i chciałbym go podzielić na mniejsze pliki według kolumny A Zacznij od znalezienia unikatowych wartości z kolumny A bo musisz mieć podstawę do sprawdzania [syntax=vb]Sub FindUniqInColumn(ByVal col As Byte, ByRef items As Collection) Dim i As Integer Dim cnt As Integer Excel.ActiveSheet.Columns(col).Copy Columns(250) Excel.ActiveSheet.Columns(250).RemoveDup...
Witam, pracuje na excelu (Office 2010) jednak o makrach niestety nie mam zielonego pojęcia. Potrzebuję aby arkusz (baza danych) który ma wiele kolumn (A-AF) i "masę" wierszy (ok 20 tys.) dało się podzielić szybko makrem na oddzielne pliki wg. jednej wskazanej kolumny. Oczywiście podzielone pliki mają mieć nagłówek z pliku bazowego i nazwę wg. wartości...
Witam, problem polega na tym, że posiadam dwa spore pliki w programie excell 64 Mb i 66 Mb. W każdym z plików, w każdym z wierszy znajdują się w osobnych komórkach NAZWA i szereg odpowiadających im wartości liczbowych. W jednym pliku mam 27 tys. wierszy na 102 kolumny, w drugim podobnie, przy czym niektóre nazwy w obrębie danego pliku się powtarzają,...
Cześć mam makro, które dzieli mi plik na mniejsze pliki - ale kopiuje do nich tylko po 1 linii oprócz nagłówków. Potrzebowałbym przerobić poniższe makro na takie, które kopiuje wszystkie unikalne wartości tzn. jeżeli w D3 mamy wpisane np. rower, samochód, pieszo kilka razy to makro będzie tworzyło plik z unikalnymi wierszami. Czy mogę prosić kogoś o...
Witam, niestety nie potrafię znaleźć jakiejś odpowiedzi. Potrzebuję podzielić jeden arkusz z kilkoma kolumnami i nagłówkiem na ileś tam plików wynikających z zadanego zakresu ilości wierszy. Może jaśniej - mam arkusz z 3000 wierszy i nagłówkiem. Jak napisać makro, aby stworzyło mi 15 plików z tym samym nagłówkiem i w każdym po 200 kolejnych wierszy...
Witam, Muszę podzielić bardzo duży plik na mniejsze kawałki. Plik ma 10.000.000 linii więc zaznaczanie każdego fragmentu ręcznie i wycinanie zajmie sporo czasu. Najlepiej żeby można było zaznaczyć tekst wpisując współrzędne i wyciąć go. Używam textpada i ultraedit ale takiej funkcji tam nie ma.
Oczywiście kombinacji jest sporo i nie ma znaczenia, jakie artykuły trafią na jedną paletę, byleby nie rozbijać niepotrzebnie jednego rodzaju na wiele palet. Jeżeli przyjąć rozkład typu "FIFO" to dla przykładowych danych i założeń można uzyskać rozwiązanie jak na zrzucie: 833269 poprzez zastosowanie "tablicy formuł" :D i formatowania warunkowego przedstawionych...
Witam, natrafiłem na mały problem przy upraszczaniu pewnej bazy danych w Excel. Mianowicie chciałbym, żeby tekst z jednej komórki był rozdzielany na 3 części, każda w innej komórce tj. np. 120304_2.0008.24 na 120304_2 / 0008 / 24 Próbowałem jakoś załatwić sprawę funkcjami FRAGMENT.TEKSTU, PRAWY i LEWY ale niestety przy tekście dłuższym o jedną cyfrę...
W mojej ocenie w Twoim pliku widać, że w ogóle nie panujesz nad tym co drukujesz :cry: Ustaw sobie właściwie obszar drukowania, spójrz na widok podział stron, ustaw właściwe skale. W większości arkuszy masz ustawione: szerokość jedna strona i wysokość jedna strona i normalnie te dwa obrazki się nie mieszczą "w drukarce" :D Proponuje albo zmodyfikować...
potrzebuję reguły które podzielą godziny na 3 zmiany wg reguły zapisanej wyżej. Dla uzyskania pożądanego efektu po drobnych modyfikacjach budowy tabeli, dostosowaniu formatowania czasu - można wykorzystać "przeciągalne" formuły takie jak widać na zrzucie i w załączonym pliku :spoko: :D 1118010 1118011
Witam W załączniku dałem plik, w którym są 2 tabele. 1 to podział na nr. tyg. i dni tyg. 2 tabela wartości będą pobierane automatycznie z innego pliku, który będzie się ciągle powiększał. Chciał bym, aby w 1 tabeli pojawiały sie sumy liczb z danego numeru tyg. z podziałem na dni w danym tyg. Mamy nr. 32, wyszukuje w 2 tabeli wszystkie 32 (lub po dacie,...
