z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Była seria wadliwych zaworów valeo. Moim zdaniem łatwo sprawdzić czy zawór jest nieszczelny zaciskając przewód od zbiornika , albo po prostu zdjąć przewód i zaślepić . Jak będzie odpalał dobrze masz odpowiedź.
około 12,5 V
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
Nic się nie stanie. Zrób tylko tak. Połącz kablami obydwa akumulatory. Odczekaj kilka minut. Możesz w tym czasie odpalić Matiza. Po kilku min zgaś Matiza i odpal.
Nie, to cyk, to przekaźniki, nie rozrusznik. Tak ma być. problemem jest brak zasilania na cienkim przewodzie. Póki co, możesz spróbować podać tam plus z akumulatora i rozrusznik zakręci.
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Skoro jest paliwo i iskra we właściwym momencie to brak kompresji.
Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
Musi być jeszcze zapowietrzony .... .spróbuj z plaka odpalić.
A to już zależy co będzie się w błędach.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Przekaźnik siedzi na wysokości włącznika świateł.
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
Sprawdz czy jest iskra i czy Swiece mokre.
Temat do zamknięcia. Okazało się, że byly przetarte 2 kable ( masowe) - coś takiego. Dziękuję za porady.
I co pan zrobił? Mechanik mi też powiedział, że się zapowietrza.
Jest LPG ?
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Jeżeli akumulator ma napięcie 12.2 to chyba rozrusznik słabo kręci lub wcale.P
Wszystkie na raz popychacze?
Tak jak podejrzewalem w tym ecu nie ma mozliwosci zablokowania immo.
Hej mam taki problem ze swoją Skodą fabią 1.4mpi, samochód raz odpala a raz nie (wygląda to tak jak by miała humorki) np. odpalam ją jest okej jade gdzieś (niekoniecznie to są długie trasy) gaszę, wracam odpalam jest wszystko okej jadę dalej. Za kilka dni odpala wszystko okej gaszę nie chce odpalić. Prąd a aucie jest, paliwo też. Na drugi dzień wsiadam...
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
U mnie Fabia II w upały nie odpala, trzeba kręcić dobre 10-15 sekund potem już jest ok. 1.4 16v. Ja się zastanawiam natomiast nad zaworem EVAP.
ok pruje kable i sprawdzam kable w komorze silnika ok czy orietuje sie ktos ktora skretka can idzie do zegarow bo namiezylem 2 pomaranczowe przejscie na jednej parze pomaranczowych jest do zegara na drugiej nie ma czy moge zrobic obejscie bezposrednie do tej drugiej pary dodatkowym kablem??? czy one maja sie laczyc ??? wedlug opisu pinow niema byc polaczenia...
A czy parametry na żywo podejrzane? Błędy to nie wszystko.
Stopiony katalizator norma w tych silnikach
Może być i akumulator. Podejdź do hurtowni niech sprawdzą testerem. Masz sprawny alternator?
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Cześć. Może auto ma jakiś przycisk odcinajacy zapłon po wypadku?
A pompa paliwa pracuje? Powinno ją być słychać przez klika sekund po przekręceniu kluczyka w pozycję II a przed próbą odpalenia, jeżeli nie to nie podaje paliwa po prostu.
"Zabić, nie ułaskawić" "Zabić nie, ułaskawić" Pomedytuj nad rolą przecinka
Witam ponownie, okazało się, że wszystkiemu winny był akumulator. System start/stop prawdopodobnie był powodem tego, iż po długiej pracy w akumulatorze spadało napięcie, rozrusznik się sklejał i auto nie odpalało. Po podłączeniu boostera Fabia odpaliła, po odłączeniu nie chciała odpalić. Nie wiem czy napisałem to tak jak przekazał mi elektryk, ale finał...
przekaźnik 109 pewnie krzaczy, podmień z jakiegoś innego dieselka i sprawdź albo kup nowy ok 30zl
Okazało się, że to awaria czujnika temperatury silnika. Po jego wymianie problem ustąpił.
Sprawa chyba się rozwiązała. Problemem był kluczyk, może bateria słaba i immobilizer nie łapał. Zacząłem korzystać z drugiego i odpala za każdym razem.
musisz posiadać nanometr to sprawdzenia ciśnień czy jak auto odpali to musisz pompować pedałem gazy???by nie zgaslo
Ja zacznę po prostu banować za takie pytania. Jak nie chce zapalić?Kręci rozrusznik czy nie?Jak kręci-szybko,wolno?Kręci i silnik nie chce zaskoczyć?Jak ty myślisz,to jakieś stowarzyszenie jasnowidzów,co na podstawie lakonicznych informacji postawi 100 procentową diagnozę?
