Witam ! Po raz wtóry przypominam że najważniejszym parametrem przy podstawowym doborze falownika do silnika jest prąd ! W przypadku zmiany silnika na mniejszy, należy zmienić nastawy zabezpieczające. W dobrych falownikach prąd silnika możemy zmieniać z rozdzielczością 0,1A. Prąd zabezpieczenia silnika podajemy zgodnie z prądem silnika znajdującym się...
Mamy 5A dla 400V Y, cos fi = 0,81. P = 3 x 230V x 5A x 0,81 = 2794W. Sprawność silnika η = 2200W/2794W = 78%, i tu faktycznie mamy część mocy strat. Pytanie jaką moc pobierze z sieci falownik skoro silnik pobiera mniejszy prąd niż znamionowy prąd wyjsciowy falownika? Falownik pobierze prąd silnika + zasilanie elektroniki falownika (które można...
Prąd 1,12 to będzie dla gwiazdy - do tego falownika trzeba przepiąć silnik na trójkąt, prąd fazowy około 2A.
A zauważyłeś, że prąd znamionowy silnika jest większy od prądu znamionowego falownika? Tak rozumiem z Twojego opisu. Silnik miał być w trójkąt, przełączenie w gwiazdę zmniejszyło prąd znamionowy, przestał przeciążać falownik?
Falownik po prostu ma być tej samej kategorii mocowej, 7,5kW. Na pewno będzie na 3x400V. Sciśle mówiąc, to istotny jest prąd wyjściowy falownika (nie mniejszy od znamionowego prądu silnika przy 400V), ale i tak każdy posługuje się mocą, jak z promilami w krwi i oddechu. ;) Silnik 7,5kW też raczej nie zechce się kręcić płynnie 80 obr/min.
Musisz mieć falownik z bardzo dobrym wektorem, ale takie rozwiązanie nie jest tanie. Proponuje falownik Yaskawa serii CIMR-G5. Fuji Frenic G11 raczej też powinien pociągnąć. O ile cena nie zbije Cię z nóg oba powinny się sprawdzić. Tak czy inaczej przed zakupem czegokolwiek dobrze sprawdź karty katalogowe i zobacz jakie są zalecenia odnośnie odległości...
Ten "lewy bezpiecznik" miałby sens w układzie L + 2 x kondensator przy zasilaniu 1-fazowym; w układzie 3-fazowym zabezpiecza tylko układ sterowania, a jednocześnie jego wartość jest obciążona prądem jednej fazy silnika... Najlepiej sprawdzić pobierany prąd miernikiem i dobrać falownik zgodny do obciążenia.
A nie możesz wykonać pomiaru po stronie DC?
A jaki to falownik? Może da się odczytać potrzebne Ci informacje prosto z falownika?
ACS101 nie ma funkcji "autotuningu"! Sterowanie skalarne nie potrzebuje wprowadzania danych silnika (tylko prąd zab. silnika). Z opisu reakcji falownika wynika, że jest uszkodzona wewnętrzna magistrala komunikacyjna.
To znaczy masz falownik 1,5 KW i silnik 0,75KW , oczywiście że można gdyby było odwrotnie to wtedy by był problem . W falowniku ustawiasz moc podłączanego silnika ,pobierany przez niego prąd i kilka innych parametrów np. obroty silnika nominalne i przy jakich ma pracować , czas rozruchu itp.
Ostatnio uruchamiałem instalacje transportu pneumatycznego. Silnik wentylatora 45 kW. Silnik zasilany przez falownik. Przy 50 Hz prąd pobierany przez silnik 86 A. Przy 40 Hz prąd pobierany przez silnik 50 A. Uważam że falownik pomoże w twoim przypadku. Oczywiście jeśli przewidujesz testy maszyn o znacznych mocach to faktycznie warto zwrócić się do zakładu...
Hamowanie przez falownik to wstrzykiwanie prądu DC do silnika i ewentualne odbieranie SEM z silnika przez układ chooper'a - wtedy na szynie DC pojawia się "śmietnik" (DC + impulsy szpilkowe), który jest rozładowywany na rezystor hamowania.
