Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Już nie wiem za co się brać. Za niebieski kabelek :)
najczesciej padaja złącza w kostce (lewy dolny róg chłodnicy)
Kładziesz się pod samochód i dajesz + na gruby przewód od rozrusznika. Minus na masę i ładujesz.
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Bardziej kończy się czujnik kąta w EPS. Co nie znaczy że alternator należy olać. Zmierz ładowanie na początek ,potem podłącz tester. NIe święci żadna kontrolka.?
Witam! Jeżdżę Fabią 1.4 44kW z 2002 r. Ostatnio dwukrotnie całkowicie rozładował mi się akumulator - nie chciał odpalić i zresetował się zegar. Akumulator (50Ah) sprawdziłem - był ładowany przez ok. 10 godzin prądem 5A i podłączono do niego żarówkę H4 100W na parę minut - napięcie spadło o ok. 0,3V. Podczas pomiaru napięcia przy włączonym silniku, wynik...
Zmierz napięcie ładowania
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Generalnie nie powinno być problemu. Chyba że przy okazji uszkodziłeś kabel albo PIN w środku.
Kolejny troll moim zdaniem. Dodano po 44 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualSe...
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma, dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator się wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka?? W zegarach zastosowane są diody led, nie żarówki.
Tak normalnie odpala, akumulator ładuje się.
Dzień dobry, podczas jazdy kontrolka akumulatora załącza się i nie gaśnie? Akumulator nie ładuje, co może być przyczyną? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem...
dołączę się do tematu.ten sam problem mam w polówce z 2001r.nie ma po zapłonie akumulatorka na desce.po dotknięciu niebieskiego przewodu z wyjścia L na altku do masy dioda (akumulatorek)dalej nie świeci,a auto dopiero powyżej 3000 obr. ładuje.alternator sprawdzony na stole i 100% sprawny.może ktoś wie gdzie ten niebieski przewód wędruje w polówce.czy...
albo stara fiesta,tylko zasilanie i impuls ładowania,stare clio podobnie.
witam mam ten sam problem z fabia 1.9 sdi. wymienilem regulator bo miala niskie ladowanie i od tamtej chwili zapala sie kontrolka akumulatora chociaz ladowanie jest w normie! pomozcie jesli ktos mial podoby problem!
Podłącz alternator w samochodzie tak jak to zrobiłeś na stole. Jak go podpinacie?
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
Trochę słaby ten akumulator. Jakie jest ładowanie?
Brak napięcia +12 na zacisk D+ alt. (dopiero obroty na poziomie 3tRPM wzbudzają alt i ładuje) Sprawdź kabel na tym złączu alt. włącz zapłon i dotknij tym kablem do masy kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci szukaj usterki w kablach jeśli natomiast zaświeci sprawdź dokładnie alt. może przyśniedziały styki.
Czas sprawdzić ładowanie.
Proszę sprawdzić napięcie ładowania.[/i]
Nie za duży Fiamm 64Ah 610A do Fabii. Są też akumulatory sucho ładowane czyli po ich zalaniu pojawia się prąd. Nalatałem się z tego powodu, biorę ze sklepu montuje taki większy Ah w aucie specjalistycznym a tam nic puste do sklepu z 200 metrów i tak trzy razy, świeża sklepowa i ja i nasz pierwszy raz.
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
Można odłączyć zasilanie pompy.Duża wtyczka.Czujnik nie prawa obciążać akumulatora.Przy samym zapłonie pompa nie pracuje.Zrób diagnozę i parametry.Pomierz ładowanie.
Bez obciazenia tak, ale pod obciazeniem jest za malo. Na filmiku ktory podalem gosc wyraznie mowi ze 0.2 to jest maks roznica jaka powinna byc miedzy alternatorem a akumulatorem. Na filmiku (włączone odbiorniki) napięcie spada do 13,05V. U ciebie tak źle nie jest ale warto poprawić połączenie przez masę aby z 0,5V zejść do ok. 0,1V. Gość na filmiku...
Skoda Fabia ma tak podłe ładowanie, że częściej wymienia się akumulator niż żarówki. Sorry za offtopic.
