czujnik przy pedale stopu jakieś 20-30zł Tylko uwaga! Jest specjalna procedura montażu!!! jak nie wiesz jak to od razu zepsujesz nowy.
Czy ten czarny to antena?
Zmień cewkę zapłonową i świece .
OE177 będą ok
Spróbuj założyć pierwsze lepsze od Warszawy, Żuka. Licznika nie spalą bo tam nie paliły. BOSCH 0 242 240 593 DENSO K20TT MAGNETI MARELLI 062000774304 FEBI BILSTEIN 13530 CHAMPION CET2 BRISK 1462 NGK 91015 BERU Z90
Denso IK16TT irydowe, ~30zł/szt.
Szarpanie wystąpiło po wymianie świec?
Z wypiętym załącznikiem też się świecą ?
O ile dobrze pamiętam to nawet podstawienie innego stera powinno zadziałać jeżeli chodzi o iskrę. Nawet bez synchro z immo bo ono blokuje kluczowanie wtryskiwaczy. Czyli wpinasz wtyke i sprawdzasz.
Kontrolki były wcześniej i przestały świecić czy kupiłeś auto i nie świeca od początku jak je masz?
Powodów może być kilka. Zamień ze sobą świece tak jak napisałem wyżej, jak błędy nie przeją na pozostałe cylindry to podmień cewkę.
masz coś z czujnikiem temperatury zrąbane albo sam czujnik albo okablowanie
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Czy jest iskra na zalewanej świecy?
Witam , czy odczytane kody błędów? Bo to może być wszystko od świec do zapchanego katalizatora
ok, a gdzie jest cewka i jak w nią wsadzić świecę?
Wtryskiwacz jest uszkodzony ,na zimnym łatwo sprawdzić po kilku minutach wykręcić świece.
To teraz przeczytaj jeszcze raz od początku do końca ten post i sprawdź.
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
A mnie się wydaje,że jest to kontrolka od grzania świec żarowych(zaswieca się,przed uruchomieniem silnika,jak włącza się grzanie świec żarowych i po kilku sekundach gaśnie).A jeżeli miga podczas jazdy,to jest najprawdopodobniej uszkodzony czasowy sterownik grzania świec.
Żarówki są dobre. Pisałem też o tym wcześniej, że jak zetknę na stałe tą zaśniedziałą blaszkę to lampy świecą :)
Zaczął bym od sprawdzenia masy w gnieździe od strony auta, jak i we wtyczce od strony przyczepy.
Witam serdecznie, mam problem w Skodzie Fabii z 2003 roku 1.2 HTP, mianowicie nie świecą światła mijania i drogowe, postojowe świecą, blind działa, proszę o pomoc. Kontrolki na desce nie świecą, jedynie podczas blindowania się świeci.
Odczytaj błędy, to nie musi być wina świec.
posiadam skodę fabia II 1,4 63 kw z instalacją LPG z zamontowanymi świecami w Niemczech Bosch 101905601E R1 na których przejechałem 42000 km i chcę wymienić świece na nowe.Proszę doradzić jakie wybrać świece.Zaznaczam że na obecnych świecach samochód bardzo dobrze pali . Skoda Fabia II 1,4 63kw z 2007roku.
W każdym razie trzeba sprawdzić i wymienić wszystkie świece żarowe
naprawiłem poroblem ale nie wiem jak wyłączyc ta kontrolke
Muszę wymienić świece w w Skodzie Fabia z 2003 roku, z silnikiem 1.2 HTP 54 KM. Ostatnio silnik zaczął dziwnie pracować, kontrolka z silnikiem nie gasła i zmieniłem świece na inne (używane ale w znośnym stanie). Okazało się że problem znikł i chciałbym kupić jakieś nowe, dobre świece nim te tymczasowe będą do wywalenia. Co polecacie? Nie chcę oszczędzać...
Wszystkie na raz popychacze?
Sprawdź w jakim stanie są świece.
Ta sama "jakość", z tym że jedne reflektory mogą się trafić lepiej wykonane tym pierwszym inne drugim. Czasem świecą dobrze, za to na mocowania nie chcą pasować. Po prostu loteria.
