Kolego sprawdź ciśnienie na zimnym i na gorącym silniku czujnikiem ze wskazówka (manometrem) i wtedy bedziesz miał dokładny pomiar czy to wina czujnika czy czegoś innego np.pompy olejowej.
Może sprawdzić czujnik ciśnienia oleju i ewentualne jego podłączenie (może kabel/koncówka się urwała)? Zapewne jest gdzieś w blok silnika wkręcony i zapewne nie jest zbyt drogi. Jeśli nie masz manometra z odpowiednią przejściówką to jedyny sposób żeby sprawdzić czy jest ciśnienie oleju. PS. Piomoto - w tym samym czasie pisaliśmy widzę dlatego się powtarzam.
Ten z prawej to jest czujnik ciśnienia oleju.
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia. Ok, sprawdzę tą wiązkę, ona idzie do licznika? Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku. Sprawdzałem, wartości masz w moim poście wyżej.
Więc dziś nie mogłem zmierzyć ciśnienia nie mając przejściówki, oleju jest połowa na miarce, zauważyłem, że w VAGu stan oleju do 1400 obrotów jest <minimum, dopiero po przekroczeniu 1400 obr. jest OK. Czujnik zmieniony, na starym też tak było. Zaczyna piszczeć zazwyczaj w tej okolicy przejścia stanu, potem po przegazówce przestaje migać... Kolego...
. Co może być przyczyną takiego zachowania? albo nie ma cisnienia :cry: albo uwalony czujnik :D cisnieniomierz,pomiar i po diagnozie
Zamieni czujnik na manometr i zmierzy rzeczywiste ciśnienie oleju. Może też sprawdzić punkt załączenia i wyłaczenia czujnika ciśnienia oleju. Generalnie możliwe są trzy usterki: 1. Za niskie ciśnienie oleju np przez zatkany smok olejowy lub wadliwą pompę. 2. Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju. 3. Usterka kabelków do czujnka.
Przeciekający czujnik oleju- taki temat sugeruje, że olej kapie przez czujnik, lub na gwincie czujnika. A tu czegoś takiego nie ma, a może jednak ? wyciek litra czy więcej oleju powinien być widoczny pod samochodem.
prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik w misie oleju ale niewykluczone że cos w liczniku zastrajkowało
Przepraszam za długą nieobecność. Nie udało mi się pożyczyć manometr. Więc wziąłem sprawy w swoje ręce. Ale problem rozwiązałem w inny sposób. Opisze po kolei co zrobiłem: -Wyszukałem schemat i dane robocze czujnika ciśnienia oleju. http://obrazki.elektroda.net/8_124462149... - kupiłem miernik elektryczny (25zł) - według schematu przy ciśnieniu 0.9bar...
Ostatnio tez wymieniałem ten wyłącznik, jak wymieniałem to przy tym wyłączniku była plama oleju i do tego jak wymieniałem ten czujnik to tez trochę oleju ubyło ze skrzyni. Mam takie pytanie gdzie się uzupełnia olej, bo nie jestem pewien, może przez tą duża śrubę z przodu skrzyni?
http://de.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm... Tutaj masz rozwiązanie twojego problemu.
Witam. Mam taki oto problem. Jak zapalę samochód na zimnym silniku to obroty strasznie falują . Zmieniają swoją wartość nawet o 500 /obr . Czym silnik cieplejszy tym objaw słabnie jednak całkowicie nie zanika nigdy . Najgorzej jest przy bardzo niskich temperaturach -wtedy "fale" są największe kiedy silnik jest lodowaty. Kilka lat temu miałem to samo...
Dziękuję za poradę, jednak ze zdjecia nie mogę się zorientować w którym miejscu ten czujnik jest. Patrząc na silnik z przodu widzę 2 czujniki jeden obok filtru oleju drugi z prawej strony niżej od tego obok filtra oleju. Gdy poruszam tym obok filtra oleju to wskaźnik pokazuje prawidłowo temperaturę płynu chłodzącego.
Masz rację , schemat. Nie mam pod ręka skanera i mieć nie będę. Do najbliższego elektronika skieruj kroki i daj mu mój opis , narysuje Ci schemat od reki! Mam nadzieje ,że ktoś z forum to też zrobi!
witam nawiązując do pompy. oddałem samochód do naprawy ,miał mi tylko wymienić tuleje. samochód stał na mrozie bo mechanika nie było czekałem na powrót mechanika i po naprawie ucieszony jechałem i ciężko mi się skręcało to juz się nacieszyłem samochód nastepnego dnia znowu u mechanika. mechanik jedzie i stwierdza że mam brak wspomagania jadąc do przodu...
