Dlaczego nie przy skanowaniu? Ale jeśli w taki sposób... Najprościej makrem z pętelką (załącznik). Wypróbuj na swoich danych.
Tak "na brudno", bo zaraz mecz... ADRES, ADR.POŚR, MAX, kilka innych, trochę liczenia + kolumny pomocnicze
Wujek Google ma sporo gotowych rozwiązań, trzeba tylko przystosować do swoich potrzeb. Dziwna ta zdalna edukacja. :D
Nie do końca cię rozumiem. "Grupowanie wg tabel" - trzeba zaznaczyć która tabela jest która (dodatkowa kolumna) - ale jak zaznaczam nie do końca cię rozumiem wiec może nie o to chodzi.
Jest ktoś w stanie napisać takie Makro? Albo gdzie mogę uzyskać informację albo rozwiązanie tego problemu. Czyli tworzenie zaawansowanych tabel np :)
W Wordzie są dostępne polecenia sumowania tabeli (Menu Tabela->Formuła ...): =SUM(ABOVE) - Sumuj komórki nad kursorem =SUM(LEFT) - Sumuj komórki z lewej strony kursora =SUM(RIGHT) - Sumuj komórki z prawej strony kursora. Uwaga Program Word wstawia wynik obliczeń jako pole w wybranej komórce. W przypadku zmiany wartości w komórkach, które obejmuje działanie,...
Warto dodać w tytule, że chodzi o program Excel. Tabelki można tworzyć w najróżniejszych programach.
Bardzo ciekawe rozwiązania. Nie miałem pojęcia, że można to rozwiązać w taki sposób. Jednak wymagają one wkładu manualnego tj. np. trzeba ręcznie zmienić nazwę arkusza aby zaczytało odpowiednie czynności. Gdybym miał to robić ja - podziękował bym CI jeszcze raz za pomoc i korzystał z tych rozwiązań. Niestety, nie będę miał dostępu do tego Excela z tabelą...
Bardzo możliwe, że Pan Maciej zrobi tej formuły. Ale ja w takich przypadkach nie złom głowy i użyć makra Działa na podstawie aktywacja "Zestawienie"
A gdzie wstawiłeś ten kod? W załączniku widzę jakiś przycisk na formie, ale już samej formy w kodzie nie widzę... Nie prościej zamieścić plik Excela? Po pierwsze primo: żeby makra działały, plik musi być zapisany w formacie .xlsm lub xls Po drugie primo: w opcjach programu Excel -> Centrum zaufania musi być włączona obsługa makr w Excelu, masz ją włączoną?
Przy korzystaniu z Power Query dokument WZ nie może być jeden ,muszą być zawsze kolejne WZ a Power Query tylko wyciąga z nich przydatne informacje i tworzy tabele
Poznajesz SQLite konkretnie czy SQL w ogóle? Bo nie wiem czy szukasz sugestii "jak zrobić to w SQLite", czy "jak projektować bazę żeby potem coś się dało z niej wyciągnąć" :) Możesz podać konkretny przykład co te 3 tabele miały by zawierać? Czy polecenia LEFT JOIN i JOIN są Ci znane? Bo z tego co piszesz, to najbliżej byłoby do takiego zapytania: http://obrazki.elektroda.pl/9588992100_1...
Myślę, że nie . Ja mam zrobioną korespondencję w której wczytuje 27 pozycji z tabeli Excel
Potrzebuję żeby do tabeli pobierały mi się dane tylko w momencie gdy jest "p" w wierszu Można to zrealizować tak jak na zrzucie :idea: 1099034 i w załączonym pliku :spoko: 1099035
Wstawiasz tabelę i wykres przestawny
ok faktycznie jest - po zmianie wartości w formularzu- brak zmiany w bazie Excel. np. wyswietla sie wartość 18,6. Chcę zminić na 20 i nic się nie dzieje - powinna zminić się również wartość w tabeli Excel
hmmm.. no właśnie w tym może być problem, bo nazwy miast dość często się powtarzają w tych tabelach i jeśli do tabeli końcowej nie będą przenoszone tak jak są przypisane do numerów "lacz" z kolumny A to wtedy cała robota nie ma sensu :( Właśnie przez to ciężko jest działać na konkretnym obszarze, bo wypadałoby najpierw przeanalizować całą tabelę pod...
Ale co Ci nie działa?
Nie dałeś przykładu i nie wiadomo jaka jest struktura tabel. Ogólnie do wydruku stosuje się filtrowanie z np. ukrywaniem kolumn lub tworzy się dodatkową tablę - tylko do wydruku tych samych danych - dla różnych kryteriów np. nazwisk. Korzystając z listw rozwijalnych oraz wyszukaj.pionowo() można wyszukać z wielu tabel dane, dotyczące np. tych samych...
