczbie stron :idea: Bez przykładowego pliku trudno Ci doradzić jakie makro masz zastosować...
Witam, Dla usprawnienia pracy, chciałem stworzyć plik wydruku. Aktualnie po wykonaniu badań, wypisuje ręcznie WZ, a następnie w wolnej chwili przenoszę te dane do arkusza Excel. Arkusz jest podzielony na dno tygodnia i odpowiednio kolumny które posiadają dane z WZ. Posiadam wzór WZ w Wordzie i Excelu z pustymi miejscami na wypełnienie danymi. Usprawniając...
Cześć mam problem z makro, które przy wydruku arkusza będzie numerowało strony na zasadzie "która strona / z ilu stron" (środek stopki dolnej) nagrane makro niestety nie działa poprawnie :( .CenterFooter = "Strona &P z &N" macie jakiś pomysł? z góry dziękuję za rady typu "wpisz sobie z palca" :) :p
Mam makro drukujące dane z arkusza. Chciałbym jednak mieć możliwość wyboru zakresu wydruku, tj. zamiast ustawionego na stałe zakresu .PageSetup.PrintArea = "$a$1:$R$100" móc np. pobrać z określonej komórki liczbę stron. Sub Wydruk_listy() With ActiveSheet .PageSetup.PrintArea = "$a$1:$R$100" If Not (Application.Dialogs(xlDialogPrinterSetu... Then...
Jak to zrobić? 1. Nagrać makro (obszar wydruku, orientacja strony) 2. Usunąć nadmiar (interesuje nas wyłącznie 'PrintArea' oraz ''Orientation') 3. Podstawić wartości 4. Cieszyć się działaniem
Pytanie jak z Excela wydrukować plik word aby zarejestrowało to makro. Żeby zobaczyć jaki kod się stworzy przy wydruku z Word-a można makro zarejestrować w Word-zie, a następnie je dostosować, tak, aby np. otwierało plik/pliki Word-owe i je drukowało. P.S. Gotowe rozwiązanie może i jest super, ale jeszcze lepsza jest przyjemność stworzenia czegoś samemu...
Zgadzam się ze zdaniem kolegi Prot . Po jakimś czasie uzbiera się tych kopii tyle, że zrobi się bałagan. Wg mnie, kopię takiego zestawienia można zmieścić w jednym wierszu arkusza (jednej linijce pliku tekstowego). Do podglądu/wydruku archiwów wystarczy odwrócić makro zapisu + jakaś zgrabna wyszukiwarka/filter. Jeśli z jakiegoś powodu będzie potrzebny...
Dzięki bardzo - ponieważ napisałeś nie w Makro, muszę dostosować do WYDRUKU który to kod napisany jest w Makro. Chyba, że tutaj także byś coś wykombinował? - arkusz DRUK. - gdybyś zechciał pochylić się nad tym arkuszem, jak zastosować Twoje rozwiązanie w tym arkuszu. Pozdrowienia Dodano po 1 Przeniosłem Twoje rozwiązanie (Formułę) z arkusza DATY do...
Ręcznie mogę zapisywać pliki, ale dalej nie zapisuje z poziomu makro :/ Sprawdzałem ustawienia excela i wszystko zdaje się być ok. Dla testów odpal to i przez 'getsave' wybierz pulpit. [syntax=vbscript]Sub t() plik = Application.GetSaveAsFilename(Sheets("il... & ".xls", "pliki excel (*.xls), *.xls") 'pobieranie nazwy z komórki If...
Nie zaznaczam zbiorczo wszystkich arkuszy i tak drukuje. Sytuacja ma miejsce jeśli wybiorę ręcznie jakieś określone arkusze i dam drukuj aktywne arkusze to drukuje dwustronnie. W moim makro nie ma aktywnych arkuszy więc może to jest przyczyną wydruku pojedynczego. Jutro wypróbuję twoje makro i się odezwę. Dodano po 15 Niestety makro "zbiorczo" nie działa....
