Czy w tym silniku nie powinno się regulować luzów zaworowych?
Problem został rozwiązany. utworzona została nowa mapa zapłonu i teraz pali bardzo ładnie
niedostaje paliwka.
A fajki na cewkach w jakim są stanie,bo to jak przewody WN szarpie jak zimny.Przepływka w tym silniku jest na gorący drut.
a sprawdzales sekcje zwiazana z biegiem jalowym ? moze tam tkwi problem? Pozdr. Procekkk
Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju. to jest bimetaliczny zawór rozruchu zimnego silnika ,jest zasilany tak jak pompa paliwa.
No napewno coś nie tak 39 albo czasami 700 to zdedycowani nie tak a temperatura przeciez 95C silnika.
Możesz spróbować ustawić regulator i wyczyścić gaźnik,ale z doświadczenia wiem,że jak to jest tylko na zimnym to ten typ tak ma i tyle. Kosić i mieć to w d... :)
Być może się zapowietrza układ paliwa głównie filtr lub mimo sprawdzenia tłoczek w pompie wtryskowej się przycina.
Odczytaj sobie korekty to zobaczysz. Tu wygląda że poszły na minus, bo pewnie na gazie za bogato i potem zimny na benzynie ma ubogo.
Odkręcić przepustnicę i wyczyścić Nagar. W przepustnicy w części kolankowej są 2 kanały duży i mały. Mały łączy się z dużym i u mnie był zapchany nagarem. Tzn łączenie było zapchane.
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
Problem rozwiązany, z metody przelewowej wynik jest taki jak na zdjęciu poniżej, elementem uszkodzonym okazał się zawór w pompie wtryskowej który kosztował 600zł ale po wymianie problem znikł.
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Witam.Sprawdź najpierw podstawowe parametry;czujnik ciśnienia CR,regulator ciśnienia CR,Ciśnienie pompy wstępnego zasilania.......
Dogrzewacz elektryczny? Jak tak to jego sprawka jeśli podpatrzysz parametry to w czasie dogrzewania( pulsacyjnie się włącza) silnik faluje. Jeśli spalinowy to możliwe że EGR po przez za duże ciśnienie spalin na wydechu.
Problemem okazał się przepływomierz, jako że jest zintegrowany z pcm'em naprawa jest dość droga. Naprawił mi go gość z biłgoraju.
rozbierz regulator biegu jałowego i dokładnie umyj benzyną ekstrakcyjną !!!, poskładaj i będzie ok...! pozdrawiam altronik
Swiece grzeja.
Objawy lewego powietrza. Często do wymiany rura ssąca pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem - znajdujący się w niej zawór odmy robi się nieszczelny. Do tego zgniła wtyczka czujnika cieczy, albo on sam.
Witam ponownie...widzę , że nikt nie chce się odważyć by postawić diagnozę.Jednak przyszdł mi do głowy pewien pomysł.Biorąc pod uwagę fakt , iż problem pojawia się tylko na zimnym silniku , może to dotyczyć ssania...? Więc może ktoś podpowie gdzie w ogóle szukać ssania w tym silniku..?
ja mam to samo jak sobie poradziłeś to napisz w jaki sposób
jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy lub jak zdiagnozować jej uszkodzenie
Witam A może po prostu nakręć (aparatem cyfrowym lub nawet i komórką) filmik z dźwiękiem i wrzuć na Youtube lub inną stronkę (bezpośrednio) i daj link (odnośnik) do filmu. Każdy kto będzie zaciekawiony tematem i będzie chciał to sobie obejrzy, posłucha, może coś komuś zaświta! A powiedz Kolego. W którym momencie zaczęły się dziać takie cuda? Wcześniej...
Najlepiej wykonać diagnostykę komputerową. Wykonaj odczyt błędów załącz logi z parametrów głownie masa powietrza, ciśnienie doładowania, EGR, korekty cylindrów, ciśnienie CR. Dopiero wtedy będzie można coś więcej pomóc ;)
Ja bym się zainteresował czystością odmy , przepustnicy i tego co wokół niej jest,tzn. krokowiec , map sensor. Dodano po 2 Sprawdż w jakim stanie masz przewody wysokiego napięcia.