Trzeba było takie informacje: Z programu wagowego eksportowany jest cały pomiar (wszystkie ważenia) do excela Każde takie rozliczenie chcę robić w następnym skoroszycie. przedstawić we wcześniejszych postach :cunning: Jeśli te tabelki mają taką strukturę jak przedstawiłeś w załączonym pliku :!: to nie ma żadnego problemu :D Wprowadź sobie to makro do...
:) Wiesz co, szybciej wyjdzie tworzenie tego pliku i makra niż tłumaczenie. Masz. Pooglądaj gdzie i w jakim bloku jest umieszczone wywołanie makra "Wykonaj". Nie podpinałem do przycisku bo jakakolwiek zmiana w tabeli A i B (tak jak chciałeś) odświeża tabelę. Jest to trochę "upierdliwe" ale jak "klient" chce ... :)
Jeszcze pytanie co ma uruchamiać makro? Przycisk "ręczny" (jak już wypełnisz wszystkie "tak") czy jak już wpiszesz słowo "Tak" to stworzy się dokument? Dodano po 45 Przykład uruchamiany przyciskiem: [syntax=vbnet] Sub tworzenie_kart() sciezka = "C:\Users\Marek\Desktop\" Set a = ThisWorkbook.Worksheets("tabelka") ow = a.Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row...
nierozwiązana pozostaje sprawa ilości importowanych kolumn. Ty wpisałeś że do D a ja mam ich ponad setkę :?: :sm31: Teoretycznie nie ma problemu (chyba ?), żeby określić większy zakres importu (przyjąłem 4 bo akurat taką miałem tabele do testu :D ) zamiast D wpisz IV (tzn. 256 kolumna) :idea: Ale wnoszę z tej informacji, że robisz syzyfową pracę -...
W całości popieram zdanie kolegi jankolo (i żeby nie było, że ceruję się u moderatora) :D Toteż nie podeślę gotowca. Odpowiem tylko na zadane pytania. Czy muszę dla każdego z tych produktów tworzyć osobny warunek If Nie. czy mogę zastąpić to jakąś petlą Nie trzeba. w jaki sposób? Tworzysz formularz. Umieszczasz na nim Combobox -a i Label -a. Właściwość...
Użyj tabeli przestawnej
Przy próbie zrobienia takiego wykresu robi mi się coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/6629833900_... W wykresie przestawnym wszystkie kursy zaokrągla mi do 1 Dodano po 2 Udało się przez tabele przestawna
Proszę, krok po kroku https://support.microsoft.com/pl-pl/offi...
https://support.office.com/pl-pl/article...
Kompletna paranoja. Polecam koledze poczytać i pooglądać przykłady, jak się robi takie bazy magazynowe ze szczególnym uwzględnienie logiki działania. Tworzenie bazy magazynowej w sposób opisany przez kolegę, kończy się totalną katastrofą po pewnym czasie. Pozdrówka PS. polecam czytać to forum: http://www.excelforum.pl/?sid=96c250abb0...
A zwykłą tabela przestawna do tego nie wystarczy?? W wartości wrzucasz licznik z kolumny C i masz ilość 0 lub 1 dla każdej pary. Jeśli koniecznie chcesz mieć w takim formacie jak podałeś, wystarczy wykorzystać funkcję POWT i złączanie tekstu.
Mam prośbę o pomoc w formułce w excelu Opiszę problem: mam tabelę z 4 danymi: Kolumna A. Osoba Kolumna B. Wartości (z tych wartości będzie liczona suma) Kolumna C. Początek Kolumna D. Koniec Potrzebuję stworzyć za pomocą formuły w kolumnie E sumy "pośrednie" które będą spełniały wszystkie warunki (takie podsumowanie). Wiem jak to zrobić za pomocą tabeli...
Użyj bazy danych
najpierw access później mysql więc nauczyłem się na sucho bez jakiejkolwiek wiedzy. Ale acces jest naprawdę prosty. Mówimy o niezależnych tabelach - rejestrach czy o bazach danych (tabelach połączonych relacjami z różnymi typami sprzężeń)? Nie przeczę że access nie jest prosty. Po to jest żeby upraszczał szereg bardziej pracochłonnych rzeczy występujących...
w arkuszu przekazanie są dwie tabele składnia nazwy u mnie wyglądała trochę inaczej To nie stanowi problemu jeśli do tworzenia "składni nazwy" podejdzie się z głową :D Można to zrobić np. tak jak na zrzucie 1122135 poprzez odpowiednie sumowanie danych z obu tabel :idea: chciałbym np. aby kiwi, jabłko, pomidor sumowało mi się do jednej wartości a np....
