No dobra. Wiem jak zdjąć tapicerke przednich drzwi. Jak to zrobić z tylu. Jak wyciągnąć korbke od szyby?
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
Prosty temat tylko troche grzebania, ja bym zaczął od wiązki idącej w gumie do drzwi kierowcy i przełącznika w drzwiach kierowcy może wodą się zalał, a potem dopiero dalej szukać.
Sprawdź zasilanie obciążając na głównej wtyczce dwoma halogenami.Te pompy często psują się np.podciekając wodą poprzez wtyczki.Masz pewność,że druga jest sprawna?
Kolega sprawdzał przeguby na prawie całym skręcie?. Stan uszczelniacza wskazuje na wodę.
Naładuj dobrze akumulator. Dobrze by było żebyś go wymontował z samochodu i sprawdził poziom elektrolitu. Jeżeli widać płytki uzupełnij wodą destylowaną. Spotkałem już się z problemem w fabii (nie wiem jaki modeli jaki był silnik) ale wystarczyło odłączyć kleme z akumulatora na ok 5-10 minut, w tym czasie zresetował się komputer i auto odpaliło. Więc...
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Czysta woda jest
czy znane są Wam problemy z ich ewentualną nieszczelnością ? Jeśli tak, jak sobie poradzić ? Taśmą zbrojoną ? Silikonem ? Jednym i drugim ? Rozumiem, że jest to auto 4-ro drzwiowe? I pasażer z tylu za kierowcą ? Jeżeli tak to ten problem z wodą w tym miejscu w Fabiach jest znany nieomal od początku jej produkcji. Poszukaj/poczytaj w necie. To jakaś...
witam. a powiedzcie mi jak to jest mozliwe ze objawia sie tylko w zime i auto przejezdzilo tak prawie rok? Otóż każda ciecz jak i również smar ma inną lepkość w wysokiej jak i niskiej temperaturze. W dni ciepłe czyli w lato smar w łożysku oporowym jest na tyle rzadki, że smaruje łożysko a co za tym idzie nie słychać jego pracy. W dni chłodniejsze zaś...
Miałem u siebie podobny przypadek, woda dostała się do sterownika LPG i musiałem wymienić na nowy.
Te fabiany maja wade fabryczna. Gnija wiazki elektryczne w komorze silnika ktora laczy sie z kabina i zapalaja sie czasem kontrolki od wspomagania itp. Problem w tym ze plyn z spryskiwaczy sie na wiazke dostaje i woda
Rozrząd komplet czyli paski, rolki, napinacz i pompa wody.
Po sprawdzeniu wiązki i odpięciu wtyczek od Airbagu, ABS i od pompy wspomagania, okazało się że problem jest pompa, auto odstawiłem do warsztatu celem jej wymiany, przyczyna tkwiła w pompie została zalana wodą.
Woda w pompie.
Wymienialem tylko raz. A czy istnieje cos co doleje do oleju i to jakos sprawi ze ta woda szybciej wyparuje???
Własnie to robiłem podobne objawy 1.zdejmij osłone maglownicy zobacz czy nie zebrała sie w niej woda co powoduje rdzewienie sworznia przeczysc przesmaruj i powinno zadzialac mialem identyczny problem jak ty
Uwierz mi, że nie ma 🤣🤣 Ten korek to jednolity wtrysk z tworzywa sztucznego z namalowanym symbolem termometru czy coś. Nawet nie muszę być mechanikiem samochodowym, żeby umieć stwierdzić, że przedmiot, który mam w ręku, złożony jest z jednego komponentu. Kojarzysz termofor? Taki gumowy worek, co się gorącą wodę nalewa? On ma korek. I u mnie w baniaku...
Ciężko powiedzieć, w moim wypadku okazało się że miałem "wodę" w kablach.
czyli tak jak by dostawala za duzy "prad" przyspieszala co z atym idzie zwiksza sie cisnienie i latwiej sie skreca. kable z pompy ida do? widac cos czy gina w odchlani? :)
Zdarza się, że może być woda. Sprawdź to. Pozdrawiam
Cześć kolego. Uszkodzone mogą być przełączniki te od szyb w drzwiach kierowcy. Są bardzo narażone na wilgoć, wodę. Stała usterka w samochodach. Spróbuj przeczyścić je .
Po 1 wypadało by podpiąć diagnostykę to naprowadzi na problem po 2 masz problem z masą lub zasilaniem czyli czystość przewodów masowych i plusowych, po 3 na podszybiu po stronie kierowcy jest złącze które łączy komorę silnika z wnętrzem auta czasami tam się dostaje woda.
