Powinieneś dodać własny skoroszyt jako przykład, co chcesz osiągnąć, bo w Excelu różne drogi prowadzą do celu. W każdym razie jeśli używasz funkcji ADR.POŚR, to jej pierwszy (a często jedyny) argument musi być w cudzysłowie - jeśli oznacza adres, z którego chcemy pobrać dane. Natomiast bez cudzysłowu - jeśli to jest komórka, która dopiero zawiera potrzebny...
Na przykład tak: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH(A1:INDEKS(A...
(...) przesunięcia zakresu DataRangeOBAYield o 7 wierszy w prawo dla każdego z dwóch zakresów (...) Chodzi o wiersze w dół, czy kolumny w prawo? Można zastosować InputBox, gdzie wpisywane będzie przesunięcie: 0 - B1:H1,B31:H31 1 - o siedem wierszy/kolumn w z góry upatrzoną stronę itd, jeśli jest taka potrzeba Zmienną obiektową masz zadeklarowaną......
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
[syntax=vbscript]Sub Scal() ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row b = 1 For x = 1 To ow If Not f Then b = x f = True End If If Cells(x + 1) <> Cells(x, 1) Then Range(Cells(b, 2), Cells(x, 2)).Merge Cells(b, 2) = Cells(x, 1) f = False End If Next End Sub[/syntax]
Range("G6:G89").Select Jak go zmienić, żeby zakres brał pod uwagę wszystkie niepuste komórki w tej kolumnie? Więc tak, jeżeli chcesz, żeby z całej kolumny zaznaczył zakres składający się z niepustych komórek to będzie takie makro: Sub proba() Dim x As Double Dim zakres As String For x = 1 To ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Rows.C... "G").End(xlUp).Row...
Niestety też nie widzę opcji by nie było makra. Ale nie makro ukrywające tylko zwykłe wprowadzenie informacji do wydruku do ilu stron ma drukować. Czyli pod przycisk "wrzucić" [syntax=vb] Sub Druk() ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=Sheets("POŚW").Range("E22") End Sub [/syntax] I "drukować" przyciskiem.
[syntax=vbscript]Sub NowaKolumna() nk = Cells(60, Columns.Count).End(xlToLeft).Column + 1 Range("H60:H80").Copy Cells(60, nk) Application.CutCopyMode = False End Sub [/syntax]
[syntax=vbscript]Sub Kopiuj() Set a = ActiveWorkbook i = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... s = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... Set b = Workbooks.Open(s) a.Sheets(1).Range("K20:M23").Copy b.Sheets(1).Range("K20") b.Close True End Sub [/syntax]
[syntax=vb] Sub Generuj() Dim i As Integer Sheets("Liczby").Select Randomize For i = 1 To 4 Cells(2, i + 1) = Int(Rnd() * 30) + 15 'B2:E2 Next End Sub Sub CommandButton2_Click() Call Generuj Range("F20").FormulaLocal = "=SUMA(B2:E2)" Call Mnozenie MsgBox "Oto suma: " & Range("F20") End Sub Sub Mnozenie() Dim Mnoznik As Single, i As Integer Mnoznik =...
Co Ty na to JRV? Gdyby arkusza, byłoby to rozwiązanie
[syntax=vbscript]dane = Application.InputBox("jakiś tekst" & Chr(10) & "Podaj zakres dat", "Wprowadzanie zakresu dat") [/syntax]
Chyba chodzi tylko o podstawienie zakresu (pierwsza część makra), wtedy [syntax=vbscript]c = ActiveCell.Column r = ActiveCell.Row If c > 5 Then Range(Cells(r, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
Data to liczba, a liczbę można wykorzystać w pętli FOR, tylko trzeba ją zapisać pomiędzy hashami i "po amerykańsku": [syntax=vb]poz = 2 For i = #4/1/2013# To #5/1/2013# Cells(poz, 1).Value = i poz = poz + 1 Next i[/syntax]
Dopasuj sobie takie makro: [syntax=vbscript]Sub Przelicz() Dim cel As Range With Worksheets("Generator cen") For Each cel In Worksheets("310").Range("A2:A180") .Range("B3") = cel.Value cel.Offset(, 3) = .Range("B26").Value Next cel End With End Sub[/syntax] Po otwarciu załącznika zapisz go sobie w formacie .xlsm. Ja użyłem starego formatu .xls ze względu...
