Znalazłem rozwiązanie i wygląda ono następująco: Sub Makro9() Dim mnoznik As Double Dim tekst, tekst2, tekst3 As String mnoznik = Sheets("mw_src").Range("U1").Value tekst = "=('Marka własna sprzedaż'*" tekst2 = ")/'Marka własna target'" tekst3 = tekst & mnoznik & tekst2 ActiveSheet.PivotTables("Tabela przestawna5").CalculatedFields("MW_progn...
Witam W polskim Excelu. To bardziej zaawansowana wersja, dla hakerów excela. :) =Wartość(Tekst(A1;#)&"0") albo jeśli chcesz prostsze rozwiązanie dla lamerów to =A1 *10 Pozdrawiam
mam w tabelce kilka imion i nazwisk ale w oddzielnych komorkach i mam takie zadanie: porównuje wartości w kolumnach A i B i zwraca tą, która jest wcześniej w alfabecie. Jak mialabym to zrobić? np. w komorce A2 Arkadiusz B2 Gawełek
mam pytanie czy może mi ktośpomóc z przerobieniem pliku .xls do pliku txt. tzn mam plik z danymi i muszę z niego coś wyciągnąć i zapisać w pliku txt o określonym formacie. coś na styl pliku do banku. jak to zrobić czy pomysł by w excelu użyć makra jest dobry. np w excelu mam dane 401Materiały 0,000,0066 464,95100 586,480,00100 586,480,00100 586,480,00...
kolego paweliw z calym szacunkiem, ale co gdzie mozna zrobic to ja wiem. Nie do końca jestem pewien, skoro z programu typowo bazo-danowego chcesz przenieść dane do innego programu - nie bazo-danowego - żeby wykonać tam analizę tych danych. Wystarczyłoby żebyś napisał co konkretnie chcesz zrobić z danymi, bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić co można z...
Dzien dobry, Siedze juz kilka godzin nad problemem, przesukalem forum ale nie moge nic znalezc. Moze problem jest dla kogos banalny ale potrzebuje pomocy: - w mojej firmie mamy kody towarowe 5 lub 6 cyfrowe. Jak zmusic Excel zeby filtrowal kody zgodnie z zasada: -- ten sam towar moze posiadac kod 10111, 12111, 17111 (druga cyfra jest rozna) -- towar,...
Dzięki wielkie. Po wklejeniu poniższego kodu lista numeruje się prawidłowo: Mam jeszcze jedno pytanko związane z tym samym plikiem. Po wklejeniu listy pracowników do arkusza muszę dodać jeszcze w komórkach obok nazwisk pewne symbole (tak jak na screenie). Po wklejeniu listy automatycznie aktywuje się komórka przy pierwszym nazwisku (C3) otwiera się...
Kiedyś robiłem taką funkcję ale gdzieś mi uciekła mam nadzieję że mi pomożecie w tym temacie. mam listę arkuszy chcę użyć nazwy i dodać komórkę odniesienia aby pobrać dane np. Arkusz1 ----> =Arkusz1!F9 Arkusz2---->=Arkusz2!f9 Dobrze by było jakby z 2 komórek pobierał dane lub używał funkcji wyszukaj.pionowo
Wypadało by jednak założyć nowy temat, wtedy (w uzasadnionych przypadkach) zawsze możesz kliknąć [pomógł]. 1) Końcowy znak. Sprawdź jeszcze raz ustawienia czytnika. 2) Makro. Zależy czy komórka po wpisaniu kodu jest w trybie edycji, czy nie (prawdopodobnie opcja w czytniku). Czy następny kod jest nadpisywany, czy dopisywany w komórce? 3) Inaczej. Jeśli...
Witam, W arkuszu excel w kolumnie L komórki zawieraja rózne teksty. Potrzebuje makra, aby zamieniło poszczególne teksty na inne tzn. W komórkach, w których występują teksty: "Nierozpoczęte", "W trakcie wykonywania", "Oczekiwanie na kogoś" oraz "Odłożone" - zmienic na "REA". Natomiast w komórkach, w których wystepuje "WyKONANE" zmienić na "ZAK".
Dziwny błąd importu z Excela do Access 2016? - Pole w tabeli MS Access ma typ tekst krótki (255). Gdy importuję dane z Excela, to okazuje się, że wszystko zależy jaki typ jest w pierwszym wierszu. Jak jest tekst to wszystko OK, ale jak jest to liczba to wywala błędy konwersji dla tekstu w innych wierszach! W Excelu wstawiam w pierwszym wierszu apostrofy...
Podczas próby edycji tabeli Excela zamieszczonej w tekście Worda dostaję komunikat: "Do utworzenia tego obiektu użyto programu Excel. Tego programu nie ma zainstalowanego na tym komputerze. Aby edytować ten obiekt, należy zainstalować program potrafiący go otwierać". Koniec komunikatu. Program Excel jest zainstalowany na komputerze jako składnik całego...