Polej tą naklejkę wodą, szybciej odczytasz napisy. Próbowałeś to umyć?
Obejrzyj dokładnie czy nie jest dodatkowo mocowany boczną opaską ? Od dołu ten filtr ma plastikową śrubę, którą okresowo powinno się lekko odkręcać aby wypuścić ewentualną wodę. Może ona haczy o obudowę? Może uda Ci się dłoń tam włożyć i "wymacać" co jest grane ?
Jeżeli do weekendy nic się nie zbierze to opłukam wodą
Rozwarstwiony bezpiecznik często powoduje zaniki działającego wspomagania.Raczej nie w tym przypadku.Uszczelniacz jest montowany w korpusie pompy pod łożyskiem.Może być płyn w elektronice,ale prędzej woda przez nieszczelne gniazda.Najlepiej wymienić całą pompę.
To nie woda, usterka jest naturalna, brak wpływu innych czynników. Jest uszkodzony element który widzi nawet VCDS.
Pilot miga podczas przyciskania, w drzwiach też coś tam miga przy baczku. Zamek stoi(nie wiem czy klucz w ogóle ten) klucz wejdzie ani lewo ani prawo. Może woda w zamku zamarzła.
Witam. Wymiana deski to ostateczność. Fabia ma problem z wiązką el. na podszybiu przy lewej podłużnicy. Pije wodę, zaglądnij do niej, może już zgnita i robi zwarcie.
Radze wymienić Swiece zapłonowe na jedno iskrowe. Jak to nie pomorze to zobaczyć wiązke przewodów która idzie za filtrem powierza,poprostu gnije. Woda która zpływa z podszybia dostaje sie do wiązki tam pażera przewody.Trzeba rozciąć wiazke i osuczyć,później tylko związać opaską i ją podnieść wyżej.
Specjalnie odpaliłem inny schemat. I wiesz co ci powiem ? Lelesz wodę jak nic. Pin 1,2 to zasilanie 5v. Szkoda pisać.
Wiesio może mieć rację - w Fabii na lewej podłużnicy pod maską leży wiązka kabli i ona lubi sobie pięknie franca zgnić. Zerknij: https://www.youtube.com/watch?v=Ct5_eASx... https://www.youtube.com/watch?v=KvpiNKnh... Trochę OFFTOP ale może się komuś przyda. Generalnie w Fabii kilka rzeczy trzeba przypilnować: 1. Ma być czysto na podszybiu bo woda z...
Czyli to jest celowo z lewej strony sygnalizowane żeby było widać w lusterku czy coś? :) Czy brak masy przypadkiem nie objawiłby się całkowitym brakiem świateł? Tak tylko sobie spekuluję. Znalazłem problem. Szukałem go w naprawianej wcześniej lampie, a problem był po drugiej stronie przyczepki. W przedniej lampie gniazdo żarówki było zalane wodą. Dzięki...
Ja ją mam od trzech no czterech miesięcy. Sprzedający mówił że bierze olej, nawet czytałem że te silniki 1,2 lubią olej ale żeby aż tak. Dodano po 1 Czyli wymiana na gęściejszy olej nic nie da? Ten Castrol to jak bym wodę wlewał do silnika.
woda w pompie pewnie i tyle na temat
Ciężko mi dojść gdzie cieknie. Nie mam kanału a od góry nie widać miejsca wycieku. Ktoś mi podpowiedział, że kontrolka się mogła zapalić od zbyt niskiego poziomu płynu a nie przegrzania? Czy to może być prawdą? Mógłbym zalać układ wodą na czas dojazdu do mechanika?
Sprawdź czy na podszybiu nie masz wody. Możliwe że woda przedarła się do środka i robi zamieszanie.
Nie wysusze tego w ciepły słoneczny dzień otwierając drzwi i czekając. Naciskając palcem wykładzinę na podłodze robi się kałuża. To nie jest tylko mokre czy wilgotne. Tam stoi woda.
Sprawdzone. Wiązka jakimś cudem nie leżała na podłużnicy w kałuży wody, ale i tak jest w niej sporo wilgoci. Przewody są jednak w dobrym stanie, żadnych uszkodzeń spowodowanych wodą A szyby? Nadal działają tylko przez jakiś czas. Ktoś ma jakiś pomysł?
