Witam ! Po raz wtóry przypominam że najważniejszym parametrem przy podstawowym doborze falownika do silnika jest prąd ! W przypadku zmiany silnika na mniejszy, należy zmienić nastawy zabezpieczające. W dobrych falownikach prąd silnika możemy zmieniać z rozdzielczością 0,1A. Prąd zabezpieczenia silnika podajemy zgodnie z prądem silnika znajdującym się...
Mamy 5A dla 400V Y, cos fi = 0,81. P = 3 x 230V x 5A x 0,81 = 2794W. Sprawność silnika η = 2200W/2794W = 78%, i tu faktycznie mamy część mocy strat. Pytanie jaką moc pobierze z sieci falownik skoro silnik pobiera mniejszy prąd niż znamionowy prąd wyjsciowy falownika? Falownik pobierze prąd silnika + zasilanie elektroniki falownika (które można...
Prąd 1,12 to będzie dla gwiazdy - do tego falownika trzeba przepiąć silnik na trójkąt, prąd fazowy około 2A.
Falownik po prostu ma być tej samej kategorii mocowej, 7,5kW. Na pewno będzie na 3x400V. Sciśle mówiąc, to istotny jest prąd wyjściowy falownika (nie mniejszy od znamionowego prądu silnika przy 400V), ale i tak każdy posługuje się mocą, jak z promilami w krwi i oddechu. ;) Silnik 7,5kW też raczej nie zechce się kręcić płynnie 80 obr/min.
A zauważyłeś, że prąd znamionowy silnika jest większy od prądu znamionowego falownika? Tak rozumiem z Twojego opisu. Silnik miał być w trójkąt, przełączenie w gwiazdę zmniejszyło prąd znamionowy, przestał przeciążać falownik?
Moze trochę przesadziłem z tym, że są włączane jednocześnie, bo steruje nimi sterownik i obroty mają uzależnione od temperatury. Jeżeli wentylatory pracują na falownikach regulujących obroty, to rozruch mają łagodny, nie ma sensu przyjmować więcej niż dwukrotność prądu znamionowego.
A jaki to falownik? Może da się odczytać potrzebne Ci informacje prosto z falownika?
Przykład który podałeś w poście 9 to zupełnie inna sprawa. Przykład z 1 postu to pomiar upływu prądu (uszkodzony silnik za falownikiem), a przykład z postu 9 to pomiar symetrii obciążenia, lub również pomiar prądu upływu, ale urządzenie w ogóle nie ma przyłącza na przewód neutralny (bo i go nie potrzebuje).
Ten "lewy bezpiecznik" miałby sens w układzie L + 2 x kondensator przy zasilaniu 1-fazowym; w układzie 3-fazowym zabezpiecza tylko układ sterowania, a jednocześnie jego wartość jest obciążona prądem jednej fazy silnika... Najlepiej sprawdzić pobierany prąd miernikiem i dobrać falownik zgodny do obciążenia.
Funkcje wejść cyfrowych są opisane w rozdziale 7-2 str 7-27 (519) parametry E01 - E05 ale tu bym nie szukał problemów z wyrzucaniem błędów. Złe ustawienie tych parametrów to np brak jazdy w którymś z kierunków. Dodano po 18 Wiem jedynie że falownik steruje jazda, poprzez cztery silniki. Wypinanie i ich zamiana nic nie daje. nie wypinaj Kolego silników...
Musisz mieć falownik z bardzo dobrym wektorem, ale takie rozwiązanie nie jest tanie. Proponuje falownik Yaskawa serii CIMR-G5. Fuji Frenic G11 raczej też powinien pociągnąć. O ile cena nie zbije Cię z nóg oba powinny się sprawdzić. Tak czy inaczej przed zakupem czegokolwiek dobrze sprawdź karty katalogowe i zobacz jakie są zalecenia odnośnie odległości...
Silnik spali się wówczas gdy długotrwale zostanie przekroczony prąd znamionowy silnika lub będzie niewłaściwie odprowadzane z niego ciepło. W pierwszym przypadku nad prądem czuwa falownik - o ile ma właściwie wprowadzone parametry. W drugim przypadku źle chłodzony silnik będzie w przypadku zejścia obrotami poniżej ok.70% i braku przewietrzania obcego...
A nie możesz wykonać pomiaru po stronie DC?
