A najprościej na szrot wytną z kawałkiem przewodu. Później dobrze zlutować i po sprawie.
Jak stwierdziłeś że nie ma napięcia na świecach żarowych? Rozumiem że mierzyłeś miernikiem na fajkach w chwili gdy załączasz stacyjkę? Szczerze? Pewnie nic nie sprawdził. Post napisany na odp***. Dodatkowo nie wiadomo, jaki to Passat dokładniej, rok produkcji również nieznany. Same niewiadome, więc szkoda zawracać sobie głowę.
Cegowymi mierzyłem też nic. Dla pewności właśnie w obwód włączyłem się, ale też nic. Napięcia na fajkach brak (oczywiście po zapłonie przez pierwsze kilka sekund wiem jak działają świece żarowe jakby inni pytali). Swieżynka tydzień temu kupiona z taką wadą ukrytą i próbuje rozwiązać co jej nie pasuje. Świece nie wiem jakie. Wiem tyle że świece mierząc...
Kolego szukaj usterki w obrębie kabli - fajek. Następnie szukałbym po przewodach aż do przekaźnika świec żarowych. Z tego co pamiętam, to listwę zasilają dwa przewody, jeden z nich to grzanie świec ( 12 V ), drugi natomiast do tzw. dogrzewania (niższe napięcie), tj. podczas już pracy silnika, gdy jest jeszcze zimny, aby poprawić kulturę jego pracy,...
Mam problem z prądem na świecach żarowych w moim passacie tdi 95r 90 km . Brak napięcia na świecach żarowych , ale w momencie gdy odepnę wszystkie świece na fajkach pojawia się napięcie. Kiedy dotknę z powrotem choćby 1 świecy napięcie się pojawia. Świece żarowe sprawne. O co tu chodzi?
Tylko informacyjnie, miałem Golfa z takim samym silnikiem, w którym "fajki" świec żarowych, chyba z przegrzania "rozsypywały" się i wypadały ze świec. Czy w Twoim przypadku ("świece sprawne") na pewno dochodzi do nich zasilanie. Nawet przy jednej niedziałającej świecy też początkowo rzuca silnikiem i dymi na siwo.
Witam, mam problem z grzaniem świec żarowych a mianowicie wygląda to tak: kontrolka świec żarowych zapala się na sekundę i gaśnie, po zdjęciu fajki z świecy żarowej sprawdzenie kontrolką brak prądu po przekręceniu zapłonu. Z kolei jak odłączy się czujnik temperatury świece grzeją, prąd jest, więc zmieniłem czujniki na inny i problem nadal występuje....
Jeśli masz problem z uruchomieniem silnika (w zimie), który dymi na biało w początkowej fazie pracy, to na początek m.in. sprawdź działanie świec żarowych. Test ten przeprowadź z wykorzystaniem próbnika wykonanego np. z żarówki o mocy min. 12 V/21 W, po zdemontowaniu "fajek" zasilania, badając każdą świecę oddzielnie. Świece żarowe uszkodzone należy...
Witam Mam podobny problem A6 C4 2.5tdi AEL 140km. Na świecach brak napięcia ( fatalny plastik z fajek nakładanych na świece, kruszy się ) Lampka na desce świeci ( przy minus 20 ) potem gaśnie. Świece sprawdziłem zdejmując fajki i iskrząc z +12, wszystkie dobre. Przekaźnik 12V 70A w metalowej obudowie ( u mnie niebieski i ma chyba numer 202 albo 220...
Kolego aby sprawdzić świecę żarową nie trzeba być ekspertem wystarczy wziąć przewód podłączyć do akumulatora (do plusowej klemy ) , zdjąć ze świecy fajkę i dotknąć jej końca Ma zaiskrzyć (będzie to bardzo delikatne iskrzenie więc patrz uważnie ) jak nie to świeca do wymiany Nie trzeba ich wykręcać Jak masz miernik to możesz sprawdzić nim rezystancja...
sprawdź też fajki od świec żarowych czy w miarę ciasno sie trzymają, miałem podobnie z tym odpalaniem tyle że po odpaleniu silnik nierówno pracował chwile. wkurzyłem sie i z kostki elektrycznej o odpowiednim przekroju i kawalka pręta gwintowanego lub uciętej śrubki chyba M5 zrobiłem "fajki" na oczko, oczywiście wywalając oryginalne fajki i przedłużając...