Potwierdzam w 100% opisany przez Piotra Sadowskiego przykład usterki niezrozumiałego powiązania licznika ze świecami zapłonowymi. Skoda Fabia z 2002 roku. 1.4 MPI spędziła 2 dni u elektronika który się w końcu poddał. Problem został usunięty po przeczytaniu tego postu i wymianie świec zapłonowych. Dzięki Piotr pozdrawiam DAREK
Może być brak masy i żarówka postojowa świeci w szeregu z żarówką H7. Dlatego też świecą obie kontrolki.
Zrobione ze 300kmi dalej obroty 900.Ile potrzebuje km na samo zaadaptowanie.
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
Michał cewkę i świece wymień. serio.
jak wykrece czujnik w przycisnę to świecą
Wiązka była sprawdzana. Wszystko jest ok. W serwisie mówią że może to być cewka ale tak samo mówili o świecach, za których wymianę zapłaciłem spore pieniądze jak na wymianę świec.
A jak ostygnie to czy dalej jest ten efekt rwania .Jak nie to musisz dobrać świece o wyższym współczynniku temperaturowym.Gaz ma do tego ze spala sie intensywniej niż benzyna i powoduje wyższa temperaturę spalania to załatwia świece.
A nie jest przypadkiem wkręcona na świecę? Spróbuj odkręcić kręcąc w lewo.
Jakiego są koloru świece? Spróbuj rozszczelnić dolot żeby delikatnie brał lewe powietrze jeżeli praca silnika się poprawi sprawdź przepustnicę zrõb adaptację Jakbyś kolego czytał choćby ostatni post to byś wiedział kolor świec.
Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post. Miałem kilka takich przypadków. Jeśli dobrze pamiętam to w jednym przypadku była to cewka zapłonowa a w pozostałych świece.
Czy jak masz przełączone na mijania to postojowe świecą?.
Odpowiedź już dał Elektrit, źle dobrana ciepłota świec.
Który czujnik wymieniłeś?
Witam, dzisiaj sprawdzałem, czy wszystkie żarówki świecą w Skodzie Fabia 2 z 2007 roku. Gdy przekręcałem włącznik świateł i następnie pociągnąłem do siebie w celu sprawdzenia przeciwmgielnych, wyszedł mi on. Po ponownym włożeniu nie mogę włączyć przeciwmgielnych z powodu, że cały czas wychodzi on. Muszę zamawiać nowy wyłącznik, czy mogę go jakoś włożyć?
Świece zapłonowe się kończą.
Wymień świece!
Uszkodzone cewki i świece. Zacznij od tego.
Tak to się skończy tylko zastanawiam się gdzie ginie: przed przekaźnikiem czy za. Nie mam warsztatu, garażu, kanału, dostęp do świec jest koszmarny w tym aucie, a usterka zdarza się kiedy nie ma mnie w pobliżu więc nic nie pomierzę. Myślę o wyciągnięciu dwóch LED-ów na deskę i poinstruowania kumpla: -Obserwuj, jak nie zapali się kontrolka świec to patrz...
Fabia 1,4 MPI w tym samochodzie nie ma kabli WN
A co do tej pory już sprawdziłeś? Wykręcałeś świece - wszystkie tak samo okopcone ? Sprawdzałeś evap , wtryskiwacze , mierzyłeś ciśnienie paliwa itd , itd.?
Kolego,takie rzeczy to już powinieneś wiedzieć jak zakładasz temat.Ale napisze.Wystarczy kawałek kabelka i dodatkowo żarówka na kabelkach.Wszystko co potrzebne i to bez wykręcania świec.
Jedź do mechanika, bo z opisu usterki to może być wszystko. Przymulenie to może być przepływomierz, telepanie silnikiem poduszki silnika i/lub skrzyni, ale też kable wysokiego napięcia, świece.
Fabia ma podgrzewacze płyny, wygląd tak jak na zdjęciach umieszczonych przez Sztomel Miernikiem zobacz rezystanje świec będzie około 2ohm.
Załóż włącznik świateł hamownia dobrej firmy.