Auto odpala?
Mechanik chyba nic nie sprawdzal Dodano po 8 Mechanik chyba nic nie sprawdzal To moze byc przyczyna ze samochod czasami nie odpala
Witam,posiadam od niedawna skoda fabia 2 2010r 1.2 benzyna,auto odpaliło i zgasło,od tamtego momentu nie chce odpalić,proszę o pomoc.
Cześć, problemem jest Skoda Fabia II 1.4 TDI (2008), od niemalże roku zabawa z tym samochodem to ciągłe przeboje. We wrześniu 2020 się wszystko zaczęło, problemy z odpalaniem, ruszał tylko na plaku. Okazało się, że uszczelniacze na pompowtryskach są nieszczelne, a w dodatku wymieniono rozrusznik. Przez dłuższą chwilę było okej, ale przy zimie okazały...
Sprawdzałeś błędy? To chyba najlepiej na początek. Może adaptacja, nie ukończyła się poprawnie.
Pobawmy się w zgadywanie.Czujnik wałka rozrządu.
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Witam Szkoda kolego, że nie napisałeś jak ten problem został rozwiązany. Moja fabka ma taka sama przypadłość
Sprawdzę bezpieczniki i dam Znać czy coś pomogło
Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej. Wymienisz szklanki i odpalasz.
Sprawdź pompę paliwa(spróbuj przekręcić kluczyk z dwa razy na 5 sek w pozycję włączony nie kręć rozrusznikiem i za 3 razem odpalaj). Jeśli masz możliwość dobrzy byłoby zrobić diagnostykę komputerową.
Witam Mam problem z fabia 03r 1.4 101km Fabia po nocy przestała odpalać, kręci rozrusznikiem czuć zapach benzyny. Sprawdziłem bezpieczniki i pali bezpiecznik nr 52 - znalazłem opis jako- Zapłon. Bezpiecznik przepala się w momencie przekręcenia kluczyka do kontrolek. Odpielem cewki, pompę paliwa, kostkę sterowania rozrusznika - bez zmian nadal pali bezpiecznik....
Wiec pozostaje jedno pytanie.Od czego zaczac?
Witam, skoda fabia 1.4 tdi 2004 rocznik nie odpala na zimnym. Odpala jedynie po psiuknieciu plakiem do filtra powietrza. Świece żarowe są ok ponieważ grzeją, co może być nie tak? Akumulator sprawny w 100%
Podpowiesz mi coś odnośnie tego błędu ? Mnie serio dziwi to napięcie, auto potrafiło stać tydzień w mrozie nie odpalane i zawsze bez problemu odpala.
Mam podobny problem z Fabią 2. Nie odpala od strzała, tylko za którymś razem, jak przytrzymam dłużej kluczyk... Czy ktoś już rozwiązał ten problem?
dzięki mam dwa zestawy
Dziękuję za odpowiedź. W moim wypadku gdy komora silnika jest nagrzana od słońca a sam silnik jest zimny, to przy rozruchu jakby mu paliwa brakowało. Pierwszą sekundę rozrusznik pracuje normalnie, a później już jakby na sucho, bez paliwa.
Witam a świece i kable sprawdzone,filtr paliwa
Niedrożny wydech?
Pod kierownicą licząc pierwszy od góry z lewej. Mogą to być nr 1 lub 4 lub 15 (ostatni).
Brak ciśnienia paliwa ,odpowiedniego oczywiście
Mam pytanko w sprawie Skoda fabia 1 z silnikiem 1.2 Mpi mianowicie Auto przestało odpalać dziś auto normalnie odpalało jeździło po czym zgasiłem go pod sklepem i po ponownej próbie odpalenia auto nie odpaliło rozrusznik kręci lecz silnik nie odpala i nie mam pojęcia co może być przyczyną
Jeździsz jakieś trasy czy krótkie odcinki?
a diagnostyka co mowi
najczęściej uszkadzał się czujnik temp silnika, szary-dwupinowy
Dokładnie teraz sie wyjasnilo . Nie raz robilem ze sie zapowietrzał od wtryskow ale po odpaleniu gaz zawsze przyjmował a tu 700 obr i 5 -7 sek noga w podlodze i dopiero po tym czasie sie odmulał .
Ja bym zaczął od wycieraczek wiadomo sa pod szybą leje sie na nie woda wiec sprawdził bym połączenia od wycieraczek czy nie robią zwarcia. I czy samochód jak zgaśnie potem od razu normalnie odpala ?