Jeśli silnik 230/400 50Hz podłączymy w gwiazdę to częstotliwość załamania wynosi 50Hz. Oznacza to że możemy zwiększać częstotliwość powyżej 50Hz ale spada moment. Jeśli taki sam silnik podłączymy w trójkąt to częstotliwość załomu wynosi 87Hz. Czyli regulacja od 0 do 87Hz. W falowniku trzeba ustawić napięcie 3x230V. W takim przypadku przy 50Hz napięcie...
Wybierasz falownik 3,7kW zasilany 3x 400V, bo takie napięcie mamy w Polsce. Prąd falownika 8A > prądu silnika 6,3A = OK.
Zrób pomiar prądu na PE przy wyłączanym zasilaniu falownika. Te 5-6 mA może być prądem wyrównawczym i może nie pochodzić z falownika. Jeżeli oczywiście silnik zamocowany jest do jakiejś metalowej konstrukcji.
A tak gwoli uzupełnienia tematu, falownik dobieramy do prądu silnika, a nie mocy.
Jeßli silnik jest sprawny, to nie ma przeszkód zasilać go z falownika, nawet 2,2kW. Aby nie spalić silnika - należy w falowniku zdefiniować max prąd silnika w amperach, a czasem jako procent maksymalnego prądu wyjściowego falownika.
Czy kolega może wysłać zdjęcie tabliczki znamionowej silnika? Wgada na źle sparametryzowany falownik.
Funkcje wejść cyfrowych są opisane w rozdziale 7-2 str 7-27 (519) parametry E01 - E05 ale tu bym nie szukał problemów z wyrzucaniem błędów. Złe ustawienie tych parametrów to np brak jazdy w którymś z kierunków. Dodano po 18 Wiem jedynie że falownik steruje jazda, poprzez cztery silniki. Wypinanie i ich zamiana nic nie daje. nie wypinaj Kolego silników...
Pierwsze pomiary rezystancji uzwojen. Nastepnie aby wykluczyc uszkodzenie falownika podlacz go bezposrednio z sieci pomierz prąd
Witam, a dobrany został falownik do mocy silnika? Wydaje mi się że widzę na silniku prąd koło 9A, a na falowniku znacznie mniejszy. A instrukcja do falownika przeczytana? Bo na końcu każdej są komunikaty błędów. I w Twoim przypadku to są LVC - Insufficient voltage level at operation 1. Power supply voltage too low 2. Power supply voltage variation too...
Silnik spali się wówczas gdy długotrwale zostanie przekroczony prąd znamionowy silnika lub będzie niewłaściwie odprowadzane z niego ciepło. W pierwszym przypadku nad prądem czuwa falownik - o ile ma właściwie wprowadzone parametry. W drugim przypadku źle chłodzony silnik będzie w przypadku zejścia obrotami poniżej ok.70% i braku przewietrzania obcego...
jaki falownik?
Falowniki umożliwiają podgląd parametrów pracy silnika, tj prądu, napięcia, mocy, momentu itp. Szczegóły znajdziesz w instrukcji falownika.
G - do PE 30A, 30B, 30C - wyjście w falowniku jest zamontowany przekaźnik a jego styki to właśnie 30A,30B,30C 30C - wspólny 30A - NO, 30B - NC P1-P4 - wejścia cyfrowe ( w ustawieniach falownika możesz np ustawić że jeśli na P1 - pojawi się jedynka to prędkość np 45Hz, P1 = 0 - 20Hz tak samo z resztą wejść ) MO, MG - drugie wyjście - tranzystorowe. Nie...
Czyli jeżeli falownik ma być jednofazowy to należy silnik podłączyć w trójkąt a wartość znamionowa prądu wyściowego falownika musi być większa od 13,5A. jeżeli falownik ma być 3 fazowy to należy silnik podłączyć w gwiazdę a wartość znamionowa prądu wyściowego falownika musi być większa od 9 A. Dodano po 30 Nie.