Witam, spróbuj zdjąć fajki od świec żarowych i zobacz czy wtedy kontrolki tez będą przygasać, jeśli nie to możliwe ze któraś ze świec robi zwarcie.
Witam. Mam problem tego typu. Nie zapala mi się kontrolka świec żarowych. Na dodatek ciekawostka: po podłączeniu żarówki 12V z dwoma kablami, z czego jeden włożony do fajki od świecy żarowej a drugi na minus w akumulatorze i przekręceniu kluczykiem, żarówka sie nie pali. Auto teraz kreci bo jest w miare cieplo ale co bd jak zejdzie na minus ? Zna ktos...
Temat zakończony bezpiecznik wymieniony fajka na pierwszej świecy poprawiona bo coś nie stykalo i problem znikł 🙂 Co ciekawe założyłem ten stary sterownik bo na tym nowym jak mierzylem miernikiem to na świece podawał 1v A stary dawał 12v Dziękuję za zainteresowanie tematem pozdrawiam
20Ω przy zasilaniu AC jest ok. Co rozumiesz przez "jest prąd na fajkach"? Świece są iskrowe czy żarowe? Pozdr. J.
Witam Może to wina słabego akumulatora. W mojej corsie c 1,7 dt 2001 (wiem czy to normalne) podłączając żaróweczkę pod "fajkę" od świecy żarowej mam następujące efekty. Zimny niepracujący silnik, na zapłonie - żarówka pali sie. Po zapaleniu silnika żarówka pulsuje i stąd (jeśli to normalne) pulsowanie świateł wynikające ze spadku napięcia - włączające...
Jeżeli dysponujesz multimetrem to końcówka czarna multimetru do klemy (-) akumulatora, czerwona końcówka miernika w fajkę (przewód do świecy) i niech Ci ktoś w tym momencie przekręci kluczyk w stacyjce na pozycję 1. Przez czas w jakim powinny się grzać świece, powinno być napięcie na tych przewodach. Jeżeli nie ma to jak najbardziej może to być wina...
Witam! Mam problem z świecami żarowymi w Audi A3 8V 1.6 TDI 2013. Samochód mocno dymi przy pierwszym uruchomieniu silnika, zwłaszcza przy niższych temperaturach. Dogrzany silnik, nawet po zgaszeniu na godzinę, już nie dymi. Pierwszy podejrzany to świece żarowe, ale pomiar rezystancji wszystkich czterech świec (każda miała 1,2 Ω) nie wskazywał na ich...
Witam Okazało się jednak że napięcie jest na fajkach, źle wcześniej sprawdziłem. Co może być kwestią że silnik słabo pali na zimnym? Kąt ustawienia wtrysku?
Wstawiłem zdj z bledami juz. Zdiagnozuj go urządzeniem do tego przeznaczonym, nie zabawką. Po uruchomieniu silnika nadal nie ma napięcia na fajkach świec?
Zasilanie sprawdzić najlepiej kontrolką. Jak jest uwalony w izolacji przewód to miernik Ci pokaże napięcie np. 12 V, ale jak przyłożysz obciążenie (żarówka kontrolki) to świecić nie będzie. Między styki 31 i 87 żarówka W5W - włącz zapłon, a pomiędzy masą karoserii i stykiem 30 np. żarówka halogenowa H1 - bez zpłonu. Obejrzałeś styki na fajkach i świecach?...
Więc tak potrzebujesz świecy żarowej fajkę i akumulator. Wszystko dostaniesz w modelarskim. Jutro powiem ci dokładnie jaki ma być ten akumulator bo mój kolega w tym siedzi i go spytam.
Dzień dobry, od kilku dni walczę ze świecami żarowymi w moim Nissanie 1.6DCi (J10, silnik R9M) i nie mogę znaleźć rozwiązania. Pojawia się błąd P0380. Problem polega na tym, że na fajkach nie mam napięcia. Wymieniony przekaźnik i świece. Na kostce od przekaźnika mam następujące wyniki pomiarów: pin st - masa pin d1 - 10V pin 30 - 13,6V pin 87 - 13,6V...
8A to trochę mało, nominalnie (Uzas=11V) powinny brać 13A/świecę. Świece raczej wymienia się w komplecie, nie pojedynczo. Potrafią skorodować/zaśniedzieć styki w "fajkach" świec.
Dziekuję za podpowiedź, przed wymianą sprawdzę jeszcze czy na pewno dochodzi napięcie do fajek świec podczas świecenia się kontrolki. Czy to prawda że napięcie powinno tam wynosić ok 4.5-5 V?