A zwykłym miernikiem lub oscyloskopem sie nie da ??
Zawsze ustawiałem 0.1 i 0,25 i było ok. Co do gazu, może być ustawione za nisko minimalne ciśnienie gazu i będzie przechodził na benzynę, trzeba zrobić diagnostykę LPG.
Jak nie pomogą zabiegi z sinikiem krokowym. proponuje sprawdzić szczelność kolektora plastikowego na połączeniu z częścią aluminiową oraz przepustnica, w tych modelach zastosowane są specyficzne oringi, które z biegiem lat twardnieją a co w konsekwencji powoduje odkształcenia a co za tym idzie ciągniecie lewego powietrza. Z dostępnością ich jest ciężko...
sonda wymieniona objawy dalej te same . Może ktos ma jeszcze pomysł ?
Sterownik silnika błędów nie widzi, ale zobaczy je dobry diagnosta. Podałeś za mało danych żeby rozwiązać problem tutaj. Poza tym coś tak wyczuwam, że diagnozowałeś zabawką, a nie sprzętem prawdziwym.
Witam , ostatnio, miałem podobne objawy przy 216 - wymieniłem przewody wysokiego napięcia i jak ręką odjął. Przebicie można sprawdzić np. wieczorem, lub w ciemnym garażu spryskując przewody wodą podczas pracy silnika
Witam Trochę czasu minęło, mam ten sam problem więc zapytam czy udało Ci się go rozwiązać ? Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia to mam silnik m52 model 528i jak jest zimny to objawy takie jak u Ciebie natomiast z tego co widzę to z rana nie włącza się ssanie, mam wrażenie że auto nie dostaje tyle paliwa ile potrzebuje. Gdzie znajduje się czujnik ssania...
Kolego dopiero teraz gaziarz ci napsocił.
Czy kolega poradził sobie z tematem?
Wyczyść przepustnice, silniczek krokowy jeżeli jest, wymień filtr gazu, wymień świece jeżeli nie wymieniałeś i sprawdź przewody wysokiego napięcia. Co ma do tego przepustnica jeżeli na PB jest dobrze? Gaz trzeba wyregulować. Falujące obroty i przewody WN? Jak już to raczej przy wypadającym zapłonie, a to co innego niż falujące obroty. Reg. 3.1.11. Nie...
Przez ponad rok było OK. Teraz na benzynie OK. Na gazie po odpaleniu zimnego i przełączeniu się go na lpg wolne obroty falują w dół z coraz większą amplitudą. Jak silnik się rozgrzeje to trzymają kilkanaście sekund i następuje wachnięcie w dół i wrcają do normy. Latem było znośnie, ale teraz kiedy jest chłodniej objawy się nasilają. Dwóch różnych diagnostyków...
Nikt nie wie co może mu być?
jedź na diagnostyke, bez tego to ci nikt nie zgadnie co jest zepsute
Podłączyć tester i odczytać parametry.A silniczków krokowych nie ruszaj bo ich tam niema.
Ja miałem podobne problemy i u mnie to był regulator wolnych obrotów.
Co sprawdziłeś, jakieś błędy, parametry ?
Wymiana kolektora ssącego
A dobrych elektryków to nie ma w okolicy? Po drugie sprawdź lewe powietrze bo jak piszesz to ci sporo buja obrotami.
Sprawdź luzy zaworowe.
Przepustnica i krokowiec czyszczony?
Witam Sprawdź szczelności kolektora dolotowego za przepustnicą.
Witam. Odświeżę temat. Czy problem falujących obrotów na zimnym silniku został wyjaśniony ? Mam podobne objawy. Samochód odpala bez problemów, ładnie wchodzi na obroty, jednak po parunastu sekundach zaczynają mocno falować obroty ( potrafi zgasnąć ). Po rozgrzaniu silnika ( gdy zgaśnie niebieska kontrolka ) obroty się uspokajają i jest wszystko w porządku....