Falownik musisz dobrać do prądu pobieranego przez silnik, za zwyczaj wpisuje się ten prąd w falownik i tak falownik ma zabezpieczenie. Natomiast ja "niesymetrycznych" silników nie podłączałem pod zwykłe falowniki więc na 100% Ci nie odpowiem.
Witam. Piszesz, że falownik zasilany jest 3 fazami wiec silnik powinien być połączony w gwiazdę bo na wyjściu falownika będzie 3x400V. Trzeba ustawić właściwy prąd znamionowy. Autotuning kiedy ja robiłem silnik nigdy nie uruchamiał się, falownik wykonuje na postoju pomiar uzwojeń. Pozdrawiam.
Witaj . 1. Sprawdziłbym połączenia falownik silnik . 2. Napięcie zasilające falownik. 3. Obciążenie na wyjściu silnika czy nie ma widocznie większego w stosunku do drugiej maszyny . 4. Czy silnik nie ma hamulca mechanicznego 5. Przydałoby się sprawdzić od strony napędu przez starter/ scout co wchodzi na falownik 6 . Jaki prąd można podejrzeć podczas...
(at)mcg1821 Podeślij tabliczkę falownika + silnik.
Diody i klucze są oczywiście w module IGBT. Kondensatora nie trzeba - mimo, że napięcie na wyjściu falownika jest siekane, to prąd cewek jest gładki.
to czy wpisując prąd znamionowy silnika do falownika powinno się zmienić tę wartość w przypadku sterowania niższym napięciem. Z tego co wiem falownik liczy sobie całkę z prądu na silniku i jeżeli przekroczy ona nastawę to wyrzuca alarm. Ja też się nad tym zastanawiałem uruchamiając mój silnik. A było nad czym bo miał 55kW zasilałem go napięciem 500V...
Czy ktoś kompetentny może się wypowiedzieć w przedmiotowej sprawie? przecież kolega już podłączył to jaka wypowiedz ma na myśli? btw. Interval ma sporo racji dobry(nowoczesny) falownik wywali błąd prądów silnika. Chociaż na tyle co znam budowę - prąd silnika mierzy się na dwóch fazach poprzez np. przekładniki. Są tez falowniki które i bez silnika wystawiają...
tal jak pisze -> piotr5000 ostatnio zmieniałem w jednej maszynie taki silnik na silnik asynchroniczny z falownikiem i musze powiedzieć że nie można się sugerować mocą z tabliczki, należy dać silnik większy mocowo. Sugeruj się pobieranym prądem.
ja bym go połączył do sieci 400V w gwiazdę... Do sieci tak, ale autor zasila to przez falownik zasilany z jednej fazy. Falownik nie ma zaprogramowanego zbyt niskiego prądu silnika?
Trzeba trochę pomyśleć, i na spokojnie, skoro przy zasilaniu z sieci 7,5 kW pobiera 14A to jest ok. Teraz inna sytuacja falownik podłączony do generatora generuje prąd na wyjściu dla tego samego silnika 20A, prąd bierze się z momentu na wale pompy lub niewłaściwego zasilania tj. Wartość skuteczna napięcia lub inny parametr. Moim zdaniem ten 1 kVar coś...
W asynchronach nie ma to sensu. Zmierz rezystancje uzwojeń silnika, Jaki prąd ma silnik, jaki falownik? Dzwoniłeś do Romana Giemzy z RST?
(at)eenbakkie Jeśli pomiar był robiony na wyjściu falownika, to raczej problem będzie po stronie silnika.
To tamten silnik pracował przy około 2350 obrotach, ale już przy znacznie mniejszym momencie krytycznym, częstotliwość załomu przekroczona. Ustaw ten silnik na czestotliwość 40Hz. W "góre" teoretycznie możesz zwiększać częstotliwość napięcia zasilającego, falownik powyżej 50Hz nie będzie już w stanie utrzymać stałego strumienia magnetycznego. Wzrastała...
