Coś więcej o tych liczbach? Czy się powtarzają w obrębie wiersza? Czy liczbę z kolumny A chcesz porównywać tylko z innymi w kolumnie A? Czy są uporządkowane rosnąco w wierszu? W każdym razie - w załączniku przykład takiej metody "brute-force" z zagnieżdżonymi pętlami.
Witam. Wpisz w kolumnie (przykładowo) B : a1, a4, a7 i to przeciągnij. Powinno być dalej a10, a13... Następnie w dowolnej kolumnie użyj formuły: =ADR.POŚR( B 1) i to przeciągnij w dół. Teraz jeszcze tylko kliknij pomógł na elektrodzie :) Pozdrawiam
Na samych JEŻELI byłoby coś takiego (kolumna V).
Można też użyć konsolidacji, jak w załączonym przykładzie. Obok kolumny ze słowami kluczowymi należy wpisać kolumnę jedynek. Wynik można umieścić w tym samym lub innym arkuszu. W przykładzie jest to Arkusz2.
Ale w pliku excela wszystko wydaje się ok. Kopiując dane w dół osiągniesz wszystkie możliwe kombinacje, więc .... Jeszcze raz opisz powoli co chcesz osiągnąć?
o samo co wyżej. Pokazuje tylko pierwszy błąd, nie wypisuje wszystkich kolumn Ciekawe, jak do tego doszedłeś... Sprawdź plik.
dzięki dokładnie o to mi chodziło
Dopisz przed tą linią: debug.print .Shapes(.Cells(w, 1).Text).name naciśnij Ctrl+g uruchom makro. I co tam wypisało?
Mam arkusz: 1 ff 5 2 hh 10 3 zz 3 4 ff 12 5 zz 5 6 dd 15 7 ff 5 chciałbym aby mi powypisywał po przecinku wartości np. ff 5,12,5 hh 10 zz 3,5 dd 15 sumę robię bez problemu ale tego nie potrafię z góry dziękuje Emil Przykład już jest :) jeśli ktoś wersje iż przepisuje do komórek proszę podać już coś będzie i zrobi sie dalej :)
Przeszukałem już wszystko i naprawdę nie wiem jak zrobić. Mam 6 arkuszy na których powypisywane są dane w kolumnie A1. Chciałbym aby w ostatnim arkuszu excel wypisał mi wszystkie dane które są w kolumnie A1 w poprzednich 6 arkuszach. Z tym że te dane w niektórych arkuszach powtarzają się i nie chcę aby w ostatnim arkuszu wypisane były kilka razy tylko...
Witam, W Excelu mam plik w którym mam jedna kolumnę a w w niej wypisane powtarzające się symbole. Jak zrobić aby Excel zrobił mi listę symboli (bez powtórzeń) np w kolumnie obok. Przykład: W kolumnie A mam listę imion (mogą się powtarzać). Chciałbym aby Excel wypisał mi listę imion, które znalazły się w kolumnie A. Spr ręczne mija się z celem tym bardziej,...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Poniżej przykład. Za pierwszym razem trochę roboty bo trzeba wypisać wszystkie modele ale za to potem masz gotowe zestawienie.
Ja miałem wczoraj egzamin o godzinie 12 arkusz 04 zadanie były takie -zamontować ram -zamontować kart graficzna i instalacja sterowników u mnie sterowniki instalowały się automatycznie -wył zintegrowana kartę graficzna -utworzyć konto architekt dodać do grupy administratorzy i utworzyć konto biuro dodać do grupy Użytkownicy -zablokować dostęp do zmiany...
Ja miałem wczoraj egzamin o godzinie 12 arkusz 04 zadanie były takie -zamontować ram -zamontować kart graficzna i instalacja sterowników u mnie sterowniki instalowały się automatycznie -wył zintegrowana kartę graficzna -utworzyć konto architekt dodać do grupy administratorzy i utworzyć konto biuro dodać do grupy Użytkownicy -zablokować dostęp do zmiany...
Witam, potrzebuje pomocy, chodzi o porównianie dwóch arkuszy i wypisanie rożnic w trzecim. Chodzi o wypisanie róznic w stanach magazynowych, wspólnym kluczem jest kod EAN, czyli 14 cyfrowy kod producenta i potrzebuję wypisać do trzeviego arkusza wiersze które nie występują w arkuszu drugim. Widziałem temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem Twoje oczekiwania, ja bym to ułożył w postaci skoroszytu zawierającego kilka prawie identycznych arkuszy (arkusz1 i arkusz2) oraz trzeciego arkusza sprawdzającego zgodność analogicznych komórek w dwóch pierwszych arkuszach (czyli np. komórki A1 w arkuszu1 z komórką A1 w arkuszu drugim). Możesz tu użyć nieco...