Jak dla mnie skomplikowane to jest trochę i nie bardzo wiem o co chodzi. Ale już sobie z tym poradziłem i zrobiłem to troszkę inaczej, musiałem pokombinować, ale mi to wyszło, po prostu do tekstu w miejscach, gdzie ma być sformatowany tekst wstawiłem dodatkowe pola tekstowe które są właśnie sformatowane i nawet to ma to ręce i nogi. Nie o to mi dokładnie...
Żeby wykonywać jakiekolwiek obliczenia trzeba najpierw upewnić się, czy to co masz to są faktycznie daty i czas rozpoznawane przez Excela, czy też są to teksty z wyglądu przypominające daty. W tym drugim przypadku należy dokonać przekształcenia. To czy są same daty, czy daty z godziną to nie ma zasadniczego znaczenia. Data bez godziny będzie interpretowana...
Witam potrzebuję pomocy przy rozdzieleniu tekstu, który znajduje się w jednej kolumnie. Jest to nazwa firmy, ulica, numer budynku, kod pocztowy, miast. Zapis jest bez przecinków, tylko spacje. Potrzebuję rozdzielić to ten tekst na 3 kolumny. Pierwsza kolumna - nazwa firmy druga kolumna - ulica z numerem trzecia kolumna - kod pocztowy i miasto mam ok...
Witam Proszę o pomoc. Potrzebuje wykorzystać poniższy kod do wyszukania określonego tekstu w skoroszytach zapisanych w katalogu "DANE" i skopiowania całego wiersza do skoroszytu "Zbiorczy" Jednym zdaniem chodzi o wyszukiwanie tekstu w wielu plikach xls i zapisywanie ich do jednego arkusza. Czy jesteście w stanie mi w tym pomóc? kod: Sub OperacjeHurtowe2()...
witam chciałbym aby dany teskt o wpisnej nazwie przenosił mi się do tego dokumentu w postaci filtrowanej - czyli nazwy te same jedne pod drugimi. prosze o wskazówki jak to zrobić.
Poza powyższym mam zastrzeżenia co do tej daty. Wg mnie ta data nie jest datą (excelowską) tyko tekstem a to jeszcze inaczej może wpływać na zbudowanie formuły. Co do głównej formuły to w E2007 i wyżej SUMA.WARUNKÓW() W E2003 i niżej suma.iloczynów() ale wykorzystana jako suma warunków (było co prawda dawno na forum)
Skopiuj z icprog'a zaznaczając i ctrl-c, zapisz w pliku tekstowym, następnie otwórz plik w excelu (jako Pliki tekstowe). Konwersja danych hex->dec: HEX2DEC, np. HEX2DEC("A5") jest równe 165 sprawdz help dla tej funkcji, moze wymagac dodatku (office97).
Poradziłam sobie z problemem sama. Dla zainteresowanych, oto przepis jak to zrobić. 1. Najpierw w programie Ms Word (albo Excel) stworzyć pole tekstowe z napisem jaki chcę mieć potem jako znacznik (marker) na wykresie 2. Zaznaczyć stworzone pole tekstowe i wybrać polecenie Wklej w programie Microsoft Office Picture Manager (otworzyć go wcześniej) 3....
Spróbuję, w miarę dokładnie opisać mój problem Na początek, wyróżnienie aktywnego wiersza, które działa. Ale tylko z jedną tabelą w skoroszycie. Zaznaczyłem obszar tabeli i utworzyłem formatowanie warunkowe Następnie zdefiniowałem nazwę obszaru zaznaczonych komórek. Wszystko jak na screenach. Ostatnim etapem było wstawienie krótkiego kodu w VBA, Z dokładną...
Dzień dobry, Dane dostarczone w przykładowym pliku są dość chaotyczne, pomiary są wykonywane bardzo nieregularnie, a wyniki robią wrażenie przypadkowych, jakkolwiek zgrupowanych wokół jakiejś średniej. Porządne uśrednienie tych danych jest zadaniem dość złożonym, bo trzeba wyznaczyć wartości prognozowane w chwili początkowej i końcowej okresu uśredniania,...
Witam, Szukałem długo jednak nie znalazłem rozwiązania mojego problemu dlatego piszę tutaj. Chciałbym wyeksportować dane z pliku excel do pliku txt i oddzielić każdą kolumnę przecinkiem. Precyzując, chodzi o eksport z pliku excel -> txt. Dane które chcę wyeksporotwać z excela wyglądają tak jak na screenie poniżej. Chciałbym żeby w pliku .txt było to...
Witam!!! Mam prośbę; otrzymałem zadanie przeszukanie dokumentu excela z danymi (ok 5000) i mam przeszukać każdy wiersz i komórkę i odnaleźć powielone dane przeszukując cały dokument. Czyli mówiąc inaczej chciałbym aby dana komórka z tekstem porównała swoją zawartość z wszystkimi pozostałymi i odnalazła zdublowane dane. Czy w ogóle jest coś takiego możliwe?...
Mam w sumie blaha sprawe ale nie mam pojecia jak to zrobic. Nie wiem tez czy jest to w ogole w Excelu mozliwe, chociaz wydaje sie to byc bardzo prosta rzecza... Tak wiec... mam komorke w Excelu zawierajaca mnostwo linijek, tak ze zawartosc komorki nie miesci sie w calosci na ekranie (dostepne jest tylko pierwszych iles tam pierwszych linijek). Reszta...
