Nie. Wyciek oleju lub silnik go spala.
Na 99% czujnik temperatury do wymiany.
Raczej tak.
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
Przyczyna- gaz.
A sam zamek bagażnika działa? Może problem jest właśnie w samym zamku klapy. Co do odpalania, to zobacz za pomocą kontrolki czy masz zasilanie na ciękim przewodzie rozrusznika gdy przekręcasz stacyjki na rozruch.
Jakie ciśnienie sprężania. Jakie błędy. Bierze olej.
Nie wymienia się w ciemno. Jak chcesz sprawdzić kostkę stacyjki to daj na rozruch i pomierz wtedy na zacisku 50 przy rozruszniku czy pojawi się napięcie względem masy, ma być 12 V.
Jeszcze nic nie sprawdzałem, szczerze nie mogłem odnaleźć który bezpiecznik odpowiada za rozruch. Co do przewodów to dostęp do rozrusznika jest trudny ale postaram się to z rana sprawdzić
Ale koledzy akumulator nówka zrobiłem test akumulatora testerem varta bo taki mam w posiadaniu i jego sprawność wynosi 110% a po podłączeniu klem i odstawieniu auta na drugi dzień ledwo co go odpale bo aku jest wydojony. To jak przez noc 120mA uniemożliwia rozruch silnika, to masz problem pewnie nie tylko z upływnością prądu, ale też z połączeniami...
Jak samochód postoi 2-3 h żeby odpalił trzeba trzymać na rozruszniku ok. 15-20 sec. Gdy odpali i zgaszę silnik następnym razem odpala bez problemu. Wymieniłem świece, filtr powietrza, czujnik temperatury i filtr paliwa. Co może być przyczyną tego problemu? Pzdr. Ult1me.
OK A jeśli stki są sprawdzone a błędy skasowane po rozruch. w pamięci usterek zero, a kontrolka świeci sie dalej i wspomagania nie ma to?
Fota porażka... Ale widać chyba microswitch. Jak nie jesteś w stanie sprawdzić gdzie idą przewody? Trza rozebrać to i owo. Jak nie chcesz się tego podjąć, to do fachowca oddać wozidło. A model itd. podaj w tytule tematu, a nie w poście. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... Widocznie fabia też to ma.
Już kiedyś się nad tym zastanawiałem,bo mam jeszcze octavie z 2009 roku w dizlu.Tam był większy aku bo 74Ah. I zabrakło mi pewności siebie żeby wsadzić większy mimo że miejsca jeszcze było sporo. Nie ma to znaczenia dla alternatora i reszty kabelków??? Prąd rozruchowy dla rozusznika??? Jeśli nie to z miłą chęcią wsadzę większy.
Napierw pokazalo ze brak napiecia potem poruszal tym kluczykiem we stacyjce i zaloczylo sie napiecie na sterowniku . Zaobserwuj czy podczas przekręcenia kluczykiem na rozruch świecą kontrolki na zegarach. Kilka razy spotkałem się że na zapłonie kontrolki świecą a na rozruchu gasną i wtedy samochód nie odpali. Kostkę stacyjki możesz wymienić, jest banalnie...
Aku dziś cały dzień ładowany. Na włączonym zapłonie elektryczne szyby pracują, światła świecą. Po przekręceniu kluczyka na rozruch wszystko na desce gaśnie, rozrusznik nie kręci. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,15A. Po włączeniu zapłonu pobór prądu 1,5A.
Witam.Mam problem z odpalaniem Skody fabii 1 1.9tdi AXR 2007. Czasami po przekręceniu stacyjki na rozruch jest cisza, zero reakcji rozrusznika, lampki gasną, kasuje się stan licznika kilometrów dziennych po ściągnięciu klemy z akumlatora na chwilę problem ustaje.Dzieje się to bez jakiejś zasady.Problem jest też z radiem które wyłączy się i z powrotem...
Odłącz akumulator od klem i podepnij go do drugiego samochodu. Na cienkich kablach nie odpalisz samochodu ale możesz poczekać 20-30 min i powinien podładować sie wystarczająco do rozruchu. Odpalaj go razem z kablami
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy nie jest uszkodzona kostka stacyjki. Być może po powrocie z rozruchu nie zwierają się styczniki rozłączana na czas rozruchu.