Ostatnio uruchamiałem instalacje transportu pneumatycznego. Silnik wentylatora 45 kW. Silnik zasilany przez falownik. Przy 50 Hz prąd pobierany przez silnik 86 A. Przy 40 Hz prąd pobierany przez silnik 50 A. Uważam że falownik pomoże w twoim przypadku. Oczywiście jeśli przewidujesz testy maszyn o znacznych mocach to faktycznie warto zwrócić się do zakładu...
To znaczy masz falownik 1,5 KW i silnik 0,75KW , oczywiście że można gdyby było odwrotnie to wtedy by był problem . W falowniku ustawiasz moc podłączanego silnika ,pobierany przez niego prąd i kilka innych parametrów np. obroty silnika nominalne i przy jakich ma pracować , czas rozruchu itp.
ACS101 nie ma funkcji "autotuningu"! Sterowanie skalarne nie potrzebuje wprowadzania danych silnika (tylko prąd zab. silnika). Z opisu reakcji falownika wynika, że jest uszkodzona wewnętrzna magistrala komunikacyjna.
Pierwsze pomiary rezystancji uzwojen. Nastepnie aby wykluczyc uszkodzenie falownika podlacz go bezposrednio z sieci pomierz prąd
Czyli jeżeli falownik ma być jednofazowy to należy silnik podłączyć w trójkąt a wartość znamionowa prądu wyściowego falownika musi być większa od 13,5A. jeżeli falownik ma być 3 fazowy to należy silnik podłączyć w gwiazdę a wartość znamionowa prądu wyściowego falownika musi być większa od 9 A. Dodano po 30 Nie.
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
Wybierasz falownik 3,7kW zasilany 3x 400V, bo takie napięcie mamy w Polsce. Prąd falownika 8A > prądu silnika 6,3A = OK.
Zrób pomiar prądu na PE przy wyłączanym zasilaniu falownika. Te 5-6 mA może być prądem wyrównawczym i może nie pochodzić z falownika. Jeżeli oczywiście silnik zamocowany jest do jakiejś metalowej konstrukcji.
Witam. Piszesz, że falownik zasilany jest 3 fazami wiec silnik powinien być połączony w gwiazdę bo na wyjściu falownika będzie 3x400V. Trzeba ustawić właściwy prąd znamionowy. Autotuning kiedy ja robiłem silnik nigdy nie uruchamiał się, falownik wykonuje na postoju pomiar uzwojeń. Pozdrawiam.
A tak gwoli uzupełnienia tematu, falownik dobieramy do prądu silnika, a nie mocy.
Jeßli silnik jest sprawny, to nie ma przeszkód zasilać go z falownika, nawet 2,2kW. Aby nie spalić silnika - należy w falowniku zdefiniować max prąd silnika w amperach, a czasem jako procent maksymalnego prądu wyjściowego falownika.
Można sobie policzyć, podebrać tylko sprawność i cos fi z jakiegoś katalogu dla silników o tej samej mocy. 1500rpm 600W/400V/√3/0,73/0,75=1,6A 600W/230V/√3/0,73/0,75=2,8A 3000rpm 600W/400V/√3/0,82/0,75=1,4A 600W/230V/√3/0,82/0,75=2,5A
(at)mcg1821 Podeślij tabliczkę falownika + silnik.
Czy kolega może wysłać zdjęcie tabliczki znamionowej silnika? Wgada na źle sparametryzowany falownik.
Falownikowi na pewno nie, co najwyżej wyrzuci błąd nim dojdzie do rozruchu, spowodowany zbyt dużym prądem początkowym. Ustaw dłuższy czas startu i możesz próbować.
Witam, a dobrany został falownik do mocy silnika? Wydaje mi się że widzę na silniku prąd koło 9A, a na falowniku znacznie mniejszy. A instrukcja do falownika przeczytana? Bo na końcu każdej są komunikaty błędów. I w Twoim przypadku to są LVC - Insufficient voltage level at operation 1. Power supply voltage too low 2. Power supply voltage variation too...
Miałem kiedyś dokładnie tak samo dwa dni się męczyłem zmieniałem ustawianie ,ustawiałem od zera wszystko , silniki zamieniałem i okazało się że falownik LG był trafiony .
To ten zespół? https://proton-polska.pl/product-pol-538... Tak jest :) Pytanie czy ceną za 80% mocy zamiast 33% mocy nie jest odkształcenie przebiegu napięcia z którym nie radzi sobie PFC... Był test na agregacie 1F i działo się to samo (a nawet gorzej bo Vp-p wyło większe) https://obrazki.elektroda.pl/2657144200_...
jaki falownik?