Łatwiej by chyba robiło się książkę telefoniczną w Accesie do tego możesz w np C# stworzyć mała aplikację przy użyciu DataAdaptera zajmie Ci to 5 min. Tak czy owak książka telefoniczna jest bazą danych Exel jest arkuszem kalkulacyjnym i taki projekt choć jest możliwy to mija się z celem. W Accesie jeśli odpowiednio przygotujesz tabele obsługa bazy będzie...
jest to baza szkła zespolonego Skoro traktujesz te dane jako bazę, to dlaczego trzymasz je w arkuszu kalkulacyjnym, a nie w aplikacji bazodanowej? Daj to np. do programu Access i dane dostaną skrzydeł :) Coś, co w arkuszach kalkulacyjnych bywa trudno osiągalne, w bazie, poprzez stosowanie jej narzędzi (kwerendy, raporty itp.), jest łatwiejsze do uzyskania....
witam, potrzebuje pomocy (kodu) w zrobieniu takiej funkcjonalności tabeli by VBA/excel: 1. tworzył nowy folder w określonej lokalizacji tj. na pulpicie w folderze o nazwie ABC po wpisaniu wartości do komórki A1 w tabeli. Nazwa nowego folderu jak wartość komórki A1. I tak dalej w kolumnie A2; A3; ... 2. po wpisaniu wartości w komórce B1 wycinało folder...
by excel policzył mi w kolumnach b-d ile błędów danego typu się pojawiło :?: :?: :?: Jak koledzy uprzednio Cię informowali - Twoje wymagania są niejasne :cunning: i na dodatek z ilustracją graficzną - zamiast załącznika z pliku :cry: Gdyby interesował Cię automatyczny rozkład błędów w układzie miesięcznym to można to zrobić jak na zrzucie 988922 wyliczenie...
Witam Serdecznie Mam skoroszyt w którym jest arkusz1 Zestawienie pracowników z nr telefonów arkusz2 tzw forecast grafik na mc listopad z wpisanymi godzinami na sztywno dla pracowników arkusz3 rozłożony na dni plan miejsc pracy (od 3 do 23 - pierwsza kolumna) arkusz4 grafik roboczy na mc listopad z wpisanymi godzinami ale do poprawy i do naniesienia...
Witam Bardzo słabo znam VBA, nieraz „pomagałem sobie” plikami z elektrody, tym razem nie mam pomysłu jak zacząć. Jeśli ktoś mógłby pochylić się nad moim problemem będę wdzięczny. Wyjaśniam o co chodzi: Mam przygotowywać harmonogramy produkcji różnych elementów. W załączniku przesyłam szkic tabel jak to ma wyglądać. Jako przykład są to słupy....
Python raczej nie dla Excela. Próbowałem ten kod w Calc'u, ale jakoś mi nie idzie. W Excelu można uruchomić kwerendę w pętli. Temat mnie zaciekawił, więc przysiedziałem chwilkę. Przykładów kwerend web jest w sieci mnóstwo, wystarczy skopiować pierwszy lepszy. Adres: kliknąć ppm w ramkę na stronie (po zapytaniu) i skopiować. Odpowiedź przychodzi w tabeli,...
Tworzenie 5 kwerendy do pliku tekstowego(WHERE Name="Temperatura", "Moc", itp.)
A czy jest możliwość stworzenia makra, które po kliknięciu przycisku stworzy automatycznie arkusze dla wszystkich osób (i nada nazwy takie jak w pierwszej kolumnie tabeli tj. nazwisko i imię), a jeśli arkusz dla danych osób już istnieje, to je pominie. Można np tak: 968207
Czyli wstawianie arkusza opanowane. Teraz mamy wpisywać *jakieś* dane w jakiś sposób. Można założyć, że linia po linii (ale to założenie wynikające tylko z kontekstu wcześniejszych postów). W jaki sposób działa teraz wpisywanie do jednej linii? Makro, które już Kolega posiada zaczyna wpisywać od komórki, która jest aktualnie zaznaczona i wypełnia ileś...
Jakaś pomroczność jasna mnie dopadła..przecież czytałem helpa... Dziękuję i przepraszam. Czy jest zatem inny, nie skomplikowany, sposób eksportu filtrowanych w formularzu danych poza tworzeniem tabeli tymczasowej?