Witam ponownie... Właśnie jestem po montażu - w miare prosty. Co do opisu: krańcówki od modułu kierowca-czarny, maska brąz/czerwony(cienki), pozostałe od oświetlenia-grubszy brąz/czerwony. Kierunki tradycyjnie, postojówki również. ACC gruby czarny, rozruch cieńszy czarny. Centralny żółto/niebieski identycznie jak fabia, szybki pod komfort. Syrena w...
_jta_, jak w takim razie Ty wyjaśniasz mechanizm nagrzewania się silnika podczas rozruchu?
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
mam pytanko odnośnie wspomagania w fabii r.2000 kiedy powinna zgasnąć kontrolka wspomagania? 1/ czy po włożeniu kluczyka do stacyjki, przekręceniu go w pozycję 2 i odczekaniu pewnego czasu?? 2/ czy po dokonaniu rozruchu silnika??
No dobrze, ale dlaczego tak się dzieje, skoro kabel kabel #1 wykorzystywany jest (jak się domyślam) tylko przy rozruchu... ? Dlaczego nakrętka kabla była gorąca po zakończonej jeździe, czyli jakieś 30-40 minut od chwili rozruchu ?
W tym dziale zadajemy tylko i wyłącznie pytania związane z elektryką\elektroniką samochodową. Do takich zagadnień należy: -Układ ładowania i rozruchu -układ zasilania w paliwo i zapłonowy -elektronika podwozia (abs,tcs,esp,asr) -elektronika nadwozia (liczniki,centralne zamki,airbag,klimatyzacja,systemy podniesienia komfortu i inne) -oswietlenie zewnętrzne...
Witam. Mam problem z rozruchem Skody Fabii I z silnikiem 1.4 MPI 68 KM. Po przekręceniu kluczyka, kontrolki się świecą normalnie tylko tyle, że rozrusznik nie reaguje. Dodam, że rozrusznik jest sprawdzony(na "krótko"), kostka stacyjki została wymieniona na nową znanej firmy. Słyszałem, że wadliwy może być przekaźnik tylko nie wiem który? Auto ma też...
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Nic się nie uszkodzi, iskra zamiast w silniku powstanie na świecy w powietrzu. Jeżeli pali się czerwona lampa na drzwiach to masz zamknięty samochód i powinien być załączony alarm, lub inaczej - przy rozruchu samochodu lampka nie powinna mrugać.
podepnę się do postu żeby nie zaśmiecać forum mam pytanko odnośnie wspomagania w fabii r.2000 kiedy powinna zgasnąć kontrolka wspomagania? 1/ czy po włożeniu kluczyka do stacyjki, przekręceniu go w pozycję 2 i odczekaniu pewnego czasu?? 2/ czy po dokonaniu rozruchu silnika??
Skoda Fabia 2003 ABS nie działa i mi go nie trzeba ale jak wyłączyć dźwięk podczas rozruchu
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
"Podczas rozruchu zapala się też na moment (i nie zawsze) kontrolka ABS." To zaświecenie kontrolki ABS występuje także w innych silnikach (np.moim 1.4 TDi )i jest spowodowane najprawdopodobniej chwilowym spadkiem napięcia spowodowanym rozruchem'
To zostaje obadać zamieniając moduły zapłonowe 'cewki' a potem wtryski gazu (oczywiście podmianka wężyka i podmianka złączki sterowania). Dobrze, że mam drugi cyl. zdrowy bo jest się do czego odnieść. Może pomiar kompresji oscyloskopem? (analiza przysiadania akumulatora podczas rozruchu) ?
Cała wypowiedz jest średnio czytelna. Nie ma czegoś takiego jak blokada rozruchu silnika, przy uszkodzeniu układu hamulcowego, masz rozładowany akumulator, coś pobiera prąd pomimo wyłączenia, zostawiłeś włączone radio np. Minimalne napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12 V. Rozładowany akumulator, uniemożliwił rozruch silnika. Co do samego silnika,...
