Czujnik do wymiany. Miałem identyczny przypadek. Błąd był wykasowałem i nie powrócił a wspomaganie chodziło ale kręcąc przycinało się. Po wymianie czujnika wszystko się unormowało.
Jak wypniesz czujnik to prawdopodobnie się uspokoi ale będzie o 50 procent słabsze wspomaganie. A czy to czujnik rzeczywiście to trzeba zrobić diagnozę choć na to wychodzi.
G250 to czujnik w maglu.
Można samemu,ale później trzebba zrobić kalibrację,więc raczej....
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Czujnik skretu do wymiany.
Nie, to nie ma związku z olejem. Zapewne, jak pisałem, czujnik do wymiany.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
566 jest błędem wewnętrznym pompy.Możesz odpiąć czujnik i diagnozować wtedy.Pompa raczej do wymiany.Podejrzyj jeszcze parametry tak jak radził kolega,
powinna pasować z tego co wiem to pompy były TRW lub KOYO nie było TRW w kilku wersjach pozdrawiam
Witam mam ten sam problem co to może być ? instalacja Ok czujnik 2 błąd na vagu 1290 Proszę o pomoc
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Jak fabia to są 2 typy czujnika.
Fajne porady powyżej:)))Nie podałeś co jest u Ciebie na aucie.Są pompy działające na obu czujnikach.Mają oznaczenie literą A.B.AB,S lub brak litery po cyfrach.95% innych działa tylko na stary czujnik (metalowy bez wtyczki przy korpusie).
Niestety nie wymienili czujnika skretu bo komputer nie wskazal usterki (wylaczenia) wpomagania. .. zagwozdka ... Niktóre błędy te mniej ważne są kasowane po wyciągnięciu kluczyka. Być może bład był na tyle błahy, że został skasowany (może wiechałeś na jakąś przeszkodę i na chwilę poziom płynu w zbiorniczku wspomagania był mniejszy od minimum i ECU...
Czujnik światła wstecznego robił zwarcie?
to jeżeli montujesz mechaniczną pompę to po co ci czujnik ?
W 99% to czujnik skretu.
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
skoro przygasaja swiatla na 99%czujnik skretu:!:
Wymiana czujnika skrętu pomogła.
I nie jest widocznie.
A jak działa wspomaganie gdy nie ruszasz kierką????????
Wiązka na podłużnicy o dziwo ok! Listwa sucha zero wycieków, Płyn stan w normie. Zielony nie ATF.. A i tak raz na jakiś czas wspomaganie dział na pół gwizdka na postoju szczególnie a jeszcze ale toooo baardzo rzadko wywala kontrolke na budziku ale tylko na chwilę i wspomaganie w tym momencie nie działa! VAG wywala 816 ale wątpię aby to była wina TEGO...
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Sprawdź Wiązki jeśli będą ok. Do wymiany Tylny Lewy czujnik.
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Nie no czytając porady o sprawdzeniu poziomu płynu to mnie majstry rozwalili :) Kolego danek23 sprawdzić czujnik nie zaszkodzi.
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Vagiem w parametrach zobacz czy czujnik skrętu działa.
Każde auto posiada airbaga więc? Raczej to wina niepoprawnego wspoamgania i nie współpracuje z tym czujnikiem, a jak pamiętam sa 2 rozdzaje.
czujnik na maglownicy sprawdzony?
Popatrz na moje posty, wczoraj to przerabiałem, czujnik był walnięty. Objawy takie same niemalże.
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
Dane pacjenta: skoda fabia 1,4 mpi 2000rok wspomaganie elektryczno-hydrauliczne Interfejsu VAG nie posiadam. KTS wyswietlil blad nr 0330 - czujnik predkości kierowania. Pozdr. Procekkk
Nie masz wyboru żadnego, jeżeli zespół pompy KOYO to taki sam czujnik. itd. Po wymianie czujnika na sprawny wspomaganie powinno zadziałać jeżeli jest to jedyba uszkodzenie.
Czy w momentach zaniku wspomagania zapala się kontrolka ? I od jak dawna to się dzieje ?
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
A jeszcze pytanie na szybko coś trzeba wymienić prócz poduszek i pasów np czujniki pod siedzeniami itp ?
Spotkałem się z podobnym problemem tyle że po pewnym czasie wspomaganie przestanie działać...! A wtedy będziesz musiał wymienić "czujnik skrętu" - koszt ok. 250zł na ASO...
Czujniki obrotów kół są OK ,wspomaganie też działa
zasilanie czujnika OK?
innego nie zalozysz,inny jest czujnik skretu,musi byc takie jakie masz
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
Witam posiadam fabię 1 1,4 i mam problem ze wspomaganiem wymieniłem pompę TRW na nową i po podpięciu czujnika skrętu okazało się że nie dochodzi prąd do niego co może być przyczyną bo nadal nie ma wspomagania i pali się czek.
Jezeli swiatla przy skrecie przygasaja lekko to jest ok poniewaz fabia ma elektryczne wspomaganie kierownicy.Ale gdy ten spadek jest duzy tzn.ze jest uszkodzony czujnik skretu (koszt ok 4000zl)
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Kasowałeś błąd po wymianie pompy i czujnika?