Masz rację do druku wysyłane są strony z dokumentu o tej samej nazwie obecnie w zupełności wystarcza mi wydruk, Twoje makro przyspieszyło mi znacznie pracę. Dysponuję starszą wersją Excela więc gdy będę miał potrzebę zapisania kilku stron w pdf zastosuję Open office Bardzo dziękuję za pomoc Temat uważam za zamknięty
Rozumiem, że chcesz to zrobić całkowicie bezkosztowo, jeżeli te kilka stówek to za dużo. Ok, to jeszcze pytanie gdzie jest ten formularz do drukowania: Excel (najłatwiej), aplikacja webowa (trochę trudniej) czy instalowana (da się, ale trzeba powalczyć)? Jeżeli nie jest w Excelu, to czy da się go włożyć do Excela i zadziała? Ja bym spróbował zautomatyzować...
Witam mam pewien pomysł...ale oczywiście wiąże si eto z kolejnym problemem... jeśli wstawię jakiś kształt z półprzezroczystym tłem to będzie ładnie wszystko maskował i wszystkie komórki będą niedostępne bo klikając na tło klikniemy na format a że format też będzie zablokowany to nie będzie można go edytować:) no i oczywiście butony działają (bo nałożony...
Witam, Próbuję stworzyć makro, które będzie zrzucało plik excela do PDF. W zależności od opcji wybranej w ComboBox2 , plik powinien zmieniać nazwę w wydruku i jednocześnie pokazywać zmiany w kalkulacjach itd. ComboBox2 znajduje się w kilku arkuszach. Z założenia przy zmianie ComboBox2 na jednym arkuszu, wartość ComboBox2 na innych powinna się zmieniać....
Zbyt enigmatycznie opisujesz kolego swój problem :cry: (dodatkowo brak przykładowego pliku lub ilustracji :!: ) Co tam ma być w tych wierszach "stopki" każdej strony (rozumiem, że strony wydruku ? analogicznie jak wstawianie początkowych wierszy :?: ) - sumy częściowe, jakieś wartości do przeniesienia, czy stałe informacje tekstowe ? W podobnych przypadkach...
Ten załącznik to arkusz w którym ma być makro. Cos podobnego znalazłem tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Tylko tam szablon jest jeden stały. Chodzi o to aby każdy wiersz przenosiło do odpowiedniego szablonu do wiersza 100. Z tego wiersza będą podstawione w szablonie dane. I później wydruk jednostronny w odpowiedniej ilości...
szukam pomocy w arkuszu Excel 2007 mam zrobiony projekt Rachunku ale nie chce zeby byly wydrukowane trzy pola pomocnicze tzn ma byc je widac na monitorze ale nie po wydruku,slyszylem ze w makro idzie cos takiego ale niestety potrzebuje zeby mnie ktos naprowadzil na to.Moze istnieje jeszcze inna mozliwosc? Pozdrawiam dhgdghbg hhjs nhzzjhzss gfhjhnnnzzznhwws...
Mam tagi problem do rowiązania. Może mi ktoś podpowie jakie makro to zrobi. A mianowicie: Mam w skoroszycie excela wiele arkuszy. W każdym arkuszu mam zdefiniowany obszar wydruku z tabela. Mam również zrobiony arkusz - listę ze spisem wszystkich arkuszy z tabelami. Chciałbym zrobic makro, którę bedzie drukować tylko wybrane arkusze. Wybór arkusz dokonywał...
Witaj, Można napisać proste makro, które: - wczyta ilość stron do wydruku (z komórki poza drukowanym arkuszem, albo inputbox z klawiatury) - powtórzy się zadaną parametrem uzyskanym wcześniej ilość razy wykonując dokładnie dwie rzeczy - inkrementację numeru oraz szybki wydruk na domyślną drukarkę (bez zadawania pytań). Nie testowałem takiego rozwiązania,...
Witam, potrzebuję zrobić wydruk w pdf z pliku z załącznika z zakresu kolumn L-Q,kryterium ma być data z kolumny Q. Dobrze jak mógłbym dodać szablon drukowania czyli np logo firmy i stopkę. Chciałbyś tworzyć w VBA szablon drukowania :?: :D Proponował bym na początek zrobić dodatkowe arkusze w tym skoroszycie z szablonami odpowiednich dokumentów, nagrać...