Witam Z racji tego że zaczyna się zima i czasem akumulator odmawia posłuszeństwa. Chciałbym kupić urządzenie rozruchowe (takie 5w1). Czy warto kupić takie urządzenie? Mam sprawny akumulator ale auto na mrozie czasem może nie odpalić. Posiadam Skoda Fabia I 1.2 i Peugeot 206 1.6HDI. ps. Czy takie urządzenie nadaję się też do tych nowszych samochodów?
Tak jak już pisałem, nie mogę odpalić go na gazie ponieważ to sterowanie od gazu z przyciskiem i kontrolkami zaczyna byc aktywne juz po uruchomieniu silnika. W pozycji kluczyka na zapłon, sterowanie jest wyłączone. Trzebaby ewentualnie puścić plus z akumulatora do centralki. Tylko pytanie czy i komputer od gazu załącza sie juz na zapłonie czy dopiero...
Zasilanie włącznika świateł mijania jest po przekazniku odciążającym przy rozruchu. W kostce 17 pinowej przy włączniku pin 1 przewód czarnoczerwony
Ostatnio miałem problem w ogóle z jazdą ale okazały się wyeksploatowane wtryskiwacze gazu. Nawet na wolnych obrotach silnik nie pracował równo na gazie. Stąd pofatygowałem się do gazownika i po analizie zostały wymieniona cała listwa na nową. Problem wspomniany ustąpił. Nie mniej przypadkiem na autostradzie jadąc ponad 120 km/h nagle problem się pojawił...
nalej w butelkę przy tankowaniu i zalej filtr Tak zrobię. Na dobrą sprawę to co ma w pompie spokojnie powinno starczyć Na rozruch - tak. Bardziej mnie martwią (nie znam się) te pozostałości powietrza atmosferycznego, które dotrą do pompy rozdzielaczowej. No i problem, którego nie oczekiwałem - jak ten stary filtr wyjąć ??? :-)
Na pewno odłącza pompę paliwa i zapłon. Jak złapie przekaźnik pompy to pojawia się także iskra. Jak się przekręci kluczyk to słychac jak przepustnica ustawia się do pozycji na rozruch silnika. Klapka na pewno chodzi bo zdejmowałem rurę od filtra i się przyjrzalem. Jutro poodpinam od sterowników wiązki i przejrzę żarówką każdy przewód dla swiętego spokoju...
Witam kolegów. Instalacja w Skodzie Fabii 1,4MPI-44KW. Wszystko pracuje poprawnie, tylko silnik ciężko odpala na benzynie, doszedłem do tego, że po jeżdzie na gazie i wyłączeniu silnika puszczany jest gaz przez podcisnienie do kolektora ssącego i silnik jest zalewany i stąd ciężki rozruch. Mam pytanie: czy na ta dolegliwość pomoże wymiana zestawu naprawczego...
Witajcie mam na warsztacie skode fabie I z 2002r 1.4 benzyna. Samochód dojechał na warsztat o własnych siłach lecz tak jakby pracował na 3 cylindrach. Aktualnie nie pali ale ma chęć tzn już jak by miał palić ale w ostatniej chwili ma zadławienie. Świece dają iskrę (i tak je wymieniłem na nowe), wtryski "psikają" ładnie ale może mam wrażenie jak by czas...
Słaby styk. .. Który dokładnie? Jeżeli silnik jest ,, ciepły,, np.po ponownym rozruchu,wentylator działa natychmiast.... jakieś pomysł?
Witam ponownie-po 4 dniach postoju dziś wymieniłem świece.Samochód zapalił na tyk-bardzo lekki rozruch.Do odtrąbienia sukcesu zaczekam do minusowych temperatur, ale auto na pewno lepiej pali po wymianie świec.
Aby zrobic tak,żeby światła załączały się po włączeniu stacyjki i gasły po jej wyłączeniu,wystarczy przewód zasilający włącznik świateł,który jest podłączony prosto z akumulatora,wpiąć pod zacisk 15/54 stacyjki(+12V po włączeniu stacyjki).Warunkiem jest,żeby włącznik świateł miał osobne styki zasilające dla świateł pozycyjnych i mijania.Bo jeżeli będzie...