Witam, trafiła do mnie z 2 lata temu Fabia miała korozję w okolicy rantu przedniej szyby. Szyba wyjęta, oczyszczone miejsce cortaninem, przesmarowane, potem podkład na blachę itd, i co? Znowu wyłazi rudy! . To robota pewnie tych cepów od wymiany szyb, setki aut już z tym widziałem, to u nich na porządku dziennym jest. Przy wycinaniu starej szyby jadą...
Sprawdzę to bo w serwisie mi powiedziano że jakaś folia jest pod tapicerką, która ją ochrania przed wodą i ona może być dziurawa i tak się może dziać. Zdejmę tapicerkę i napisze co było przyczyną. Pozdrawiam.
Lub dostała się woda do korpusu pompy i zaczyna powolutku nadgryzać scieżki.
Nie wiem gdzie jest umieszczony moduł pod deską. Prosciej bedzie w drzwiach. Ok. Dzieki za pomoc. P.s bhtom nie bij nie potrzebnie piany bo ci pikawa stanie :) Nie wkładaj sterownika w drzwi jak się tam dostanie wilgoć (woda deszcz zima mróz) to będziesz musiał zaraz wymieniać Najlepiej umieść sterownik pod kokpitem nad lewą nogą kierowcy
jakąś wiązkę przewodów robili mi już ze 2 lata temu na przegladzie gratis podobno Skoda tak zalecała bo gdzieś się woda zbierała. czy o ta wiązkę chodzi???
Wybija wodę , przez chwile jest dobrze potem woda idzie w góre i biały dym zaczyna pakowac z rury
spr.wiazkę w komoze silnika z lewej str.przy podłuznicy-strasznie tam gniją kable.jak nic nie znajdziesz to przynajmniej wylejesz wodę z pod gumowej izolacji.
Możesz też zdjąć rurę niskiego ciśnienia, wsadzić w szklankę z wodą i zobaczyć czy bombluje, posłuchać czy syczy. Ogólnie musisz stwierdzić czy problem wynika z tego że "gaz się nie zamyka" czy właśnie z tego o czym koledzy piszą, że zawsze w rurze zostanie i gdzieś musi ulecieć.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zanim cokolwiek wyślesz, jeszcze raz zobacz wiązki. To 50 % problemów z tym błędem. Reszta, to woda w elektronice i samo uszkodzenie czujnika.
Alternator wymieniony, na inny używany jest ładowanie 14.54v, kontrolka gaśnie. Ale problem z zasilaniem hydroagregatu, i poduszkami. Co prawda nie wykasowałem błędów. Może dlatego jeszcze świecą. W ogóle przednie światła w ogóle nie mają zasilania. Mam pytanie gdzie jest tak kostka, która powoduje te częste usterki elektryczne ? Moje auto było zalane...
Podmień bat antenowy. Czasem zdarza się, że pękają w podstawie. Możliwe jednak, że padł ci wzmacniacz antenowy lub separator. Podmień separator. Podłacz też radio na zwykłej antenie. Wtedy ustalisz gdzie leży usterka. Wzmacniacze też się psuły. Zazwyczaj do środka wlewała się woda. Byłeś ostatnio na myjni?
Często pompa rdzewieje i łapie wodę do elektroniki zostaje regeneracja bądź wymiana. Często też gnije wiązka podłużnicy lub samo gniazdo w pompie.
Majster ma rację, teraz musimy się dowiedzieć czego brak, czy jest zasilanie i sterowanie cewki przekaźnika, czy jest zasilanie na styki robocze przekaźnika. Czy zasilanie wychodzi po zamknięciu styków przekaźnika. Być może, że sterownik nie ma zasilania właściwego i nie zapina w ogóle przekaźnika lub siedzi gdzieś dawne zabezpieczenie przed kradzieżą...
Udało ci się znaleźć usterkę bo mam ten sam problem. Wiązka przejrzana, przepustnica podmieniona, cewka podmieniona, czujnik temperatury wymieniony (przepuszczał płyn do kostki), w kostce czujnika położenia wału była woda, i parę innych rzeczy posprawdzanych i dalej to samo
Po krótce, problem z pompą mam i ja - wymiana tranzystora. Mała korekta do rozbiórki pompy. Żeby odkręcic pompe olejową wystarczy odkręcic te 2 śruby gwiazdkowe. Tych torksowych nie potrzeba odkręcać A teraz pytania do tych co juz cos robili: Czy pompę można sprawdzic poza samochodem (chociaż częsciowo)? czy pompa może choć przez chwile chodzić "na...
