Powinieneś dodać własny skoroszyt jako przykład, co chcesz osiągnąć, bo w Excelu różne drogi prowadzą do celu. W każdym razie jeśli używasz funkcji ADR.POŚR, to jej pierwszy (a często jedyny) argument musi być w cudzysłowie - jeśli oznacza adres, z którego chcemy pobrać dane. Natomiast bez cudzysłowu - jeśli to jest komórka, która dopiero zawiera potrzebny...
Na przykład tak: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH(A1:INDEKS(A...
Range("G6:G89").Select Jak go zmienić, żeby zakres brał pod uwagę wszystkie niepuste komórki w tej kolumnie? Więc tak, jeżeli chcesz, żeby z całej kolumny zaznaczył zakres składający się z niepustych komórek to będzie takie makro: Sub proba() Dim x As Double Dim zakres As String For x = 1 To ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Rows.C... "G").End(xlUp).Row...
[syntax=vb] Sub Generuj() Dim i As Integer Sheets("Liczby").Select Randomize For i = 1 To 4 Cells(2, i + 1) = Int(Rnd() * 30) + 15 'B2:E2 Next End Sub Sub CommandButton2_Click() Call Generuj Range("F20").FormulaLocal = "=SUMA(B2:E2)" Call Mnozenie MsgBox "Oto suma: " & Range("F20") End Sub Sub Mnozenie() Dim Mnoznik As Single, i As Integer Mnoznik =...
A może wystarczy dla tych komórek samo sprawdzanie poprawności? Wg mnie prościej. Stań na komórce gdzie maja być inicjały i : http://obrazki.elektroda.pl/6253839200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8571485200_1... (oczywiści lista inicjałów może być gdzie indziej. Na marginesie: jeżeli lista jest w innym arkuszu to musi...
A bez makr, skryptów itp itd się nie da? ;) Niestety, nie. Możesz użyć funkcji użytkownika podobnej do tej Function LiczKolory(zakres As Range, kolor As Integer) For Each kom In zakres If kom.Interior.ColorIndex = kolor Then LiczKolory = LiczKolory + 1 End If Next End Function Wklejasz do modułu standardowego i używasz jak funkcji Excela tzn...
Alternatywnie kryterium dla koloru zielonego może być: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... a dla żółtego: [syntax=text]=ILE.NIEPUSTYCH($B6:$C6;$E6... kryteriów jest istotna - jak w poprzedniej propozycji: wyżej zielony, niżej żółty. Zakres formatowania: D6:D9
Spróbuj formatowania warunkowego wg takiego wzoru: [syntax=text]=WIERSZ()>PODAJ.POZYCJĘ(PRA... komórek do sformatowania musisz sobie zaznaczyć definiując formatowanie. Formuła formatowania jest zapisana z punktu widzenia pierwszej komórki obszaru formatowania, zakres wierszy w formule musi być zgodny z tym, jaki obszar...
lecz widoczny wynik to sam wiersz Sumy A jaki zakres komórek obejmuje nazwa Cena :?: :D Jeśli chcesz sumować "tylko widoczne" - zmień formułę na =SUMY.CZĘŚCIOWE(9;[Cena]) :idea:
apollinaris , dałeś taki przykład, że trudno się zorientować jakiego wyniku oczekujesz. Czy czas w kol. C będzie zawsze taki sam tzn. 10:45, czy będzie zmienny i kolory mają być dopasowane proporcjonalnie? Jeśli zmienny to adres używany w formule musi zawierać nr wiersza bez znaku $. I zawsze piszemy formułę dla pierwszej komórki zakresu formatowania....
Najprościej, zapisać nową 1. zaznacz w innym miejscu arkusza lub w innym arkuszu zakres równy żródłowemu 2. napisz "=" 3. zaznacz zakres źródłowy 4. wpisz o ile ma się zwiększyć. Np "+2" 5. zatwierdź Ctrl+Shift+Enter (formuła tablicowa) http://obrazki.elektroda.pl/5481118400_1... 6. Ctrl+c (kopiuj) 7. Ctrl+Alt+v (wklej specjalnie), wybierz:...