Witam. Mam plik w Excelu oraz szablon w Wordzie. Moje makro działa tak: Odpala szablon w Wordzie, aktywuje Excela, kopiuje odpowiednią komórkę, aktywuje Worda i wkleja wartość w odpowiednie miejsce. Jednak wkleja ją z takim formatowaniem jakie jest w Excelu, a ja chcę aby był to wklejony czysty tekst. W Wordzie korzysta się z: Selection.PasteAndFormat...
Jak napisać formulę w Excelu żeby: JEŻELI w komórce B1 znajdzie się "pokój nr 1" to wynik w C1 = A1 ( kiedy w kolumnie A znajduje się lista nazwisk) bardzo proszę o pomoc
Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć jak dodać do danych w Excelu w każdej komórce w danej kolumnie dodatkowy tekst do istniejącego. Oraz jak automatycznie porozdzielać zdania na słowa porozdzielane przecinkami. Chodzi mi o coś takiego wyjściowo mam kolumnę pierwszą. Jak uzyskać resztę ? Wiem że jest to wykonywalne tylko nie wiem jak to zrobić....
Witam serdecznie. Chcialem na poczatku powitac wszytskich liczac na pomoc w problemach jakie mam jako bardzo niezaawansowany :-) Mam arkusz w ktorym w kolumnie B jest tekst w jezyku angielskim. w jaki sposob zrobic aby tekst ten pojawil si ew jezyku polskim w kolumnie C . oczywiscie sprawa nie dotyczy jednej linii ale wielu i chcialbym zeby zrobilo...
Witam, Mam problem... W zasadzie to z użytkownikami jednego pliku. Wpisują ośmiocyfrowe wartości po przecinku(po przecinku spacja - raz jest raz jej nie ma) w jedną komórkę i za cholerę nie mogę ich przekonać żeby wpisywali je w oddzielnych wierszach... Nie wiem jak to wyjaśnić, żebyście zrozumieli o co dokładnie mi chodzi... Zacznę więc od tego, że...
Witam, mam takie zadanie: Mam dwie kolumny tekstowe:" z języka" i "na język". Chce utworzyć pole kombi w którym będzie pojawiało się złączenie tekstu np: rosyjski na polski niemiecki na rosyjski itd Jak tego dokonać?
Witam, po dwudniowym poszukiwaniu formuły i konsultacji z bardziej doświadczonymi osobami pod kątem excela składam broń Podkreślam iż zawsze w pierwszej kolejności szukam odpowiedzi, w tej sytuacji jednak poddaje się, prosząc tym samym o pomoc Dane: kolumna A ciąg powtarzających się nazwisk w wierszach typu: Kowalski, Kowalski, kowalski; krawczyk, krawczyk,...
Witam, 1. mam tabelę z kryteriami w excelu, którem ogą przyjmować wartości "good" albo "bad". Chcę żeby pod nią excel zliczał ile razy wystąpiło każde z nich, w osobnych (dwóch) komórkach. Pomoże mi ktoś zrobić coś takiego? Nie wiem jakiej dokładnie komendy muszę użyć. 2. Da się zrobić tak żeby excel zmieniał kolor tekstu w zależności od tego, co jest...
W jaki sposób mogę wyciągnąć interesujący mnie tekst z komórki. Chodzi mi dokładnie o coś takiego: W komórkach mam ciąg danych (imię, nazwisko, adres, miasto) w tym numery telefonów. Musze je wyciągnąć do komórki sąsiedniej. Jak to mogę zrobić za pomocą symbolu wieloznacznego"#" ?? Telefony są w postaci: "###-###-###"
Witam mam baze produktów w jednym arkuszu a w drugim tabelke w której po wpisaniu jakiejs wartości wyskakuje mi cena produktu problem w tym że musze wpisać konkretnie całą nazwę produktu da się to zrobić aby po wpisaniu dwóch trzech liter uzupełniało mi przykładowy cały produkt dla zobrazowania załączam plik z góry dzięki za zainteresowanie pozdrawiam
Jakiej funkcji w excelu użyć żeby spełnić poniższy warunek chciał bym żeby ta funkcja SUMA.JEŻELI w kolumnie E17, była zawsze w kolumnie E a wierszu tym w którym jest tekst OVERALL RESULT. ten tekst OVERALL RESULT jest w różnych wierszach ale zawsze w kolumnie A Da się to jakoś zrobić za pomocą excela???
Witam. mam ja arkusz w którym w komórkach kolumny A zapisywane są w postaci tekstu oddzielonego kropkami. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem jak wyciągnąć z tego ciągu znaków przedostatnią oraz ostatnią część. Np w komórce A2 mam tekt "tttt.vvvv.eeee.cccc" to w C2 chciałbym mieć tylko "eeee" a w D2 "cccc", biorąc pod uwagę że czasem ten ciąg znaków składa...
