Tak czy siak ktoś musi obejrzeć twój samochód, w najlepszym wypadku należało by wprogramować pilota i uaktywnić funkcję sterownika radiowego komputerem, zazwyczaj jednak potrzebny jest sterownik radiowy centralnego zamka, kostki pasują od tego który jest już tam zamontowany(po lewej od kierownicy u góry deski rozdzielczej), lecz mogą nie być połączone...
Podlaczenie realizuje w drzwiach. Sprawdź bezpośrednio na "kablu" w drzwiach - podłącz na chwilkę masę i masę przez rezystor. I auto z pilota tylko się otwiera Oczywiście drzwi (zamek) zamknięte podczas testów ?
O ile pamiętam to w Fabii oświetleniem steruje bordnetz, włącznik podaje tylko sygnał niskoprądowy z poleceniem włączenia
Tylko że tam się odbijają, sam bordnez nie ma tu nic do rzeczy, jak robiłem pół roku temu hatchback to właśnie walczyłem czemu tylny sprysk nie działał, zmiana biegunów odbywała się w manetce. Wiec w sedanie powinno być podobnie z tym że bez zmiany biegunów. Ale mogę być w błędzie.
Witam Otwierania raczej nie zrobisz ale zamykanie idzie przekodować. i tutaj się Kolega myli. Udało się zrobić jedno i drugie.
Tutaj masz opisy kodowania modułu komfortu: http://wiki.ross-tech.com/index.php/Skod...
może tym schematem pomogę :?: :)
Kolego komfort 5J0959433A jest ścisłym zamiennikiem 5J0959433, więc wszystko musi działać. Kwestia tylko prawidłowego zakodowania tego modułu do twojego wyposażenia samochodu i dodaniu pilota. Nie przejmuj się że ty masz dwa złącza a nowy ma trzy, w niczym to nie przeszkadza.
niestety ,od rocznika,jesli sterowanie ma kolor czarno-nieb to w drzwiach jest dodatkowa magistrala LIN,wprowadzona bodajze po liftingu fabii
musisz vagiem zmienic kodowanie konfortu jesli ze starym masz mozliwosc diagnozy sprawdz jakie tam masz kodowanie przepisz do angola i po temacie
Podłączałem kiedyś taki sterownik i też miałem problem jak dobrze pamiętam to trzeba złączyć ze sobą po 2 przewody nie pamiętam jak to powinno wyglądać ale coś takiego np: żółty żółty z paskiem, minus- biały sterowanie otwarcie pomarańczowy pomarańczowy z paskiem minus- biały sterowanie zamknięciem
Tam jest to chore sterowanie ładuje podczas jazdy i hamowania silnikiem. Akumulator wytrzymuje 3 lata
możesz wytłumaczyć o co chodzi z sterowaniem rezystorem? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Sterowanie centralnym jest na 2 masach. Weź sobie dwie duże, zimne masy i przyłóż do czoła. A ty Kacperek wpisz w wyszukiwarkę Fabia sterowanie zamkiem i nie twórz po raz enty rozwiązanego milion razy problemu.
No tak, jak działa błysk to tylko sterowanie nawala...
Rozumiem, że zwierałeś na zamkniętych drzwiach, zgaszonej stacyjce (wyjętym kluczzyku) i oczywiście przez rezystor 180~200 ohm na otwieranie i czysta masa na zamykanie? W takim razie wbij się w drzwi i sprawdź przewody idące z wkładki (do samej wkładki ciężko się dostać bo blacha, ale wiązkę namierzysz bez problemu). Może to już ta nowa Fabia?
Witam Sprawdź jak masz odłączone radio czy ,po wyjęciu kluczyka jest napięcie na tych dwóch przewodach (czerwony ,żółty).Na jednym z nich powinno nie być napięcia po wyjęciu kluczyka.Winna może być wkładka stacyjki (wkład elektryczny)lub płetwa się zacina wchodząc do wkładki elektrycznej. Tak, to było w "starym Golfie" Oryginalnie w Fabii, sterowanie...