JRV Wiec chyba jest jednak prostsze rozwiązanie i tu Makro jak najbardziej wchodzi. Odnośnie twojego pytania. Funkcja wyszukaj pionowo pobiera dane z tabeli w arkuszu DATACODES Natomiast tabela w arkuszu work jest potrzeba tylko aby automatycznie zrobić formatowanie i to jest potrzebne do wydruku tylko i wyłącznie. Czy jest możliwość napisać takie...
Mam tak zrobione ale jednak nie działa to właściwie. Problem jest dość złożony. Wydaje mi się że excel przy wydruku etykiety korzysta z ustawień jak przy wydruku arkusza. Drukowany tekst jest bardzo mały. Poniżej kod. [syntax=vbscript]Sub Ustawienia_DYMO() ' ' Ustawienia_DYMO Makro ' ' Application.PrintCommunication = False With ActiveSheet.PageSetup...
Problem pewnie mam banalny, ale nie potrafię sobie z nim poradzić. Potrzebuje makra do wydruku arkusza - powiedzmy co 10 wierszy na stronę. Póki co na szybko napisałem takie coś, i póki co - nie działa ;P Dzięki za jakąkolwiek podpowiedź!
Witam, czy istnieje możliwość wydrukowania arkusza razem z tłem arkusza - np. poprzez Makro (wiem, że normalnie jest to niemożliwe). z góry dzięki za każdą pomoc
Witam Jestem totalnie zielony w temacie, a potrzebuję stworzyć sobie makro, które pozwoli na kopiowanie komórek o odpowiednią ilość wierszy - otóż mam gotowy plik z dużą bazą danych, do której kilka razy w tygodniu doklejam kolejne wiersze. W osobnym arkuszu mam utworzoną, przygotowaną do druku kartę (2 kolumny po 19 wierszy), do której podczytane są...
Samo zsumowanie to nie problem gorzej z wydzieleniem kont które istnieją w górnej tabeli wpisaniem ich do dolnej tabeli. Tu potrzebne jest już makro z pętlą do 31 a w pętli ustawianiem listy kont. Ale najprostszym rozwiązaniem jest nagranie makra w postaci : posortuj tabelę wg konta ... potem ... sumy pośrednie ... przypisz do przycisku i ... już jest...
Witam Tym razem nie wiem jak to ugryźć. Mam tabelę w excelu (powiedzmy 100 wierszy z liczbami) które drukują sie na np. 4 stronach. Nie mogę "rozwalić" ciągłości tabeli, więc nie mogę wstawiać dodatkowych wierszy (chyba że tylko na moment wydruku). Docelowo arkusz może mieć zmienną liczbę wierszy z danymi. Innymi słowy potrzebuję uniwersalnego rozwiązania...
Do kolegów i koleżanek zwracam z prośbą o pomoc. Exel 2010 jaki używam. Mam zeszyt o nazwie "Wzor program do składnic". W tym zeszycie są arkusze o następujących nazwach: "Informacja", "DANE", "ZASTĄP", "SCALANIE", "DATY_SKRAJNE", "SPIS". W tych arkuszach znajduje się wiele funkcji, które miały mi pomóc w uzyskaniu efektu jaki znajduje się w arkuszu...
Witam. Utworzyłem makro do zmiany koloru karty w zależności od wartości komórki. Jeżeli w komórce F6 wartość będzie większa od 0 to karta zmieni kolor na czerwony. Makro działa, ale muszę je wywoływać każdorazowo uruchamiając to makro. Na razie poradziłem sobie tworząc we wszystkich kartach przycisk uruchamiający to makro, ale jest to trochę bez sensu....
Cześć, Jestem początkujący w VBA, ale porwałem się, by przygotować skoroszyt obsługujący raporty kasowe i druk KP w szkole muzycznej. W załączonym pliku nie wiem jak napisać taki skrytp: W arkuszu "dane" wpisuję kwotę, którą za dany miesiąc wpłacił uczeń np. w komórce J8, i pozostawiam tę komórkę zaznaczoną. Uruchamiam makro, które przykleja do odpowiednich...
Sorry, nie mogę się powstrzymać :please: a czym się różnią usługi nr 4, że różnicujesz VAT :D jedna z materiałem własnym, a druga z powierzonym :?: :D Różnią się... Jak napisałem to jest arkusz czysto symboliczny i przykładowy. Rzeczywisty cennik dotyczyć ma usług związanych z elektryką. Tu natomiast zainstalowanie głupiego gniazda/kontaktu zależnie...