Ja miałem wczoraj egzamin o godzinie 12 arkusz 04 zadanie były takie -zamontować ram -zamontować kart graficzna i instalacja sterowników u mnie sterowniki instalowały się automatycznie -wył zintegrowana kartę graficzna -utworzyć konto architekt dodać do grupy administratorzy i utworzyć konto biuro dodać do grupy Użytkownicy -zablokować dostęp do zmiany...
Witajcie, mam taka zagwozdkę: mam tabelkę ze skrótami i wyrażeniami danych skrótów, zadanie polega na tym że chcę aby formułka po znalezieniu skrótu we wskazanym tekście wyrażała pełne wyrażenie skrótu w wyniku. http://obrazki.elektroda.pl/5539327400_1... Wydaje się to nie zbyt skomplikowane, ale nie mogę sobie z tym poradzić. Pozdrawiam.
Wstawianie komórek, to umiem, tylko własnie nie mogę se poradzić z tą funkcją aby sumowała mi kolumny ale żeby nie brała pod uwagę tych 3 komórek które wypisałem
Ja miałem wczoraj egzamin o godzinie 12 arkusz 04 zadanie były takie -zamontować ram -zamontować kart graficzna i instalacja sterowników u mnie sterowniki instalowały się automatycznie -wył zintegrowana kartę graficzna -utworzyć konto architekt dodać do grupy administratorzy i utworzyć konto biuro dodać do grupy Użytkownicy -zablokować dostęp do zmiany...
Ja miałem wczoraj egzamin o godzinie 12 arkusz 04 zadanie były takie -zamontować ram -zamontować kart graficzna i instalacja sterowników u mnie sterowniki instalowały się automatycznie -wył zintegrowana kartę graficzna -utworzyć konto architekt dodać do grupy administratorzy i utworzyć konto biuro dodać do grupy Użytkownicy -zablokować dostęp do zmiany...
ok problem tylko w tym, że chciałbym żeby automatycznie się zapisywał plik ten otwarty z formatu .mst w formacie excel. Tzn. żebym nie musiał wypisać 200 razy w środek pętli tego fragmentu, który poprzednio wkleiłem, z inną nazwą pliku za każdym razem.
dzieki adamas za pomoc, super działa wszystko, a przy okazji jeszcze jedno pytanko: Chciałbym aby w innej tabelce excel po rozpoznaniu wszystkich średnich ocen wypisał mi uczniów mających średnią >=4,75 i ułożył ich automatycznie od ucznia najlepszego do najgorszego.
Mam taki proble ciekawy musze porównać dwa arkusze: arkusz1 i arkusz2, wypisać te elementy które występują w arkuszu1 a nie ma ich w arkuszu2 i na odwrót. oba arkusze maja 4 kolumny: pierwsza zawiera identyfikator osoby np. suk1,suk2,kit1,gos3,itd. druga kolumna jest powtówrzeniem pierwszej ale trafiaja sie w niej tez takie roznice jak np. zamiast suk1...
wybacz ale troszkę nie chce mi się przesiadać na VBA a cały program w C# który rozwiąże twój problem to: Witam, Dziękuję za pomoc, ale jak mogę tutaj wskazać bazę danych z adresami e-mail? Na przykład stworzę nowy arkusz excel. Wypiszę w kolumnie A imię i nazwisko, w B - adres e-mail. Program powinien odszukać po nazwisku w nazwie pliku (wcześniej...
Witam, mam skoroszyt w excel z wypisanymi czynnościami + cena oraz materiałami +cena potrzebnych do produkcji odzieży , chce stworzyć dokument w którym będzie można wykorzystać te dane w kolejnym pliku za pomocą rozwijanej listy ( TO UMIEM ZROBIĆ)w tym pliku maja być same czynności i dodatki bez cen , natomiast szef chce na podstawie tego pliku w którym...
Witam, męczę się z pewnym problemem, mam plik w formacie Word w którym potrzebuję zrobić odnośnik do dokumentu w Excelu. Konkretnie: w pliku Word mam np tekst "art. 74 ust. 1" a w pliku excel w komórce C-183 mam ten artykuł wypisany. Jak zrobić by klikając na "art. 74 ust. 1" przeniosło mnie do pliku excel i miejsca w dokumencie odpowiadającemu temu...
Przepraszam źle napisałem, moja pomyłka ma wypisać 7 ponieważ 2czarny to 4 i 3czerwony to 3. Czy jest taka opcja ?
Nie do końca to rozwiązanie pomogło, ponieważ funkcja przepisuje przedział wzrostu zamiast wybrać 1 wzrost z tego przedziału. Czyli jak ktoś się urodził w 1991 to zamiast wypisywać 182-185 powinno wypisać 1 liczbę z tego przedziału np. 184.