Ma klimatronic, jeż steruje.
Jak podłączyć centralkę jeśli sterowanie w Fabii jest na jednym przewodzie a centralka sterowana jest dwoma? Proszę o pomoc.
to tak jak pisałem . Przekaznika brak cale sterowanie ze sterownika sieci pokładowej
To nie jest stały plus tylko po zapłonie. Sterowanie z manetki jest masą. Weź też pod uwagę że silniczek podpięty bez obciążenia na krótko może działać a obciążony wycieraczką już nie.
Od rocznika 2003 sterowanie na jednym przewodzie żółto-niebieskim, tak jak w fabii z opornikiem 180ohm.
powinien to byc pin 80
Czyli jak rozumiem podłączając miernik w chwili otwierania zamka powinienem mieć 12 V na mierniku? Jeszcze pytanko. Dlaczego wszyscy piszą o jednym przewodzie a ja mam dwa? Czy to jest jakiś inny model i czy na pewno jest sterowany masą
Klucz M12 (coś jak torx, tylko 12 kątny), sterowanie z kierownicy idzie jedną taśmą razem z poduszką i klaksonem, nie ma problemu z demontażem
Do klapki można dostać się odkręcając schowek i dmuchawe z obudowy. Po wyciągnięciu wentylatora widać klapke, tylko nie będzie tak prosto przestawić tej klapki nie psując niczego, lepiej poszukać usterki. Po ściągnięciu samego schowka da sie ręką dostać do tej klapki, ona jest na dole z tyłu za wentylatorem.
Właśnie to wszystko zależy ile się "wpompuje" w wirnik i jakie jest obciążenie na wyjściu. Nie wiemy jaki reg. i jak sterowany bo nie wiemy jaka fabia. Autor żyjesz?
jeżeli fabryczny,to faktycznie dwie nasy ma żółtym i czarnym przy module koło kolumny kierowniczej,jeżeli dokładany to prawdopodobnie brązowy i biały też dwie masy.Na jednym przewodzie to jest sterowanie w fabii.
Właściwie tak jest, jak piszesz. W najprostszej wersji podłączasz trzy przewody, plus, minus i sterowanie. Jeśli ktoś nie myślał, albo centralny jest niefabryczny, to cztery, bo wtedy sygnały zamknij otwórz będą na osobnych przewodach.
Poszukuję opisu pinów sterownika silnika 1.4 MPI AQW Skoda Fabia 1 (najlepiej schemat). Konkretnie potrzebuję wiedzieć, który pin odpowiada za sterowanie wtryskami.
Silnik aex ma jeszcze linke gazu a tu jest sterowanie elektryczne i bez adaptacji nie ma szans, powiem wiecej w skodzie sama adaptacja pomaga nawet jak sie nie wyczysci przepustnicy.
Kluczyk w zamku opuszcza i podnosi szyby ( brak błędów w komforcie). ( cos mi się obiło o uszy o braku zasilania w silniku) Przecież działa. Problemem nie będzie brak zasilania. Jak w temacie- sprawdź sterowanie.
Cześć Sprawdziłem w dwuch niezależnych źródłach i wynika z nich że fabia ma sterowanie jednoprzewodowe jest to przewód żółto - niebieski słupek kierowcy złącze białe T6i/5, ale wynika z tego że na otwórz musisz wstawić rezystor 180 om niestety tego niejestem pewny.Drugie źródło dołączam w pliku pdf jest to kompletna instrukcja do alarmu Cobra niestety...
Witam, w samocodziku mam orginalny cent. zamek. Gdzie podpiac sie z alarmem aby zamykal/otwieral zamek. Dysponuje schematem z Fabii 1 i tam podpinało się pod żółto niebieski przewód w dzwiach kierowcy. Znalazłem taki w Fabii 2, ale na nim jest cały czas masa więc to nie on. Prosze o podpowiedź pod który przewód podpiąc się w Fabii 2 i czy jest sterowane...
