Powinieneś dodać własny skoroszyt jako przykład, co chcesz osiągnąć, bo w Excelu różne drogi prowadzą do celu. W każdym razie jeśli używasz funkcji ADR.POŚR, to jej pierwszy (a często jedyny) argument musi być w cudzysłowie - jeśli oznacza adres, z którego chcemy pobrać dane. Natomiast bez cudzysłowu - jeśli to jest komórka, która dopiero zawiera potrzebny...
(...) przesunięcia zakresu DataRangeOBAYield o 7 wierszy w prawo dla każdego z dwóch zakresów (...) Chodzi o wiersze w dół, czy kolumny w prawo? Można zastosować InputBox, gdzie wpisywane będzie przesunięcie: 0 - B1:H1,B31:H31 1 - o siedem wierszy/kolumn w z góry upatrzoną stronę itd, jeśli jest taka potrzeba Zmienną obiektową masz zadeklarowaną......
Na przykład tak: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH(A1:INDEKS(A...
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
Range("G6:G89").Select Jak go zmienić, żeby zakres brał pod uwagę wszystkie niepuste komórki w tej kolumnie? Więc tak, jeżeli chcesz, żeby z całej kolumny zaznaczył zakres składający się z niepustych komórek to będzie takie makro: Sub proba() Dim x As Double Dim zakres As String For x = 1 To ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Rows.C... "G").End(xlUp).Row...
[syntax=vbscript]Sub Scal() ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row b = 1 For x = 1 To ow If Not f Then b = x f = True End If If Cells(x + 1) <> Cells(x, 1) Then Range(Cells(b, 2), Cells(x, 2)).Merge Cells(b, 2) = Cells(x, 1) f = False End If Next End Sub[/syntax]
Niestety też nie widzę opcji by nie było makra. Ale nie makro ukrywające tylko zwykłe wprowadzenie informacji do wydruku do ilu stron ma drukować. Czyli pod przycisk "wrzucić" [syntax=vb] Sub Druk() ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=Sheets("POŚW").Range("E22") End Sub [/syntax] I "drukować" przyciskiem.
[syntax=vb] Sub Generuj() Dim i As Integer Sheets("Liczby").Select Randomize For i = 1 To 4 Cells(2, i + 1) = Int(Rnd() * 30) + 15 'B2:E2 Next End Sub Sub CommandButton2_Click() Call Generuj Range("F20").FormulaLocal = "=SUMA(B2:E2)" Call Mnozenie MsgBox "Oto suma: " & Range("F20") End Sub Sub Mnozenie() Dim Mnoznik As Single, i As Integer Mnoznik =...
[syntax=vbscript]Sub NowaKolumna() nk = Cells(60, Columns.Count).End(xlToLeft).Column + 1 Range("H60:H80").Copy Cells(60, nk) Application.CutCopyMode = False End Sub [/syntax]
[syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Set a = ActiveWorkbook i = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... s = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... Set b = Workbooks.Open(s) a.Sheets(1).Range("K20:M23").Copy b.Sheets(1).Range("K20") b.Close True End Sub [/syntax]
Co Ty na to JRV? Gdyby arkusza, byłoby to rozwiązanie
[syntax=vbscript]dane = Application.InputBox("jakiś tekst" & Chr(10) & "Podaj zakres dat", "Wprowadzanie zakresu dat") [/syntax]
To już wystarczyło zmienić numery wierszy w adresach. Natomiast ważne, aby nie kopiować formuł tablicowych do scalonych komórek. Generalnie to ze scalonymi komórkami same kłopoty. Scalanie komórek - jeśli jest konieczne - powinno być ostatnią czynnością w arkuszu, po umieszczeniu wszystkich danych i formuł. Pozdrowienia
Chyba chodzi tylko o podstawienie zakresu (pierwsza część makra), wtedy [syntax=vbscript]c = ActiveCell.Column r = ActiveCell.Row If c > 5 Then Range(Cells(r, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
Dopasuj sobie takie makro: [syntax=vbscript]Sub Przelicz() Dim cel As Range With Worksheets("Generator cen") For Each cel In Worksheets("310").Range("A2:A180") .Range("B3") = cel.Value cel.Offset(, 3) = .Range("B26").Value Next cel End With End Sub[/syntax] Po otwarciu załącznika zapisz go sobie w formacie .xlsm. Ja użyłem starego formatu .xls ze względu...
