możliwe , że turbina stoi lub zatkany filtr powietrza
Jeżeli paliwo idzie w przelew nie wytworzy cisnienia potrzebnego do odpalenia- uszkodzony wtrysk. Jasne, ale skoro rozłączyłem wyjście pompy z listwą i nie było ciśnienia (ledwo smarkało dosłownie), to wtryskiwacze nie są winne - do nich paliwo nawet nie doleciało. A przecież ta pompa musi w krótkim czasie wytworzyć minimum 160 bar ciśnienia aby silnik...
Patrzyłeś na ciśnienie na szynie CR, jak to wszystko się dzieje? Jeszcze jedna rzecz, jaką bym zrobił to wężyk zasilający pompę CR wsadziłbym do pojemnika z ropą. Tak żeby ominąć cały układ, może coś to zasugeruje?
Witam Poszukuję informacji na temat czujnika różnicy ciśnień FAP w Peugeocie 1007 1,6 HDI 109 Km. Auto kupione od "druciarza" bo zaspawał rurkę ciśnienia FAP i najprawdopodobniej włożył gdzieś rezystor lub emulator. Wymieniłem rurkę różnicy ciśnień przywracając stan pierwotny. Problem że pomimo zapychania FAP ciśnienie cały czas w pp2000 pokazuje 118...
Witam, auto ma bypas interkulera gdyż posiada filtr fap.
A sobie planowałem: - demontaż FAP, całkowite usunięcie ceramiki - ogarnąć ciśnienie różnicowe - wymienić FAP na "nowy" - do zbiorniczka wlać jakiś dodatek do ON
Brak dodatku Eolys uzupełniony i zresetowany. Fap wyczyszczony i także zresetowany. Ciśnienie spadło do 4 mBar i tylko nieznacznie się waha.
"Dodatkowo wyłączony jest FAP za pomocą PP2000.Z tego co czytałem to zdania są podzielone, że może być od zapchanego FAP zwiększone ciśnienie dawkowane do spalenia, albo uszkodzony wtrysk" Pierwsze słyszę żeby za pomocą PP2000 wyłączyć FAP ( a na ten temat trochę wiem ). Trzymał bym się wersji zapchanego filtra i poprzez częstą próbę jego wypalenia...
Jeżeli fap jest faktycznie zapchany to błędy egr i turbiny mogą być następstwem pierwszego. Podaj jakie jest ciśnienie różnicowe na fap na wolnych obrotach i przy ok 3000 obr.
Temat jest trudno ponieważ brak jest dokładnych publikacji na ten temat. :-? Ponieważ podczas stosowania filtra cząstek stałych ( FAP) zmienia się ciśnienie wsteczne w układzie wydechowym ( filtr może być mniej lub bardziej " zapchany"), jest wysoce prawdopodobne , że potrzebny jest czujnik który będzie nadzorował to ciśnienie w celu zapewnienia prawidłowego...
Nowy tak jak piszesz 0/0 0/3k, ale sam przetwornik działa prawidłowo. Stary 25mbar/0 jak obroty osiągną taką wartość, dla których ciśnienie jest większe niż 25mbar zaczyna pokazywać prawidłowo.
Przyczyną niewłaściwego działania Twojego FAP-u mogą być wtryskiwacze, termostat, przepływka, egr, problem z turbosprężarką (obecność oleju, ciśnienie), kondensat oczywiście zakładam że nie jezdzisz krótkich odcinków po mieście. Podjedz do kumatego diagnosty a nie serwisu i trzeba rzetelnej diagnostyki, a co do czujnika ciśnienia napięcie czujnika ok...
Zaworek możesz wymienić ale jak nie naprawisz błędu od FAP to nic z tego i tak nie będzie. Odczytaj ciśnienie różnicowe na początek . na wolnych i przy 3000rpm.
Komputer żadnego błędu nie wykazuje Czym to auto diagnozujesz? Czy auto posiada filtr fap? czy ów filtr był usuwany? Przy takim ciśnieniu na biegu jałowym komp by musiał zgłosić błąd.. Auto diagnozowane CDIFEM auto posiada filtr fap. Chodzi o to że jak odpala to jest koło 300 bar ale w momencie kiedy gaśnie to ciśnienie mu wzrasta nawet do 1000 bar...