Sprawdzałem przez założeniem tematu,lecz mi potrzebne jest rozwiązanie takie,że będzie czytało dokładnie z liczb zakresu 1 do 9999 i w tamtej pracy nie ma dostępu do innych komórek niż jedna.Czy potrafiłby ktoś stworzyć coś takiego w jak najprostszy sposób samymi formułami z wykorzystaniem bazy danych w której wypisalibyśmy potrzebne do użycia liczby...
Czy da się zrobić, tak, że gdy te wartości z kolumny B będą odejmowane od A1 i gdy dojdzie do wartości "0" lub ujemnej to dopisze do ostatniej liczby w kolumnie B literkę "F" Ehe, da się :D , tylko przestanie Ci działać formuła z komórki E1 - na ogół Excel nie wykonuje działań matematycznych na wartościach tekstowych :sm31: Możesz zbliżony efekt uzyskać...
W Arkuszu1 znajduję się baza kontrahentów z przypisanymi produktami. Jak w Excel VBA zrobić przycisk z listą wyboru aby po wybraniu odpowiedniego kontrahenta wypełniały się dane w Arkuszu2 w takiej postaci: - kolumna B1 - nazwa kontrahenta - kolumna B3 - wypisanie jeden pod drugim wszystkich produktów przypisanych do kontrahenta w Arkuszu1 w załączniku...
Witajcie Jestem jeszcze trochę słaby z excela, dlatego chciałem zapytać Was, jak powinna wyglądać formuła, która w moim mniemaniu powinna byc mieszanką funkcji JEŻELI z funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO. Moim zadaniem jest znalezienie zawartości komórki B2 - jest to ciąg cyfr (plik excel nr 1) w jakiejś tablicy (plik excel nr2), i wypisanie sława "TAK", pod...
Witam, Problem wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2192694100_1... Jak widać mam 5 grup liczb, z nich potrzebuję wybrać największą średnią, co zostało zrobione (zielona komórka). Teraz potrzebuję informację, która grupa liczb została wybrana, czyli nie wiem jakieś indeksowanie tych grup najpierw a potem wypisanie nazwy tej grupy?[/img]
Mam jeszcze jedno pytanie do tego zadania. Chciałbym aby w dowolnej komórce wypisało wszystko co znajduje się na prawo zaczynając od słowa "piją". Proszę o dwie opcje: 1) Excel szuka słowo piją i wypisuje 2) Excel szuka literki p i wypisuje Dziękuje.
czy to ma być jedna funkcja dla całej tabeli? Czy wystarczy samemu wypisać funkcję =arkusz1!a1 =arkusz1!a2 =arkusz1!a3 =arkusz1!b1 =arkusz1!b2 =arkusz1!b3 =arkusz1!c1 =arkusz1!c2 =arkusz1!c3
Skan z temperatur która jest na screenie jest zrobiony podczas gdy komputer był obciążony od dłuższego czasu, chrome z ilością kart około 20+, ms word koło 3x + access chyba 2x i 1x excel, photoshop cs6, klient pocztowy + niektóre z programów które wypisałem powyżej. Ogólnie od pewnego już czas obserwuję temp podczas pracy i nigdy nie była powyżej 60*.
Cześć. Jestem raczej początkujący z Excel vba i może to banalne, ale pogubiłem się i kompletnie nie mogę znaleźć rozwiązania. Chcę napisać funkcję, której zadaniem jest wypisanie po przecinku wszystkich rodzajów produktów które są w danym sklepie (wierszu). Warunki są w kolejnych kolumnach, jeżeli 1 produkt jest w sklepie. Jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/7415622500_...
Na przykład - w kolumnie C wyświetla liczby spełniające warunek, w komórce C22 - ich ilość.
Wow, ale szybki odzew. Zaraz sobie przeanalizuję te wszystkie możliwości, z tym że tabela przestawna będzie dla mnie pewnie najtrudniejsza, więc zostawię sobie na koniec. A propos funkcji "suma.jeżeli", widzę, że wymaga to wypisania P1, P2, P3, ale tych "P" jest kilkaset i niestety zawierają różne słowa. :(
Chętnie sprawdziłbym Pana skrypt, ale nie wiem jak zmienić w tym kodzie, żeby wypisanie nazwy checkboxa dot. innego arkusza np. "gotowe", bo w tym przypadku nawiązuje chyba do aktualnie otwartego.
Witam. Mam problem z wyszukaniem kilku wartości z jednej kolumny i wypisaniu ich w kolejnych wierszach innej kolumny. W załączniku przykład. Chciałbym w osobnej kolumnie mieć wypisane mecze tylko jednej drużyny wraz z wynikami w kolejnych kolumnach. W grę nie wchodzi filtrowanie :( bo to ma być automatycznie po wprowadzeniu danych do kolumny C. Szukaną...
