Najlepsze było by zostawianie tego LPG w listwie na gorącym niepracującym silniku.
Zniszczysz kompresor wodą natychmiast ! Porównaj parametry wody i freonu w fazie ciekłej, z dużym dodatkiem specjalnego oleju. Kolejny techniczny apostata :cry:
Powinny być dwa warunki dla przełączenia na LPG tyczące się temperatury. Reduktor musi osiągnąć temperaturę ustawioną w programie oraz LPG w fazie ciekłej musi mieć temperaturę taką jaka jest ustawiona w programie. Bez tego powinien się przełączyć patrząc tylko na temperaturę reduktora. Nie uszkodzisz od tego instalacji.
Nabiłem propan w fazie ciekłej
Filtr fazy ciekłej znajduje się przed reduktorem. Powinieneś go szukać na ścianie grodziowej albo gdzieś na przewodzie zasilającym reduktor/parownik.
Czy ktoś zna osobę zajmującą się tym typem instalacji w promieniu około 100km od Krakowa ? Za wszelaka pomoc dziękuję
Zintegrowany filtr fazy ciekłej OMB
FFC masz w 0:44 LOVATO. Jeśli tego nie ogarniasz to lepiej nie odkręcaj bo możesz sobie zrobić kuku.
Roznice w jakosci gazu wynikaja ze stosunku propanu do butanu. Wiecej propanu, a mniej butanu (i innych weglowodorow o dłuzszym łancuchu oraz roznych dodatkow) to lepszy gaz. Propan jest bardziej lotny i lepiej miesza sie z powietrzem / lepiej sie spala. Silnik na gazie (wtrysk fazy lotnej) zawsze bedzie troche slabszy. Dawka gazu po wtrysnieciu do...
Substancje szkodliwe dla zdrowia organizmów żywych, występujące w spalinach silników w stosunkowo dużych stężeniach, to przede wszystkim: tlenek węgla CO; węglowodory HC i ich pochodne, w wielu wypadkach zamiennie określane jako lotne związki organiczne VOC; tlenek azotu (tlenek i dwutlenek); tlenki siarki (tlenek, dwutlenek, trójtlenek); ołów i jego...
Jak chcesz mieć auto na sam LPG, to może zainteresuj się V generacją? Odpada Ci grzanie reduktora, masz wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryski benzynowe, odpalanie na gazie przy nawet -50. Ja bym wolał dołożyć i zapomnieć o 90% problemów nad którymi się zastanawiasz.
Silnika bym nie płukał bo na co? Strata pieniedzy. A jeszcze poza robotą możesz pogorszyć stan a polepszyć nie polepszysz. Najlepiej wlać to co było lane wcześniej - jak nie wiesz to ci w sklepie doradzą co wybrać czy syntetyk czy półsyntetyk. Ja do astry używałem mobila 10w40 ale teraz jako że doszło mi drugie auta na utrzymanie wlałem 5w30 dexos2...
Serio sądzisz że ciśnienie w cylindrze nie przepchnie przez pęknięcie do układu chłodzenia niespalonego paliwa? Żeby było jasne nie znam tego silnika i jego kruczków, opieram się ogólnie na dieslach. A skąd w cylindrze niespalone paliwo w fazie ciekłej?Musiało by nie być ciśnienia i wtrysk sobie pylić od tak.A jak nie ma ciśnienia to jak na siłę go...
A może inne rozwiązanie, czy jeszcze nie skonstruowano wtryskiwacza, który obsługiwałby i benzynę i gaz (w fazie ciekłej) - to rozwiązałoby problem chłodzenia i zapiekania się wtryskiwaczy
24 kW pieca to przepływ ok. 1Nm3/h frakcji gazowej (wartość opalowa mieszaniny 89MJ/Nm3). 1kg gazu w fazie ciekłej = 0,5 m3 frakcji gazowej, czyli 11kg butla LPG daje 5,5 m3 ...ostatnio sprawdzałem, ze to sie mniej więcej się sprawdza: piec idący z mocą cieplna 900 kW "brał 36m3/h (Pg=80mbar). pzdr spin
Jeśli w normie to OK. W innym przypadku należy zapewnić zapas gazu w fazie ciekłej do reduktora, aby wyeliminować drastyczne spadki.
ale to nie jest 100% gaz, a raczej cuchnące powietrze. No nie wiem jak nazwać tę mieszankę. Na pewno nie jest to zimne ani szronne ani też mokre... To właśnie na 100% jest gaz, który w tym miejscu jest w fazie lotnej. Zimny i mokry jest w fazie ciekłej przed reduktorem.