To już wystarczyło zmienić numery wierszy w adresach. Natomiast ważne, aby nie kopiować formuł tablicowych do scalonych komórek. Generalnie to ze scalonymi komórkami same kłopoty. Scalanie komórek - jeśli jest konieczne - powinno być ostatnią czynnością w arkuszu, po umieszczeniu wszystkich danych i formuł. Pozdrowienia
Wypróbuj to: [syntax=actionscript]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI...
A nie wystarczy sprawdzanie poprawności danych - opcja pełna liczba i podać zakres od 0 albo od 1 do ile potrzeba. Jeśli dane wprowadzane z klawiatury i użytkownik nie jest złośliwy, to powinno wystarczyć. Co innego jeśli dane są kopiowane z innych komórek, wtedy ten mechanizm nie działa. Wstawiłem do A1. Komunikat MsgBox można wyświetlić przy zmianie...
Witam Mam makro która wstawia obrazek w określone miejsce w arkuszu i skaluje go. Problem polega na tym że jest na sztywno zdefiniowane z jakiej komórki ma pobrać adres pliku "Inf!A29" = C:\Documents\SNC00056.jpg i w jakie komórce jest zakres gdzie wstawić "Inf!H23" = A1:D10. Dal 5 obrazków musiał bym zdefiniować 5 takich procedur jak przekazać adres...
Jeśli można z kolumną pomocniczą, to patrz załącznik.
Np funkcja LICZ.JEŻELI(zakres komórek;nr tel)
Tu jest szczęście[syntax=vb] Sub KopiaRobocza() Dim nazwa As String Dim path As String nazwa = Range("H19").Value path = "C:\" fileSaveName = path & nazwa & ".xlsx" ThisWorkbook.Worksheets("Kopia robocza").Range("A1:D45").Copy Workbooks.Add Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues ActiveWorkbook.SaveAs fileSaveName Application.OnKey "~", "SomeActions"...
Zobacz w załączniku. Zakresy formatowania można modyfikować. Regułę formatowania zapisuje się w Excelu zawsze tylko dla pierwszej komórki formatowanego zakresu.
[syntax=vb] Sub czyszczenie() Dim ow&, r&, oc&, wr& ow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row r = 1 While r <= ow If Cells(r, 1) <> Empty Then oc = Application.Match("wymiar", Rows(r - 1), 0) - 1 wr = Cells(r, 1).End(xlDown).Row Range(Cells(r, 2), Cells(wr, oc)).ClearContents r = wr End If r = r + 1 Wend End Sub [/syntax]
I cóż? Nikt nie ma pomysłu jakby to można fajnie zautomatyzować?
A mogą być formuły w komórkach?
Dlatego się "nie zmienia" bo wszystko masz powiązane z jedną komórką celu. Ale to i tak by nic nie dało gdyż obliczenia na "karta" dotyczą tylko jednego pracownika na raz (czyli tylko jednej listy rozwijalnej), więc nie zobaczyłbyś nic więcej (byś musiał pod każdą listę robić oddzielny arkusz "dublujący" arkusz "Karta"). Wydaje mi się że nie do końca...
szukałem, kombinowałem i zawsze coś nie wychodziło :/ =JEŻELI(LUB(G34<238;G34>407);"..."... to działa dokładnie tak jak chciałem, dzięki za pomoc :) Co tu jest do kombinowania? Suma logiczna 2 warunków? A co do podziękowania to w dobrym zwyczaju jest wciśniecie przycisku pomógł.. ;)
[syntax=vb]Sub kopia() If ActiveCell.Column <> 4 Then MsgBox "Wybierz indeks z kolumny D": Exit Sub ow = Sheets("Arkusz2").Range("C" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1 If ow < 15 Then ow = 15 r = ActiveCell.Row Range(Cells(r, "C"), Cells(r, "H")).Copy Sheets("Arkusz2").Range("C" & ow) End Sub [/syntax]
Prawdopodobnie ta linijka powinna wyglądać tak: [syntax=vb]Cells(b + 2, 1).Formula = "=IRR(A1:" & Cells(b + 1, 1).Address & ")"[/syntax]
Bezproblemowo zaznacz właściwe zakresy i zdefiniuj dla nich nazwę.