To postawił bym na pompe, albo przerwy w linii CAN pod sterownikiem silnika na podłuznicy jest wiązka która często gnije poruszaj nią jeśli przestanie sie wogóle komunikowac masz rozwiązanie. A jeśli dostaje sie woda do środka pompy to mogła sie uszkodzić.
ok. już znalazłem moją usterkę. Wyjąłem pompę wysuszyłem porządnie suszarką gniazdo od zasilania , przeczyściłem styki benzyną i działa. Nawet kontrolka sama zgasła a wspomaganie chodzi jak masło. Zauważyłem też, że jeden drucik w gnieździe od zasilania (tego mniejszego) był skrzywiony i nie podłączony. Jeśli chodzi o moją diagnozę to myślę, że woda...
Prawdopodobnie (najczęściej) woda wewnątrz obudowy pompy w okolicy płytki ze sterownikiem. Czasami po rozebraniu daje się to uratować, ale najczęściej wymiana całej pompy.
Moze byc tez objaw ze silnik pracuje np na 3 cyl. Moga falowac obroty. Mozna potwierdzic uszczelke polewajac miejsce laczenia lekko woda najlepeij goraca
Witam Poszukaj na elektrodzie pompa elektryczna to jest to samo co w polo. Sprawdz czy zasilanie dochodzi jeśli tak to jest płytka zwarzona miałem to w polo woda się dostała przez wtyl zasilania Pozdrawiam
Zarzekała się żaba wody.
Wtedy auto miało 6 lat. Kolega miał taką samą fabie, ten sam rocznik i miał ten sam problem. Z tego co pamiętam to przewody leżą na półce dolnej zderzaka. Jak tam dostanie się woda to poprostu leżą w wodzie. Pewnie stąd uszkodzenie. ps. W mojej Fabi po tym zabiegu do dzisiaj wszysko jest ok i czujniki działają bez zarzutu :)
Witam jak sprawdzić szczelność dolotu ? Szukałem góra silnika sprawdziłem węże opaski i nic nie widać a sonda lambda na wolnych obrotach dochodzi do 23.1 %. Psikałem wodą z płynem i też psikałem PLAKIEM i obserwowałem parametry Sondy lambda i nic tak samo. Czy wydech może mieć coś wspólnego katalizator dziurawy ? Proszę o pomoc
Czy ktoś może poradzić co robić? Poszukać elektromechanika który nie pie***li bzdur klientom . W obu stosowanych pompach wspomagania firm KOYO i TRW są stosowane silniki bezszczotkowe. Przeciążenie obwodu następuje w wyniku zwarć spowodowanych wodą i skutkami korozji. Sama wymiana płynu wspomagania niczego nie załatwi. Odczytałeś błędy?
Klasyczne...... Woda/płyn zamarzł a ciśnienie z pompki rozłączyło przewody na łączeniu. Nic tylko rozebrać i dotrzeć do tego miejsca i przewód połączyć.
Ładne. Ale u Ciebie tego nie ma ? Ciesz się że nie masz Fabii lub innego przypadku z nowszej grupy VW. Tam dopiero jest zabawa! Siłowniki zintegrowane z krańcówkami drzwi a niektóre w stalowych obudowach nitowanych na nity jak w moście Poniatowskiego.Bez ruskich wierteł nie podchodż. A w środku....rety.Najlepsze sa chińskie mikrowyłącznki, takie jak...
Ja bym zaczął od wycieraczek wiadomo sa pod szybą leje sie na nie woda wiec sprawdził bym połączenia od wycieraczek czy nie robią zwarcia. I czy samochód jak zgaśnie potem od razu normalnie odpala ?
W Fabii sprzęgło nie ma linki, a siła przyłożona na pedał sprzęgła jest przenoszona do sprzęgła za pomocą nieściśliwego płynu, jeżeli jest tego płynu w układzie za mało lub do płynu dostała się woda (wtedy substancja staje się ściśliwa) Idź lepiej już spać, bo dawno na tym forum takich bzdur nie można było przeczytać. Alternatywną fizykę tworzysz....
Pewnie coś się dzieje z alternatorem. Dostał wody i zrobiło się gdzieś zwarcie. Potem alternator się rozgrzał woda odparowała i zwarcie puściło. Zaczął bym od naładowania do pełna akumulatora i zmierzenia ładowania.
Przeważnie pada czujnik kąta skrętu i nie podbija obrotów pompy. Objaw przy wolnym kręceniu chodzi lekko ale szybsze kręcenie jest z oporem. W blokach pomiarowych wspomagania ładnie widać obroty pompy jak mimo ruchów kierownicą stoją na 1300 RPM to problem z czujnikiem kąta, przewodami albo w samum sterowniku pompy zrobiło się zielono. Przewody często...