Tak w ogóle to mowa teraz o fazie ciekłej czy lotnej?
Dla ułatwienia dodam, że czynnik dopuszczam w fazie ciekłej, zaś jeżeli będzie potrzeba zmniejszenia jego ilości wówczas ściągnę wszystko i załaduje od nowa.
W zimie nie ma co na siłe przełączać bo przecież gaz masz w fazie ciekłej bo i jak odparuje w zimie !!! Tylko wypłynie i bum.
gdzie go dostać i jakiś schemat wymiany
Każdy o pojemności skokowej poniżej 1.3litra spali mniej niż 8, pod warunkiem że będzie z wtryskiem wielopunktowym gazu w fazie ciekłej (V generacji). Ja mam doświadczenia z Fiatem Albea 1.2/16V z roku 2003. On pali średnio przy normalnej jeździe 6.9l/100km gazu z taką instalacją.
Nikt nie poruszył tematu że w butlach jest gaz w fazie ciekłej, i o ile były by to butle w 100% wypełnione gazem ciekłym to nie miało by szans na rozszerzenie i by rozerwało. Ale niestety nie napełnia się butli 100% wiec jest poduszka powietrzna (gaz w fazie lotnej około 20%) wiec spokojnie ma gdzie się skumulować rozszerzenie gazu ciekłego. A widziałeś...
Nie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Sekwencja Sekwencja – uporządkowany ciąg znaków, symboli, nazw, zdarzeń itp., stanowiący strukturę układu, systemu. Występowanie kolejnych elementów wynika z określonej reguły lub formuły. III generacja - ciągły wtrysk gazu w fazie lotnej. IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej. V generacja - sekwencyjny...
Założyłem gaz 5 generacji z wtryskiem w fazie ciekłej . Silnik 1.8 T mam w pasacie a pali 12 - 13 gazu. I nie uwierzę robokopowi ze na mieście 10 pali.
dlaczego napełniasz układy w fazie ciekłej czynnika ? Skąd wiesz jak napełniam i jaki to ma związek z tematem? Powoli wychodzi szydło z worka... Zwykły trolling...
a moze lepiej zastosowac wtrysk gazu w fazie ciekłej. jest to juz stosowane wiec chlopaki zmieniajcie instalacje
Masz po prostu osobno reduktor i podgrzewacz, nikt inny takiego głupiego rozwiązania nie stosował, nie dość że przekombinowane to i za mało wydajne dla większych silników. LPG w fazie ciekłej ma około 80 razy mniejszą objętość, jak zacznie odparowywać w cienkiej rurce to zwyczajnie nie będzie w stanie dostarczyć dostatecznej ilości paliwa.
Co ciekawe, na filmie widać również, że np "nitki" tworzone są w fazie ciekłej- ma ona minimalnie inną barwę i widać pęcherzyki gazu na zanurzonej elektrodzie
R409a napełniany musi być koniecznie w fazie ciekłej, przy wyłączonej sprężarce. Wchodzi ok 80% R12. Minimalne ciśnienie na ssaniu w Twoim przypadku powinno być lekko powyżej 1bar (ma trochę niższą temp. wrzenia od R12)
mój błąd, masz rację, a przejściówka na oczach na maszynie leży i dwie Meganki 2 na serwisie, i zawsze się czeka parę minut, żeby się ciśnienie wyrównało, żeby fazy ciekłej sprężarka nie zassała.
ad2. proponuję się dokształcić, w Twoim aucie był wtrysk pośredni i włożony pośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej ad3. no ja nie jestem tutaj aby Ciebie przekonywać
O kurcze, ale się nawstawiałeś zdjęć ale niewiele z nich wynika. Np nie wynika gdzie masz dysze zamontowane. Ten reduktor jest na 100% za słaby do tego silnika. Problem wynika z podawania gazu w fazie ciekłej / nieodparowanej do kolektora.
piszesz -ok tylko to trochę dziwne bo rozumie ze sprężarka pracuje i jak się to ma do ciśnień ? gaz jest sprężany i rozprężany wiec ? Za mocno się spieszysz w toku myślenia .Czynnik chłodniczy ulega sprężaniu w sprężarce skraplaniu w skraplaczu z wentylatorem do postaci ciekłej i rozprężaniu poprzez element rozprężny i odparowaniu w parowniku (chłodnicy)...
