500 obrotów ? Trochę mało
Uważam że nie masz się co pchać w koszty, konwerter do regeneracji i później wymień olej z filtrem bo pewnie dużo opiłków z konwertera.
Regulator ciśnienia zapewne przycina się.
Klapy kolektora do sprawdzenia
Kolego Technics , tam jest jedna cewka na cylinder i jest ich sześć , ich bym zostawił w spokoju. Jedynie ustawił odstępy elektrod na świecach 0,7 mm. Podmienił bym przepływomierz , jest mechaniczny , oraz sprawdziłbym zawór obejściowy wolnych obrotów i szczelność dolotu od przepływki do przepustnicy.
Cześć, mam ten sam silnik i podobne objawy, rozwiązałeś ten problem?
Luzu zaworowe wg. AutoData'y powinny wynosic (przy rozgrzanym silniku do 90st) 0.30 ssace i 0.35 wydechowe
zrzuty w czasie pracy rozgrzanego silnika na LPG i PB przy falujących sądach.wtryski zielone czy niebieskie? foto wtrysków i wwierceń w kolektor.
Powinno być ok 800 RPM ale nie falujące, silnik krokowy sprawdź, błędy jakieś
Sondy lambda?
Witam wszystkich Od pewnego czasu pojawił się problem falujących obrotów na biegu jałowym wskazówka skacze potrafi nawet zgasnąć Został uszczelniony dolot zmieniona odma myślałem że coś się poprawiło było dobrze przez jakieś 300 km potem z powrotem pojawił się błąd p1159 dodatkowo pojawił się błąd p0012 Ktoś może ma jakiś pomysł co może być przyczyną...
Lewe powietrze albo elektrozawór wolnych obrotów. Jak pracuje na wyższych obrotach?
co ma głowica pompy wtryskowej do falujących obrotów przy zwiększonym poborze prądu???
A byłeś na diagnostyce komputerowej??? Napisz który to rok
Może być sonda ale wcześniej sprawdź szczelność dolotu. Zbyt duża ilość dzikiego powietrza powoduje, ze sonda nie jest w stanie skorygować wtrysku i w efekcie lubi wyskoczyć jej błąd. A tak poza tym to jak to bmw- krokowiec, przepływomierz.. Szsczelność sprawdź plakiem.
Czyźbyś tylko używał tego samochodu na postoju , zacznij jeździć i zobacz jak sie zachowuje . Jeśli nie ma innych objawów to się nie przejmuj. Przecierz nie będziesz wymieniał akumulatora tylkomdlatego że na postoju falują ci obroty.
Stało się to nagle, czy stopniowo? Było coś robione przy układzie paliwowym przed usterką? Czy są jakieś błędy zapamiętywane poprzez sterownik silnika? Jaka dawka paliwa jest wtedy gdy nie faluje na wolnych obrotach?
Witam,ja miałem ten sam problem w silniku M50B25, pojechałem do znajomego elektryka podłączył laptopa,wykasował błędy,i zmienił ustawienia. Po tym zabiegu problem większego spalania, i falujących obrotów zniknął. Pozdrawiam
Witam Trochę czasu minęło, mam ten sam problem więc zapytam czy udało Ci się go rozwiązać ? Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia to mam silnik m52 model 528i jak jest zimny to objawy takie jak u Ciebie natomiast z tego co widzę to z rana nie włącza się ssanie, mam wrażenie że auto nie dostaje tyle paliwa ile potrzebuje. Gdzie znajduje się czujnik ssania...
może wytrąca się woda przy ogrzewaniu silnika w mrozie? To jest bardzo prawdopodobne. Obroty mogą falować od krokowca lub nieszczelnego dolotu lub sondy lambda. W jakim zakresie falują te obroty?
Ja miałem podobne problemy i u mnie to był regulator wolnych obrotów.
Elmosa zostaw spokoju.
Nie mam lpg. Na takich świecach kupiony także nie wiem.
ja mam to samo jak sobie poradziłeś to napisz w jaki sposób
Poszukaj po forach, to choroba bmw.
Witam moj problem polega na falujacych obrotach po osiagnieciu temp ok 40 st .
witam prawdopodobnie masz pęknięty przewód przy silniku wolnych obrotów lub zrzucony przewód podciśnieniowy pod kolektorem ssącym
Kolego naprawiłeś ten problem?
Tak ma być, małe okienko.
dzięki za podpowiedź sprawdzę. pozdro
Sprawdź czy przepustnica się domyka.
