Spróbuj założyć pierwsze lepsze od Warszawy, Żuka. Licznika nie spalą bo tam nie paliły. BOSCH 0 242 240 593 DENSO K20TT MAGNETI MARELLI 062000774304 FEBI BILSTEIN 13530 CHAMPION CET2 BRISK 1462 NGK 91015 BERU Z90
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
To lepiej wymienić na coś taniego i wymienić częściej. Denso k20tt lub pochodna.
Odpowiednie do tego silnika, ja zawsze wybieram NGK i zmieniam po 20kkm nie ze względu na to, że auto źle jedzie a na to, że szkoda przebić cewkę/cewki WN. Zawsze też zmniejszam szczelinę o 0,2 od tego co zaleca producent gdyż na LPG jest wyższe napięcie międzyelektrodowe. Każdy robi jak uważa, mnie się sprawdza.
na wolnych obrotach takie szarpanie i słychać takie przerwania moze zabrudzona przepustnica. Ja mam 3 elektrodowe briski DR15TC (juz 2 komplecik) i jak na razie spoko (76 tys. km, z czego 40 tys. km na LPG)
Witam, zagazowałem Skodę z 2003 roku, jak w temacie. Podczas odbioru auta od gazownika i rozmowy z mechanikiem dowiedziałem się że mankamentem tych aut po założeniu gazu są częste awarie cewek zapłonowych. Ma to być spowodowane wyższą temperaturą spalania gazu i utlenianiem się świec, co powoduje trudność w przeskoku iskry. Taki stan nadmiernie obciąża...
To jakie świece w takim razie polecasz do tego silnika i gazu?
Nie wiem czy temat tu powinien być czy bardziej w początkujących, jak coś proszę przenieść. Mój problem z samochodem (skoda fabia 1, silnik azq 1.2 12v). Stał miesiąc po zakupie (przed zakupem było wszystko ok) po czym gdy go odpaliłem po miesiącu wyskoczyła kontrolka EPC i Check engine. I w tym momencie przestał działać potencjometr gazu. Błędy dotyczyły...
Zasugerowano mi na początek wymianę swiec na jednoelktrodowe.Czy może ktoś mi powiedzieć jakie dokładnie świece jednoelektrodowe do Skody Fabii 1.4 MPI 50kW 2002r;silnik AME. Chodzi mi o nr katalogowy,bo wszędzie polecają 3 elektrod...??:cry:
Mam problem z fabianem po założeniu świec czeskich specjalnych do gazu i po przejechaniu 2000 km skoda niechce chodzić na paliwie załącza się kontrolka od silnika . Mam pytanie czy to mogą byc świece ( dałem za nie 8 zł za sztukę cena mówi za siebie) a jeżeli tak to jakie założyć aby na gazie i na bęzynie było dobrze. Zgóry dzięki . SKODA FABIA 1,4...
Skoda Fabia 1,4 MPI 68 KM czy ktos miał uszkodzoną listwę która przychodzi na świece. Chciałem zapytać jakie są wtedy objawy
Witam mam problem ze skoda Fabia z silnikiem 1.4 16v z gazem sekwencyjnym mianowicie auto prawie wogole nie przyspiesza jest bardzo dretwe na postoju silnik pracuje super wymieniłem świece filtry wyskakuje blad P0171 błąd sondy sonda również została zmieniona od innego auta i dalej to samo jakie porady?
Ja bym oczyścił wszystkie świece jeżeli są brudne i później pojeździł na benzynie i sprawdził kolor izolatorów wszystkich świec. Jeżeli izolatory są czarne i mokre to moim zdaniem coś z zapłonem jest nie tak. Może coś z cewkami, przewodami do świec. Jeżeli izolatory są tylko czarne to mieszanka za bogata. Jeżeli izolatory mają jasny kolor i silnik gaśnie...
Tylko czy Pb czy LPG to objawy takie same. Część wspólna dla tych paliw to układ zapłonowy . Podmień moduł cewek na próbę. Świece zapłonowe jakie masz ?
