Jeżeli to jest jakaś praca dyplomowa to należało by obliczać korzystając ze wzorów podstawowych. Dla tak dużych prądów najlepiej wykonać układ RL, czyli szeregowo dławik i rezystor. Wzory podstawowe to np. takie: Z=U/I Z=√[R²+(ω*L)²] tgφ=ω*L/R tgφ=1/(cosφ)² Będzie trochę z tym zabawy. Jak nie trzeba wyprowadzać...
Wiem. pisałem o tym jednak nie mam na razie za dużo czasu by przysiąść a wbrew pozorom nie jest to takie proste. Choć może trudność wynika z opcji podwójnego liczenia czasu. Jeszcze jedno pytanie jakie będzie rate poniżej bo właściwie przez to rozwala mi co chwilę koncepcję (podwójnie liczony czas w przerwie i kolejnym wierszu): [syntax=text] Praca...
Witaj, nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tym 00:30 w godzinach nocnych i w jakim celu odejmujesz to od wyniku. Wynik jest ujemny dlatego sa krzyzyki. Chodzi Tobie o dodatkowa premie nocna? EDIT: poprostu objasnij co ta formula ma obliczac zebym w ogole mogl sie w niej odnalezc
Polecam nauczyć się -> czasem bardzo ułatwia "życie" :) A pod spodem poprawiony plik:
Do adamas_nt: w porządku tylko to chyba będzie służyć do obliczania wypłaty a więc raczej powinno być w formacie gg , min lub gg , min/0,6 (dziesiąte części godz.). Do wszystkich: zmieniłem trochę wcześniejszy załącznik godz_prac1.xls. Pozdrowienia.
Efekt taki jak na zrzucie :D 977075 można uzyskać poprzez odpowiednio dobrane formatowanie i kilka formuł :spoko: jak w załączniku 977076
Funkcja DNI.ROBOCZE (wcześniej NETWORKDAYS) liczy dni łącznie z pierwszym i ostatnim, trzeba na to uważać. W tym przypadku liczyłaby pracę od 8 pierwszego dnia do 18 dnia ostatniego. Zatem jeśli praca zaczyna się danego dnia później, a kończy wcześniej obie te poprawki należy odjąć. Jeżeli wynik ma być w godzinach i minutach, najwygodniej liczyć doby...
A kolumna C? Sprawdzić możesz choćby czy.liczba() , czy.tekst() , czy.nie.tekst() . Do tego warunkowanie jeżeli() i już ładnie pokazuje kiedy wpiszesz coś nieodpowiedniego lub zastosuj zwykłe formatowanie warunkowe oznaczające pole jeśli pojawi się w nim wartość, której nie przewidziałeś (np.: przez przypadek ktoś wpisze Y zamiast U). Myślałem, że chcesz...
Dzień dobry, Jeżeli praca kończy się w następnej dobie, to do różnicy czasów należy dodać 1 (Excel liczy czas w dobach) - zakładam, że praca nie trwa jednorazowo dłużej niż 24 godziny. Przy sumie ogólnej (z wielu dni) trzeba ustawić format wyświetlania na niestandardowy [gg]:mm (jeśli mają być godziny i minuty), inaczej wyświetlona będzie tylko końcówka...
Witajcie:) Mam problem z napisaniem formuły, która zliczałaby dni robocze już przepracowane przez pracownika (czerwone ramki). Grafik pracowników wygląda w ten sposób, że pracują jedynie w wybrane dni miesiąca (pola z wartością „1”). Sumę przepracowanych dni i tych, które do przepracowania pozostały chcę wykorzystać do liczenia estymacji...
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie. Nie chce gotowca tylko chciałbym wiedzieć czy jest taka możliwość w Excelu i jeśli będzie to sam pokombinuję. Robię wykaz, któremu pracownikowi zleciłem jakąś czynność. Pracowników jest 8. Do arkusza wpisuję pracowników po inicjałach i w komórce scalonej wpisuję w górnej części kto otrzymał polecenie czyli jeśli...
Witajcie jak można policzyć zawartość w kolumnach w zależności od daty którą będę wskazywał w innym polu - ale zakręciłem ;-)
http://obrazki.elektroda.pl/7670155600_1... Mam następujący problem. Chciałbym by komputer zliczał następującą różnicę: Godzina zakończenia pracy - czas pierwszej przerwy - czas drugiej przerwy - godzina rozpoczęcia pracy. Mam na myśli sytuację, by komputer odjął np: od godziny piętnastej (koniec pracy) obie pół godzinne przerwy, a...
