Instrukcja z elsy, tak jak pisałeś, nie trzeba wyciskać popychaczy
Na zimnym silniku : 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych 2. wykrecic sruby na tyle, zeby dzwigienki przestaly dotykac do zaworow 3. dokrecic lekko sruby az do momentu, gdy dzwigienki dotkna do zaworow 4. dokrecic sruby o 2 obroty i zakontrowac nakretkami Oczywiscie powyzsze robimy dla: - 1. cylindra gdy mijanka w 4. - 3. cylindra gdy...
tak
Wszystkie na raz popychacze?
To mogłeś chociaż pokrywę zaworów zdjąć tak? Sprawdzić luzy ,sprawdzić czy popychacze chodzą?
Czeka mnie wymiana popychaczy w Fabii I 1.4 MPI 68KM AQW - czeski silnik. Popychacze oryginalne są niedostępne. Do wyboru na rynku mamy tylko 2 marki zamienne: 1. Ajusa ok 35zł /szt - niby hiszpańskie 2. AQ (Auto Quality) - 23zł / szt - to jest wcześniejsza VIKA - jedni piszą że czeskie, inni że chińskie. O jednym piszą, że kaszana i o drugim piszą...
Tam nie ma kabli, jest cały aparat zapłonowy połączony w jedną listwe, którą z resztą podmienialem na inną i nie bylo zmiany. Co do regulacji zaworów, tam sa przecież popychacze
Ściągnij wałki i sprawdź krzywki, zamień od razu popychacze miejscami. Tam lubiły wycierać się wałki ale wtedy zazwyczaj falują obroty. Czy na samej PB jeździłeś, czy lapie wtedy jakieś błędy?
Skoro robi tak na gazie i benzynie to raczej nie wina instalacji gazowej. Zresztą byłem w 3 serwisach niezależnych LPG i każdy mówi ze instalacja ok. Coś z osprzętem samego silnika. Jedni mówią czujnik impulsów inni zawory (krzywe popychacze)
Pytanie do megawe. Czy ty też nadal jeździsz na pełnym syntetyku? Spróbuję go zalać preparatem, u mnie cena jednego popychacza to koszt około 62 zł
Mierzyłem, trochę przyrząd szwankuje ale wyraźnie widać że 1 cylinder ok 2 cylinder słabo 3 cylinder trochę lepiej niź 2gi Ciekaw jestem czy uszczelka czy popychacze czy może coś innego.
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Nie wymienione są tylko popychacze zaworowe Ja myślę że tu będzie problem, gorący olej jest rzadki.
jest lancuch,o malej zywotnosci,nie ma napinacza,potrafi rzezic po 20.000tys km.. wymiana czasochlonna trzeba demontowac miske olejowa ok 2.5-3 godz. 1.4 mpi to jest zwykly silnik z faworitki tylko z wtryskiem i elektrycznym zaplonem,no i jeszcze popychacze chydrauliczne posiada:) pozdrawiam
No, ale 44kW to jest właśnie zwykle skodowskie 1.4 8V z walkiem w bloku i hydro popychaczami , a nie VW 1.4 16V w którym mogą klepać zużyte tłoki lub/+ kasatory luzu zaworowego.
Dopytaj czy dali nowe popychacze. W jednym warsztacie kapitalka to tylko szlif, zawory i uszczelniacze + test szczelności a w drugim to tylko blok zostaje a wszystkie graty nowe. Warsztat warsztatowi nie równy.
Luzów zaworowych na szczelinomierz się tutaj nie ustawia . Są na dżwigienkach śrubki do regulacji ale ich przeznaczenie jest inne. Spytaj mechaniora co konkretnie ustawiał przy zaworach . Tam masz popychacze hydrauliczne . Pytałem o ewentualne błędy w sterowniku silnika . Ktoś odczytał ?
Witam Witam 10tys km wstecz w skodzie fabia z silnikiem 1.4mpi wymieniałem popychacze ,wymieniona została również uszczelka pod głowicą w ostatnim czasie po zimie zaczął ubywać płyn chłodniczy oddałem samochód do naprawy .uszczelniono rzekomo gdzies w okolicach czujnika temperatury po 2 dniach reklamacja znów ubyło płynu a przybyło go w oleju. Samochód...