Jak widać na schematach sterownik do obu świec jest ten sam, różnica polega na połączeniu czujnika bezpośrednio do ECU. Na razie testuję od tygodnia jazdę z odłączonymi świecami i nie widzę różnicy, silnik pracuje normalnie mocy nie stracił na desce nic się nie zapala, czekam jeszcze na wypalanie DPF bo podobno świece się wtedy załączają. Wystarczy...
Zdjąć listwę z fajkami i sprawdzać żarówką H4 podłączoną do + akumulatora, ewentualnie amperomierzem DC o stosownym zakresie
Udało się pożyczyć od znajomego przekaznik napięcie na fajkach mam teraz chyba prawidłowe bo 5.00v ale teraz tak wykręciłem świece i świeca jest 7v w katalogu części są 7v i 5v i teraz które kupić bo 3 mam spalone :)
Musze wymienić świece żarowe w swoim podgrzewaczu. Nie bardzo wiem jak to zrobić, żeby płyn się nie wylał. Ściskanie węży odpada, nie mam żadnych ścisków. Musiałbym wymienić je na takie gdzie przykręca się z góry konektorki, bo moje fajki od tych świec się połamały i dwie nie łączą (może ktoś wie jaki to numer świecy?). Pytanie też mam jak obejść załączanie...
Witam kolegów. Chciałbym się przedstawić - Mariusz Grabowski zam w Radawiu woj opolskie wielbiciel motocykla Junak oraz Audi. Problem mam z Audi a3 110 km tdi mianowicie taki, że nie dochodzi prąd do świec żarowych. Natomiast jak już auto odpali, kontrolka podłączona pod fajkę świecy świeci. Po odłączeniu czujnika temp kontrolka świeci przed zapaleniem...
To są wtyczki świec żarowych podgrzewacza wody.
Czy jesteś pewien, iż wszystkie świece żarowe masz sprawne i czy do każdej dochodzi napięcie oraz czy świece są dedykowane do Twego silnika. Auto jest już letnie, więc może trzeba sprawdzić kondycję silnika np. ciśnienie w cylindrach, stan pompy wtryskowej. Informacyjnie podam, iż w przeszłości miałem diesla Opla Kadeta, że starym typem silnika. Podczas...
Kup próbnik 12V za 6zł. Odkręć plastikową osłonę silnika, zdejmij jedną z fajek świec. Krokodylek próbnika do masy a dzióbek do środka fajki i druga osoba zapali silnik. Same świece sprawdzamy - krokodylek do + akumulatora a dzióbek do końcówki świec. Świeci-dobra świeca. Jakie fajki? Przeciez to TDI. Takim sposobem świec żarowych nie sprawdzisz. Nawet...
Moja obecna wiązka świec żarowych uległa uszkodzeniu, popękały fajki kupiłem nowo w której przewody w niej są z wyprowadzeniem na konektory. Mam pytanie czy jak je zalutuje wystarczy i nie będzie żadnych kłopotów czy lepiej bawić się w złączki.
witam Sprawdź jeszcze z rana gdy temperatura jest poniżej 0 czy w ogóle podaje napięcie na świece żarowe. końcówki miernika do masy i jednej fajki świecy, miernik na szybę i sprawdź w ten sposób wszystkie...
napięcie mierzone na fajkach świec, wiec same świece zostawmy. Przekaźnik świec ma jakby 2 kanały wyjściowe 12v (1 kanał zasila 1,2 swiece, drugi kanał zasila 3,4 świece). problem polega na tym, że po przekręceniu kluczyka jeden kanał puszcza 12v, a drugi kanał puszcza 7v co skutkuje tym że tak naprawde cały układ działa w 50% i nie wystarcza do uruchomienia...
Świece żarowe wymienione na nowe i na fajkach po przekręceniu kluczyka na kilka sekund pojawia się napięcie 12 V.Stąd zakładam ,że świece ok
Witam Mam kolejny problem dotyczący świec żarowych wiec kontynuuje ten temat. A wiec po Wymianie tego modułu no i wsadzenie bezpiecznika we właściwe miejsce układ działał świece były sprawne. Ale u mnie w vw golfie v 1,9tdi bls występują świece żarowe 5v z tego co mi wiadomo. A gdy mierzyłem napięcie na fajce świecy po przekręceniu kluczyka było 12v...
