Kiedyś coś takiego robiłem i wtryskiwacze od benzyny dają radę do około 10 tyś km. Podawać trzeba w zależności od samochodu od 2 do 3.5 atm, w fazie ciekłej. Pompa od benzyny także da rady tylko musi być zewnętrzna, a przed nią czujnik fazy ciekłej. Inne są czasy wtrysku gazu tylko nie pamiętam już w którą stronę, czy mniejsze czy większe.
Powinny być dwa warunki dla przełączenia na LPG tyczące się temperatury. Reduktor musi osiągnąć temperaturę ustawioną w programie oraz LPG w fazie ciekłej musi mieć temperaturę taką jaka jest ustawiona w programie. Bez tego powinien się przełączyć patrząc tylko na temperaturę reduktora. Nie uszkodzisz od tego instalacji.
Silnika bym nie płukał bo na co? Strata pieniedzy. A jeszcze poza robotą możesz pogorszyć stan a polepszyć nie polepszysz. Najlepiej wlać to co było lane wcześniej - jak nie wiesz to ci w sklepie doradzą co wybrać czy syntetyk czy półsyntetyk. Ja do astry używałem mobila 10w40 ale teraz jako że doszło mi drugie auta na utrzymanie wlałem 5w30 dexos2...
Nabiłem propan w fazie ciekłej
W domowych kuchenkach nie używa się gazu w fazie ciekłej Gaz paruje bezpośrednio w butli i wydostaje się zaworem u góry. Ale czy to jest zasilanie kuchenki? W wózkach widłowych stosuje się butle z rurka syfonową i pobiera fazę ciekłą - podobnie jak w samochodach LPG. Niezależnie od potrzebnej fazy ciekłej czy gazowej to przy tej butli to jest filtr...
http://obrazki.elektroda.pl/4920058500_1... Zakończyłem próby z instalacją LPG zasilającą silnik małego fiata w mojej kosiarce. Podczas przeglądania internetu ustaliłem, że największy problem to ogrzewanie parownika. Dlatego z ogrzewania zrezygnowałem. :D W takim razie dla czego instalacja działa? Tajemnicą jest sposób podawania gazu...
Czy ktoś zna osobę zajmującą się tym typem instalacji w promieniu około 100km od Krakowa ? Za wszelaka pomoc dziękuję
Filtr fazy ciekłej znajduje się przed reduktorem. Powinieneś go szukać na ścianie grodziowej albo gdzieś na przewodzie zasilającym reduktor/parownik.
Zintegrowany filtr fazy ciekłej OMB
Witam. Ponieważ skompletowałem już wszystkie potrzebne mi części do budowy PC chciałem poradzić się odnośnie jej montażu. Oto jakie nasuwają mi się pytania: 1) Jak najlepiej względem siebie powinny być umieszczone parownik i skraplacz ? Mnie wydaje się, że lepiej jest gdy skraplacz jest nieco wyżej od parownika rysunek 1 ? 2) Czy na rysunku 2 nie lepiej...
FFC masz w 0:44 LOVATO. Jeśli tego nie ogarniasz to lepiej nie odkręcaj bo możesz sobie zrobić kuku.
"Ciśnienie danej liczby moli gazu jest wprost proporcjonalne do temperatury bezwzględ- nej, jeśli objętość gazu pozostaje niezmieniona." W raz ze spadkiem ciśnienia dochodzi do spadku temperatury. Parownik w układzie LPG odpowiada za stałe ciśnienie gazu, jak i również zmiany jego fazy ciekłej w lotną, przy założeniu pełnego przepływu gazu z butli....
Jak chcesz mieć auto na sam LPG, to może zainteresuj się V generacją? Odpada Ci grzanie reduktora, masz wtrysk gazu w fazie ciekłej przez wtryski benzynowe, odpalanie na gazie przy nawet -50. Ja bym wolał dołożyć i zapomnieć o 90% problemów nad którymi się zastanawiasz.