A może wystarczy dla tych komórek samo sprawdzanie poprawności? Wg mnie prościej. Stań na komórce gdzie maja być inicjały i : http://obrazki.elektroda.pl/6253839200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8571485200_1... (oczywiści lista inicjałów może być gdzie indziej. Na marginesie: jeżeli lista jest w innym arkuszu to musi...
Podpowiedź: cell.Locked =true/false
Tak jak pisałem, tylko pierwsza komórka, a nie cały zakres.
Dzień dobry, Aby rozdzielić scalone komórki należy przed sortowaniem dopisać linijkę: [syntax=vb]oneRange.UnMerge[/syntax] Rozumiem, że po sortowaniu komórki mają pozostać rozdzielone. Jeżeli zaraz po sortowaniu wyniki mają być drukowane, to makra można połączyć. Zastanawiam się tylko nad tymi pustymi liniami, które są między wierszami danych. Czy one...
Jest tu faktycznie niekonsekwencja. Zakres B3:K13 liczy 10 kolumn i 11 wierszy. Inny sposób rozwiązania. Zdefiniować nazwę "zakres" wg wzoru: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(ADR.POŚR(KOMÓ... przykładowy zakres obejmuje 5 wierszy i 3 kolumny. To sobie poprawisz tak jak chcesz. Początek zakresu ustalasz ustawiając kursor (komórkę...
Można np. tak:[syntax=text]=JEŻELI(LICZ.JEŻELI(APY... sobie dopasuj, tu jest taki jak był w przykładowym pliku, w poście powyżej podałeś trochę inny.
Regularna tabela, nie trzeba 'Split', tylko mało matematyki [syntax=vb]For i = 0 To 10 r = Val(komorka) - 1 Workbooks(plik1).Worksheets(arku2).Range... & 7 + 3 * i).Resize(1, 26).Copy Workbooks("PE caly.xlsm").Worksheets("rozliczenie").Ra... & 7 + r + i * 37).PasteSpecial Paste:=xlPasteValues Next i [/syntax]
W takim układzie jak jest możesz wyszukiwać odpowiednią liczbę w 'Ar2' i do tej komórki kierować hiperłącze: [syntax=text]=HIPERŁĄCZE("#'Ar2'!A" & PODAJ.POZYCJĘ(WIERSZ()-1; 'Ar2'!$A$1:$A$100;0); WIERSZ()-1)[/syntax]Jeśli komórki są scalone, to hiperłącze od razu wskazuje wszystkie komórki scalone. Bez scalania komórek musiałbyś jakoś określić, do jakiego...
bo muszę osobno do każdej komórki przypisywać formatowanie Wystarczy zaznączyć cały zakres i wprowadź formułę formatowania warunkowego
... W sumie to zamknięcie i ponowne otwarcie pliku też nie wykonało zadania. Bo to dotyczy modułu Change arkusza i jeszcze warunku z "Target". Czyli tak na wprost w mocnym uproszczeniu: wykonaj gdy nastąpiła jakaś zmiana w arkuszu ... gdy (if) się zmieni coś we wskazanym zakresie - czyli zrób podstawienie w momencie zmiany (próby zmiany) komórek w...
Nie znam się ale myślę, że sprawdzając od pierwszego do ostatniego arkusza całe zakresy komórek.