Aczujnik oleju jest przy gdzieś przy filtrze oleju czy styłu tak jak na poniższej ilustracji punk 2? https://obrazki.elektroda.pl/7856772600_... To na zdjęciu to czujnik ciśnienia oleju. Czujnik poziomu oleju powinien znajdować się w misie olejowej. Jeśli lampka oleju się zapala przy podwyższonych obrotach to obstawiam ze jest to zbyt...
Proszę Was o pomoc. Dzisiaj postanowiłem wymienić olej skrzyni biegów w mojej Fabi I 1.4 mpi / 68 km. Po wjechaniu na kanał okazało się, ze w skrzyni biegów nie ma korka spustowego oleju.... jest tylko wlewu. Poszperałem trochę w necie i znalazłem info, że gebelsy spod znaku vw postanowili, że w tych skrzyniach do 1.4 mpi spustu nie trzeba (a w innych...
Witam, mam problem z Škodą Fabią 1.4 MPI z 2001 r. Auto posiada instalację LPG. Problem polega na kontrolce ciśnienia oleju, która zapala się przy 3000 obrotów i gaśnie, gdy silnik zejdzie na luźne obroty. Auto miało wymieniony olej z filtrami oraz czujnik ciśnienia oleju (kabel był urwany, został przylutowany, jednak dosyć delikatnie, kostka też trochę...
Witam. Pacjent: skoda fabia 1.4mpi 68km z 2002r, pierwszy i jedyny wlasciel, przebieg 92tys km. Kilka miesięcy temu ciągle mrygala kontrolka od poziomu płynu chłodniczego. Auto trafiło do mechanika, ten wymienił baniaczek, króciec któryś, pompę wody, termostat, czujnik temp., zrobił płukankę układu jakims czysciwem, zalał nowy płyn. Po paru dniach znów...
W nowszych Kijankach niektórzy już skarżą się na GPF, jak ktoś robi krótkie trasy tylko po mieście, to kontrolka potrafi się zapalić... Dacia - super tania w zakupie, ale .....to co zaoszczędziłeś przy zakupie oddasz w eksploatacji Qashqai J11 1.2 (silnik ma na bloku znaczek Renaty) prosto z salonu, na gwarancji wymiana aku, rury z IC, na starcie nie...
szukałem posta o podobnej treści i nie znalazlem ciekawi mnie sposób w jaki mozna sprawdzic poprawność działania czujnika poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego? może należałoby jakiś zbudować układ elektroniczny? jesli ktos z forumowiczów zajmował sie tym tematem to zapraszam do dyskusji
Witam. Mam problem jak w temacie. Nie działa prawidłowo kontrolka oleju. Czujnik (jest jeden) sprawdziłem - po uruchomieniu silnika zwiera do masy. Kontrolka oleju zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie z innymi. Po "zduszeniu" silnika kontrolka się nie zapala, nie ma sygnału ostrzegawczego. W blokach pomiarowych, przy odłączonym czujniku i pracującym...
W Zafirze A z roku 2000, w trakcie szybkiej i dynamicznej jazdy zapala się napis o braku oleju, co nie jest prawdą. Prawdopodobnie czujnik z racji wieku zakleił się nagarem i nie ma właściwego przepływu i w związku z tym fałszuje i daje sygnał do komputera i w efekcie napis na wyświetlaczu. Pytania: czy odkręcić czujnik i go umyć?? jaka jest uszczelka??,...
Witam kolegów. Mam do naprawy Fabię 1.2/47kw, właściciel spawał wydech nie odłączył akumulatora,po spawaniu okazało się że silnik wchodzi tylko do 3000obr, mimo ze pedał gazu wciśnięty do końca,wchodzi na 3000obr i słychać jak ecu odcina zapłon . Błędy są następujące: czujnik położenia wałka rozrządu/przerwa i brak podgrzewania sondy/przerwa. Czy te...
witam :D posiadam forda fiestę z 1996r i cieknie mi olej z czujnika tylko nie wiem jak nazywa się ten czujnik. proszę o pomoc!! http://obrazki.elektroda.net/98_12765270... http://obrazki.elektroda.net/89_12765270... http://obrazki.elektroda.net/82_12765270... http://obrazki.elektroda.net/33_12765270... http://obrazki.elektroda.net/19_12765270...
Panowie, Mam fabię 1,4 z 2002 roku. Powiedzcie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika jak go wymienić? Pomóżcie proszę
Chodzi mi o czujnik ktory znajduje sie obok filtr oleju? Do czego on służy?