Tylko uważaj bo tam jest gaz w fazie ciekłej, jak siknie to może cie poparzyć. Zacznij od reduktora, zakręć butlę, odpal na wolnych i wypal gaz z węża fazy ciekłej. Jak zgaśnie sam, to zdejm cewkę z reduktora i odkręć korpus na którym siedzi cewka i masz a przynajmniej powinieneś mieć.
Termostat juz ok wiec zobacze czy faluje. Termostat to podstawa inaczej reduktor jest niedogrzany przez co gaz jest podawany w fazie ciekłej do silnika co powoduje bardo bogatą mieszankę. Daj znać czy jest poprawa.
silnik potrzebuje 10L na 100km Jak kolega wyżej wspomniał mylisz stany skupienia gazu a po drugie widziałeś kiedyś jakie jest spalanie chwilowe przy ruszaniu a nawet szybkim ruszaniu z miejsca? A po trzecie jedź do "gaziarza" to wymieni Ci na odpowiedni. Do tego warto też wymienić filtr na fazie ciekłej.
Wtrysk LPG w fazie ciekłej już jest stosowany. Pośredni jak i bezpośredni przez wtryskiwacze benzynowe. Drogie straszliwie jak na razie. Opłaca się do flot gdy wiemy że samochód na 100% będzie musiał 200-300k przejechać (a nie że zrobi to któryś tam właściciel po "instalatorze")
Na 99% butla podaje fazę ciekłą zamiast gazowej. Stąd ciągłe oszronienie reduktora i narastanie ciśnienia podczas przerw w spawaniu. Tymczasowo rozwiążesz swój problem odwracając butlę do góry 'nogami'.
Warto sprawdzić filtr fazy ciekłej. Raczej fazy lotnej. On jest ważniejszy.
daw210 - nawet nie masz pojęcia o jakiej instalacji mowa, słyszałeś o niesekwencyjnym wtrysku w fazie ciekłej ? Dotykałeś kiedyś takiej instalacji ? "wszystko po trochu" wszystko tłumaczy... Idź radzić gdzie indziej.
Witam. Ponieważ skompletowałem już wszystkie potrzebne mi części do budowy PC chciałem poradzić się odnośnie jej montażu. Oto jakie nasuwają mi się pytania: 1) Jak najlepiej względem siebie powinny być umieszczone parownik i skraplacz ? Mnie wydaje się, że lepiej jest gdy skraplacz jest nieco wyżej od parownika rysunek 1 ? 2) Czy na rysunku 2 nie lepiej...
Może jakieś linki do zdjęć tego przełącznika ? To może być AG a może i fabryczny wtrysk fazy ciekłej
zależy jaka instalacja- jak V generacji (wtrysk w fazie ciekłej) to żadne konsekwencje nie grożą ;) ale ta cena - najtaniej 8 tys. ;) "zwykłą" - sekwencyjną po przejechaniu 100kkm mogą być kłopoty- wypalone gniazda zaworowe (dotyczy toyoty i hondy) do c4 - najlepszy silnik 1,4 i 1,6 i 2,0 - te w miare fajnie współpracują z lpg i powinno być dobrze
WItam Wyżej wymienione istalacje to zabawki. Najepszy (pod każdym względem z wyjątkiem ekonomii) to jest wtrysk gazu w fazie ciekłej, produkuje go np. firma Vialle i to jest niepodważalne. Słyszeliście o tym w góle że piszecie że najlepsze jest BRC czy coś takiego
Witam. Przymierzam się do kupna nowej Corsy D z fabrycznym lpg. Rzecz w tym że nie umiem znaleźć informacji jakie to lpg jest montowane w tym modelu. Czy to jest 4 generacja - wtrysk w kolektor w fazie lotnej. (parownik ogrzewany płynem z układu chłodzenia auta) Czy może 5 generacja - wtrysk w kolektor w fazie ciekłej (instalacja bez ingerencji w układ...