Mało prawdopodobne, ale może po prostu jedna z faz (klucz) przestała "żyć". Możesz jakoś sprawdzić prądy w fazach silnika?
H30 – moc znamionowa silnika--0,37 kW H31 - ilość biegunów-4 H32 - znamionowy poślizg silnika 5,33 H33 – prąd znamionowy silnika--1,84 A H34 - Prąd biegu luzem - 0,9 A F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) 50 Hz
Co zasila twój silnik że chcesz zastosować przełącznik? Zastosuj falownik jak potrzebujesz łagodny start lub ograniczenie prądu przy rozruchu.
Masz amperomierz cęgowy? Trzeba zmierzyć prąd pobierany przez silnik. Może silnik jest przeciążony? 🤔 Czy na falowniku jest możliwość podejrzeć jaki prąd pobiera silnik? Podaj model/typ falownika.
Witam. Mam problem z silnikiem 0,75kW. Buduje pewne urzadzenie (nie istotne jakie). Mam falownik Parker AC10 na 230V. Zgodnie z tabliczką łącze silnik w trójkąt. Podłaczam falownik pod 230V i silnik pod falownik UVW. Prąd znamionowy silnika dla połączenia w trójkąt wynosi 3,25A. Przy pracy silnika w stanie jałowym prąd odczytany z falownika to 3A (częstotliwośc...
Czy z tych zdjęć wynika ze silnik ma 0,75kw czy 0,86kw przy tym podłączeniu ? 0,75kW ma przy 50HZ, 0,86 przy 60Hz w Polsce częstotliwość sieciowa to 50HZ Czy mogę ten silnik podłączyć w trójkąt(słyszałem ze nie można bo się może przegrzać ) Dlaczego? Bezpośrednio do sieci nie można w trójkąt, bo napięcie międzyfazowe w Polsce wynosi 400V. w ogolę śmieszne...
Silniki IE4 mają trochę inną konstrukcję, mieszaną silnika klatkowego z silnikiem z magnesami trwałymi. Chodzi o możliwość zasilania silnika bezpośrednio ze sieci, bez dodatkowych falowników i softstartów, który nie pobiera ogromnych prądów rozruchowych wynikających z wypadnięcia z synchronizmu.
Trochę kolega Orson000 dziwnie nakreślił całą sytuację lub nie bardzo nazwał to co chce osiągnąć. Jakie mm się mieć zwiększenie częstotliwości do zwiększenia się płynącego prądu w obwodzie silnik - falownik ; /? Zwiększając obciążenie zwiększymy pobór prądy i co za tym ma iść częstotliwość pracy. Całe błędne koło nam się zamknie do chwili przekroczenia...
Przykład który podałeś w poście 9 to zupełnie inna sprawa. Przykład z 1 postu to pomiar upływu prądu (uszkodzony silnik za falownikiem), a przykład z postu 9 to pomiar symetrii obciążenia, lub również pomiar prądu upływu, ale urządzenie w ogóle nie ma przyłącza na przewód neutralny (bo i go nie potrzebuje).
Potrzebny falownik z 4A dla 3x230V jeżeli silnik ma wyprowadzone 6 końcówek uzwojeń albo 3x400V i prąd około 2.5A. Inna kwestia to rozpiętość prędkości i chłodzenie.
Witaj (at)Sigwa18. Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to zgodnie z tabliczkami: silnik 2A, a falownik 3A. Dobierałem go właśnie po prądzie, żeby nie brakło...
1. Możesz, stosując charakterystykę U/f. Nie wektorową! Pamiętaj, że nie będziesz miał ochrony silnika przed przeciążeniem. [edit:]Racja, silnik jest mocy większej, nie mniejszej niż falownik. Niemniej ze zmniejszoną prędkością będzie pracował poprawnie. Teoretycznie do ok. 80% prędkości znamionowej - ale praktycznie to zależy od obciążenia w konkretnym...