W Wordzie jest coś takiego jak korespondencja seryjna. Co prawda przeznaczeniem ficzera jest tworzenie pism do wielu odbiorców ale nie ma powodu aby je utworzyć tylko jednym egzemplarzu. Zakładka Korespondencja -> Rozpocznij korespondencję seryjną -> Kreator korespondencji. Format danych oczekiwanych przez Kor. Seryjną to tabela w której kolumny reprezentują...
Witam Panie Macieju. Pomogło "przepisanie" całego arkuszu, do nowego pliku, tak więc sądzę, że gdzieś w ZBIORCZYM, wkradł się błąd, podczas tych moich testów. Tak więc obecnie wszystko działa doskonale, właśnie sprawdziłem też działanie w sieci i bez żadnych problemów, ZBIORCZY odczytuje dane na bieżąco. Dodam nawet taką ciekawostkę, że ZBIORCZY odczytuje...
Chciałbym zrobić zależną listę rozwijaną Proponuję wykorzystać do zależnych list rozwijanych :idea: trochę odmienny mechanizm VBA :D Na podstawie kolumny A tworzona jest po każdym uzupełnieniu tabeli nowa lista branży, a po wyborze branży tworzona jest odpowiednia lista dostawców :spoko: 1085739 1085735
Zmień podejście. Zrób jeden arkusz z tzw. bazową tabelą dla wykresu (lub zrób taką tabelę w tym samym arkuszu w którym masz listy i wykres) i za pomocą twoich pól wyboru oraz funkcji wyszukaj.pionowo(), podaj.pozycję(), indeks(), przesunięcie() zmieniaj dane w tabeli źródłowej do której będzie "podłączony" na stałe wykres. Zmiana danych będzie widoczna...
księgowa ma taki skoroszyt tylko że wypełniony, zapewne ktoś robił to ręcznie, ja nie chciałem już robić czegoś innego skoro pracowała przez lata w taki sposób, arkusze faktycznie istnieją i można je zrobić szybko przez tabele przestawne juz ogarnołem, kutools rozwiązał wszystko
witam poszukuje pomysłu na tworzenie przez vba tabeli o zmiennej liczbie wersów. chodzi o rejestr temperatury w pracy. chcialbym aby po określeniu daty excel: 1. przycisk: stwórz tabele - stworzyl mi tyle wersów w tabeli ile jest dni roboczych (od poniedzialku do soboty) w danym miesiącu (bez świąt oczywiście) 2. przycisk: wypełnij do dziś - utworzoną...
Witajcie. Proszę o pomoc bo po Covid chyba mnie zaćmiło i nie mogę ruszyć z miejsca. W tabela z informacjami nazwa klienta, data dostawy, każda kolumna w tabeli to produkt który kupuje. Potrzebie uzyskać plik który wykorzystam w imporcie do programu symfonia. Plik ma strukturę jak w załączniku. Niby podobne jak w XML ale inne. Może jakaś sugestia, jakiś...
Wtrącę swoje 3 grosze ... może niepotrzebnie ... ... "Zaktualizować cenę" ... i co ... księgowi cię jeszcze nie postawili na baczność ... :) ... ? A w jaki sposób, przy tego typu "aktualizacjach" wycenisz wartość towaru z różnych dostaw / terminów, na inwentaryzacji chociażby (są obowiązkowe) ? Ceny się zmieniają, bardzo często z dostawy na dostawę....
Jesteś pewny, że tabele z "potrzebnymi danymi" są zawsze w kolumnie d i zaczynają się od 4 wiersza? Dane zaczynają się od F3. Jeszcze jedno pytanie: Czy dopuszczasz coś takiego, że zanim przystąpisz do wyboru pozycji listy (przynajmniej na samym początku użycia arkusza główny) wciskać będziesz przycisk np "przygotowanie listy".? Czy jednak tworzenie...
Czy da się to zrobić jakąś formułą? Szczerze mówiąc makr nie umiem. Bardzo proszę o pomoc. Można to zrobić przy użyciu formuł :!: Znacznie mocniej się czuje w formułach excela, więc w sytuacji gdy miałem potrzebę utworzenia dla księgowości tzw księgi handlowej w oparciu o dwie tabele z bazy danych zrobiłem dużą tabelę wynikową, w której w każdej komórce...
No ... trochę utrudniłeś zadanie. Było cos niedawno z pracownikami na różnych wydziałach - tworzenie ciągłej listy pracowników. Kolega adamas tam zaproponował pewne ciekawe rozwiązanie. Tu też by trzeba było zrobić podobnie. Najpierw zrobić taką sama tabelkę jak jest, tylko bez dubli w kolumnach a potem ustawić w jednej liście. edit: Choć jak się okazało...