(at)sigwa18 Dziękuję za zainteresowanie tematem. Co do ładowania to pokazuje 14.35. Po skasowaniu błędów zawsze wyskakuje ten o zimnym rozruchu (świece nowe) Kabel od prowadzącego 100% sprawny, masa też sprawdzona. Kable raczej bym wykluczył
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
Raczej normalny objaw. Sytuacja wyglada standardowo dla zimnego silnika . Chcesz odpalic. Grzejesz swiece- ciagna sporo pradu z akumulatora. Po odpaleniu na niskich obrotach zimny mniej elastyczny pasek probuje napedzac mocno obciazony alternator. Alternator ma naprawde duzy opor. Probuje doladowac akumulator. Moze wlasnie warto sprawdzic np stan lozysk...
Bartek można wyczyścić nie ma się co bać, wystrczą klucze imbusowe, odpiąć akumulator, odkęcic przepustnice wczęsniej wypiąć wtyczke i ładnie to umyć. Powinno się poprawić. U mnie w aucie nie tzreba było aż tych 40 rozruchów silnik zaraz pracował poprawnie. Pozdrawiam
Po co grzebaleś w ecu skoro masz zestaw rozruchowy? Wiązkę jak sądze też masz z AUA.
obrócić transponder może jest włożony tak że nie czyta go pętla immo . W fabi bywało tak że czasem po kilku takich nieautoryzowanych próbach rozruchu coś się blokuje i trzeba immo zaprogramować jeszcze raz .
Pożyczyłem sobie miernik cęgowy i dokonałem następujących pomiarów: 1. C-360 z tym nieszczęsnym altkiem około 20 A 2. C-328 z prądnicą (4 do 4,5) A 3. C-328 sąsiada z altkiem po rozruchu około 17A a później spadło do 11A i tak trzymało mniej więcej (altek kupiony w sklepie konkretnie pod C-330 więc prawie oryginał) 4. Fabia 1.4 po rozruchu prawie 40A...
Witam. Gdzie znajdę przekaźnik pompy paliwa? Czy on może pracować nieprawidłowo, przez co mam problem z uruchomieniem po dłuższym postoju, auto odpala ale od razu gaśnie albo kicha strzela, nie chce wejść na obroty, jak by mu paliwo odcinało od razu po rozruchu. Dopiero po kilku próbach odpala.
Chciałbym dorzucić swoje 3 grosze w tym temacie. Być może nie dla każdego wydaje się to oczywiste, ale w większości przypadków sytuacje: rozładowany akumulator, rozruch na mrozie, rozruch przy pomocy auta "dawcy" lub zewnętrznego źródła zasilania - są opisane w instrukcji obsługi auta. W różnych instrukcjach opisane są często sprzeczne sposoby postępowania!!...
Mam do kolegów pytanie, być może ktoś miał taki sam przypadek, o który szczegółowo przedstawię. Wczoraj odpaliłem samochód bez problemu i pojechałem do pracy, zaparkowałem na parkingu. Po jej zakończeniu włożyłem kluczyk do zamka w drzwiach (nie mam pilota), aby otworzyć, a tu nic, nie słychać, jak wszystkie się otwierają, tylko od strony kierowcy mechanicznie...
Olej w układzie wspomagania kierownicy w tym modelu nie ma nic wspólnego z rozruchem silnika, gdyż pompa oleju jest zasilana silnikiem elektrycznym,a on działa dopiero po odpaleniu silnika-kolego Cowboy.
Witam, mam pytanie gdzie jest fizycznie imobilajzer w liczniku i czy można go przelutować z nowego licznika zakupionego wraz z kompletem do rozruchu do starego [nowy zestaw z anglika ]
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Dziękuję za odpowiedź. W moim wypadku gdy komora silnika jest nagrzana od słońca a sam silnik jest zimny, to przy rozruchu jakby mu paliwa brakowało. Pierwszą sekundę rozrusznik pracuje normalnie, a później już jakby na sucho, bez paliwa.
