zabrudzona przepustnica wyczysc i wprowac nastawy
Mimo wszystko nastawy podstawowe trzeba zrobić. Kanał 043
2002r. 1,9TDI klima manualna
Wyczyść przepustnicę, wyzeruj wartości w sterowniku i zrób nastawy.
Kolego co widzi autko w parametrach sondy Czy po tych ingerencjiach były robione nastawy podstawowe ?
W tym silniku zaworów się nie reguluje. Robi się tylko nastawę wstępną po wymianie popychaczy. Ich wymiana wiąże się ze zdjęciem głowicy, planowaniem, wymianą uszczelek, śrub itd. Dlatego chciałem tam wsadzić coś co pojeździ chociaż 30-40 tysięcy.
Tak po wymianie należy to wykonać jeżeli była kupiona z notka adaptacja. Najlepiej użyć tego programu, ewentulanie dedykowanego interfejsu lcd z nastawami podsawowymi po aktualizacji
w nowszych 1.4 mpi są 2 sondy,najpierw umyj i zrob nastawy podstawowe przepustnicy
Ale jaki błąd? Nie przeprowadzone nastawy podstawowe, błąd nastawnika V60?
Witam Mam duży problem z skodą fabią 1.4 16v z roku 2003 mianowicie ciągły problem z przepustnicą,wymieniłem już 2 przepustnice,sterownik silnika,sprawdziłem wiązke i nadal po skasowaniu błędów i nastawach,po ruszeniu zapalają się kontrolki silnika,EPC,Esp i stałe błędy P1581,P1542,P1545,w czym może być problem?
44 (pomoc w kierowaniu),04 (nastawy podstawowe),nr kanału (jest w elsie),wykonać jazdę próbną.
pierw 01 pozniej 10 i tam 000,a pozniej 04 nastawy podstawowe i tam 060
sprawdziłem wczoraj VCDS-em błędy - był jeden problem z komunikacją z panelem klimy ( prawdopodobnie przekręciłem kluczyk jak był odłączony panel), błąd skasowałem i już się nie pojawia. Poniżej zamieszczam wartości mierzone z adresu 08 (klima) http://obrazki.elektroda.pl/8377430200_1... http://obrazki.elektroda.pl/3549459200_1...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Wyczytałem że rocznik 2001 nie ma CAN. Can został wprowadzony od rocznika 2003. Czyli na tych trzech pinach mogę przeprowadzać nastawy? Czy muszę mieć VAG CAN PRO z odpowiednim kablem?
kasowanie wartośći wyuczonych i wprowadzenie nowych nastaw,a jak nie to podjechac do serwisu aby sprawdzic wersje oprogramowania i wgrac nowe. tania inwestycja,a tak walka i nic wiecej. możesz jeszcze sprawdzić na np vag ilośc powietrza i jesli bedzie wiecej niz 25o to szukaj lewego powietrza,ale stawiam na nastawy i oprogramowanie.
pierw skasuj wartości wyuczone,a nastepnie zrób nastawy i powinnobyc ok. one tak czasem mają.
Powstał post żeby rozwiązać problem wersją budżetową bo prawdziwi fachowcy się cenią za diagnostykę a ci niby znający się kasują 5 razy tyle bo szukają po omacku wymieniając niepotrzebnie części. Do potencjometru dostęp jest bez problemu - co mam tam sprawdzić jakieś kolory przewodów - mam zaplecze elektronika wiec sobie poradzę bez problemu. A jeśli...
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
silnik 01 nastawy podstawowe 04 wpisac 60 przed adaptacja nagrzac silnik do temp.pracy i wykasowac bledy
Byłem sprawdzić na komputerze. Brak błędów. Teraz zrobiło się ciepło i nie mam tych problemów. Dziwne... jak jest zimno na dworze to mi mrozi się kierownica. czy diagnosta powiedział ci jak masz ustawiony system wspomagania? wagiem można zwiększyć jego skuteczność jeśli dolałeś płyn hydrauliczny tej samej marki i klasy co poprzedni, jeśli diagnosta...
mam 4 letni starz w aso skoda,zacznij od swiec-kto ci polecil 3 elektrodowe!!!to jest najczestsza przyczyna braku stabilnej pracy silnika zarowno na biegu jalowym jak i podczas jazdy przy minimalnym obciazeniu...zalecane przeprowadzenie nastaw,jak juz zmienisz swiece oczywiscie.