OK działa. Super, dzięki. A czy do mojego kodu mogę dodać tworzenie tabeli 2x2 (wiersze, kolumny). i tak, żeby np. w którejś kolumnie pisać dwoma stylami. Tzn. był napis "KolorTest" w którym to napis "Kolor" będzie czerwony a "Test" czarny? Dodano po 5 Może bardziej sprecyzuję o co mi chodzi: W tej procedurze jestem już w stanie (dzięki OJM) wrzucić...
Cześć, Z góry mówię jestem totalnie początkujący. Potrzebuję napisać makro w Excel, które odpowiednie wartości z tabeli w arkuszu 1, wynikające z połączenia żółtej kolumny i zielonego wiersza przypisze do listy w arkuszu 2 w kolumnie obok. Zakładam, że w tabeli będzie można dokładać kolejne wiersze lub kolumny. W kolumnie C zapisałem wynik jak powinno...
Zacząłem już coś pisać, nie jestem expertem :D ,ale nie działała tak jak powinno mam problem z warunkami Jestem pełen podziwu, że z umiejętnościami poniżej poziomu "eksperckiego" podejmujesz się budowy tak złożonego projektu :idea: Przy tworzeniu każdego projektu VBA - ja (też nie uważam się za eksperta :D ) preferuję tworzenie modułowego modelu funkcjonalnego...
Jak zrobić, aby z tego arkusza tworzyło kolejne arkusze wg produktu i tam kopiowało tylko te wiersze Można to zrobić przykładowo tak jak na zrzucie :D Po każdej zmianie tabeli podstawowej wykonuje się makro aktualizacji :idea: 1091167 i w załączonym pliku :spoko: 1091168
Cześć, Potrzebuję Waszej pomocy ze stworzeniem Checkboxów do wypełnienia tabeli. Chcę sobie ułatwić trochę pracę, żeby uniknąć bezsensownego ctrl+c, ctr;+v i wpałdem na taki pomysł. Mianowicie mam tabelę, która wygląda tak: - w pierwszym wierszu mam wymienionych klientów, czyli przyjmijmy: Klient1, Klient2, Klient3, Klient4, Klient5 - w pierwszej kolumnie...
Makro uruchamiane 2x klik w kolumnę A. Zaczyna działać ;] Nie do konca mi chodzilo o nazwe pliku A2_H2 a o zawartosc komorek z tych pól. Jak te dane w Word zmusic zeby wylądowały w tabeli? Załączam testowy plik excel i docelowy Word który bym chciał zeby tak wygladalo. Da sie to ogarnac?
(at)Prot z całym szacunkiem, mam takie dane wejściowe jakie mam i nie mogę zażyczyć sobie żeby były inne. Jak znasz automatyczny sposób na zmianę mojej tabeli w twoją to proszę opisz to, ale tworzenie dodatkowego "unikalnego pola" w celu transpozycji przez skrzyżowanie id zgłoszenia i pozycji materiałowej nie wchodzi w grę. Nie wiem dlaczego twierdzisz...
Niestety w tej próbce nie ma amazona, Billa ani Jeffa, więc trudno się dogadać. :( Chcesz wybrać takie nazwiska (z J), które mają w A żądaną nazwę firmy? Dlatego musisz zmienić w warunku J na A (bo tam jest nazwa firmy), ale nadal dodawać wartości z J (nazwisko) i uzyskasz co chciałeś. To właśnie miałem na myśli, pisząc, że J raczej nie. No chyba, że...
Dopisałem tworzenie tabeli przestawnej (dołączyłem plik). Po tych zmianach zawiesza się Excel przy próbie usunięcia arkusza lub po kliknięciu prawym klawiszem. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. Wydaje mi się, że poprawniej będzie stworzyć własne zestawienie (takie jak w tabeli przestawnej) i po każdym otwarciu arkusza "Sklep*" wpisywać do tabeli dane.
Witam ma taki problem posiadam tabelę w której w zakresie od k2 do k21 są podane adresy email . Chciałem stworzyć kod który będzie otwierał, nowa wiadomość email i pobierał te adresy i prawie się udało stworzyłem coś takiego: [syntax=vbscript]Sub MailExcelVbaOutlook() Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")...