Witam, - w czasie epidemii koronawirusa, w czasie robienia zapasów artykułów spożywczych, pomyślałem, że dla zinwentaryzowania tego co w lodówce, na regale w spiżarni i wszystkiego co może się zmarnować - bo mija data przydatności do spożycia, napiszę żonie makro. Myślę, że może się przydać, tym bardziej, że zauważyłem, iż ludzie z braku tego po co...
Cześć, Proszę o pomoc ponieważ nie potrafię sobie z tym poradzić, a nie jestem biegły w temacie makr. Otóż pilnie potrzebuję skonstruować plik, który pełniłby rolę programu do generowania prostych faktur. Plik zrobiony według rzeczywistych potrzeb, miał zostać jedynie zautomatyzowany tak, by po kliknięciu w przycisk "Generuj wydruki" odbywał się zapis...
Dzięki, o to chodziło... niestety napotkałem kolejny duży problem. Nie wiem czy to wina Excela 2003,ale okazuje się że w tak przygotowanym arkuszu nie są aktualizowane łącza. W zasadzie miało to działać tak: Wiersze z danymi są zaciągane z zewnętrznych plików, numerowanych od 1 wzwyż, stąd konieczna była zmiana nazw. W przypadku braku pliku excel wyświetla...
Witam! Nakazano mi zrobić arkusz zamówienia. Mam już praktycznie gotowy. Niestety jestem zielony z Excela, całkiem, jeśli chodzi o jego zaawansowane funkcje. Czytałem trochę po forach, na tym również, jednak tam już ludziska mają pojęcie o tworzeniu makr, ja niestety nie wiem jak się do tego zabrać. Mam w formularzu zamówienia komórkę "Zamawiający",...
Następnie chciałem usunąć pierwszy wiersz w pierwszym arkuszu żeby powstał kolejny wydruk z danymi z drugiego wiersza.niestety w tym momencie rozsypują się odwołania. Najprostszym rozwiązaniem Twojego problemu jest: 1. zaznaczyć wszystkie komórki powyżej tej którą chcesz wykasować 2. użyć kombinacji klawiszy Ctrl+C 3. ustawić się w pierwszej komórce...
Niestety nie można zarejestrować w makro "inna komórka", VBA nie zrozumie takie. W post #2 PRL podal Ci link Dodano po 3 Być może jednak wiersze w arkuszu są równomiernie, na przykład co 40 wierszy umieścić numery?(w m6, m46, m86 itd.) Dodano po 19 No tota M6, przy prawej krawędzi, lub na ilu kolumny w lewo? Numer na każdej stronie powinno być 5 wierszy...
Próbujesz w OpenOffice uruchomić makro napisane w Excelu? Nie będzie działać. Trzeba przepisać. Mnóstwo informacji znajdziesz w Internecie. Tu przykład makra wydruku z zapisaniem "oryginał/kopia": http://obrazki.elektroda.pl/5534132900_1... Generalnie nie jest to trudne. Trzeba "złapać". Zakres C7:C10 aktywnego arkusza w VBA zapisujesz...
Trzeba przechować w jakimś miejscu licznik utworzonych protokołów - wybieramy komórkę w arkuszu. Proponuję utworzyć/zarejestrować makro o nazwie Auto_Open: 1. zwiększamy wartość licznika o 1 2. zapisujemy plik (licznik zostanie zapamiętany) 3. Plik -> zapisz jako (powstanie nowy plik) ... 3a) jako nazwę pliku podajemy stały "przedrostek", np. "Zlecenie...
Dzień dobry 1 .Wpisanie wartości (godzin 24 lub 12 lub 6 lub innych jeśli 24 dzieli się na dwóch pracowników to tak by było wiadomo który przychodzi w dzień a który w nocy ) w arkuszu "ROBOCZY GRAFIK POST MC" w kolumnie oznaczonej datą - spowoduje automatyczne wstawienie w arkuszu "GRAFIK DZIENNY" odpowiednio do wystąpienia wartości w kolumnie IMIENIA...