I dalej nie ma załącznika. Czy to ma być ten sam kolor wszystkich liter we wszystkich kolumnach? Jeżeli tak, to należy zaznaczyć zakres do formatowania (można to też zrobić później, w ramach modyfikacji) i jako formułę wpisać np. [syntax=text]=A11=A$11[/syntax] (warunek zapisujemy dla pierwszego wiersza zakresu). Przykład w załączniku.
Niestety, nie ma takiej opcji. Możesz co prawda przy ochronie arkusza zezwolić na sortowanie, ale zakres nie może składać się z komórek zablokowanych.
Jeśli to miałyby być formuły, to tak jak napisałem: Trzeba wpisywać po kolei od lewej z zachowaniem ciągłości numeracji. Jeśli chcesz modyfikować dane losowo, to tylko VBA. A jeśli VBA, to musiałbyś opisać jak dokładnie miałoby to działać. Czy zakres komórek C6:P6 byłby stały? Czy kolejność numerów miałaby być korygowana na bieżąco po każdym wstawionym...
Rozumiem, że masz świadomość, że na samej liście rozwijanej kolorów nie będzie widać, bo taka już jej uroda. Natomiast można ustawić kolor za pomocą makra zdarzeniowego Worksheet_Change na podstawie wyboru z listy. Zakres komórek wzorcowych ma nazwę "Wzornik". Sprawdzanie poprawności trzeba ustawić ręcznie, pamiętając o wyłączeniu alertów. Komórki ze...
Jest taka funkcja - LICZ.JEŻELI(zakres, kryteria). zakres - podajesz zakres komórek do przeszukania np. A1:A10 kryteria - liczba, wyrażenie bądź tekst. Oczywiście jeżeli każdy wpis jest w oddzielnej komórce.
Dzień dobry, Jest taka możliwość, tylko zakresowi komórek tworzących listę trzeba nadać nazwę np. lista i przy definiowaniu źródła trzeba użyć tej nazwy: =lista (ważne, żeby było = na początku). Zakres musi zawierać pustą komórkę, a pole "ignoruj puste" musi być zaznaczone. Powodzenia!
Podobne rozwiązanie wraz z implementacją w Kolegi arkuszu. Do mojej funkcji jako parametry trzeba przekazać zakres ignorowanych i datę, po której chcemy wygenerować kolejny dzień roboczy (czyli pon-sob i spoza listy).
Skoro już VBA, to można rozwinąć funkcję "LiczKolor" do "LiczKolorJeżeli", Np [syntax=vbscript]Function LiczKolorIf(zakres As Range, wzor As Range, var As Range) Dim kom As Range Dim suma As Double Dim kolor As Integer suma = 0 kolor = wzor.Interior.ColorIndex For Each kom In zakres If kom.Interior.ColorIndex = kolor And kom.Value = var.Value Then suma...
Pokaż ten swój arkusz nad którym pracujesz i wyjaśnij dokładnie co chcesz uzyskać :?: Combobox służy do wygodnej prezentacji albo weryfikacji danych z arkusza Excel. Twój "kod" nie pobiera żadnych danych :D Jeśli dobrze się domyślam z czym masz problem :?: - to np w Excel 2007 wejdź w zakładkę Deweloper - włącz Tryb projektowania - otwórz Właściwości...
Jeśli to ma działać w kilku czy we wszystkich arkuszach, trzeba ustawić formatowanie warunkowe w każdym z tych arkuszy. Zdarzenie SelectionChange można oprogramować na poziomie skoroszytu. Można to wszystko zapisać w VBA, ale trzeba określić zakresy formatowania i arkusze. W załączonym pliku kod, który we wszystkich arkuszach roboczych formatuje zakres...
Listę tworzysz wchodząc w: Dane >> Sprawdzanie poprawności W kryteriach poprawności wybierasz: Dozwolone: > Lista a jako źródło podajesz zakres komórek w którym są wartości na listę.