Dolot szczelny?
W takim przypadku bardziej stawiałbym że coś niedobrego dzieje się z wtryskami które po prostu leją a nie rozpylają paliwo, no może sonda lambda (ta pierwsza ) - ale to trzeba by sprawdzać na wykresach za pomocą dobrego kompa diagnostycznego. Zakładam że na układzie dolotowym powietrza nie było nic tuningowane.
odma do wymiany na nową,jest pod kolektorem ssącym,pozdrawiam
Pewnie się gdzieś kable podwinęły. Czujnik temperatury 4-ro pinowy znajduje się pod kolektorem, podłączony być musi - inaczej kabaret z obrotami i brak wskazań temperatury na desce.
Nadal problem istnieje. planuję oddać pompę do diagnozy i napisze czy pomogło
Sonda lambda, silnik krokowy,przepływomierz,miałem ten sam problem co ty, niemiałem gdzie podjechać na komputer to sam walczyłem z tym problemem, najpierw podjedź na warsztat co ma kompa niech sprawdzą z czym masz problem,zaoszczędzisz kasy i pieniędzy, ale możesz zacząć od czynności co nic cię nie kosztują,wyczyść silnik krokowy,i sprawdź woltomierzem...
Wszystko dokładnie zaszczelnione.
Cześć, mam problem z falującymi obrotami na włączonej klimatyzacji w bmw e46 z silnikiem m54b25 gdy auto stoi z włączoną klimą falują obroty jest chwila dobrze i znów zaczynają falować, spadają do około 500 i wracają do prawidłowej wartości, jakby silnik dostawał dużego obciążenia i słychać metaliczne załączenie się kompresora po wyłączeniu klimy obroty...
Ciężki przypadek,ale podejrzewam,że bez porządnego elektronika się nie obędzie.
moze tez przeplywomierz powietrza, albo separator oleju (odma) odma - pozycja nr.1 http://images03.olx.pl/ui/8/06/91/127953... sprawdż też węże pozycja nr7 i 3 [url=http://www.realoem.com/bmw/showpart... a także pozycja nr 7 - Zawór...
Witam, co uległo uszkodzeniu w moim motorku - falują wolne obroty?
Wymiana pompy paliwa nic nie pomoże.
Wprawdzie temat już nieco przeterminowany ale może komuś się przyda - takie objawy dają problemy z instalacją elektryczną (skoki napięcia). Dzieje się tak w wielu autach, ale w BMW z tej generacji spadek napięcia może powodować wysypanie się sterownika ABS oraz błędy czujnika wałka rozrządu (stąd "check" i nierówna praca). A że "check" w BMW to częsty...
Witam. i jak zrobiłes cos z tymi falującymi obrotami? ja mam podobny problem i nie wiem co mam robic jak bys cos wiedział wiecej pisz ok
Gaśnięcie samochodu powodowała uszkodzona kostka stacyjki. A falujące obroty jeszcze nie zdiagnozowane z powodu braku czasu.
A po jaką cholerę to odłączyłeś? Ciągnie Ci lewe powietrze i falują obroty...
Skoro egr wyłączony to zajął bym się przepływką i wyciekami powietrza.
Witam po długiej nieobecności. Byłem u 2 mechaników i wszyscy zgodnie twierdzili że wszytko jest ok. W końcu zacząłem wymieniać części na oślep i okazało się że po wymianie czujnika temperatury ECU (czarny) wszystkie problemy zniknęły. Jednak jak kolega pozostał silny zapach benzyny na zimnym silniku. Po rozgrzaniu wydechu zapach spalin jest normalny....
Ten dźwięk, jeśli to nie silnik, to jest coś oberwanie w dolocie, może kawałek plastiku tak brzęczy. Wprawdzie inne auto bo BMW ale jak miałem lewe powietrze to sterownik ignorował sondę pierwszą, w sterowniku brak przebiegu choć faktycznie oscylowała.
Co może być problemem falującymi obrotami na zimnym silniku. Gdy się zagrzeje to chodzi normalnie, z góry dziękuję
Możesz mi podpowiedzieć jak sprawdzić ten czujnik i gdzie on dokładnie jest . Wiem że jest jeszcze jeden w kolektorze czy on też morze mieć wpływ na brak ssania?
Witam! Mini ONE 1.4 benzyna z 2008 roku. Silnik to fuzja BMW i PSA. Samochód na wolnych obrotach faluje jak zły, dusi się. Błąd od przepływomierza i czujnika położenia wału. Przepływomierz wymieniony błąd dalej jest. Pali jak smok, pedał gazu nie reaguje odrazu na naciśnięcie tylko po jakimś czasie.