Źle mnie zrozumiałeś, nie chodzi o obliczenie wartości R bo to chyba najprostsza funkcja excela :wink: , tylko wypisanie obliczeń w ułamkach tak jak na rysunku. Oczywiście będą to trudniejsze wzory, gdzie pojawią się pierwiastki, potęgi itd.
Witajcie! Co mam: Tabela z kolumnami: "data", "imię i nazwisko" W kolumnie "imię i nazwisko" dane się powtarzają, "data" - wszystkie dane są unikatowe. Czego nie potrafię uzyskać: Potrzebuję wypisać listę wystąpień z kolumny "data" dla każdej wartości z kolumny "imię i nazwisko". Najlepiej bez używania makr. Przykład dla rozjaśnienia: Mamy w klasie...
ok prawie pomoglo, ale jeszcze chcialbym by bylo to okienko filtru caly czas widoczne, poniewaz po wypisaniu calej strony zanika, a latwiej by bylo segregowac cos z poziomu np 1000ego wesu niz cofanie sie?
Witam, Jeszcze jedno pytanko jakiego kodu użyć by podczas kliknięcia przycisku dodało nam dane do ostatniego wolnego arkusza względem kolumny A, oraz wypisało nam pozycje z kilku textboxów do osobnych kolumn w ty wierszu ?? Range("A1").End(xlUp).Offset(1, 0)
Witam. Mam pewien problem z formułą w excelu. Chodzi o to, że mam tabelę. W komórkach A3 do A18 mam nazwy produktów. W komórkach B2 do I2 mam miesiące. W tabeli B3 do I18 mam wartości liczbowe. Potrzebuję stworzyć formułę, która pozwoli mi wypisać, który z produktów(nazwa) odpowiada największej wartości w tej tabelce, a także w którym to było miesiącu....
Za dużo kombinujesz ;) Wszystko można zmieścić w takim oto kodzie, komentarze - bez zbędnych dywagacji - w kodzie :) Mam nadzieję że zasadza działania jest jasna? W zasadzie to tylko pętla po wierszach i kolumnach + parę if'ów tłumaczących format excela na worda. "Sekret mnicha" tkwi w tym, żeby ustawić format paragrafu w Wordzie przed wypisaniem tekstu,...
Witam serdecznie, chciałbym aby excel zwracał mi wartość pierwszej i ostatniej (w osobnych komórkach) niepustej komórki w danej kolumnie. Przykładowo mam kolumnę z wypisanymi dniami danego miesiąca, a obok przypisane do nich wartości liczbowe. Jednak nie każdy dzień ma przypisaną wartość dlatego chciałbym, aby znalazło mi ostatnią wartość z danego miesiąca...
ponieważ swoje się wstydzę... Rety, to coś Ty tam wypisał :D Wklej do arkusza źródłowego taki [syntax=vb]Private Sub Zapisz() With Sheets("Zestawienie ofert") wDst = .Range("D1").End(xlDown).Row + 1 'klient 'data 'kwota łącznie For i = 2 To 4 wSrc = 3 Do While Cells(wSrc, 2) <> "" .Cells(wDst, i + 2) = .Cells(wDst, i + 2) & Trim(Cells(wSrc,...
to chyba zbyt proste, nie działa. W kolumnie a mam numery telefonów, różne, te na które było dzwonione a w kolumnie c chciałabym żeby mi sie pojawiło kto dzwonił imiennie, tak żeby wpisać w c1 i przeciągnąć w dół, w celu pojawienia się imion przy wszystkich numerach Podejrewam, że trzeba stworzyć jakiś arkusz dodatkowy z wypisanymi numerami i przypasowanymi...
Witam, Mam taki problem, a mianowicie chciałbym aby w momencie wybrania w zakładce podsumowanie z listy rozwijanej z A2 wypisało wszystkie dane w szarych polach dla typu "grupa model" tak jak to jest na przykładzie. Nie wiem dlaczego ale excel zjada mi listę rozwijaną z komórki A2. Szukałem podobnych tematów ale nie widzę nic takiego, jeśli było to...
Na egzaminie jest do wypełnienia zlecenie serwisowe w którym trzeba wypisać dane pojazdu z dowodu rejestracyjnego, trzeba opisać w karcie z momentami dokrecania sposób wymiany amortyzatorów w zadaniu pisze że nie sprawny jest prawy amortyzator ale wiadomo trzeba wymienić dwa przy tym nalezy wymienić śruby amortyzatora ( dwie górne i dwie dolne ) moment...