Nikt nie jest w stanie mi pomoc. Nikt nawet schematu nie posiada? naprawde tego potrzebuje...
Sterowanie wtryskiwacza sprawdzone?
Witam Jestem na etapie montażu centralnego zamka w Skodzie Fabia 2000 r. http://obrazki.elektroda.net/44_12417326... W samochodzie jest alarm, centralka na foto. Pytanie: chodzi o możliwość sterowania centralnego alarmem, niestety nie wiem czy znajdujący się na pokładzie alarm to potrafi. Może ktoś z szanownych kolegów rozpozna co to za model...
Mam takie pytanko. Fabia ma sterowanie domykaniem szyb na tym samym przewodzie co sterowanie centralnym zamkiem. Da się domknąć szybę przekręcając kluczyk w drzwiach i przytrzymując go przez chwilę w takiej pozycji. Nie da się natomiast domknąć szyby przez przytrzymanie przycisku zamknięcia zamka (kluczyk ze sterowaniem fabrycznym centralnym zamkiem)....
Czytałem kilka tematów i podobno nie trzeba tego dokładać? Może w innym miejscu powinienem złapać sterowanie?
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Witam - moze to nie typowy pomysł ale moze zmień licznik od jakiegoś volkswagena chyba polo(sprawdz czy pasuje) moze to bedzie ok. i nie drogo kosztowało, bo skoda jest robiona na volkswagenie . Raczej odwrotnie, obecny vw polo (ibiza tez) jest skladany na podstawie fabii, ktora byla pierwsza i byla autkiem testowym volkswagena. :-) Licznik fabii jest...
Nie łączy się z żadnym sterownikiem Sprawdź czy łączy się z gateway. ponad to nie świeci w ogóle kontrolka check engine Nic dziwnego bo jej tam nie ma. Tzn fizycznie w liczniku jest ale sterownik silnika nią w ogóle nie steruje.
w fabii z komfortem sterowanie centralnym odbywa się na jednym przewodzie cienki żółto-niebieski w wiązce wychodzącej z drzwi do kabiny za pomocą sygnałów masa/masa+180ohm,domykanie szyb realizuje się poprzez wydłużenie czasu na zamknij.
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
A czy odczuwaleś ze klima jest coraz slabsza? Czy odrazu stanęła Dodano po 1 Oczywiście nie masz klima tronik a tylko reczne sterowanie
Nie znam się na tym ;) Ale ja bym stawiał, że na jednym się pojawia + przy zwykłym włączeniu a na drugim przy włączeniu spryskiwacza na szybę :)
Jakim przekaznikiem?? Zasilanie z przekaznika pompy a ecu wystawia i steruje masą
Musisz się podłączyć do przewodu co steruje z wkładki,sterowanie masą.
Także problem kolego,ponieważ zamykanie to czysta masa a otwieranie to masa przez rezystor (sterowanie jednoprzewodowe) Musiał byś jakiś układ sobie zbudowac co by sterował przekażnikami
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
(...) za domykanie szyb) do zółto-niebieskiego, stwierdziłem, że skoro przez przypadek znalazłem tę funkcję, to ją podepnę. Działa prawidłowo Kupiłem taką centralkę: Link (Modemix STER003) Jeżeli chodzi o elektrykę w samochodach, to nie mam pojęcia co się, z czym je, także prośże o wyrozumiałość. Dzień dobry, Rozumiem Twoją sytuację i z chęcią postaram...
Witam Proszę o podpowiedż, chcę podpiąć zdalne sterowanie do fabrycznego centrala. Gdzie dokładnie się wpiąć z przewodami, i jakie kolory są do otwarcia/zamknięcia. Oraz na co zwrócić uwagę przy podłączniu
dołożony uniwersalny moduł do otwierania z pilota z tego modułu wysteruj bezpośrednio motor siłownika w klapie, z pominięciem jego sterowania
Też stawiam na przełącznik. Sprawdź jakie sygnały wychodzą z niego. W starszej fabi sterowanie było przez podawanie (jednym przewodem)określonego napięcia do modułu. Stąd te rezystory w przełączniku.