Falownik musisz dobrać do prądu pobieranego przez silnik, za zwyczaj wpisuje się ten prąd w falownik i tak falownik ma zabezpieczenie. Natomiast ja "niesymetrycznych" silników nie podłączałem pod zwykłe falowniki więc na 100% Ci nie odpowiem.
to czy wpisując prąd znamionowy silnika do falownika powinno się zmienić tę wartość w przypadku sterowania niższym napięciem. Z tego co wiem falownik liczy sobie całkę z prądu na silniku i jeżeli przekroczy ona nastawę to wyrzuca alarm. Ja też się nad tym zastanawiałem uruchamiając mój silnik. A było nad czym bo miał 55kW zasilałem go napięciem 500V...
Witaj . 1. Sprawdziłbym połączenia falownik silnik . 2. Napięcie zasilające falownik. 3. Obciążenie na wyjściu silnika czy nie ma widocznie większego w stosunku do drugiej maszyny . 4. Czy silnik nie ma hamulca mechanicznego 5. Przydałoby się sprawdzić od strony napędu przez starter/ scout co wchodzi na falownik 6 . Jaki prąd można podejrzeć podczas...
Diody i klucze są oczywiście w module IGBT. Kondensatora nie trzeba - mimo, że napięcie na wyjściu falownika jest siekane, to prąd cewek jest gładki.
tal jak pisze -> piotr5000 ostatnio zmieniałem w jednej maszynie taki silnik na silnik asynchroniczny z falownikiem i musze powiedzieć że nie można się sugerować mocą z tabliczki, należy dać silnik większy mocowo. Sugeruj się pobieranym prądem.
Czy ktoś kompetentny może się wypowiedzieć w przedmiotowej sprawie? przecież kolega już podłączył to jaka wypowiedz ma na myśli? btw. Interval ma sporo racji dobry(nowoczesny) falownik wywali błąd prądów silnika. Chociaż na tyle co znam budowę - prąd silnika mierzy się na dwóch fazach poprzez np. przekładniki. Są tez falowniki które i bez silnika wystawiają...
ja bym go połączył do sieci 400V w gwiazdę... Do sieci tak, ale autor zasila to przez falownik zasilany z jednej fazy. Falownik nie ma zaprogramowanego zbyt niskiego prądu silnika?
No to dobrze że taki masz, bo jeest sporo które mają znacznie niższe pasmo pomiarowe, Mam jakiegoś no-name z chin za 100zł, żadnego problemu nie ma z pomiarem prądu na wyjściu przemiennika.
Masz amperomierz cęgowy? Trzeba zmierzyć prąd pobierany przez silnik. Może silnik jest przeciążony? 🤔 Czy na falowniku jest możliwość podejrzeć jaki prąd pobiera silnik? Podaj model/typ falownika.
Falowniki umożliwiają podgląd parametrów pracy silnika, tj prądu, napięcia, mocy, momentu itp. Szczegóły znajdziesz w instrukcji falownika.
PO CO CI RESZTA SCHEMATU do pytania z pierwszego postu? automatyku-elektroniku A po to, aby sprawdzić prawidłowość wyłączania falownika! Wszyscy zagłębiają się w wyłączenie (odłączenie silnika za falownikiem) wyimaginowanym wyłącznikiem silnikowym. A to mamy zgodnie ze sztuką projektową zastosowane zabezpieczenie termiczne zwane przekaźnikiem termicznym...
Potrzebny falownik z 4A dla 3x230V jeżeli silnik ma wyprowadzone 6 końcówek uzwojeń albo 3x400V i prąd około 2.5A. Inna kwestia to rozpiętość prędkości i chłodzenie.
G - do PE 30A, 30B, 30C - wyjście w falowniku jest zamontowany przekaźnik a jego styki to właśnie 30A,30B,30C 30C - wspólny 30A - NO, 30B - NC P1-P4 - wejścia cyfrowe ( w ustawieniach falownika możesz np ustawić że jeśli na P1 - pojawi się jedynka to prędkość np 45Hz, P1 = 0 - 20Hz tak samo z resztą wejść ) MO, MG - drugie wyjście - tranzystorowe. Nie...
Jeśli masz silnik 11kW puść go luzem i odpal jedną pompę i mierz wtedy bierną oraz obserwuj pobór prądu pompy.