Wymień filtr fazy ciekłej. Jedno pechowe tankowanie potrafi go zapchać.
ale nie do lpg- siadają szybko głowice. chociaż to dziwne bo na rynku niemieckim można było kupić fieste z silnikiem 1,4 96km z fabryczną instalacją lpg (tak samo jak focusy). teraz w fordzie montują silniki 1,0 z lpg w fazie ciekłej ale cena przeraża (sama instalacja kosztuje ok 10,000zł)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... Temat już poruszony dawno temu,jak jeszcze poldona zagazowanego miałem(teraz only Pb!).Poczytajcie. W wypadku przedstawionego tu podgrzewacza uniknie się tylko przedostawania gazu w fazie ciekłej(krople) do cylindrów.Podgrzewac należy reduktor.
hmm dziwne, w takim razie dlaczego w instalacjach wtryskowych gazu w fazie ciekłej, używane są kompresory ?, dlaczego przy tankowaniu butli używana jest pompa odśrodkowa ? przecież wg twojego rozumowania butla by się napełniła, a ciśnienei w dużym zbiorniku by się wcale nei zmieniało
Do tuningu to najlepiej instalka z wtryskiem w fazie ciekłej (V generacja) daje ok. 10% przyrostu mocy bez jakiegokolwiek przeciążania silnika, niestety póki co jest cholernie droga i do takiego auta raczej nieopłacalna.
Jest taka możliwość pod warunkiem że wtryskiwacze gazowe będą miały identyczną charakterystykę jak oryginalne wtryskiwacze benzyny. Taką instalację robi PRINS model VSi chyba. Wtryskiwacze są japonskie Keihin :D Ale i tak bardziej interesujące są instalacje wtrysku gazu w fazie ciekłej - ale ceny są kosmiczne.
Ok. Uparty jesteś. Wymieniałeś kiedyś fitry LPG? Zajrzyj tam bo może masz filtr fazy ciekłej zabity. Podepnij interfejs i podejrzyj ciśnienie LPG w momencie przełączania oraz odczyt temperatury parownika. Napisz co ustaliłeś. Mam nadzieje że pomogłem
Tak, tak. Ono oprócz załączania klimatyzatora, ma za zadanie odłączyć go w momentach krytycznych. Dokładnie i jeszcze mało kto wie, że są sytuacje (często), gdy gaz w fazie ciekłej jest na tloczkach, wtedy to sprzęgło działa z poslizgiem i sprężarka pomalutku wychodzi na cało z krytycznych sytuacji. Jest to dobrze wymyślone..
wiec tam chyba nie ma parowania skoro jest na wtrysku Masz wtrysk w fazie ciekłej gazu w aucie z 2009? Dodano po 1 Podejrzewam, że wtryskiwacze mają dość. Kolega pisze że na benzynie jest ok.
Do sprawdzenia masz kilka rzeczy: - Czy benzyna jest świeża i czy mieszanka jest odpowiednia 25:1 - Czy sprzęgło odśrodkowe nie załącza za wcześnie przed wejściem silnika na wysokie obroty - Jeśli zamieniłeś miejscami wężyki biegnące z baku, to gaźnik działa na oparach benzyny zamiast na fazie ciekłej. W takim przypadku silnik będzie gasnął przy wysokich...
Nie bez powodu jest ustalona temperatura parownika (nie temperatury gazu to inny czujnik). Gaz płynny a takim jest LPG musi odparować a do tego potrzebuje temperatury min 20 C jak większe zapotrzebowanie na gaz (np przy przyspieszaniu to nawet więcej). Przy temperaturach niższych gaz nie odparuje i przejdzie przez reduktor w fazie ciekłej a to już może...
Jak to nie lubią gazu ,w przypadku szprycy sekwencyjnej w tych autach nie ma problemu , znajomy w Becie 530 ma wtrysk w fazie ciekłej , miałem okazje się tym przejechać i zapewniam was że na benzynie nie chcieli byście jeżdzić ,sekwencja zapewnia zapewnia minimalny spadek dynamiki ,natomiast szpryca ciekłego wtrysk gazu poprawia tą dynamikę jazdy i...
a w systemach z dyszą rozprężną jeszcze spory osuszacz siedzi na niskim. Nie siedzi bo by musiał być kilka razy większy niż na stronie HP a to ze względu na opory przepływu, które inne są dla cieczy i inne dla gazu. Więc tam nie ma osuszacza tylko jest akumulator. W układach z dyszą rozprężną Namieszałeś, więc trzeba sprostować W układach z dyszą rozprężną...