Musi wejść w tryb nastaw postawowych,numer kanału w ELSIE ,i wykonac jazdę próbną.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje! [Wybór] [01 - Silnik] [Bloki pomiarowe - 08] Wybierz grupę "060". [Idź!] [Przełącz na Nastawy - 04] Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się...
na gazie samochód pracuje prawidłowo a na benzynie sonda wykazuje nonstop ubogą mieszankę (zmana czasów wtrysku paliwa?) . może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem. dodam iż komputer gazowy był już podmieniany. Myślę, że to "normalny" objaw. wskazania sondy na gazie są inne niż na benzynie i sterownik benzyny adaptuje się do tych wskazań (uczy...
podważasz srubokrętem znaczek skody,na tej pokrywie,test pod nim nakrętka. Tył się trzyma na dwu zastrzałach. Zamim się za to weźmiesz,zastanów się.Bezwzgledna komieczność dokonania nastaw podstawowych,bez tego będzie jedna wielka kupa.
Wyczyścić przepustnice i zrobić adaptacje i bedzie po sprawie. Wyczyścić normalnie mechanicznie, jakąś benzyną ekstrakcyjną i potem 01-silnik 04-nastawy podstawowe i kanał 060. I po sprawie. Na 99% to jest przyczyna tego błędu.
Dostępne funkcje min.: - Identyfikacja sterownika - Odczyt kodów błędów - Kasowanie kodów błędów - Bloki danych (live data) - Nastawy podstawowe - Adaptacje - Test elementów wykonawczych - Kodowanie modułów - Kasowanie inspekcji - Cofanie zacisków do wymiany klocków hamulcowych - Adaptacja przepustnicy - Dodawanie kluczy
Pewnie masz tam sekwencje bo inaczej to lipa .Walczyliśmy kiedyś z fabią z tym silnikiem (ecu simens) posiada samouczący się komp i przepustnice dosłownie walka z wiatrakami ale daliśmy rade muszą być spełnione pewne parametry a najważniejsze aby czasy wtrysku gazu i benzyny były równe bo wtedy nie są zczytywane nowe nastawy i nie występują problemy...
srubke wykrecilem - wolny przeplyw . co do liniwosci musisz jeszcze troche poczekac , bawie sie tym dopiero 2 i 1/2 zbiornika lpg ( niecałe trzy tankowania ) . przewezenia celowo nie dałem - straty na przeplywie , ale wewnetrzny trojnik lekko przyklepalem na krawedziach na wylocie powietrza - ok . 0,7 - 0,9 mm na srednicy. domowym sposobem wykonac stozek...
witram jedz do serwisu i sprawdz wersje oprogramowania,bo to jest wina oprogramowania. mozna skasowac błedy i zrobic nastawy i jesli póżniej jesli sie pojawi to wtedy jechac do serwisu i zmiana oprogramowanie sterownika.
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Witam, u mnie po wymianie tego zaworka problem dalej występuje. Silnik 1.4 16V MPI (CCGB) + LPG. Wymieniłem też: czujnik temp cieczy chłodzącej, czyściłem przepustnice, ciśnienie paliwa wg mechanika w normie, akumulator nowy (z innego powodu) ale też się ktoś "czepiał", świece nowe - NGK. Odłączany LPG bo mechanik twierdził że to może gaz dostaje się...
Spotkałem się z pierwszym błędem ale wtedy auto poprostu gasło Nie mogąc sobię poradzić oddałem do ASO a oni powiedzieli że to wszystko wina nastawów przepustnicy ( ale przy EGR-rze ) także grzebali. Wydaje mi się że to właśnie wina nastawów tym bardziej że robiłeś test EGR-u . Napewno nie jest to wina czujnika ciśnienia w klolektorze ( 3 wrzuciłem...