Mam taki problemu załącz cały arkusz z moimi wypocinami;) Czwarta cześć ma wyglądać tak ze wybieram pracownika rok i miesiąc i ma mi wypisać godzi pracy w danym miesiącu ale w ząb nie wiem jak to zrobić :|
Tak jak w temacie utknąłem na końcu tworzenia arkusza z sumowaniem godzin, nie mam jakoś pomysłu. Myślałem ,że prosta formuła SUMA sobie poradzi: =SUMA(F6:F36) i format komórki niestandardowe : http://obrazki.elektroda.pl/3592824300_1... Jednak pokazuje głupoty. Przykład: Czas pracy 4:45 , 7:00 , 7:00 , 7:00 , 8:00 , 16:00 , 3:00 Sumuje...
witam, mam problem robie w excelu i mam tam date, godzine rozpoczęcia pracy, godzine zakończenia pracy, czas pracy, zarobek danego dnia i ile ogólnie zarobiłem i jeszcze manko, i niewiem jak czas w pracy pomnożyć z zarobkiem na godznie znaczy 5,30 zł i jeszcze jak dodać ogólnie ile mam zarobione i jak odliczyć manko proszę o pomoc dodaje plik excela...
Hej, jeśli umieściłam temat nie tu gdzie trzeba to przepraszam i proszę o przekierowanie. Mam plik który w jednej kolumnie ma nazwiska pracowników a w kolejnej przypisany do nich czas pracy np. Jan Nowak 2h, Anna Kowalska 4h, Barbara Marzec 4h, potem znowu Jan Nowak 6h itd. Wydaje mi się, że najlepiej byłoby wykorzystać makro, które po kliknięciu przycisku...
Witam, Potrzebuję utworzyć ewidencję czasu pracy. W załączniku przesyłam przykładową wycinkę z tej ewidencji. Mam kilka pytań. 1) Jak ustawić, aby w komórce E5 wyszła liczba "5,50" ? 2) Jak ustawić, aby w komórce CDE2 wyszła liczba "11,50" ? Pozdrawiam
Sprawdź taki arkusz czy jest to o co Tobie chodziło.
potrzebuje żeby mi ten wiersz liczył w taki sposób: Jeśli masz tak prosty układ danych (w formacie czasowym :!: ) to możesz wykorzystać proste formuły jak na zrzucie :spoko: 1030630
Każdy otwarty plik ma swój indeks w kolejności otwierania. Plik, w którym zaczynasz: Workbooks(1), następnie (2), (3) itd. Można otworzyć bodaj 256, ale tego jeszcze nie próbowałem :) :arrow: marek003 Wypróbuj otworzyć kilka takim Sub otwórz() Dim fdiag As FileDialog Dim plik As Variant Dim ostatni As Byte Set fdiag = Application.FileDialog(msoFileDialog...
Dobry wieczór, Te godziny nocne to stały temat dyżurny. No to jeszcze raz wzór ogólny: LICZBA GODZIN W PORZE NOCNEJ a23:30początek pracy b05:30koniec pracy c.00:00początek nocy d06:00koniec nocy liczba godzin w porze nocnej 5:30 [syntax=text]=MAX(MIN(b;d)-MAX(a-(a>b);c... Zakładamy, że praca nie trwa dłużej niż dobę. Pozdrowienia.
--Witam, potrzebuję pomocy w filtrowaniu raportu RCP Excel dla pracownika, chciałbym uzyskać czas pracy dla danego przejścia obliczany jako pierwsze wejście i ostatnie wyjście oraz czas jaki pracownik spędził na przerwie w czasie pracy. W załączniku przesyłam raport zdarzeń jaki otrzymuję z systemu.
" Voodoo4 " - podałem Ci drugi sposób (uniwersalny) który oblicza ilość godzin niezależnie czy masz zmianę od 23:00 - 7:00 czy 7:00 - 15:00 wystarczy podać godziny od do i masz wynik ile godzin pracowałeś. Formuła ta wymaga tylko podania dodatkowo daty, bo jak wiesz zaczynając pracę powiedzmy: 23:00 podajesz inną datę niż po północy bo jakby nie było...
mrx nie bądź takim czarnowidzem :) da się zrobić obliczenia i na tym co autor przedstawił. Ale formuła jest trochę zawiła. Kłopot polega jednak na systematyczności danych i kolejnych warunkach o których autor nie wspomniał. Oprócz "off" i "f" jest jeszcze "offf", "inv", "dos" itd. a dla excela musi być jasne jak to policzyć (czy to 0 czy 8 czy dzień...