Co zasila twój silnik że chcesz zastosować przełącznik? Zastosuj falownik jak potrzebujesz łagodny start lub ograniczenie prądu przy rozruchu.
To tamten silnik pracował przy około 2350 obrotach, ale już przy znacznie mniejszym momencie krytycznym, częstotliwość załomu przekroczona. Ustaw ten silnik na czestotliwość 40Hz. W "góre" teoretycznie możesz zwiększać częstotliwość napięcia zasilającego, falownik powyżej 50Hz nie będzie już w stanie utrzymać stałego strumienia magnetycznego. Wzrastała...
Chyba prościej byłoby wykorzystać silnik DC a do pomiaru obrotów i momentu zastosować typowe rozwiązania, czyli pradnica tacho lub enkoder i tensometr, ewentualnie zamiast tensometru pomiary prądów i napięć i przeliczanie ich na moment.
Co do UPS to masz UPS online czy nie? Możesz powiedzieć czemu masz przewymiarowane instalacje PV? Co do instalacji u mnie to jak wyczytałem będę musiał mieć 3F przy instalacji 4-5kW. UPS onlline Volt 1000W Czysty sinus na osobnym wydzielonym obwodzie(+ przedłużacze) tzn nie nie podaje prądu na żadną fazę w czasie blackoutu. Pchanie prądu na faze na...
Musisz teraz wejść w parametr d01 i naciśnij funkcja i będziesz miał częstotliwość w d02 masz prąd jaki płynie podczas pracy silnika
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
W asynchronach nie ma to sensu. Zmierz rezystancje uzwojeń silnika, Jaki prąd ma silnik, jaki falownik? Dzwoniłeś do Romana Giemzy z RST?
Czy z tych zdjęć wynika ze silnik ma 0,75kw czy 0,86kw przy tym podłączeniu ? 0,75kW ma przy 50HZ, 0,86 przy 60Hz w Polsce częstotliwość sieciowa to 50HZ Czy mogę ten silnik podłączyć w trójkąt(słyszałem ze nie można bo się może przegrzać ) Dlaczego? Bezpośrednio do sieci nie można w trójkąt, bo napięcie międzyfazowe w Polsce wynosi 400V. w ogolę śmieszne...
Mało prawdopodobne, ale może po prostu jedna z faz (klucz) przestała "żyć". Możesz jakoś sprawdzić prądy w fazach silnika?
Witam. Mam problem z silnikiem 0,75kW. Buduje pewne urzadzenie (nie istotne jakie). Mam falownik Parker AC10 na 230V. Zgodnie z tabliczką łącze silnik w trójkąt. Podłaczam falownik pod 230V i silnik pod falownik UVW. Prąd znamionowy silnika dla połączenia w trójkąt wynosi 3,25A. Przy pracy silnika w stanie jałowym prąd odczytany z falownika to 3A (częstotliwośc...
Mam falownik 3x230v podłaczony do silnika 800w połączonego w trójkąt. Chce się spytać czy można pomiedzy falownikiem a silnikiem dać wyłacznik 3- torowy. Zaznaczając że będzie używany wyłacznie gdy silnik nie bedzie pracował. Falownik jest chiński będzie zasilał małą tokarkę, Wolał bym dla bezpieczeństwa wyłaczyć dopływ prądu do silnika kiedy będe robił...
Witam. Niestety nie znalazłem na forum żadnych informacji dlatego zakładam temat. Interesują mnie tryby czterokwadrantowej pracy falownika obciążonego silnikiem prądu stałego. Wiem że w pierwszym kwadrancie prąd ma kierunke przyjęty za dodatni, napięcie zasilania jest większe od siły elektromotorycznej silnika i energia przepływa do silnika, prędkość...
1. Możesz, stosując charakterystykę U/f. Nie wektorową! Pamiętaj, że nie będziesz miał ochrony silnika przed przeciążeniem. [edit:]Racja, silnik jest mocy większej, nie mniejszej niż falownik. Niemniej ze zmniejszoną prędkością będzie pracował poprawnie. Teoretycznie do ok. 80% prędkości znamionowej - ale praktycznie to zależy od obciążenia w konkretnym...
Silniki IE4 mają trochę inną konstrukcję, mieszaną silnika klatkowego z silnikiem z magnesami trwałymi. Chodzi o możliwość zasilania silnika bezpośrednio ze sieci, bez dodatkowych falowników i softstartów, który nie pobiera ogromnych prądów rozruchowych wynikających z wypadnięcia z synchronizmu.