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
Przekaźnik sterowany z modułu komfortu z pinu T23a/3
Witam, tak póki co informacyjnie: jest dużo lepiej po nie całych 2 tyg. jeżdżenia bez gazu. Auto podczas zapalania prawie w cale nie szarpie. Jakieś pomysły? Zakręcona butla + wyciągnięty bezpiecznik ze sterowania.
Ok, ale w fabii jest juz tzw.moduł komfortu, który steruje oświetleniem wnątrza. Pytanie czy pod ten moduł istnieje możliwość podłączenia alarmu w sposób o którym pisałem w poprzednim poście?
podłacz je bez komfortu , tak zeby przełaczniki sterowały bezpośrednio silnikami (za pomocą przekaźników)
Sprawdź bezpiecznik opisany jako sterowanie lusterkami, jest to pierwszy bezpiecznik w pierwszej linii bezpieczników tej zaczynającej się od środka reszty bezpieczników.
nie chodzi o podanie plusa,seat ibiza model 2002,tak jak polo i fabia ma sterowanie zamkiem na jednym przewodzie masa/masa180ohm i na tym przewodzie realizujesz również domykanie szyb przez wydłużenie impulsu jest to przewód cienki żółto-niebieski i wychodzi z drzwi kierowcy,pozdrawiam. Dodano po 4 jeszcze porada,ja łapię go w przelotce gumowej między...
Sterowanie jeden przewód z rezystorem.Tak podłączyłeś?Opisane w sieci.
Odłącz sterowanie z wkładki i zobacz co będzie.
Jeżeli jest 0 to przynamniej teoretycznie sterowanie jest prawidłowe. Przed wymianą sterownika można jeszcze sprawdzić przejście przewodu sterowania zaworu -przy sterowniku kostka 16 pinowa pin 15 i pin 1 przy sprężarce (przewód czarnozielony), pin 2 przy sprężarce stała masa. Sterowanie zmiennym wypełnieniem.
To zapodaj żarówke 2 W na sterowanie pompki paliwa. I widzisz czy jest czy nie.
Za to jak i za sterowanie centralnego zamka odpowiada zamek więc trzeba go wyjąc i sprawdzić czy działa.
Nie ma wspolnego jak sterujesz z drzwi ale jak z pilota to ma .
jak podłaczyc centralny zamek do alarmu. fabia 2002 rok , jak to jest sterowane?
Ok rozumiem. Ale czy jest to konieczne. Jakie minusy ma moje podłączenie względem "sterowanie minusem"
Na takie prądy silnik i całą elektronikę potrzebną do regulacji jego prędkości znajdziesz we wspomaganiu elektrohydraulicznym Fabia/Polo/Ibiza. Używka to niedroga sprawa.
Może ustaw palce w pozycje środkową szkło i wtedy steruj joystickiem. Często tak miałem w lusterku elektrycznym
A mnie się wydaje, że wpis o roku 2000 jest mylący. Nie wszystkie miały przed i nie wszystkie nie miały po. Obstawiam coś z układem paliwowym lub wydechowym. 5A to 60W, w coś ta moc się musi zamienić, najpewniej w ciepło, a to nie w kij dmuchał. Fabia co prawda od początku była na wtrysku ale może miała jakiś podgrzewacz kolektora? Albo wyjątkowo prądożerny...