Witajcie, mam taki problem. Mój arkusz składa się z dwóch kolumn (id obszaru, zagrożenia istniejące). Niestety id obszarów w pierwszej kolumnie się powtarzają :-( Sytuacja wygląda tak: obszar1 zagistn1 obszar1 zagistn2 obszar2 zagistn1 obszar2 zagistn2 obszar2 zagistn3 obszar2 zagistn4 Chcę, aby było tak: obszar 1 zagistn1 zagistn 2 obszar 1 zagistn1...
Trafiłeś na mój dobry humor i zrobiłem ci "rakietę" :) Automat Wystarczyć zmienić datę w A1 i "kalendarz" sam się ustawi wraz z formułami i kolorkami. Wystarczy tylko wpisać godziny początku i końca. (na dany rok sprawdź "święta") Tylko nie przewidziałeś jednego. Mianowicie jeżeli człek jest na urlopie to jakie mu godziny wpiszesz? A jak się nie stawił...
Witam wszystkich, Sprawa wygląda tak: mam w Excelu, w kolumnie A nazwy asortymentu (wiersze od 1 do 1000) i chciałbym żeby w przypadku dodawania kolejnej pozycji odbywało się sprawdzanie czy nie występuje już taka nazwa bądź zbliżona do niej (np. nowy asortyment qwerty a jest już asortyment o nazwie qverty). Kombinowałem z funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO,...
Witam, Problem jest następujący : po pierwszym użyciu w Excelu podziału tekstu na kolumny - zwłaszcza kiedy to eliminuje spacje między wyrazami - pojawia się problem z Text Import Wizard - kiedy to chce wkleić jakikolwiek tekst zawierający spacje system automatycznie dzieli mi go na różne kolumny! Jak sie tego pozbyć? Nie chcę, żeby Excel zapamiętywał...
Czy istnieje możliwość zapamiętania/ zapisania formatowania tekstu w excelu?
Dla excela jest to tekst (ciąg znaków). My widzimy, gdzie jest dwukropek i wiemy, że on rozdziela minuty od godzin, ale w przypadku takiego ciągu Excel tego nie wie. Jednym ze sposobów może być napisanie funkcji, która będzie taki ciąg znaków analizowała pod kątem występowania godzin od/do. Specjalistą od makr nie jestem, ale coś takiego dla mnie działa...
Witam serdecznie potrzebuję z czegoś takiego wykroić tekst po "|" i przed "-" lub przed "." kropką: YSZUFPRN|YSZUFPRN|Higiena i czystość >> Szufelki|Szufelka PRESTIGE. - łączy ze sobą wysokiej jakości tworzywa sztuczne z elastomerem, dzięki czemu jest niezwykle trwała - wyprofilowana rączka szufelki bardzo dobrze układa się w dłoni|||0,0792|1|0,0792|5903355004790||....
Dzień dobry. Kopiuje do Excela krótkie teksty( ok. 10 słów) w których zawarty jest adres mailowy. Tekst źródłowy jest tak zrobiony że każde słowo wkleja mi się do osobnej komórki. Czy można zrobić żeby wklejał się do jednej oraz żeby słowo zawierające (at) czyli adres mailowy był automatycznie przenoszony do komórki obok?
witam jak wyciągnąć z takiego tekstu tylko liczby, wypisz/ 110 - kuponów takiej formuły użyłem [syntax=text]=FRAGMENT.TEKSTU(C7;9;4)[/s... daje poprawny wynik 110 ale przy mniejszych liczbach daje dodatkowo "-" przy większych za mało znaków. proszę o wsparcie pozdrawiam
Witajcie, elektrodowi specjaliści. Mam złożony problem, z którym obecnie nie mogę się uporać, a ponieważ czas mnie nagli, chwilowo poradzę sobie "ręcznie". Jednak chciałabym wiedzieć, jak to rozwiązać w przyszłości, bo na bank jeszcze będę z podobnymi dokumentami walczyć. Mam arkusz, w którym wylistowane są artykuły sklepowe. W komórce mam dane takie,...
Witam Potrzebuję formuły działającej automatycznie, w której byłyby porównywane dwie kolumny, a wynik to fragment tekstu z jednej kolumny, który jest w drugiej kolumnie. Dla przejrzystości w załączeniu przykład i oczekiwana wartość. Byl już podobny temat: z którego pochodzi formuła JEŻELI(CZY.BŁĄD(WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;B:B;...
Witam, problem mam z podziałem tekstu, który znajduje się w kolumnie "B"(ok 2000 wierszy). Nie wiem czy to jest możliwe, aby podzielić ten tekst ta jak jest to zrobione na zamieszczonym w załączniku wzorze (kolumny "C-G"). Za wszelką pomoc w napisaniu makra(bo chyba żadna formuła nie da rady) z góry dziękuję.