Generalnie układ żarowy. Miernik, kabelki itp i pomierzyć napięcia, czy fajki dobrze na świecach siedzą, same świece pomierzyć oporność i czas grzania.
On się jakby nie załącza jak jest podłączona świeca. Dokładnie to nie wiem bo chyba chodzi o przekaźnik w sterowniku swiec zarowych? A ten nie wiem dokładnie gdzie się znajduje żeby posłuchać. Jak nie ma obciążenia (wpiętych swiec, kable w powietrzu) to mierząc do - akumulatora fajka daje te 11.5V przez kilka sekund ładnie po czym się wyłącza ok ale...
No teraz to już zgłupiałem. Jutro jeszcze raz pomierzę to na spokojnie, przeczyszczę styki na świecach i w fajkach, potem podłączę pod kompa. Jak nic nie pomoże to zaglądne do tego nieszczęsnego przekaźnika.
Witam. chciałbym odświeżyć temat. jestem po poprawie nakładek na świece żarowe zdemontowałem zewnętrzną fajkę a w nasadki wstawiłem blaszki miedziane "0,3 mm" 3 z nich po nałożeniu na świece są sztywne bez żadnych luzów natomiast 4 pomimo blaszki ciągle się rusza tylko nie sam wkład który bezpośrednio łączy się ze świecą a jego obudowa. czy możliwe...
Sprawdź czy jest napięcie na świecach żarowych w niskiej temperaturze przed rozruchem i w trakcie, próbówka do jednej z fajek i już coś będziesz wiedział, może być też uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Możesz odkręcić bo akurat w moim przypadku świece mają zakładane fajki także żeby się do nich dostac to musze to zdjąć , a druga sprawa nie powino się nic stac bo grzanie załączane jest przez przekaźnik...
Sprawdziłem miernikiem i żarówką czy jest napięcie na tej Listwie z fajkami brak napięcia żaróweczka nie świeci oczywiście sprawdzałem gdy na desce była kontrolka świec i pytanko jest gdzieś są bezpieczniki w fabi od świec przekaznik znalazłem ale coś w komorze silnika jest bo przewód z listwy tych fajek wpada w dużą wioskę
Witam.Samochód vw jetta 2009r CBAB 2.0 CR 140km gdzie jest przekaznik od grzania świec żarowych świece wymienione i brak grzania nie ma też napięcia po zdjęciu fajek od świec samochód na dzień dzisiejszy ciężko pali(długo trzeba kręcić)bezpieczniki sprawdzone ok chyba że są gdzieś jeszcze sprawdzane były pod maską i z boku deski po zdjęciu tej zaślepki...
Witam póki co jeżdżę na dwóch oryginalnych świecach i dwóch Flennor jest ciepło pali dobrze chyba wszystkie działają .Nie zaglądam do świec bo jest tam bardzo zły dostęp i trudno zdjąć fajki ze świec jedną popsułem już przy zdejmowaniu na razie koniec
Przewody nie wyglądają na uszkodzone, żadnych przetarć czy uszkodzeń izolacji. Nie wiem jak wyglądają "fajki" w środku. Nie da się tam zajrzeć. Ale na spalonych świecach nie ma śladów "przypaleń" świadczących o złym styku.
Czyli z tego co zrozumiałem to najlepiej kable ściągnąć ze świeć (te kabelki podobno nie są przykręcane jak w przypadku świeć żarowych tylko montowane na fajce jak w świecach zapłonowych), wyczyścić styki, zaizolować odkryte elementy przewodu i z powrotem założyć. Czy to jest rozwiązanie mojego problemu?
Problem znowu się pojawił tym razem błąd tylko i wyłącznie na 1 świecy. Wymieniłem na nowe orginalne od vw wszystkie fajki w Listopadzie i problem na razie nie ma odpukać. Jeden mechanik mi podpowiedział że spotkał się już z takim problemem i przyczyną są fajki świec doradził bym wymienił wszystkie od razu i będę miał spokój.
świeca fajka fajka świeca fajka świeca rezystancja
dziurawy lodówka czestotliwosc alarmu kondensatory foliowe ceramiczne
programator czasowy trojfazo piekarnik amica ebi8873
Setra S 415 GT-HD 2009 – lokalizacja czujnika prędkości wyjściowej skrzyni biegów ZF AS-Tronic, Mercedes GO Skoda Fabia 1 Combi 2004 – kolory przewodów siłownika zamka, schematy, opis pinów