Proponuję sprawdzić czujnik zamontowany na wielozaworze w butli. Może ma gdzieś zimne luty i styka z masą. Może Pan go spróbować wykręcić i zobaczyć czy się rusza np: przy pomocy śrubokręta. Jeśli to nie to to w takim razie sam przełącznik i sterowanie broi. Pozdrawiam
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
w wartosciach na przelacznikach nic sie nie zmienia. dziwne jest to , ze jak podmienilem silniczki ( one sa z modulami ) to silnik dzialal ale tylko z przycisku sterujacym okno pasazera na module (silniku) jest sterowanie jedna masa ale tylko gdy nacisne opuszczanie
180ohm to raczej w nowej fabii,polo i seacie gdzie sterowanie i komfort jest na jednym przewodzie,ale może sie mylę?,w nowszych octaviach podłączam sterowanie w drzwiach,na 100% dwie czyste masy,a to jest pierwszy model.
Jest dwie wersje tego (podobnie jak sterowania szyb) ale obydwie mają podłączenie masa, +12V po stacyjce i sterowanie. Jak się nie mylę to predlift i polift albo coś w tym stylu. Jeśli chodzi o konkretny protokół sterowania, to nie zajmowałem się tym, bo zakupiłem przejściówkę do sterowania chińską nawigacją na Androidzie i jakoś to działało (jakoś,...
Jak na razie nie stwierdzono w ogóle czy pompa podaje jakikolwiek olej. Jeżeli jest zalana i sprawna to musi tłoczyć. Maglownica gdzieś przepuszcza i wsio. Wymienić maglownicę i problem zniknie. Tu są tylko dwie rzeczy - zintegrowana pompa ze sterowaniem i zbiornikiem i maglownica.
Uszkodzony moduł od sterowania szyb. Nie jest on diagnozowany. Przerabiałem to w Skodzie Fabii.
Jaki błąd wyskakuje? I czy przewody od linii CAN mają przejście np do drzwi pasażera? Są to skrętki dwóch przewodów pomarańczowo-brązowego i brązowo-zielonego (wg schematu Tolerance). Po podaniu tego prądziku na czarny przewód sterowanie szyb działało?
CAN H i Can L służą do podłączenia alarmu CAN. Tego nie potrzebujesz. W drzwiach przy kasetce tego "zółto-niebieskiego" przewodu nie znajdę ? a wcześniej napisałeś: Na wyjsciu z centralki Noxona pojawia się "-" jednak po podpięciu go po ten "niebiesko/żółty"(pin7 w kostce wchodzącej do kasety zamka) żadnej reakcji z strona auta. W takim razie jest,...
Sprawdź czy wyłączniki nie były zalane słodkimi napojami, chemią do prania tapicerki etc.. U mnie właśnie był przypadek zalania włącznika sterowania szybami po stronie kierowcy prawdopodobnie chemią od prania tapicerki. Wszystkie styki dosłownie "zarosły" zielonym nalotem. Też zacząłem od sprawdzenia wiązki jak się okazało trochę na wyrost bo przewody...
Witam mam problem z pompą dodatkową obiegu płynu chłodzenia mianowicie chodzi o to ze doszlo do zwarcia w pompie i stopilo całą kostke od niej. Zalozylem nową oryginalną pompe a wtyki do niej dorobilem. Każdy przewód jest zarobiony w termokurczce próbowałem zamieniać kable ale wyskakuje błąd "zwarcie do masy",czy jest do tej pompki jakis bezpiecznik...
Wydaje mnie się że ten z "e" umożliwia sterowanie centralnym z pilota ale sprawdz w googlach...
No i? Podłącz kompa i sprawdź co słychać EPS. Samą kontrolką steruje licznik więc może tam problem. Wspomaganie działa normalnie?
plus, minus, sterowanie kanału A i sterowanie kanału B
Witam. dzisiaj inatalowałem centralny zanek w skodzie fabii. chce teraz zamontować alarm. Wiem ze sterowanie z alarmu następuje z "-" Wiem tez ze trzeba podłączyć pod przewód niebiesko żółty. Niestety u mnie nie ma takiego przewodu. tzn na wtyczki (biała) dzwi dochodzi taki przewód ale za wtyczką dalej nie chodzodzi taki do siłownika są tylko kolory...