Z tego co mi majster polecil to tylko te trzy firmy. Co do bezpośdernich wtryskiwaczy to i Totyta corolla 2002 też ma, a tam mam założuny gaz i dziala bez żadnych zakłuceń. Witam Kolego mylisz wtrysk wielopunktowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa . Zapytaj gazownika o instalacje gazową z wtryskiem w fazie ciekłej, zobaczymy co ci odpowie ? Pzdr
Czy to nie jest ten wadliwy silnik BMW / Citroen co są problemy z rozrządem ? Ten. Co do gazowania THP to w grę wchodzi chyba tylko instalka wtrysku fazy ciekłej.
Zastosuj krótką sondę grzania gazu z wężykami w wydechu na ogniu produkcji BRC stosowałem ją do VW chłodzonych powietrzem odpala na gazie.Markowe i bezproblemowe i atestowane urządzenie jednak przepisy nie przewidują już montażu gazu do wiatraków kod sondy E5900004 dostępna była w CZAKRAM Tarnów dystrybutor BRC na Polskę.Do sondy podawany jest gaz w...
Oczywiście, że był. Ffc łapie tylko mechanicznie drobiny, jak rdza ze zbiornika i grafit z łopatek dystrybutora. Ta smoła w fazie ciekłej przechodzi przez filtry. Filtr fazy lotnej z włóknem szklanym trochę tego zatrzymuje. Pracuję w firmie branży lpg i wierz mi, że tak wyglądają komponenty instalacji gazowej pod maską u większości. Tylko nikt tego...
Witam. Filtry są. Jeden powinien być na fazie ciekłej i jeden na fazie lotnej. Jeśli nie miałeś "spotkań" z tego typu zasilaniem, to najbezpieczniej dla Ciebie, otoczenia i auta będzie, jak podjedziesz do warsztatu gazowniczego. Wymienią filterki, podłączą pod analizator spalin, pod komputer, ustawią co potrzeba. Powinieneś zamknąć się w granicy 100...
to nie problem takiego czy innego czujnika temperatury gazu lecz zbyt małej mocy grzewczej reduktora. Reduktor podgrzewa gaz w fazie ciekłej , odparowuje go i dopiero wtedy reguluje ciśnienie lotnego gazu. Jak jest zimno to i gaz jest zimny :D i ta sama temperatura przełączania jest za niska bo albo reduktor jest za mały ( alaska ?) albo przewody za...
Sprężone powietrze w puszce nie zawiera ciekłego azotu tylko propan, lub jego mieszaninę z butanem (izobutanem). Jeśli potraktowałeś płytę fazą ciekłą, to doszło do miejscowego zamrożenia, nawet do kilkudziesięciu stopni poniżej zera i w wyniku powstałych naprężeń mogły się uszkodzić jakieś połączenia
A nawet VI. V to wtrysk w fazie ciekłej do kolektora ssącego przez dedykowane wtryskiwacze, a VI to wtrysk bezpośredni przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe do komory spalania za pośrednictwem "modułu zmiany paliwa" czy jakoś tak. Instalacja jest w zasadzie prosta (nie ma reduktora) ma prawie same zalety (np. można odpalać na LPG nawet na mrozie)...
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "LPG typu holenderskiego". W prawdzie holenderska firma Vialle jako pierwsza wprowadziła LPi i LPdi, czyli V i VI generację, ale nie jako jedyna. Znalazłem informacje że np w Volvo S60 (lata 01-05) fabrycznie, nie u dilera, montowali Koltec/NECAM III generacji a tu w staruszku z 95 roku wg Ciebie będzie V generacja...?...
