Pompa może mieć komunikację z airbag i przypadku crashu sygnał blokuje wspomaganie.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
piszesz ze naprawiasz takie pompy wspomagania fabii mam problem i nie wiem jak go ugryść otóż bardzo czesto po zastartowaniu silnika nie gasnie kontrolka wspomagania czasem musze 2 lub 3 razy odpalic silnik by zgasla. po zgasnieciu juz nie ma problemu--wspomaganie jest. przewaznie dzieje sie to jak jest zimno--zimny silnik. oczywiscie swiecenie sie...
raczej tak gdyz vw stosowal te same pompy wspomagania do wiekszosci modeli Dodano po 38 Fabia jest na cyesciach golfa
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Mosfet z kanałem N 30Volt, 100Amper i 0.0026 Ω. Pełna nazwa :arrow: STB100NF03L-03
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Ciągłość przewodu od bezpiecznika(który się spalił)do pompy wspomagania
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Czy można zastąpić pompę wspomagania KOYO z Fabii combi 1.4 16V 55 KW z 2005 6Y5 silnik BKY innym modelem? Można, ma być tej samej firmy KOYO, posiadać tyle samo pinów w kostkach. Gnije wiązka idąca do pompy, musisz mieć stałe zasilanie 12V na czerwonym i brązowym przewodzie (dwa najgrubsze).
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Zerknij na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Rozumiem,że to TRW. Cyt:Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik. Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny...
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Witam mam podobny problem z pompa wspomagania w fabi 2 1.4 tdi miałem stluczke i pali sie kontrolka i nie działa wspomaganie prąd dochodzi jest w tych 2 grubych przewodach i w tej miejszej wtyczce z tymi 3 przewodami pomorze ktos podpowie ????
Pompa naprawiona czy dalej problem z rozebraniem?
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Zamówiona pompa regenerowana. Dam znać jak zamontuje.
Wiązka, o którą pytasz, znajduje się pod akumulatorem i najlepiej zdemontować akumulator, filtr powietrza i jego obudowę. Co do samej wiązki to oczywiście, że można wymienić, tylko trochę cierpliwości. Od tego sugeruję zacząć - sprawdż wiązkę od pompy.
Tematu nie rozwiązałem kupiłem pompę używkę i działa wspomaganie
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Kolego, zielony olej do wspomagania grupy VAG jest idealny. To, że pompa się wyłącza, raczej nie tkwi w oleju, a usterka jest inna. Czy gdy pompa pracuje masz prawidłowe wspomaganie? Jeśli tak to nie wina oleju, tylko pompy.
to jeżeli montujesz mechaniczną pompę to po co ci czujnik ?
Samochód naprawiany, okazało się że przyczyną była uszkodzona pompa wspomagania. Pompa zostało zregenerowana i działa OK.
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Ten element nie ma nic do braku komunikacji. Bez niego nie będzie sterowania silnikiem. Sprawdź czy na pompie jest zasilanie i CAN.
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
bezpieczniki w pokrywie akumulatora
Pompa miała być zaprogramowana zgodnie ze specyfiką starej i gotowa do montażu.
Dziękuje wszystkim za pomoc wspomaganie po wymianie pompy działa.
no to mnie nie pocieszyłeś ale dziekuję za pomoc
brązowa to czujnik kąta skrętu. W WV nie miałem przypadku,ale w fabii non stop z uszkodzona pompą.
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Jak dobrze kojarzę to w Fabii I jest wspomaganie elektro-hydrauliczne, może silnik pompy "się kończy"?
fabia ma elektryczną pompę wspomagania i nadszedł ich czas. pompa jest pod lewym przednim błotnikiem wygląda jak duży plastikowo-aluminiowy pojemnik
Sprawdź napięcia na canie w kostce pompy, zainteresuj się stanem przewodów na lewej podłużnicy.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
Dzięki wszystkim za pomoc, wymiana pompy pomogła.
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Stary ma grubość 4,4 a nowy 3,4 pytanie czy może być czy kupować grubszy.
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Nie no ,dlatego może że był ten błąd,co do pompy będę walczył jutro.
witam,ja potrzebuję osoby która jest w stanie naprawić pompę. przez przypadek zrobiłem zwarcie i przestało działać wspomaganie oraz ABS, wymiana bezpieczników nic nie dała - jest pewność że to pompa. czy da się to zrobić?
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
(at)Radek19882020 pod warunkiem że jesteś pewien na 100% że to pompa.
Ja to rozcinałem obcinaczkami wzdłuż zgrzewania(pomiędzy blaszkami) a później lutowałem cyną bardziej odporną na temperaturę żeby się to nie rozlutowało.Chodzi już dwa lata i jest ok.Jak to sobie tak rozetniesz to wtedy sprawdzisz sobie poszczególne uzwojenia na wirniku i tranzystory.Ciężko będzie kupić tranzystory(przynajmniej 2 lata temu były problemy)podłożyłem...
mam kłopot z Fabia 2004 tdi 1,9 101 km siadlo wspomaganie ukł. kierowniczego . mechanik powiedzial iż jest za duży prąd dochodzi do 16 V na zacisku 30 i rozłącza pompę wspomagania szukam pomocy .