Przewód falownik - silnik. Przewód doprowadzający prąd do falownika nie musi być ekranowany. W instrukcji każdego falownika jest opisany bardzo dokładnie sposób prawidłowej instalacji. Jak kupisz sprzęt z drugiej ręki i nie będzie do niego papierów, to sądzę, że bez problemu znajdziesz je na stronie producenta i dystrybutorów.
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
Witaj (at)Sigwa18. Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to zgodnie z tabliczkami: silnik 2A, a falownik 3A. Dobierałem go właśnie po prądzie, żeby nie brakło...
Amperomierz analogowy włączony w przewód przed i drugi za falownikiem. Przed było ok 0,5-0,6A, a za falownikiem 1,0-1,2A. Małe prądy, bo silnik mały...
Moim zdaniem wystarczy - należy ustalić dolny próg pobieranego prądu/mocy przez silnik, gdzie przy spadku poboru prądu poniżej tego progu falownik zostanie wyłączony. Jak wiadomo przy braku obciążenia na wale silnika (brak cieczy do pompowania) silnik powinien się wyłączyć. Do tego można zastosować czujnik pomiaru poziomu cieczy i wtedy wykorzystać...
Trochę kolega Orson000 dziwnie nakreślił całą sytuację lub nie bardzo nazwał to co chce osiągnąć. Jakie mm się mieć zwiększenie częstotliwości do zwiększenia się płynącego prądu w obwodzie silnik - falownik ; /? Zwiększając obciążenie zwiększymy pobór prądy i co za tym ma iść częstotliwość pracy. Całe błędne koło nam się zamknie do chwili przekroczenia...
Silnik dość stary, ma klasę izolacji B, więc przy zastosowaniu falownika prądy łożyskowe mogą być dość spore i szybciej będą zużywać się łożyska silnika. Nie chce mi się przeszukiwać dyrektywy atexowej, ale z tego co pamiętam silniki w strefie przeciwwybuchowej zasilane z falownika powinny posiadać ochronę termiczną w postaci termistora w uzwojeniach...
falownik pobiera prąd bodajże 4A Mierzyłeś prąd pobierany przez falownik, czy podałeś prąd podawany przez falownik na silnik z wyświetlacza?
Bo nie ma czegoś takiego jak organicznie mocy silnika, wedle prawa Ohma podajesz A a falownik ma ustawienia tego prądu dla przekroczenia 110% (ostrzeżenie) a od 120-150% w czasie 60 s zatrzymanie awaryjne. KW to ogólna zmienna wartość zależna od sprawności silnika jeden silnik przy np. 10A ma 2.2KW a drugi 2.5KW.
Na falowniku pisze jaki ma prąd wejściowy.
Czy problem może wynikać ze złego przebiegu prądu (zniekształcony sinus) ? Normalny agregat prądotwórczy, a dokładnie jego prądnica generuje całkowity przebieg sinusoidalny. Więc odpiąć sobie tą tezę. Kolejna sprawa, pompa pracuje pod całkowitym obciążeniem podczas rozruchu. Kompresor lodówki, raz że ma mniejszą moc, tak i prąd rozruchowy jest mniejszy...
Wskazane by było więcej parametrów i upewnij się co do typu silnika, bo PM to "permanent magnet" i zarówno synchroniczne AC jak i BLDC mają w sobie magnesy, a steruje się je inaczej. Napięcie też by nie zawadziło, bo masz falowniki na 230V i 400V (oraz różne smaki obniżonego stałego, a także 110VAC z innych krajów) i za zwyczaj od tego zależy ich napięcie...
Witam. Pozwoliłem sobie wykonać kilka pomiarów prądu, jaki pobiera falownik, typ Optidrive 0,75kW wraz z silnikiem 3f 0,12kW, na biegu jałowym (nie mam stałego obciążenia).Przy różnych częstotliwościach, wygląda to tak. 50Hz=209mA 40Hz=190mA 30Hz=170mA 20Hz=209mA 10Hz=360mA 5Hz= 430mA Przy zatrzymanym silniku falownik pobiera 80mA.
Witam. Z uporem maniaka przypominam najważniejszym parametrem doboru falownika jest prąd , sprawdź maksymalny prąd wyjściowy falownika i prąd silnika.
Mało danych . Jakie chłodzenie silnika, w jaki sposób podłączony , czy poprawnie skonfigurowany, jaki prąd pobiera ...