Witam! gdzie moge znalesc kabelek do czujnika od kontrolki oleju?? w fiacie 125p rocznik 1990 bo zauwazylem brak oleju i nie sygnalizowany przez kontrolke.
Co oznacza migający kluczyk i jak go wyłączyć ? PS: ostatnio była wymiana oleju
szukam czujnika poziomu ojeju w fiat cc 700
Z innego miejsca to nie bardzo bo na poprzednim silniku było sucho,a czujnik w oleju to pewnie nie działa prawidlowo
Czujnik wałka jest obok filtra oleju.
Może czujnik świruje?
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
Czujnik ciśnienia do sprawdzenia , i pomiar jak wcześniej kol . pisał .
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Sprawdziłem płyn chłodniczy, zawiera śladowe ilości oleju, a stan oleju zwiększył się ponad max. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, ponieważ ten samochód niema chłodnicy oleju więc jedyna droga na dostanie się oleju do płynu to uszczelka. Dodatkowo przez olej uszkodził się czujnik w zbiorniczku wyrównawczym (kontrolka od płynu świeci na tablicy i zegary...
A nie masz przypadkiem bardzo zabrudzonego zbiorniczka wyrównawczego? A na korku od oleju nie ma dziwnego galaretowatego osadu? Zapalona kontrolka płynu chłodniczego nie musi oznaczać przegrzania, może być to niski poziom płynu, lub zanieczyszczony czujnik od poziomu (znajduje się on w zbiorniczku). Jeśli odpowiesz "tak" na te pytania to najprawdopodobniej...
Witam. Zakładam nowy temat ponieważ inne opisane nie pasują do mojego problemu. W skodzie, po uruchomieniu silnika i dodaniu gazu powyżej 2tys obr zaczyna migac kontrolka oleju. Nie wiem już co jest nie tak, 3 mechaników mnie zbylo. Olej wymieniony, oleju na max. Czujnik ciśnienia wymieniony. Ciśnienie oleju prawidłowe, sprawdzane manometrem. A teraz...
Witam, chciałbym zapytać o czujnik ciśnienia oleju zwarty 0.3 - 0.6 bara, który znajduje się w tym silniku. Prawidłowy jest koloru brązowego czy zielonego, rodzaj podobno ma znaczenie. Pozdro!
Witam sprawdź poziom oleju w pompie? Ja podejrzewam instalację elektryczną /przegnita/ Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu obserwuję, że temperatura silnika rośnie bardzo powoli a następnie zatrzymuje się na pozycji, jak na załączonym zdjęciu i to po 30-40 minutach. Na kilkanaście lat eksploatacji auta, nigdy do tej pory wskaźnik tak się nie zachowywał. Temperatura zawsze rosła dynamicznie, odpowiednio do pory roku, charakteru jazdy, włączonej pracy (bądź...
To na pewno nie jest czujnik ciśnienia oleju bo jego mocowanie jest na jedną śrubkę M6 a bardziej w prawo jest czujnik ciśnienia oleju przykręcany normalnym kluczem i widać podkładkę miedzianą, i to nie jest czujnik położenia wału bo jest on w innym miejscu koło sprzęgła a nie koło filtra oleju w połowie silnika. Kolego nie pisz głupot które do niczego...
Było dobrze... koniec września na zimnym zapalał się czujnik płynu chłodzącego, na nagrzanym nie. 2 tygodnie później przestał odpalać gdy był gorący. W końcu raz nie odpalił rano, choć zimno bardzo nie było..15 stopni. Elektryk stwierdził na VAG ze było kilka błędów, w tym, blad wału korbowego, sondy lambda. Samochod chodził coraz gorzej, wyczuwalne...
Wspomaganie raz działa raz nie,a jak już działa to kręcąc szybko przycina się tak jak by oleju brakowało.Przy wolnym kręceniu jest ok.Pompa pracuje cały czas czy dzała czy nie.No to tak,vag pokazywał sporadyczny że czujnik,skasowałem pojeździłem nie wraca ,a wspomaganie głupieje.Kontrolka nie świeci,olej ok,przewody wizualnie w dobrym stanie.Pobór prądu...
Musisz dokupić czujnik temperatury cieczy i wlutować go do miski olejowej. Jeden koniec dołączyć do masy, a drugi do minusa wskażnika. plus wskażnika dołącz do plusa po stacyjce. Powinno działać. Czujnik najlepiej niech będzie z VW, bo mogą być przekłamania. Czujnik cisnienia możesz zamontować stosując rozgałężnik przy czujniku oleju dołączająć tam...