Jeżeli nie potrzebujesz VBA to wystarczy standardowe jeżeli. Robisz tylko wszystkie możliwe warianty i co ma wypisać funkcja i tyle. Piszesz coś takiego: =JEŻELI(ORAZ(A1="bdb"; A3="db");B1=0;"1"... Tyle że dla fałszu (tam gdzie wpisałem jedynkę wpisujesz kolejną funkcje JEŻELI.
Mam coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/9345033200_1... a chciałbym zrobić coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/5995690400_1... Mam kilkanaście plików a w każdym po 50tyś. wierszy, no i w każdym pliku musze znależc i wypisać wiersze gdzie znajdują się 4,5,6 i 7 czerwone pola. Da się zrobić coś takiego? Ewentualnie...
Fakt, ok dla wartości A w przykładzie powinno być podana wartość 1,2, dzięki temu wyszukujemy opcje 3. Zapomniałem tez dodać że po znalezieniu odpowiedniej komórki w tabeli, tzn (C,4) wypisał w wyniku wartość podaną w z kolumny A dla tego samego numeru wiersza jaki znalazł. Czyli wynikiem jest komórka A,4 = opcja 3 w przykładzie z załącznika.
Jeśli jest to prosty link do kilku zamienników, to możesz zrobić 1-1, 1-2, 1-3...., 3-1, 3-2, 3-3.... i też będzie dobrze. Jeśli szukasz rozwiązania tzw. cross'u należałoby pomyśleć o nadaniu jakiegoś wspólnego dla wszystkich występujących jako odpowiedniki/zamienniki indeksu. Indeks ten powinien być niezależny od tych pozycji, które już tu wypisałeś....
Cześć, Mam problem, jeżeli chodzi o utworzenie stanu magazynowego w Excel'u. Wiem, że lepszym pomysłem utworzenia takiej bazy danych jest program acces, jednak bardziej wykorzystuje do pracy Excel więc właśnie tutaj chciałbym utworzyć tą bazę danych, bazę towarów. Opiszę w skrócie co mnie interesuje. Baza danych ma zostać utworzona w oddzielnym pliku...
Witam, Mam za zadanie zrobić na zajęcia coś takiego, jak kalkulator rat kredytu. Mój problem polega na tym, że każda rata musi być wypisywana oddzielnie w kolumnie. Nie wiem jak to mam zrobić, bo jeśli ktoś np. wybierze kredyt na 2 lata, to musi wypisać raty w 24 komórkach. Wydaje mi się, że nie da się tego zrobić bez programowania w excelu, a moja...
Możesz wypisać w kolejnych wierszach kolumnami: nazwę firmy, adres, kod, nip, itd. - potem wybór wg pola NAZWA, a w kolejnych kolumnach analiza typu: w polu docelowym NAZWA wstaw zawartość pola na prawo od wybranej wartości (czyli lecisz adresem względym z przesunięciem o 1, 2, 3, itd.).
Mam taki dość dziwny problem. Mam całą jedną kolumnę odwołań do komórek w innym arkuszu. A obok tych komórek potrzebuje sobie wypisać adresy tych odwołań. Czyli: w arkuszu Ark1 jest komórka B1 która ma wartość 5; w arkuszu Ark2 mam w komórce C1 odwołanie do komórki B1 w arkuszu Ark1 czyli "=Ark1!B1" w komórce wyświetla się wartość 5; i chcę obok C1...
https://obrazki.elektroda.pl/5949275600_... (Miniaturka przedstawia zrzut ekranu z mojego prywatnego pliku Excela z projektami; zrealizowany jest on metodą którą opiszę poniżej) Witajcie moi drodzy Zapraszam do lektury mojego nietypowego tematu przeznaczonego dla elektroników amatorów i hobbystów wykonujących własne projekty. Przedstawię...
Witajcie, mam pytanie co do funkcji arkusza kalkulacyjnego (excel, Calc) Napisze co chciałbym osiągnąć. Powiedzmy, że w zakładce "arkusz 2" mam wypisany w jednej kolumnie (A) tekst. Powiedzmy ilość lat: 1. do 10 lat 2. 11 - 20 lat 3. 21 - 30 lat 4. 31 - 40 lat 5. 41 - 50 lat 6. 51 - 60 lat 7. 61 - 70 lat 8. 71 - 80 lat 9. 81 - 90 lat 10. 91 - 100 lat...
witam mam takie dane w arkuszu kalkulacyjnym: ID zamówienia Klient Pracownik Data wysylki Data wymagana Data odbioru ID spedytora Fracht Nazwa odbiorcy Adres odbiorcy Miasto odbiorcy Region odbiorcy Kod pocztowy odbiorcy Kraj odbiorcy oraz druga tabele, na ktorej jest lista miast oraz liczba pracownikow pracujacych w danym miescie. mam za zadanie: sprawdzic...