Zwlekałem, zwlekałem aż do momentu kiedy to sądnego dnia samochód nie chciał się rozpędzać (rozpędzał się i zaraz odcinał moc, trząsł się) zaczęła migać kontrolka silnika no i siłą rzeczy na lawecie pojechał do ASO. Tam po poszukiwaniach usterek zdemontowano cztery świece i trzy cewki. Po ich wymianie samochód przestały wykazywać błędy. Czyżby to były...
Witam, Jestem właścicielem skody fabii 1.2 od początku istnienia auta :D 2004 roku. Autko służyło do przejazdu 10-20 km max dziennie. Przez 15 lat przejechane zostało 100 tys km. Droga do pracy mi się wydłużyła stad postanowiłem założyć instalację gazową. I tu zaczyna sie problem. W aucie nigdy nic wiekszego nie bylo do roboty. Filtry oleje i tyle....
witam !!!! posiadam instalację gazową landi renzo omegas , reduktor ig1, wtryskiwcze gazu med zielone , auto skoda fabia 2 , 1,4 z 2012 przejechane 45 tys. zacząłem mieć problem z czek engine , auto zaczęło na gazie szarpać byłem u 1 gazownika okazało się ze na kompie ok , mówił że pewno świece , no to wymieniłem w nurauto - okazło , się ze dalej to...
https://www.youtube.com/watch?v=a4sJPaOk... Na filmiku zaprezentowane są objawy na CIEPŁYM SILNIKU. Samo falowanie nie jest specjalnym problemem natomiast DRGANIA budy które mu towrzyszą sa podobne do wypadania zapłonu i sa bardzo denerwujące. Niestety nie jest to wypadanie zapłonu. Na zimnym silniku obroty duzo bardziej skaczą a auto chodzi strasznie...
Witam, Mam takie dwa małe problemy. 1. Zbyt małe obroty w momencie postoju np. czekając na światło zielone. Wskazówka od obrotomierza faluje. Wspomnę, że właśnie wymieniłem świece na Boschowskie i dodatkowo na komputerze wyszedł czujnik lambda więc jego też wymieniłem. 2. Wspomaganie - został wymieniony czujnik skrętu i pompa wspomagania. Jakieś 2 tyg....
Z tego co wiem to wymienia się całą cewkę zapłonowa a nie jakieś gumki,jest jeszcze jedna możliwość obok przepustnicy po lewej stronie jest przewód gumowy który puszcza z starości i pozostaje czyszczenie przepustnicy o potem nastawy podstawowe jak koledzy mspominali wyżej Dodano po 7 Skoda Fabia 1,4 68 km od jakiegoś czasu dziwnie się zachowuje. Jadąc...
Witam serdecznie Wszystkich. Posiadam Skodę Fabię II Combi 1.2HTP+Gaz 2008 - Silnik: BBM - Gaz Lanirenzo (montowany w servisie od nowości) - Przbieg 140.000 km Posiadam auto około 4 miesięcy i jestem 2 właścicielem. Teraz opis usterek w moim aucie: Co wykrył VAG: -17088 -16556 -16685 -16555 Auto szarpie na wolnych obrotach, po przełączeniu na Gaz odczucie...
Tylko biezcie pod uwagę to e jak jest zły emulator sondy to też wyżuci takie błędy:) a więc trzeba sprawdzić na kompie jak pracuje sonda i wyedy podjąć jakie kolwiek decyzje czy wymienia cz ją czy nie. Na kolektoże ssącym jest taki czujnik zassysanego powietrza sprawdz go on si mieści styłu za przepustnicą najlepiej było by go podmienić na inny sprawny...
czujnik przy pedale stopu jakieś 20-30zł Tylko uwaga! Jest specjalna procedura montażu!!! jak nie wiesz jak to od razu zepsujesz nowy.
Czy ten czarny to antena?
OE177 będą ok
Zmień cewkę zapłonową i świece .
Powodów może być kilka. Zamień ze sobą świece tak jak napisałem wyżej, jak błędy nie przeją na pozostałe cylindry to podmień cewkę.
