kolejność zapłonu to 1342
Posprawdzaj też wszystkie połączenia elektryczne, a zwłaszcza masę silnika. Najlepiej poodkręcaj i poczyść. Sprawdź też czy nie masz zbyt wczesnego zapłonu.
Skieruj stroboskop na znaki na kole pasowym masz tam wycięcia i ustaw na ok 7 stopni
Z założonym i ze zdjętym ma być tak samo. Jeśli się zmienia kąt jak założysz wężyk to znaczy że przepustnica jest za bardzo uchylona.
Z modułu zapłonu nie wychodzą impulsy na cewkę. Co może być uszkodzone w zapłonie? Jaka powinna być rezystancja rezystora drutowego i cewki?
z tego co narazie wyczytalem na forum to wszyscy narzekają na slabe swiatlo jakie dają diody led, to prawda ??
na cewce WN jest napięcie, daje ona iskre?? jeśli nie to problem tkwi w skrzynce bezpiecznikowej, moduł rzadko kiedy pada
Dziękuje za pomoc. A jeszcze jedno czy da się sprawdzić w domowych warunkach moduł zapłonu bo podobno on podaje inpuls wzbudzenia na cewkę i może przyczyna leży w tym inpulsie a dokładniej jego braku.?
Skoda Favorit 135 LS. W aparacie zapłonowym jest cewka do wyzwalania sterownika zapłonu, jaka jest jej oporność .średnica drutu. ilość zwoi.
witam. Nie wiem jaki jest tam układ zapłnowy z modułem czy bez ale w kazdym przypadku ja stawiam na aparat(sprawdz czy nie ma luzow)swiece i kable wn.Ogólnie cos ze zapłonem.
niestety tak, wiem że czerwona to cewka do wymiany , juz to przerabialem w skodzie Favorit
jeśli masz gaźnik tak jak np. w skodzie favorit to pod rozdzielaczem zapłonu (2 pietra ponizej kopułki) jest cewka odbierająca impulsy jak ma dziwną rezystancję to dlatego silnik czka w tym przedziale. czasem można zobaczyć odbijanie wskazówki obrotomierza przy wyłączaniu silnika
Silnik w sensie diesel lub benzyna ma znaczenie w momencie podłączania blokady zapłonu :D
Ten samochód to składanka.Zmieniłem na favorit. Kupiony był cztery lata temu. Problem znalazłem.Aparat zapłonowy jest od ??? . . . kopułka od ??? palec od favorit.Palec na wałku nie blokuje się , ma skok ok.6 mm.Czyli kąt zapłonu możne przestawiać się na palcu. Aparat i kopułka z wyglądu pasuje do felicij. Pytanie?Czy aparat od felicij pasuje do favorit.Na...
A miałeś może sprawdzany i regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu? Czy zmienia się tak jak powinien? Już dawno nie bawiłem się w gaźniki, ale w leciwych egzemplarzach te dźwigienki, ślimaki itd. dawały w kość. Najczęściej do wymiany była całość razem z rozdzielaczem, bo przy LPG iska musiała być we właściwym momencie. Przewody i świece pewnie już nie raz...
jeśli dobrze pamietam jest tam przyśpieszacz zapłonu pompka podciśnieniowa. do 90 km normalnie się rozpedza ??
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Jak miernik jest na zakresie 20mA i wskazuje 0.09 to jest to 90uA. Co ze względu na wiek auta jest możliwe, bo nic tam prądu nie pobiera po wyłączeniu zapłonu, a 90uA to tyle co nic. Po prostu padł Ci akumulator i tyle. We współczesnych autach pobór prądu na wyłączonym zapłonie to 40-60mA.
Siemka, mam w skodzie alarm firmy ranger, zamierzam go wymontować z auta. Alarm posiada odcięcie zapłonu. Ma ktoś może jakis schemat jak położyć jeszcze raz instalację bez alarmu?