Na podstawie czego Excel ma Ci wyliczyć tą wartość !? Musiałbyś wprowadzić jakąś formułę np co 0,1 km wysokośc zwiększa się o 10 m czy coś w ty stylu, Excel sam niczego nie zrobi ! Możesz wprowadzić formułę obliczającą różnicę miedzy dwoma wartościami i poprzez podzielenie na ilość komórek niewypełnionych (+1) wpisującą w wolne pola wartość wynikającą...
To zamiast programowania w VB polecam tabele przestawne. Sam osobiście w pracy popełniłem taką tabelę dla zliczania czasu pracy pracowników na podstawie generowanego codziennie pliku CSV z urządzeń do "odbijania" kart. W Excelu dodaje się źródło w osobnym pliku i dodatkowo, wybieramy opcję aktualizacji danych ze źródła podczas otwierania naszego zestawienia...
Mam do policzenia czas trwania procesu, jeżeli zaczął się on 2018-02-12 16:59 a zakończył się 2018-02-13 07:45. Czas pracy jest liczony tylko od godziny 7:00 do 16:00 i tylko w dni robocze. Jeśli to tylko takie specyficzne przypadki jak w Twoim przykładzie (w każdym tylko 2 dni robocze :D ) to poprzez kilka kolumn pomocniczych można uzyskać pożądany...
Zdaje się, że największa godzina, to 24:00.;) Nie wymagaj od Excela, że będzie wiedział, co chcesz zrobić. 40:00-20:00<>20:00 Trzymaj godziny i minuty w oddzielnych polach i napisz formułę obliczająca.
Witam Zastanawiam się czy na Google zbanowali frazy związane z Excelem. Jednak nie: [url=https://www.google.pl/search?q=obli... Pozdrawiam
Dzięki. Widzę kilka błędów min. przy obliczaniu pierwszej zmiany - zaznaczyłem kolorem czerwonym. Zmieniłem też zaokrąglenie do 0,5 godz. Będę wdzięczny za pomoc.
Śliczny obrazek. Może pokażesz formułę albo zamieścisz tu plik jeśli to nie tajemnica? Komórki w których obliczasz są sformatowane jako czas?
Dzień dobry, Przy obliczeniach związanych z godzinami należy pamiętać, że Excel pamięta godziny jako ułamki doby, a to co jest wyświetlane, to tylko kwestia formatu. Jeśli chce Pan wyświetlić godzinę zegarową, to format powinien być np. g:mm, a jeśli liczbę godzin (także powyżej 24) to [g]:mm. W Pana podsumowaniach formaty były błędne, a formuły dziwne....
Spróbuj wstawić taka formułę: =JEŻELI(ORAZ(GODZINA(E26-F26)<22;GODZ... W komórce przykładowej E26 wstawiaj datę i czas końca pracy. W F26 czas pracy
Podziel tekst na akapity! Ogólnie jest w jakiś sposób zrozumiały, ale mocno nieczytelny. Pracuję :) pyt. "Dniówki", to pracownicy przydzieleni do wykonania pracy w ośmiogodzinnym dniu pracy z półgodzinną przerwą, tak?
Z Accessem miałem styczność tylko raz i z tego co pamiętam, to nie pozwala usuwać wierszy, tzn. zostawia je puste, tworzy wiersz o nowej numeracji i tworzy się bałagan, a ja będę przekopiowywał, przenosił i kombinował na wiele sposobów, excel jest do tego łatwiejszy. Proszę jeszcze raz o pomoc w excelu;p No dobrze, sprawdzę to w domu, bo w pracy mam...
Dzięki bardzo o to właśnie mi chodziło, ta opcja ułatwi mi pracę nie używając kalkulatora, a czy można to jeszcze jakoś uprościć tak żeby nie trzeba było wpisywac znaku równości?