Jeśli w Excelu używasz funkcji ŚREDNIA do zakresu komórek, to Excel bierze pod uwagę tylko komórki wypełnione liczbami. Nie przeszkadzają mu komórki puste ani komórki z tekstami. Przeszkadzają tylko błędy, bo to uniemożliwia obliczenie. Więc jeśli za każdym razem potrzebujesz tylko bieżącą średnią, to możesz użyć pełnego zakresu z zapasem i stopniowo...
Jeśli już musisz to wykorzystaj funkcję MIESIĄC. W przypadku formatowania warunkowego nie jest to potrzebne. Jako regułę wpisz =MIESIĄC($A1)=7 i powinno być OK. Znak "$" jeśli formułę stosujesz dla zaznaczonego większego zakresu niż komórka.
Tylko, jeżeli warunki formatowania określone formułami Ponadto uważnie patrzeć na warunki formatowania(zakresy) W porządku, jeśli komórki nie są bardzo wiele.
Zerknij do załącznika. Kod w arkuszu + UserForm. Kod uruchamia dwuklik w zakresie E2-E22 ;)
Niestety, nie ma takiej opcji. Możesz co prawda przy ochronie arkusza zezwolić na sortowanie, ale zakres nie może składać się z komórek zablokowanych.
Nie słuchasz poleceń (o zamieszczeniu arkusza testowego) i dalej udziwniasz Twoje zadanie (cyt. "Formuła ma startować od ostatniej komórki w kolumnie do góry" :D ). W mojej ocenie nie poradzisz sobie obecnie z wykorzystaniem jakiegokolwiek makra :cry: więc przesyłam Ci w załączeniu formułę arkuszową, która po przeciągnięciu utworzy kolumnę C z pożądaną...
Miałeś w regule formatowania adres z $, czyli bezwzględny. Powinien być względny D2, ewentualnie $D2, ale przed 2 nie może być $. Można kopiować formatowanie, można od razu ustawić cały zakres, ale regułę piszemy dla pierwszej komórki.
Jeśli dobrze zrozumiałem intencję, to potrzebne są 2 reguły, dla koloru czerwonego: [syntax=text]=ORAZ($B2<=DZIŚ();LUB($C... koloru zielonego:[syntax=text]=ORAZ($B2>=$C2... Jako zakres formatowania należy podać kolumnę z datami ostatecznymi. Adresy w formułach formatowania warunkowego odnoszą się...
Dobry wieczór, Jeżeli w Arkuszu2 nie będzie niczego więcej poza tym kryterium i zakres kryterium będzie ciągły (bez pustych komórek), to chyba najprościej zamiast konkretnego zakresu napisać UsedRange, czyli w tym przypadku: [syntax=vb]CriteriaRange:= Sheets("Arkusz2").UsedRange[/syntax] Pozdrowienia
Tak przy okazji mógłbym jeszcze prosić o wyjaśnienie poniższej linii? Bo coś nie do końca rozumiem W kolumnie B arkusza "Arkusz3" znajdź wartość z komórki dwie kolumny w lewo od tej, w której dokonano zmiany, dopasowując całą zawartość do wzorca i zwróć Nr wiersza (właściwość Row zakresu, tu znalezionej komórki).
Dzień dobry, czy posiadają Państwo gotowy kod do sumowania zakresu komórek np. od A1 do A100 z wielu arkuszy z kilku plików excel. Układ w każdym pliku i w każdym arkuszu jest taki sam. Przykład, 5 plików excel, każdy plik excel to 5 arkuszy (łącznie 25 arkuszy). Chcemy w nowym pliku excel, bez otwierania każdego pliku excel oddzielnie, zsumować wszystkiego...
Alternatywnie kryterium dla koloru zielonego może być: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... a dla żółtego: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... kryteriów jest istotna - jak w poprzedniej propozycji: wyżej zielony, niżej żółty. Zakres formatowania: D6:D9
Przykład dla obu punktów. Patrz ograniczenie dla kolumny C przy selection.change. Możesz również ograniczyć do zakresu (zaptaszkowane w kodzie).