To się zapowiada poważna robota dla doświadczonego elektryka. Czasami taki "swap" działa na tzw. słowo honoru - ale to chyba wygasło...
Jeśli będzie konieczna wymiana... to założę kolejny post pod tytułem gdzie/jak kupić czujnik hamowania w Holandii a potem następny pod tytułem jak go nie popsuć przy wkładaniu Przeczytaj chociaż to ( dotyczy to Fabii ale jest podobnie) http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/F...
Na lpg tak ma być. Emulacja sondy na mase lub odłączona. W programie al-700 masz zaznaczone opicia emulacji sondy. Co do strzelania to zacznij od świec.
Jak kompresja OK,świece,cewki okablowanie i iskra OK to powodem wypadającego zapłonu może być brak paliwa spowodowany np.niesprawnym wtryskiwaczem. Jakieś błędy są?Diagnostyka zrobiona?
Dzięki Wielkie kolego Dzisiaj Fabia odpaliła bez problemu i teraz pali normalnie mam zamiar jeszcze zmienić świece bo dawno nie były wymieniane i zobaczymy co będzie dalej
Skoda Fabia 1,4 MPI 68 KM czy ktos miał uszkodzoną listwę która przychodzi na świece. Chciałem zapytać jakie są wtedy objawy
Bezpieczniki sprawdzone - DOBRE ! Co do napięcia, prądu na bezpiecznikach - nie miałem czasu sprawdzić, ale analizując stan bezpieczników, skoro są sprawne, to zapewne brak napięcia i prądu na nich - bo światła nie świecą !!
Kolego sprawdz paliwo,iskre na świecach,podłącz vaga.
Witam. Świece wymieniamy od przebiegu.
Uzwojenie ich jest dosyć dobre , gozrej z tranzystorem. Te cewki bardzo nie lubią brudnych /czytaj, opory omowe/ styków na zasilania 12V oraz "przebijających" na boki świec.
Witam, skoda fabia 1.4 tdi 2004 rocznik nie odpala na zimnym. Odpala jedynie po psiuknieciu plakiem do filtra powietrza. Świece żarowe są ok ponieważ grzeją, co może być nie tak? Akumulator sprawny w 100%
A świece kiedy zmieniane?
A kiedy zmieniałeś świece i czy cewki nie maja przebić.
Jesli zmieniasz swiece i na chwile jest dobrze to stawiałbym na uszkocenie ktorejs cewki. Miałem kiedys podobny problem tylko w innym samochodzie ale objawy byly takie ze po wymianie świec, przewodów bylo dobrze miesiac a pozniej znowu to samo. Po wymianie cewek wszystko wrocilo do normy.
GAZ jest od początku w tym aucie. Cewki , świece wymienione.
Kupiony nowy w salonie w 2003r, jestem pierwszym właścicielem, zero awarii tego typu chociaż, jak już pisałem gdy zaczęło się to dziwne zachowanie, wymiana cewki i świec pomogła.
jeśli już nie widzisz zadymienia to wyjmij świece i ujrzyj ten piękny czarny nagar olejowy i zacznij się martwić, dodam że bez wyjęcia motoru pierścieni nie zmienisz No to nieciekawie jednym słowem:(. Dzięki za informacje sprawdzę czy jest nagar na świecach.
Witam posiadam skode fabie 1 1.2 40kw nie pracuje cylinder 2. Nowe cewki,świece , przewody sprawdzone od napiecia (12.30).Jest Iskra.
Natychmiast wymień akumulator
Prąd a aucie jest, paliwo też. Prąd chyba w akumulatorze a paliwo w zbiorniku o tym piszesz czy sprawdzałaś iskrę na świecach i paliwo na wtryskiwaczach?
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
Wymiana świec pomogła :) Zamykam.
Od czego zacząć? Przewody sprawdzałem i wszytko ok.
Jeszcze wspomnę że ze 3 tygodnie temu wymieniłem pod podłogą filtr paliwa. Właśnie sprawdziłem jest tam sucho wiec powinno być OK przy silniku też jest sucho przy przewodach paliwowych. Nadmienię że czasami zaśmierdzi benzyną jak nie chce wejść na obroty - czyli jak gdyby nie przepalał - dlatego myślałem że problem tkwi w świecach.