Witam jeśli dobrze rozumiem to mówimy o kablu łączącym aparat zapłonowy z modułem znajdującym sie koło cewki.Kabel ten nie jest przerwany ,co prawda jego izolacja przy aparacie zapłonowym jest zniszczona i rdzeń jest odsłonięty ale to stare auto i kabel też więc to nie stało sie z dnia na dzień i nie wiem czy ma taki wpływ bo do tej pory auto odpalało.Przy...
Samochód Skoda Favorit 91', silnik 1.3, gaźnik, zapłon elektroniczny (regulator zapłonu, cewka, modół - to co w Polonezie). A tak przary okazji to zakładając centralny zamek wystczy mi ten z siłownikami 4kg czy musze kupić z siłownikami 7kg. Nie umiem okreslić jak chodzą zamki, według mnie - normalnie ;P Ale raczej też jak w Polonezie. Jeśli to niepotrzebne...
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
no a to strzelanie z tłumika po mocniejszym przygazowaniu na biegu N? Trochę brzmi jak problem z zapłonem nie? Ale mechanik sprawdzał i jest ok jakieś 9 stopni. Ale na benzynie wszystko gra
Witam was serdecznie, dawno temu mój dziadek w Skodzie 120 miał zamontowany przycisk tak a by po włączeniu zapłonu naciskając go uruchamiany był rozruch silnika, coś podobnego jak w Ursusie lub Autosanie, nie było możliwości odpalenia samochodu poprzez stacyjkę. Chciałem taki sam włącznik rozrusznika zamontować w mojej Skodzie Favorit, czy ktoś z was...
Poszukuję schematu elektrycznego Skody Favorit po lifcie. Szukam, bo zmieniłem silnik na ten z przepustnicą i potrzebuje rozeznać się jak podłączyć zapłon oraz całą wiązkę z poliftowej.
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Schemat układu zapłonu rozrysowany jest na tylnej stronie modułu zapłonnowego .mam książkę serwisową z księgarni którą kupiłem za 60 zł ze schematem jak będę miał skanner to ci poślę.pa.
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu http://www.zelmot-electric.pl/ Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem...
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Przerywacz jest nie na kole zamachowym, a na wydzielonym "palcu" na kołach zębatych. Zwarcie do masy przerywacza występuje 2 razy na jeden obrót wału. Tak, to co wkleiłeś to schemat zapłonu z instrukcji tego silnika. Jest dokładnie tak podłączony jak na schemacie. Silnik nie posiada modułu zapłonowego, czyste mechaniczne rozwiązanie. Układ ładowania...
Jeszcze jedno, co zrobić z łańcuszkiem rozrządu klient wymienia go, co 20 tysięcy są jakieś wzmocnione? W felicji i favorit łańcucha normalnie nie ma potrzeby wymieniac chyba przez cały jej żywot 'normalnej' jazdy. P.S. nigdy bym nie kupił Fabii z tym starym pamiętającym Skode 105 silnikiem, nonsens, Fabia w ofercie ma o niebo lepsze,porządne silniki.
A wiec auto jest z 91 r a przejechane ma 55 tys z tego 8 na gazie. To nie skoczyło tak nagle ale co tankowanie gdzieś o 0,5 litra na 100 brał więcej .I coraz częściej muszę teraz tankować. Narazie śniegu jeszcze nie było - wczoraj spadł pierwszy raz a ciśnienie w ogumieniu mam prawidłowe. Płynu mam tyle ile powinno być a co do tej margaryny to podejrzewam...
Po wyjęciu kluczyka jedyne co powinno pracować to komputer Który? Pokładowy - o ile występuje. Wychodzi Twoja bardzo słaba wiedza na temat samochodu. Zadanie domowe: jak masz samochód, idź do niego odpal go trzymaj na obrotach aż włączy się wentylator i zgaś auto, opowiedz co zaobserwowałeś. Nie będę się bronił przed tym stwierdzeniem, bo w tym temacie...
