Dzień dobry. Panowie proszę was o pomoc. Podczas jazdy, na kilka sekund pojawiła się kontrolka ciśnienia oleju, samochód zaczął nierówno pracować, po chwili postoju zgasł. Nie udało się go już odpalić. Po do transportowaniu auta do domu okazało się, że na pierwszym i trzecim cylindrze od lewej nie ma w ogóle kompresji. Zdjąłem pokrywę zaworów, okazało...
Witam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej dlatego zwracam się do forumowiczów o pomoc. Jestem od ok roku posiadaczem Skody Fabii 1.4 16V z silnikiem BKY-1.4 16V 75KM. Fabia jednak zaczęła sprawiać kłopoty - konieczny był remont głowicy i wymiana UPG, a teraz ciężko odpala po nocy na dworze - są dwa suche obroty i dopiero silnik zaskakuje,...
Czujnik walka masz pomiedzy filtrem oleju a czujnikiem cisnienia oleju.Czujnik predkosci obrotowej jest na dzwonie skrzyni.Zbyt duza masz roznice cisnienia sprezania- obstawiam ze na tych 2-ch "slabych" cylindrach cos jest nie tak z zaworami.Tu masz wstepna procedure regulacji zaworow w Fabii OHV: 1. poluzowac nakretki kontrujace srub regulacyjnych...
Witam Witam 10tys km wstecz w skodzie fabia z silnikiem 1.4mpi wymieniałem popychacze ,wymieniona została również uszczelka pod głowicą w ostatnim czasie po zimie zaczął ubywać płyn chłodniczy oddałem samochód do naprawy .uszczelniono rzekomo gdzies w okolicach czujnika temperatury po 2 dniach reklamacja znów ubyło płynu a przybyło go w oleju. Samochód...
Witam. Na wstępie - moja wiedza o mechanice jest raczej skromna. Mam skodę Fabię 1.4 mpi silnik AQW 68 km 2002 r. Od jakiegoś czasu pojawia się problem, samochodem szarpie jak sam szatan, ja światła na choince pali się check i po podpięciu do komputera wyskakuje wypadanie zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Auto ma instalacje lpg. Cewka, świece, rozrząd, sondy...
Witam 4 dni temu wymieniałem olej 5w30 w Skoda Fabia 1.0 mpi no i wczoraj poduszkę prawa górna silnika wszystko było ok do dzisiaj jak zacząłem słyszeć dziwne stukanie podczas ruszania na małych obrotach, na jałowym biegu słychać tez jak podniosę maskę, autko ma przejechane 43 tys, czy to mogą być popychacze ?,CZy zmiana oleju na inny może pomoc ? Na...
Mineralny olej do VW?.... Ja do 2 samochodów czyli clio i fabia używam Elf Evolution 900 NF 5W40 i wymieniam co 30 tys. km - odpowiednikiem jest Total Quartz 9000 5W40 . Patrz na opakowaniu czy ma atest VW
jest lancuch,o malej zywotnosci,nie ma napinacza,potrafi rzezic po 20.000tys km.. wymiana czasochlonna trzeba demontowac miske olejowa ok 2.5-3 godz. 1.4 mpi to jest zwykly silnik z faworitki tylko z wtryskiem i elektrycznym zaplonem,no i jeszcze popychacze chydrauliczne posiada:) pozdrawiam
Kiedyś miałem problem z hydraulicznymi popychaczami i kupiłem środek firmy LIQUI MOLY Hydro-Stossel Additiv cena 35 zł.Wlałem do silnika i po 20 minutach popychacze się wyciszyły.Jeszcze jeżdżę na oleju z tym dodatkiem.Po wymianie oleju pewnie będę znowu musiał go dolać.U mnie w silniku jest 16 popychaczy po 40 zł sztuka plus wymiana,tak że koszt tego...
Widze ze sie zrozumiec chyba nie mozemy. W tym silniku pokrywa zaworow posiada jednoczesnie lozyska slizgowe od walka rozrzadu. To nie tak jak w starych samochodach ze walek rozrzadu jest przykrecany niezaleznie od pokrywy zaworow. Tutaj jest to jedna calosc, na dodatek nie ma tam uszczelki. Chodzi mi o preparat jaki mam zastosowac miedzy ta pokrywa...
Niestety w tym silniku skok tłoka pokrywa się ze skokiem zaworu , więc w każdym przypadku przesunięcia łańcucha ( od miejsca ustawienia ) tłok uderza w zawór. Ilość uszkodzonych elementów zależy od prędkości obrotowej silnika w momencie zderzenia się w/w elementów. Niestety nie pozostaje nic innego jak przegląd elementów od góry do dołu, czyli zaczynamy...
Wyciąg czujnik wciśnij popychacz i na tylnej części jest ząbek który można przestawić na trzy sposoby.Po prostu zamieniasz styki "Wyciąg" bo daleko nie trzeba sięgać? Pewnie, jakby trzeba było, to byś WYCIĄGNIJ napisał. A może chodzi ci o wyciąg narciarski? Albo chirurgiczny?