dziękuje funkcja zaiste ciekawa niemniej jednak nie wiem jak wyłuskać za pomocą tejże dni pomiędzy tymi dwiema datami tj. przykład 12.02 - 21.02 to : (13,14,15,16) następny wiersz (17,20,21) WORKDAYS zwraca dzień liczony od lub do danej daty podając jeden konkretny dzień =workdays(12.02;1) to dzień 13 a jak wyliczyć całość (wykazać poszczególne dni)...
zastosuj wyszukaj.pionowo http://obrazki.elektroda.pl/7988191400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5781530900_1... tam gdzie nie znajdzie takich samych wyników zwróci ci N/A 2 oznacza że ma wypisać dane z drugiej kolumny w szukanym zakresie, zero na końcu - że szukasz dokładnie takiego samego wyniku zauważ że tabela w...
Dziękuję za odpowiedź Program liczy to co chciałem uzyskać. W celu lepszego zobrazowania problemu wstawiam wykres, na którym jest wartość max 2644 i pewna wartość na dole, w miarę upływu czasu spadek napięcia będzie wzrastał. Chciałbym żeby program wykrył mi każdy z kilkudziesięciu takich momentów i wypisał jedną różnicę dla danego "schodka". Pozdrawiam....
Zrobiłem to tak że program wybiera z tabelki po prawej inicjały (4 pierwsze znaki) czyli jak w tabelce jest J.K. to wybiera te inicjały. I przeszukuje kolumnę K w poszukiwaniu zgodnych inicjałów, (też 4 pierwsze znaki) czyli jak jest( J.K. data) to wybierze tylko "J.K." i dodaje do licznika pozycji zleconych. Dodatkowo jak kolor czcionki jest czerwony...
Cześć wszystkim, z góry przepraszam jak umieściłem wątek w złym dziale. Potrzebuję pomocy z Excelem (lub podobnego innego rozwiązania). Mam dużą liczbę pracowników, którzy muszą codziennie wypisywać mi karty pracy, co jest męczące zarówno dla nich jak i dla mnie. Poza tym marnowanie papieru w skali roku jest ogromne co mnie osobiście boli. Moi pracownicy...
Witam, mam pytanie w jaki sposób wypisać dane jeżeli komórka to prawda? Mam sobie arkusz1 w którym zrobiłem sobie w komórce A1 rozwijalną listę (odbiorców z arkusz2 "Nazwa") - odbiorcy są w arkuszu2; kolumny-> A-Nazwa; B-Ulica; C-Kod; D-Miasto I chcę żeby gdy wybiorę z listy odbiorce w pozostałych komórkach same wypisywały się dane z tego wiersza. Próbowałem...
Moje dane są mniej więcej takiej postaci (uproszczony schemat). Chodzi mi o to, że dla danej osoby w kolumnie "czy admin?" muszą być zawsze te same wartości, czyli muszę w jakiś sposób wyłapać błędy (tutaj w przypadku Ani w 3 wierszu "nie") i je zaznaczyć. Jestem w stanie znaleźć i wypisać unikaty z kolumny "Osoba" oraz zliczyć ile razy dana osoba występuje,...
Hej Czy ktoś może pomóc bo mój dział IT jest średnio zainteresowany pomocą. Opis problemu W kolumnie D wpisujemy kody na podstawie papierowego raportu. Jeżeli kod jest dobrze wypisany wtedy z listy wyskakuje nazwa detalu w kolumnie F. Jeżeli kod jest źle wypisany wtedy mamy błąd w kolumnie F Nazwisko gagatka który wypisywał kod jest w kolumnie V Czy...
Dzień dobry, Potrzebuję pomocy z Makro, które będzie mi sprawdzało czy w jakimkolwiek pliku .xls w katalogu np. "D:\testy" znajduje się wartość taka sama jak w głównym pliku. W załączniku umieszczam przykładową strukturę plików Głównym plikiem w którym makro chciałbym aby działało jest plik "raport.xls", który powinien sprawdzić we wszystkich plikach...
Witam. Czytając ten post zastanawiałem się , czy to nie rozwiązałoby mojego problemu. W arkuszu Baza mam dane "Klientów" - NIP , NAZWISKO IMIĘ - ADRES itp - wszystko co potrzebne do wypisania faktury. Chciałbym po ustawieniu kursora na dany wiersz (wybrany klient) i po kliknięciu by cały wiersz został sformatowany warunkowo kolorem i wszystkie dane...
Witam, dałem mojemu synowi zadanie, którego sam nie mogę rozwiązać. Wypisał przedmioty jakie ma (16 przedmiotów) a następnie przybliżona wagę książek i zeszytów Przykład: "j. angielski" a w komórce obok wagę "0,86 kg" Następnie napisał plan lekcji całego tygodnia. Jego zadaniem było obliczyć sumaryczną wagę książek z każdego dnia posługując się nazwą...