Fabia F1 2005 1.9 tdi pompa elektryczna ze wspomaganiem hydraulicznym SMI KOYO 6Q0423162X http://obrazki.elektroda.pl/3639650300_1... podpiąłem vaga i wychodzą takie kwiatki: Establishment diagnostic session with selected unit .... Diagnostic protocol: KWP1281 ========================================... Device identification: 6Q0423156AA...
Trochę odbiegamy od tematu pierwszego postu. Było pytanie - Czy większy /pojemniejszy / akumulator będzie w takiej sytuacji lepszy ? Tak . Będzie kilka rozruchów więcej - jednak saldo będzie ujemne. Jeżdżąc ciągle na krótkich trasach nie doładuje go alternator
Witam, wielkie podziękowania dla GSH82 za szybką odpowiedź. Dzisiaj żona znowu miała problemy z samochodem - te same objawy migające kontrolki hamulca ręcznego, abs'u, trzykrotny sygnał dźwiękowy i w konsekwencji zapalona kontrolka kierownicy i brak wspomagania (ponowny rozruch silnika na chwilę eliminował awarię), co ciekawe wczoraj był spokój. Gdy...
Kolejne auto z dziwnym zachowaniem wtryskiwaczy, strasznie leją i auto nie uruchamia się. Brak błędów w ecu, wtryski sikają na odległość 1,5 m. W aucie widzę już sterownik z 2009 roku czyli wymieniane. W parametrach widać kosmicznie długi czas wtrysku przy odpalaniu do 32ms. Ktoś może ma na warsztacie takie auto i może zobaczyć jaki jest czas wtrysku...
Pacjent to Skoda Fabia 1.2 TDI CFWA manual z 2011r. Kwestia jest następująca - mam auto od kilku dni ale zakupiłem je z defektem (nieznanym dla sprzedającego). Samochód po odpaleniu, co też trochę trwa (dwie, trzy sekundy) odpala, po czym samoczynnie gaśnie. Jest to dla mnie dzwne. Sprawdziłem błędy i miał coś z pompą a raczej bezpiecznikiem, control...
no to sympatyczny kolego powiem ci z praktyki,że samochód eksploatowany w mieście[częste rozruchy,światła itd.] oraz pobór innych urządzeń przy akumulatorku 32ah,bo w fabii nie ma większego i do tego jeszcze trochę zimna nigdy nie wytrzyma 2 tygodni pozostawiony bez obsługi a obliczenia teoretyczne często nie pokrywają się z rzeczywistością chyba ,że...
akumulator ma 2 lata i 2 miesiace temu byl testowany w serwisie na wydruku jest ze byl ok Dodam, ze po rozruchu przy pracy silnika caly czas jest 8v Z jakiego napiecia sie uruchamia ta pompa z akumulatora czy alternatora? dziekuje
Jeżeli się nie mylę i jest to starszy typ instalacji to kontrolka jest żarówką i ma podany + od instalacji pojazdu a drugi biegun z wyjścia „małych” diód alternatora. Czy mógłbyś sprawdzić gdzie jest wyższe napięcie podczas żarzenia się lampki: po stronie instalacji czy alternatora? Po prostu zmierz napięcie po przekręceniu kluczyka a przed rozruchem...
Kiedyś mierzyłem napięcie ładowania w skodzie felicji i było 13,8V więc może Skody tak mają. Napięcie max ładowania przy akumulatorze bezobsługowym to 14,4V a napięcie jakie ma naładowany akumulator to 12,5-12,6V po wył. silnika i odczekaniu dłuższej chwili. Przy rozruchu napięcie nie powinno spadać poniżej 10V. Może masz jakiś prąd upływu i ono Ci...
Też o tym pomyślałem. Jest jeszcze opcja odpięcia akumulatora przy włączonej stacyjce gdy procesor coś zapisywał do tej pamięci. Tak, teoretycznie jeśli był włączony zapłon to nawet po jego wyłączeniu z odłączeniem akumulatora należy odczekać do "uśpienia" się elektroniki, czyli zazwyczaj kilkanaście do kilkudziesięciu sekund. Ja się kiedyś w swoim...