Dpf do wymiany. Czujnik mierzy ciśnienie przed dpf i i za. Skoro nie ma różnicy masz zapchany dpf. Ta jest mokry filtr czyli FAP a nie DFP. Od kiedy to nie ma różnicy ciśnień to filtr jest zapchany? Jak dmuchasz w rurę która jest zapchana to ciśnienie na jej wejściu jest identyczne z tym na wyjściu? Nie. Skoro masz identyczne ciśnienie na wejściu i...
ciśnienia różnicowego fap Podaj to ciśnienie pod pełnym obciążeniem przy 3 - 4 tys obrotów. fap przeszedł regenerację w chemii jest jak nowy Tu jest problem. Ludzie łudzą się, że płukanie czyni cuda, tak na prawdę, tylko zwiększa powierzchnię czynną, ale faktycznej zdolności regeneracji NIE. Płukaniem usuniesz dodatek i sadzę, ale nie oczyścisz mikrostruktury...
Co masz na myśli nie za bardzo? Chciałbym np czasem jakiś parametr przestawić gdy wyjdzie coś nie tak, przejrzeć podciśnienia, sprawdzić turbine i jej ciśnienie, np do wypalanie filtra fap, Napewno nic z poważniejszym pisaniem programów mowie głównie o zmianach lub dezaktywacji i aktywacji jakiś tam rzeczy. No chyba ze jest coś lepszego w tej cenie
Witam, temat dotyczy Peugeot 508 I 2.0bluehdi 2018. Pojawił się problem z wtryskiwaczem adblue, po krótkiej diagnostyce, wtryskiwacz wymieniłem. Stary wtryskiwacz był nie szczelny i zalał układ wydechowy płynem adblue. Z rury leciał siwy gęsty dym o zapachu mocznika, podczas powrotu załączyło sie wypalanie FAP - ponownie pojawiła się duża ilość dymu....
Jakie jest zapełnienie filtra w procentach , podaj ciśnienie różnicowe z parametrów , czy czujesz spadek mocy lub zwiększone spalanie.
A po co robiłeś to mycie? Nie lepiej było zapuścić procedurę wypalania? Ciśnienie róznicowe na postoju jest ok czyli czujnik można wykluczyć.. Zapuść mimo wszystko wypalanie od początku jeśli pozwoli.
kolego i jak sobie poradziłeś bo ja mam podobnie?? Cześć; Jest to przegląd FAP zaplanowany w serwisie, nie wskazuje na zapchanie filtra a jest zaprogramowanym dla tego przebiegu komunikatem który zaleca przegląd FAP. Zakodowałem nowy FAP w aucie. Przed wykonaniem tej czynności należy dokładnie wymyć FAP (czego ja nie zrobiłem) Wyczytałem jednak że...
Prosiłem już kilka razy o uzasadnienie opinii że czujnik do wymiany. Niestety bezskutecznie. Dla sprawnego filtra na biegu jałowym prawidłowe cisnienie 3-7mbar,przy obciążeniu do 200mbar. U Ciebie ile ? ZERO,pod obciazeniem chyba 40 max,to znaczy że albo masz uszkodzony czujnik lub nieszczelność na wężach do czujnika lub sam filtr częściowo pusty....
(at)user64 157 tys. przebiegu - wymiana turbiny na nową Nissens, pranie FAP, dolewka Eylos, wymiana czujnika różnicy ciśnień przy okazji 162 tys. przebiegu - wymiana czujnika ciśnienia paliwa na listwie, wymiana zaworka sterującego na pompie plus wymiana 4 nowych wtryskiwaczy BOSCH 170 tys. - wymiana sondy lambda oryginał BOSCH plus nowa przepływka...
Sprawdź ciśnienie doładowania aktualne i zadane.
Dopadło i mnie. Partner B9 1,6 blue hdi, uszkodzeniu uległa sonda nox, wymieniona na nowa 6 miesięcy spokoju i ponownie ten sam problem. Wiec powstał pomysł wyłączenia tego wynalazku. Kastracja wykonana swiftec ale przestał regenerować się fap, średnio wypalanie było co 800km. Po przejechaniu tego dystansu stwierdziłem że cos jest nie tak. na wszelkiej...