Witam! Znalazłam fajny plik do korespondencji seryjnej . Idealnie mi pasuje ale nie wiem jak przerobić go pod siebie :( Chciałabym, żeby dokument Word tworzył się tak: Właściwie to nie potrzebna mi korespondencja seryjna; potrzebuję tworzyć dokument Word dla 1 adresata. np w komórce b2 będzie pojawiała się ta nazwa adresata dla której ma być utworzona...
potrzebujesz pomocy z kodem w VBA czy szukasz kogoś kto napisze całe makro? Dodano po 1 Przygotowałem w zasadzie bardzo proste makro: Kopiuje Twój arkusz "x1" (nazwałem go "Template") i w nim zmieniam tylko dane. Nazwę nowego arkusza biorę z arkusza "Wyświetlenie odczytów" z kolumny A czyli "Lp." ale idzie to łatwo zmienić w kodzie (dodałem tam komentarz)...
ale ze względów urzędowych muszą być wpisywane do oddzielnych tabel. Nie uznaję takiej argumentacji. Mogą być różne powody rozdzielenia na tabele (być może zachodzą), ale nie "wymóg urzędowy". Zawsze da się spełnić "wymóg urzędowy" w profesjonalny sposób, oddzielne raporty, filtry. A "oddzielna tabela" w olbrzymiej większości i tak siedzi w tym samym...
Przez COVIDA znalazłem się na zastępstwie i muszę przygotować temat inwentury w firmie. Będą ją robić ludzie, którzy nie znają dobrze asortymentu i chcę im ułatwić i przyspieszyć pracę. Szukałem takiego tematu na forum, ale nie znalazłem, a sam nie ogarnę tego niestety... Niestety jestem zielony w tworzeniu makr, a pilnie potrzebuję makra, które pozwolą...
Może trochę off-topic ale zastanów się czy faktycznie potrzebujesz specjalnego programu? Ja do wystawiania ok. 30 faktur miesięcznie od 10 lat używam Excel i Word. W Excelu przygotowuję tabelę z fakturami o potem korespondencją seryjną drukuję faktury, na A4 oryginał i kopię, wystarczy rozciąć. U mnie to się sprawdza, bo drukuję co miesiąc stały zestaw...
Tak chodzi o to co w arkuszu 1 Zmieniają się dane wewnątrz tabeli Liczby całkowite 0...99 Sortowanie po każdej edycji w komórce. Potrzebuje dodać wiersze, nie wiem gdzie zmienić zakres sortowania. Dodano po 1 Dobra, nauczyłem się. Dzięki Maciej.
Witam ! Proszę zwrócić uwagę, że autorzy załączający pliki "sprawiające problem" - uzyskują pomoc szybszą i bardziej precyzyjną :idea: W oparciu o Twój opis wydaje mi się, że najprostszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie tworzenie arkuszy "zrobione" w oparciu o odwołania do arkuszy "plan" i proste funkcje excelowe. W załączeniu pokazuję prosty przykład...
Hej wiesz co nie za bardzo zależy mi na gotowcu bo jednak wole się czegoś nauczyć, jednak chętnie zerknę jak ktoś zrobił :). Na razie mam taki pomysł żeby zrobić to na zasadzie oddalenia obrazu i wrysowania całego ustawienia na zasadzi kolorowania komórek. Narysowania bitowo. Oczywiście nie wiem czy to jest rozwiązanie najlepsze pomyślałem że użycie...
Cześć, Chciałabym stworzyć dynamiczne hiperłącze. Mam tabelę w której powiedzmy w kolumnie A mam zapisane nazwy ofert - KK-0001-2022 , KK-0002-2022 , KK-0003-2022 itd w katalogu podrzędnym o nazwie OFERTY mam pliki pdf, które mają dokładnie takie same nazwy jak te oferty z kolumny A - KK-0001-2022.pdf Chciałabym utworzyć dynamiczne hiperłącze do tych...
1. ... Chciałbym aby pętla opierała się na "numerze dostawcy" i po zmianie numeru na inny - początek nowej pętli. Pusta kolumna = koniec pętli. 2. ... działa, ale potrzebuję, aby obejmowało tylko dany "numer dostawcy". Po zmianie numeru na inny - start nowego macra. 3. ... Obecnie macro nagrywa mi całą zawartość tabeli ( tabela 1) Pkt 1 i 2 - Pętla...
Witam, Bardzo proszę o pomoc i edukację jak stworzyć makra w excelu. Mianowicie, używam skanera kodów kreskowych do skanowania nr seryjnych sprzętu. potrzebuję by makra wykonywała następujące polecenia w tabeli: Kolumna A - > data skanowania sprzętu Kolumna B - > nr seryjny skanowanego sprzętu (i tu musiał by być kolor czerwony - jako sprzęt "pobrany")...