Silnik asynchroniczny to w zasadzie każdy silnik napięcia stałego - w nich nie można mówić o synchronizacji z częstotliwością sieci bo tam częstotliwości w sieci zasilającej silnik nie ma. O matko... Nawet nie można mówić o zależności napięcia od ilości obrotów bo ta zależna jest również od obciążenia na wale. W zasadzie w silnikach prądu stałego,...
Witam. Uruchomiłem sobie silnik 7,5kW w trójkąt rozruch bezpośredni prąd znamionowy 11A. Na falowniku 50Hz 3X400V prąd 7A sterowanie które wybrałem U/f pytanie czemu prąd jest mniejszy na falowniku. Pomiar dokonywałem multimetrem true RMS plus odczyt na wyświetlaczu z falownika. Częstotliwość nośna na falowniku 8kHz. Miernik pokazywał taki sam prąd...
Witam. Sprawa dotyczy silnika 1,5kW współpracującego z falownikiem. Chodzi o to, że wraz ze wzrostem częstotliwości falownika powyżej 50Hz wzrasta prąd pobierany przez silnik. Przy częstotliwości powyżej 70Hz prąd ten przewyższa prąd znamionowy tego silnika, co w konsekwencji powoduje zadziałanie zabezpieczenia w falowniku. Do jakiej wartości można...
Proponuje silniki szeregowe prądu stałego, duży moment napędowy przy małych obrotach.
W tym przypadku silnik musi być kojarzony w Y (gwiazdę). Obowiązkowo należy też wpisać do falownika parametry silnika - zwłaszcza prąd znamionowy.
Najważniejsze to prąd znamionowy, napięcie, częstotliwość i prędkość.
Falownik programuje się, wpisz w falownik dane silnika, że np. silnik ma max 40V i częstotliwość 80Hz. Jak będzie błąd overcurrent, to wpisz napięcie np. 20V.
Teoretycznie https://pl.wikipedia.org/wiki/Pr%C4%85d_... jak płynie Ci więcej niż napisane to niedobrze. 1. Praktycznie możesz to zmierzyć amperomierzem (tylko nie cęgą, bo to za mało dokładne na tak małe prądy) i zobaczyć czy może z silnikiem jest ok, a wyłącznik silnikowy zwany termikiem ma niezbyt dokładną skalę. 2. czy silnik ci się nagrzewa...
LSiS iC5A 0,4kW wewnętrzny pomiar prądu silnika jest mocno zawyżony, wskazuje ok. 4A przy 50Hz 230V na wyjściu, gdzie zmierzony pobór z z sieci to 0,8A. Prądu na wyjściu nie mierzyłem. Oczywiście falownik po chwili się wyłącza z błędem przeciążenia. Silnik w porządku, na innym falowniku wszystko jest ok, prąd silnika ok 0,5A. Może ktoś się spotkał z...
Często, szczególnie w zagranicznej prasie jako PMSM (Permament Magnet Synchronous Motor) podaje się skrót BLAC Motor (podobnie jak BLDC, tylko tu jest Brushless AC Motor). Najogólniej tak jak pisali powyżej koledzy: wytwarzane SEM w BLDC jest w postaci trapezoidalnej, zaś w PMSM SEM jest sinusoidalne. Oba silniki zasila się z falowników, tyle, że wymagania...
Falownik to urządzenie energoelektroniczne przetwarzające napięcie (prąd) stałe na przemienne, sinusoidalne lub do niego zbliżone. Przemiennik częstotliwości najczęściej składa się z prostownika i falownika. Tak więc falowniki mają zastosowanie w przemiennikach częstotliwości, a te z kolei najczęściej służą do regulacji obrotów silników indukcyjnych...
Można użyć mocniejszego falownika, tylko są to duże różnice w kosztach. W falowniku wystarczy wpisać dane z tabletem czyli silnika, przede wszystkim prąd.
Miałem ostatnio podobny problem. Po kilku minutach pracy silnik robił się gorący i falownik zatrzymywał układ z informacja o przekroczeniu prądu. Po kontroli rezystancji uzwojeń i rezystancji izolacji skierowałem silnik do przewinięcia. Dodatkowo wspomniany napęd miał uszkodzone łożyska. Po regeneracji pracuje do dzisiaj. Pozdrawiam Daro
Na wstępie Ci powiem, że cokolwiek musiałbyś zrobić będzie droższe od innego zwykłego silnika ze złomu. On był zasilany falownikiem, czyli urządzeniem w którym możemy regulować częstotliwość prądu, a przez to płynnie regulować prędkość obrotową pralki (silnika) w zależności od programu. Nie każdy tani falownik dojdzie do 320 Hz, a i tak musisz na niego...