Mam fabie comfort i chce dorobic automat zewnetrzny (mozna samemu wlaczyc i wylaczyc) ryglujacy drzwi po przekroczeniu 15 km/h , nie mam schematu polaczenia wejsc do CZ . Czy moze ktos wie jaki przewód na CZ odpowiada za zamkniecie drzwi , a który za otwarcie . przyciski w drzwiach kierowcy sa tzw. zespolone .W/g omomierz otwarty to zwarcie styku ,...
Po odłączeniu aku w tych autach "giną" nastawy podstawowe w układzie wspomagania ukł. kierowniczego,co widać jako błąd.Czy wspomaganie mimo lampki działa? Jeżeli tak,spróbuj pokręcić podczas wolnej jazdy kilkanaście razy od oporu do oporu kierownicą.Ale generalnie vag do ręki i będzie oki.Pozdrawiam.
Odłączenie akumulatora zresetuje CI ECU, czyli przywróci pierwotne nastawy w komputerze silnika. Jeśli na benzynie jest ok wszystko to na 100% problem z instalacja gazowa. Radziłem pojeździć tylko na benzynie bo wtedy będziesz miał pogląd ile pali benzyny i na tej podstawie mniej więcej ile powinien gazu.
Witam, U mnie po wymianie pompy na sprawną używaną wszystko było ok do teraz. (3 mies_ VAG pokazuje błąd 00566, pompa nie startuje. Bezpiecznik na zasilaniu jest cały (skrzynka akumulatora) co oznacza że tranzystory nie mają zwarcia. Czy to są objawy uszkodzenia czujnika skrętu tym razem? Posiadam zapasowy czujnik skrętu bo kupiłem cały magiel z pompą...
Witam i dziękuję za zainteresowanie. Przelutowana została pamięć 95080, auto zapaliło na nowym komputerze, jednak niestety powtarzają się błędy ze starego komputera czyli potencjometr nastawnika przepustnicy, brak nastawów podstawowych przepustnicy. A zanim przelutowałem tą pamięć nie było żadnych błędów na nowym komputerze (oprócz błędu immo) i wykonywał...
JEzęli od czasu do czasu zapala się żołta kontrolka EPC (w trakcie falowania obrotów) to najlepiej podłaczyć do KTS'a i zrobic adaptacje przepustnicy. Pomaga w 100%. Najlepiej jak skasuje ise równiez KTS'em nastawy adaptacyjne i sterownik ponownie się ustawi. Warunek pojazd rozgrzany do 80C (tak pisze instrukcja). Robiłem w 3 pojazdach i pomogło. Dodano...
Co do moich problemów to pomogło czyszczenie przepustnicy. Byłem w szoku jak się do niej lepiej dobrałem. Z góry wyglądała na nówke ale po odkręceniu czarny nagar. A na liczniku niewiele przejechane głupia wada. Trzeba to wszystko ładnie wyczyścić żeby lśniło :-). Teraz jest OK nie gaśnie. Jedyny minus to że obroty spadają dużo poniżej 1tyś. Jak pamiętam...
Witam. Proszę o ocenę. Z wątku o ładowaniu akumulatorów wynika, że nie powinno się ładować wyższym napięciem niż14,4v. Podłączyłem swój akku do regulowanego prostownika i ustawiłem napięcie na 15v. Po 8 godz. prąd zmalał do 0,5A i pojawiło się zielone oczko w akku. Po następnych 2 godz. prąd ma wartość 0,2A, a napięcie ustawione na poziomie 15,3V. Teoretycznie...
OK, wymontuję go w najbliższym czasie (może dzisiaj) i sprawdzę mu rezystancje o której piszesz i dam znać. Ale wracając do pdf-ów pozostałych EGR-ów Pierburga, o których pisałem, skoro mają one takie same kable zasilające, można wywnioskować że ich budowa wewnętrzna jest analogiczna wiec i pomiar należałoby wykonywać w taki sam sposób w jaki jest w...
nastawa temperatury nastawa czynnika nastawa termik
czarny ekran internet telewizorze rozrusznik skuterze prąd bramki tyrystora
Diagnostyka tranzystora BD136 w Unitra MDS 432 Szlifierka Flex LE9-10-125: Regulator obrotów działa tylko na maksymalnych obrotach