Nie widze w tym pliku powiązania między kierownikiem a pracownikami. Innymi słowy gdzie jest podział kierownik - drużyna.
Przestestuj formuły z załączonego pliku.
Witam, posiadam dwa pliki: w jednym z plików jest plan produkcji czyli poszczególne numery detali i podział na trzy zmiany a w drugim zamówienia produkcyjne na dany detal. Chciałbym napisać makro, które będzie mi wypisywać w pliku z zamówieniami Produkcji (Kolumna F) na których zmianach robimy dany detal, ale nawet nie wiem jak zacząć :/. Dla przykładu...
Witam jeszcze parę niuansów, prosiłbym o wsparcie 1. liczba zwycięstw, remisów, porażek dla danej drużyny 2. podział strzelców do osobnych kolumn w arkuszu INFO załączonego pliku wyjaśnienie zagadnienia aktualizacja pliku ( 13:16 ) pozdrawiam serdecznie
Jak widać, chcesz sklejać konstrukcję 'INSERT'. Proponuję coś w tym stylu: [syntax=vbscript]Sub qq() Open "C:\SQL.txt" For Output As #1 strSQL = "INSERT INTO Tabela (id, nazwisko) VALUES (" & Celles(x, 1) & "'" & Cells(x, 2) & "'" i = Split(strSQL, vbNewLine) For x = 0 To UBound(i) Print #1, i(x) Next Close #1 End Sub [/syntax] P.S. Nie wiadomo, jak...
Oczywiście ... ale im lepiej przygotuje się "wstęp" tym łatwiej będzie obrabiać dane, i szybciej. Sama zmiana "układu" danych, to będzie ze trzy linijki plus jedna pomocnicza na wyznaczenie końca linii, a potem to już tylko znajdywanie początków i końców dniówkowych, i wygląda na to, że nawet bez tablic by się obyło. Potem to już mechanizmy wewnętrzne...
We wszystkich excelach można to zabezpieczyć. Podczas zapisywania pliku (zapisz jako ...) po pojawieniu się monitu jak ma się nazywać plik i gdzie ma być zapisany wciskasz Narzędzia i wybierasz"Opcje ogólne ... " tam ustawiasz hasło. Co do drugiego punktu to będzie ciężko Owszem możesz zablokować górne wiersze i pierwsze kolumny - ale górną i ostatnią...
Witam serdecznie, Potrzebuje napisać makro, które znacząco przyspieszy mi prace. Chodzi o to by dzieliło gotowy raport na części i każdą z nich zapisywało w oddzielnym pliku pod nazwą taką jak wartość w kolumnie. Dla ułatwienia (w celach poglądowych) stworzyłem mocno uproszczoną wersję tego raportu. Chodzi o to żebym mógł szybko podzielić ten raport...
do tej pory: 10 plików ( dla każdego działu ) 12 arkuszy ( w każdym pliku podział m-cy) i tu odbywało się wszystko ręcznie m.in. wpisywałem "U" + kilka arkuszy pomocniczych w każdym pliku teraz pragnąłem tego uniknąć stąd moja koncepcja stworzenia jednego pliku chciałem przynajmniej zmniejszyć ilość wpisywanych danych i ograniczyć się jedynie do podania...
Jeżeli umieścisz jedną pod drugą i będzie ci się to podobało to jak najbardziej będziesz mógł zrobić ten autofiltr. Zaznacz w moim pliku całą kolumnę z autofiltrem i zmień kolor czcionki np. na czarny (bo teraz w tej kolumnie jest biały) wtedy zobaczysz jak to działa. To akurat udało mi się rozgryźć.Chodzi mi tylko o to że jak wkleję jedną pod drugą...
Witam, mam problem otóż tak jak w pliku mam np 3 grupy (każda z grup posiada ileś tam osób np. po 4 osoby). Są 4 sale i w każdej z sal mogą odbywać się 3 czynność Pisanie Malowanie i Ćwiczenia. W tabeli 1 jest prowadzona lista, która osoba jaką czynność wykonywała w jakiej sali, osoba ma wybrać swoje imię, czynność oraz salę, a także wpisać czas. I...