W przypadku lodówek bez falownika (invertera) w agregacie jest silnik indukcyjny jednofazowy, który pobiera całkiem spory prąd przy starcie (nawet kilkukrotność znamionowego), co może spowodować załączenie zabezpieczenia przeciwzwarciowego. Wiertarki i szlifierki mają silniki szeregowe, gdzie ten problem jest mniejszy. Jak sprawdzić w domowych warunkach...
Dysponując falownikiem możesz zadać silnikowi napięcie 200-220V i częstotliwość 50-60Hz, jak masz na tabliczce silnika, by uzyskać obroty wału 1430-1730rpm- co tu niezrozumiałego? Zabezpieczenie C10A przed falownikiem wystarczy, pomiędzy falownikiem a silnikiem nic prócz przewodu łączącego :P Jaki falownik- pisałem wyżej, dowolny o prądzie wyjściowym...
z którym mam doczynienia w pewnej starej szafie sterowniczej, nad którą pracuję. Jest ono swego rodzaju przężeniem zwrotnym od silnika do falownika - A masz może kawałek schematu elektrycznego?
Prąd w przybliżeniu jest taki sam przy małych obrotach, jak i przy max. Chłodzenie przy małych obrotach jest drastycznie słabsze. Nie stosuje się tu prawa Ohma w wersji dla prądu stałego, a w normalnych warunkach rezystancja uzwojeń ma nieznaczny wpływ na natężenie. Moc jest proporcjonalna do obrotów, moment w przybliżeniu stały w całym zakresie (obciążenie...
druga sprawa że przy połączeniu w gwiazdę silnik jest bardziej wrażliwy na wyższe harmoniczne (ale nie chce skłamać). Przełączenia gwiazda-trójkąt dokonuje sie za pomocą odpowiedniego przełącznika. Połączenie bezpośrednie oznacza - że podłączasz zaciski silnika bezpośrednio do systemu elektroenergetycznego (bez rozrusznika, falowników, niczego). Tak...
Witam. Wydajność można zwiększyć podnosząc częstotliwość na falowniku. Konieczna przy tym jest kontrola prądów silnika na falowniku, aby nie przekroczyły prądów znamionowych silnika. Pozdrawiam Jurek
Wpisywanie danych nic nie da, nie tędy droga. Wszystko wskazuje na to że powodem jest silnik. Sprawdziłbym przez monitoring prąd pobierany przez silnik. Jak rozumiem regulacja częstotliwości działa ?
Witam Falownik do silnika dobiera się ze względu na moc i prąd znamionowy silnika, jeśli moce silnika i falownika są takie same ale prąd silnika jest większy niż prąd znamionowy falownika to niestety trzeba zastosować większy falownik, poza tym przypadkiem nie trzeba stosować zapasów mocy. Falownik powinien być wektorowy. Przy pracy z niskimi prędkościami...
- Nie, falownik dobiera się pod kątem mocy znamionowej (prądu znamionowego) silnika, na wartość równą lub większą - nie, ale się wyłączy zgłaszając błąd przeciążenia (nie biorę pod uwagę produktów falownikopodobnych :)) - nie i jak wyżej. W Twoim przypadku jedyne, co możesz zmniejszyć za pomocą falownika to prędkość obrotową, bo przecież o to Ci chodzi,...
Silnik pobiera ok. 8 A czyli zastosuj PKZMO na ok 10 A, powinno być dobrze. Masz termik i wyłącznik w jednym. Presostat posiada termik o wartości 30A, wiec do zabezpieczenia danego silnika ma za duży zakres , oraz nastawy ciśnień i odpręznik głowic. Silnik może pobierać troszke większy prąd, bo jest przystosowany do pracy z falownikiem. W Twoim przypadku...
ograniczenie prąd silnik falownik hamować silnik prąd falownik falownik prąd maksymalny
grundig unitra zasilacz zawodny cieknie pojemnika proszek
delete override firmware toshiba
Jak przerobić elektroniczny włącznik na mechaniczny w nawilżaczu Jak przerobić włącznik w nawilżaczu U-Smiler QZ3.5L?