Witam. Panowie Wtrysk gazu w fazie ciekłej (Lpi) to dla mnie niezbyt znany temat a przyjechał peugeot 406 2000r z Holandii na Lpi firmy Vialle, prócz tego że pompa pracuje momentami dość głośno to po wyłączeniu stacyjki wyłącza się i pompa gazu ale po kilku minutach załącza się sama i potrafi tak kilka godzin pracować, od czego zacząć sprawdzenie, czy...
hana h2000 albo matrix hd544 . 2xZavoli mają do kupy ze 80KM za mało , więc też poproś gazownika o wymianę na coś bardziej stosownego . Ważna też średnica gazu fazy ciekłej , wielozawór czy filtry fazy lotnej. Wątpię aby przy takiej kompletacji te elementy były odpowiednio przepustowe.
....Nie nazywajcie REDUKTORA parownikiem (chyba że się mylę), Parownik bowiem to potoczna nazwa miksera .... A dlaczego mam tak nie nazywać ? Bardzo często się spotyka to samo określenie (parownik czy reduktor) na ten sam element. Spełnia przecież on obie funkcje, tj. podgrzanie gazu aby przeszedł z fazy ciekłej do lotnej oraz zmniejszenie wartości...
a jeszcze jedno : eg 200 nie ma zintegrowanego z reduktorem zaworu elektromagnetycznego , jeśli w poprzednich był to musisz dokupić zawór oddzielny lub kupić scorpion st , który ma zintegrowany z reduktorem zawór i filtr fazy ciekłej.
http://www.drypa.pl/kategoria247_FILTRY_... czy czasami filtr fazy ciekłej nie jest przy butli? Octavia to raczej nie wózek widłowy. :D
acetylen to nie lpg (skroplony) tak do końca tego nie zważysz. Akurat jednostką handlową acetylenu jest kilogram. Butla acetylenowa zawiera wypełnienie z masy porowatej i aceton w której rozpuszczany jest acetylen i występuje w niej w fazie ciekłej. Co do tlenu przy 15MPa w 40 litrach jest go około 9kg. Miarą ilości tlenu, azotu, powietrza, argonu,...
Bo i taki wystarczy. Problemem jedynie pozostaje prawidłowe wyregulowanie ilości gazu śrubą, dobór miksera i zasilanie ze standardowej butli 11kg - musiała by stać "do góry nogami" żeby zapewnić prawidłowe zasilanie reduktora fazą ciekłą. Silnik chłodzony cieczą?
Wtryskiwacze wymienione na ALAX FLIPPER Zmieniono filtr na ALEX 360 Zmienione wtyczki do wtryskiwaczy. Wymieniono wkład filtra fazy ciekłej Zmieniono przewody gazowe, od filtra fazy ciekłej, do wtryskiwaczy. Wszystko zostało odpowiednio zestrojone i wyregulowane. Auto jeżdzi bardzo dobrze i wreszcie nie przerywa na wolnych obrotach.
Jak są wtryskiwacze to 4 generacja. Możesz kupić każdej innej firmy tylko trzeba by było zobaczyć gdzie masz filtr fazy ciekłej, bo jeżeli w reduktorze to musisz kupić taki z filtrem w reduktorze. Lepiej kupić coś firmowego żeby trzymał stałe parametry niż jakiegoś no name. Sam to będziesz wymieniał?
Witajcie Mam drobne pytanie. Po zakupie auta z LPG postanowiłem wymienić wszystkie filtry, kiedy już doszedłem do filtra gazu fazy ciekłej zastałem obrobiony gwint jednej ze śrub (imbus). Próbowałem już chyba wszystkiego... Nabijanie większego, nabijanie torxa, przyklejanie tzw. kropelką imbusa, Nie wiem jak to zrobić... Filtr muszę wymienić bo wymieniany...
Widziałem ten temat, ale korekty czasu wtrysków to jednak miał lekko w "kosmos", no i filtr od LPG mu rozdęło. O ile pamiętam to on to LPG przepompowywał zwykłą pompą do benzyny (elektryczną, zewnętrzną, albo nawet dwoma połączonymi szeregowo). W DLMie przełączanie też odbywa się za pomocą 2 elektrozaworów (a w sumie 1-go dwudrożnego) plus jeden do...