Witam Do pełni szczęścia w trzymiesięcznej pracy nad wieloma formularzami w excelu brakuje mi ostatniego polecenia, które : Zapisze arkusz jako plik PDF w katalogu domyślnym z jednoczesnym przypisaniem jako nazwy pliku treści z wybranej komórki, w określonej serii (np partia 1.pdf,partia 2.pdf,partia3.pdf itd) Użytkowanie formularza obecnie wygląda...
Witam Wszystkich Poszukuję rozwiązanie na temat makra. Mam skoroszyt z kilkoma arkuszami. Ilość danych na tych arkuszach jest uzależniona od pierwszej strony, gdzie zaznaczam czy dotyczy czy nie. Problem pojawia się, gdy przyjdzie mi wydrukować dane ze wszystkich arkuszy ze wszystkimi informacjami. Przypisane makro działa bardzo dobrze drukuje mi wszystkie...
Jak twierdzą fachowcy: Arkusz spisu z natury może być gotowym formularzem lub też zostać wygenerowany z systemu komputerowego . Komputerowy arkusz spisu z natury może posiadać numery inwentarzowe i nazwy składników, które mają podlegać inwentaryzacji, ale niedopuszczalne jest ujęcie ilości składników majątkowych. Tak więc jeśli wymogi ustawowe są spełnione,...
Czołem, Przyda mi się pomoc w przebudowaniu makra jakie posiadam. W chwili obecnej mam makro, które drukuje mi wszystkie dokumenty per filtr w raportu. Potrzebuje zamienić opcję drukowania na: 1)Otwarcie szablonu prezentacji 2)Aktualizację danych i wykresów per filtr tabeli przestawnej 3)Zapis jako prezentacji nazwš filtra z aktualnš datš (komórka z...
Odszukaj w kodzie taki fragment: 'jeżeli nie istnieje utwórz zakładkę o nazwie kolumny B If Not jest_zakl Then wbNowy.Sheets.Add(After:=wbNowy.... = nazwa_zakladki Set wsNowy = wbNowy.Sheets(nazwa_zakladki) wiersz = 1 'kopiowanie nagłówka wsZrodlo.Range("A1:C1"...
Witam wszystkich forumowiczow, z gory przepraszam za brak poslkich znakow (zycie zmusilo do emigracji). Widzialem ze skutecznie pomogliscie juz wielu osobom w stworzeniu praktycznych i przede wszystkim poprawnie dzialajacych makr. Ja, jak kazda z tych osob rowniez z powodu swoich ogranicen w tej dziedzinie nie potrafie poradzic sobie z ulepszeniem mojego...
Ja bym użył formuły tablicowej wyszukaj.pionowo(). Nie potrzebne wtedy żadne makro. Po wpisaniu daty, z bazy wyszukane zostaną imiona i wyświetlone obok. Potem zostają one wyświetlone w arkuszu Wydruk. W przykładzie użyłem połączenia 5 x wyszukaj.pionowo(), można to zwiększyć.
Mam mały problem. Chciałbym stworzyć makro które drukowało by mi konkretną stronę z Excela. Udało mi się to ale mogę wydrukować tylko jedną stronę a chciałbym aby pobierał ilość stron z komórki arkusza. Sub Druk_1() ' ' Druk_1 Makro ' ' ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=Range("J34"... Collate...
Arkusz jest drukowany. Ukrywanie jest po to, żeby nie bawić się w chowanie tego ręcznie. Na końcu tego obszaru są formuły, które zliczają wprowadzone dane. Potem jest jeszcze dużo tekstu i trochę liczb. To wszystko musi być na wydruku.
Rzeczywiście autor nie ma talentu do przekazywania informacji. Wydaje mi się że o to mu chodziło (załącznik). Do autora topiku: Nie da się funkcjami wydrukować tylko wybranych stron. Można ukrywać widoczność ale wtedy ostatecznie będą białe/czyste strony drukowane. Pozostaje makro - w sumie proste ale ... w makrach położenie poszczególnych komórek jest...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem myśl użytkownika "krzys.kas" Znawcy vba pewnie mnie wyśmieją za kod poniżej: Dodano po 1 Coś ala Nie mam drukarki. Jutro sprawdzę twój kod. Jestem przekonany że będzie działał. :D Dodano po 7 Zapomniałem podać że wartość TAK będzie zmienna. Nie jest wartością stała-przypisaną do arkusza. W jednym przypadku będzie 6 arkuszy...
