Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Sprawdź też czy nie dostaje przebicia na mase poprzez kostke izolującą. Tą w aparacie zapłonowym przez którą przechodzi srubka do której podłanczasz przewód od cewki.
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Witam!!! Zastanawiam się czy można zastosować do budowy lampy plazmowej zamiast trafa WN cewkę zapłonową z Fiata 126p. Jeżeli tak to co trzeba w niej przerobić.
Dane ogólnie dostępne.
Konieczny, bez niego wypali platynki. Albo spali się cewka. Zasadniczo to cewka do zapłonu z modułem, uzwojenie pierwotne to 0,7 do 0,9 oma. Drut oporowy był do cewek 1,5 oma.
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Podczas kręcenia rozrusznikiem. Bzdura. Cewka zapłonowa jest zasilana już po załączeniu zapłonu, a nie podczas rozruchu.
odkręciłem aparat zapłonowy odłożyłem na bok i tyle, No i masz przyczynę. Ustaw wał w GMP- Aparat zapłonowy i zamontuj. Maluszek będzie śmigał dalej ;)
Aparat zapłonowy masz z palcem i kopułką czy cewka zapłonowa podwójna?
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
Tu Kolega carrot ma rację. Dodatkowo przewód z diodami, by cewka zapłonowa dostała wyższe napięcie w chwili startowania rozrusznikiem(mocniejsza iskra).
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Witam ponownie! Przerywacz zwiera do masy. Cewka pomiędzy 16(+) i (-) ma 1,7 Ohm, pomiędzy wyjściami WN ma 1200 Ohm. Czy nie powinna mieć połączenia pomiędzy masą (-) a wyjściami WN ?
Jak masz możliwość to zmień cewkę zapłonową.
Wkładasz nowe śiwece i za 100km są do wymiany? Jeżeli tak to wymień cewkę zapłonową.
Spróbuj podmienić kondensator obok przerywacza albo masz uszkodzoną cewkę zapłonową
A, czy indukuje się siła elektromagnetyczna przy zasilaniu prądem stałym bo moim zdaniem nie powinno przejść na drugą stronę... W samochodach (starszej daty, np. Fiat 126p) był transformator (cewka zapłonowa) gdzie przerywając obwód pierwotny przerywaczem (obwód 12-14,4 V dc ) otrzymywało się piękną iskrę (kilka kilowoltów) na uzwojeniu wtórnym/świecy...
Jak dobrze zrobisz instalacje to długo podziała i cewka i aparat zapłonowy.
Jaki sens miało założenie gaznika z silnika czterocylindrowego gdzie jego zadaniem bylo zaopatrzenie w mieszanke paliwowo powietrzna czterech cylindrów, więc wiadomo że będzie zalewał w maluchu nie lepiej było obniżenie głowicy i w ten sposób zwiększyć moc silnika? A cewkę zapłonową można założyć od 125p i zwiększyć odstęp elektrody swiecy
Kabel Kondensatora chyba dotyka obudowy. Więc jest źle? To jak ma iść prąd na cewkę?
Nie wiem jedynie o ukladzie iskry traconej Bezrodzielaczowy układ zapłonowy, np Fiat 126p FL; system, gdzie cewka zapłonowa obwód wtórny ma izolowany od masy (odmiennie od "normalnych" cewek) a obwód zamyka się wyładowaniem na drugiej świecy - zdawałoby się niepotrzebnie w tej chwili "iskrzącej", stąd nazwa systemu.
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Jest to cewka zapłonowa od fiata 126p, nie znam jej dokładnych parametrów.Mogę co najwyżej podać rezystancję uzwojeń. Czytałem że te cewki mają połaczoną masę uzwojenia pierwotnego i wtótnego.
Może też nie być iskry - do wymiany cewka zapłonowa, do sprawdzenia przerywacz.
Widzę ze nawet weterani mają problem z tematem jak działa cewka zapłonowa, w linku zobrazowanie jak działa cewka zapłonowa ( cewki zapłonowej nie traktuje się jak transformator ) https://www.youtube.com/watch?v=6yDT2r9O...
.Posiadam Fiata 126p EL 98r Cewka zapłonowa i rozdzielacz sprawdzone? Pokaż mi ten rozdzielacz palcem w tej wersji małego fiata!
Witam Moje pytanie brzmi. Ile oleju powinno być w cewce zapłonowej ZELMOT 4240 Fiat 126p. Czy powinno się uzupełniać ewentualne braki oleju i jakim olejem. Wyciek oleju z cewki spowodowany niewłaściwym przechowywaniem. Cewka jest nieużywana stare zapasy, więc szkoda było by popsuć.
Zobacz czy któryś z kabli tych czarnych nie idzie do cewki zapłonowej.
Jaka jest kompresja? To może być też uszkodzona cewka zapłonowa. Iskra skacze przynajmniej na 10mm?
mam sugestię- podstaw na próbę cewkę zapłonową, napisz o efektach.
Witam mam to samo silnik nie wkakuje na wysokie obroty strzela z tłumika i jeszcze jedno czy cewka zapłonowa ma sie grzać tzn. czy ma być gorąca???:?:
Podłącz żarówkę szeregowo między aparat a cewkę zapłonową i wtedy sprawdzaj pozdrawiam.