Patrzyłem w nocy na te cewki i widać błyski na każdej z nich myślałem, że jest to przebicie ale elektryk mówi mi że one się poprostu jonizują, czy to jest normalne? czy może być to przyczyną szarpania i falowania obrotów?
Mam problem z BMW. Światła migają i nawiew chodzi nierówno. Wszystko dzieje się na włączonym silniku, tak samo jak i na zgaszonym, kiedy włączony jest tylko zapłon. Co to może być? Zapomniałem dodać, że silnik pracuje równo i obroty nie skaczą.
Witam poruszę pnownie problem z falującymi obrotami. Ostanio nie robiąc kompletnie nic przy samochodzie (kompletnie oznacza to że nie czyściłem silnika krokowego ,tpsa itd) nic nie wymieniając pozbylem się falujących obrotów :idea: no może nie całkowicie bo lekkie falowania jeszcze powstają ale czasami :D. Rozwiązanie w moim przypadku było następujące...
nastawnik składa się z silnych elektromagnesów i potencjometru tz czujnika położenia przepustnicy.Nastawnik po czasie eksploatacji wyciera się i trzeba go dokładnie rozlutować i poczyścic.Na Forum BMW TDS jest opis dokladnie krok po kroku jak zrobić.Poszukaj:www.bmw-tds.pl
Silnik pracuje równo, czy faluje (nie utrzymuje równych obrotów)?
Witam. W motocyklu BMW odpięte zostały urządzenia które były zbędne do jazdy po obiektach zamkniętych. Końce magistrali zostały zamknięte na 120Ω. Po tym zabiegu silnik źle pracuje (falujące wolne obroty itp) do tego nie włącza się wentylator chłodnicy. Czy trzeba programowo usuwać odpięte fizycznie urządzenia aby silnik i osprzęt pracował poprawnie?
Bardziej kieruję się w stronę wzbogaconej mieszanki. Sprawdzałem układ dolotowy, wtyczki, szczelność, przewody i wszystko jest ok. Chcę podjechać do gazownika aby zbadał mieszankę. Rozmawiałem z kilkoma osobami i pada hasło sonda lambda. Jeżeli chodzi o przeplywomierz to mam wrażenie, że szarpałoby autem i pojawić by się mogły falujące obroty a tego...
ponieważ komputer z instalacji gazowej podpięty jest do impulsatora zliczającego obroty wału korbowego Większej pierdoły to ja w życiu nie słyszałem.
No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony. Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW) Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery...
jest to instalacja sekwencyjna, reduktor gazowy firmy Vacuum a instalacja jest na sterowniku Stag 300-6 plus. nie wiem czy to wszystie informacje ktore sa potrzebne do okreslenia jaka to instalacja( jesli to nie wszystko to napisz co jeszcze Cie interesuje) Dzisiaj sprobuje pojezdzic na samej benzynie i zobacze efekty. Dodano po 3 dzisiaj okazało sie...
Sprawdź jeszcze Plakiem czy nie zaciąga gdzieś lewego powietrza.
No więc tak. Byłem u mechanika, błąd ponoć wyrzucał przepływomierz, sondy lambda i coś jeszcze o ile się nie myle. Okazało się, że wtyczka przepływomierza była niepodłączona (niedawno zakładałem gaz, więc pewnie któryś z gazowników zapomniał ją podłączyć). Skasowali mnie 200zł za diagnostyke komputerową i podłączenie kabla, nieważne. Dziś odpaliłem...
Dzięki kolego za fatygę i odpowiedz. Jednakże od tamtego czasu minęło sporo czasu i usterkę już naprawiono. Mianowicie chodziło o to że ten przewód od grzania reduktora był umieszczony zbyt blisko zaworu i w jakiś sposób blokował go. Dodatkowo pomógł reset ECU apropo falujących obrotów. czyli wszystko w normie już od dawna gra i buczy:P)
To nie bateryjka, to niestety alternator się zbiesił. Ostatnio miałem bardzo podobny przypadek w BMW. Falowanie obrotów spowodowane wadliwym alternatorem. Co ciekawsze, oddali alternator do papraka, wrócił z testów jako 100% sprawny. Postawilem wszystko na jedną kartę, kazałem zdemontować i założyć nowy. Koszt niemały ale klient ma, po roku walki, stabilnie...