Witam, Jaką formułę wpisać, żeby w jednej komórce były wybrane ( spełniające warunek) dane z kilku komórek ( złącz.teksty). Załączyłem plik z przykładem. Mam w nim część nazwaną spis materiałów i obok listę wydań. Chciałbym, żeby ostatecznie podsumowanie osób które aktualnie trzymają dany materiał wyglądało jak w komórce F3 I F4
Witam, mam następujący problem. Mam bazę w której potrzebuję usunąć wszystko po określonym słowie w każdej linijce. Nie mogę sobie poradzić ani nie mogę znaleźć formuły która by mi to wszystko usunęła. Ponieważ wpisów jest ponad 1500 usunięcie tego ręcznie sprawiłoby duży problem. Oto jak to wygląda: 'nazwa firmy' , ' e-mail firmy' , '0' , 'data dodania...
Witam serdecznie, mam problem dotyczący wklejania danych w postaci tekstu do Excela. Konkretnie, kiedy wklejam do Excela tekst skopiowany ze strony internetowej (kopiowane dane to opisy produktów) do konkretnej komórki odpowiadającej danemu produktowi, a w tekście są "twarde entery", każdy kolejny wiersz tekstu po takim enterze ląduje w następnej komórce...
Witam. Nie wiem czy to, o czym chcę napisać jest w ogóle wykonalne. Otóż jest arkusz /wszystkie dane są tekstowe/ : *01 1. tekst... 2. tekst... 3. tekst... *02 1. tekst... 2. tekst... 3. tekst... *03 1. tekst... 2. tekst... 3. tekst... Oczywiście tych danych są tysiące, ale co chciałbym osiągnąć : - aby na podstawie komórki z tekstem zaczynającym się...
Witam. Chciałbym skopiować tekst z komórki C9, ale tekst jest wstawiony za pomocą =WYSZUKAJ.PIONOWO. Jest możliwość skopiowania "zapiekanka domowa", a nie "=WYSZUKAJ.PIONOWO(D9;Arkusz1!A:G;7;0)"? Dodam że chcę sporą ilość komórek w taki sposób skopiować. Dziękuję i pozdrawiam.
Witam, w komórce A1 mam zdanie, w którym kilka wyrazów jest napisanych czcionką kolorową : np czerwoną. Proszę o formułę dzięki której w komórce B1 mógłbym widzieć tylko wyrazy które są na czerwono . Z góry dziękuje za pomoc
Witam, próbuję stworzyć wyszukiwarkę filmów w pliku excelowskim. W arkuszu jest tabelka z kolumnami LP, tytuł filmu, rozmiar, czas trwania, lokalizacja oraz inf. czy jest to lektor/napisy. Arkusz nazywa się filmy i zawartość jest w kolumnach od E do K. Przy czy tytuł filmu jest w kolumnie F Zrobiony jest przycisk "znajdź film", który otwiera wyszukiwarkę...
Witam, w kolumnie A, co kilka komórek w dół przeplatają się hiperłącza tekst hiperłącze tekst tekst hiperłącze Chciałbym uporządkować listę i żeby w kolumnie B, były tylko i wyłącznie hiperłącza. Próbowałem filtrować, sortować, ale nic nie wychodzi. Ktoś pomoże?
Witam. Powiedzmy mam komórkę A1 i w niej liczę 2 a w komórce B1 tekst "osób" jaką formułę napisać by w zależności czy w komórce A1 jest liczba parzysta to zmieniało tekst w komórce B1 na słowo "osoby" a jeśli w w komórce A1 jest liczba nieparzysta to zmieniało tekst w komórce B1 na słowo "osób"
Kod zapisany w VBA ma służyć wyszukaniu danego słowa w pdf i zapisaniu w komórce numeru strony. Mam problem ponieważ kod działa tylko jeśli VBA znajdzie dane słowo w pdf inaczej jest jeśli nie znajdzie, wyrzuca mi wtedy błąd "Program Microsoft Excel czeka, aż inna aplikacja ukończy akcje ole. Dodam że pdf ma około 3000 stron, ale jeśli znajduje dane...
Witam, Potrzebuję napisać procedurę VBA, zamieniającą tekst na kolumny. Problem w tym, że w występujących w tekście kwotach, jako separator tysięcy jest zastosowana spacja, która jest jednocześnie separatorem danych. Tak więc, w przypadku zastosowania standardowej funkcji zamień tekst na kolumny, przy kwotach wyższych bądź równych 1 000 zł, kwota ląduje...
ogólnie shemat jest taki sport 14652351016 ? sport Kitchen Wall Quotes / Art 14652352016 ? Floras Swirls Love Wall Quotes / Art 14652353016 ? Love Wall Quotes / Art People 14652354016 ? Floras Swirls Floras Swirls 14652355016 ? Bathroom Wall Quotes i teraz pierwsza tabela to nazwa kategorii druga to numer tej że kategorii i teraz potrzebuje by...
Witam, czy ktoś podpowie jak podzielić tekst do komórek za pomocą funkcji: 2 Spring 1 vol JJEE555555 mianowicie interesuje mnie dokładnie pozycja: JJEE555555 oraz 1 natomiast vol jest tekstem stałym nie zmiennym próbowałem funkcją prawy ma ktoś jakiś pomysł
hej, Mam taki arkusz jak w załączonym obrazku 1. Trzeba w jednej linii połączyć wiersze przyporządkowane do numeru - tak jak w przykładzie pierwszym. 2. Trzeba wziąć pod uwagę, że dane znajdują się czasem w 4 wierszach a czasem w 2. 3. Można zrobić to dowolnie w Excelu, ale żeby działało (najlepiej tylko przy użyciu funkcji) 4. Te wiersze połączone...