Sprawdz bezpieczniki i alternator po jego wykręceniu i obadaniu.
hmmm... a sprwdź tak ładowanie
A jak bym kupił baterie do ups-a i ją wykorzystał jako żródło ( ładowanie jej po zapłonie przez przekaznik).
Opisywane w postach-fabia,golfIV,i inne poszukaj
Problem z ładowaniem. Sprawdź alternator.
Napięcie ładowania mierzyłeś?
Tester w dłoń i do dzieła. Pokaż błędy i na początek sprawdź ładowanie.
W praktyce o ile przy potrząsaniu wideorejestratorem nie słychać ryżu w środku to po 3-4 dniach postoju nie ma problemów z odpaleniem przy sprawnym akumulatorze. Sam rejestrator pobiera niewiele prądu, większość idzie na ładowanie wbudowanego akumulatora który przecież nie ładuje się cały czas.
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Posprawdzaj masy i ładowanie
Akumulator w grudniu wymieniony na nowy. Przy wymianie było mierzone i podobno ładowanie w normie.
Sprawdź ładowanie czy jest w okolicach 14v jeżeli nie to masz przyczynę
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
Sprawdzałeś ładowanie??
Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem?
Ładowanie do kontroli.
power boxa Dobry kawał. Miałeś rezystor sterowany z kontrolki ładowania. Poszukaj kostki nad rozrusznikiem, z niebieskim przewodem i prześledz jego ciągłość.
Do sprawdzenia napięcie w gniazdach lamp, i ogólnie napięcie ładowania.
A gdzie Ty mu tam zaglądasz, i po co ? Ja sprawdzam układ ładowania w Fabii i na tym koniec. Kupując nowy akumulator, należy:zamontować i pięć godzin nie przerwanej jazdy.
Usterkę koła pasowego alternatora we wszystkich sdi i tdi widać po mocna skaczącym napinaczu (zablokowane na amen) . No chyba że jest luźne w obie strony wtedy kontrola ładowania się świeci.
Ładowanie sprawdż.
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
Kontrolki zaślepione chusteczką i silikonem czarnym, dzisiaj patrzyłem. I spalony bezpiecznik na akumulatorze. A teraz mruga kontrolka od ładowania, a ładowanie jest normalne, bo sprawdzałem miernikiem 14,3.🤦
Ale czy to możliwe, że od zostawienia kluczyka na zapłonie Wtedy na desce świecą co najmniej kontrolki: ciśnienia oleju, ładowania, hamulca ręcznego. Może w gnieździe zapalniczki została ładowarka telefonu/nawigacji/rejestratora. A może jeszcze nie domknięte drzwi i świeci się w kabinie ? Tu ułamek ampera, tam następny i na końcu "Houston - mamy problem"
Witaj na początek ogarnij usterkę związaną z ładowaniem akumulatora. Pozdrawiam
Zmierz napięcie ładowania miernikiem ile wynosi.
Sprawdź ładowanie, tuż po starcie.
70A brakuje? Dziwne! Mierzyłeś napięcie ładowania? Ten "70A" do naprawy oddaj ew do sprawdzenia przez dobrego fachowca
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Witam, mam pytanie: Czy tego typu prostownik można podłączyć w celu ładowania akumulatora do gniazda zapalniczki np. do Fabii (stałe zasilanie w gnieździe jest,amperaż też jest odpowiedni )? Czy są jeszcze jakieś przeciwwskazania techniczne - nie jestem elektronikiem. Napiszcze coś na ten temat. Pozdrawiam.
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Błędy odczytuj gdy tylko zauważysz usterkę nie wyłączając silnika (mogą znikać) Sprawdzić zamrożone ramki w błędach. Sprawdzić poprawne ładowanie i stan instalacji do wspomagania . Kontrola silnika wspomagania.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
kontrolka ładowania gaśnie?bo nie będzie ładowania=brak wspomagania:D
Podłącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki. Tak zlokalizujesz odbiornik pobierający prąd. Warto sprawdzić oświetlenie schowka i bagażnika. Jakie ładowanie?
Nie do rozruchu a jest to ładowanie i grzeje się podczas jazdy. Do rozruchu wychodzi z klemy.