24 kW pieca to przepływ ok. 1Nm3/h frakcji gazowej (wartość opalowa mieszaniny 89MJ/Nm3). 1kg gazu w fazie ciekłej = 0,5 m3 frakcji gazowej, czyli 11kg butla LPG daje 5,5 m3 ...ostatnio sprawdzałem, ze to sie mniej więcej się sprawdza: piec idący z mocą cieplna 900 kW "brał 36m3/h (Pg=80mbar). pzdr spin
piszesz -ok tylko to trochę dziwne bo rozumie ze sprężarka pracuje i jak się to ma do ciśnień ? gaz jest sprężany i rozprężany wiec ? Za mocno się spieszysz w toku myślenia .Czynnik chłodniczy ulega sprężaniu w sprężarce skraplaniu w skraplaczu z wentylatorem do postaci ciekłej i rozprężaniu poprzez element rozprężny i odparowaniu w parowniku (chłodnicy)...
http://obrazki.elektroda.pl/2850697100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6344139900_1... Film video o cynowaniu we wrzątku z użyciem stopu Lichtenberga Tytułem wstępu Jakiś czas temu postanowiłem podjąć temat taniego, prostego i efektywnego cynowania płytek drukowanych w domowym zaciszu. Nie ja pierwszy i pewnie nie...
ale to nie jest 100% gaz, a raczej cuchnące powietrze. No nie wiem jak nazwać tę mieszankę. Na pewno nie jest to zimne ani szronne ani też mokre... To właśnie na 100% jest gaz, który w tym miejscu jest w fazie lotnej. Zimny i mokry jest w fazie ciekłej przed reduktorem.
Każdy o pojemności skokowej poniżej 1.3litra spali mniej niż 8, pod warunkiem że będzie z wtryskiem wielopunktowym gazu w fazie ciekłej (V generacji). Ja mam doświadczenia z Fiatem Albea 1.2/16V z roku 2003. On pali średnio przy normalnej jeździe 6.9l/100km gazu z taką instalacją.
Jeśli w normie to OK. W innym przypadku należy zapewnić zapas gazu w fazie ciekłej do reduktora, aby wyeliminować drastyczne spadki.
Masz po prostu osobno reduktor i podgrzewacz, nikt inny takiego głupiego rozwiązania nie stosował, nie dość że przekombinowane to i za mało wydajne dla większych silników. LPG w fazie ciekłej ma około 80 razy mniejszą objętość, jak zacznie odparowywać w cienkiej rurce to zwyczajnie nie będzie w stanie dostarczyć dostatecznej ilości paliwa.
Apropos edukacji. Czy wiecie może, dlaczego podczas zalewania gazem butli turystycznej z odpowietrznikiem ( zaworem głównym, czyli krótszą wygiętą rurką), ciśnienie wlewanego gazu no i zatem częściowo rozprężającego się w butli (odparowującego) nie "wypycha" fazy ciekłej gazu już po przekroczeniu poziomu rurki odpowietrznika, czyli rurki sięgającej...
5 litrów fazy ciekłej to nie to samo, co 5 litrów fazy gazowej. Jeden litr płynnego gazu daje około 254 litry gazu w fazie gazowej.
Założyłem gaz 5 generacji z wtryskiem w fazie ciekłej . Silnik 1.8 T mam w pasacie a pali 12 - 13 gazu. I nie uwierzę robokopowi ze na mieście 10 pali.
W zimie nie ma co na siłe przełączać bo przecież gaz masz w fazie ciekłej bo i jak odparuje w zimie !!! Tylko wypłynie i bum.
dlaczego napełniasz układy w fazie ciekłej czynnika ? Skąd wiesz jak napełniam i jaki to ma związek z tematem? Powoli wychodzi szydło z worka... Zwykły trolling...
O kurcze, ale się nawstawiałeś zdjęć ale niewiele z nich wynika. Np nie wynika gdzie masz dysze zamontowane. Ten reduktor jest na 100% za słaby do tego silnika. Problem wynika z podawania gazu w fazie ciekłej / nieodparowanej do kolektora.
Tak w ogóle to mowa teraz o fazie ciekłej czy lotnej?