Co może być problemem falującymi obrotami na zimnym silniku. Gdy się zagrzeje to chodzi normalnie, z góry dziękuję
Sprawdzić Świece i zasilania . Przekaźnik Świec najlepiej podłożyć na próbę inny
który czujnik i gdzie on jest?
Widze że wywołałem lawinę komentarzy. Dziekuje za zainteresowanie! Ale dodać musze, że byłem wczoraj w ASO Peugeot i komputer wykrył BŁĄD SONDY LAMBDA. teraz jest tylko problem czy uszkodzona jest sonda ewent. podgrzewanie sondy czy instalacja gazowa daje niewłaściwe "impulsy" do sondy. Jeżeli chodzi o instalacje to jest LOVATO a komp. gazowy DT Gas...
Na temat złej pracy silników w samochodach skoda napisano na tym forum wiele.
Oddaj mechanikowi niech robi dalej. Z kolektora ssącego z góry idzie taki cienki wężyk (możliwe że 8mm) do rury zaraz przed przepustnicą. Jest tam takie rozgałęzienie i wchodzi tam ten wężyk od kolektora i podłączony jest tam tez dekiel od zaworów - wlew oleju. Zobacz czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Jeżeli nie to może ciągnie pod przepustnicą....
Witam. Od jakiegoś czasu Mercedes zaraz po odpaleniu kopci na szaro- niebieski kolor (falują w tym czasie też obroty silnika). Jak obroty się ustabilizują po ok 30s to przestaje dymić. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Ostatnio zdejmowałem kolektor plastikowy. Bardzo proszę o pomoc
Zmierz ciśnienie paliwa manometrem
Problem z autem został rozwiązany;)?
jesli chodzi o imobilajzer to chyba jjest ok bo kontrolka gasnie .....
Napisałem Ci co masz zrobić, nie wymyślaj za dużo. Uszkodzony dwumas słychać szczególnie przy gaszeniu. W 90 konnym aucie mało prawdopodobne żeby powodował takie objawy.
Umyj porzadnie przepustnice w niej jest wbudowany krokowy . Posprawdzaj czy nie ciagnie lewego powietrza w okolicy kolektora ssacego .
po przytarciu czego ? Dodano po 12 kolego,nie udzielaj sie wiecej w tym wątku bo nie wiesz co piszesz,widzę że jesteś fascynatem marki BMW i sam przy tym dłubiesz nie mając pojecia .daruj sobie uwagi na temat tego auta .
Witam, od roku jestem posiadaczem forda focusa c-maxa z 2005 roku z silnikiem 1,6 TDCI 109km. autko ma 154tys przebiegu. Jakiś czas temu miałem taką przypadłość, że po odpaleniu jak auto było zimne delikatnie falowały obroty i mocno dymił przez kilka sekund w kolorze jasnym szaro-niebieskim... znajomy mechanik wyczyścił mi egr'a lecz to nie pomogło,...
Tak myślałem ale dlaczego nie chce odpalić teraz
Witam po długiej nieobecności. Byłem u 2 mechaników i wszyscy zgodnie twierdzili że wszytko jest ok. W końcu zacząłem wymieniać części na oślep i okazało się że po wymianie czujnika temperatury ECU (czarny) wszystkie problemy zniknęły. Jednak jak kolega pozostał silny zapach benzyny na zimnym silniku. Po rozgrzaniu wydechu zapach spalin jest normalny....
Witam. Mercedes B Klasa - W245. Silnik 2.0 CDI. Automatyczna skrzynia biegów. Po rozgrzaniu silnika falują obroty na biegu jałowym. Na zimnym silniku wszystko jest w porządku. Nie ma żadnych błędów. Mieliście może podobny problem? Jak sobie z tym poradzić?
Na początek ładowanie do sprawdzenia .