Sądzę, że sama wszystko skomplikowałam. Daty i ilości są bardzo istotne - oznaczają ile danych części(material no) z danego zamówienia ma zostać dostarczonych do klienta w określonym dniu( data). Ark 'Dane" to stan systemu, ark "forecast" to zmiany w zamówieniu jakie wprowadza klient. Może wystarczyłoby po prostu gdyby makro działało w ten sposób: jeżeli...
PRL dzięki wielkie działa jak należy. Jesteś wielki! Może jestem zbyt nachalny, ale jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pomyślałem sobie, że już w ogóle genialnie byłoby gdyby jeszcze obok wylistowanych nazw kolumn w komórkach B11 - B... wyświetlała się dokładna wartość znalezionej komórki. Tzn.: jeżeli wpiszę w wyszukiwanie np.: "jabłk", to...
cześć, mam może banalny problem ale męczę się z poprawnym zbudowaniem podwójnej pętli. Mam tabelę (załącznik), z której chcę wypisać kolejno rekordy do nowej tabli wg wzoru (na żółto). Coś mi pętla nie trybi i nie przeskakuje kolejno po kolumnach jakbym chciał. Będę wdzięczny za podwpowiedź [syntax=vbscript] lwiersze = WorksheetFunction.CountA(Range("a:a")).....
Witam. Mam taki problem: mam różne arkusze w excelu z poszczególnymi przedmiotami wraz z ich cenami, a w arkuszu głównym mam je rozpisane na zasadzie, że np. z nagłówka komputer rozwijają się poszczególne modele komputerów (wypisane w innym arkuszu z cenami) i teraz bym chciała, by wybierając z tej listy konkretny model automatycznie wskakiwała mi jego...
Witam, jestem tutaj nowy. W Excelu poruszam się biegle, ale mam problem z Makrami i VB. Mam dwa pliki. Plan produkcji.xls w nim arkusz Produkcja i tam ma różne dane. Drugi plik to Zrobione.xls i arkusz zrobione. Chciałbym, aby w pliku zrobione po uruchomieniu Makra wypisało mi wszystkie arkusze ze statusem GOT. który jest w kolumnie N pliku Plan produkcji....
Dziękuje za taką aktywność w moim wątku :) Powiem tak, używam Excela dlatego, że jest najwygodniejszy ze wszystkich programów, których używałem do tej pory. Wpisanie danych towaru jest szybkie, automatycznie sprawdza czy nie ma duplikatu o takim samym numerze oraz export pliku CSV do programu magazynowego jest banalnie prosty. Domyślam się, że jest...
Mam dużą tabelę, która przyrasta o jakieś 500 wierszy miesięcznie. W jednej z kolumn są wypisani pracownicy wraz ze swoimi roboczogodzinami. Żeby było trudniej, to w każdej komórce kolumny z RBH może być od jednego do nawet 5-ciu nazwisk wraz z liczbą RBH. np. komórka: Kowalski 3 Nowak 4 Kliczko 5 Kolejności nazwisk w komórce są różne, a potrzebuję...
Witam w pracy mam do dyspozycji plik Excela, w którym znajduje się szereg arkuszy np. styczeń2011, luty2011, marzec2011. Każdy arkusz wygląda tak samo, w kolumnach znajdują się imiona i nazwiska klientów, adresy, telefony oraz jedna kolumna to status np. P-podpisana, T-w toku, R-rezygnacja, ostatnia kolumna zawiera miesiąc kiedy mam dzwonić do klienta....
Witam POMOCY!!! Robię sobie zestawienie stropów. Na samej górze wypisałem sobie rodzaje stropów a pod spodem mam szczegółowe opisy do poszczególnych stropów. Chciałbym tak zrobić żeby po naciśnięciu na któryś z rodzai stropu przerzucało mnie do szczegołowego opisu, nie chce przewijać rolka. Lub ewentualnie czy ten opis z góry może buć oknem ruchomym...
jak skorzystac z formatowania warunkowego, by na podstawie zawartosci jednej komórki zmieniał się wygląd innej komórki ? Formatowanie warunkowe: na przykład http://www.komputerswiat.pl/poradniki/pr... (nie napisała Koleżanka, jakiej wersji dotyczy problem, ale w innych wersjach będzie...
Mój zamysł był taki, aby pierwszy arkusz zawierał przycisk po którego wyborze wyskoczy okienko, w którym będzie można wybrać pliki excela z dysku komputera, które następnie zostaną wczytane do arkuszy nazwanych raport 1 do 10, oddzielnie jeden raport do jednego arkusza.. Jeżeli udało by mi się uzyskać takie coś, to już ostatni arkusz nazwany zbiorczy...