I co było przyczyną? Dziś miałem sytuację na trasie przy 120 km/h w 1.4 mpi 8v. Chciałem zredukować na 4 bieg i wyprzedzić auto, a nagle lekkie buchnięcie i stały spadek mocy. Lampka smarowania migała, więc zjechałem na pobocze i wezwałem lawetę. W domu sprawdzam wszystko - olej jest, ale silnik kręci się jakby bez kompresji, szybko i bez oporów, i...
"Upoważnienie dostępu i rozruchu - błąd" "Tablica wskaźników - Uszkodzenie" Sygnatury kluczy immobilizera są zapisane w liczniku. U ciebie jest uszkodzenie licznika, co może skutkować brakiem zezwolenia na start w sterowniku silnika. ... brak komunikacji z licznikiem, brak połączenia z pętlą immobilizera, usterka transpondera immo w kluczyku, zimne...
Witam a teraz czas na suche fakty które skłoniły mnie do zamieszczenia tego tematu: 1) z instalacją tą jeżdżę już 2,5 roku 2) po 0,5 roku padła listwa 3) od początku jest problem z zimnym rozruchem szarpie i gaśnie wielokrotne próby regulacji i nic żadnych efektów. 4) zmieniony komputer w czerwcu tego roku i nic aż w końcu natrafiłem na temat o podgrzewaczach...
Witam. Ponawiam temat bo problem się pogłębił, brak diagnozy. Nie piszcie na wstępie żebym wyrzucił od razu DPF bo nie oto tu chodzi. Mechanik sprawdzał filtr DPF w moim aucie, DPF jest czysty, nie jest zapchany, nigdy nie zaświeciła sie kontrolka filtra. Auto używam poza Polską, wiec prawie codziennie jeżdżę po autostradach i drogach ekspresowych Problem?...
Witam! Mam problem z moją skodą Fabia 1,4 mpi comfort 2000r.Mianowicie auto po przejechaniu parunastu km i wyłączeniu silnika nie chce ponownie odpalić. Udaje się odpalić po kilku próbach, ale szarpie i zrywa przy rozruchu motoru, a kiedy już załapie to pracuje normalnie.Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku, na zimnym pali od pierwszego razu. Auto...
Witam Ibiza 6L1 - bliźniak do fabi U mnie siłownik w drzwiach z dnia na dzień przestał działać (prawy tył), drzwi nie do otwarcia :) , wyciąłem siedzenie (siedlisko, oparcie),zdjołem tapicerkę, odciąłem wiązkę do siłownika 5 przewodów u mnie brązowy -masa najgrubszy 2 średnio grube to zasilanie siłownika (naprzemienne+/-) i 2 cienkie -sygnały z krańcówek....
Proszę sobie sprawdzić stan połączeń modułu cewki z przewodami do świec. Jak połączenia nie są utlenione, to dobrze przeglądnąć stan wiązki silnika oraz przewodów do świec. Jest duże prawdopodobieństwo, że jakiś "gryzoń" typu kuna testował sobie uzębienie na przewodach. Mają zęby jak szpilki, więc tak na pierwszy rzut oka może to być niewidoczne. Polecam...
Witam Więc chyba sukces :D:D:D. Wczoraj po południu wymienilem termostat . Stary po odkreceniu obudowy wyleciał mi na rękę w 3 kawałkach :D. Wstawiłem nowy dolalem płyn , odpowietrzylem przez czujnik temperatury i na jazdę próbną . Po przejechaniu kilku km wskazowka temperatury zaczeła powoli piąć się w górę . Po około 6-8km temperatura osiągnela polowę...
Problem polega na tym że jeśli przekręcam stacyjkę normalne tj. najpierw zapłon następnie po 1-2 sek start to rozrusznik kręci wałem ale silnik nie uruchamia się. Jeśli przekręcę stacyjkę bez zatrzymywania się w pozycji zapłon silnik za każdym razem można uruchomić - zapala na dotyk. Co zrobiono: podstawiono inny sterownik silnika, testowo wyłaczono...
Witam ponownie, Przepraszam za brak odpowiedzi, ale problem stał się na tyle dokuczliwy, że podjechałem do ASO. Diagnoza była szybka i trafna - padł czujnik temp. silnika. Po przyjeździe do serwisu wskazywał poniżej 60C, podczas gdy powinno być ok. 90C. Z tego powodu podczas próby rozruchu wtrysk podawał zbyt dużą dawkę paliwa, która zalewała świece....