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Ów zdefiniowany "tekst" wpisujesz w cudzysłowiu jako warunek równości a działanie formatowania warunkowego ustawiasz na komórkę (lub zakres), którą chcesz kolorować. Zobacz załącznik. (at)mickpr Nie do końca o to chodzi w temacie.
Zwykłe JEŻELI w obu komórkach... JEŻELI(SUMA(zakres)>39;39... i w drugiej podobnie z odejmowaniem.
Sorki - ale idiota jestem i nie wiem jak Kto Ci takich głupot naopowiadał? Rusz głową, a przejdzie jak ręką odjął ;) SUMA.JEŻELI(zakres; kryteria;
Range("tabela").Cells(n, 2).Style = "zły" And Range("tabela").Cells(n, 3).Style = "dobry" - to zle Ma byc dwie linji Range("tabela").Cells(n, 2).Style = "zły" Range("tabela").Cells(n, 3).Style = "dobry" Dodano po 1 lub zamiast 'And' ma byc ':'
Hej, chciałbym zmienić wiersz "Range("A66:N66" & i + 1).ListObject.ListRows.Add AlwaysInsert:=True" tak, aby zamiast A66:N66 podać nazwę nagłówka tabeli. Niestety nie mogę odwoływać się do konkretnych komórek ponieważ powyżej utworzonej tabeli użytkownik ma możliwość dodawania i usuwania wierszy. Private Sub CommandButton1_Click() Dim i As Integer i...
Jeżeli chodzi o przenoszenie formatowania to excel właściwie nie ma żadnych funkcji. Można to zrobić jedynie poprzez makro (VBA) lub "pisaniną" poprzez formatowanie warunkowe i to w excelu 2007 i powyżej, bo niższe mogą mieć tylko max 3 warunki. Ten kto zna jako-tako programowanie w VAB może sobie poradzić. Ten kto nie ma pojęcia na początku upadnie,...
tak, chcę aby po wprowadzeniu dat lub zakresu komórek excel zrobił wykresy dla wszystkich walut
Spróbuj formatowania warunkowego wg takiego wzoru: [syntax=text]=WIERSZ()>PODAJ.POZYCJĘ(PRA... komórek do sformatowania musisz sobie zaznaczyć definiując formatowanie. Formuła formatowania jest zapisana z punktu widzenia pierwszej komórki obszaru formatowania, zakres wierszy w formule musi być zgodny z tym, jaki obszar...
Testuję, ale coś idzie nie tak. Może źle konstruuję formułę? Próbowałem czterech wariantów: CountCcolor(zakres,komórka z kolorem; komórka z wartością), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; "wyszukiwana treść"), CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; komórka z wartością) CountCcolor(zakres, komórka z kolorem; zakres; "wyszukiwana treść")
W drugą stronę jak najbardziej. Ale jeśli kolor wypełnienia wstawiasz ręcznie z palety (nie w wyniku formatowania warunkowego), to pozostaje makro lub funkcja użytkownika (też w VBA) z wykorzystaniem Interior.ColorIndex zakresu. Excel nie ma wbudowanych funkcji odwołujących się do właściwości formatowania komórek.
Może rozwiązaniem jest usunięcie scalenia (przynajmniej na chwilę) tych kopiowanych komórek?
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
W taki sposób tego nie zrobisz. Właściwości komórki można porównywać ze zmienną, ale każdą właściwość musisz porównywać osobno. Każda właściwość ma swoją wartość (liczbową, tekstową lub logiczną) i to można sprawdzić i uzyskać odpowiedni wynik, ale nie da się sprawdzić hurtem całego formatowania jednej komórki w stosunku do drugiej. Na przykład możesz...
Witam, Ja uzyl bym formatowania warunkowego, do tego moze formuly: LICZ.JEŻELI lub SUMA.JEŻELI z warunkiem "zakres komorek" >0 poz Olgierd
Jeśli cały wiersz po użyciu filtra, to np. tak: [syntax=vbnet]Debug.Print ActiveSheet.AutoFilter.Range.SpecialCell... jest pokazane jak wydrukować adres tego zakresu, ale pomijając Address możesz sobie zrobić z tego odwołanie.