Trzeba kupic bylo kwadratowy. Tego nie popsujesz
Kontrolki były wcześniej i przestały świecić czy kupiłeś auto i nie świeca od początku jak je masz?
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
masz coś z czujnikiem temperatury zrąbane albo sam czujnik albo okablowanie
Witam , czy odczytane kody błędów? Bo to może być wszystko od świec do zapchanego katalizatora
O ile dobrze pamiętam to nawet podstawienie innego stera powinno zadziałać jeżeli chodzi o iskrę. Nawet bez synchro z immo bo ono blokuje kluczowanie wtryskiwaczy. Czyli wpinasz wtyke i sprawdzasz.
To teraz przeczytaj jeszcze raz od początku do końca ten post i sprawdź.
Czy jest iskra na zalewanej świecy?
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
GAZ jest od początku w tym aucie. Cewki , świece wymienione.
kontrolka świec żarowych jest zarazem kontrolką awari systemu sterowania silnika o ile to silnik tdi lub sdi
Zaczął bym od sprawdzenia masy w gnieździe od strony auta, jak i we wtyczce od strony przyczepy.
Witam serdecznie, mam problem w Skodzie Fabii z 2003 roku 1.2 HTP, mianowicie nie świecą światła mijania i drogowe, postojowe świecą, blind działa, proszę o pomoc. Kontrolki na desce nie świecą, jedynie podczas blindowania się świeci.
Wtryskiwacz jest uszkodzony ,na zimnym łatwo sprawdzić po kilku minutach wykręcić świece.
Jakiego są koloru świece? Spróbuj rozszczelnić dolot żeby delikatnie brał lewe powietrze jeżeli praca silnika się poprawi sprawdź przepustnicę zrõb adaptację Jakbyś kolego czytał choćby ostatni post to byś wiedział kolor świec.
ok, a gdzie jest cewka i jak w nią wsadzić świecę?
Sprawdź w jakim stanie są świece. I krokowiec. Kolego, przy zdupconej świecy od razu pali się check i jest błąd P030X, gdzie w x jest numer cylindra w którym są przerwy w zapłonie.
Zrobione ze 300kmi dalej obroty 900.Ile potrzebuje km na samo zaadaptowanie.
A co do tej pory już sprawdziłeś? Wykręcałeś świece - wszystkie tak samo okopcone ? Sprawdzałeś evap , wtryskiwacze , mierzyłeś ciśnienie paliwa itd , itd.?
Żarówki są dobre. Pisałem też o tym wcześniej, że jak zetknę na stałe tą zaśniedziałą blaszkę to lampy świecą :)
Wszystkie na raz popychacze?
W każdym razie trzeba sprawdzić i wymienić wszystkie świece żarowe
Jeśli będzie konieczna wymiana... to założę kolejny post pod tytułem gdzie/jak kupić czujnik hamowania w Holandii a potem następny pod tytułem jak go nie popsuć przy wkładaniu Przeczytaj chociaż to ( dotyczy to Fabii ale jest podobnie) http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F...
Po zwarciu pinów zewnętrznych światła świecą.Tam za bardzo nie ma co spieprzyć Wkładam przekręcam i tyle . A więc gdzie jest problem?Właśnie można spieprzyć.
Ta sama "jakość", z tym że jedne reflektory mogą się trafić lepiej wykonane tym pierwszym inne drugim. Czasem świecą dobrze, za to na mocowania nie chcą pasować. Po prostu loteria.
ja w żadnym wypadku się nie czepiam przedmówcy, po prostu wypowiadam się co osobiście o tym myślę, dawniejsze silniki nie miały żadnych takich przypadłości więc jest to dla mnie dziwne że dawne objawy padniętej uszczelki pod głowicą bądź nieszczelności silnika to teraz normalne. Wierzę że są tutaj ludzie którzy na co dzień mają z tym do czynienia i...
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
Odczytaj błędy, to nie musi być wina świec.