Moim zdaniem wystarczy - należy ustalić dolny próg pobieranego prądu/mocy przez silnik, gdzie przy spadku poboru prądu poniżej tego progu falownik zostanie wyłączony. Jak wiadomo przy braku obciążenia na wale silnika (brak cieczy do pompowania) silnik powinien się wyłączyć. Do tego można zastosować czujnik pomiaru poziomu cieczy i wtedy wykorzystać...
Silnik dość stary, ma klasę izolacji B, więc przy zastosowaniu falownika prądy łożyskowe mogą być dość spore i szybciej będą zużywać się łożyska silnika. Nie chce mi się przeszukiwać dyrektywy atexowej, ale z tego co pamiętam silniki w strefie przeciwwybuchowej zasilane z falownika powinny posiadać ochronę termiczną w postaci termistora w uzwojeniach...
Można sobie policzyć, podebrać tylko sprawność i cos fi z jakiegoś katalogu dla silników o tej samej mocy. 1500rpm 600W/400V/√3/0,73/0,75=1,6A 600W/230V/√3/0,73/0,75=2,8A 3000rpm 600W/400V/√3/0,82/0,75=1,4A 600W/230V/√3/0,82/0,75=2,5A
Czy problem może wynikać ze złego przebiegu prądu (zniekształcony sinus) ? Normalny agregat prądotwórczy, a dokładnie jego prądnica generuje całkowity przebieg sinusoidalny. Więc odpiąć sobie tą tezę. Kolejna sprawa, pompa pracuje pod całkowitym obciążeniem podczas rozruchu. Kompresor lodówki, raz że ma mniejszą moc, tak i prąd rozruchowy jest mniejszy...
Witam. Niestety nie znalazłem na forum żadnych informacji dlatego zakładam temat. Interesują mnie tryby czterokwadrantowej pracy falownika obciążonego silnikiem prądu stałego. Wiem że w pierwszym kwadrancie prąd ma kierunke przyjęty za dodatni, napięcie zasilania jest większe od siły elektromotorycznej silnika i energia przepływa do silnika, prędkość...
Witam. Z uporem maniaka przypominam najważniejszym parametrem doboru falownika jest prąd , sprawdź maksymalny prąd wyjściowy falownika i prąd silnika.
Przewód falownik - silnik. Przewód doprowadzający prąd do falownika nie musi być ekranowany. W instrukcji każdego falownika jest opisany bardzo dokładnie sposób prawidłowej instalacji. Jak kupisz sprzęt z drugiej ręki i nie będzie do niego papierów, to sądzę, że bez problemu znajdziesz je na stronie producenta i dystrybutorów.
Falownik programuje się, wpisz w falownik dane silnika, że np. silnik ma max 40V i częstotliwość 80Hz. Jak będzie błąd overcurrent, to wpisz napięcie np. 20V.
Silnik asynchroniczny to w zasadzie każdy silnik napięcia stałego - w nich nie można mówić o synchronizacji z częstotliwością sieci bo tam częstotliwości w sieci zasilającej silnik nie ma. O matko... Nawet nie można mówić o zależności napięcia od ilości obrotów bo ta zależna jest również od obciążenia na wale. W zasadzie w silnikach prądu stałego,...
Witam. Sprawa dotyczy silnika 1,5kW współpracującego z falownikiem. Chodzi o to, że wraz ze wzrostem częstotliwości falownika powyżej 50Hz wzrasta prąd pobierany przez silnik. Przy częstotliwości powyżej 70Hz prąd ten przewyższa prąd znamionowy tego silnika, co w konsekwencji powoduje zadziałanie zabezpieczenia w falowniku. Do jakiej wartości można...
Bo nie ma czegoś takiego jak organicznie mocy silnika, wedle prawa Ohma podajesz A a falownik ma ustawienia tego prądu dla przekroczenia 110% (ostrzeżenie) a od 120-150% w czasie 60 s zatrzymanie awaryjne. KW to ogólna zmienna wartość zależna od sprawności silnika jeden silnik przy np. 10A ma 2.2KW a drugi 2.5KW.