Witam wiem że to już podobny kolejny temat związany z brakiem iskry w skodzie ale i tak nie do końca jest taki sam problem jak w innych przypadkach. Kilka dni temu wracałem z pracy i auto po prosu zgasło myśalałem że to brak paliwa jednak to nie było to wiec zdjąłem przewód i okazało sie ze brak iskry. Cewka jest z wbudowanym modułem jak w VW czy Audi...
Alarm ma wbudowany przekaźnik o stykach normalnie otwartych?A jaki to alarm i czy ma atest?A podłączyłeś plus po zapłonie?Albo podłączyłeś go do zanikającego plusa podczas rozruchu.Stare alarmy miały coś takiego.To będzie chyba to.
Witam poszukuję rozpiski pinów do EHR BOSCH 0538201064 G716869100056. Głównie zasilania i masy. Wszystkie piny gdzie dochodzi stałe i po zapłonie napięcie. EHR pochodzi z ciągnika Fendt favotit 926 vario. Pozdrawiam
Witam, widzę że kilka osób podjęło temat ale nie widać wyraźnych efektów więc postaram się podzielić moim uparcie diagnozowanym przypadkiem, tak ja w temacie falujące nierówne obroty,silnik telepie więc w pierwszym kroku sprawdziłem kable (kilka kompletów) wymieniłem PODSTAWKĘ gaźnika (gruba gumowa w środku jest zalany profil metalowy) dociągnąłem solidnie...
Tak jest to mozliwe...Przestawiajac zaplon troche to zniwelowal...ale nie do konca...
Witam. Posiadam Forda Focusa Mk1 1.6 100KM skrzynia automat + Stag 4 plus Auto Strasznie duzo Pali 10-11L nie to ze cos jest uszkodzone czy mapa zle wyregulowana poprostu ten typ tak ma od poczatku. Ford wgrał taka mape Paliwa ze Sonda zawsze jest na poziomie 0,7-0,8V. czyli w strone Bogatą. Chciałbym zrobic modyfikacje polegajaca na oszukaniu sondy...
A na ciepłym silniku da się odpalić bez dodawania gazu? Rozrząd może mieć wpływ, ale tylko w przypadku,kiedy jest mocno łańcuch rozciągnięty, wtedy zapłon może się spóźniać i silnik gaśnie. Zobacz jeszcze aparat zapłonowy, czy nie ma żadnych luzów. W mojej skodzie dawno temu powodem identycznego były luzy na aparacie zapłonowym, po wymianie ustało....
posiada odciecie zapłonu lub paliwa?? znam przypadek że alarm sam bez powodu odcinał zapłon,kiedyś w favoritce mialem coś takiego ale to było rozwodnione paliwo . proponowałbym oczyscic bak.
Wykręć świece i sprawdź, czy na nich jest iskra. Może świece są już do wymiany. Jeśli zapłon jest w porządku, może cos być z mieszanką.
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
Ja mam Favoritkę 135 z 91r ( gaźnik ) i po założeniu instalacji LPG miałem z nią takie cyrki że paliła mi 13 litrów gazu w trasie i silnik "kangurował" jak to stwierdził mechanik. Co do świec to próbowałem wiele różnych specjalnych do gazu ale to wszystko ściema; najlepsze są czeskie świece brisk albo inne standardowe do Skody favorit ; najważniejsze...
po mojemu to ustaw jak trzeba zapłon (odwiedz kilku mechaniorów) miałem tak samo u siebie w karetce (skoda favorit 135L) a teraz cyka jak talala tylko serwo padło może ma ktoś sprawne i niedrogie??
Alternator samowzbudny jest np montowany w bardzo kiedyś popularnym motorze ETZ 250/251. Jest 9-cio diodowy i można było odpalić bez akumulatora, jeździć i pomimo zamontowanej elektroniki (zapłon i parę innych drobiazgów) działałało aż miło. :lol:
Witam Jest wiele postow na ten temat na forum. Ale zaden z nich nie wyjasnia co konkretnie zrobic. Mam zbiornik toroidalny (w kole) dioda rezerwy zaczyna mrugac po przejechaniu 50 km. Czy jest jakis sposob na regulacje rezerwy gazu. Czy moze taki jest urok instalacji gazowych. Drugie pytanie: czy to normalne ze na gazie plyn chlodzacy nagrzewa się...