Skorzystaj z rejestratora makr... Pisz, jeśli będziesz chciał zrobić coś, czego nie można nagrać (dynamiczne określanie zakresów, działanie warunkowe itp).
Obecnie dla każdej komórki w skoroszycie, która ma format "dd/mm/yyyy", "dd.mm.yyyy" otwiera kalendarz. Chciałabym to zmodyfikować, żeby ograniczało się tylko do dwoch komórek, bbez sprawdzania formatu. Czyli po klilknięciu na komórkę uruchamia się kalendrz, gdzie wybierasz daty :) Porównanie komórek następuje po wyborze daty. To akurat wydaje się logiczne.
dzieki wielkie
A wykres Gantta ci nie wystarczy? [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz podobny wątek [url=http://office.microsoft.com/pl-pl/e... tu Co Microsoft pisze o wykresie Gantta Bo to co ty chcesz zrobić to chyba bez makra się nie obejdzie. Co prawda zrobiłem coś takiego bez makr. Ale formatowanie warunkowe pozwala...
=PODAJ.POZYCJĘ(C95;ADR.POŚR(&quo... Komórka C94 data kiedy ma być wyszukiwana zmiana (format: rrrr-mm-dd) Komórka C95 szukana zmiana
po wpisaniu piątej wartości pokazuję złe kolory punktów Był zmieniony zakres dla wykresu? Dla Excel 2007
Dzięki, a powiedz mi jak zmienić zakres ?? powiedzmy gdybym miał wiecej pozycji, tzn wiecej osob wiec jak zwiekszyc zakres?
Formuła Licz. jeżeli jest najprostsza. Ponieważ liczby z zakresu B2:B58 są w formacie "0,00" dlatego też należy zmienić formułę na: =$F$17-LICZ.JEŻELI($B$2:$B$59;">"&... i będzie wynik 38. Uwaga do autora: żeby ręcznie nie kolorować danych w zależności od wartości komórki...
Dobry wieczór, Można też tak: 1) wpisać do pustej komórki arkusza to co ma być dodane i skopiować do schowka (np. Ctrl+C) 2) zaznaczyć zakres, do którego chcemy coś dodać 3) wybrać z menu Wklej/Wklej specjalnie/Dodaj - wyniki będą stałymi, a nie formułami. Pozdrowienia
Tak, jak napisał clubs. wskazując myszką dowolny plik excel- arkusz i zakres komórek Tutaj by trzeba wstrzyknąć kod do otwieranego pliku.
Przypisuj jako dwie zmienne w postaci stringu. Podstawiaj jako nazwy. Np ark= ActiveSheet.Name       'nazwa obiektu rng= ActiveCell.Address       'nazwa zakresu odwołanie: Sheets(ark).Range(rng)
Dziękuje za pomoc. Można zamknąć temat.
Do While Worksheets(1).Cells(Wiersz, kolumna).Value <> "" 'Tu rób co do ciebie należy lub nie rób nic Wiersz = Wiersz + 1 Loop W zmiennej "Wiersz" będziesz ostatnią sprawdzaną pustą komórkę. Zmienna "kolumna" <- tu podaj którą kolumnę będziesz sprawdzał
Z trzema kolumnami pomocniczymi wychodzi jak w załączniku. Uwaga: konieczne wstępne posortowanie danych wg. kol. "A" oraz kopiowanie formuł o jeden wiersz niżej od zakresu danych.
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
To w makrze zaznacz zakres i wykonaj makro na tym zakresie.
- zakresy ciągłe wpisuje się w następujący sposób: [syntax=vb]Range("F4:S200")[/syntax] - do rozwiązania tego problemu trzeba użyć metody Intersect: https://msdn.microsoft.com/en-us/VBA/Exc... czyli np. coś takiego: [syntax=vb]Dim kolumna As Excel.Range Set kolumna = Range("AK5") 'Wcześniej zadeklarowana...