LPI to inst. V gen czyli w fazie ciekłej. Są Bardzo drogie. Z reguły padają pompy, które umieszczone są w zbiorniku z gazem, a koszt naprawy lub wymiany jest mocno przesadzony cenowo. Silniki 1,8T bardzo dobrze sprawują się na inst. IV gen LPG. Miałem przyjemność adaptować 2 modele audi TT z tym silnikiem o mocy 225KM. Edit: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
sprawdz czy z butli wylatuje gaz w fazie lotnej czy ciekłej
Dla kotła niekondensacyjnego trzeba znać wartość opałową Twojego gazu w fazie ciekłej - najlepiej w kJ/kg. Potem zważ butlę przed i po założonym przez ciebie cyklu pracy. Przemnożenie róznicy masy i wartości opałowej daje zużytą energię. Pomocny link http://www.e-petrol.pl/index.php/wiedza-... W tabelce Właściwości...
Tak w butli może być "gaz" akurat LPG w zbiorniku jest pod ciśnieniem w fazie ciekłej. Ja bym to zrobił tak: do elektrozaworu podłączyć na STAŁE (tak żeby nic Ci tam nie iskrzyło przypadkiem) dość długie kable 3-4m lub więcej. Odkręcić "zawór" (czyli tym kółeczkiem pokręcić) do połowy albo nawet mniej i podłączyć pod przewody (z bezpiecznej odległości...
dziekuje za informacje:) Dodano po 2 fazy lotnej to ten FLS12/12 nie ejstem pewny tylko fazy cieklej ale kolega z forum juz pomogl ale znikl jego post;/ Dodano po 4 moze komus sie przyda jest to TOMASETTO ALASKA, niestety post kolegi zostal usuniety z pewnie z powodu podania linku do allegro
postępujesz w taki mniej więcej sposób: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Na filmie pokazane jest zastosowanie piekielnie drogiego CHIP Quik'a który ma temeraturę topnienia około 58*C rozgrzewasz to normalnie lutownicą a cały "knif" polega na podniesieniu scalaka gdy wszystkie nóżki są zatopione w stopie znajdującym się...
w instalacjach 6 generacji renomowanych producentów takich jak Prins LPdi czy Vialle LPI direct wtrysk gazu odbywa się w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzyny. Tam nie ma żadnego wiercenia w kolektorze, wtryskiwaczy LPG i dotrysków. Od 4 lat czekam na zapowiadane instalacje tego typu (działające instalacje tego typu na Gas Show prezentowało przynajmniej...
(at)encore Wzrost mocy to tez może być oszczędność w ciągniku. I przerabiają widziałem instalacje w autobusie na silniku chyba scania i to już parę lat temu. Oszczędności były. Natomiast jakoś bardzo mnie to wtedy nie interesowało szczególnie ze ten silnik scani był jakoś z mojego punktu widzenia i poziomu wiedzy "dziwnie" sterowany. (at)tzok Ale taki...
Witam Zamierzam sam wymienić filtry w w mojej instalacji. Mam pytanie odnośnie wymiany filtra fazy ciekłej (wkładu), jakie czynności trzeba zrobić?. Czy tylko wystarczy wykręcić tą nakrętkę pod zaworem :D Pozdrawim
Piąta generacja gazu, to wtrysk gazu w fazie ciekłej - nie ma reduktora, jest za to pompa gazu, która tłoczy ciekłe LPG ze zbiornika i zapewnia że dopływa pod stałym ciśnieniem do wtryskiwaczy, umieszczonych w kolektorze ssącym i "psikających" ciekłym gazem precyzyjnie do cylindra pomiędzy otwartym zaworem ssącym, a jego gniazdem - tu ważne jest precyzyjne...
Witam chciałbym założyć lpg do mojego 2,0 TFSI, wiem że najlepsze do tego wtrysku paliwa jest instalacja wtrysku w fazie ciekłej na oryginalnych wtryskach benzyny, jednak cena zakupu oraz dostępność słaba, w zasadzie gdyby można było tanio kupić to sam bym zamontował :) Instalacja tzw ulepszona sekwencja to koszt ok 4tys. zł jednak zużywa rownież paliwo...
lalala....... (II generacja). W tych systemach gaz w fazie ciekłej ze zbiornika gazu (z butli) poprzez wielozawór trafia do nowoczesnego reduktora-parownika, gdzie jest zmieniany w fazę lotną............ Wiem że są starodawne butle koloru czerwonego :!: ale o nowoczesnych parownikach nie słyszałem jeszcze do II gen. A tak abstrachując to najlepiej...
