Dzień dobry, Specyficzną cechą Excela, która na ogół jest uważana za zaletę jest to, że formuły w arkuszu są automatycznie przeliczane po każdej zmianie. Na poziomie arkusza można wyłączyć przeliczanie (tryb ręczny), ale w odniesieniu do całego arkusza, a nie poszczególnych komórek. Więcej można osiągnąć posługując się Visual Basiciem, ale Pan go nie...
activecell.Offset(0,1)
W arkuszu 2 komórki latwiej nie są scalone, ale tylko szeroki, łatwiej zarządzać nimi. Ocena to średnia ważona każdego parametru z jego wagą Z kazdego parametru wybierame tylko 1 wartosc. Z czego ta 'średnia ważona '. Napisz przyklad, jak liczyc ta 'średnia'
Patrz post http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Spróbuj tak: [syntax=vbnet] Uzytkownik=Environ("UserName") ChDir "C:\Users\" & Uzytkownik & "\Desktop" ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _ ""C:\Users\" & Uzytkownik & "\Desktop\!Metalmex plik importu danych.csv", FileFormat:= _ xlCSVUTF8, CreateBackup:=False [/syntax]
Witaj, Nie korzystam z O2007 - jest dodatek dla Office 2007 pozwalający zapisywać jako PDF, ale go nie testowałem: http://www.microsoft.com/pl-pl/download/... lub bardziej uniwersalny, instalujący się jako wirtualna drukarka (umożliwia drukowanie z każdego programu do formatu PDF) - jest takich programów sporo, ja korzystam z dopdf...
Hmmm... Kilka uwag na początek: Po pierwsze primo: jeżeli chcesz uniezależnić program od nazw arkuszy, wystarczy zamiast: kolejnym wierszu.
Dobrze że chciałeś użyć funkcji tablicowej, tylko czego tak od razu się poddałeś. Poniższa funkcja powinna dać ci prawidłowy wynik {=SUMA(B1:J1*B2:J10*A2:A10)} Poniżej plik z przykładem, obliczeniami i sprawdzeniem.
ścieżkę aktualnie otwartego skoroszytu zczytujesz tak: [syntax=vb]ActiveWorkbook.path[/syntax] Myślę, że dalej już dasz radę;) Jakby nie to pisz.
Albo dodaj sprawdzanie przed, by nie lecial przez wszystko. ;) [syntax=vb] Dim MyCell As Range Dim MyRange As Range Dim DuplicateFound As Boolean DuplicateFound = False Set MyRange = Intersect(ThisWorkbook.Worksheets("4").R... ThisWorkbook.Worksheets("4").UsedRange) With TextBox1 If Not .Text = "" Then For Each MyCell In MyRange If CStr(MyCell.Value)...
Najprostszy sposób - zapisuj to w jakieś komórce excela. Przy starcie - odtwarzaj.
[syntax=vb] Sub Generuj() Dim i As Integer Sheets("Liczby").Select Randomize For i = 1 To 4 Cells(2, i + 1) = Int(Rnd() * 30) + 15 'B2:E2 Next End Sub Sub CommandButton2_Click() Call Generuj Range("F20").FormulaLocal = "=SUMA(B2:E2)" Call Mnozenie MsgBox "Oto suma: " & Range("F20") End Sub Sub Mnozenie() Dim Mnoznik As Single, i As Integer Mnoznik =...
dlaczego ograniczenie listy następuje dopiero po wpisaniu spacji Należy zmienić warunek porównujący stringi. Funkcja InStr szuka także wewnątrz. Np pamiętasz, że sala ma w nazwie "020" a nie pamiętasz początku. W przypadku długich ciągów metoda nie sprawdza się. Spróbuj [syntax=vb]If UCase(Left(lista(i, 2), Len(txtOpisSali.Text))) = UCase(txtOpisSali.Text)...
Makro najlepiej jest zarejestrować. W tej chwili na kompie nie mam excela więc nie mogę Ci go podesłać. najlepiej w załączniku zamieść to co masz zrobione to popatrzę na to. Ps Zamiast przesyłania punktów lepiej kliknij "pomógł" :D
Czy w sterowniku jest jakaś zmienna odpowiedzialna za zanik zasilania ? A co za problem stworzyć samemu marker typu BOOL w deklaracji VAR (będzie to zmienna ulotna). Po zaniku zasilania tego typu zmienne zawsze są zerowane. Na początku programu wykonujemy operację: IF bAfterReboot = 0 THEN (*tutaj zamykamy pliki*); bAfterReboot := 1; END_IF;...