Czujnik wymieniony , na listwę. Dało się skasować błąd 1250 ( regeneracja FAP niedokończona). Auto dalej nie zapala, na ciepło. Pojawiły się nowe błędy. 0091(sygnał regulacji ciśnienia paliwa, stały) ciśnienie za wysokie. 0092( sygnał regulacji ćiśnienia paliwa, przejściowy) ćiśnienie za wysokie. Czyli zamawiamy, regulatora ciśnienia , na pompę . Jeszcze...
ee? możesz napisać coś więcej ? Tzn jak, ma być ciśnienie w tym zbiorniczku ?
Błędy czytane DIAGUNEM. W sterowniku EDC15c2 brak usterek. Wchodząc w opcje FAP - intermittent fault Błędy czytane Lexią. Brak komunikacji z EDC15c2 Brak komunikacji z kalkulatorem FAP Lexia testuje wszystkie moduły bez problemu jednak nie ma możliwości połączenia się z EDC15c2 Błędy czytane PP2000 W sterowniku EDC15c2 - kilka błędów między innymi -...
Witam proszę o pomoc w citroenie berlingo 1.6 HDI 2018 roku brakło płynu FAP . Po uzupełnieniu w zbiorniku domieszek do paliwa i przyrządem diagnostycznym wpisaniu w sterowniku dolewkę płynu i wykasowanie błędów po przekręceniu kluczyka pompka cały czas stuka nawet po odpaleniu nie przestaje , po 30 minutach wyłączyłem zapłon. Czy to jest normalne raczej...
Jakie ciśnienie doładowania? EGR oraz kolektor dolotowy zabity mieszaniną sadzy z olejem? FAP? W tym czołgu szału się nie spodziewaj z tym silnikiem...
Witam kolego musisz sprawdzić świece żarowe a przy okazji ciśnienie na cylindrach . Na drugim wtryskiwacz podlewa dlatego masz zapełniony fap.
Po wycięciu FAP-a często tak właśnie się dzieje w tych autach, konieczna jest korekta softu i z głowy
Witam! Mam problem ze swoim autkiem.Podczas jazdy gdy odpuszczam gaz tak pomiędzy 1800 a 2000 obr. autkiem zaczyna szarpać,podczas dodania gazu szarpanie zanika.Autko ma przejechane 104000 rok 2005 przed fl.Błedów żadnych nie ma.Z miesiąc temu był tylko jeden nieprawidłowe ciśnienie paliwa ale po wykasowaniu teraz jest czysty.Proszę o pomoc!
Dopóki nie naprawisz obwodu korka problem z FAPem będzie się powtarzał, dodatkowo jak zachowuje się ciśnienie doładowania?
Ale jaka zmiana programu ? Używam DB 9.68 i ostatnio robiłem nowe 2.0 BlueHDi bez najmniejszego problemu (regeneracja FAP) Poza tym pierwszo słyszę by DB pokazywał jakieś błędne informacje
podstawa jak kolega beryas napisał sprawdź ciśnienie różnicowe to wszystko wyjaśni, wystarczy zdjąć przewód przed filtrem.
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Bywało, że katowało się BMW i Pugi, ale nigdy nie było to przyjemne dla zmysłów. Zawsze był kłopot z tłumaczeniem klientowi, że wymiana oleju po takim zabiegu to po prostu konieczność. Na szczęście ostatnio coraz więcej procedur dopalania wymuszonego przebiega właśnie podczas testu drogowego. Zdecydowanie łatwiej uzyskać wysokie obciążenie podczas jazdy....
Jakie ciśnienie różnicowe w parametrach bieżących ( na wolnych obrotach i przy 3000 obr/min)
Odczyt z czujnika różnicowego dużo ci powie. Im bardziej zatkany tym to ciśnienie będzie wyższe. Musisz mieć skaner diagnostyczny i kogoś kto potrafi się zorientować jeśli ten filtr został wykastrowany bo kiedyś to była norma w rozwiązywaniu problemów z DPF/FAP
Robiłem reset systemu od nowa adaptacje itp. po dolaniu płynu FAP błąd oczywiście znikł ale po chwili pokazały się te same ikony lecz kod już inny "zbyt niskie ciśnienie adblue". Co radzicie jeszcze sprawdzić??
witam przecież ciśnienie pompy wyświetla program po podłączeniu do planeta a jak stan filtra fap może tu problem za tak skąd jesteś
"oil presurefault" - nie jest dobrze..Zobacz czy masz stan oleju a potem zmierz ciśnienie..dopiero po zrobieniu tego można cokolwiek dalej ruszyc..