Wystarczy że do listy przypiszesz komórkę wynikową (LinkedCell) np A10 a w arkuszu zastosujesz formułę warunkową: jeśli A10 = T18 to np A11=1,15 i A12=1,12 Autor topiku zastosował sprawdzanie poprawności "Lista". Tam nie można zastosować komórki z celem. Ale i tak w takim przypadku trzeba by było zastosować pod komórka z celem formułe szukającą. Więc:...
Moja propozycja: 1. Najprościej byłoby zastosować formuły w arkuszach źródłowych, następnie przez: kopiuj > wklej specjalnie > wartości -umieścić wyniki w arkuszu docelowym i usunąć pierwszą kolumnę (Arkusz3 załącznika). Lub inaczej: kopiowanie kolumny źródłowej, wstawienie formuł, kopiuj-wklej specjalnie. 2. Zastosowałem wbudowane formuły łańcuchowe...
aby w poniższym pliku na wykresie nie oznaczało soboty i niedzieli jako dni, w których wykonywana jest operacja Nie śmiem gmerać w komercyjnym pliku :D , który załączyłeś. Jeśli Ty masz prawo do (wyraźnie zastrzeżonej przez autora :!: ) modyfikacji tego pliku :?: - to proponuję z tym problemem zwrócić się do autora pliku :ok: lub modyfikować formuły...
Jak mogę sumować dane rocznego rozliczenia z podziałem na tydzień, miesiąc, kwartał w nowym arkuszu Excel. W załączniku wzór pliku. Pozdrawiam i dziękuję Apollinaris
... że z programowaniem nie mam nic wspólnego. Wszystko co tutaj w tym pliku zrobiłem nauczyłem się sam z internetu bo się zawziąłem. Nawet niekoniecznie zawsze wiedziałem co robię ale i tak się udawało to jakoś dostosowywać ... Chwalebne ... :!: ... i godne pochwały i naśladowania ... :) ... kiedyś nazywało się to 'samokształceniem'. Tyle tylko, że...
Masz małą wiedzę na temat możliwości excela. Włącz excel. Otwórz w excelu twój plik notatnika (zaznacz przy otwieraniu typy pliku "wszystkie pliki") Pojawi się pytanie czy "rozdzielany" czy "stała szerokość" W twoim przypadku zaznacz "stałą szerokość" Kliknij Dalej Zaznacz myszką gdzie ma byś podział kolumny. (tych podziałów może być dużo od ciebie...
Witam, co mogło się podziać, wczoraj wszystko działało a dziś po otwarciu pliku nie działa double click.
Witam, mam problem dotyczący korespondencji seryjnej w Wordzie - połączyłam ze sobą plik w Excelu i Wordzie. Część pól korespondencji seryjnej, które połączone są bezpośrednio z Excelem nie zaczytują się w pliku Worda. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy jest jakieś ograniczenie ilości pól korespondencji seryjnej w jednym pliku? Czy ktoś...
Załączam dwa pliki: 1. Plik_do_podziału.xls - dane źródłowe z dokonanym podziałem na nich w pliku 2. Ślą_plik_po_podziale.xls - dane zapisane w nowym pliku po podzieleniu na arkusze
Może to Cię do czegoś natchnie... [syntax=vb]Const NAZWA_PLIKU As String = "C:\EX04\1.xlsm" Dim plik As Workbook Set plik = Workbooks.Open(Filename:=NAZWA_PLIKU) If plik.ReadOnly Then plik.Close (False) MsgBox "Nie podziałamy... :(" Else plik.Sheets(1).Range("A1").Value = Now plik.Close (True) MsgBox "Zapisano!..." End If[/syntax]
Dziękuję bardzo, działa najogólniej tak jak myślałem - mam jeszcze propozycję kilku ulepszeń, o ile mogę prosić;-): 1) przerobienie tego kodu, żeby te utworzone skoroszyty zostały zapisane w folderze / lokalizacji liku, z którego były kopiowane 2) skoroszyt z kopią miałby 2 arkusze (przykład w załączeniu): - 1 o nazwie "dane" z tymi wykopiowanymi danymi...
A czy mógłbym użyć "split", żeby narzucić excelowi w macro w jaki sposób ma interpretować otwierany plik? czyt. jak go dzielić? Czy on już go sobie wtedy podzieli dodatkowo? Split(Zmienna, "znak rozdzielający")
W EXELU Dane->importuj dane zewnętrzne -> importuj dane później z menu formatów plików wybierz pliki XML, później kilka opcji związanych z podziałem pól i gotowe. bądź inaczej Dane -> XML.