Witam !!!! Miałem do czynienia z takimi objawami. Przeważnie jak nie widać samochodu, to głównie występują 2 rzeczy. Albo coś się dzieje z czujnikiem halla, modułem zapłonowym. Jeżeli nie to, to jak to w naszym kraju bywa, częstą przyczyną gaśnięcia samochodu, jest po prostu słabej jakości benzyna. Wytrąca się z niej woda, ewentualnie może być zatkany...
Może padła pompa wody .
witam, chyba fabianki miały ten problem z przewodami na scianie grodziowej, ze woda wlazła ale nie wylazła :D i robiły sie dżdżownice z izolacji, moze tam poszukaj problemu, powodzenia
Ne żadne wtryski. Ubywa wody/oleju?
Pompa cieczy jest taka sama w tych dwóch wersjach rozrządu. Ten zestaw 530 0090 30 bedzie ok.
Problem znany. Trzeba sprawdzić wiązkę na lewej podłużnicy. Zgniła od wody.
Jak przełącza bez problemu jak osiągnie 35 C temperatury wody .
Podwieszanie niewiele pomaga. Fak, jest tam takie korytko w którym woda się gromadzi, tam też wiązka robi "kolanko". Głównym winowajcą jest wężyk spryskiwacza który idzie razem w przewodami w jednej wiązce.
fabio mógłbyś wyjaśnić bardziej z tym przepływowym podgrzewaczem wody ?
fabia 2001r 1.4mpi comfort Zgniły piny w czujniku prędkości (Do złącza dostała się woda). Po wymianie czujnika i wtyczki (też ucierpiała) po włączeniu zapłonu prędkościomierz i licznik kilometrów działają, można to sprawdzić kręcąc ręcznie czujnikiem prędkości lub po zmontowaniu zwyczajnie popchnąć samochód i tez wskazówka sie wychyla. Niby wszystko...
dzis pojade na kompa - tylko slyszalem, ze 99% uszkodzen wspomagania spowodowane jest usterka wiazki, na ktora leje sie woda z podszybia i w takim wypadku czesto nie mozna sie polaczyc z jednostka sterujaca wspomaganiem - zobaczymy.
na TCe też się coś znajdzie. Tak napisałeś, uogólniając. Swoją drogą to marketingowcy robią ludziom wodę z mózgu nazywając różne rzeczy prawie lub dokładnie tak samo. Pamiętasz słynne TDI.... Nawet na psiej budzie było napisane...
A sterownik silnika nie pływa w środku we wodzie.
jaki zestaw możecie zaproponować kupić dla mojej skody . rocznik 1999 65 tys. km cena to koło 500 zł plus pompa wody
Mam pytanie' FABIA I (6Y2) 1.2 (AWY BMD) 1198ccm 54KM/40kW 2001/07-2007/04 Przy tłumiku zauważyłem na takiej jakby "podłużnicy" 2 nie zaślepione otwory, jeden jajkowaty drugi obok mały i pytanie brzmi czy są to jakieś otwory żeby ewentualna woda się tamtędy wydostawała jak gdzieś do profila się dostanie woda czy po prostu ktoś podwędził zaślepki? Wygląda...
Witam.Moze byc tak jak piszesz w obu przypadkach.Moze sie zdarzyc,ze wlasciciel ktoregos z tych samochodowmktore parkuja obok ciebie ma te same fale radiowe na pilocie co ty,aczkolwiek zdarza sie to bardzo zadko.Tak samo mozesz miec zwarcie na centralce zamka centralnego i dlatego otwieraja ci sie drzwi.sprawdz sobie centralke,czy nie ma w srodku wody...
Witam serdecznie. Pacjent to skoda fabia I kombi silnik 1.2 Zaświeciła się ikonka od oleju sprawdziłeam poziom. Było bardzo malutko więc dolałam olej ...po 3 dniach znowu kontrolka...chciałam dolac odkręcam korek oleju a tam skorupa ...jakby zamarzł. Nie zgęstniał....tam jest skorupa kompletna...myślałam że może jakaś woda przy korku więc rozgrzałam...
Pompa wymontowana , diagnoza : dostała się woda do środka tam gdzie jest silniczek i popaliło się troszkę. No i niestety bez nowej się nie obejdzie:cry: Dzięki wielkie za zainteresowanie się moim problemem !!!!!