Pokaż co do tej pory zrobiłeś, wklej plik arkusza. Zerknij na podobne tematy na forum (tylko kilka wybranych, opcja SZUKAJ da znacznie więcej wyników): [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... czasu pracy w Excelu - jak obliczyć? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... - obliczanie w/g wyszukanych kryteriów...
zrobić formuły do pozostałych kolumn Za tu ilość danych Excel wyraźnie spowalnia pracę. Może lepiej byłoby makro. W każdym razie to jest nie 10...20 minut pracy. Chyba że jeśli nie jestem zajęty czymś. Może to wziąć ktoś z rodaków, piwo bliżej :)
Proponuję zerknąć do działu [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/fo... Software jest tam wiele tematów o grafikach w Excelu. Można założyć swój temat, zawsze ktoś pomoże. Kilka przykładów: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... w excelu, zliczanie czasu pracy, godzinowka [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Cześć, Mam problem z plikiem Excel. Mianowicie po uruchomieniu obliczeń Excel zawiesza się i potrzebuje kilku godzin do obliczenia wyniku(oczywiście zależy to od liczby danych, w przypadku 50-100 wierszy oblicza w kilka minut czy nawet szybciej). W czasie pracy zużywa ok. 20% CPU i 2GB RAMu. Nie wiem czy to jest kwestia skomplikowania formuł czy faktycznie...
Witam serdecznie. Chciałbym zapytać was o radę jeśli chodzi o program Excel. Program ten przy odpalaniu plików i pracy na tym programie strasznie się tnie, muli, zacina, kursor myszki zmienia się w niebieskie kółko, długo myśli, oblicza czy nie wiadomo co mu się dzieje. Dodam tylko że laptop zakupiony to Acer Nitro 5 a do tego dodam, ze tydzień temu....
Nie wiem co chcesz osiągnąć? Postaw się w roli "zwykłego" człowieka który nie ma pojęcia o charakterystyce pracy w innych firmach i przeczytaj swój post. Przecież z niego nic nie wynika. Chcesz policzyć dni pracy danej brygady (żaden problem wykorzystaj SUMA.JEŻELI() ) czy stworzyć "silnik" który by coś obliczał/pokazywał - tylko co? wg jakich zasad?
Poprawiłem liczenie świąt i dodałem obliczanie prowizji Jeśli chodzi o zmianę miesiąca to najprościej zrobić kopie arkusza i zmienić miesiąc i wyczyścić dane .Można to chyba zrobić przy pomocy makra ale na makrach słabo się znam
Potrzebuję pilnej pomocy: Proszę o stworzenie formuły która policzyć nadgodziny: Pierwsze 8 godziny pracy to nominale: N Powyżej 8h pracy do (10 godzin przepracownych): 50% I powyżej 10 godzin pracy to: 100% Proszę o pilną odpowiedz lub plik .xls Dodano po 2 Załącznik Załącznik Załącznik ZałącznikZałącznik Załącznik
Witam Drodzy użytkownicy mam następujące dwa problemy w programie EXCEL. 1. Potrzebuje stworzyć formułę, która będzie automatycznie wpisywała daty z pominięciem Niedziel oraz wybranych świat. Dokładniej opisując problem: - po wpisaniu do jednej z komórek daty początkowej np. 2014-11-10, w innej komórce wyświetli mi się data ale z pominięciem 2014-11-11...
Witam, zamieszczam swoją prace, z tabeli trzeba wybrać tylko siedmiolatków i obliczyć średnią ich wzrostu, siedmiolatków jest 55, no i pytanie moje brzmi jak obliczyć średnią .. bym mógł liczyć na jakąś pomoc ? bądz chociaż podpowiedź Obliczałem standardową metodą to niestety nie dało rady bo jest wiecej niż 30 argumentów ..
WITAM, Nie wiem jak obliczyć czas pracy I wynagrodznie z podziałem na godziny I różne stawki godzinowe w zależności od przedziału czasowego , Tzn. inna jest STAWKA OD 8 DO 17 STAWKA PODSTAWOWA, OD 17 DO 24(35%) OD 24 DO 8 (55%) NO I JESZCZE ŚWIĘTA(90%) I NADGODZINY STAŁA STAWKA 2193. Czy ktoś mi jest w stanie podzielić godziny pracy z uwzględnieniem...
Rozwiązanie jest banalnie proste. Jako, że formuła DNI.ROBOCZE standardowo oblicza dni z pominięciem sobót i niedziel to musimy sobie pomóc formułą DNI.ROBOCZE.NIESTAND. Jak się za to zabrać? Musimy zrobić osobny zakres dat wolnych od pracy, który wykorzystamy do uwzględnienia w formule. =DZIEŃ.ROBOCZY.NIESTAND(B3;1;1;$D$4:$D$1... $D$4:$D$16 to właśnie...
Witam, przeczytalem kazdy temat na forum zwiazany z obliczanie czasu pracy I albo wychodza jakies bledy nawet przy najprostszej formule albo w ogole nie chce obliczac nic, zagubilem sie a potrzebuje to zrobic niestety na jutro. działalo do momentu kiedy start pracy i koniec byl w tej samej dobie jednak kiedy start pracy byl powiedzmy 14:00 i koniec...