Mam propozycję, ale z ograniczeniami. Założenia są następujące: 1. W kolejnych komórkach będą kolejne liczby (lata) lub komórki będą puste, ale nie będzie sytuacji, że w sąsiednich komórkach będą liczby (lata) niekolejne. 2. Przed pierwszą liczbą musi być co najmniej jedna komórka pusta. 3. Liczba komórek jest zadana z góry (formuła nie jest dynamiczna)....
Dobry wieczór, Formuły otoczone nawiasami klamrowymi są to formuły tablicowe. Formuły te działają w inny sposób niż formuły zwykłe. Zatwierdza się je nie samym Enter, lecz kombinacją Ctrl+Shift+Enter. Komórki z tymi formułami można kopiować w całości w zwykły sposób, natomiast gdy poddaje się je edycji trzeba na końcu użyć Ctrl+Shift+Enter. Formuła...
Dobry wieczór, Do tego trzeba zaangażować Visual Basic, bo w samym Excelu są ograniczone możliwości sterowania treścią komentarzy. W załączniku jest propozycja rozwiązania, ale musi Pan ją zaadaptować do swoich potrzeb. Jeśli danych jest dużo trzeba zastanowić się nad optymalizacją, bo działanie może być powolne. Podstawą rozwiązania jest procedura...
Propozycja kodu w VBA jest bardzo zgrabna, ale Excel też nie jest bezsilny wobec takiego problemu, tylko trzeba użyć formuły tablicowej, np. takiej: =SUMA(JEŻELI(MOD(NR.KOLUMNY(zakres1)-NR.... Formułę zatwierdzamy przez Ctrl+Shift+Enter. Znaczenie oznaczeń: zakres1 = zakres komórek od pierwszej do przedostatniej zakres2...
Chamski (podwójne NOT) kod, ale działa. - najpierw wybierasz sobie "co chcesz wstawić" z komórek D1..D6 - potem wybierasz sobie "gdzie to wstawiasz" - komórki A1..A6 O pierwszej nad ranem trudno o lepszy kod :) Myślę, że koncepcję moją już znasz, przerobisz sobie "na swoją modłę" - jak będziesz chciał. Kod wklejasz bezpośrednio w kod arkusza, którego...
Rozdzielenie formatu dd-mm-rrrr na: I dd I mm I rrrr I najprościej wykonać tak: Zaznaczyć zakres komórek > Dane > Tekst jako kolumny > Rozdzielany > Ograniczniki : wybrać "inny" (w okienku wpisać "-") > Dalej > Dalej > Zakończ (zakończyć działanie kreatora konwersji) i w wyniku mamy każdy blok daty w osobnej kolumnie. Dotyczy to zarówno 1 komórki, paru...
Rozumiem, że chodzi o zabezpieczenie przed przypadkową modyfikacją wpisu, a nie o jakieś "superzabezpieczenie" przed działaniem złośliwym, bo to drugie w przypadku Excela jest raczej niewykonalne. Ponadto niezbyt jasne jest sformułowanie o wypełnianiu kolejnych wierszy. W którym momencie miałaby być wprowadzana ochrona? Na razie moja najprostsza propozycja...
1. Załóż filtr w oryginalnej tabeli (niepuste) -> zaznacz całą tabelę i wtedy dopiero kopiuj dane . Może nawet lepiej wklejać "tylko wartości" niż dane z pełnym formatem każdej kopiowanej komórki. Zrobisz to w jednym ruchu zamiast korzystać z pętli (2000 razy). Po nagraniu makra można edytować zaznaczony zakres tak, żeby najlepiej nam odpowiadał. 2....
1. Początkowo w formatowani komórek odblokować zakres B:I 2. Włączyć ochronę arkusza. (np. z hasłem 111 ) 3. Umieścić w kod Arkusz1 ten kod: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Intersect(Target, Range("B:I")) Is Nothing Or Cells(Target.Row, 1) <> "" Then Exit Sub Me.Unprotect...