Jest mowa o Excelu, ale nie wiadomo o której wersji. Jeśli to jest nowy Excel (365), to w opcjach w zakładce "Dane" jest grupa opcji: "Automatyczna konwersja danych". Tam pierwsza (główna) opcja "Włącz wszystkie domyślne konwersje danych..." jest domyślnie zaznaczona. Należy ją odznaczyć (wyłączyć) i wtedy zniknie problem zamiany długich ciągów cyfr...
Tu był ten problem, o którym poprzednio pisałem. Ten mój szablon formatowania odnosił się do tekstów, a tu są liczby, więc trzeba to zapisać trochę inaczej, bez tych średników na początku. Również w formule formatowania liczb nie zapisuje się w cudzysłowie.
Można do tego wykorzystać makro zdarzeniowe, na przykład takie: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim cel As Range Application.EnableEvents = False For Each cel In Target If Len(cel) > 0 Then If Left(cel, 1) <> "'" Then cel.Value = "'" & cel.Value End If Next cel Application.EnableEvents = True End Sub...
Plik *.RAR ląduje na poczcie e-mail. Muszę go zapisać na dysku, rozpakować (plik *.CSV) - otworzyć plik, przerobić dane (formatowanie, usuwanie niepotrzebnych kolumn) zapisać jako *.CSV - o odpowiednim kodowaniu i zapisać na dysku FTP. Jeśli korzystasz z poczty przez outlooka to wszystkie te rzeczy, można nawet w excel vba zrobić.
A jakiej wersji excela używasz? Ja w 2013 bez problemu mogę w tym pliku tworzyć wykresy i go zapisać
Reguła dla koloru zielonego: [syntax=text]=($D4="Komplet")*($F4="Komp... dla koloru czerwonego: [syntax=text]=($D4="Brak")*($F4="Brak")*... pomarańczowy jest dopełnieniem, więc może być reguła [syntax=text]=PRAWDA[/syntax]umieszczona jako ostatnia. Można też zastosować...
Pomiędzy ścieżką a nazwą pliku musi być jeszcze separator "\", więc można zapisać np. tak: [syntax=vbscript]sciezkawzgledna = ThisWorkbook.Path & "\biuro.jpg"[/syntax]
Trzeba to zapisać np. w taki sposób: [syntax=text]=ADR.POŚR("'"&$A$1&"'!B"&WI... [/syntax]
Nie mam żaden sposób usunąć hasło. Excel 2007 nie może otwierać z tym hasłem. Jeśli możesz otworzyć, zapisać kopię w formacie 2007 albo 2003 bez hasła
Podczas startu aplikacji robisz: Worksheets("Arkusz1").Unprotect Password:="TwojeHasło" To umożliwia pracę w arkuszu. Podczas zamykania aplikacji robisz: Ws.Range("A1:Z250").Locked = True Ws.Protect Password:="TwojeHasło", UserInterfaceOnly:=True Sorki, wycinane z mojej aplikacji, stąd różne sposoby adresowania arkuszy, możesz to zapisać dowolnie, byle...
[quote="Andrzej59"]Zrobione w PQ[/quote Po dopisaniu do listy jednej lub dowolnej liczby pozycji trzeba arkusz zapisać i odświeżyć a tabele same się uaktualnią
Formuły działają w Excelu >=2007. Format pliku .xls ze względu na ograniczenia forum. Po wczytaniu plik należy zapisać w formacie .xlsx.
Pierwsza sprawa to na pewno wyrzuć funkcję Jeżeli() i pozostaw tylko warunki. Możesz zapisać go w jednej funkcji Oraz(). Druga sprawa to jak zostawisz wszędzie te $ to nie będziesz mógł łatwo kopiować formuły/warunku. Adres bezwzględny pozostaw tylko przy adresie S$4 =ORAZ(B3>5,0;B3<6,0;C3<S$4) Tak zapisany warunek wpisz do formatowania warunkowego...