Witajcie. Potrzebuję pomocy przy Excelu 2003. Chodzi o obliczanie godzin pracy (wiem, tematów jest wiele, jednak żaden mi nie pasuje). Postaram się opisać to łopatologicznie. Komórki - godzina wejścia; wyjścia. 3 komórka to różnica czasu minus 10 minut. To mam. Problem polega na tym, że nie mogę pomnożyć tego wyniku razy 60 minut (formatowanie wpisuje...
Witam, potrzebuję stworzyć formułę na podstawie tekstu. W jednej kolumnie mam tekst (3+6)*4 chciałbym aby w drugiej kolumnie była wyliczana wartość takiego tekstu - automatycznie wyliczana. Czyli znak = i wartość (3+6)*4 Czy jest jakaś formułą która by to wyliczyła ? Jedną kolumnę potrzebuję do wklejania do programu a z drugiej (wynikowej) korzystam...
Witam, czy moglbym prosic o pomoc w wybraniu funkcji do mojego arkusza. Ja niestety znam podstawy. Probowalem cos wykorzystac z innych temtow z forum ale nie zdalo to egzaminu. Otoz mam taki maly arkusz gdzie notuje tankowanie spisuje mth i czy zbiornik jest pelny. Chcialbym aby arkusz wyliczal spalanie na 1 mth z pomiedzy tankowan gdzir zbiornik byl...
Witam Mam następujący problem muszę napisać formułę która by obliczała czas pracy pracownika: - jak ludzie maja 1 lub 2 lub 3 godzin pracy to wynik jest taki sam - jak maja 4 godziny lub 5 godzin to odejmuje 15 min przerwy czyli czas pracy to 3h45min lub 4h45min - jesli maja 6 h to przerwa 30min to 5h30min pracy - jesli maja 7h to przerwa 45min to 6h15min...
liczy, ale w pewnym momencie oszuka Wystarczy drobne uzupełnienie i powinno śmigać. Ale kto tyle wytrzyma w pracy? =WYBIERZ(ZAOKR.W.DÓŁ(C7/40;1)...
Witam, Jest sporo tematów przeglądałam wszelkie fora i niestety nie mogę sobie poradzić z obliczeniem czasu pracy- wyskakuje mi błąd i dodatkowo mam problem z godzinami nocnymi... Zamieszczam w załączniku plik, żeby było wiadomo o co mi chodzi. Przy robieniu grafiku dla pracowników w jednej komórce jest format niestandardowy w formacie gg:mm, gdyż pracownik...
Czekając możesz pomyśleć nad poprawnym obliczaniem godzin w odpowiednich stawkach bo na chwilę obecną w stawce x 1,5 liczy max 8 godzin. Np. jak zaczniesz pracę o 23 i skończysz o 12 to policzy 5 godzin x1 i 8 x 1,5 a jak zmienisz rozpoczęcie na 21 to zamiast zwiększyć liczbę godzin x1,5 to zwiększa godziny w stawce x1.
dziękuje za odpowiedź. Pierwszy link bardzo mi pomógł Dodano po 15 Ogólnie to jestem w trakcie pisania pracy inżynierskiej na temat "Badanie pracy farmy wiatrowej w Koniecwałdzie" Jest to miejscowość położona w województwie Pomorskim między Sztumem a Malborkiem (nie dla wtajemniczonych). Od nie dawna jest tam Farma licząca 12 Turbin wiatrowych każda...
Witam, Stworzyłem arkusz do rozliczania ewidencji czasu pracy i mam jeden problem z sumowaniem zaplanowanych i wypracowanych godzin pracy. Po przekroczeniu doby suma pośrednia jest obliczana prawidłowo jednak w podsumowaniu kolumn wychodzą mi bzdury. Konkretnie chodzi mi o formuły w komórkach F,H,I,J,K,L 40. np. po wprowadzeniu w kolumach E i F godzin...
obliczać godzina praca excel excel obliczać praca excel
naprawić zmywarka candy reballing mostek południowy schemat astra elektryczny
testowanie komputera klawiszami internetowe stacje radiowe
Magazyn energii do fotowoltaiki z mikroinwerterami – Enphase, Tesla Powerwall, Victron, AC-coupling Atomic 4 – przegrzewanie cewki zapłonowej: przyczyny, rezystancja, napięcie ładowania