Pompa ucierpiała i włożyłem drugą tylko w tej drugiej zamiast kabla od czujnika kąta skrętu była zaślepka. Podłączyłem na chwile wszystko do tej starej pompy ale dalej nie widziało czujnika. Bezpieczniki są ok wspomaganie działa, ale nie wiem czy normalnie czy w trybie awaryjnym.
brązowa to czujnik kąta skrętu. W WV nie miałem przypadku,ale w fabii non stop z uszkodzona pompą.
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
czasami nie działa wspomaganie a powiedziano mi że przyczyną jest czujnik skrętu a niewiem gdzie się znajduje.
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
Czujnik skrętu do wymiany.
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Chłopie, jechać na diagnoze i tyle, choć tak w ciemno mozna od razu kupowac czujnik kąta skrętu.
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
wymień czujnik skrętu .. pozdrawiam
Witam Kolega diag właściwie cię poinformował czujnika skrętu po wymianie się nie adoptuje .Trzeba skasować tylko błędy.Inna sprawa jeżeli chcesz zmienić siłę wspomagania. Pozdrawiam
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Testerem podejrzysz czujnik i wysterowanie pompy.
Po prostu masz fabię "betona" Nie masz w niej nic i nawet na 13' felgach stoi wspome możesz dołożyć nie jest to trudne lecz koszty sa spore musisz zakupic przekładnie kierownicza czujnik skrętu pompe wspomagania i skręcić kawałek wiazki najlepiej znaleść rozbitka z całym przodem i wszystko z niego wyciagnać cały komplet pamietaj jak byś już chciał w...
Diagnoza już jest wymieniłem pompę. Absu auto nie posiada. Bledów brak a wspomaganie działa na pół gwizdka i ma tendencję do zacinania zwłaszcza w lewo. Kontrolka wspomagania mignie na ułamek sekundy i tyle. Czujnik kąta skrętu też podmieniony i bez zmian.
w polu 02 niedotykajac kierownicy może siępojawiać jakiś odczyt i to też jest wina czujnika skretu wada dotyczy czujnika do2002 r.
no też może być, czujnik skrętu wymieniałem rok temu bo mi wspomaganie przestało działać, może to coś z alternatorem?
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Po pierwsze przepraszam jak powtarzam wątek, ale takiego problemu jeszcze nie znalazłem na tym forum a mianowicie; Mam problem ze wspomaganiem w mojej Fabii 1.4 z 2001r odpalę silnik i jak kontrolka świeci od wspomagania i wspomagania nie ma ale nie zawsze bo często się zdarza, że wszystko jest w normie, kontrola się nie pali i wspomaganie jest. Byłem...
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
Czujnik wymieniony z nową wiązką.
Dwie opcje pompa siada lub czujnik skrętu kół. Najlepiej zdiagnozować komputerem i będziesz miał odpowiedz.
Witam Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4 MPI 2000 r. Wspomaganie nie działa. Bezpieczniki są dobre, napięcie na pompę przychodzi. Vag-com pokazuje błąd 566 który nie jest opisany. Okablowanie czujnika skrętu jest ok. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika aby nie wymieniać części metodą prób i błędów? pozdrawiam
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
--> cardiag mam pytanko jak sprawdzasz ten czujnik i czy z vag jest do niego dostęp?
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
A nie próbowałeś odłączać każdego z tych sterowników po kolei, tak by wykluczyć czy któryś nie jest uszkodzony i nie wysyła "brudów" do CAN , co mogło by powodować błędy komunikacyjne ze sterownikami . Ja bym zaczoł od poduszek , odpinasz element i sprawdzasz błędy i działanie wspomagania ( choć może nie zadziałać bez kalibracji czujnika skrętu ) ....
Posiadam Skode Fabie 1.4MPI z 2001. Z wspomaganiem jest nie tak.. Nagle zaczęły wariować światła ,wyskoczył błąd układu wspomagania. Została wymieniona pompa na nową,czujnik oraz wiązka .. Co to może być proszę o pomoc!!:cry:
Pompa musi być z parowana z czujnikiem . I tarczą na maglownicy. VW w swoich autach montował 2 rodzaje wspomagania TRW które wyglądają niemal identycznie ale zamienne nie są. Mogłeś kupić pompę np od fabii z początku produkcji która pasuje idealnie w miejsce tej z ibizy ale czujnika kąta już nie zobaczy. Porównaj numery pompy starej i nowej. Pozdrawiam
Mam problem ze wspomaganiem w skoda fabia z 2001 roku. Wymieniłem już czujnik skrętu bo taką usterkę wskazywał komputer w serwisie Skoda, ale teraz pompa zupełnie sie wyłącza chyba, ponieważ bardzo ciężko chodzi kierownica. To wygląda tak że jak przejadę kawałek-podczas jazdy w porządku, natomiast gdy wyłączę silnik i uruchomię ponownie włącza sie kontrolka...
na pewno trzeba sie liczyć z wymianą czegoś. Oby czujnika, bo pompka kosztuje wiecej. jednak... po co serwis?