Witam Czy mogę ładować akumulator w skodzie fabii bez odłączania klem ładowarką ctek mxs 5 w trybie recond ?
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Błędy związane z ładowaniem akumulatora, niskim napięciem? Przy braku napięcia często wyłączają się te urządzenia, tak czytałem, a nawet widziałem :) Powinieneś dostać wydruk, tak to nie wiadomo, czy w ogóle coś podłączali, i byłoby łatwiej z tej strony ekranu. Jak zwiedzisz następny warsztat, to znowu skasują za odczyt wielokrotnie odczytanych już...
"Bordnetz Steuergerat" po niemiecku. Po naszemu "Sterownik elektroniki pokładowej" A mieści się przy lewym przednim słupku pojazdu, na wysokości kolan kierowcy. Zadaniem tego sterownika jest między innymi także obsługa oświetlenia wnetrza pojazdu, i jeszcze pare innych funkcji. On też odpowiada za kłopoty z interpretacją upływu prądu w instalacji pojazdu...
Dla zapewnienia jego pełnego stanu naładowania do samochodu poprzez gniazdo zapalniczki podłączałem prostownik zakupiony w L...dl, który ładuje akumulator małym prądem około 2A nie przekraczając napięcia 13,6V po naładowaniu co pozwala na odłączanie tego prostownika np. dopiero przed wyjazdem Czy ja to dobrze zrozumiałem "akumulator sam siebie ładuje"...
czyli jak nazwiesz alternator pradnicą to tez bedzie dobrze ?? przecież jedno i drugie ładuje,prawda ?
Witam sprawiłem sobie na święta radio 2 din marki Podofo. Po zamontowaniu radia w Skodzie Fabii z 2000 roku radio wyświetla logo androida i nie ładuje się dalej, postanowiłem podłączyć to radio do drugiego samochodu Skody Octavii z 1999 roku, radio działa bez zarzutu wszystko się ładuje, postanowiłem pozamieniać kostki iso z jednej skody do drugiej...
Zacznij od sprawdzenia ładowania akumulatora, następnie diagnostyka pompy
Z tego ca wiem to fabia ma wspomaganie elektryczne silnikiem przy przekładni,coś koleś Cię w jajo robi,jak nie ma abs to nie ma ,sprawdz dokładnie czy masz dobre ładowanie bo to jest istotne dla wspomagania, Sprawdz podłączenie aku +- i masa na bude
Cześć dostanę gdzieś kabel od alternatora bo ten widoczny na zdjęciu (pierwszy) nie ładuje i się przegrzewa aż podtopiło mi tą puszkę z bezpiecznikami nad akumulatorem
Tak ładuje diesla do tematu benzyny, bo szukam przyczyn i nie mogę sobie poradzić. Co w tym takiego? Jak jest problem, to proszę nie udzielać odpowiedzi, po co jakieś złośliwości?
Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie można uruchomić pojazdu po tygodniu stania na parkingu? W tej furmance przyczynami są przeważnie wiązka lewej podłużnicy, stacyjka, źle podpięte radio. Czasami niskie ładowanie.
pomiar ładowania może troche wyjasnic
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Sprawdź napięcie ładowania i wiązkę. Podaj numer błędu.
nie porównuję hamulców do innych hamulców a dobór hamulców do masy pojazdu w firmie Skoda. Bzdurki. To tylko pokłosie ładowania jak najtańszych części. Fabia jest i niewielka i dość lekka - nie musi mieć spiekowych tarcz i 4 czy 5 tłoczkowych zacisków. Zawsze możesz sobie do 1.2 zapodać hamulce z wersji TDI. Mało kto rozczula się nad sprawnością hamulców...
Osobiście nie ryzykuję ładowania regeneracyjnego akumulatora, gdyż producent twardo zabrania przekroczenia napięcia 14,5 V Moja ładowarka automatyczna nie przekracza 14,4 V. :-) Jednak fabryczne układy ładowania w samochodach nie zawsze stosują takie ograniczenie. Potrafią np. uwzględniać temperaturę. Do tego przez lata nabrałem doświadczenia, że to...
W grę może wchodzić też uszkodzona cela, jeżeli jakiś czas po ładowaniu już akus był padnięty...