Czytałem o problemie przerywania w fabii na innym forum i tam pisali, że wymieniali jakieś gumki w listwie zapłonowej i pomagało, można spróbować, tym bardziej, że gumki kosztuja duzo mniej niż świece.
Podaj plus na kable zielony z czarnym i biały z czarnym i zobacz czy świecą kierunki.
ja w żadnym wypadku się nie czepiam przedmówcy, po prostu wypowiadam się co osobiście o tym myślę, dawniejsze silniki nie miały żadnych takich przypadłości więc jest to dla mnie dziwne że dawne objawy padniętej uszczelki pod głowicą bądź nieszczelności silnika to teraz normalne. Wierzę że są tutaj ludzie którzy na co dzień mają z tym do czynienia i...
Nie możliwe aby nie rejstrował błędów skoro aż szarpie. Jeździj tak długo aż check/świeca się zapali.
Ile tej temperatury teraz pokazuje po wymianie.
Dzięki. A mógłbyś podesłać link do schematu? I czy ten schemat na pewno odpowiada też tej mojej konkretnej wersji. Jest możliwe żeby samochód odpalał z tym bezpiecznikiem przepalonym jeśli on jest od świec żarowych?
Mam to samo w swojej fabii. Jak silnik się zagrzeje to usterka znika, robi tak tylko na zimnym silniku zaraz po zapaleniu. Wymieniłem świece i tak nie pomogło. Pozdrawiam.
nie robiłem jeszcze nic ale wszystkie pozostałe kontrolki świecą beż zarzutu
Ja bym sprawdził kostkę stacyjki na początek.
Pytam bo pomyślałem o module czy jest ok. bo po otwarciu drzwi świecą się ponoć dziwadła na wskaźnikach.
Przy okazji posprawdzaj lub wymień świece, gdyż zużyta świeca skraca żywotność cewki.
Wymieni cewki zapłonowe co są na świecach .I po sprawie :)
-wczoraj odkręciłem wszystkie i jedna świeca była bardziej okopcona od drugich) Zmierz ciśnienie sprężania na zimno , zacznij pomiar od tego cylindra. Zamień miejscami wtryskiwacze oznaczając gdzie trafi wtryskiwacz pracujący z okopconą świecą. Po 100-200 kilometrach sprawdź osady na świecach.
Witam a świece i kable sprawdzone,filtr paliwa
Świece nowe NTG , cewka nowa. Wtryski od gazu odłączone. Tzn odłączone rurki.
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
Po zmianie radia przestały działać światła wsteczne- wrzucam wsteczny i świateł brak, druga rzecz wyłączona stacyjka i światła w aucie i po naciśnięciu pedału hamulca świecą stopy
Sprawdzałeś poziom oleju zaraz po wymianie? Nie wygląda to tak, jakby w ten sposób miała uciec mimo wszystko spora ilość oleju. I co to znaczy niewypał 3 cylindra? Zmień tester, jeśli takie błędy dostajesz. Albo zacznij korzystać z angielskiej wersji językowej, bo takiej bzdury dawno nie słyszałem. I nie, nie będzie to miało wypływu, chyba że jest szansa...
Witam problem polega na tym, że w przypadku jeżeli silnik jest zimny to występują problemy z odpaleniem, gdyż nie ma grzania świec żarowych. Czujnik temperatury i przekaźnik od świec wymienione.
Okazało się że wypada zapłon na 1 cylindrze zmieniliśmy miejscami cewki nie pomogło dalej wypadał na 1 więc zmieniliśmy świece miejscami i zapłon zaczął wypadać na 2 kupiłem nowe świece i problem rozwiązany
fabia wymiana świec skoda fabia wymiana świec skoda kontrolka świec fabia
fiata punto kontrolka poduszki honda civic benzyna akumulator monitor matryca uszkodzona
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Przesterowanie sygnału MUX3 w Łochowie - DVB-T2 Lokalizacja czujnika zamykania kabiny Mercedes ATEGO 1224