Witam! Bardzo potrzebuję pomocy. Mam plik raportu o nazwie "raport.xlsm" za pomocą którego przenoszę różne dane do kilku różnych plików w tym do pliku "plik do wydruku.xlsm" znajdującego się w innej lokalizacji niż "raport.xlsm". Zawsze po przeniesieniu danych muszę otworzyć "plik do wydruku.xlsm" w celu wydrukowania 2szt. danych z arkusza1 tego pliku...
Witam.Czy znajdzie się jakaś życzliwa DUSZA? Jestem początkującym w VBA. Można powiedzieć, że dopiero zaczynam i dlatego proszę o pomoc. Jakiś czas temu znalazłem w internecie plik, który przesyłam w załączeniu. Oczywiście plik ma małą ilość danych. Znalazłem też w internecie makro do wybierania drukarek i wstawiłem je pod ComboBoxa. Teraz można wybierać...
Wydruk zawsze jest jednostronicowy, ale zakres jest różny w każdym arkuszu, wówczas to makro nie zadziała Jak zapisać dla różnych zakresów
Witam, mam pytanie czy ktoś by mi pomógł ponieważ mam do zrobienia proste makro natomiast ze względu na to iż nie bardzo orientuje się w temacie potrzebowałbym z tym pomocy. W załączniku jest plik: Makro, które potrzebuje: ma za zadanie skopiować komórkę z kolumny B (arkusz Dane) do arkusza Formularz do komórki H2 i wtedy wydrukować. i tak w kółko dla...
Witam. Mam problem z jednoczesnym zaznaczeniem w kilku arkuszach różnych zakresów komórek. Jest mi to niezbędne do wydrukowania odpowiednich części arkuszy do plików PDF. Chciałem do tego użyć funkcji union. Jednak moje makro nie działa. Kiedy używam funkji union dla jednego arkusza wszystko jest ok. Jednak potrzebuję wydrukować wszystko naraz, tak...
... Z racji niekiedy na pośpiech, brak czytania komunikatów bądź inne wymówki, komórki są nadpisywane, przez ostatnią osobę. Chciałbym wymusić,a by tylko jedna osoba w danym momencie mogła edytować dokument, reszta musi czekać aż poprzedni skończy wpisywanie. ... komunikat o konflikcie wyskakujący podczas drugiego zapisywania nie dział skutecznie,...
Cześć potrzebuję pomocy. Mam napisane krótkie makro polegające na tym, że przed wydrukowaniem program automatycznie zapisuje plik excel pod nazwą wskazaną w konkretnej komórce w arkuszu. W danym skoroszycie mam 30 takich arkuszy i celem jest aby w zależności od tego w jakim arkuszu jestem pobierało wartość komórki z danego arkusza. Poniżej dotychczasowy...
(at)PRL Przepraszam za złe wytłumaczenie mojego problemu. Postaram wytłumaczyć jaśniej: 1. W arkuszu "MENU" w komórce F5 makro wstawia na przykład liczbę 1 2.W arkuszu"AAA" i "BBB" muszą zaciągnąć się funkcje 3.Drukowanie arkusza "AAA" do domyślna drukarkę 4. Makro sprawdza czy w arkuszu "MENU" w komórce G13-jest rożna od pustej: 4.1 jeżeli komórka...
Dzień dobry, Mam pewien problem. Zrobiłem sobie programik, który będzie tworzył listy obecności w danym miesiącu. Chciałbym ułatwić sobie jeszcze pracę tym, że nie będę wpisywał ręcznie do arkusza imienia i nazwiska pracownika. Zależy mi na tym, by makro dodawało pracownika w komórkę B5 i drukowało całą kartę. Proszę o pomoc jak zrobić coś takiego w...