Nie oczekuję sukcesu w lutowaniu! Istotą połaczenia lutowanego jest tworzenie się na powierzchniach lutowanych STOPU POŚREDNIEGO, zawierajacego rozpuszczone (w fazie ciekłej) zarówno składniki lutu, jak i materiałów łączonych. Znane zjawisko: cyna "zjada" miedziane groty ... Szkło nie tworzy stopu z żadnym ze składników metalowego lutu! Lut może się...
Co do przelewania to wiele tu czytałem dziwnych teorii. Gaz jest płynny i w układzie butla-butla będzie zachowywał się nieco podobnie jak woda. Różnica będzie taka, że przy przy przelewaniu wody w drugą stronę tym samym przewodem musiałoby przepływać powietrze, czego przy LPG nie ma bo faza ciekła i gazowa to to samo. Można go zatem przelewać z butli...
Ja nigdzie nie pisałem, że olej gdzieś wraca do butli z gazem. To zupełnie inna historia. Pisałem tylko, że jest tak, iż nie jest bzdurą - jak twierdzisz - jakoby odpompowywanie instalacji nie porywało choć części oleju z instalacji. Czytać trzeba ze zrozumieniem. Pewnie, że nie pisa)eś bo nie masz pojęcia jak to wygląda.. Jak prowadzisz odzysk to...
Jeśli przepływ będzie za mały temperatura parownika w szczególnych warunkach mogłaby spaść poniżej zera co spowoduje jego oszronienie. Kolejnym choć mało realnym przy tej konstrukcji zagrożeniem jest słabe odparowanie czynnika chłodniczego, który w fazie ciekłej może dotrzeć do kompresora. Trzeba poeksperymentować - termometr w dłoń i powoli zmniejszaj...
wszystko w porządku tylko gaz jest bardzo zimny (jak zima to jest zimno) i w tych okolicznościach przyrody reduktor nie jest w stanie odparować wymaganej ilości lpg, spada ciśnienie i przełącza na benę. Noga z gazu i byle do wiosny. Nic nie kręcić reduktorem. Nie przeprowadzać autoadaptacji bez istotnej potrzeby. Jeśli jednak nie można czekac do wiosny...
Albo ma strasznie ubogo na garze i temperatura robi swoje Raczej nie. Mam założony bezpośredni wtrysk gazu do komory spalania w fazie ciekłej. Silnik chodził równiutko, więc to chyba nie to. albo przy wymianie świeca upadła na podłogę. Byłem przy wymianie, miałem każdą w ręku. Nie upadła. Wkręcane były w całości. Jeśli miała jakąś wadę, to albo spadła...
Malowanie raczej odpada, benzyna rozpuści wszystko. Jak sobie patrzę do wnętrza kanistra 20L z lat 80-tych, to wnętrze pokryte jakąś powłoką farby. I było trwałe. Nie wiem jednak co to. Dodano po 9 nie dostaje się nigdzie woda woda dostaje się razem z tankowanym paliwem. Może dostawać się przez zawór wyrównujący ciśnienie, w korku paliwa. Nawet jeśli...
Oj oj oj !!! Widzę, że co niektórzy są mocno na bakier z teorią termodynamiki, wyjaśnię: Liczba oktanowa oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe (nie mylic z wybuchowym), i tak np: używane popularnie etyliny mają z założenia 95-98 oktan, dla porównania LPG ma 110 oktan dlatego takie dobre efekty daje założenie instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu...
Witaj, Czy reduktor był już robiony (regenerowany)? U mnie przełączanie na benzynę następowało zawsze po spadku ciśnienia, a przyczyną był stan parownika. Po pierwsze, uszkodzona membrana, przepuszczała gaz wężykiem od podciśnienia, a po drugie radiator gazu był tak zapchany, że gaz w fazie ciekłej miał duże problemy, żeby się przedostać przez zaklejone...
wyłącznik fazie pomiar fazie odwrócenie fazie
pomiar prędkości indukcyjnym kolumna kruger przewodność mosiądzu
bixenon schemat bixenon schemat
Jak wyczyścić bęben światłoczuły w drukarce? Homelite F2020 - Czy to dobra podkaszarka?