Witam, Mam pytanie odnośnie Excela. W pierwszym arkuszu mam gotowy szablon formularza, w drugim arkuszu mam wszystkie zgłoszenia (w każdym wierszu inne zgłoszenie). Chciałbym zrobić coś takiego, aby po wybraniu odpowiedniego zgłoszenia z listy, szablon formularza wypełniał się automatycznie w innym arkuszu. Mogłoby to być, np. po naciśnięciu odpowiedniego...
Witam, mam pytanie do osób bardziej zaawansowanych niż ja w kwestiach konwertowania danych z Excela do Worda. Czy istnieją jakieś powiązania między tymi programami ? Chciałbym móc stworzyć plik excel - gdzie wpisuje się dane jak w załączonym pliku. Ewentualnie czy istnieje inne podejście jak wrzucić gotowy szablon Word do Excela aby format był taki...
Dziękuję wszystkim za pomoc :) Szablon do płatności gotowy Zamieszczam gotowy szablon to może komuś się przyda do własnych celów.
Witam serdecznie doświadczonych kolegów. Opis problemu: Używam Microsoft Office 2016 professional Prowadzę arkusz excel z danymi. Do każdego zlecenia jest przypisany jeden wiersz z różnymi danymi np. A, B, C, D, E, F (osobne komórki) które są uzupełniane w trakcie wprowadzenia nowego zlecenia. Nowe zlecenie są to nowe dane w kolejnym wierszu. Potrzebuję...
Witam. Proszę o podpowiedź jak ugryźć pewien temat. Potrzebuję zrobić taki "program" w excelu ktory po otwarciu gotowego szablonu z protokołem elektrycznym zapyta mnie "czy jest to kolejny protokól z serii". Jesli odpowiem "TAK" to automatycznie nada mu kolejny nr w taki sposob aby nigdy się nie powtórzyły numery protokołów. Jeśli odpowiem "NIE" to...
Witam, Bardzo dziękuje za pomoc i podpowiedzi. (at)JRV Masz całkowitą rację - wystarczy odwołać się do If Weekday(kolejny_dzien) = vbMonday Then przez dzień tygodnia, dla: Doc.Cells(p_w + i, p_k).Interior.Color = RGB(122, 122, 122) i wtedy „dopisać kolor tła” (jest w załączonym przykładzie ;-) ) Nie wiem dlaczego „zafiksowałem się”...
Hej, mam podobny problem tzn. układanie grafiku pracy na 3 zmiany, od czewrca produkcja przechodzi u nas na system czterobrygadowy i mam układać grafiki dla 43 osób. Też zależało mi na gotowcu, w tym senie, że najlepiej żeby był schemat który się powiela. Excella odradzam bo ciężko zapisać w nim wszystkie reguły prawa pracy. Jest darmowe narzędzie do...
Temat ciekawy, więc dołączam. Sprawę blokady zapisu szablonu można rozwiązać następująco Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean) If SaveAsUI = False Then Cancel = True End Sub Uwaga: Po wklejeniu tego kodu nie można już zapisać pliku, działa tylko zapisz jako i tak trzeba będzie zapisać szablon. W związku...
Nie umiem jednak stworzyć szablonu(a w zasadzie wykresu), dzięki któremu mogę zmienić zakres danych, który odpowiada faktycznemu wypełnieniu komórek. Ale to już jest sama sprawa excela a nie c#. O, na to też są metody... Można np. użyć dynamicznego zakresu. Zakładając, że masz nagłówek w pierwszym wierszu, w komórkach A2...Ax masz etykiety, a w C2...cx...
Dzięki za odpowiedz. Arkusz mam prawie gotowy. Niestety nie umiałem zastosować zdarzenia Exit. Głowię się i nic nie wychodzi. Zostały dwie sprawy do zrobienia: 1. Po wprowadzeniu unikalnego numeru w postaci np: qwerty1 w oknie UserForm - formularz uzupełniał by się domyślnymi wartościami dla tego zdarzenia np. w polu "rodzaj uszkodzenia" zaznaczała...
OK problem rozwiązałem następującą formułą: =SUMA.JEŻELI($B$20:$B$3000;"=11";$J$20:$... (gdzie oczywiście 11 to - listopad) korzystając z Twojej podpowiedzi dotyczącej zamiany miesiąca na liczbę. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc bo szablon jest teraz perełka :) Pozdrawiam Dodano po 42 marek003: przedstawiam gotowy szablon (przy okazji może komuś...