Hmmm... w tym czasie, myślałem, że to 'kilkadziesiąt' jest 20... 40, dobrze, niech 100 W rzeczywistości istnieje nie wyraźnej linii podziału, ma tylko jednego wiersza i 180000 kolumny. I jak wiele kolumn powinna być? I co to narzędzie, że można zobaczyć 'kilkadziesiąt' ?
a... niech tam 1 kwietnia jest napisze Ci zakladam, że plik tekstowy ma podział tabulacjami oraz, że kod jest przypisany do osoby ( imienia/nazwiska ) za godzinke podeśle gotwe rozwiązanie oczywiscie zartowałem :D :D :D
Jeszcze pytanie do marek003 czy można zrobić tak żeby drukowało każdego kartę zestawienie z podziałem na miesiące i nominał\harmonogram chodzi o to żeby były wypisane osoby jak w pliku od marka003, a obok zaznaczać odznaczać karty do druku poszczególne dla osób np. pana z poz. 1 np lipiec sierpień karta poz. 2 sam harmonogram\ nominał wszystko w jednym...
Witam, mam w pliku (załączyłem go do tematu) 3 arkusze: - koszty jednostkowe - półprodukty - produkty Arkusz 'koszty jednostkowe' zawiera ceny poszczególnych elementów w przeliczeniu na 1 jednostkę miary. Arkusz 'półprodukty' pokazuje z ilu elementów danego typu składa się dany półprodukt (ilości wpisuję ręcznie), przeliczam tam koszt łączny danego...
Zakisił Ci się jakiś błąd w arkuszu "podział na kolory". Przynajmniej w tym załączonym pliku. Trzeba było zrobić kopię i to dopiero w Calc (!). Moja propozycja: -ComboBox, wypełniany przy WorkbookOpen z arkusza "Opcje" (możesz sobie dopisywać kolory) -dodatkowa gałąź w instrukcji If sprawdzająca Indeks ComboBoxa -dodatkowy warunek z wykorzystaniem InStr...
Witam, W załączonym przykładzie w pliku Excel mam dwa arkusze: Dane oraz Tabela. W arkuszu Dane mam wstawioną tabelę z danymi, która jest na bieżąco uzupełniana przez różnych użytkowników. W arkuszu Tabela mam wstawioną tabelę przestawną która prezentuje dane z podziałem na osoby odpowiedzialne za dany temat i przyporządkowanymi jej tematami. Bardzo...
Siemka. Jako, że excel ma tyyyyle możliwości (których jeszcze nie odkryłem), mam takie pytanie: czy istnieje możliwość aby po wpisaniu pewnych danych do różnych arkuszy, określone dane zostały samoczynnie skopiowane do takiego arkusza nazwijmy go "zbiorczego" i uzupełniały się te dane z podziałem na miesiące (w załączeniu przykładowy plik). Szczegółowiej...
Wciąż nie uzyskałem od Ciebie odpowiedzi dlaczego mój kod Ci nie pasuje... Myślę że kolega Grzesxyz nie do końca wie (bez urazy jeżeli się mylę) jak "wrzucić"/zaadoptować twój kod do swojego kodu (Zwróć uwagę na "jego" nazewnictwo pliku w "jego" kodzie oraz na ścieżkę dostępu) Może zasugerować twoje zmiany (oczywiście po korektach i bez rozbicia na...
Witam wszystkich, Dokładnie przeanalizowałem posty, które już znajdują się na forum i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego stworzyłem nowy temat. Chodzi mi o przyporządkowanie danych z jednej tabeli do drugiej oraz sumowanie wartości powtarzających się. W załączonym pliku w Arkuszu 1 mamy tabelę którą trzeba uzupełnić danymi z Arkusza 2....
Nie ma wyjątków w danych, wszystkie pola są zawsze wypełnione, przy imporcie z excela po za tym mam kawałek kodu, który w razie wartości null/dbnull wpisuje 0, w poniedziałęk moge wkleić całość. Idea: pracownicy z całego kraju przysyłają raz na tydzień pliki excel lub csv z danymi klientów oraz transkacji, w sobote ich manadżer regionalny(z każdego...