Silnik ogarnięty. Chodzi cichutko i równo. Obecnie kupno pasującej dwururki chyba graniczy z cudem. Moja zakupiona w pewnym sklepie w Gliwicach wyglądała jak wytwór praktykanta technikum po sobotnich baletach... Po dopasowaniu wszystko jest ok. Dziwne klepanie to efekt wypłukiwania syfu z silnika. Klepała jedna z szklanek. Po przejechaniu kilkunastu...
Pewnie pada hydraulika silnika ,popychacze itp -stąd te dźwięki . Jeśli swieci kontrolka silnika , udajesz sie na diagnostyke komp. pzdr
Popychacze zaworowe - wyrabia się główka i zamiast małej dziurki jest dziura i ucieka tam ciśnienie oleju. Tak coś z pamięci mam. Ktoś na forum tu miał taki problem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... W prawdzie silnik 2.0 ale konstrukcja bardzo podobna
Witam Mam problem z szybką zmianą biegów. Gdy szybko chcę wrzucić 2 bieg z pierwszego to lewarek pozostaje w miejscu biegu ,ale przełożenia na koła po puszczeniu sprzęgła nie ma. Podobnie gdy redukuję z 4 na 5 bieg. Gdy wszystko wykonuję powoli to biegi działają jak należy. Skoda jest z 2008r i ma 300 tys.km . Zmieniłem ostatnio olej w skrzyni, ale...
Kolego widzę , że za wszelką cenę nie bierzesz pod uwagę wprowadzenia mnie w błąd z tym mapsensorem. Oczywiście z tego co wywnioskowałem na podstawie innej fabii podciśnienie w kolektorze mam złe. Ale samo ciśnienie atmosferyczne pokazuje toledo jak i inna fabia takie samo jak moja. Także, mapsensor był i jest sprawny. Skoro nie mogę się doprosić o...
Nie wspomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Od czasu do czasu mam coś takiego, że słychać taki dziwny klekot silnika w trakcie jazdy jak i na postoju. Brzmi to dokładnie tak (na podstawie silnika 1.4): https://www.youtube.com/watch?v=hZg6QNHe... Na rozgrzanym silniku też go czasami słychać. Podobno jest to od popychaczy hydrauliczny, dźwigienek zaworowych...
Dzień dobry. Panowie proszę was o pomoc. Podczas jazdy, na kilka sekund pojawiła się kontrolka ciśnienia oleju, samochód zaczął nierówno pracować, po chwili postoju zgasł. Nie udało się go już odpalić. Po do transportowaniu auta do domu okazało się, że na pierwszym i trzecim cylindrze od lewej nie ma w ogóle kompresji. Zdjąłem pokrywę zaworów, okazało...
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
Witam. Mam następujący problem. Mechanik podczas wymiany rozrządu nie zblokował hydraulicznego napinacza paska rozrządu. W jaki sposób można cofnąć ten popychacz czy trzeba rozbierać silnik czy jest na to jakiś inny sposób? Proszę o radę.
Niestety w tym silniku skok tłoka pokrywa się ze skokiem zaworu , więc w każdym przypadku przesunięcia łańcucha ( od miejsca ustawienia ) tłok uderza w zawór. Ilość uszkodzonych elementów zależy od prędkości obrotowej silnika w momencie zderzenia się w/w elementów. Niestety nie pozostaje nic innego jak przegląd elementów od góry do dołu, czyli zaczynamy...
Diagnoza taka Popękały popychacze zaworów no i głowicza do szliwowania koszt około 1400 zł. jak bedziecie robić ten silnik to zwóc uwage na łańcuszek rozrządu u mnie 80 tys km i do wymiany bo zaczął przeskakiwac i też to moze być przyczyna .
Dziś uporałem się z problemem podobnym co w temacie, też moduł komfortu, ale Skoda Octavia 2003, dioda w drzwiach nie miga, duży pobór prądu. Objawy takie: tylne prawe drzwi - nie można sterować z panelu kierowcy, natomiast działają na panelu drzwi, pobór prądu z akumulatora (drzwi zamknięte) - 0,3A, wypinanie bezpieczników po kolei - niewielkie zmiany...