Spróbuj z hasłem (zmień wartości, jeśli ma być odwrotnie)[syntax=vb]Sub makro1() ' ' makro1 Makro ' blokowanie komórek i ochrona arkusza' ' Klawisz skrótu: Ctrl+r ' ActiveSheet.Cells.Locked = False With ActiveSheet.Range("C9:F13,C15:F19,C21:F2... .Locked = True .FormulaHidden = False...
Pewnie można, ale to już dłuższa historia... :) Najprościej - jeżeli plik-źródło jest w tej samej lokacji - wstawić kwerendę wybierającą dane (Dane->Importuj dane zewnętrzne->Nowa kwerenda bazy danych, wybrać Excel Files * i OK, wskazać plik-źródło (można zaznaczyć "Tylko do odczytu"), a dalej z kreatora" wybrać zakładkę, rozwinąć ją krzyżykiem, wybrać...
To ode mnie jeszcze taka propozycja funkcji (założyłem, że pozycje "X" są numerowane od 1, a nie odczytywane z arkusza): [syntax=vbscript]Function ZbierzX2(rZakres As Range) As String Dim wynik, i As Long ReDim wynik(1 To rZakres.Count) For i = 1 To rZakres.Count wynik(i) = IIf(rZakres(i).Value = "X", i, "-") Next i ZbierzX2 = Join(Filter(wynik, "-",...
Polecam korzystanie z ChatGPT, Claude itp. - one sobie dobrze radzą z Excelem. Działa, to, co mi zaproponował ChatGPT, też działa Sub ZamienNaHiperlacze() Dim rng As Range Dim cell As Range Dim liczba As String Dim sciezka As String ' Ustaw ścieżkę bazową Dim katalog As String katalog = "C:" ' Jeśli zaznaczono zakres komórek Set rng = Selection For...
Witam wszystkich, jestem początkująca w pisaniu makr i VBA i mam problem z kopiowaniem części kolumny. Może był już poruszany ten temat ale go nie znalazłam, ani nie znalazłam odpowiedzi w podobnych. Napisałam kod metodą prób i błędów ale nie działa tak jak chcę. Kopiuje wybrany zakres z kolumny ale wkleja go gdzie popadnie. Chodzi mi o to żeby zakres...
... ale nie o to mi chodziło. Ja chcę aby sumowało (wartości) tylko np. komórki z niebieskim tłem i żółtą czcionką ... Jak piszesz tak cię rozumieją - czy w tym zdaniu powyżej zabrakło "nie", czy może o "tylko" jest za dużo ? ... chcę aby sumowało (wartości) (?...?) np. komórki z niebieskim tłem i żółtą czcionką, i osobno z fioletowym tłem i żółtą...
Jaką regułę zastosować, żeby w programie Excel dane z jednego arkusza kopiowały się do drugiego arkusza automatycznie ? Aby skopiować dane z jednego arkusza do drugiego w programie Excel w sposób automatyczny, możesz skorzystać z kilku różnych metod, w zależności od tego, jakiej funkcjonalności oczekujesz. Oto kilka przykładów: 1. Formuła odwołująca...
Dzień dobry, czy posiadają Państwo gotowy kod do sumowania zakresu komórek np. od A1 do A100 z wielu arkuszy z kilku plików excel. Układ w każdym pliku i w każdym arkuszu jest taki sam. Przykład, 5 plików excel, każdy plik excel to 5 arkuszy (łącznie 25 arkuszy). Chcemy w nowym pliku excel, bez otwierania każdego pliku excel oddzielnie, zsumować wszystkiego...
Potrzebuję stworzyć makro, które będzie blokowało do edycji dany zakres komórek - jeśli w jakiejś innej komórce nie z tego zakresu będzie określona wartość dajmy na to 2. Prośba o pomoc.