W tym przypadku silnik musi być kojarzony w Y (gwiazdę). Obowiązkowo należy też wpisać do falownika parametry silnika - zwłaszcza prąd znamionowy.
Wskazane by było więcej parametrów i upewnij się co do typu silnika, bo PM to "permanent magnet" i zarówno synchroniczne AC jak i BLDC mają w sobie magnesy, a steruje się je inaczej. Napięcie też by nie zawadziło, bo masz falowniki na 230V i 400V (oraz różne smaki obniżonego stałego, a także 110VAC z innych krajów) i za zwyczaj od tego zależy ich napięcie...
Najważniejsze to prąd znamionowy, napięcie, częstotliwość i prędkość.
druga sprawa że przy połączeniu w gwiazdę silnik jest bardziej wrażliwy na wyższe harmoniczne (ale nie chce skłamać). Przełączenia gwiazda-trójkąt dokonuje sie za pomocą odpowiedniego przełącznika. Połączenie bezpośrednie oznacza - że podłączasz zaciski silnika bezpośrednio do systemu elektroenergetycznego (bez rozrusznika, falowników, niczego). Tak...
LSiS iC5A 0,4kW wewnętrzny pomiar prądu silnika jest mocno zawyżony, wskazuje ok. 4A przy 50Hz 230V na wyjściu, gdzie zmierzony pobór z z sieci to 0,8A. Prądu na wyjściu nie mierzyłem. Oczywiście falownik po chwili się wyłącza z błędem przeciążenia. Silnik w porządku, na innym falowniku wszystko jest ok, prąd silnika ok 0,5A. Może ktoś się spotkał z...
Można użyć mocniejszego falownika, tylko są to duże różnice w kosztach. W falowniku wystarczy wpisać dane z tabletem czyli silnika, przede wszystkim prąd.
Na wstępie Ci powiem, że cokolwiek musiałbyś zrobić będzie droższe od innego zwykłego silnika ze złomu. On był zasilany falownikiem, czyli urządzeniem w którym możemy regulować częstotliwość prądu, a przez to płynnie regulować prędkość obrotową pralki (silnika) w zależności od programu. Nie każdy tani falownik dojdzie do 320 Hz, a i tak musisz na niego...
co ma mieć prąd uruchomieniowy silnika pralki, skoro wyłącznik wyzwala się w momencie wkładania wtyczki ? To prąd uruchomieniowy falownika. Silnik jest zasilany falownikiem.
Mam falownik 3x230v podłaczony do silnika 800w połączonego w trójkąt. Chce się spytać czy można pomiedzy falownikiem a silnikiem dać wyłacznik 3- torowy. Zaznaczając że będzie używany wyłacznie gdy silnik nie bedzie pracował. Falownik jest chiński będzie zasilał małą tokarkę, Wolał bym dla bezpieczeństwa wyłaczyć dopływ prądu do silnika kiedy będe robił...
Musisz teraz wejść w parametr d01 i naciśnij funkcja i będziesz miał częstotliwość w d02 masz prąd jaki płynie podczas pracy silnika
Witam Falownik do silnika dobiera się ze względu na moc i prąd znamionowy silnika, jeśli moce silnika i falownika są takie same ale prąd silnika jest większy niż prąd znamionowy falownika to niestety trzeba zastosować większy falownik, poza tym przypadkiem nie trzeba stosować zapasów mocy. Falownik powinien być wektorowy. Przy pracy z niskimi prędkościami...
Prąd w przybliżeniu jest taki sam przy małych obrotach, jak i przy max. Chłodzenie przy małych obrotach jest drastycznie słabsze. Nie stosuje się tu prawa Ohma w wersji dla prądu stałego, a w normalnych warunkach rezystancja uzwojeń ma nieznaczny wpływ na natężenie. Moc jest proporcjonalna do obrotów, moment w przybliżeniu stały w całym zakresie (obciążenie...