W Excelu masz do wyboru, dwa sposoby zastosowania pola wyboru: 1. Pole kombi - pobierasz go z menu Formularze ( trudniej jest go zaprzegnac do roboty z poziomu VBA, latwiej przy zastosowaniu formul ) 2. ComboBox - pobierasz go z menu Przybornik Formantów i mozesz wszelkie ruchy zwiazane z dzialaniem tego obiektu wykonac swobodnie w VBA Jezeli dane ktore...
(Miniaturka przedstawia zrzut ekranu z mojego prywatnego pliku Excela z projektami; zrealizowany jest on metodą którą opiszę poniżej) Witajcie moi drodzy Zapraszam do lektury mojego nietypowego tematu przeznaczonego dla elektroników amatorów i hobbystów wykonujących własne projekty. Przedstawię dzisiaj prosty sposób na organizację naszego zbioru części...
Mam nastepujacy problem. Mam gotowy szablon dokumentu w wordzie i baze danych w excelu, ponad 400 rekordow.. Chcialbym zautomatyzowac wklepywanie danych z excela do worda. Jak to zrobic. Konkretne informacje znajda sie w w poszczegolnych czesciach dokumentu, np. nazwisko i imie w danych osobowych, itp Bede Wam bardzo wdzieczny za pomoc:)
Witam, mam problem z zastosowaniem odpowiedniej formuły. Mam dwa pliki excel: 1. Klienci (są dwa arkusze, w jednym "zestawienie klientów", w drugim "zestawienie do faktury")- stanowi bazę danych wykorzystywanych do drugiego pliku. Dane do jednej faktury są zawarte w jednym wierszu. W arkuszu "zestawienie do faktury" będzie około 100 pozycji. 2. Faktury...
Przecież w samym Excelu masz gotowy szablon faktury, którą przerabiasz jak chcesz. Możesz tam wstawić nawet zdjęcie teściowej :lol: Plik > Nowy > Arkusze kalkulacyjne i wybierasz Faktura. Tak na marginesie to faktura ma być przede wszystkim prosta i czytelna - to nie obraz Salvadora Dali tylko świstek do wypłaty pieniędzy.
Witam. Sytuacja mam następujący problem i brak pomysłu na rozwiązanie. Mam ~1600 plików *.xlsm (ich ilość z miesiąca na miesiąc rośnie), pliki te mają identyczną strukturę, dodatkowo mam jeden plik zbiorczy *.xlsx, który to pobiera dane z wcześniej wymienionych plików xlsm i wykonuje operacje na pobranych danych. Pobieram dane z 3 komórek, korzystam...
Witam ciepło, Szukałem długo w necie rozwiązania a nie udało się i zrezygnowany zwracam się z prośbą o pomoc. Potrzebuje pobierać dane sql (wersja 2008) z bezpośrednio do excela (wersja 2010) z uwierzytelnianiem windows. Zapytania do bazy już mam gotowe chodzi tylko o to by te zapytania wkleić w kod vba (szablon) by stworzyć 6 różnych makr, które później...
Witam, Potrzebuję rady (od praktyków) dotyczącej wybrania i zaprojektowani rozwiązania. Jak na dziś, wykonuje te wszystkie czynności ręcznie – krok po kroku – tabela po tabeli –wykres po wykresie ……. ale od początku … jak to wygląda … 1. Z bazy danych generuje plik wejściowy (w formacie MS Excel) z danymi. 2....
Dziekuje za propozycję jednak nie bardzo mi odpowiada to rozwiązanie bo mam już gotowy szablon pliku na którym pracuję z już gotowymi makrami. Większość makr uruchamiam jeszcze przed usunięciem wierszy i jest OK. Ale czasem zdarzy się że już po usunieciu potrzebuję uruchomić makro. W kodzie który podałeś musiałbym w takim razie zrobić kopie wszystkich...
mam do dyspozycji excela 2010 A jaka to wersja Office :?: Jeśli to wersja Pro - to masz do dyspozycji również program Access, który posiada gotowe szablony do prowadzenia tego typu bazy danych :idea: Masz tam formularze wyszukiwania poszczególnych rekordów, ich edycji oraz wprowadzania nowych rekordów :!: 1000835 Access to narzędzie idealne do prowadzenia...