Potwierdzam w 100% opisany przez Piotra Sadowskiego przykład usterki niezrozumiałego powiązania licznika ze świecami zapłonowymi. Skoda Fabia z 2002 roku. 1.4 MPI spędziła 2 dni u elektronika który się w końcu poddał. Problem został usunięty po przeczytaniu tego postu i wymianie świec zapłonowych. Dzięki Piotr pozdrawiam DAREK
A nie jest przypadkiem wkręcona na świecę? Spróbuj odkręcić kręcąc w lewo.
Może być brak masy i żarówka postojowa świeci w szeregu z żarówką H7. Dlatego też świecą obie kontrolki.
bez dodatkowych informacji trudno jest cos okreslic, ale jesli silnik pracuje nierówno to możesz probowac odpinac po kolei wtryskiwacze, jesli znajdziesz taki wtryskiwaz po odpieciu którego praca silnika sie nie zmienia to znaczy ze na tym cylindrze masz problem. jeśli nie znajdziesz takiego cylindra to trzena szukać nieszczelności w układzie dolotowym...
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
Michał cewkę i świece wymień. serio.
Świece zapłonowe się kończą.
Załóż włącznik świateł hamownia dobrej firmy.
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post. Miałem kilka takich przypadków. Jeśli dobrze pamiętam to w jednym przypadku była to cewka zapłonowa a w pozostałych świece.
Fabia ma podgrzewacze płyny, wygląd tak jak na zdjęciach umieszczonych przez Sztomel Miernikiem zobacz rezystanje świec będzie około 2ohm.
Uszkodzone cewki i świece. Zacznij od tego.
Witam, dzisiaj sprawdzałem, czy wszystkie żarówki świecą w Skodzie Fabia 2 z 2007 roku. Gdy przekręcałem włącznik świateł i następnie pociągnąłem do siebie w celu sprawdzenia przeciwmgielnych, wyszedł mi on. Po ponownym włożeniu nie mogę włączyć przeciwmgielnych z powodu, że cały czas wychodzi on. Muszę zamawiać nowy wyłącznik, czy mogę go jakoś włożyć?
Witam posiadam skode fabie 1 1.2 40kw nie pracuje cylinder 2. Nowe cewki,świece , przewody sprawdzone od napiecia (12.30).Jest Iskra.
Dzięki Wielkie kolego Dzisiaj Fabia odpaliła bez problemu i teraz pali normalnie mam zamiar jeszcze zmienić świece bo dawno nie były wymieniane i zobaczymy co będzie dalej
jak wykrece czujnik w przycisnę to świecą
A jak ostygnie to czy dalej jest ten efekt rwania .Jak nie to musisz dobrać świece o wyższym współczynniku temperaturowym.Gaz ma do tego ze spala sie intensywniej niż benzyna i powoduje wyższa temperaturę spalania to załatwia świece.
Który czujnik wymieniłeś?
Czy jak masz przełączone na mijania to postojowe świecą?.
Witam. Mam następujący problem mam Skodę w gazie nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale do sedna. Odpalam silnik czy zimny czy ciepły jedzie normalnie po krótkim czasie jazdy silnik gaśnie żadne kontrolki się wtedy nie świecą chodzi dmuchawa radio. Po przekreceniu kluczyka żeby ponownie go odpalic na zapłonie nadal nie świecą się żadne kontrolki nic...
Posiadam Skodę Fabię 1.4 z gazem. Od jakiegoś czasu szarpie przy zmianie biegów, oraz przy przełączeniu na gaz, czasami nawet gaśnie. Świece, sonda były wymieniane .
Poprostu przetwornice pod obciążeniem sieją ci syf do zasilania albo w eter a radio na to czułe. Trzeba by zamontować filtr na zasialaniu do radia. To nie są żarniki i nie mają wady tylko kiedy świecą to wtedy przetwornice pracują pod obciążeniem i wtedy emitują więcej zakłóceń które słyszysz w radiu.
Wymień świece!
A kiedy zmieniałeś świece i czy cewki nie maja przebić.
Wiązka była sprawdzana. Wszystko jest ok. W serwisie mówią że może to być cewka ale tak samo mówili o świecach, za których wymianę zapłaciłem spore pieniądze jak na wymianę świec.