Przy tak rozbudowanym arkuszu Excel nie będzie działać błyskawicznie. Excel jest programem uniwersalnym, ma różne "wodotryski", które zabierają czas. W tym przypadku pole tekstowe trochę spowalnia, bo ono "jest gotowe" po naciśnięciu każdego klawisza. Gdyby dane wprowadzać do komórki, filtr zaczynałby działać dopiero po 'Enter', więc byłoby szybciej...
Takiej odpowiedzi się nie spodziewałem :D Jajecznica może być przecież zarówno na śniadanie, obiad, czy kolację... Akurat w tym przypadku nie będzie takiej sytuacji, że jakieś danie może być dostępne w kilku porach - jajecznica zawsze będzie na śniadanie ;) W związku z tym, chce mieć podział na 5 list z potrawami, bo jak dodam 25 potraw na sniadanie,...
Daj załącznik w formie pliku i pokaż w nim jakich oczekujesz wyników, bo to, co napisałeś jest niejasne. Jaki docelowo zakres ma być skopiowany, dokąd i w jaki sposób (całość czy wartości)? Na początku piszesz o 60 pozycjach, a potem o zakresie D2:D200. Pogrubione wartości są zmiennymi, zawsze o wartość N+1. Co to jest N i jak to rozumieć? To co pokazałeś...
(...) przesunięcia zakresu DataRangeOBAYield o 7 wierszy w prawo dla każdego z dwóch zakresów (...) Chodzi o wiersze w dół, czy kolumny w prawo? Można zastosować InputBox, gdzie wpisywane będzie przesunięcie: 0 - B1:H1,B31:H31 1 - o siedem wierszy/kolumn w z góry upatrzoną stronę itd, jeśli jest taka potrzeba Zmienną obiektową masz zadeklarowaną......
Witam Was, w VBA jestem zupełnym amatorem, w zasadzie korzystam z nagrywania. Pojawił się pewien problem Mam jeden plik z którego chcę kopiować zawsze te same zakresy komórek, do innego pliku. Zasada jest prosta otwieram jeden plik bazowy z którego kopiuję dane i wklejam w pasujący zakres w drugim otwartym pliku, plik do którego kopiuję zawsze ma inną...
Trzeba znać nazwę arkusza. Nabela odpowiada rzeczywiste Zdjęcia w #1 ?
Witam Mam kolumnę gdzie są 2 wartości tak nie . I teraz jeśli komórce jest słowo Nie to chce by migała. Migotanie tła realizuję przez VB : Private zmiana As Boolean Sub migajaca() Dim zakres As Range Set zakres = Range("A1") If zmiana Then zakres.Interior.ColorIndex = xlNone zakres.Font.Color = vbBlack Else zakres.Interior.Color...
Działa :) Dziękuje serdecznie przyjacielu ! Jeszcze jedno : A jakbym chciał zaznaczyć zakres dwóch wierszy tzn. aktywnego i jednego wyżej :) pozdrawiam
[syntax=vbscript]Sub Scal() ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row b = 1 For x = 1 To ow If Not f Then b = x f = True End If If Cells(x + 1) <> Cells(x, 1) Then Range(Cells(b, 2), Cells(x, 2)).Merge Cells(b, 2) = Cells(x, 1) f = False End If Next End Sub[/syntax]
Witam, potrzebuję pomocy w utworzeniu narzędzia do losowania. Założenia mam takie, że w zakresie komórek od C11 do H15: 1. Musi losować się taka ilość pozycji jak wskazana w H9 (nigdy nie będzie to więcej niż 30 pozycji). 2. Losowanie musi się rozpocząć po wprowadzeniu danych do komórek F3, H5 oraz po wyborze z listy "TAK" w H10. 3. Nie mogą losować...
zakres komórek excel zakres komórek combobox zakres komórek
blokowanie wejść integra matryca laptop gericom wzmacniacz zanikać dźwięk
moduł inteligentnego odłączona klema
CD4013 dzielnik przez 2 – schemat połączeń i opis działania przerzutnika D Schemat instalacji poduszek powietrznych BMW E36 – SRS, MRS I/II, kolory przewodów, diagnostyka