Witam. Panowie mam pytanie dotyczące katalizatora w mojej bumie. Jest to bmw E36 95 rok coupe. Silnik M43. Mianowicie dzisiaj gdy byłem z nią na kanale zauważyłem, że aluminiowa osłona katalizatora ( pierwsza puszka na rurze wydechowej jest luźna. Między nią a katalizatorem jest ok po 5 milimetrów luzu dookoła. Czy to normalne ? Czy ona nie powinna...
Witam. Moja bawarka e36 1.8 is od jakiegoś czasu zaczela falowac na obrotach...... BMW na benzynie odpala raz się wkreca do 4 tys a raz wgl nie chce jechać lecz obroty nie faluja. Gdy przyłącze na gaz auto faluje na wolnych od 500-1500, lecz czasami złapie równe obrory ale rzadko się ro zdarza.... gdy na gazie przegazuje auto to szczela i czasami szczeli...
Witam Faluje (nie zawsze) na wolnych. Cały czas wyskakuje błąd czujnika początku tłoczenia.Czy on jest przyczyną??pozd
Panowie, dziękuję za odpowiedzi. Temat rozwiązany. Okazało się, że siało błędem, bo w dolocie było 7 minimalnych nieszczelności, które nie były widoczne bez rozebrania gołym okiem.
sam mam 316 zagazowane , powiem Ci tak BMW nie lubią gazu zwykłego a najlepiej chodzą na sekwencie , też miałem problem z falującymi obrotami (czasami jeszcze się zdarzy , że na parę sekund ,,zafalują") , wymieniłem świece , filtry itd a co się okazało to , to , że lewe powietrze brał przy antywybuchu który był źle założony ,od tamtej pory mam spokój...
Witam na99% pojawiły się opiłki w pompie wysokiego ciśnienia, mam ten sam problem tylko umnie cały czas falują obroty.
Witam, BMW E-36 316. Niedawno pokusiłem się o instalację LPG, i pytanie moje: założyli mi sterownik AL-600!! - na jednej ze stron wyczytałem że to zakłada się tylko i wyłącznie w samochodach z wtryskiem jednopunktowym.... i zaczołem sie martwić. Pewnie bym się tym w ogóle niezainteresował gdyby nie to, że odłączyli mi silnik krokowy (oryginalny). Na...
powiem ci tak po odpieciu kabla na ciepłym silniku na bęzynie buja ale delikatnie mniej natomiast na gazie są zdecydowanie wyższe obroty około 1400 lecz już wogole nie faluje
Masz może podgrzewacz płynu chłodzącego?? Miałem przypadek w e46 że falowały obroty od tego ustrojstwa.
witam jaki masz silnik M20 czy może M50. Dodano po 1 jak masz M 50 to obroty nie będą falować po odłączeniu.
Aktualizacja skrzynia to multitronik 01j. Podjechałem do kilku specjalistów i w sumie nie wiem nadal nic. Był błąd od sterownika skrzyni po usuniecie i przejechaniu 150km nie wrócił. Jeden "spec" zrobił jedna adaptacje jak kolwiek to brzmi . W sumie błędów nadal zero . Na ciepłym silniku problem nadal ten sam. Spec od BMW mówi że to nie wina skrzyni...
Niepotrzebnie kreciles pompa. Jest jeszcze za duża dawka. Możesz dalej regulować na słuch albo podpiąć interfejs i wtedy podejrzeć dawkę.
Zmień Valteki na pojedyncze Magiki a może to będzie jeździć. Źle nawiercone, różnej długości przewody, zbyt wolne wtryski. Jednym słowem trzeba robić od nowa.
To auto ma komputer i mozna duzo rzeczy sprawdzic. Gosc pewnie niemiał fejsa do bmw i tak ci powiedzial Ja w swojej miałem problem z czujnikiem połozenia wałka rozrzadu, po wymianie problem zniknal a obroty nie faluja
to sprawdz przeplywomierz, przepustnice, regulator wolnych obrotów, lewe powietrze
Samochód na gazie dalej faluje, czy TPS musi być podłączony, bo jak jest to obroty trzyma, wolno spadają z wysokich i przy ok 2000-3000obr. na IV i V biegu samochód co chwile zamula, a jak jest odłączony to super fajnie chodzi tylko nie trzyma wolnych obrotów (falują)
Za falujące obroty prawdopodobnie odpowiedzialna jest listwa wtryskiwaczy w tym aucie powinny być to szybkie wtryskiwacze, może też pomuc np.zmniejszenie dysz. A ta zmiana wartości z 0,98 na 1,30 to chyba podniesienie cisnienia na parowniku co jeszcze bardziej pogarsza falowanie bo bardziej skraca czasy wtrysków.