Kolego,takie rzeczy to już powinieneś wiedzieć jak zakładasz temat.Ale napisze.Wystarczy kawałek kabelka i dodatkowo żarówka na kabelkach.Wszystko co potrzebne i to bez wykręcania świec.
sprawdz czy jest - iskra na świecach -sprawdz kopułke rozdzielacza ( palec też) -rzewody HV (wysokiego - od świec) -świece -może kt 1.4 44kW to silnik skodowski i kopulki nie ma,przewodów nie ma, iskrę cięzko sprawdzić czy slychac pompę paliwa?
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Odpowiedź już dał Elektrit, źle dobrana ciepłota świec.
Witam. Świece wymieniamy od przebiegu.
Jesli zmieniasz swiece i na chwile jest dobrze to stawiałbym na uszkocenie ktorejs cewki. Miałem kiedys podobny problem tylko w innym samochodzie ale objawy byly takie ze po wymianie świec, przewodów bylo dobrze miesiac a pozniej znowu to samo. Po wymianie cewek wszystko wrocilo do normy.
Tak to się skończy tylko zastanawiam się gdzie ginie: przed przekaźnikiem czy za. Nie mam warsztatu, garażu, kanału, dostęp do świec jest koszmarny w tym aucie, a usterka zdarza się kiedy nie ma mnie w pobliżu więc nic nie pomierzę. Myślę o wyciągnięciu dwóch LED-ów na deskę i poinstruowania kumpla: -Obserwuj, jak nie zapali się kontrolka świec to patrz...
To się zapowiada poważna robota dla doświadczonego elektryka. Czasami taki "swap" działa na tzw. słowo honoru - ale to chyba wygasło...
Natychmiast wymień akumulator
Generalnie różnie to wychodzi w zależności od typu silnika. W jednym ma sens, a w innym nie. CZASEM do LPG lepiej sprawują się świece jednoelektrodowe, zamiast trój lub cztero elektrodowych. Wynika to ze "skupienia" silnej iskry w jednym miejscu i lepszego rozkładu spalania gazu w cylindrze. Należy oczywiście pamiętać, że świece muszą być wymieniane...
Od czego zacząć? Przewody sprawdzałem i wszytko ok.
Prąd a aucie jest, paliwo też. Prąd chyba w akumulatorze a paliwo w zbiorniku o tym piszesz czy sprawdzałaś iskrę na świecach i paliwo na wtryskiwaczach?
A świece kiedy zmieniane?
Mam to samo w swojej fabii. Jak silnik się zagrzeje to usterka znika, robi tak tylko na zimnym silniku zaraz po zapaleniu. Wymieniłem świece i tak nie pomogło. Pozdrawiam.
Filtr paliwa, filtr oleju, olej, przeciwpyłkowy jakieś 1000km temu, te świece i ta 1 cewka tydzień temu
Pomiar ciśnienia na pompie tandem do odpalenia potrzebne jest ciśnienie 1,5-2 bary ,inaczej nie napełni pompo-wtrysków prawidłowo plus czy czasem nie schodzi z niej paliwo do filtra. Dwa przegląd temperatur jakie widzi sterownik silnika (paliwa oraz silnika) oraz czy widzi obroty z wału podczas kręcenia silnikiem.
Bezpieczniki sprawdzone - DOBRE ! Co do napięcia, prądu na bezpiecznikach - nie miałem czasu sprawdzić, ale analizując stan bezpieczników, skoro są sprawne, to zapewne brak napięcia i prądu na nich - bo światła nie świecą !!
Wymiana świec pomogła :) Zamykam.
Jedź do mechanika, bo z opisu usterki to może być wszystko. Przymulenie to może być przepływomierz, telepanie silnikiem poduszki silnika i/lub skrzyni, ale też kable wysokiego napięcia, świece.
Kolego sprawdz paliwo,iskre na świecach,podłącz vaga.
świece fabia jakie świece punto scenic jakie świece
kontrola wentylacji amatorski oscyloskop honeywell reduktor
Opór elektryczny rozrusznika samochodowego - typowe wartości Kostka 13-pinowa do przyczepy - normy i funkcje