Potrzebuje makro które będzie łączyć tekst z komórek w jedną ,z zachowaniem formatu w komórkach, a dokładnie pogrubienia tekstu . Mam tutaj działające makro ale strasznie obciąża komputer ,potrzebuje to zmodyfikować i zeby działało sprawnie dla 120 komórek Private Sub CommandButton61_Click() Application.ScreenUpdating = False Dim arkusz As Excel.Worksheet,...
Witam, Szukam funkcji, która odmieniała by słowo "osoba". Chciałbym, żeby wpisując do komórki A1 liczbę, excel w B1 odmienił słowo "osoba". Np. 0 osób, 1 osoba, 2-4 osoby, 5-21 osób, 22-24 osoby, itd. Na forum znalazłem taką oto formułę =JEŻELI(MOD(A1;2)=0;"osoby";"osób") ale nie działa ona poprawnie. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Hej Chcę napisać proste makro lub funkcję która: z pliku A zawierającego dwie kolumny: imię_nazwisko numer_id będzie w pliku B wystąpienia imię_nazwisko zmieniać na numer_id Myślę że najwygodniej by było gdyby makro wywoływał skrót klawiszowy i podmienial zaznaczone imiona i nazwiska na numery ID. Na razie robię to naokoło, tj dostawiam kolumnę z wyszukaj...
Zachęcony pomocą , jaką otrzymałem ostatnio, zwracam się ponownie do szanownej społeczności ekspertów. Potrzebuję utworzyć makro , które wyciągnie nazwiska z kolumny A na podstawie wartości w kolumnie B. Tzn, jeżeli Jurek Mazurek ma liczbę "1" w kolumnie B, to chciałbym, żeby makro wyciągało to nazwisko w tabelę z kolumną "1"; ogółem mam grupy zaszeregowania...
poszukuje makra VBA które z wiersza wyszuka wartości z wpisanego warunku np P0 i jeszcze np 10 cyfr . lub 88 i jeszcze 6 różnych cyfr a wyszukane wartości skopiuje do sąsiedniej komórki PS . 9700 wierszów do ewentualneog ręcznego przejrzenia
Dzień dobry! Nie znam się ni w ząb na programowaniu, a potrzebuję wykonać w Excelu szereg powtarzalnych czynności. Otóż: w kolumnie B, w każdym jej kolejnym wierszu, chciałabym zamienić wartość "x" na wartość "y". Wartość "y" będzie zmienna w zależności od od zawartości sąsiadującej komórki w kolumnie A, wartość x jest stała Np. w komórce B4 --> ciąg...
Odnośnie: opisane w pliku excel " Czy jest możliwość formatowania warunkowego: Na zasadzie 1. jeżeli " J1" to styczeń to wtedy bierze wartość pod godziny 1/2 etatu z "S4 ". 2. I teraz moje pytania: jeżeli " J1=Styczeń " a "F34" jest większe/mniejsze "S4" to np kolor czerwony, a gdy "F34=S4" to na zielono . 3. Dotyczy tylko komórki "F34", w pozostałych...
W excelu mam sformatowane komórki na tekstowe, w których zapisałem ciąg cyfr ze spacjami. Muszę usunąć spacje. Zastosowałem znajdź/zamień ale zmienia mi to zapis tekstu z: 021020 1025 1000 0090 3027 3156; na : 2,10201E+24. Jaką formułę zastosować, aby usunąć spacje bez zmiany tekstu (cyfr) na: 02102010251000009030273156 Dodano po 21 W excelu mam sformatowane...
Cześć, Mam pewien problem z zapętleniem aby wszystko działało pod VBA :( Mój problem jest następujący: Należy rozdzielić tekst z komórek w Arkuszu 1 np. "1 - Miasto" na dwie kolumny w Arkuszu 2 "1" i "Miasto". Udało mi się stworzyć następującą formułę dla pierwszej kolumny =IF(klucz!B2="""","""",IF(MID(klucz!B2,2... "",MID(klucz!B2,1,1),MID(klucz!B2,1,2)))...
Witam serdecznie, chciałbym nauczyć się w jakimś stopniu obsługi komend excela. Próbuję zrobić zależność, w której dane faktury są przenoszone pomiędzy arkuszami, jeśli spełniają jeden warunek - "NIE" są zapłacone. Jak można by było to rozwiązać w inny sposób niż tabela przestawna i odświeżanie przy każdym dodaniu kolejnej faktury? W załączniku plik.
Nie musi być koniecznie w Wordzie, po prostu nie miałam innego pomysłu, Mam bazę klientów w Excelu z zakresami kodow pocztowych i chciałabym aby po wpisaniu kodu pocztowego i grupy produktow np do Worda lub do excela pojawiał mi się odpowiedni klient z listu w Excelu i przenosił tekst tego formularza jako treść w Outlooku, nie wiem to jest możliwe i...