Tnij oba niebieskie. Tam jeden przewód odpowiada za lewą stronę a drugi za prawą. Jeden niebieski będzie podłączony do czarno-zielonego a drugi do czarno-białego w instalacji auta. Niebieskie to kierunki, brązowy/biały to sterowanie centralnym zamkiem, czarny to masa a czerwony plus. Następnym razem dawaj lepsze zdjecia. To ze zdjęcia to nie moduł komfortu...
To co steruje centralnym zamkiem, zamykaniem szyb z pilota itd ?
Ponieważ jestem leniwy i mam sklerozę na jesieni 2005r. zrobiłem w końcu do swojej fabii włacznik świateł dziennych. Sterowanie to sygnał zza bezpiecznika pompy paliwa. Ponieważ w fabii nie ma przekaźników świateł mijania i drogowych przy okazji kupiłem zestaw dwóch przekaźników z podstawkami i kabelkami przeznaczony do malucha i polutowalem wszytsko,...
przepustnica czyszczona. jak mam sprawdzic modul?
Sprawdź czy w momencie zmiany położenia klapki w wtyczkę cokolwiek jest napięcie żarówka wystarczy. Jeśli nie szukaj bezpiecznika. Sprawdź silniczek klapki cy reaguje na napięcie 12v zasilacz czy z akku. Jeśli nie to silnik uszkodzony w leosiu miałem podobny przypadek. Wejdz w blok elektryki i szukaj tam czy coś innego nie nawala silnik steruje obiegiem...
Podejrzałeś zakładkę odchyłkę o której wspomniałem? Tam masz dojść do zera w odpowiednich punktach - może cały wykres ale raczej punkty na mapie się podnosi. (oczywiście jak je zaznaczysz bo inaczej sterujesz całym wykresem mnożnika).
Witam, czy wycieraczki w Skodzie Fabii II 2012r. sterowane są z modułu BCM? https://obrazki.elektroda.pl/7047406900_... Wycieraczki przestały działać, nie mogę namierzyć przekaźnika, może ktoś się orientuje, gdzie znajduje się przekaźnik wycieraczek? Czy może występuje w samym BCM lub innym module? Moduł ma nr 6R7937086M, czy moduł...
Lub przekaźnik w czujnik temperatury sterowany z rozrusznika. Nieraz działa nieźle.
kontrolka świec żarowych jest zarazem kontrolką awari systemu sterowania silnika o ile to silnik tdi lub sdi
Według kolegi moto-kord A11 jest pinem sterownika połączonym z alternatorem być może to jest ten pin.Do alternatora dochodzą trzy przewody plus akumulatora,przewód obwodu wzbudzenia i przewód modulacji przez sterownik.To on głównie steruje prądem wytwarzanym przez alternator.
Tak więc mimo tego, że pompa jest już dobrze uszczelniona i nie miała oznak korozji elektrolitycznej wysiadło w niej sterowanie. Po regeneracji jest OK. Dzięki za pomoc...
W 2005, tak jak w starszych bez zmian: czarny po stacyjce, czarno-czerwony sterowanie rozrusznikiem, w sdi nie wiem co odciąć innego.
To tak: Do diagnozy sprawdź bezpieczniki: nad akumulatorem pod pokrywką od lewej licząc: trzeci 40A oraz ósmy 30A oraz Stały + z aku do sterownika jedenasty 5A (bez niego nie będziesz miał biegu 1) Po sprawdzeniu bezpieczników pora sprawdzić moduł 1J0919506M https://obrazki.elektroda.pl/1448291700_... Na wtyczce 6 pniowej 1 to stały...
fabia sterowanie zamkiem sterowanie świateł fabia sterowanie centralnego fabia
wsady sterowników instrukcja still messer spawarka
claas dominator claas dominator
Koniec poczty @neostrada.pl - co zrobić? Fujitsu 7000LCD150 - Specyfikacja i Zastosowanie