Ja wiem, że przekaźniki nie są drogie ale to są masowe ilości i tną na kosztach jak mogą. Dlaczego VW nie ładował przekaźników do świateł - z oszczędności ale to temat oboczny :) . A tak prosto licząc : która pompa dłużej będzie pracowała (chodzi o jej żywotność) ta która będzie niepotrzebnie pracowała przy jeździe na LPG (całkowity przebieg auta) czy...
Co to znaczy odwrotnie podłączonych lejcach ? Odwrotnie podpięte klemy albo kable rozruchowe.
dialog- wroce do domu to sprawdze miernikiem tylko podaj jakies wartosci do ktorych mam sie odniesc i powiedz czy sprawdzic ladowanie na jalowych obrotach?? i czy jest moozliwe by lampka kontrolna wspomagania zgasla juz po zastartowaniu silnika?? wyglada na to ze wspomaganie sie juz nie wlaczy gdy silnik zastartuje Dodano po 5 dokonalem popmiaru choc...
Brak plusa na nim w momencie rozruchu silnika. Podłącz pod ten przewód żarówkę 5W i daj do masy. Zobacz czy zaświeci w momencie odpalania. Dla próby możesz po odpaleniu podać tam na chwile plusa. Powinien wtedy ładować bez przegazowania.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wydaje mi się, że to jednak dość istotnie inny problem. Ja nie chcę odcinać ładowania (przed przeładowaniem) tylko zapobiec nadmiernemu rozładowaniu wyłączając odbiorniki, które nie są wymagane do rozruchu silnika. Nie wiem, czy się dobrze orientuje, ale wydaje mi się, że by auto mogło zapalić...
Zwlekałem, zwlekałem aż do momentu kiedy to sądnego dnia samochód nie chciał się rozpędzać (rozpędzał się i zaraz odcinał moc, trząsł się) zaczęła migać kontrolka silnika no i siłą rzeczy na lawecie pojechał do ASO. Tam po poszukiwaniach usterek zdemontowano cztery świece i trzy cewki. Po ich wymianie samochód przestały wykazywać błędy. Czyżby to były...
Proszę o pomoc w następującym temacie. Skoda Fabia 1.2 TSI mojego taty, stosunkowo niski przebieg 36kkm. Pojawiają się błędy P0135 (17127) (sonda lambda B1 S1 układ podgrzewania, usterka) - często oraz rzadziej P0134 (17131) (ta sama sonda, brak aktywności). Drugi z nich zapala lampkę MIL. Jest on pewnie następstwem pojawiania się pierwszego błędu o...
Zdemontowałem wentylator. Na każdym biegu (poza oczywiście zerowym) na wtyczce do silnika wentylatora mierzę 12,5V. Nie wiem, czy to dobrze, czy źle. Jeśli jest to wartość prawidłowa dla każdego biegu, tzn., że sterowanie obrotami odbywa się doborem oporu (czyli wartością prądu, którego nie mierzyłem). Czy tak ? Dziwnie zachowuje się ten wentylator....
Fabia 1.9 TDI PD 100KM, kod silnika chyba ATB , przebieg ok 140 000 Czasem na gorącym silniku nie chce zapalić, jest napięcie na zasilaniu komputera wszędzie tam gdzie trzeba, masa w porządku, obrotomierz pokazuje, w odczycie kodów błędów czysto. W czsie kiedy nie chce odpalić pomiar parametrów pokazuje, ze pompowtryskiwacze nie są uruchamiane, obroty...
Masz szczescie ze dzis niedziela! Ale dalej nierozumie jak ty to robisz ze efektu brak. Odczytales stary pin z blokady rozruchu?, Stosujesz go w pierwszej czesci procedury ktora ci podalem. Pozniej drugi pin ktory ci podalem na /pw/. musi dzialac. I nietruj juz dupy.