Daj zdjęcie komory silnika bo wg mnie tam jest 1.9 tdi ma pompowtryskach (kod ATD). Jak kręcisz i nie odpala to wskazówka obrotomierz się podnosi?
Wyskoczył także błąd silnika. Podaj kod błędu.
Sprawdzić napięcie na akumulatorze w monencie kręcenia.
Auto odpala dobrze? Ładowanie jest?
Czym się zajmujesz zawodowo?
Szwagros bzdurna to jest twoja wypowiedz. Jeśli jest uszkodzona membrana w reduktorze to przez podciśnieniem dostanie się gaz do kolektora ssącego .
Podepnij kompa zobacz czy masz jakieś błędy.
A błędy ma jakieś?
Na początek proponuje sprawdzić rozrusznik(szczotki).
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
dzieki za podpowiedz jutro od rana biore sie za spr rozrzadu
Użyj samostartu
Sprawdził bym jednak rozrusznik.
Po złożeniu rozrządu każdy szanujący się mechanik przekręca wałem korbowym w celu sprawdzenia czy wał obraca się prawidłowo. Partacze tylko nie sprawdzają tylko od razu odpalają.
Wysypal sie wsad w sterowniku. Serwis skody zaprogramowal na nowo sterownik i dilnik normalnie odpala.
Problemem był przerwany kabel na podszybiu .
Moim zdaniem nic. Auto postało i odpaliło.
Zrobić diagnozę komputerową (VCDS) i napisać jakie błędy wyskoczyły.
Reset licznika wskazuje na to ze zanika napiecie. Sprawdz stan skrzynki bezpieczników na akumulatorze Tylko właśnie już wszystko było sprawdzane oczyszczone i rzeczywiście żwawiej działa elektryka ale nadal co jakiś czas występuje problem z odpalaniem.
Mi ostatnio komputer pokazał "spalone żarówki z tyłu", wymieniłem, a samochód jak nie odpalał tak nie odpala, pomocy!
Panowie, jeżeli uważacie, że wszystko jest a auto nie odpala oddajcie auto do kogoś kto zajmie się samochodem.
Dzięki kolego będę pamiętał
Witam jestem nowy na tym forum także proszę o wyrozumiałość Mam mały problem z moja fabinaką nie jest bardzo poważny ale denerwujący otóż coś mi ćwierka w okolicach paska wielorowkowego - pasek był wymieniany i na jakiś tydzień był spokój potem problem powrócił napinacz raczej bym wykluczył bo pasek jest ładnie naciągnięty próbuję to powiązać ze zgrzytem...
Nie ma żadnych błędów, auto jeździło został wyłączony silnik na 30 min i już nie zapalił na początku auto robiło maksymalnie 2 obroty silnikiem i wylaczało prąd w samochodzie, wyciągiem rozrusznik sprawdzili go w regeneracji i mówią że dobry, poczyscilem masy i auto zaczęło kręcić normalnie ale dalej nie odpala
Sorry, zapomniałem dopisać A2C53436963 Skoda Fabia mk2 1.6 TDI Pompa sama w sobie działa, auto ciężko odpalało i po demontażu pompy zobaczyłem, że sitko jest prawie całe czarne
Układ paliwowy. Pompa wysokiego/niskiego cisnienia, filtr paliwa, albo powietrze w układzie. To obstawiam. Bo plak jest tłusty i przez chwilę jest powiedzmy "paliwem obcym" i dlatego tylko odpala... ;)
a to na spokojnie to auto jest już dość stare więc zależy mi jedynie żeby "cokolwiek" grało. To jak podepnę te dwie kostki do tego przykładowego radia i przy użyciu tej przejściówki antene to powinno działać? I to się odpala po przekręceniu kluczyka czy jak?
no tak wrocilem do wczesniejszego stanu ze znikly mi te bledy i nadal pojawia sie ze j500 czyli to chyba jednak pompa juz 100% tylko teraz mam lepszy problem problem 01598 na centralnej elektronice po rozwinieciu wiazek musialem cos poruszac jak je izolowalem spowrotem bo auto nie che zapalic na rozwalonych palilo zwinolem i rozrusznik kreci ale nie...
fabia odpala gaśnie skoda fabia odpala skoda fabia ciężko odpala
narzynka gwintownik harman kardon odtwarzacz blacha drzwi
wentylator kolumnowy adapter światłowodowy
Zawór trójdrożny nie działa w automacie - przyczyny Thomson 9149: Radio wyświetla częstotliwość, brak dźwięku