Witam. Mam nastepujacy problem zawsze na zimnym silniku np przed praca lub po pracy odpala za kazdym razem za 2-3 razem a ponadto na zimnym silniku na " luzie jest ok" po wrzuceniu 1 i ruszeniu zaczyna byc problem nie trzyma obrotow faluja od 200 do1000, sa tzw detonacje benzyny z tlumika, prycha, dlawi sie, po daniu gazu w podloge, sekunde sie zastanawia...
Co Kolego sam sprawdziłeś , dlaczego napisałałeś w tym dziale? /elektryka i elektronika/.
Opel Astra H 1.6 105 Z16EX1, błąd P1112, zawór elektromagnetyczny klapy krętej - zakłócenia działania - Nowy EGR - Czyszczone kanaliki EGR - Nowa pokrywa z odma - Nowe świece Falują obroty od 750 do 850, nie mam pojęcia, już co jest. Gruszka od klap chodzi, klapy były całe, nie zacinały się. AI: W jakich warunkach występuje problem z falującymi obrotami?...
Jest to passat z silnikiem ABS ,jednopunktowy wtrysk .moje pytanie jest następujące: czy w nim jest przepływomierz powietrza a jeżeli tak to gdzie go szukać i jak on wygląda, gdyż mam problem z falującymi obrotami na zimnym silniku.
tak . i dalej nic .
Witam możesz mieć problem z ustawieniem ssania.Zobacz do niego,tam jest chyba mechaniczne,czy zeskakuje z ząbków jak się nagrzeje i czy jak ostygnie to półksiężyc się cofa.Pozdr.
Koledzy jeśli chodzi o autokalibracje bieg luzem to wszystko jest ok . problem polegał na tym ze źle miałem podłączone przewody zasilające do wtryskiwaczy(pomieszana kolejność) teraz jak podłączyłem właściwie to bieg luzem udało sie przeprowadzić prawidłowo. Teraz pozostał mi jeden problem a równocześnie pytanie. Moje Wtryskiwacze gazu DT gas system...
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Witam, mam problem ze swoim mercedesem a mianowicie , gdy odpalam silnik falują obroty dość mocno bo potrafi dobić do 15 tys obrotów i raptownie spaść do 5 tys obrotów. Gdy silnik się nagrzeje to wskazówka od obrotów faluje minimalnie ( czasami trzeba dobrze się przyjrzeć aby zobaczyć) jakieś pomysły co mogło to spowodować? Z góry dziękuję za pomoc😁
Witam wszystkich, czy ktoś mógłby mi pomóc w sprawie? Problem dotyczy mojego auta Skoda Octavia 1 1.6 AEE. Wszystko zaczęło się od rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu silnik (zimny) odpalił i od razu ustalił wysokie obroty (3000). Po dodaniu gazu obroty spadły i zaczęły falować w przedziale 1400/1800 obrotów. Problem ten występuje na zimnym i...
Witam. Man problem z moim Nissanem micra 2004r z silnikiem 1.3 który odpala bez problemu na zimnym silniku ale ma falujące obroty a nawet potrafi sobie zgasąć. Do kiedy nie nagrzeje się silnik to cały czas obroty są nie równe. W samochodzie zostało wymienione wiele już części między innymi rozrząd czujnik położenia łańcuszka przewody świece, a ostatnio...
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Do pompy idzie 0,6 l oleju. Jego nadmiar wyleci rurką z tylu pompy. Przy dużej ilości będzie falowanie niskich obrotów na zimnym silniku.
Rozumiem . Dzieki panowie :)
Witam Posiadam Bmw e46 2.8i rano gdy odpalam auto po jakieś minucie od odpalenia zaczynają falować obroty spadają nawet do 500 obrotów, wczoraj nawet silnik zgasł. Gdy temperatura silnika wskakuje mniej więcej koło połowy obroty się stabilizują i chodzi równo bez żadnych zastrzeżeń. Auto niedawno kupiłem czytam o tym już bardzo dużo, ale większość ludzi...
a jak auto jeździ na benzynie?
mała pomyłka hehe znasz może ten problem w 205?