Witam serdeczne, Po wymianie półosi w samochodzie Skoda Fabia 1.2 pojawił się problem z pracą wspomagania. To znaczy pojawiał się błąd wspomagania na desce rozdzielczej ale wystarczyło zgasić silnik i ponownie uruchomić go a układ KOYO zaskakiwał i pracował w odpowiedni sposób- przejechałem tak parędziesiąt kilometrów i teraz przy zapłonie na wyprostowanych...
Tu winne wskazali miejsca, gdzie płaszczyzna uszczelki styka się z krawędzią tuleji, ktoś w poprzednim warsztacie używał młotka itp i powstały dołki/rysy, problematyczne było dobre uszczelnienie, posłużyli się starą metodą uszczelniając to smarem, po jakimś miesiącu płyn przestał znikać i teraz dolewam raz na kilka miesięcy 100ml. U Ciebie może to być...
Witam serdecznie! :sm9: Od bardzo dawna w mojej fabce miałem podobne przygody, przyzwyczaiłem się już do tego falowania silnika i stękających przez to plastików w budzie w niskich temperaturach, usłyszałem kilka razy od mechaniorów rozkładających ręce że "ten silnik tak ma".... Mój motor wszedł jednak na wyższy level, po postoju zimą, lub jak wilgotność...
Poza faktycznie większym kopceniem (większą ilością pary) jakiegoś masełka pod korkiem oleju czy innych niepokojących objawów nie zauważyłem. Wolnossący diesel pracuje przy lambda około 1.5 czyli przy nadmiarze powietrza około 150% w stosunku do wymaganego do całkowitego spalania a to powodu tego że samo wtryśnięcie mieszanki trwa około 3 ms ;) Stosunek...
Witam Kupiłem 3 dni temu skode fabie 1.4 mpi gaz 2001 r. Jak się jeździ do 100 km/h jest ok ładnie trzyma temperaturę , na wolnych obrotach albo i większych może chodzić i godzinę i jest ok natomiast przy 130 -140 km/h zaczyna się gotować po przejechaniu paru km . A niestety ładnie się prowadzi i przy 90 to się śpi i nie da się tak wolno jeździć. Podejrzewam...
Witam, Na początku pragnę zaznaczyć iż zapoznałem się regulaminem dlatego zamieszczam ten temat (odpowiednio zatytułowany) w tym dziale gdyż jestem początkujący, nie ma podobnych tematów na tym forum związanych z tym silnikiem 1.4mpi(na gaz) staram się opisać problem dokładnie z jak największą ilością detali przez co zapewne podaję sporo informacji...
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Nie, to nie ma związku z olejem. Zapewne, jak pisałem, czujnik do wymiany.
Pierwsze to sprawdź czy masz czujnik poziomu oleju, czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy bo jak tego nie masz to jak chcesz włączyć te funkcje?
U mnie juz problem rozwiązany,kupiłem czujnik 152 zł.i 2 min.roboty. Dodano po 7 Aha , to jest ten czujnik na pierwszym zdjęciu od lewej(czujnik znajduje sie po prawej stronie) numery tego czujnika 03D 907 601A
Proponuje wymienić filtr oleju lub sprawdzić czujnik od ciśnienia oleju.
Poniżej link do tematu jakie to Pan Waldemar z Kaszub ma pojęcie o naprawie pomp. Nigdy nie twierdziłem, że znam się na pompach. Zresztą założony przeze mnie temat (patrz powyższy link) tego dowodzi. A moja "specjalizacja " zawarta jest w profilu. Nadal uważam, że 600 zł za odkręcenie, przesmarowanie silikonem i ponowne przykręcenie 4 śrubek mocujących...
Wymień czujnik ciśnienia oleju. W skodzie Fabii miałem taki sam objaw. Sprawdz jeszcze czy ten czujnik nie jest zaolejony. U mnie wydostawał się przez niego olej. Gdyby było to ciśnienie oleju kontrolka nie gasłaby wcale. O sprawdzeniu poziomu oleju nie będe pisał bo rozumie , że to zrobiłeś przed napisaniem pytania na forum
czujnik oleju fabia czujnik oleju skoda fabia czujnik ciśnienia oleju fabia
ustawienia atheros ar5007 combo radia moduł zigbee
domofony cyfrowe reason instrukcja
Szczotki w alternatorze Valeo – lokalizacja i wymiana w modelach A13N, TG11C, TG15E Oleo-Mac 937 po wymianie tłoka AIP – docieranie, mieszanka 1:40 Stihl HP Super, cięcie buka