Witam. Wydajność można zwiększyć podnosząc częstotliwość na falowniku. Konieczna przy tym jest kontrola prądów silnika na falowniku, aby nie przekroczyły prądów znamionowych silnika. Pozdrawiam Jurek
z którym mam doczynienia w pewnej starej szafie sterowniczej, nad którą pracuję. Jest ono swego rodzaju przężeniem zwrotnym od silnika do falownika - A masz może kawałek schematu elektrycznego?
Na falowniku pisze jaki ma prąd wejściowy.
(at)robokop https://obrazki.elektroda.pl/9774476800_... To ż ktoś w tej broszurce strzelił bzdurę, to nie znaczy, że trzeba ją bezkrytycznie powielać. To nie jest silnik BLDC i choćbyś na uszach stawał, nim nie będzie. Mix silnika reluktancyjnego z asynchronicznym - wirnik magnetyczny, zamiast klatkowego, do tego uzwojenie trójfazowe...
coś w tym stylu chyba: Przekroczenie dopuszczalnego prądu wyjściowego. Wartość chwilowa prądu osiąga w granicach 200% prądu znamionowego. lub błąd zasilania. falownik wykrywa błąd na zasilaniu. Sprawdź silnik, kabel do silnika, zasilanie, stan stycznika jeśli jest na wyjściu do silnika. Gdyby błąd się powtarzał - wymień falownik. (cytat) Pozdrawiam
Zastosowana technika 87Hz nie jest przyczyną spalenia silnika. Faktem jest konieczność przewymiarowania falownika do prądu pobieranego przez silnik w połączeniu w trójkąt. Natomiast tak jak w przypadku najprostszego wyłącznika silnikowego istotna jest nastawa prądu zadziałania zabezpieczenia. Falownik nie miał wprowadzonej wartości znamionowej prądu...
Czy popularnymi cęgami można zmierzyć prąd fazy silnika 3-y fazowego zasilanego z falownika. Napięcia napewno nie (miernik musi mieć pasmo powyżej ok. 12kHz), bo jest to napięcie z PWM (modulacja szerokości impulsów). Wydaje mi się, że tak bo prąd jest co prawda nieco zniekształcony ale jednak ma częstotliwość załużmy 20-50 Hz. Czy mam rację??? Pozdrowienia
Witam. Pozwoliłem sobie wykonać kilka pomiarów prądu, jaki pobiera falownik, typ Optidrive 0,75kW wraz z silnikiem 3f 0,12kW, na biegu jałowym (nie mam stałego obciążenia).Przy różnych częstotliwościach, wygląda to tak. 50Hz=209mA 40Hz=190mA 30Hz=170mA 20Hz=209mA 10Hz=360mA 5Hz= 430mA Przy zatrzymanym silniku falownik pobiera 80mA.
Czy Mógłbyś sprecyzować co dokładnie miałbym podać? Falownik prąd max wyj 17A Silnik 11.1 A
- Nie, falownik dobiera się pod kątem mocy znamionowej (prądu znamionowego) silnika, na wartość równą lub większą - nie, ale się wyłączy zgłaszając błąd przeciążenia (nie biorę pod uwagę produktów falownikopodobnych :)) - nie i jak wyżej. W Twoim przypadku jedyne, co możesz zmniejszyć za pomocą falownika to prędkość obrotową, bo przecież o to Ci chodzi,...
Szukam zamiennika do tego tranzystora mosfet. W miejscowym sklepie dostałem zamiennik 47N60C3 ale nie jestem pewien na niego gdyż pracuje on na falowniku silnika prądu stałego i po wymianie silnik tylko zakręci i staje.
Witam Koledzy kierują temat w stronę mechaniki i wydajności wentylatora a ja trochę zmienię kierunek wracając do prądu. Jeśli koleżanka ela77 planuje podłączenie przemiennika częstotliwości (falownika) pod istniejący wentylator to proszę na wstępie sprawdzić czy silnik wentylatora będzie z falownikiem chciał współpracować (klasa izolacji silnika). Po...