Data to liczba, a liczbę można wykorzystać w pętli FOR, tylko trzeba ją zapisać pomiędzy hashami i "po amerykańsku": [syntax=vb]poz = 2 For i = #4/1/2013# To #5/1/2013# Cells(poz, 1).Value = i poz = poz + 1 Next i[/syntax]
Jeśli można z kolumną pomocniczą, to patrz załącznik.
Tu jest szczęście[syntax=vb] Sub KopiaRobocza() Dim nazwa As String Dim path As String nazwa = Range("H19").Value path = "C:\" fileSaveName = path & nazwa & ".xlsx" ThisWorkbook.Worksheets("Kopia robocza").Range("A1:D45").Copy Workbooks.Add Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues ActiveWorkbook.SaveAs fileSaveName Application.OnKey "~", "SomeActions"...
Witam Mam makro która wstawia obrazek w określone miejsce w arkuszu i skaluje go. Problem polega na tym że jest na sztywno zdefiniowane z jakiej komórki ma pobrać adres pliku "Inf!A29" = C:\Documents\SNC00056.jpg i w jakie komórce jest zakres gdzie wstawić "Inf!H23" = A1:D10. Dal 5 obrazków musiał bym zdefiniować 5 takich procedur jak przekazać adres...
Zobacz w załączniku. Zakresy formatowania można modyfikować. Regułę formatowania zapisuje się w Excelu zawsze tylko dla pierwszej komórki formatowanego zakresu.
Np funkcja LICZ.JEŻELI(zakres komórek;nr tel)
A nie wystarczy sprawdzanie poprawności danych - opcja pełna liczba i podać zakres od 0 albo od 1 do ile potrzeba. Jeśli dane wprowadzane z klawiatury i użytkownik nie jest złośliwy, to powinno wystarczyć. Co innego jeśli dane są kopiowane z innych komórek, wtedy ten mechanizm nie działa. Wstawiłem do A1. Komunikat MsgBox można wyświetlić przy zmianie...
A mogą być formuły w komórkach?
szukałem, kombinowałem i zawsze coś nie wychodziło :/ =JEŻELI(LUB(G34<238;G34>407);"..."... to działa dokładnie tak jak chciałem, dzięki za pomoc :) Co tu jest do kombinowania? Suma logiczna 2 warunków? A co do podziękowania to w dobrym zwyczaju jest wciśniecie przycisku pomógł.. ;)
Wypróbuj to: [syntax=actionscript]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI...
[syntax=vb] Sub czyszczenie() Dim ow&, r&, oc&, wr& ow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row r = 1 While r <= ow If Cells(r, 1) <> Empty Then oc = Application.Match("wymiar", Rows(r - 1), 0) - 1 wr = Cells(r, 1).End(xlDown).Row Range(Cells(r, 2), Cells(wr, oc)).ClearContents r = wr End If r = r + 1 Wend End Sub [/syntax]
I cóż? Nikt nie ma pomysłu jakby to można fajnie zautomatyzować?
Tak jak pisałem, tylko pierwsza komórka, a nie cały zakres.
Dzień dobry, Aby rozdzielić scalone komórki należy przed sortowaniem dopisać linijkę: [syntax=vb]oneRange.UnMerge[/syntax] Rozumiem, że po sortowaniu komórki mają pozostać rozdzielone. Jeżeli zaraz po sortowaniu wyniki mają być drukowane, to makra można połączyć. Zastanawiam się tylko nad tymi pustymi liniami, które są między wierszami danych. Czy one...
Jest tu faktycznie niekonsekwencja. Zakres B3:K13 liczy 10 kolumn i 11 wierszy. Inny sposób rozwiązania. Zdefiniować nazwę "zakres" wg wzoru: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(ADR.POŚR(KOMÓ... przykładowy zakres obejmuje 5 wierszy i 3 kolumny. To sobie poprawisz tak jak chcesz. Początek zakresu ustalasz ustawiając kursor (komórkę...
Można np. tak:[syntax=text]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI(APY... sobie dopasuj, tu jest taki jak był w przykładowym pliku, w poście powyżej podałeś trochę inny.