Uniwersalny miernik i po kolei 1 woltomierz na sucho ok 12 na zapalonym (13,8-14,4) 2 Amperomierz (odłącz minus i szeregowo) jeśli jest więcej niż 0,10 wyjmuj bezpieczniki aż nie spadnie zacznij od bezpiecznika radia Jeśli to masz ok wyjmij aku naładuj na full i sprawdź po kilku godz jakie spadki. Jeśli i to jest ok to winne tulejki na rozruszniku innego...
Pamiętam (ale to już były czasy Favoritki) była akcja serwisowa - na skutek jakiegoś źle dobranego fabrycznie płynu chłodniczego robiły się wżery pod uszczelką głowicy. To silnik z tulejami pływającymi, wymiennymi. W dodatku tłoki mają szczeliny dylatacyjne. Jak dla mnie, to któraś tuleja za głęboko osiadła, trzeba by liniałem sprawdzić. Skoda zawsze...
Witam. Prosze o pomoc w sprawie zaplonu w favoritce. Probem wyglada nastepujaco: jak tylko chce dodac gazu powyzej 2,5 tys obrotow skoda zaczyna sie dlawic dusic i jest bardzo slaba. Problemy zaczely sie gdy wymienilem cewka w aparacie zaplonowym swiece i kable zaplonowe. Do czyszczenia wyciagalem tez aparat z gniazda. Ustawilem zaplon na lampe ale...
to nie koniecznie gaźnik ,myślę że coś tu jest porypane z zapłonem,a dokladnie aparat zapłonowy
Witam. Kupiłem układ odcinający odwód i chciałbym podłączyć go do przewodu odpowiedzialnego za zapłon w Felicji rocznik 96 z wielopunktowym wtryskiem. W Favoritce podłączyłem pod przewód idący od cewki zapłonowej. W Felci nie ma cewki jest tylko jakiś komputerek (sterownik) sterujący zapłonem. Może odcięcie zasilania tego sterownika?? Wie ktoś gdzie...
Ja nie wiem po co tu piszesz o czujniku ze regulacją ( dziwo jakieś) jak w tym modelu tego nie ma. Układ jest prosty jak budowa cepa-silnik dostaje plus, następnie idzie kabel brązowy z białym pakiem na termowłącznik i nań jest zapinana masa brązowym kablem. Wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika i zewrzeć oba cycki ( na włączonym zapłonie). Jak fena ruszy...
Witam, szukałem podobnego tematu ale niestety nie znalazłem. Otóż pare dni temu zakupiłem radio samochodowe ALPINE CDE-9870R, wczoraj podłączyłem je wg schematu, ale niestety nie działa :(. Już wszystko tłumacze: Radio montowałem w samochodze Skoda Favorit, wcześniejszy właściciel założył mu autoalarm (włancza sie przy grzebaniu w kablach). Było w nim...
Trocę poprawiłem post. Trochę udało się znaleźć ale te pytania zostają jednak bez odpowiedzi. Witam. Oto problem. Słowem wstępu. Rodzice kupili autko z drugiej ręki. Poprzedni właściciel dołożył do niego immobiliser, alarm no, instalację gazową i klimę. Instalacja założona w taki sposób ze po przełączeniu na gaz zapala się "check engine". Silnik uruchamia...
favorit instrukcja pompa favorit licznik favorit
wymiana czujnika świateł stopu klapka megane komora rezonansowa
Mercedes W212 2.2 CDI 170 KM - Błąd P2080 Czujnik Temperatury Spalin Jak rozpoznać prąd AC na schemacie wzmacniacza audio?