Witam! Dodam jeszcze do tego co stwierdził kolega wiesde, że ten silnik także może mieć większy prąd jałowy (bez obciążenia) od prądu znamionowego falownika. Dla silników prad ten dochodzi do 0,6 wartości prądu znamionowego. Reasumując falownik za mały nawet na rozruch silnika bez obciążenia. Pozdrawiam
Silnik pobiera ok. 8 A czyli zastosuj PKZMO na ok 10 A, powinno być dobrze. Masz termik i wyłącznik w jednym. Presostat posiada termik o wartości 30A, wiec do zabezpieczenia danego silnika ma za duży zakres , oraz nastawy ciśnień i odpręznik głowic. Silnik może pobierać troszke większy prąd, bo jest przystosowany do pracy z falownikiem. W Twoim przypadku...
Proponuje silniki szeregowe prądu stałego, duży moment napędowy przy małych obrotach.
Amperomierz analogowy włączony w przewód przed i drugi za falownikiem. Przed było ok 0,5-0,6A, a za falownikiem 1,0-1,2A. Małe prądy, bo silnik mały...
Regulacja takiego silnika nie jest prosta, wymaga zastosowania falownika (przemiennik częstotliwości. Silnik ma tylko 45W, o wiele prościej (taniej) będzie zastosowanie silnika szczotkowego. albo nawet prądu stałego.
to napięcie na silniku przysiada - Chyba że mieszkasz na wsi i bardzo daleko od transformatora. Dlatego jak dam większe napięcie to powinien popłynąć mniejszy prąd aby zachować tą samą moc silnika - tak będzie dla prądu zasilającego falownik - on, że tak powiem, transformuje moc. Sam silnik niestety nie - w miarę wzrostu napięcia wzrośnie prąd -w sumie...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Silnik pracuje w układzie wektorowym i jest przekładnia... od samego początku (taki zestaw od producenta) niestety okazało się, że ten zestaw ma służyć jako wytłaczarka, która podaje tworzywo nie szybciej niż 2 Hz... oczywiście przy zwiększeniu obrotów już do 3 lub 4 Hz wszystko wraca do normy i kręci płynnie.. Czyli chcecie pracować poza dopuszczalnymi...
Falowniki są projektowane z zapasem nawet +100%. Najistotniejszym parametrem jest znamionowy prąd falownika, jeśli będzie wystarczający dla silnika to OK. Prąd powinien być na jednej i drugiej tabliczce znamionowej.
Witaj, taktyka podstawień jest zawsze dobra, ale nie zapomnij sprawdzić okablowania falownik-silnik. I może jeszcze sprawdź rezystancje do PE silnika i okablowania najlepiej specjalistycznym sprzętem na 500V
Mało danych . Jakie chłodzenie silnika, w jaki sposób podłączony , czy poprawnie skonfigurowany, jaki prąd pobiera ...
Nie, nie musisz na nowo konfigurować falowników. Wystarczy że wejdziesz w poziom serwisu po wpisaniu hasła i czas oraz prędkości możesz zmieniać. Domyślnie jest 45s i to wystarczy jednak jeżeli masz nadal problemy to coś nie dobrego się dzieje z silnikiem lub falownikiem. Monitoruj prąd podczas hamowania w par CUR.
Jak dla mnie za mały ustawiony prąd. Bo ta pompa w rzeczywistości przy rozruchu i nie tylko potrzebuje znacznie większego prądu. Prąd rozruchowy na falowniku? Ciekawe. Nawet jeśli zostanie przekroczony prąd znamionowy silnika to falownik ma zapas do 150% prądu przez 60 sekund. 17 odpowiedzi a tak naprawdę dalej nie wiemy czym objawia się ta niższa...
falownik prąd maksymalny falownik prąd stalego prąd pobierać falownik
termostat lodówki regulacja śrubki implementacja modbus corel komputer
winda zremb elektrownia wiatrowa prędkość
Pralka Bosch, LG, Samsung nie wypompowuje wody – zatkany filtr, awaria pompy, brudne ubrania Brother HL-5350DN – kompatybilność wałka bębna DR-2200 vs DR-3200/DR-620