Czy spotkał się ktoś może z gotowym rozwiązaniem następującego problemu: arkusz z tabelą czterokolumnową zawierającą spis dokumentów z przedziałami ich numeracji: kol. A zawiera symbol dokumentu, kol. B zawiera pierwszą liczbę z przedziału numerów, kol. C zawiera ostatnią liczbę z przedziału numerów, kol. D zawiera ilość dokumentów wg powyższego przedziału....
Jak bardzo chcesz, to musiałbyś zapisywać dokładny czas trwania i rozpoczynania łącznie z datą i godziną, a później dodawać te liczby (łącznie dni i godziny), do tego oś czasu zastosować, a nie z etykietami z tabeli. Generalnie bardzo upierdliwe to będzie w utrzymaniu porządku i logiki. W sumie nie po to MS zrobił Projecta (i na nim nie zarobił), żeby...
A nie lepiej zrobić to w postaci tabeli przestawnej? Zaznaczasz obszar danych i tworzysz tabelę przestawną. W niej możesz sobie ustalać dowolne kryteria.
jednak ładowanie arkusza do tablicy trochę trwa ... "zależy jak leży" ... są sytuacje kiedy "nic nie pomoże" i wtedy rzeczywiście tak jest, ale w większości są to dość szybkie "kody", przykład na zwykłych tablicach: (wydaje się że 1:1 w stosunku do kodu "kończącego sobotę") Sekcja-Odpowiednik => .Range("A" & el).EntireRow.Delete " można skrócić...
Dlaczego nie możesz dodać załącznika? Połącz ze sobą kilka wyszukaj.pionowo albo zmień układ tabel do przeszukiwania tworząc z nich jedną kolumnę.
Świetnie! Pomogło - dzięki :D A jak teraz zrobić żeby uzyskać listę spełniającą takie warunki? W momencie jak rozciągam dalej zaznacza poprawnie to co chcę ale jako kolejne wiersze daje mi wartość FAŁSZ. Czy da się to zrobić w taki sposób aby tworzyło nową tabelę tylko z wartościami prawdy?
Można też importować przez opcję w zakładce "Dane zewnętrzne" > "Importowanie i łączenie" > "Excel". Po kliknięciu w to wybierasz źródło danych w Excelu, które chcesz importować, a następnie wybierasz czy robisz import do nowej tabeli w bazie, dołączasz kopię rekordów do konkretnej tabeli (tu trzeba uważać, żeby kolejność i typy danych były takie same,...
zrobić tak, by format był taki, jak w tym arkuszu co wkleiłam? A mogłabyś wyjaśnić co Ci nie pasuje z formatem tabelki z mojego załącznika :?: Formułujesz koleżanko swoje zadanie jakbyś chciała utworzyć nowy "trójkąt Penrose'a" w Excelu :D automatyczne wypełnia dni robocze (acz nadal można zmieniać coś manualnie, np. zmienić dzień roboczy na urlop)...
Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Bardzo proszę o pomoc z prostym ale przerastającym moje (mam nadzieję, że niedługo) możliwości dotyczące tworzenie makr w VBA. W załączniku tabela, której dotyczy problem. Chciałbym, aby z tabeli pierwszej, której pozycje zaczynają się w komórce C8 do C14 i tutaj mogą być dodawane ręcznie pozycje. Np może być, że...
wykresy na kartce i to z podanym rozmiarem w cm w technikum tabelki i wykresy robiliśmy w excelu (jakieś 20 lat temu), I w tym excelu nie można zrobić rozmiaru w cm? Nie widzę nigdzie zalecenia że ten wykres trzeba zrobić ręcznie ołówkiem.
Daty to sobie wybieraj z formularza... Super, działa tak jak chciałem na początku. Dziękuję. Pomożesz mi jeszcze zrobić tą średnią ruchomą? Chodzi o to, żeby liczyło dla każdego dnia średnią ważoną (jak w poprzednim przykładzie) parametrów, ale z zakresu powiedzmy dwóch dni wstecz. Innymi słowy, średnia miałaby być liczona dla każdego rekordu, ale...
Takie rzeczy to raczej w excelu będą niewykonalne. Natomiast Access Ci pomoże, też tworzysz tabelę i przydzielasz odpowiednie czynności. Nie jest to trudne.
Witam, W jaki sposób poradzić sobie z automatycznym tworzeniem krótkiego zestawienia ze zbiorczej tabeli, która posiada checkboxy i pola textowe z VBA Weźmy 2 kolumny w tabeli w excelu 1_Typ pakowania;pudełko 24 szt. checkbox + pole textowe; pudełko 48 szt. checkbox + pole textowe 2_Rodzaj wyposażenia;Wyposażenie A checkbox;Wyposażenie B checkbox;Wyposażenie...