Do Excela wygodniej będzie ciągnąć makrem VBA. Ja bym to robił w takiej kolejności: 1. Zrób sobie taką pętlę, która przebiega po wszystkich plikach o które ci chodzi. Przetestować. Możesz wypisać nazwy dla weryfikacji czy działa. 2. Otwieraj każdy plik po kolei i czytaj w pętli do końca pliku. Przetestować na 1 pliku. Możesz teraz wypisać wiersze, żeby...
Witam! :) Mam pewien problem. Nawet nie za bardzo wiem jak się zabrać za to, żeby z arkusza Słownik, po wpisaniu numeru id w polu Negatywne lub pozytywne (na arkuszu KOP) przepisywał nazwę ze słownika danego id. Tylko chciałbym zrobić możliwość dodawaniu kilku pozycji ze słownika w 1 polu Negatywne lub Pozytywne (w arkuszu KOP) np. po przecinku (wpisanie...
"Wypisz, wymaluj" - efekt do uzyskania poprzez formatowanie warunkowe oparte o stosowne formuły :idea:
Spróbowałem. Niestety nie działa, albo jak kto woli działa tylko nie tak jak potrzeba :cry: . Mianowicie w obecnym kształcie makro przeszukuje kolumnę z typem łożyska (później będzie przeszukiwać wszystkie kolumny bazy, aby móc wpisywać różne kryteria szukania, nie tylko typ łożyska) i z jakiegoś powodu wypisuje wszystkie wersy gdzie komórka kolumny...
Chodzi o to, żeby napisać formułkę, która dla max ceny z wielu arkuszy wypisze kod z kolumny A dołączam plik
Da się, jak nie formułą to funkcją *bez własnej funkcji nie uzyskasz braku powtórzeń, lub liczby ze zbioru nie będą losowe - możesz je wypisać po kolei). Czy ma to sens ? Nie mam zielonego pojęcia.
Witam, borykam się z problemem jakiej dokładnie funkcji użyć, mianowicie: potrzebuje z komórek wypisać nr artykułu niestety poprzedzony jest tekstem, dodatkowym problemem jest to iż numer artykułu ma różną długość więc funkcja prawy nie działa. przykładowa zawartość komórki: Śruba nożyka 890314
Witam, mam problem z danymi w formacie Excel. Po ściągnięciu surowych wyników ankiety otrzymałam plik w excelu, gdzie odpwoedzie są wypisane po przecinku. Co zrobić żeby każda odpowiedź była w osobnej komórce? Z góry dziękuję ! Kasia
Mam taki problemu załącz cały arkusz z moimi wypocinami;) Czwarta cześć ma wyglądać tak ze wybieram pracownika rok i miesiąc i ma mi wypisać godzi pracy w danym miesiącu ale w ząb nie wiem jak to zrobić :|
Zadziała tylko w pierwszym pliku main musisz mieć wszystkie nazwy wypisane które są w innych plikach to tak na szybko bo nie mam czasu analizować dlaczego tak jest.
witam ponownie po testach jednak nie działa w przypadku wypisanego wniosku dla tego samego pracownika ale w innym terminie np. styczeń i listopad widzi tylko 1 termin :(
Pierwsze to nie wiem, czy temat jest odpowiedni do problemu. Potrzebowałbym pomocy przy zrobieniu pewnej rzeczy. Opiszę to na przykładzie koszyka z owocami. Mam dane w paru kolumnach. Kol. A nieistotna, kolumna B opisuje owoce (jabłko, cytryna, kiwi itp.), w kol. C jest unikatowy numer (dla każdego owocu, np. j1, j2, jx, ct1 ...), a kolejna (D) podaje...
Rzeczywiście, dużo prościej, dzięki. Ale powiedz mi tylko jeszcze jedno - czy da się jakoś zmodyfikować uzupełnianie tabeli o nazwy które się nie powtarzają? Formuła w obecnej postaci dopisuje albo nazwę, która nie występuje wcześniej, albo (w wypadku powtórzenia) znak "-". Czy jest możliwość, żeby w wypadku powtórzenia się nazwy nie został wpisywany...
no nie wychodzi mi - pogrubia mi wszystkie wartości. Zaznacz nazwę a nie cenę. Ceny - tak jak mówisz - podświetli wszystkie. Podpinam plik, z arkuszem, gdzie wypisane są produkty dostępne na magazynie. Czyli to jest 4-ty arkusz?
wypisać wyraz kopiować excel excel kopiowanie excel excel
schemat wycieraczki szyby tylnej wyświetlanie bascom gwinty calowe
moment dokręcania korbowodów moment dokręcania korbowodów
Pulsująca kontrolka nawiewu powietrza w sterowniku ST-72 Zasada działania tyrystorowego układu zapłonowego do lamp WLS