Dzień dobry, proszę o pomoc z makrem. Zarejestrowałem sobie takie, żeby przygotować do druku stronę - Karta Nazwisko. Wcześniej jest dane są przygotowywane automatycznie jest to ok 170 wierszy - Nazwisko, w których jest wiele błędów #N/D. Jak się domyślacie na wydrukowanej stronie chcę mieć tylko wiersze z poprawnymi danymi. Dlatego filtruję kolumny...
Znalazłem i przerobiłem coś takiego: [syntax=vb] Sub Kopiuj_Do() a = Val(InputBox("Soort numer")) Cells.Select Selection.ClearContents y = 2 x = 1 Worksheets("Blad2").Cells(1, 1).Value = "Baan" Worksheets("Blad2").Cells(1, 2).Value = "Pos" Worksheets("Blad2").Cells(1, 3).Value = "Bcode" Worksheets("Blad2").Cells(1, 4).Value = "Artikel" Worksheets("Blad2").Cells(1,...
Witam Hehe .. Mam podobne zdanie do Twojego odnośnie drukowania w VB. :cry: wg mnie: powinieneś osadzić kontrolkę sformatowanego arkusza Excela w oknie programu, załadować ją danymi z bazy, a następnie wydrukować taki skoroszyt z poziomu Excela, lub wywołać Excela z tym skoroszytem, a w nim uruchomić automatycznie makro, które wydrukuje zadeklarowany...
Jak ktoś mógł bym mi coś poradzić? :D Ja radził bym Tobie wszystkie projektowane przekształcenia (obliczenia) i procedury maksymalnie zunifikować :idea: Nie może być tak, że chcesz coś zautomatyzować w skoroszycie "magazynowym :please:: - że w każdym arkuszu jest inna tabelka :!: ; - wprowadzasz indeksy towarowe :!: , a prawie połowa towarów ma 2 różne...
Mam stworzony plik excel. Założenie jest jego takie: W arkuszu zrodlo jest baza osób które mogą lub już/jeszcze nie mogą mieć wykonane badanie. Makro, które mam w pliku kopiuje mi wiersze posiadające informację zaproszenie do arkusza korespondencja . Na podstawie danych z tego arkusza powstanie korespondencja seryjna i zostaną rozesłane zaproszenia....
Szanowni Państwo! Uczę się dopiero VBA, a chcę stworzyć dość zlożony plik excel. Potrzebuję stworzyć arkusz do wydruku, w którym znajdą się konkretne dane z różnych zakładek. W zasadzie szablon jest ten sam, ale do wydruku potrzebuję daych w oparciu o warunek "status" lub "grupa". W pliku (w załączeniu przykład) mam zakładkę miesiąca i kierowcy. Do...
Przemyśl jeszcze raz to, co napisał kolega Prot . Po mojemu tak byłoby najprościej. Główną częścią powinien być formularz wydania ("Wydruk"). Wypełniasz go, wpisujesz dane i naciskasz przycisk [Drukuj]. Tu uruchamia się makro, które archiwizuje (tworzy historię wydań) w arkuszu "wydany sprzęt" w określony sposób. Scalenia, to tylko estetyczny szczegół,...
Witam, Bardzo proszę o pomoc w uzupełnieniu makra, które wysyła mi wybrane arkusze excel w formie załącznika. W tej chwili wygląda to tak, że z poziomu excela przyciskam przycisk "wyślij" i makro dołącza odpowiednie arkusze i po prostu wysyła pocztę, a ja bym chciała aby przed ostatecznym wysłaniem zapisywała się ta wiadomość z załącznikiem w folderze...
Cześć, jestem początkującym w dziedzinie VBA dlatego proszę o pomoc. Mój problem polega na tym, że: Mam 2 arkusze : - 1 tabela/tabele - Dane do tabeli Chciałbym, żeby w arkuszu 1 była tylko jedna tabela gdzie będzie się odpowiednio kopiowało dane z arkusza 2. Z tym, że chciałbym wydrukować tyle tabel ile jest danych/rekordów w arkuszu 2. I nie potrafię...
excel makro ukrywanie arkusza excel makro nazwa arkusza makro nazwa arkusza excel
reset pojemnika oring tłoka instrukcja obsługa ładowarka impulsowy
Błąd ER22 w kuchence indukcyjnej Bosch - przyczyny i rozwiązania Pilot do wieży Philips nie działa po wymianie baterii