Pewnego czasu miałem coś podobnego, tyle że 307 i hdi jednak podobne problemy lecz z czujnikiem ciśnienia wydechu (fap) czujnik był nowy, zasilania były (niby) przejścia pod złącze dla ecu a walił błędem tegoż czujnika. Co się okazało - zgnite złącze sterownika silnika w środku. Nie było tego widać a dopiero po otworzeniu ecu i mierzeniu przejścia spod...
Czyli uważasz ze te obroty i wentylatory to problem dpfa ? Procedura "wypalania" u różnych producentów oraz w przypadku różnych technologii fap/dpf wygląda różnie, wspólny mianownik to zwiększone zużycie paliwa czy uruchomienie odbiorników które generują duże obciążenie, dlatego np montuje się diodę led w lusterku gdyż podczas "regeneracji" automatycznie...
Jeżeli auto przed fap off'em pracowało prawidłowo, a po obróbce wsadu rzuciło palenie wnioski nasuwają się chyba jednoznacznie. Próbowałeś wrzucić oryginał ?
Prawdopodobnie brak płynu (mocznik) pomagającego w przeprowadzeniu procedury wypalania DPF. Wymagane uzupełnienie płynu i odpalenie poprawnej procedury wypalania DPF Na bank nie ma płynu bo w renault się go nie stosuje, 2.0 dci czy to Laguna II, III czy inna padlyna mają "suchy" fap. Częściej od filtra uszkodzeniu ulegają wężyki układu kontrolującego...
Nie mówię o skrajności, czyli przewadze powietrza w przewodach paliwowych. Mam na myśli małe bąbelki, które nie mają wpływu na ciśnienie w układzie, ale zakłócają rozpylanie. Ten samochód nie ma pompki w zbiorniku, ale ma za to koszmarną obudowę filtra paliwa.
Odświeżę trochę temat, rura turbo wymieniona i bez żadnej poprawy, czyli to pewnie nie było to przyczyną. Turbina sprawdzona i jest z nią wszystko w porządku, wymieniłem też zawór n75 i dopiero po tym zaworze auto równo pracuje i nie szarpie w trakcie jazdy, ale jest jeszcze jeden problem. Na 1 i 2 biegu auto jedzie praktycznie aż do odcinki, na 3 biegu...
Witam. Miałem podobne objawy w 1.6 hdi w 308. Mordowałem się z tym 2 tyg szukając przyczyny. Wlałem najlepsze możliwe paliwo, wymieniłem filtry, sprawdziłem FAP i egr. Na komputerze także pokazywało mi niewłaściwe ciśnienie na listwie. Okazało się że na listwie wtryskowej jest jakiś czujnik, wielkości pudełka od zapałek i to on wariował. Po jego wymianie...
gotowe mapy w Google. heh dobre... ktoś kupuje jakiś sprzęt i nie wie jak go użyć. później dzwoni taki do mnie i mówi że znajomy mu usuwał a teraz same błędy za duże ciśnienie doładowania, lub za mocno dymi itd. To są skutki map z Google.
Spaliny na EGR są brane bezpośrednio z bloku, po drodze mają jeszcze opory turbiny, Katalizator i FAP ( którego co prawa już nie ma ) i szereg tłumików. Wiec inżynierskie wyczucie podpowiada mi, że przy tej ilości spalin (prawie pełna moc) ciśnienie na kolektorze wydechowym będzie większe niż 2bar ABS czyli spadek na całej wymienionej nitce spalin większy...
Nie sprawdziłem tabeli błędów. Nawet nie wiem jak to się sprawdza. FAP usunąłem ponieważ samochód już wcześniej stracił moc. Ledwo go można było rozpędzić, kopcił i strasznie syczał. Byłem u 2 mechaników i oboje stwierdzili zapchanie FAPa. Z komputera usunął go znajomy, który od lat zajmuje się komputerowymi modyfikacjami. Z poprzednimi samochodami...