Krzysio, well done, wreszcie jakiś update do tego projektu. Przydałyby się jakieś bajeranckie naklejki , jakaś choćby witryna projektu na free servie postawiona, co by ożywić legendę , nieprawdaż? Piszę nie bez kozery, może znajdzie się tam u Ciebie jakiś rom update dla wersji bez bateryjek? - na bazie wolnej pamięci chip-a, w pamięci flash. Dla maniaków...
hibou1, nie piszesz, w której wersji Excela pracujesz. Generalnie, nie należy takich plików otwierać przez dwuklik na ikonce/nazwie pliku, bo wtedy zdajemy się wyłącznie na domyślność Excela - a Excel wszystko co przypomina liczbę traktuje jak liczbę, a dokładność pamiętania liczb to 15 cyfr. Wszystko co ponad to jest zastępowane zerami. Dlatego zanim...
Natomiast problem w tym, że jeszcze kilka dni temu plik kręcił ok 10 min i dostawałem wynik, w tym momencie plik się wiesza. A czy można by podać coś nt tych plików txt jak duże są ? ile linii ? czy mają ustawiony jakiś "delimiter" ? :| Ja wprowadziłem plik 182 lini (kilkadziesiąt kolumn) danych księgowych z ustawionym podziałem tabulatorem i Twoje...
Witam! Jak w tytule - szukam rozwiązania które pomogłoby mi z ogromnej bazy danych wyciągnąć wszystkie wartości dla których spełnionych jest kilka warunków. Załączam przykład w którym potrzebuję aby otrzymać wszystkie wyniki dla wartości "Rodzaj w" (kolumna C w pliku źródłowym) https://obrazki.elektroda.pl/7320252700_... spełniającej...
teraz cos podziałałem ale niestety plik o nazwie strNameGL muszę aktualizować ręcznie, pojawia się komunikat aby wyskazać ścieżkę pliku.
Witam Mam skoroszyt z pięcioma arkuszami, w których opracowuję dane. (w załączeniu). W ostatnim arkuszu "dane_end" mam wynik opracowania. Arkusz ten za pomocą makra eksportuję do nowego pliku. Jest "ok" jeżeli dane dotyczą jednego dnia i jednej jednostki. Opracowane dane są zawarte w kolumnach od A do K. W kolumnie "C" ma datę, a w kolumnie "G" jednostkę....
chcę znaleźć wiersze w których data jest ta sama i godziny w nakładają się na siebie Trzeba chyba zmienić podejście do zadania. W Excelu trudno porównywać i znajdować "pokrywanie się wielu zakresów" :cry: Dlatego proponuję zrobić pomocnicze tablice czasu pracy instruktorów (podział z dokładnością np do 10 min) i wtedy łatwo wychwycić powtarzające się...
Witam Używam wersji Offica 2019 pro plus. Chciałbym mając w jednym pliku np. 3 arkusze móc działać na nich jednocześnie używając opcji podziału w zakładce widok. Tzn. Klikam Widok/Podziel i z automatu dzieli mi okno na 4 części i teraz czy w każdym z tych okien chciałbym mieć otwarty inny arkusz z pliku. Czy jest to możliwe? Dodam tylko że nie chodzi...
Zakładki z imionami to pliki wynikowe , natomiast istotne jest by kod tworzył osobne pliki Excela ...najpierw utworzyć podział wg Var 3 ...nie wiem czy nadpisałby wcześniej utworzony wynik czy dodał kolejną liczbę w nazwie pliku :-? Ze względu na niezrozumiałe pojęcia (wytłuszczone i podkreślone) nadal jak w Seksmisji "Ciemność widzę, widzę ciemność"...
Ok, to podsyłam plik w którym mamy arkusze: dane, parametry i docelowy (widok oraz wynik pracy makra). Arkusz Dane - dane jak wcześniej (trochę więcej kolumn). 9 pierwszych wierszy zarezerwowane. Dane od wiersza 10. Arkusz Parametry - parametry na których będzie opierało się makro. Arkusz Docelowy - tutaj trochę zmian ... Każdy rekord danych ma argument...
Witam, od czasu do czasu próbuję cos tam w excelu podziałać i usprawnić - nie jestem programistą ale co nieco VBA już się samodzielnie nauczyłem. I natrafiłem na problem z którym nie umiem sobie poradzić i liczę na Waszą pomoc ew. podpowiedź. Mam plik w Excelu z makrem (nazwijmy go: plik1), za pomocą którego: otwieram inny plik Excela (niech się nazywa:...
podział pliku excel excel podział import pliku excel pliku excel
prestige instrukcja diagnostyka mercedes schemat chłodzenie wzmacniacza samochodowego
kamera aqara taraban dmp502 przestrojenie
Adapter Logitech G Pro X Wireless - brak zielonej diody Skutki pracy bojlera 120L bez wody