Jeśli zaznaczasz dwie komórki (lub więcej), to obiekt Target jest złożony z 2 lub więcej komórek, więc też jego właściwość .Value jest tablicą, a Ty ją chcesz przypisać do pojedynczej zmiennej zadeklarowanej jako String. Nie dziw się zatem, że jest Type mismatch. Taką sytuację należy przewidzieć i odpowiednio obsłużyć. Sposobów rozwiązania jest kilka:...
Witam. :arrow: Korek_123 Ponieważ Excel >=2007 zapisuje w formacie xml, następnie ukrytych wierszy i kolumn dla każdej linii ponad milion jest zapis "ukryte = 1 " i jest coś innego. Spróbuj zapisać w formacie binarnym. Ale różnica jest mała. P.S. Osobiście używam Excel97, maksymalno 2003. W każdym razie mój projekt, inny Excel otworzy. Edit: Ale spójrz...
Trudno powiedzieć dlaczego. Kod wygląda normalnie. Spróbuj treść maila zapisać do jakiejś zmiennej typu string przed utworzeniem maila i zobacz czy jest tam co trzeba np. poprzez Debug.Print. Potem to wykorzystasz, a przy okazji będziesz mógł zrobić drugiego with'a, co znakomicie skróci zapis. PS. Nie rozumiem po co tworzyć, a potem zwalniać niepotrzebne...
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej dać załącznik z przykładowymi danymi, bo po co tracić czas na kopiowanie z tekstu. Próbka danych jest mała, ale sądzę, że wystarczy zwykłe WYSZUKAJ.PIONOWO zabezpieczone funkcją JEŻELI.BŁĄD przed komunikatem o braku danych. Zakładam, że Excel w wersji >=2007. Załączony plik .xls proszę wczytać do Excela i...
Najprościej, zapisać nową 1. zaznacz w innym miejscu arkusza lub w innym arkuszu zakres równy żródłowemu 2. napisz "=" 3. zaznacz zakres źródłowy 4. wpisz o ile ma się zwiększyć. Np "+2" 5. zatwierdź Ctrl+Shift+Enter (formuła tablicowa) http://obrazki.elektroda.pl/5481118400_1... 6. Ctrl+c (kopiuj) 7. Ctrl+Alt+v (wklej specjalnie), wybierz:...
Wrzuć jakiś przykład, bo w Excelu to co mówisz można zapisać na 5 sposobów. Jeśli dodajesz godziny do wartości sformatowanej jako Np "dd-mm-rr g:mm;(at)" to wystarczy dodać godziny podzielone przez 24 =A1+B1/24 Jeśli to ma być w tabelce, to można porównać daty wykorzystując Nr kolumny. Tylko co z tą niedzielą?
No to tak po otwarciu tego pliku mam komunikat że pochodzi on z lokalizacji internetowej i może być niebezpieczny, po zaakceptowaniu tego komunikatu otwiera się "dobrze" natomiast po skopiowaniu tego pliku na pulpit i otwarciu otwiera się tak jak u Ciebie... Hm dziwne. Dodano po 53 Dobra włączona jest ochrona skoroszytu konkretnie jego okna trzeba to...
Ponieważ w Outlooku nie pracował, bo go nie używają. Ale wiem, że może mieć także makra i uruchamiania, może automatycznie zapisać plik w odpowiedniej lokalizacji i również rozpakowac go.
Wyskakuje gdzie? Po zatwierdzeniu formuły? W takim razie formuła ma błąd, trzeba ją zapisać poprawnie. Zacznij od jakiegoś innego arkusza, napisz coś z raz zagnieżdżoną funkcją jeżeli() dla zrozumienia mechanizmu działania takiego wpisu.
Witam Wartości w arkuszu gdy chcesz je w jednakowej odległości na osi x musisz zapisać jako tekst. W komórce przed wartością wstaw apostrof " ' ". Pozdrawiam Jarek
W kolumnach L,N,O,P masz "normalne" formuły, które odwołują się tylko do danych z bieżącego wiersza. Takie formuły można kopiować bez ingerencji w inne formuły. Excel nie ma problemu z ich kopiowaniem. Jeśli chodzi o formuły z kolumn A i C, to one zawierają odwołania do innych wierszy i przy wstawianiu wierszy (a także usuwaniu) Excel nie wie, do czego...