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami na biegu jałowym przy zimnym silniku. Falowanie to nie jest duże ok 100-200obr/min (wyraźnie to słychać). Po odpaleniu stilona obroty falują, po przejechaniu pewnego odcinku np do świateł również falują i tak do momentu gdy autko się rozgrzeje (wystarczy, że wskazówka temp. trochę podskoczy...
Na ciepłym czy zimnym silniku? Sprawdzić parametry sondy lambda.
W tym silniku jakiś tam komputer jest ale nie ma on dostępu do dawki paliwa i wtrysków bo to jest mechaniczne, i falujące obroty przy tym silniku to norma, jak bym zaczął od odłączenia silniczka krokowego przy odpalonym silniku jak sie nic nie zmieni sprawdzic czy wogóle na wtyczce jest napięcie, dalej trzeba sprawdzić tą klapę przepływomierza czy sie...
witam. posiadam VW polo 1,0 z silnikiem AER o dłuższego czasu falują mi obroty na rozgrzanym silniku na zimnym jest ok.Czyściłem przepustnice i zrobiłem adaptacje ale problem falujących obrotów nie zniknął proszę o pomoc w tej kwestii.
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Piecek 40 zapraszam serdecznie.
Przebiera? Co masz na myśli Falujące obroty silnika? Spr sondę lambda
Podejrzyj testerem temperaturę zimnego silnika.
Kupiłem nowy gaźnik wersję XP620 założyłem i na nowym gaźniku nic się nie zmieniło. Obecnie falujące obroty są odczuwalne już od samego zapalenia na zimnym silniku. Da się słyszeć jak delikatnie falują (na obu gaźnikach jest identycznie), wyeliminowałem także pompkę paliwa działa prawidłowo (jak paliwo podam grawitacyjnie umieszczając zbiornik powyżej...
Witam, pacjent Peugeot 206sw silnik 1.1 z LPG Silnik faluje na obrotach tylko jak jest zimny Obstawiacie wtryski? https://obrazki.elektroda.pl/3609680100_...
Witam. Mam nietypowy problem ze skuterkiem. Od wczoraj falują obroty podczas jazdy ( 7000-7500) na ciepłym i zimnym silniku. Dodam że skuter to 2t z przebiegiem 6100 km. Pozdrawiam i liczę na szybką i skuteczną odpowiedź. Dodano po 3 Proszę o jakieś wskazówki!!!
byłem u diagnosty zrobił adaptacje i nadal to samo. Na zimnym obroty spadają i falują a na gorącym silniku jest w miare dobrze. Czy od przewodów obroty spadają tylko przy zimnym silnku? I co to jest ten silniczek krokowy?
nikt mi nie pomoże ?
Witam mam podobny problem z obrotami . zapalam po 3 godz. i vw pracuje na ssaniu przez parę min do 60 stopni i ssanie opada na 800 obrotów póżniej jest wszystko ok. Wszystko jest sprawdzone i wymieniłem czujnik cieczy , przepustnicę przepływkę i jest cały czas zle . Obroty opadają jak zrobię przygazówkę lub odpalę klimę . Silnik dostaje wtedy obciązenie...
Po wymianie oleju pojawił się problem z kontrolką oleju, zapala się co jakiś czas z dźwiękiem na kilka sekund i gaśnie, przyspieszam a po zwolnieniu gaśnie jeśli jednak ponownie nie przyspieszam to aby zgasła muszę unieruchomić silnik i ponownie go odpalić, stan oleju jest prawidłowy, brak najmniejszych wycieków, olej 5w 40, przebieg 150000 km. Drugi...
Jeśli chodzi o falujące obroty to poza przepływomierzem warto sprawdzić czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia przepustnicy.
falujące obroty zimnym spadają obroty zimnym silniku falujące obroty ciepłym silniku
silnik odkurzacz iskrzy szczotka windows schowek pralka blokada polar
weintek symulator weintek symulator
Klucz pneumatyczny Praxide 310 Nm - oznaczenie C6 i zużycie oleju Bezpiecznik radia MAN TGA 18.430 2005 - lokalizacja i numer