Witam, zmuszony byłem rozebrać rozrząd i na nowo ustawiać luz zaworów odpowiedzio 0.25 0.20 Przed tem luzu w ogóle nie było no to byłem w szkoku. Silnik trząsł drgał i co nie tylko. Teraz silnik ma mega siłę nie drży ale grają zawory. szperałem ile mają być luzy to wszscy mówią że się nie ustawie po jest hydraulicznie. A w tym silniku sa popychacze...
Witam. Mam następujący problem. Mechanik podczas wymiany rozrządu nie zblokował hydraulicznego napinacza paska rozrządu. W jaki sposób można cofnąć ten popychacz czy trzeba rozbierać silnik czy jest na to jakiś inny sposób? Proszę o radę.
Diagnoza taka Popękały popychacze zaworów no i głowicza do szliwowania koszt około 1400 zł. jak bedziecie robić ten silnik to zwóc uwage na łańcuszek rozrządu u mnie 80 tys km i do wymiany bo zaczął przeskakiwac i też to moze być przyczyna .
Siemka Posiadam silnik do skody fabi 1.4 mpi 8v i jestem ciekaw ile wart jest taki silnik Co zostało zrobione : Został wypiaskowany, wyczyszczony wygląda jak nowy Głowica przeszła regenerację w wyspecjalizowanej firmie w Łomiankach, nowe utwardzane zawory popychacze itd, wałek został ten sam w sam raz idealnie nadaje się do instalacji lpg Nowy oryginalny...
przerabialem to,tez mam fabie check ci sie zapala zapewne wyjdzie ci na vagu blad 16825 najprosciej sprawdz przy tylnym lewym kole filtr paliwa te ustrojstwo zapala sie jak ktos kiedys przetankowal lub jak to jest w paliwie z naszych stacji pelno syfu skoda nic nie pisze ze jest to czesc ktora trzeba wymieniac jak olej co xx km. zalecam ci to wymieniac...
Mierzyłem, trochę przyrząd szwankuje ale wyraźnie widać że 1 cylinder ok 2 cylinder słabo 3 cylinder trochę lepiej niź 2gi Ciekaw jestem czy uszczelka czy popychacze czy może coś innego.
Mechanik odradza mi regulacje, ponoć ustawienie fabryczne jest najlepsze a ingerencja w popychacze hydrauliczne zaworów które się samo regulują może spowodować uszkodzenie silnika
Witam Mam problem z szybką zmianą biegów. Gdy szybko chcę wrzucić 2 bieg z pierwszego to lewarek pozostaje w miejscu biegu ,ale przełożenia na koła po puszczeniu sprzęgła nie ma. Podobnie gdy redukuję z 4 na 5 bieg. Gdy wszystko wykonuję powoli to biegi działają jak należy. Skoda jest z 2008r i ma 300 tys.km . Zmieniłem ostatnio olej w skrzyni, ale...
cóż, byłem u elektromechanika. Wykluczono wszelkie elektryczne rzeczy. Nie są to czujniki. Może być sterownik silnika, ale małoprawdopodobne bo dawałby też inne sygnały. Prawdopodobnie rozrząd - chociaż bez pewności. Jak nie rozrząd to popychacze zaworów. Wolałbym rozrząd, bo to kosztuje jakieś 100 zł za części, 200 zł za wszystko. Robota z popychaczami...
Regulacja polega na tym, że po przez czujnik zegarowy ustawiasz silnik tak aby wciśnięty był pierwszy wtrysk na maxa w dół, następnie odkręcasz nakrętkę kontrującą, a śrubę imbusową popychacza pompowtrysku wkręcasz do oporu (nie mocniej jak 5 Nm) następnie cofasz o 180 stopni i kontrujesz wcześniej odkręconą nakrętką, następnie kręcisz wałem aby ustawić...
Witam, Koledzy mam problem ze Skodą Fabią 1.2 12V, a mianowicie dzwoni rozrząd na wolnych obrotach ok ~750-800 obrotów. Wymieniony jest kpl rozrząd, pompa oleju. Stukot dochodzi od strony napinacza który oczywiście też jest nowy. Zaczyna stukać dopiero jak silnik się rozgrzeje. Nie wymienione są tylko popychacze zaworowe. Proszę o jakieś pomysły.
Dziś uporałem się z problemem podobnym co w temacie, też moduł komfortu, ale Skoda Octavia 2003, dioda w drzwiach nie miga, duży pobór prądu. Objawy takie: tylne prawe drzwi - nie można sterować z panelu kierowcy, natomiast działają na panelu drzwi, pobór prądu z akumulatora (drzwi zamknięte) - 0,3A, wypinanie bezpieczników po kolei - niewielkie zmiany...
To już może temat na inną dyskusję. Ale jestem prawie pewien że oddając samochód do mechanika nie zmieściłbym się w 100 zł. Dodam też że zaraz po zakupie auta wstawiłem go do warsztatu na regulację właśnie zaworów, wzięto ode mnie 120 zł, z czego 30 zł na uszczelkę (której nie wymieniono) a regulacja niczego nie zmieniła co by sugerowało że nic nie...