Witam, mam w pliku (załączyłem go do tematu) 3 arkusze: - koszty jednostkowe - półprodukty - produkty Arkusz 'koszty jednostkowe' zawiera ceny poszczególnych elementów w przeliczeniu na 1 jednostkę miary. Arkusz 'półprodukty' pokazuje z ilu elementów danego typu składa się dany półprodukt (ilości wpisuję ręcznie), przeliczam tam koszt łączny danego...
Uzupełniłam dane w pliku do którego mam importować dane, mimo to w dalszym ciągu nie następuje import danych. Skorzystałam z gotowego szablonu od PRL. Czy ktoś mi powie dlaczego?
No dobrze, ale żeby tak było musi być jakiś gotowy szablon, bo chyba przecież nie tworzysz "rozplanowania" etykiety za każdym razem od nowa ... jest już jakiś gotowiec ? ... 8()?!
Jak to zwykle bywa są (przynajmniej) dwie szkoły: falenicka i otwocka :) Szkoła pierwsza to użyć GDI, druga - gotowych komponentów do raportowania. Ewentualnie zrzucać wszystko do przygotowanego w Excelu szablonu i drukować Excela "ręcznie". Na drukowanie formatki nie licz - o ile jest to możliwe, to rezultaty są fatalne, to jest tak jakbyś zrobił printscreena...
Z tym wykresem w excelu może być problem. Z tego co widzę, NPOI nie obsługuje wykresów. Jeśli możesz skorzystać z szablonu excela (czyli masz gotowy plik bez danych) to się da - ładujesz dane, wykres się przegeneruje - są poradniki na necie. W innym wypadku musisz niestety zrobić samodzielne przeszukiwanie netu, jak to ugryźć - ja się takim czymś nie...
Makro do przetestowania. Uwagi: 1. Najlepiej wrzucić kod do modułu "normal.dotm". Najprościej: otworzyć Worda z menu 'Start', nagrać dowolne makro wybierając miejsce przechowywanie "szablon globalny". Następnie zastąpić je poniższym, włączyć referencje i zamknąć Worda z zapisem szablonu. Makro będzie dostępne w każdym dokumencie. Żeby nie rozsyłać makra...
Jak twierdzą fachowcy: Arkusz spisu z natury może być gotowym formularzem lub też zostać wygenerowany z systemu komputerowego . Komputerowy arkusz spisu z natury może posiadać numery inwentarzowe i nazwy składników, które mają podlegać inwentaryzacji, ale niedopuszczalne jest ujęcie ilości składników majątkowych. Tak więc jeśli wymogi ustawowe są spełnione,...
czy nikt się naprawdę nie orientuje w temacie No dobra, ociupinkę. Do drukowania etykiet zwykle wykorzystuje się gotowe szablony. Bywa, że udostępnia je producent drukarki. Najczęściej, niestety, dotyczą Word'a, Writ'a, itp. Czyli ogólnie pliku typu *.doc. Swego czasu Dymo dołączał prościutki programik na CD, ale to kilka lat temu. Te kilka lat temu...
W ofercie firmy Evatronix SA, posiadającej wieloletnie doświadczenie w sprzedaży profesjonalnych narzędzi inżynierskich dla elektroników i mechaników, pojawiło się oprogramowanie do projektowania obwodów drukowanych PULSONIX firmy West Dev Ltd. Jest to intuicyjne oprogramowanie oferujące zaawansowaną funkcjonalność w atrakcyjnej cenie. Edycja schematów...
Excel bedzie przyjemniejszym narzędziem. W Wordzie musisz skorzystać z elementów formularza. a dokładniej format zawartości - pole kombi. Jak dodasz to do dokumentu to liste wartości do wyboru dodajesz we właściwościach pola. Można zawsze jeszcze spróbować z excela i do worda wkleić łącze. Lub jak chcesz możesz skorzystac z prawie gotowego rozwiązania...
Wzór w Wordzie musisz sobie sam opracować (gotowca pod siebie nie znajdziesz). Tak wykonany w wordzie szablon po skorzystaniu z narzędzia korespondencji seryjnej zamieni się w gotowe wydruki (zmieniające się dane pobierze z Excela). Bardziej automatycznie tego nie zrobisz raczej.