[syntax=vb]Sub kopia() If ActiveCell.Column <> 4 Then MsgBox "Wybierz indeks z kolumny D": Exit Sub ow = Sheets("Arkusz2").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If ow < 15 Then ow = 15 r = ActiveCell.Row Range(Cells(r, "C"), Cells(r, "H")).Copy Sheets("Arkusz2").Range("C" & ow) End Sub [/syntax]
Regularna tabela, nie trzeba 'Split', tylko mało matematyki [syntax=vb]For i = 0 To 10 r = Val(komorka) - 1 Workbooks(plik1).Worksheets(arku2).Range... & 7 + 3 * i).Resize(1, 26).Copy Workbooks("PE caly.xlsm").Worksheets("rozliczenie").Ra... & 7 + r + i * 37).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues Next i [/syntax]
Bezproblemowo zaznacz właściwe zakresy i zdefiniuj dla nich nazwę.
Podpowiedź: cell.Locked =true/false
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
bo muszę osobno do każdej komórki przypisywać formatowanie Wystarczy zaznączyć cały zakres i wprowadź formułę formatowania warunkowego
Jeśli już musisz to wykorzystaj funkcję MIESIĄC. W przypadku formatowania warunkowego nie jest to potrzebne. Jako regułę wpisz =MIESIĄC($A1)=7 i powinno być OK. Znak "$" jeśli formułę stosujesz dla zaznaczonego większego zakresu niż komórka.
Zerknij do załącznika. Kod w arkuszu + UserForm. Kod uruchamia dwuklik w zakresie E2-E22 ;)
A może wystarczy dla tych komórek samo sprawdzanie poprawności? Wg mnie prościej. Stań na komórce gdzie maja być inicjały i : http://obrazki.elektroda.pl/6253839200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8571485200_1... (oczywiści lista inicjałów może być gdzie indziej. Na marginesie: jeżeli lista jest w innym arkuszu to musi...
Jeśli dobrze zrozumiałem intencję, to potrzebne są 2 reguły, dla koloru czerwonego: [syntax=text]=ORAZ($B2<=DZIŚ();LUB($C... koloru zielonego:[syntax=text]=ORAZ($B2>=$C2... Jako zakres formatowania należy podać kolumnę z datami ostatecznymi. Adresy w formułach formatowania warunkowego odnoszą się...
Nie znam się ale myślę, że sprawdzając od pierwszego do ostatniego arkusza całe zakresy komórek.
Miałeś w regule formatowania adres z $, czyli bezwzględny. Powinien być względny D2, ewentualnie $D2, ale przed 2 nie może być $. Można kopiować formatowanie, można od razu ustawić cały zakres, ale regułę piszemy dla pierwszej komórki.
Tak przy okazji mógłbym jeszcze prosić o wyjaśnienie poniższej linii? Bo coś nie do końca rozumiem W kolumnie B arkusza "Arkusz3" znajdź wartość z komórki dwie kolumny w lewo od tej, w której dokonano zmiany, dopasowując całą zawartość do wzorca i zwróć Nr wiersza (właściwość Row zakresu, tu znalezionej komórki).
Jeśli w Excelu używasz funkcji ŚREDNIA do zakresu komórek, to Excel bierze pod uwagę tylko komórki wypełnione liczbami. Nie przeszkadzają mu komórki puste ani komórki z tekstami. Przeszkadzają tylko błędy, bo to uniemożliwia obliczenie. Więc jeśli za każdym razem potrzebujesz tylko bieżącą średnią, to możesz użyć pełnego zakresu z zapasem i stopniowo...
... W sumie to zamknięcie i ponowne otwarcie pliku też nie wykonało zadania. Bo to dotyczy modułu Change arkusza i jeszcze warunku z "Target". Czyli tak na wprost w mocnym uproszczeniu: wykonaj gdy nastąpiła jakaś zmiana w arkuszu ... gdy (if) się zmieni coś we wskazanym zakresie - czyli zrób podstawienie w momencie zmiany (próby zmiany) komórek w...
Prawdopodobnie ta linijka powinna wyglądać tak: [syntax=vb]Cells(b + 2, 1).Formula = "=IRR(A1:" & Cells(b + 1, 1).Address & ")"[/syntax]
Przykład dla obu punktów. Patrz ograniczenie dla kolumny C przy selection.change. Możesz również ograniczyć do zakresu (zaptaszkowane w kodzie).
W takim układzie jak jest możesz wyszukiwać odpowiednią liczbę w 'Ar2' i do tej komórki kierować hiperłącze: [syntax=text]=HIPERŁĄCZE("#'Ar2'!A" & PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-1; 'Ar2'!$A$1:$A$100;0); WIERSZ()-1)[/syntax]Jeśli komórki są scalone, to hiperłącze od razu wskazuje wszystkie komórki scalone. Bez scalania komórek musiałbyś jakoś określić, do jakiego...