Cześć, Od pewnego czasu próbuje utworzyć kod uruchamiany przyciskiem który będzie wysyłał maila do wybranego adresata, Tu nie mam z tym problemu ale mam pewien problem jeśli chodzi o rozbudowanie tej funkcji, chciałbym żeby jako załącznik została dodana kwerenda skonwertowana na Excel, i najważniejsze to żeby w treści maila był numer przypisany do użytkownika...
Przydatne pojęcia to: - spradzanie poprawności danych dla utworzenia listy rozwijanej - baza danych (model, cena) - funkcja wbudowana wyszukaj.pionowo() Liste rozwijaną tworzysz z poprawności danych odwołując sie do danych z bazy a potem funkcją wyszukaj.pionowo pobierasz dane z tabeli. W załączniku przykład.
Szanowni Państwo, bardzo proszę o pomoc w stworzeniu prostego makra. Mam wiele folderów, w których znajdują się pliki z rozszerzeniem ".html". W każdym takim pliku znajduje się tabela o tej samej dla wszystkich plików ilości kolumn z tymi samymi nazwami nagłówków (pierwszy wiersz to nagłówki). Różnica pomiędzy tymi plikami to jedynie ilość wierszy....
Witam, Potrzebuję pomocy w napisaniu formuły jeżeli. Dane do komórek od wiersza 3 do 12 są wpisywane ręcznie (jeżeli jest pusta to 0 a jeśli wprowadzone są dane to 1). Dane do poszczególnych komórek muszą być wprowadzane jeden pod drugim więc od wiersza 3 do ostatniej wypełnionej komórki powinny być same jedynki a potem same zera. Potrzebuję formuły...
Pokaż co zrobiłeś do tej pory, brak pliku przykładowego całkowicie eliminuje możliwość udzielenia jakiejkolwiek pomocy, nikt nie będzie się bawił w tworzenie tabelek z Twoim układem danych. Z opisu wygląda jakby to było kolejne zadanie domowe :)
Witam Jestem totalnie zielony w temacie, a potrzebuję stworzyć sobie makro, które pozwoli na kopiowanie komórek o odpowiednią ilość wierszy - otóż mam gotowy plik z dużą bazą danych, do której kilka razy w tygodniu doklejam kolejne wiersze. W osobnym arkuszu mam utworzoną, przygotowaną do druku kartę (2 kolumny po 19 wierszy), do której podczytane są...
a okna w excelu są wypełnione skąd ją generuje Z pamięci operacyjnej :cry: Dopiero po zapisaniu w pliku bieżących zmian można "wydrukować" tabelkę z naniesionymi zmianami :D Zdarzało mi się w kodach VBA tworzenie w pamięci operacyjnej całych plików tymczasowych, które po wykorzystaniu po prostu są usuwane :D
Witam Mam za zadanie napisać kod do automatycznego tworzenia tabeli przestawne w VBA. To udało się bardzo łatwo... Jednak problem pojawił się w momencie dodania opcji uzupełnienia tabeli źródłowej o dane z innego arkusza. W momencie tworzenia tabeli wyskakuje błąd VBA6.dll dla office'a 2007. bez tego kod kompiluje się normalnie PT.AddFields RowFields:=Array("Użytkownik"),...
Jakby było tylko 236221 wierszy/kombinacji spełniających warunek to nie było by źle. U mnie wychodzi 2.549.518 takich kombinacji i jak już wspomniano zaczyna się kłopot z ograniczeniami VBA. Samo generowanie tabeli z kombinacjami trwa ok 10 minut (Pentium IV 2,4 MHz, 1,5 GB) Jak spróbowałem metody kolegi e-mega z tworzeniem pliku zamiast tabeli. Zajęło...
Plik csv można "klasycznie" otworzyć w Excelu poleceniem 'Workbooks.Open', skopiować potrzebne dane i zamknąć. Jeśli nazwy arkuszy w plikach WZ.xls oraz PZ.xls są pobierane z A2 odpowiednich dokumentów (csv), to można w pętli otwierać je kolejno, sprawdzać czy istnieje arkusz o nazwie=A2 i jeśli nie... Postąpiłbym wg następującej kolejność: 1. Z głównego...
tworzenie tabel tworzenie tabel przestawnych dynamiczne tworzenie tabel
odświeżania pamięci podświetlenie łącznika pendrive odzyskanie partycji
wyszukiwanie parametryczne brother zacięcie papieru
Zniekształcony i dublowany obraz w Panasonic LED 4K 55 Wymiana absorbera tuszu w Epson Stylus Photo RX520