Przetestuj załączone rozwiązanie. Przed uruchomieniem należy: - Plik csv nazwać: "dane.csv" - Załączony skoroszyt zapisać w folderze, w którym znajduje się plik "dane.csv" U mnie cała procedura wykonuje się ok. 1 min. pozdrawiam andie
Niestety na służbowym kompie nie zobaczę Twojego pliku, więc tylko kilka wskazówek. 1. Proponuję przygotować szablon do kopiowania w oddzielnym arkuszu, nieużywanym przez kontrolerów. Można tam zapisać w razie potrzeby coś jeszcze, a docelowo można go będzie ukryć. 2. Żeby skopiować obszar (tabelkę), musisz wiedzieć gdzie to trzeba skopiować. Możesz...
Kłopot w tym ,że w kolumnie F mam wartości typu IVa/2020. Z wiadomych powodów nie chce mi zapisać do pliku. jak zrobić zamiane / na np. - ? [syntax=vbscript]d.SaveAs Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & Cells(x, "H") & " zad." & Cells(x, "G") & " " & Replace(Cells(x, "F"), "/", "-") & ".docx"[/syntax]
Próbowałaś skorzystać z M icrosoft Excel 12.0 Object Library z COM? Ewentualnie eksportuj do .csv (ręcznie go twórz, to prosty format) i z niego ktoś będzie mógł do Excela wrzucić?
Zdaje się, że przypisujesz źle do newName . Nazwa różni się od newPath , pod którą zapisujesz plik. Sprawdź krokowo. Nie będzie prościej zapisać plik (me.SaveAs) z inną nazwą? Zawartość ma być przecież identyczna. P.S. Kod umieszczaj w znacznikach syntax. Post poprawiłem [mod].
To jest tak z tymi przecinkami i kropkami to wszysko zależy od ustawień regionalnych w systemie w Polsce domyślnie jest przecinek można oczywiście zmienić na kropkę ale to jest nie typowe. Inne programy specjalistyczne jak np. Origine jest to program typu Excel nie są podatne na tego typu ustawienia. Za to sam Excel już ma z tym probrem i jak wstawisz...
Data to liczba, a liczbę można wykorzystać w pętli FOR, tylko trzeba ją zapisać pomiędzy hashami i "po amerykańsku": [syntax=vb]poz = 2 For i = #4/1/2013# To #5/1/2013# Cells(poz, 1).Value = i poz = poz + 1 Next i[/syntax]
tak faktycznie chodziło o zwizualizowanie XORa w prostej postaci bramki cel osiągnięty dzięki za pomoc
Nie wiem czy to w Twoim przypadku będzie działać. Jak to się da otworzyć jako "tylko do odczytu" to możesz spróbować po jego otwarciu spróbować zapisać "zapisz jako" i wybrać opcję w jakiej to ma być zapisane: pliki WORDa - jako Word 97-2003 lub *.rtf (ja najczęście zapisuję jako *.rtf), a pliki EXCELa - jako Excel 97-2003. Ja tak podchodzę do tego...
Rozumiem że w jednym pliku excela jest zapisane makro i otwierasz w excelu następny plik wykonujesz makro i chcesz zapisać zmiany w drugim pliku, otworzyć następny, wykonać makro i zapisać zmiany. Jeśli tak to ostatnia linijka powinna mieć postać ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:=katalogZapisu & "\" & Format(Date, "DD-MM-YYYY") & "_" & ActiveWorkbook.Name...
Jeśli to ma działać w kilku czy we wszystkich arkuszach, trzeba ustawić formatowanie warunkowe w każdym z tych arkuszy. Zdarzenie SelectionChange można oprogramować na poziomie skoroszytu. Można to wszystko zapisać w VBA, ale trzeba określić zakresy formatowania i arkusze. W załączonym pliku kod, który we wszystkich arkuszach roboczych formatuje zakres...
przycisk zapisać excel makro excel zapisać 93c46 zapisać
monitor lusterko kamery openvpn iptables błędy renault magnum
analizator widma lodowkie samsunga
Układ scalony DIL8 do generowania sygnału PWM Układ scalony SOIC8 3,3V do generowania sygnału PWM