Niestety, nie ma takiej opcji. Możesz co prawda przy ochronie arkusza zezwolić na sortowanie, ale zakres nie może składać się z komórek zablokowanych.
Zwykłe JEŻELI w obu komórkach... JEŻELI(SUMA(zakres)>39;39... i w drugiej podobnie z odejmowaniem.
Dobry wieczór, Jeżeli w Arkuszu2 nie będzie niczego więcej poza tym kryterium i zakres kryterium będzie ciągły (bez pustych komórek), to chyba najprościej zamiast konkretnego zakresu napisać UsedRange, czyli w tym przypadku: [syntax=vb]CriteriaRange:= Sheets("Arkusz2").UsedRange[/syntax] Pozdrowienia
Tylko, jeżeli warunki formatowania określone formułami Ponadto uważnie patrzeć na warunki formatowania(zakresy) W porządku, jeśli komórki nie są bardzo wiele.
Nie słuchasz poleceń (o zamieszczeniu arkusza testowego) i dalej udziwniasz Twoje zadanie (cyt. "Formuła ma startować od ostatniej komórki w kolumnie do góry" :D ). W mojej ocenie nie poradzisz sobie obecnie z wykorzystaniem jakiegokolwiek makra :cry: więc przesyłam Ci w załączeniu formułę arkuszową, która po przeciągnięciu utworzy kolumnę C z pożądaną...
W taki sposób tego nie zrobisz. Właściwości komórki można porównywać ze zmienną, ale każdą właściwość musisz porównywać osobno. Każda właściwość ma swoją wartość (liczbową, tekstową lub logiczną) i to można sprawdzić i uzyskać odpowiedni wynik, ale nie da się sprawdzić hurtem całego formatowania jednej komórki w stosunku do drugiej. Na przykład możesz...
Dzień dobry, czy posiadają Państwo gotowy kod do sumowania zakresu komórek np. od A1 do A100 z wielu arkuszy z kilku plików excel. Układ w każdym pliku i w każdym arkuszu jest taki sam. Przykład, 5 plików excel, każdy plik excel to 5 arkuszy (łącznie 25 arkuszy). Chcemy w nowym pliku excel, bez otwierania każdego pliku excel oddzielnie, zsumować wszystkiego...
Witam, Ja uzyl bym formatowania warunkowego, do tego moze formuly: LICZ.JEŻELI lub SUMA.JEŻELI z warunkiem "zakres komorek" >0 poz Olgierd
Skorzystaj z rejestratora makr... Pisz, jeśli będziesz chciał zrobić coś, czego nie można nagrać (dynamiczne określanie zakresów, działanie warunkowe itp).
Sorki - ale idiota jestem i nie wiem jak Kto Ci takich głupot naopowiadał? Rusz głową, a przejdzie jak ręką odjął ;) SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria;
dzieki wielkie
Ów zdefiniowany "tekst" wpisujesz w cudzysłowiu jako warunek równości a działanie formatowania warunkowego ustawiasz na komórkę (lub zakres), którą chcesz kolorować. Zobacz załącznik. (at)mickpr Nie do końca o to chodzi w temacie.
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Alternatywnie kryterium dla koloru zielonego może być: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... a dla żółtego: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... kryteriów jest istotna - jak w poprzedniej propozycji: wyżej zielony, niżej żółty. Zakres formatowania: D6:D9
Testuję, ale coś idzie nie tak. Może źle konstruuję formułę? Próbowałem czterech wariantów: CountCcolor(zakres,komórka z kolorem; komórka z wartością), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; "wyszukiwana treść"), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; komórka z wartością) CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; "wyszukiwana treść")
=PODAJ.POZYCJĘ(C95;ADR.POŚR(&quo... Komórka C94 data kiedy ma być wyszukiwana zmiana (format: rrrr-mm-dd) Komórka C95 szukana zmiana
po wpisaniu piątej wartości pokazuję złe kolory punktów Był zmieniony zakres dla wykresu? Dla Excel 2007
tak, chcę aby po wprowadzeniu dat lub zakresu komórek excel zrobił wykresy dla wszystkich walut
Dzięki, a powiedz mi jak zmienić zakres ?? powiedzmy gdybym miał wiecej pozycji, tzn wiecej osob wiec jak zwiekszyc zakres?