Najczęstszy kod to czujnik kąta skrętu. Drugi to brak komunikacji CAN
Witam serdecznie i proszę o pomoc. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka i przestało działać wspomaganie w mojej Fabii 1,9 SDI r. 2001. Wiązka wporządku, czujnik skrętu również - prawdopodobnie pompa do wymiany. Mam pytanie czy po wymianie pompy na sprawną wszystko powinno zadziałać czy też będzie konieczne ustawianie parametrów na kompie oraz wykasowywanie...
tak tylko jaki sensor??? ja podejrzewam ze chodzi tu o czujnik skrętu tylko nie jestem pewien do końca
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zanim cokolwiek wyślesz, jeszcze raz zobacz wiązki. To 50 % problemów z tym błędem. Reszta, to woda w elektronice i samo uszkodzenie czujnika.
Witam mam problem ze wspomaganiem w mojej skodzie Fabii 1 z silnikiem 1.9 sdi. Cztery miesiące temu przestało działać wspomaganie w mojej skodzie. Usterką okazała się przegnita wiązka. Po wymianie było wszystko ok przez miesiąc, aż przestało znowu działać. Tydzień temu podszedłem z powrotem do tego tematu. Mechanik stwierdził brak płynu w zbiorniczku...
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
nie zakładam nowego postu ale zaciekawiła mnie odpowiedz motyloska zaskoczyłeś mnie stwierdzeniem "czujnik po regeneracji" nie wiesz przypadkiem na czym polega rzeczona regeneracja czujnika? przcież do tego ustrojstwa niesposób się dostać
Witam w skodzie fabii nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka , odczytany błąd to : 00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal Zasilanie dochodzi z zacisku 30 oraz 15 po stacyjce,w blokach mierzonych w module 44 (wspomaganie ) napięcie zasilania wyświetla 14,2 podczas pracy silnika, obroty kierownicą czujnik odczytuje prawidłowo....
jets to model z 2008r idą tam trzy kable w pierwszym od lewej jest minus a w dwóch następnych to + 12 napięcie na zasilającej środkowej kostce jest natomiast niewiem co i jak sprawdzić na tej prawej kostce, domniewam że idzie do czujnika skrętu ale jakie tam powinny być wartości i jak je sprawdzić to płacz niepłacz niewiem. :(:cry:
VW POLO MOZE MIEC ELEKTRYCZNO HYDRAULICZNY UKLAD JUTRO BEDE WYMIENIAL WLASNIE TAKI CZUJNIK OBCIAZENIA W SKODZIE FABII A MONTOWANY JEST GDZIES W OKOLICY PRZEKLADNI
Z innych żródeł dowiedziałem się że sterownik worka 6Q0 909 605 h w który wyposażona jest pechowa fabia jest wadliwy i przy próbie komunikacji z nim dochodzi do uszkodzenia softu. Tylko wymiana softu pomaga. Nie wiem czy jest to pewna informacja. Pytałem deskę rozdzielczą i tam nie ma niestety żadnych błędów oprócz błędu czujnika temperatury ale to...
W autach z elektryczno-hydraulicznym wspomaganiem Ibiza/Polo/Fabia przygasanie światel przy kręceniu kierownicą to norma. I nic na to nie poradzisz. Taki urok. Domyślam się że: wspomaganie nie dzialalo tak jak powinno, zmienileś czujnik obrotów kierownicy, wspomaganie zaczęlo pracować a przy okazji zaczęly przygasać światla? Popraw mnie jeśli sie mylę....
Miałem taki sam problem z mruganiem świateł Skoda Fabia 2001. Walczyłem z usterką przez pół roku, sprawdzono wiązkę elektryczną, sprawdzono pompę wspomagania, wymieniono czujnik skrętu cztery razy(gwarantowano w sklepie i w serwisie, że część jest nowa, niestety okazało się że są to części wadliwie regenerowane-całkowita lipa. Dopiero wymiana czujnika...
Jak masz z EPC auto to gaśnie jak zapalasz. Jak bez EPC (nie świeci się wtedy kontrolka EPC po przekręceniu kluczyka w pozycja zapłon) to gaśnie po 2-3 s. W fabi albo siada czujnik skrętu, albo pompa wspomagania lub jej styki sniedzieją, lub wiązka w komorze silnika lubi przegnić.
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Do sprawdzenia jeszcze trzecia kostka od czujnika skrętu który znajduje się w przekładni . Jeżeli ktoś z kolegów ma wiedzę jak go sprawdzić to proszę o informację Awaria czujnika nie będzie powodować braku i błędów komunikacji.
wspomagać fabia czujnik czujnik wspomagać skoda fabia czujnik skręt wspomagać fabia
bosch sterownik silnika wewnętrzny telefon mondeo szyba
skoda octavia schemat elektryczny konica minolta c250i
Jak usunąć zaznaczenie komórki w Excel VBA? Ujemne napięcie w baterii Li-ion - przyczyny i rozwiązania