Witam, Chcę napisać makro które będzie pobierało z jednego pliku Excela (Zeszyt1.xlsx) do drugiego pliku Excela tekst z odpowiednich komórek w Arkuszu1. Chcę aby Excel zwrócił ten tekst połączony w komórce E10. U mnie Excel zwraca FAŁSZ. Proszę o pomoc. Dim benek, benek1, benek2 As String benek1 = "=[Zeszyt1.xlsx]Arkusz1!R3C14&"" """ benek2 = "=[Zeszyt1.xlsx]Arkusz1!R4C14&""...
Jak pozbyć się tego znaku i zamiast niego dać przecinek? Tu może być spory problem :cry: ze względu na odmienne stosowanie oznaczeń Cr i Lf w Wordzie i Excelu :D vide: Wydaje mi się, że najłatwiejsze rozwiązanie tego problemu :idea: to odmienne formatowanie komórek w Excelu np. zawijanie tekstu bez stosowania "powrotu karetki" czy "zmiany linii" :D
Witam, potrzebuje przenieść dane z komórek excela do pól tekstowych formularza word. Generalnie arkusz i szablon worda z bardziej rozbudowane ale moze poradzę sobie z tym jak poznam zasade na prostych dokumentach. Z góry wielkie dzięki. Pliki w załączeniu. Zamieniłem szablon worda na dokument bo nie można dodać szablonu.
Witam, Potrzebuję zamienić tekst na liczbę : np: 0.78 PLN na 0,78 Póki co robię to tak : Najpierw z każdej komórki usuwam 3 znaki z prawej za pomocą formuły ( PLN ), następnie kolumnę kopiuję obok wklejając tylko wartość co daje mi 0.78 Dalej używając Ctrl+H zamieniam "." na "," Jakiś szybszy sposób ktoś mi podpowie, lub jakąś formułę?
Witam Potrzebuję aby w excelu w arkuszu stany wyświetlał się tekst w statusie zamówienia jeżeli zostanie wpisana data zamówienia danego towaru w arkuszu dostawy a jeżeli zostanie wpisana data dostarczenia to żeby tekstu już nie było.
Cześć. Jestem raczej początkujący z Excel vba i może to banalne, ale pogubiłem się i kompletnie nie mogę znaleźć rozwiązania. Chcę napisać funkcję, której zadaniem jest wypisanie po przecinku wszystkich rodzajów produktów które są w danym sklepie (wierszu). Warunki są w kolejnych kolumnach, jeżeli 1 produkt jest w sklepie. Jak na zdjęciu. Pozdrawiam
Witam, Przychodzę z takim problemem. Potrzebuję funkcji, która będzie opierała się na dwóch zmiennych (dwie kolumny obok siebie) i będzie zwracała dany tekst w innej kolumnie, jeżeli zostanie spełniony dany warunek. Wykorzystałem funkcję jeżeli i oraz i działa to w odniesieniu do jednej komórki, a chciałbym, aby odnosiło się to wielu rekordów. Dla przykładu...
M$ Excel
Witam Po raz pierwszy się spotkałem aby podczas zapisywania do pliku txt wartości plik txt dodawał cudzysłowia. mam w excelu taki ciąg tekst Dodano po 12 Może to tak brzydko Ale potrzebowałem pilnie rozwiązania, Juz je znalazłem, wystarczy zapisac w formacie prn podczas nagrywania i podmienic rozszerzenie na vbs w kodzie i zapisuje tylko tekst
Możesz użyć formuły tablicowej z pliku z załącznika. Możesz też wykorzystać tabelę przestawną, ale w tym wypadku dane w pierwszej kolumnie musisz skonwertować na datę (to co teraz jest to dla Excela jest tekstem). Możesz to zrobić wg. schematu rysunku z załącznika (jedynie nie podałem pierwszego kroku kreatora, w którym wybierasz że dane źródłowe są...
Czy z poziomu kodu VB można sformatować komórki w arkuszu excela tj. kolor tekstu, kolor tła, obramowanie? Z exportem danych do excela nie mam problemu, ale ponieważ nie mogę dodać przestrzeni nazw to w trakcie pisania kodu nie wyświetlają mi się dostępne polecenia i nie wiem jak się do nich odnieść.
Istnieje właściwość, którą można wykorzystać do Twoich celów. Np MsgBox Range("B2").Formula Zwraca formułę w postaci tekstu, w angielskiej wersji Excela.
Witam, Mam problem z wyciąganiem danych wg powtarzającego się ID, wcześniej do takich rzeczy używałem =wyszukaj.pionowo, ale tutaj się nie sprawdza gdyż funkcja powinna zwracać więcej niż jeden wynik. Przykład tabeli: ID Dane 1 tekst1 2 tekst2 2 tekst3 2 tekst4 3 tekst5 3 tekst6 Po wyciągnięciu danych powinno to wyglądać następująco: ID Dane1 Dane2...