...a w Polo potrafi spalić 10l/100km, problemy z zamarzającą odmą, przepustnica wiecznie ubabrana w oleju, padające popychacze hydrauliczne. Silnik konstrukcyjnie też udziwniony, nie można powiedzieć, że jest prosty, za to współpracuje z archaicznym rozdzielaczowym układem zapłonowym.
Mineralny olej do VW?.... Ja do 2 samochodów czyli clio i fabia używam Elf Evolution 900 NF 5W40 i wymieniam co 30 tys. km - odpowiednikiem jest Total Quartz 9000 5W40 . Patrz na opakowaniu czy ma atest VW
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala po nocy na dworze - są dwa suche obroty i dopiero silnik zaskakuje,...
Wyciąg czujnik wciśnij popychacz i na tylnej części jest ząbek który można przestawić na trzy sposoby.Po prostu zamieniasz styki "Wyciąg" bo daleko nie trzeba sięgać? Pewnie, jakby trzeba było, to byś WYCIĄGNIJ napisał. A może chodzi ci o wyciąg narciarski? Albo chirurgiczny?
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Witam 4 dni temu wymieniałem olej 5w30 w Skoda Fabia 1.0 mpi no i wczoraj poduszkę prawa górna silnika wszystko było ok do dzisiaj jak zacząłem słyszeć dziwne stukanie podczas ruszania na małych obrotach, na jałowym biegu słychać tez jak podniosę maskę, autko ma przejechane 43 tys, czy to mogą być popychacze ?,CZy zmiana oleju na inny może pomoc ? Na...
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
Witam. Na wstępie - moja wiedza o mechanice jest raczej skromna. Mam skodę Fabię 1.4 mpi silnik AQW 68 km 2002 r. Od jakiegoś czasu pojawia się problem, samochodem szarpie jak sam szatan, ja światła na choince pali się check i po podpięciu do komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Auto ma instalacje lpg. Cewka, świece, rozrząd, sondy...
Regulacja polega na tym, że po przez czujnik zegarowy ustawiasz silnik tak aby wciśnięty był pierwszy wtrysk na maxa w dół, następnie odkręcasz nakrętkę kontrującą, a śrubę imbusową popychacza pompowtrysku wkręcasz do oporu (nie mocniej jak 5 Nm) następnie cofasz o 180 stopni i kontrujesz wcześniej odkręconą nakrętką, następnie kręcisz wałem aby ustawić...
Widze ze sie zrozumiec chyba nie mozemy. W tym silniku pokrywa zaworow posiada jednoczesnie lozyska slizgowe od walka rozrzadu. To nie tak jak w starych samochodach ze walek rozrzadu jest przykrecany niezaleznie od pokrywy zaworow. Tutaj jest to jedna calosc, na dodatek nie ma tam uszczelki. Chodzi mi o preparat jaki mam zastosowac miedzy ta pokrywa...
dzięki MrMarlo82 Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki ,które zażynałem do granic w ciągu ostatnich 2 lat. Nie do zajechania a dynamika od 2.000 obrotów wspaniała. Mniejsza.... Co cię zmusza do zakupu VW? Fabia jest ...jak auto nie wygląda i design w ogole nie powala. Nie jeździłem nową fabią, ale jeździłem Rapidem...
Prawda jest taka, że jakbym miał zaufany warsztat w okolicy to wolałbym go oddać do mechanika niż samemu się brudzić, tym bardziej, że nie lubię tej roboty. :-) Nawet na myjni facet porysował mi zderzak, bo mu ta myjka cisnieniowa upadła i wypierał się, że tak już było, bo myślał, że nie widziałem. Ale machnąłem ręką i pojechałe a więcej już nie korzystałem...
astra popychacze oleju popychacze popychacze zawory
szarpie wymianie pompy dopasowanie napisów kupić tranzystory 2sc2166
przewijanie stojana rotor antenowy
Grundfos pompa – dobór kondensatora do PCB i silnika, modele UPS, Alpha, Magna Merkury Unitra – zdjęcia usuniętych kondensatorów w głowicy UKF GFE-103/105/110/112