Witam przeczytałem większość postów z elaktrody nt wspomagania w skodzie Fabi ja mam Skodę Fabię rok 2000,1,4MPI Comfort i objaw jest następujący wspomaganie działa cały czas dobrze,nic nie szarpie ani nie czuć na kierownicy chwilowych jego braku,poziom płynu jest wystarczający,tylko pompa ze wspomagania przy niskich obrotach i ajazda bez zakrętów nie...
Jak pompa bąbluje a nie ma wycieków to raczej tylko pompa. Kawitacja i tyle
Bloki pomiarowe będziesz miał podany prąd idący na silnik pompy.
Tam masz pompę elektryczną. Potrzebna diagnoza.
Co do spalania to raczej normalka jak na fabie ... interesuje mnie inna sprawa - a mianowicie jak mozna naprawic wspomaganie przez obd ? Moze sie myle ale z tego co pamietam to fabia ma typowo mechaniczne wspomaganie (tzn. zwykla pompa i przekladnia hydrokinetyczna). Ciekawy temat ... mozesz podac wiecej szczegulow o tym autku?
nie chodzi wspomaganie, wszystko gra ale pompa nie chodzi i nie wiem jak ja sprawdzic :/
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
witam fabia 2001, 1,4 60KM wspomaganie TRW ostatnio, po szalonych mrozach wspomaganie wszystko szlag trafilo (pompa, maglownica) udalo mi sie znalezc niedaleko sprawna pompe za 800 zl kupilem tez czujnik (nie dzialal od kilku lat) po naprawie spraw elektrycznych okazalo sie ze uszkodzona jest takze przekladnia... troche na chybil trafil zamowilem na...
czyli tak jak by dostawala za duzy "prad" przyspieszala co z atym idzie zwiksza sie cisnienie i latwiej sie skreca. kable z pompy ida do? widac cos czy gina w odchlani? :)
Stan oleju ok bo wygląda na pianę w zbiorniku.
Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
Więźka can do przedzwonienia lub nowa. Lub pompa zakorodowała w środku.
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Pompę wyślij do sprawdzenia/regeneracji.
Jeśli wspomaganie działa niesymetrycznie może być wyrobiona maglownica.To dość częsty przypadek.Można wejść w parametry pompy w kanale 44.
Jeżeli płyn zamarzł w zbiorniku to pewnie zamarzł też w pompie i ją uszkodził.
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
Wcale nie musi być to pompa, może być to wina zgniłej instalacji elektrycznej na lewej podłożnicy. Podłączyć komputer i zobaczyc jakie błędy zapisane są w module wspomagania. W czasie występowania usterki można by było sprawdzić w blokach pomiarowych wy widać ruch kierownicy i czy zwiększa się prąd pobierany przez pompę w czasie ruchów kierownicy.
W razie problemów z komunikacją z pompą czasami udaje się połączyć poprzez ABS,lub wskaźniki.Bezpiecznik od pompy (paskowy) potrafił się rozwarstwiać i wrednie przerywać.Sprawdź,czy w ramkach zamrożonych nie masz zapisanych błędów pompy.Najczęściej 1309 świadczy o uszkodzeniu pompy,lub "wariacji" bezpiecznika zasilania.W panelu bezpieczników obok aku...
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
ten temat już leciał poczytaj o wymianie tranzystorów . pare dni temu . ktoś to w miare dokładnie opisał . choć ja uważam że lepiej wymienić na nową . szkoda kłopotów i ciągłego grzebania a jak chcesz załatwić używke pogadaj z chłopakami ze skody
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
Tam się ciągle kostki palą :P
Kupiłem skodę fabie II uszkodzoną z lewej strony,właśnie tam gdzie znajduję się pompa wspomagania. Po wykasowaniu błędów wspomaganie zaczęło działać,lecz pompa działa głośno,słychać w aucie;takie furkotanie . Olej jest w pompie. Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc?
W Fabii po wypadku jeżeli pompa wspomagania jest cała,a mieści się ona po lewej stronie za zderzakiem to jedyną obcią jest skasowanie usterki na VAG .Każda Fabia po wypadku nawet jeżeli nie wystrzelą poduszki odłącza wspomaganie. Usunąć usterkę i będzie działało.
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
Mam pytanie, jak dostać się do elektroniki pompy wspomagania w moim przypadku firmy TRW. Przeszukałem fora i niestety nic nie znalazłem.
Brak zasilania pompy. Sprawdź wiązkę do pompy szczególnie w okolicach podłożnicy pod akumulatorem ,wtyczkę do pompy ,Bezpieczniki na akumulatorze (te w kształcie 8) i te w skrzynce.
ok 40 min
rozumiem ze wspomaganie hydrauliczne , jak nie ma wspomożenia to pompa pasek klinowy który ją pędzi sprawdż
No teraz masz wszystko jak na dłoni 15 ze stacyjki przez bezpiecznik 5 A wchodzi do pompy
A ja proponuję odpiąć trzypinową wtyczkę z pompy wspomagania. :)
Na akumulatorze są tylko 2 bezpieczniki i są one ok, plusów na pompie nie sprawdzałem
To nie wina alternatora skoro pobór 80A to skąd alternator ma wziąć moc, chyba wspomaganie się kończy.P
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
fabia fabia pompa wspomagać zasilać pompa wspomagać fabia skoda fabia pompa wspomagać
zasilacz przegrzanie oprawki plastikowe skutek doziemienie
historia radia pompy obiegowe elektroniczne
Przetwornik DAC z Bluetooth do TV i wzmacniacza Mercedes Atego 15.230 - Problemy z odpalaniem silnika