Naprawić ładowanie jeśli jest 16v. A i nie prąd jest 16v tylko napięcie jest 16v.
Zmierz napięcie ładowania, czy nie za wysokie Zmierz czy ci nie znika zasilanie czujnika
Witaj Mam samochód Mitsubishi Colt 2012 r. lubię mieć więcej informacji pracy auta. Brakuje mi bieżącej informacji o stanie akumulatora oraz temperatury silnika. Mam drugie auto Opla Astrę z 1995 r. w nim jest podawana temperatura cieczy chłodzącej, która mnie informuje o wymianie termostatu gdyż ciecz chłodząca ma ok 65 - 70 stopni. Znajomy w Fabii...
Myślę, że obejrzałeś dokładnie dolot - niekoniecznie może być to łatwy w wychwyceniu odgłos. Odepnij wężyk od gruszki - zobacz, czy coś się zmieni (turbina ładuje wtedy na max). Sprawdź sztangę, może jest przycięta i nie zamyka obejścia spalin. A dalej -diagnostyka i analiza parametrów.
Witam. Akumulatorek ma rok i jest zamontowany w skodzie Fabii 1,9D. Napięcie na nim 12,4. Podczas ładowania 14,3V. Wczoraj zobaczyłem, że jest szara kropka na tym wskaźniku więc podładowałem. A teraz się pali czarna. Samochód nie ma problemów z paleniem silnika, pali bez problemu np. po tygodniu nie używania. Zastanawiam się co z tym akumulatorem??
Witam. Problem jak w tytule: https://obrazki.elektroda.pl/6577229400_... Czy może przyczyną być to, że mam zbyt małe napięcie na akumulatorze? Spada po paru minutach pracy silnika poniżej 10 V gdyż nie ładuje alternator, dziwna sprawa, bo kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, jednak napięcie na klemach akumulatora nie wzrasta powyżej...
Niestety wymiana pompy nie pomogła. Dziwne jest że trochę światła przygasają jak się kręci pompa. Podejrzenie padło na przewody zasilające jednak dorobienie tak owych nie zmienia sytuacji. Masy są w porządku. Alternator sprawdzony. Ładowanie jest na poziomie 14,3v podczas ruchu kierownica spada do 12-12,5v już sam nie wiem czy to zatkane przewody czy...
Chyba nie musisz, bo masz wolny wybór, prawda? Nie do końca wolny skoro rząd chce dotować elektryczne samochody z akcyzy paliwowej :) Kogo stać to sobie kupi i będzie miał gdzie ładować. Popieram to co napisałeś o ile kupi bez dotacji z naszych podatków i akcyzy paliwowej Kogo nie stać bdie wybrzydzał na forum. Ja nie wybrzydzam na samochód a na jego...
fabio jaką masz ratę miesięczną ?
W sumie, to nie Ciebie pytałem , ale chodzi o pomiar temperatury tegoż, skoro ma być kompensacja . Jakoś w to nie wierzę. Owszem zauważyłem, że w megance i corolli przy zimnym silniku i alternatorze napięcie ładowania jest wyższe - ok. 14.2-14.4V i w miarę jak się nagrzewa alternator spada do ok. 13.8-14.0V. To można nazwać kompensacją termiczną napięcia...
mam podobny problem sprawdziłeś ładowanie bo może być reg. napięcia i masy jakieś błędy????? przeczytaj mój opis może jest podobnie????
A ładowanie jak wygląda w tym momencie?Stan akumulatora(podmienić na próbę).
(at)sigwa18 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do ładowania to pokazuje 14.35. Po skasowaniu błędów zawsze wyskakuje ten o zimnym rozruchu (świece nowe) Kabel od prowadzącego 100% sprawny, masa też sprawdzona. Kable raczej bym wykluczył
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
makita ładuje myphone ładuje compaq ładuje
prążki ekranie programator zmywarki bosch strumienica zamiast katalizatora
odblokowanie hulajnogi bosch tcc78k751
Adaptacja sterownika turbiny BMW E60 3.0d: czy konieczna? Wymiana joysticka w windzie Dhollandia DHLM.10