Jest taka funkcja - LICZ.JEŻELI(zakres, kryteria). zakres - podajesz zakres komórek do przeszukania np. A1:A10 kryteria - liczba, wyrażenie bądź tekst. Oczywiście jeżeli każdy wpis jest w oddzielnej komórce.
A bez makr, skryptów itp itd się nie da? ;) Niestety, nie. Możesz użyć funkcji użytkownika podobnej do tej Function LiczKolory(zakres As Range, kolor As Integer) For Each kom In zakres If kom.Interior.ColorIndex = kolor Then LiczKolory = LiczKolory + 1 End If Next End Function Wklejasz do modułu standardowego i używasz jak funkcji Excela tzn...
Witam! Jestem tu nowy więc pozdrawiam wszystkich! Przeglądałem to forum i wiele rozwiązań zastosowałem w moim skoroszycie, jednak nie potrafię poradzić sobie z takim problemem: chodzi o kopiowanie wiersza z jednego arkusza do drugiego w zależności od daty zawartej w jednej z komórek. Chodzi o przekopiowanie danych z KP i KW do raportu kasowego. Kopiowane...
Czy ja wiem. Na takich "wielkich" arkuszach chyba wszystko szybko działa :) Wystarczy zamienić nazwiska na odwołania do komórek i nazwać zakres żeby było mniej pisania i można ciągnąć w dół do woli.
Wpisuję AU01, klikam "dodaj" i tekst mi się zmienia w komórce na AU02. itd. Do mojego istniejącego makra musiałbym dopisać odczyt wartości z komórki (ostatni znak - jeżeli jest nim cyfra), a następnie wprowadzenie wartości +1. 1. Czyli po AU09 ma być AU10 , czy AU010 ? 2. Czy zestaw znaków składających się na dany zapis jest skończony, czy mogą to...
A skąd biorą się wiersze i jak są przypisane? Jeśli z zakresu, to usuń komórkę z zakresu...
Możesz skorzystać z funkcji "lewy" i "prawy", później wszystko zamień na minuty(chociaż zliczając tylko godziny nie musisz)...dalej już chyba dasz sobie rade ;-) Ściślej w jednej komórce można taką funkcją: =JEŻELI(D5<>"";PRAWY(D5;2)-LEWY(D5... Oczywiście tyczy się komórki D5. Pozdro
Czy ktoś wie jak skonstruować taką funkcję? Akurat wiem jak transponować... ale tablice danych :sm9: 866748 z wykorzystaniem funkcji tablicowych i nazwanych zakresów komórek - jak w załączniku. :spoko: 866750
Jeśli ma być więcej takich samych list w tym samym arkuszu, to należy je skopiować ręcznie, a następnie użyć np. takiego makra (zamiast tego poprzedniego). Dodałem tu jeszcze zabezpieczenia przed błędami. [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Set Target = Intersect(Target, Range("D1, G3, J3")) If Target Is Nothing Then...
Podobne rozwiązanie wraz z implementacją w Kolegi arkuszu. Do mojej funkcji jako parametry trzeba przekazać zakres ignorowanych i datę, po której chcemy wygenerować kolejny dzień roboczy (czyli pon-sob i spoza listy).
Witam serdecznie czy można sprawdzać dane z komórki czy występują w zakresie danych zamiast funkcji jeżeli ? przykład w załączniku
Witam. W programie Excel staram się stworzyć listy dynamiczne. Wszystko hula dla pierwszego wiersza. Przy przeciąganiu do kolejnego wiersza przestaje działać. Rozumiem, ze odnoszenie do komórek już się nie zgadza. I jak teraz zrobić, żeby móc przy przeciąganiu zmieniać zakres dla Listy w poszczególnych komórkach. Pozdrawiam.
zakres komórek excel zakres komórek excel zakres
maszyna szyć naprężacz wymiana silnika nawiewu technics stałe napięcie wyjściu
rower elektryczny identyfikacja radyjka
Termet Silver Pro 20 kW - Ustawienia ciągłej pracy pompy Schemat ideowy UPS Fideltronik Ares 1600 - dostępność i diagnostyka