Witam, Posiadam samochód Citroen C 4 Picasso Sapacetourer z sinikiem 2.0 HDI 150 FAP( DW10FD) Blue_HDI. Problem to powracający kod błędu P20E8 (P20E8_00) Ciśnienie płynu mocznika za niskie. Szukam rozwiązania tego problemu. 1. ASO tu uzyskałem informacje że jeżeli niema ciśnienia w układzie to zbiornik AdBlue/UREA do wymiany. 2. Niezależny warsztat...
Uszkodzony sterownik dodatku, uszkodzona pompa dodatku. Masz możliwość zczytania diagboxem, albo Lexia, było by lepiej. Jakieś parametry?? Zapchanie filtra, jak czyta czujnik róźnicy ciśnień??
Świeca jedna walnięta, ( do wymiany poszły wszystkie) ciśnienie jest sprawdzone jest książkowe. Też mi o tych korbowodach mówił mechanik, dziś odbieram auto po wymianie świec,i zobaczymy. Tracę cierpliwość, zero błędów na komputerze i wszystko sprawdzone a nadal brak mocy. Widzę że To taka ciekawostka w Peugeot?
Witam Trafiłem na ten wątek, ponieważ aktualnie mam podobny problem w silniku 1.6 TDCI Przebieg około 250kkm. Otóż wyrzuca mi błąd P2002. Wcześniej miałem robioną regenerację turbiny z powodu nadmiernych luzów oraz profesjonalne mycie DPF (FAP). Teraz wartość z czujnika ciśnienia jest właściwie zawsze 0.0. Ale po podłączeniu wężyka zza DPFu do pompki...
A może mi ktos wyłumaczyć sytuacje oco chodzi z ciśnieniem doładowania do momentu nagrzania sie auta ? Gdyż w parametrach auta podczas jazdy rano, gdy staje w korku to ciśnienie doładowania pokazuje na poziomie 750-800mbar, a wymagane jest ponad 1000mbar, wartosc sie ta zmienia podczas przyśpieszania i noramlnie wyrównują sie, tak samo ma sytuacja miejsce...
Witam , zmagam się z uszkodzona pompka fap , podczas procedury sprawdzania pompki - było sychać działanie przerywane - ale pompka nie pompowała płynu , który był w zbiorniku. Podczas oglądania pompki tam gdzie ma wypływac płyn znalazłem malutką sprężynkę, i pewno to jest powód, że pompka nie pompuje -trzeba wymienić , ale niestety trzeba za 800 kupić...
nie szukam diagnozy na podstawie filmu tylko kolega poprosił żebym mu nagrał filmik byłem ponownie na kompie sprawdziliśmy jeszcze raz wtryski ok przepływomierz też pompa wtryskowa podaje ciśnienie jak potrzeba ,rura turbiny pęcznieje po dodaniu gazu może to jakaś pierdoła i filtr fap nie ma
witam odgrzewam temat mam identyczny problem z tym silnikiem dodatkowo zamieniłem miejscami przepływomierze i błąd pozostał ten sam czyli na pewno przepływomierz można wykluczyć , w parametrach ciśnienie na turbinie rzeczywiste 1200 mb oczekiwane 1420 mb podejrzenie padło na zapieczona dźwignie kierownic na turbinie lub zapchany fap możecie potwierdzić...
Zakładam, że diesel. Masz zapchany fap. Tego filtra raczej nie wymieniałeś;) Albo naruszyłeś wiązkę elektryczną bądź podciśnieniową od czujnika różnicy ciśnień filtra FAP
Witam, Mam problem z C5 2.0HDI 136KM co około 600-800km zaczyna szarpać silnik, leci czarny dym z rury wydechowej, nie reaguje na pedał gazu nie chce wejść na obroty trwa to około 10-15 minut jazdy w trasie. Jak podczas tego szarpania zgaszę silnik i odpalę go jak ostygnie, nie szarpie dopóki się nie rozgrzeje. Widocznie musi "dokończyć" swój proces....
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Jesteś pewien że przy dobrym czujniku majsterkujesz? map sensor ma jeden wężyk dwa dochodzą do czujnika mierzącego różnicę ciśnień Fap jeśli go posiadasz. mało danych napisałeś jaki silnik tam masz.