Piszę z innego konta: Tak tylko żeby zakładać pompę trzeba wiedzieć że to jest jej wina. Właśnie wróciłem od mechanika. Niestety jadąc do niego kontrolka zgasła wspomaganie zaczęlo działać idealnie. Po podłączeniu komputera parametry pracy pompy były normalne, czujnik skrętu był oznaczony jako "tak" czyli chyba że widoczny . W głównym menu pokazywalo...
Witam Serdecznie ! Moi drodzy mam problem z wilgocią w drzwiach. Jest to dość popularna usterka która usunąłem i woda już do środka nie cieknie. Ale został problem ponieważ w drzwiach zbiera się wilgoć i jak otworze szybę i zamknę to od wewnątrz szyba jest mokra i ta wilgoć paruje w środku auta... Otwory pod drzwiami są udrożnione i woda nimi bez przeszkód...
Zderzak do zdjęcia ,pod nim są mocowania. Uważaj przy mocowaniu wentylatora jest mocowany bezpośrednio na płacie
bardzo dziękuję, lepiej nie można wyjaśnić. Zabieram się do roboty, ale mam jeszcze pytanie - na jak długo i do jakiej temperatury mogę uruchamiać silnik w tej sytuacji celem sprawdzenia szczelności połączeń? Bo dzisiaj przejechałem 6 kilometrów, ubyło przez tę dziurkę około 100ml, nie tylko tą dziurką, bo zauważyłem , że kapie z pokrywy termostatu,...
czasami ładowanie akumulatora to tak jak byś chciała nalewac wodę do dzirawego wiaderka. Akumulator może byc juz stary, i mieć za dużą rezystancję wewnątrzną-mówi się że "nie trzyma" lub jest "za miekki"
Pisałem wcześniej, do sprawdzenia błędy w: -zestaw wskaźników (słowo adresowe 17) -interfejs diagnozy szyny danych (słowo adresowe 19) Na moje oko sieje zakłóceniami w sieci CAN pompa wspomagania (być może woda w niej, częste). Jeżeli w 19 będzie błąd "komputer pomocy w kierowaniu J500-brak komunikacji" to już wszystko jasne.
A te liście to skąd sie wzieły, drzewko masz w aucie, czy stawiasz pod drzewem? Jak bys auto w jesieni oczyszczał z lisci to bys tego nie miał, w końcu samo tam nie urosło. Zaraz powiesz skąd piasek w obudowei filtra powietrza, który jest na wys 1m, przeciez tam nikt tego nie nasypał, a jeździsz po asfalcie, albo skąd sie woda bierze w filtrze paliwa...
czy jest możliwość żeby manualnie, namacalnie, lub wizualnie stwierdzić obecność poduszek powietrznych w tym samochodzie? Jest , wypinasz kolejne zapalniki i testerem sprawdzasz czy błąd został zarejestrowany w sterowniku( na wypadek odcięcia kabla i zamontowania na kablach oporników). Trwałość ładunku określa producent , czas eksploatacji, pod warunkiem...
Może skropliła się woda w zbiorniku paliwa i nie raz trochę jej podbiera.Też będzie szarpał.Dobrze jest też raz na jakiś czas przepalić mu rurę , aby się odmulił.Nie raz to pomaga. :|
Pogrzebałem trochę w obu autach i wiem już coraz więcej. 1. Octavia ma Webasto sterowane po LIN i diagnozowane po CAN. Nie ma możliwości diagnostyki po pin 2 czyli tym co idzie do telestartera. Telestarter jest sterowany po LIN i to właściwie wystarcza do sterowania załączeniem i wyłączeniem. Po CAN idzie wszystko inne. Diagnostyka oraz ustawienia czasu...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Posprawdzałem parę rzeczy i kilka faktów mnie nurtuje. Odkręciłem co potrzeba i moim oczom ukazała się wiązka, którą jak odwinąłem z taśmy, w palcach poczułem wodę. Na lewej podłużnicy te kable sobie leżały i gniły w wodzie. Z tego co wiem, typowa usterka dla Fabii I. Na 1. rzut oka stan wiązki nie był zły. Jeden kabel miał zerwaną izolacje, ale wciąż...
czujka wodą piaskowanie wodą bąble wodą
oleju skrzyni biegów sharan canon pixma reset czyszczenie układu hydrostatu
magnetofon zwalnia obroty domofon otwieranie
Niestabilne wskazania temperatury w Ford Kuga Magnetowid nie przełącza z LP na SP - diagnostyka i naprawa