Manual
Objawy wskazują na dwumasę. przy dwumasie to pewnie kolega drgania poczułby na pedale sprzęgła.. No i stuki z okolic sprzęgła.. Nie wydaje mi się że to dwumas, bo w przypadku jego uszkodzenia objawy najbardziej widoczne są podczas ruszania / zmiany biegów i podczas pracy na obciążeniu, a kolega ma falowanie na wolnych obrotach..
Odeszliście panowie od tematu bo pompa ABS nie ma nic wspólnego z falowaniem obrotów. Co do numerów pompy to zgadza się, nie pasują zamiennie. Są też firmy, które to naprawiają.
Takie korekty to jeszcze nic strasznego, zwłaszcza że na obu bankach podobne, mogą wynikać nawet z czynników zewnętrznych.
sekwencja
Witam . Jeździsz na gazie ,jak dawno wymieniany był filtr powietrza? w moim przypadku pomogła wymiana. Ponoć opary z gazu oklejają filtr i trzeba częściej wymieniać,tak twierdził mechanik. filter nowy ale to nie to faluje dalej
Sprawdź cały dolot jak pod względem szczelnosci i silnik krokowy.
Ze slychu ale nie z doswiadczenia wiem ze to moze byc poczatek problemow z pompa wstryskowa, a tez wiem ze to nie jest tanie w naprawie. proponowal bym wizyte w warsztacie. Napisz na forum jak naprawisz.
Mój problem polega na dość dziwnie zachowujących się obrotach silnika po czyszczeniu pompy wtryskowej. Opisze krótko moje problemy: -pedał gazu jest bardzo czuły i po wciśnięciu lekko silnik wchodzi w obroty okolo 2 tys -po puszczeniu pedału gazu obroty spadają, a w pewnym momencie zatrzymują sie na okolo 1500 obr. i lekko spadają do okolo 1000 obr....
Witam Mam taki problem z BMW E46 2.0d 150 KM, że na biegu jałowym nie można utrzymać równych obrotów. Ogólnie chodzi równo, nic nie szarpie, trzyma moc. Tylko jak chcę utrzymać równe 2 tys. obrotów, to falują. Wymieniłam wszystkie filtry i odmę. Co to może być?
Odepnij sterownik ABS/ASC jest za schowkiem i zobacz, miałem tak w 1,8 benzynie obroty falowały przez uszkodzenie tego stera.
No i winowajca falujących obrotów i nierównej pracy silnika chyba został znaleziony. Widząc w programie dt gas pracę sondy lambda napięcie utrzymywało stałe niezależnie od temp. i obrotów. Ktoś tu nieźle namieszał (najprawdopodobniej poprzedni właściciel BMW) Udało mi się odczytać numery fabryczne sondy na której jeżdżę i są one takie : 0258003265 numery...
Odłączyłem wczoraj przepływomierz, odpaliłem auto, zaczęło się super, załączyło się automatyczne ssanie, obroty podskoczyły do ok 1300 obr/min i powoli spadały do ok 700 obr/min. Przejechałem się, było ok. Zgasiłem silnik, poczekałem aż ostygł i odpaliłem ponownie. No i zaczęło się to co przedtem, czyli brak ssania, falujące obroty, lawinowo spadające...
Ale rozumiem, że przepływkę eliminujemy jako przyczynę?
Lordzie ten silnik nie mam map sensora i całe sterowanie czasem wtrysku jest oparte o przepływomierz więc zobacz czy przepływ faluje wraz z ekonomizerem.
Witam Gaz 2 generacji (jak to się dumnie nazywa) BRC +bingo s jeśli ktoś posiada takie autko i taką instalację ,a do tego doszedł sam do ustawień centralki......proszę o podpowiedź jak to zrobić ? do tej pory problemy po moich ustawieniach to falujące obroty na gazie ,brak mocy przy obciążeniu silnika (przyśpieszanie),nadmierne spalanie gazu 18l/100km,problemy...
falujące obroty kosiarka briggs falujące obroty falujące obroty peugeot
sygnał kablem sieciowym parametry łącza internetowego schemat ideowy komputera
protokół rezystancji izolacji access point
Tanie CB radio z SSB - gdzie kupić? Długie kręcenie silnika OM642 na zimno - przyczyny i diagnostyka