(at)encore Wzrost mocy to tez może być oszczędność w ciągniku. I przerabiają widziałem instalacje w autobusie na silniku chyba scania i to już parę lat temu. Oszczędności były. Natomiast jakoś bardzo mnie to wtedy nie interesowało szczególnie ze ten silnik scani był jakoś z mojego punktu widzenia i poziomu wiedzy "dziwnie" sterowany. (at)tzok Ale taki...
Witam !! Dziękuję za zainteresowanie. Przepraszam, że nie odpisuję regularnie ale są sprawy niezależne ode mnie. W miarę możliwości będę robił fotki. Chciałbym ci powiedzieć, że samochód jest na chodzie instalacja gazowa pracuje dobrze na benzynie też. Ogólnie jestem zadowolany bardzo z tego samchodu. Ale jak wiemy każda instalacja wymaga serwisowania...
Termostat juz ok wiec zobacze czy faluje. Termostat to podstawa inaczej reduktor jest niedogrzany przez co gaz jest podawany w fazie ciekłej do silnika co powoduje bardo bogatą mieszankę. Daj znać czy jest poprawa.
Nie bez powodu jest ustalona temperatura parownika (nie temperatury gazu to inny czujnik). Gaz płynny a takim jest LPG musi odparować a do tego potrzebuje temperatury min 20 C jak większe zapotrzebowanie na gaz (np przy przyspieszaniu to nawet więcej). Przy temperaturach niższych gaz nie odparuje i przejdzie przez reduktor w fazie ciekłej a to już może...
w instalacjach 6 generacji renomowanych producentów takich jak Prins LPdi czy Vialle LPI direct wtrysk gazu odbywa się w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzyny. Tam nie ma żadnego wiercenia w kolektorze, wtryskiwaczy LPG i dotrysków. Od 4 lat czekam na zapowiadane instalacje tego typu (działające instalacje tego typu na Gas Show prezentowało przynajmniej...
Panowie a dlaczego do reduktora musi dochodzic gaz w fazie ciekłej czy jakby pokombinowac nad fazą lotną czy aż taka by była różnica ciśnienia. A zanim butla by zaszroniaLa to ogrzewanko już by chulało . czy to morzliwe????
ad2. proponuję się dokształcić, w Twoim aucie był wtrysk pośredni i włożony pośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej ad3. no ja nie jestem tutaj aby Ciebie przekonywać
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "LPG typu holenderskiego". W prawdzie holenderska firma Vialle jako pierwsza wprowadziła LPi i LPdi, czyli V i VI generację, ale nie jako jedyna. Znalazłem informacje że np w Volvo S60 (lata 01-05) fabrycznie, nie u dilera, montowali Koltec/NECAM III generacji a tu w staruszku z 95 roku wg Ciebie będzie V generacja...?...
gdzie go dostać i jakiś schemat wymiany
ale nie do lpg- siadają szybko głowice. chociaż to dziwne bo na rynku niemieckim można było kupić fieste z silnikiem 1,4 96km z fabryczną instalacją lpg (tak samo jak focusy). teraz w fordzie montują silniki 1,0 z lpg w fazie ciekłej ale cena przeraża (sama instalacja kosztuje ok 10,000zł)
Oczywiście, że był. Ffc łapie tylko mechanicznie drobiny, jak rdza ze zbiornika i grafit z łopatek dystrybutora. Ta smoła w fazie ciekłej przechodzi przez filtry. Filtr fazy lotnej z włóknem szklanym trochę tego zatrzymuje. Pracuję w firmie branży lpg i wierz mi, że tak wyglądają komponenty instalacji gazowej pod maską u większości. Tylko nikt tego...
mój błąd, masz rację, a przejściówka na oczach na maszynie leży i dwie Meganki 2 na serwisie, i zawsze się czeka parę minut, żeby się ciśnienie wyrównało, żeby fazy ciekłej sprężarka nie zassała.
to nie problem takiego czy innego czujnika temperatury gazu lecz zbyt małej mocy grzewczej reduktora. Reduktor podgrzewa gaz w fazie ciekłej , odparowuje go i dopiero wtedy reguluje ciśnienie lotnego gazu. Jak jest zimno to i gaz jest zimny :D i ta sama temperatura przełączania jest za niska bo albo reduktor jest za mały ( alaska ?) albo przewody za...