Witam! Od kilu dni mam podobne problemy w 307 HDI 100 KM, FAP z komunikatem antipolution fault. Pojawił się komunikat, spadła moc, czasami wchodzi tylko do 2800/min, casami wkręca się na obroty prawie dobrze, ale często po osiągnięciu ok. 3500/min gaśnie. Można go natychmiast odpalić i jechać dalej. Po diagnostyce prawie na pewno nie jest to problem...
Nowy filtr może i jest ekologiczny, używany to raczej problem. Ludzie jadą za miasto przegonić auto, tracą czas i pieniądze nabijając bezsensowne kilometry. Z czasem to przestaje działać, więc wyciągają filtr , walą chemię, płuczą , cały syf idzie do kanalizacji... czy to jest eko???. Na nowy nie mają pieniędzy i tyle. Kolego georgesgr spróbuj otworzyć...
W garażu też się liczy? Zaawansowani amatorzy jak najbardziej. Rozumiem, ze możesz mieć kłopot ze zidentyfikowaniem zaworu bypass w ukł. chłodzenia bo to nie jest częste rozwiązanie ale żeby nie potrafić znaleźć przekaźnika świec żarowych albo nie rozpoznać czujnika różnicowego ciśnienia FAP to już wybacz...
A co z ciśnieniem turbo?
No i dzisiaj zszedłem do auta by się przejechać i przy okazji zobaczyć jak z moim problemem. Okazuje się,że przy tych temperaturach 10°C ecu auta nie otwiera elektrozaworu od strony ciepłej i auto chodzi idealnie,nie ma żadnego problemu. W trakcie jazdy zaczął się wypalać fap,więc elektrozawór od strony ciepłej (ciepłe powietrze) się otworzył,ale o...
błąd przejściowy - ciśnienie turbo -zbyt wysokie e-błąd przejściowy - sygnał przepływomierza - obwód rozwarty lub zwarcie do masy f- błąd przejściowy - sygnał elektrozaworu SWIRL. Obwód rozwarty lub połączony z masą Te błędy nie wynikają z uszkodzenia fap lecz wprost przeciwnie .
Witam, czujnik podaje 118 mbar czy go podłączę czy odłączeniu albo podetnę inny cały czas 118.mam błąd tego czujnika błąd grzania świec i brAk możliwości wypalenia filtra, raz ruszył ciśnienie skoczyło do 1000 i moznabylo wypalić. O co tu chodzi ?
Jeżeli to szarpanie występuje podczas wypalania FAPa, to jak kolega wyżej zauważył, może być problem z klapą ciepłego powietrza. Podczas wypalania FAPa, zostaje ona otwarta, a klapa zimnego powietrza (z intercolera) zostaje zamknięta. Druga możliwość to nieszczelność na wężykach sterujących (klapy sterowane podciśnieniem). Na wyłączonym silniku, ściągnij...
Witam mam problem z Citroenem C5 z 2006 roku. Silnik 1.6 HDI 109KM 9HZ z fapem. W silniku rozciągnął się łańcuch i uszkodził ślizg. Po wymianie łańcucha i ślizga auto nadal nie odpalało. Strzelało w kolektor ssący. W związku z tym została zdjęta głowica. Okazało się że zawory wydechowe spotkały się z tłokami. Ale w tak małym stopniu że nie zostały skrzywione....
Ważne są ciśnienia spalin przed i za filtrem cząstek. U mnie nie było sygnału z czujnika ciśnień do sterownika FAP mieszczącego się w bagażniku auta.
Doładowanie ok, błąd FAP-a będzie zapalać kontrolkę. Podłączyć pod clipa, odczytać parametry filtra czyli temperatury z czujników, ciśnienie różnicowe filtra, masa osadów filtrze, podczas jazdy temperatury, wtedy ustalić czy filtr pełen czy co innego. Zamiast wypalać lepiej wejść w "ponowne przyuczenia" wybrać "po wymianie filtra cząstek stałych", zapełnienie...