Witam, Jestem posiadaczem skody fabia i mam następujący problem. Chciałem dzisiaj odpalić auto, włączyłem zapłon a tu nic, nawet się zegary nie zaświeciły, na początku pomyślałem że padł akumulator ale jeszcze wczoraj auto odpaliłem normalnie za pierwszym rozruchem, auto ma już 8 lat akumulator jest od początku, jak podłącze prostownik to zapłon się...
Witam! Będę polemizował odnośnie lampki "check engine", choć wiem, że to się trochę kłóci ze zdrowym rozsądkiem i wiedzą fachową, ale... doświadczenie życiowe podpowiada mi coś innego. Mam Fabię 1,2 HTP (najsłabszy silnik w Fabii, 3 cylindry) z 2005 r. i od razu zamontowałem gaz (wtrysk sekwencyjny) w Skodzie. Od czasu do czasu bez żadnej widocznej...
Witam mam pewien problem który polega na tym że gdy jade przez ~5 min od rozruchu silnika on gaśnie na postoju na wolnych obrotach nie gaśnie pracuje normalnie.Pompka paliwa w zbiorniku działa slychac ją po przekręceniu kluczykiem lecz podczas jazdy słychac takie specyficznie cykniecie i silnik gaśnie... co może być przyczyną, czy spotkał się ktoś z...
Witam. Mam problem ze Skodą Fabią 1.2 benzyna z silnikiem AQZ. Chodzi o to iż nie palił mi na jeden cylinder i po odpaleniu zgasł. Po ponownej próbie motor nie odpala. Sprawdziłem błędy- brak jakichkolwiek błędów w sterowniku silnika oraz IMMO. Wyciągnąłem przewód paliwowy do listwy wtrysków- paliwo jest pompowane ale wtryski ich nie rozpylają. Wyciągnąłem...
Witajcie Wybaczcie że ponownie podnoszę temat, ale pojawiły się nowe fakty. Przestudiowałem dokument o diagnostyce tejże pompy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i dokonałem pomiarów na martwej pompie (najpierw objawy jakby czujnik skretu padał, potem deszcz i zgon zupełny z zaświeceniem lampki). Na kablu 30 ma 12,4V, na zacisku 15...
To podłączenie o którym napisałem, nie zadziałało z tego względu że błędnie zinterpretowałem wyniki pomiarów :) największy opór to wartość dla obu uzwojeń więc skoro było to dla pary przewodów (nieb-czer) to znaczy, że wspólnym dla obu uzwojeń jest brązowy i to jego dałem bezpośrednio do zasilania. Biorąc pod uwagę że z pozostałych dwóch par przewodów...
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Ja mam właśnie Silicom-a i nie działa. Widocznie nie ze wszystkimi laptopami (czy może biosami) współpracuje. DOSowy Card Enabler Silicoma nie obsługuje nowszych kontrolerów CardBus (PCMCIA). Interfejs podłączam do stacjonarnego kompa z dwoma portami COM. Na kompie jest win98. Vise odpalam w trybie msdos. Ustawienia portów w programie VISA zgadzają...
Pytanie co autor ma po montowane i jak. Jak pisałem źle podłączone radio do tego wzmacniacz antenowy parę bajerów i mu bierze, może żarówka w schowku czy inny wynalazek? Do max 200mA się nie zastanawiam powyżej to już szukam przyczyny. Ostatnio skoda fabia II 175 mA -po odłączeniu zasilania wzmacniacza antenowego złe był podłączony. Ja obstawiam u autora...
Mam taki problem z Fabią 1.4 TDi combi 2005, od jakiegoś czasu przy pracujących wycieraczkach zanika napięcie i wszystko się wyłącza na mniej niż sekundę - nie zawsze tak się dzieje, ale dość często. Inne objawy: nie chce działać centralny (czasem działa czasem nie losowo), miałem spore problemy z alarmem (dokładany na osobnym pilocie), bo odcinał zasilenie...
bezpieczny rozruch rozruch danfoss łagodny rozruch
zmywarka amica silnik regulacja obrót szlifierka ademco express
odciąć immobilizer bojler elektryczny
Poprawa skuteczności oświetlenia w skuterze Kymco Połączenie kolumn 4 Ω i 8 Ω równolegle - co zyskam?