Wtrysk LPG w fazie ciekłej już jest stosowany. Pośredni jak i bezpośredni przez wtryskiwacze benzynowe. Drogie straszliwie jak na razie. Opłaca się do flot gdy wiemy że samochód na 100% będzie musiał 200-300k przejechać (a nie że zrobi to któryś tam właściciel po "instalatorze")
daw210 - nawet nie masz pojęcia o jakiej instalacji mowa, słyszałeś o niesekwencyjnym wtrysku w fazie ciekłej ? Dotykałeś kiedyś takiej instalacji ? "wszystko po trochu" wszystko tłumaczy... Idź radzić gdzie indziej.
....Nie nazywajcie REDUKTORA parownikiem (chyba że się mylę), Parownik bowiem to potoczna nazwa miksera .... A dlaczego mam tak nie nazywać ? Bardzo często się spotyka to samo określenie (parownik czy reduktor) na ten sam element. Spełnia przecież on obie funkcje, tj. podgrzanie gazu aby przeszedł z fazy ciekłej do lotnej oraz zmniejszenie wartości...
Witam. Przymierzam się do kupna nowej Corsy D z fabrycznym lpg. Rzecz w tym że nie umiem znaleźć informacji jakie to lpg jest montowane w tym modelu. Czy to jest 4 generacja - wtrysk w kolektor w fazie lotnej. (parownik ogrzewany płynem z układu chłodzenia auta) Czy może 5 generacja - wtrysk w kolektor w fazie ciekłej (instalacja bez ingerencji w układ...
Propan - butan - paliwo silnikowe Zaletę gazu stanowi przedłużenie żywotności silnika. Mieszanina propanu - butanu w odróżnieniu od benzyny nie powoduje spłukiwania oleju z gładzi cylindrów oraz jego rozcieńczenia w misce olejowej. W wyniku spalania gazu nie powstaje nagar. Testy samochodów na gaz wykazują, że występuje tylko niewielki spadek mocy i...
wiec tam chyba nie ma parowania skoro jest na wtrysku Masz wtrysk w fazie ciekłej gazu w aucie z 2009? Dodano po 1 Podejrzewam, że wtryskiwacze mają dość. Kolega pisze że na benzynie jest ok.
Wiem, stała temp. to postawa. Od tego wszystko zależy. Bardziej mnie zastanawia poprawność mojego rozumowania. W butli jest ciecz (gaz jednoskładnikowy) i para nasycona. Jak wiadomo para jest jakby stanem wyrównującym ciśnienie w butli natomiast kiedyś na uczelni pamiętam liczyliśmy ciśnienie cieczy w walczaku wypełnionej do 1/3 wysokości i pary która...
Co do przelewania to wiele tu czytałem dziwnych teorii. Gaz jest płynny i w układzie butla-butla będzie zachowywał się nieco podobnie jak woda. Różnica będzie taka, że przy przy przelewaniu wody w drugą stronę tym samym przewodem musiałoby przepływać powietrze, czego przy LPG nie ma bo faza ciekła i gazowa to to samo. Można go zatem przelewać z butli...
Jest taka możliwość pod warunkiem że wtryskiwacze gazowe będą miały identyczną charakterystykę jak oryginalne wtryskiwacze benzyny. Taką instalację robi PRINS model VSi chyba. Wtryskiwacze są japonskie Keihin :D Ale i tak bardziej interesujące są instalacje wtrysku gazu w fazie ciekłej - ale ceny są kosmiczne.
Do tuningu to najlepiej instalka z wtryskiem w fazie ciekłej (V generacja) daje ok. 10% przyrostu mocy bez jakiegokolwiek przeciążania silnika, niestety póki co jest cholernie droga i do takiego auta raczej nieopłacalna.
przejście fazie pomiar fazie regulator fazie
sprząc mokre modelarski ładowarka koparka ładowarka jazda
prostownik tyrystor wtryskarki engel
Stihl, Husqvarna, Echo – piła dusi się, nie wchodzi na obroty, czyszczenie gaźnika, filtr Akumulator Einhell nie ładuje się - migające diody i błąd ładowarki