Proszę o pomoc. Autko Peugeot 307 SW, 1.6 HDI, 109 KM, kod silnika DV6TED4. Rocznik 2008, przebieg 185 tyś. km. Na programie diagnostycznym delphi następujące kody: P0087 - ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej, nieciągły P1113 - ciśnienie paliwa poniżej wartości granicznej, nieciągły P0093 - informacja o ciśnieniu paliwa, ciśnienie poniżej wartości...
Na stole operacyjnym jest Scenic 1.9 dci z EDC16C36. Miał być usunięty EGR. Ktoś zmodyfikował mi wsad i po wgraniu zginęła możliwość ponownej identyfikacji. Sterownik nie jest rozpoznawany przez BDM100 ani KTAG. Nie da się go odczytać - brak komunikacji. Auto odpala i jeździ, ale wywala błąd czujnika różnicowego ciśnienia FAP
Odepnij akumulator na 20 min i spróbuj jesze raz. Jakie wartości pokazuje czujnik róznicy ciśnień???
Od roku walczę z pojawiającym się błędem znanym powszechnie jako Antipollution Fault. Opiszę najpierw co zrobiłem do tej pory. Wymianie uległy: czujnik różnicowy ciśnienia spalin (fap), czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawór EGR, przepustnica powietrza, intercooler (rzeczywiscie byl troche nieszczelny), uzupelniono eolys, zresetowano kalkulator...
Fap jest sprawny. Max różnica ciśnień jaką zanotowałem to 64 mBar. Eloys'a jest cała nerka.
A więc jestem po diagnostyce i oto takie mam błędy stałe: -Zasilanie czujnika pedału przyspieszenia -Ciśnienie powietrza dolotowego -Różnica ciśnień na filtrze cząstek stałych napięcie zasilania zbyt niskie -Sygnał różnicy ciśnień wydechu filtr cząstek stałych przepełniony Wymieniłem cały pedał i niby działa ale dziś podczas jazdy znów wywaliło depolution...
uszkodzona instalacja elektrozaworu na pompie wysokiego ciśnienia.
A auto serwisowane na czas? Trochę ciężko będzie pomóc bez auta. Powinieneś pojechać do serwisu (auto chyba ma jeszcze gwarancję) i jeżdzić dotąd, aż usterka się pojawi i wówczas diagnozować. Może ciśnienie w układzie spalinowym "dławi" silnik, może zbyt mało paliwa dostaje (sitko w zbiorniku)? Jeśli już nauczyłeś się "prowokować" ten moment braku wydajności...
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Witam. Przed wymianą turbiny obowiązkowo powinien być sprawdzony - wymieniony zaworek na odmie, gdyż właśnie kawałki tej uszkodzonej membrany wpadają do kolektora i niestety uszkadzają wirnik turbiny od strony dolotowej. Wymieniałem kiedyś turbinę z tego powodu po 200km przebiegu. Oryginalny zaworek w serwisie Suzuki kosztuje poniżej 200 zł (wytrzymuje...
Kolejny news... okazuje się, że w samochodzie nie ma fizycznie FAPa. Nie są zgłaszane żadne błędy związane z FAPem (np. odczyt czujnika różnicy ciśnień FAP pokazuje 0 a błędu żadnego nie ma). Nie wiem, czy to w 100% potwierdza zmianę softu ? I czy zmiana softu mogła spowodować, że teraz sa takie głupoty jak P0100 ?
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
No połóż głowę pod autem, zobaczysz sporą puszkę na rurze wydechowej jeśli ma filtr. A zaraz przed tą puszką lub centralnie na niej zobaczysz jeden czujnik temperatury oraz co najmniej jeden króciec do pomiaru ciśnienia w FAP. W tych rocznikach nie było jeszcze FAP :D
Wg serwisówki: Obroty silnika Ciśnienie doładowania 2500 obr/min 0,2 ± 0,1 bar - u mnie na 1100 obr. na biegu było 0,6 bara 4000 obr/min 0,7 ± 0,1 bar - a na trójce pod obciążeniem wydmuchało 2,3 -2,5 bar :!: Dzwoniłem do serwisu, gdzie mam zamiar dać do sprawdzenia turbo, to byli w szoku, że po tym nie pokazało błędów. Mówili, że turbo...