Przypisuj jako dwie zmienne w postaci stringu. Podstawiaj jako nazwy. Np ark= ActiveSheet.Name       'nazwa obiektu rng= ActiveCell.Address       'nazwa zakresu odwołanie: Sheets(ark).Range(rng)
Hej, chciałbym zmienić wiersz "Range("A66:N66" & i + 1).ListObject.ListRows.Add AlwaysInsert:=True" tak, aby zamiast A66:N66 podać nazwę nagłówka tabeli. Niestety nie mogę odwoływać się do konkretnych komórek ponieważ powyżej utworzonej tabeli użytkownik ma możliwość dodawania i usuwania wierszy. Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer i...
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
Do While Worksheets(1).Cells(Wiersz, kolumna).Value <> "" 'Tu rób co do ciebie należy lub nie rób nic Wiersz = Wiersz + 1 Loop W zmiennej "Wiersz" będziesz ostatnią sprawdzaną pustą komórkę. Zmienna "kolumna" <- tu podaj którą kolumnę będziesz sprawdzał
W drugą stronę jak najbardziej. Ale jeśli kolor wypełnienia wstawiasz ręcznie z palety (nie w wyniku formatowania warunkowego), to pozostaje makro lub funkcja użytkownika (też w VBA) z wykorzystaniem Interior.ColorIndex zakresu. Excel nie ma wbudowanych funkcji odwołujących się do właściwości formatowania komórek.
Range("tabela").Cells(n, 2).Style = "zły" And Range("tabela").Cells(n, 3).Style = "dobry" - to zle Ma byc dwie linji Range("tabela").Cells(n, 2).Style = "zły" Range("tabela").Cells(n, 3).Style = "dobry" Dodano po 1 lub zamiast 'And' ma byc ':'
Z trzema kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Uwaga: konieczne wstępne posortowanie danych wg. kol. "A" oraz kopiowanie formuł o jeden wiersz niżej od zakresu danych.
Tak, jak napisał clubs. wskazując myszką dowolny plik excel- arkusz i zakres komórek Tutaj by trzeba wstrzyknąć kod do otwieranego pliku.
To w makrze zaznacz zakres i wykonaj makro na tym zakresie.
- zakresy ciągłe wpisuje się w następujący sposób: [syntax=vb]Range("F4:S200")[/syntax] - do rozwiązania tego problemu trzeba użyć metody Intersect: https://msdn.microsoft.com/en-us/VBA/Exc... czyli np. coś takiego: [syntax=vb]Dim kolumna As Excel.Range Set kolumna = Range("AK5") 'Wcześniej zadeklarowana...
Obecnie dla każdej komórki w skoroszycie, która ma format "dd/mm/yyyy", "dd.mm.yyyy" otwiera kalendarz. Chciałabym to zmodyfikować, żeby ograniczało się tylko do dwoch komórek, bbez sprawdzania formatu. Czyli po klilknięciu na komórkę uruchamia się kalendrz, gdzie wybierasz daty :) Porównanie komórek następuje po wyborze daty. To akurat wydaje się logiczne.
Może rozwiązaniem jest usunięcie scalenia (przynajmniej na chwilę) tych kopiowanych komórek?
Co do kolorów to niezauważyłem ograniczenia do 3 kolorów. Ja zdefiniowałem już 4 ale nie widzę przeszkód aby podefiniować więcej. (przy formatowaniu warunkowym komórka zawier text) Robert Zapewne masz 2007 (w wersji xp i 2003 może być maksymalnie 3 warunki w formatowaniu warunkowym). Zakładam że jest możliwość rozdzielenia współrzędnych (początek i...
Czy ktoś wie jak skonstruować taką funkcję? Akurat wiem jak transponować... ale tablice danych :sm9: 866748 z wykorzystaniem funkcji tablicowych i nazwanych zakresów komórek - jak w załączniku. :spoko: 866750
A skąd biorą się wiersze i jak są przypisane? Jeśli z zakresu, to usuń komórkę z zakresu...
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
Witam serdecznie czy można sprawdzać dane z komórki czy występują w zakresie danych zamiast funkcji jeżeli ? przykład w załączniku
Ewentualnie można zastosować funkcję tablicową wg. zasady, o której pisze marek003 (zatwierdzasz Ctrl+Shift+Enter) Np dla liczby 2: =ILE.LICZB(JEŻELI(A1:A10=2;1;""))/ILE.LI... Liczby w zakresie A1:A10. Format procentowy komórki wynikowej.