Witam Dostałem takie zadanie do zrealizowania w pracy aby pobierac dane z formularzy word do pliku excel. Problem polega na tym ze nie znam sie wogole na visual basicu i nie wiem jak mam napisac takie makro. Ograniczenie nalozone przez zleceniodawce to Office 2002! :( Zadanie jest nastepujace. Posiadam klikanascie identycznych plikow formularzy .doc....
O to mi chodziło. Dzięki Ale jakby sie udało zrobić bez łączenia tekstów, to proszę podrzucic na forum to rozwiazanie. Ciąg dalszy układania formuł. W załaączonym pliku w arkuszu 1 jest tabela stale wypełniana. Będzie miała kilka tysięcy rekordów. W arkuszu drugim chciałbym samoczynnie wypełniać tabelę kolejnymi maxymalnymi wartościami dla danej rzeczy....
Witam serdecznie, Problem niejednokrotnie występował ale nie mogę znaleźć nigdzie rozwiązania pasującego do moich potrzeb. Mianowicie, posiadam plik excel, w którym każdy wiersz przez 32 kolumny posiada wpisane dane tekstowe. Do każdego wiersza w tym pliku posiadam inny plik - txt rozdzielany średnikami, który w excelu ma od 2 do 20 wierszy ( zależnie...
skopiuj całą kolumnę do txt zrobi ci się jedno pod drugim zamień kropki na przecinki zaznacz wszystko skopiuj i wklej do excella excel zapyta jaka separacja wybierz rozdzielenie do kolumn po przecinku rozrzuci ci w cztery kolumny posortuj wstaw pomiędzy te kolumny kolumny z kropkami zsumuj tekstowo te kolumny
Na początek zastanów się jak chcesz to trzymać w Excelu. Wczytanie pliku binarnego do komórki jest słabe, bo Excel sam ci to pozamienia. Albo wczytuj do tablicy (po co komuś widzieć binarne dane?), albo jak kolega wcześniej napisał przetwórz to na hex i zapisz jako tekst. Z tym wydawaniem dźwięków też może być kiepsko. W VBA nie widać Beep z parametrem,...
Jeśli formuła jest w innym arkuszu, a dane w innym, to przed danymi musi być oznaczenie arkusza np. PRL , ale załącznik to powinien być Twój. Edit: PRL był szybszy, ale może się przyda. Plik zapisałem w formacie .xls, żeby nie kompresować. Po otwarciu pliku zapisz go sobie jako .xlsm. Musisz też uważać, żeby kolorowe komórki zawierały tylko liczby,...
Pośredni plik tekstowy. Albo DDE. Czemu za każdym razem nowy? Stwórz szablon. Albo nowe dane umieść w miejscu starych. Gdyby wiedzieć coś więcej łatwiej by było pomóc.
Nie wiem co kolega miał na myśli pisząc: "Dla danej transpozycji i nuty wstaw (na przecięciu kolumny/wiersza) wynikającą z niej nutę wynikową" więc proszę o objaśnienie. Prawie dokładnie tak jak to zrobiłeś. Zrobiłem praktycznie wzór. Jedyny problem, to fakt, że funkcja PODAJ.POZYCJĘ nie rozróżnia pomiędzy wielkimi i małymi literami, kiedy dopasowuje...
Małpa '(at)' Ale wszystkie liczbowe będziesz musiał "przeedytować" (F2>Enter), żeby Excel zamienił sobie na tekstowe. W przyszłości wpisuj poprzedzając apostrofem.
Nie chodzi mi o napisanie konkretnego programu, ale o sam sposób pisania. Może być na przykladzie przetwarzania plików tekstowych. Plik wejściowy ma zostać przekształcony w plik wyjściowy. Oba są tekstowe z polami rozdzielanymi separatorem (jakis znak), bez problemu można wczytać do Excela. Czy to dobry pomysł? Sposób przekształcenia nie jest prostym...
Na szybko to to zrobisz w Excelu: kopiuj-wklej jako tekst z pliku tekstowego do kolumny A w Excelu, a w kolumnie B taka funkcja: =FRAGMENT.TEKSTU(A1;ZNAJDŹ("... & ":" & FRAGMENT.TEKSTU(A1;1;ZNAJDŹ(&quo... Przeciągasz...
Już dawno by Ci ktoś pomógł gdybyś zamieściła tutaj swój wykres albowiem od wszelkich reguł zawsze są wyjątki a problem problemowi nierówny a wersja Excela nierówna innej wersji Excela a my nadal nie mamy dokładnie przytoczonego - podanego Twojego problemu na tacy... Aby uzyskać tutaj pomoc, trzeba pokazać w jakiś sposób problem, najlepiej załączając...
Cóż - nie wiem, czy się dobrze wyraziłem, ale chodziło mi o takie makro VBA implementowane np. do Worda albo Excella. Słabo rozumiem Twój kod, nie do końca się orientuję jaką miałby być dla mnie wskazówką... :( Co zrobić Panie Kierowniku? :) Tak na poważnie - wyszukiwanie bloku tekstu między dwoma znakami jest w Excell albo Word dostepne z poziomu...