Witam. Na nasze to "Usterka układu oczyszczania spalin". Podłączyć PP2000 i odczytać błędy. Przyczyny: zapchany filtr FAP (filtr cząstek stałych), brak płynu w zbiorniczku systemu FAP (jeśli jest "mokry FAP"), złej jakości paliwo, może uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia. Poczytaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top... http://www.peugeot-klub.pl/index.php?top...
Witam mam znowu problem z Citroenem c8 2,2 hdi po rozwiązaniu problemu z poprzednich postów ( zapchany fap) pozostał mi problem z elektrozaworem SWIRL. Membrana szczelna rurki szczelne problem leży według mnie po stronie zasilania elektrozaworu na wtyczce jest po zapaleniu silnika napięcie 2,78 v ( dodam że elektrozawór po podłączeniu napięcia 12v się...
Witam. Objawy jakie opisujesz wskazują moim zdaniem na zadławienia silnika ze strony spalin. Może nie domykać się zawór EGR albo (jeżeli jest FAP), może być przytkany filtr cząstek stałych za katalizatorem(stąd komunikat o zatkaniu filtra). Odnośnie podłączenia do komputera, to nie wystarczy odczytać błędy ale najważniejsze to zerknąć w parametry pracy...
Mówimy o sytuacji już po przegramowaniu pamięci sterownika - czyli wsad z pojazdu bez FAP - więc nie widzi defakto czujnika ciśnienia różnicowego i nie zapala kontrolki natomiast pozostaje problem związany z samym filtrem FAP bo jest on skręcony w jednej puszce z katalizatorem więc jak się zapcha FAP to samochód mówiąc krótko osłabnie :)
Czujnik różnicy ciśnienia jest podłączony przed i za filtrem wzrost Ciśnienia przed filtrem przy jednoczesnym niższym ciśnieniu za filtrem świadczy o zapchaniu filtra sadzą. Czujniki temperatury raczej sprawdzają tylko czy temperatura jest odpowiednia do wywołania zapłonu i czy zapłon nastąpił (podwyższenie temperatury i gwałtowne powiększenie a potem...
witam problem znaleziony filtr fap zapchany zbyt duża różnica na czujnikach ciśnienia filtr zostanie usunięty
Wygląda na przeładowujące turbo przy pełnym obciążeniu. Jeśli pamięta fabryke to w nim mimo wszystko bym upatrywał problemu. Ew. Wykręcić je i dac do sprawdzenia (o ile ktoś bedzie chciał sprawdzać a i tak zregenerować od razu). Dziwne jednak że dopiero przy takiej predkości pojawia się bład. Do tej predkości przy np. niskich obraotach 3 biegu i "but...
Witam, Mam nieregularny problem z samochodem Citroen C5 mk2 2.0 HDI 136 RHR (podwójny dozownik powietrza) na Siemensie ze skrzynią AM6. Problem objawia się okresowymi gorszymi parametrami samochodu, tj. większym spalaniem, mniejszym zasięgiem, słabszą mocą silnika, dziwnym rozjechaniem między ciśnieniem doładowania mierzonym a oczekiwanym i praktycznie...
Byłem podpiąć go pod Planeta, błędów nie wykazał, jedynie niektóre parametry nie były właściwe. Pierwsze co, to przepływomierz, w którym temp powietrza podczas rozgrzanego silnika osiągała 3-4 stopnie, jednak powinno to jedynie zwiększyć spalanie silnika, a nie przekładać się na jego moc(w sumie powinien iść lepiej). Drugie co, to ciśnienie turbo zbyt...
Witam W międzyczasie wymieniłem przednią sondę NOX bo wydawało mi się że zaniża wartości. Procedura wymiany wykonana w komputerze - przeszła bez problemu. Po rozgrzaniu silnika wartości na wolnych obrotach NOX za i przed katalizatorem wynosi: Poziom NOX liczony przed katalizatorem = ok 100 PPM Zawartość NOx za katalizatorem = ok 60 PPM Wygląda że jest...
ciśnienie sprężarka ciśnienie regulator ciśnienie ciśnienie paliwo ciśnienie sekwencja ciśnienie sekwencja
próba biegu jałowego transformatora wideodomofon otwarcie rygiel śmiała teoria
zamek elektromagnetyczny budownictwo studia
Awaria pojazdu w Opel Insignia - co oznacza? Zmiana uzwojenia silnika Besel SA SEMh 90-4L