Cześć, chciałabym prosić o pomoc w stworzeni kodu, który zaznaczy w excelu zakres od A1 do CP54 i zapisze go jako nowy plik pdf w folderze WYNIK pod nazwą z komórki J6.
1) Powinieneś założyć nowy wątek, a nie podpinać się pod cudze, bo to jest inne pytanie i z tamtym wątkiem niewiele ma wspólnego. 2) Powinieneś przynajmniej zilustrować pytanie załącznikiem w postaci pliku Excela, bo piszesz dość niejasno. Jeśli piszesz to w kodzie VBA i używasz Worksheetfunction, to w wyniku dostajesz wartość (liczbę), a nie formułę,...
Spróbuj formatowania warunkowego wg takiego wzoru: [syntax=text]=WIERSZ()>PODAJ.POZYCJĘ(PRA... komórek do sformatowania musisz sobie zaznaczyć definiując formatowanie. Formuła formatowania jest zapisana z punktu widzenia pierwszej komórki obszaru formatowania, zakres wierszy w formule musi być zgodny z tym, jaki obszar...
Jeśli cały wiersz po użyciu filtra, to np. tak: [syntax=vbnet]Debug.Print ActiveSheet.AutoFilter.Range.SpecialCell... jest pokazane jak wydrukować adres tego zakresu, ale pomijając Address możesz sobie zrobić z tego odwołanie.
Możesz zrobić tak: Wypisujesz sobie listę liczb w komórkach pionowo lub poziomo. Każdą komórkę formatujesz niestandardowo, przypisując jej (komórce) określony tekst. Ten tekst będzie niezależny od liczby, która jest w komórce. Na przykład pierwszą komórkę sformatujesz niestandardowo jako "a". Tworzysz listę rozwijaną, podając jako zakres tę swoją listę...
Zrobiłem tak jak to opisałeś, ale niestety jak zmienię wartość w kolumnie H na Przyjęte na serwis to dalej wyskakuje informacja ze blokuje zakres.
z tego co się orientuje, poprzez wbudowaną funkcję excela się nie da. Możnaby napisać makro. W załączniku przedstawiam proste makro, które zmienia tło na czerwień jeżeli wpiszesz cokolwiek w zakresie A1:C3. W razie pytań... pytaj:)
(at)ElektrodaBot chciałbym, żeby Excel wyszukiwał na podstawie dwóch zakresów, tj. HH oraz np. CC, jak to zrobić, odwołując się do poniższego przykładu?
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Witam serdecznie wszystkich, Chciałbym was uprzejmie prosić o pomoc w stworzeniu następującego makra. Jeżeli scalona komórka (składająca się z kolumn D:I) zawiera tekst "brak" to Macro usuwa ten wiersz oraz 2 wiersze powyżej i 11 wierszy poniżej. Z tym, że: - słowo "brak" jest wynikiem wpisanej formuły (nie wiem czy to ma znaczenie). W załączniku przykładowy...
Możesz użyć funkcji użytkownika: [syntax=vbscript]Function ZlaczTexty1Kolumna(zakres As Range, Optional separator As String) As String 'funkcja łączy wartości z jednokolumnowego zakresu komórek w jeden ciąg tekstowy oddzielony zdefiniowanym separatorem 'funkcja działa tylko dla zakresów ciągłych ZlaczTexty1Kolumna = Join(Application.Transpose(zakres.Value)...
Jest taka funkcja - LICZ.JEŻELI(zakres, kryteria). zakres - podajesz zakres komórek do przeszukania np. A1:A10 kryteria - liczba, wyrażenie bądź tekst. Oczywiście jeżeli każdy wpis jest w oddzielnej komórce.
Nazwany zakres? W zmiennej w VBA czy jak?
Wpisuję AU01, klikam "dodaj" i tekst mi się zmienia w komórce na AU02. itd. Do mojego istniejącego makra musiałbym dopisać odczyt wartości z komórki (ostatni znak - jeżeli jest nim cyfra), a następnie wprowadzenie wartości +1. 1. Czyli po AU09 ma być AU10 , czy AU010 ? 2. Czy zestaw znaków składających się na dany zapis jest skończony, czy mogą to...
excel wprowadzanie zakresów blokowanie komórek excel scalanie komórek excel
wymiana pralka amica silnik goracy gazie lenovo obrót wentylator
gniazda telefonu nokia gniazda telefonu nokia
Pomarańczowa kontrolka żarówki w Seacie Altea - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja termostatu w lodówce Amica AZC220IM