Ściągnij wałki i sprawdź krzywki, zamień od razu popychacze miejscami. Tam lubiły wycierać się wałki ale wtedy zazwyczaj falują obroty. Czy na samej PB jeździłeś, czy lapie wtedy jakieś błędy?
W takim razie nie dotyczył Cię problem taki sam jaki dotyczył mnie. U mnie jedną z pierwszych czynności było wyjęcie katalizatora gdy tylko sie dowiedzialem ze nie ma drugiej sondy. Nic to nie zmieniło. Owszem miałem zgnity wydech wymieniłem calutki na nowy (razem ze złączem elastycznym). U mnie rozwiązanie problemu z fabią (po włożeniu w nią 2500 zł)...
Luzów zaworowych na szczelinomierz się tutaj nie ustawia . Są na dżwigienkach śrubki do regulacji ale ich przeznaczenie jest inne. Spytaj mechaniora co konkretnie ustawiał przy zaworach . Tam masz popychacze hydrauliczne . Pytałem o ewentualne błędy w sterowniku silnika . Ktoś odczytał ?
Dobry olej to podstawa. Tak 5W40 od Motula. Robiłem jeszcze test popychaczy wg. procedury serwisowej, czyli szczelinomierz i przyciskanie końcówek trzonków popychaczy celem sprawdzenia, czy się ugną. Jeżeli można włożyć szczelinomierz o rozmiarze 0.2 mm między trzonek popychacza zaworu a zawór, tzn. że popychacz do wymiany. W tym rzecz, że na rozgrzanym...
Nie wspomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Od czasu do czasu mam coś takiego, że słychać taki dziwny klekot silnika w trakcie jazdy jak i na postoju. Brzmi to dokładnie tak (na podstawie silnika 1.4): Na rozgrzanym silniku też go czasami słychać. Podobno jest to od popychaczy hydrauliczny, dźwigienek zaworowych lub tłoków ale nie jestem pewien :P
1. Napęd rozrządu. 2. Zawory. 3. Popychacze. 4. Głowicą lub jej uszczelka - teoretycznie. 5. Całkowicie zatarte tuleje - teoretycznie. 6. Pierścienie - teoretycznie jest taka możliwość.
No, ale 44kW to jest właśnie zwykle skodowskie 1.4 8V z walkiem w bloku i hydro popychaczami , a nie VW 1.4 16V w którym mogą klepać zużyte tłoki lub/+ kasatory luzu zaworowego.
Dopytaj czy dali nowe popychacze. W jednym warsztacie kapitalka to tylko szlif, zawory i uszczelniacze + test szczelności a w drugim to tylko blok zostaje a wszystkie graty nowe. Warsztat warsztatowi nie równy.
To mogłeś chociaż pokrywę zaworów zdjąć tak? Sprawdzić luzy ,sprawdzić czy popychacze chodzą?
Popychacze zaworowe - wyrabia się główka i zamiast małej dziurki jest dziura i ucieka tam ciśnienie oleju. Tak coś z pamięci mam. Ktoś na forum tu miał taki problem W prawdzie silnik 2.0 ale konstrukcja bardzo podobna
czy do wymiany hydraulicznych popychaczy zaworów w silniku 1.4 - 50 kW AME listopad 2000 r. trzeba zdjąć głowicę?
Chyba się powypełniały popychacze bo po 2 dniach postoju jest OK.
Właśnie chodziło mi o nastawę wstępną. Pamietam że raz zmieniałem w takim popychacze przy okazji UPG, ale nie pamiętam co tam było włożone. Wydaje mi sie że ajusa. było to kilka lat temu i cisza z tym autem, także chyba dzialaja.
Silnik ogarnięty. Chodzi cichutko i równo. Obecnie kupno pasującej dwururki chyba graniczy z cudem. Moja zakupiona w pewnym sklepie w Gliwicach wyglądała jak wytwór praktykanta technikum po sobotnich baletach... Po dopasowaniu wszystko jest ok. Dziwne klepanie to efekt wypłukiwania syfu z silnika. Klepała jedna z szklanek. Po przejechaniu kilkunastu...
Prawda jest taka, że jakbym miał zaufany warsztat w okolicy to wolałbym go oddać do mechanika niż samemu się brudzić, tym bardziej, że nie lubię tej roboty. :-) Nawet na myjni facet porysował mi zderzak, bo mu ta myjka cisnieniowa upadła i wypierał się, że tak już było, bo myślał, że nie widziałem. Ale machnąłem ręką i pojechałe a więcej już nie korzystałem...
dzięki MrMarlo82 Szkoda,że grupa VW nie ma małych silników diesla od Opla > genialne jednostki ,które zażynałem do granic w ciągu ostatnich 2 lat. Nie do zajechania a dynamika od 2.000 obrotów wspaniała. Mniejsza.... Co cię zmusza do zakupu VW? Fabia jest ...jak auto nie wygląda i design w ogole nie powala. Nie jeździłem nową fabią, ale jeździłem Rapidem...