Witam! Panowie i Panie zakupiłem traktor Sam-a na podzespołach ciągnika Polskiej produkcji typu Dzik-2. Ogólnie z tego Dzik-a to został tylko skrzyniomost i koła tył. Reszta tj. rama, przód itp to jest składanka z różnych dostępnych rzeczy jakie ktoś tam nazbierał. Jednostka napędowa to słynny Fiat 126p i mam pytanie czy wĺaśnie do tego silnika będzie...
Witam! Chciałem zapytać jak można uruchomić wyjęty silnik z Fiata 126p. Silnik jest kompletny, posiada cewkę zapłonową itp. Jednak nie wiem do końca jak podłączyć elementy instalacji elektrycznej. Do rozrusznika idzie taki gruby przewód podłączam do +, nad nim jest "wtyczka" na konektor gdy podam na niego + automat wyrzuca, ale rozrusznik nie ma siły...
Wszystko dobrze tylko zamiast żarówki weź świecę zapłonową (oczywiście podłącz pod cewkę).
a aparat zapłonowy masz z kopułką czy cewka dwuwyjściowa ?
nie tak było, przewód był po to, aby był łatwy rozruch, z zacisku startowania rozrusznika szedł podzespół diodowy od razu na cewkę. Opornik był 1,7 oma
Jeśli pali na zimnym to luzy na zaworach jeszcze są . Winne są raczej świece , brak przerwy na aparacie , lub zwalona cewka zapłonowa . Kondensator też dobrze wymienić .
Witam Kilka dni temu wpadł do mnie kumpel ze swoim malczakiem i mówi, że ma problemy z ładowaniem. Po dogłębnej analizie problemu (i analizie tematów na Elektrodzie) doszedłem do wniosku, że problem tkwi w połączeniu przewodu od alternatora z przewodem od rozrusznika (na rozruszniku) i to był strzał w dziesiątkę!. I co?... teraz ładowanie jast aż za...
Piszczy, bo cewka wyindukuje napięcie i tak reaguje miernik. Pisząc "inaczej" miałem na mysli modul zapłonowy GL133 z moplika Chart.
No cóż. Po takim postoju warto by aparat zapłonowy przejrzeć, oczyścić i nieco zakonserwować. Jeśli prąd dochodzi do aparatu więc może przerywacz nie ma szansy łączyć z masą? I druga sprawa to kondensator winien być przyłączony w okolicy przerywacza a nie cewki zapłonowej.
u mnie bylo podobnie, a jak sie zachowuje silnik? jak wygladaja swiece? ja musialem wymienic cewke zaplonowa,bo silnik dziwnie chodzil i kontrolka przestala sie swiecic, a teraz wszystko wrocilo do normy A czy można wiedzieć co mają świece lub cewka zapłonowa do ładowania?
Nie paliwo, na wysokich spawa mu przerywacz i tu jest problem kondensator napięcie w instalacji cewka
Fiat 126 nie posiadał - cytat:"modułu elektronicznego czujnika podciśnienia i położenia wału". Ostatnio był stosowany aparat zapłonowy z regulatorem odśrodkowym bez rozdzielacza wn i dwu sekcyjna cewka zapłonowa.
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
plus jest z śruby na aparacie zapłonowym ( ten łączący cewkę z aparatem)
przerywacz czasem potrafi zaiskrzyć, przerywacz mam taki Zamontuj nowy kondensator na aparacie zapłonowym i odpowiednią cewkę WN.
to będziesz miał mały problem ;) Możesz spróbować poszukać czujnika i tarczy ( ze 126p w wersji EL, CC ) , a cewka o ile dobrze pamiętam to ma koło 0,6Ohma. Bez czujnika to jak bez ręki, a możliwe że z taką cewką zapłonową jeszcze jako tako zadziała.
Dawno, dawno temu...stosowało się jako zamiennik rzemieślnicze urządzenie nazywane "wzmacniacz tranzystorowy iskry" a dedykowane do Fiata 126p. Cewkę jaka Kolega posiada? W razie czego można zastosować układ zapłonowy na bazie fiata 125p, nieco opóźniając zapłon w stosunku do zaleceń fabrycznych. Nadal nie znam odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie...
Sprawdź świece, cewkę zapłonową i styki w aparacie zapłonowym, chyba, że masz elektorniczny :) Pozdrawiam
Poszukaj jakiegoś irfa, one wytrzymują wysokie napięcia do kilkaset V chyba i mają wbudowaną diodę zabezpieczającą przed przepięciami. A jak się taki wirnik namagnesuje a potem tranzystor go szybko rozłączy to jest strzał jak byk. Proponuje IRF840, 500V, 8A, 125W. Miałem taki zamontowany w module zapłonowym do fiata 126p i dawał rade, a warunki pracy...
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
cewka zapłonowa dwubiegunowa Dodano po 2 najbardziej mi chodzi, żeby dobrze odpalał i jeździł. A cofanie wału podczas odpalania to przez zapłon?
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
Ukryta syrena wewnątrz to chyba nienajlepszy pomysł. Natomiast niestandardowe, nawet proste wyłączenie okazuje się skuteczne. Przekonałem się o tym na własnej skórze. Dawno temu będąc szczęśliwym posiadaczem fiata 126p założyłem zwykły wyłącznik na przewodzie zasilającym cewkę zapłonową. Ten prosty zabieg uchronił mnie od niepożądanej zmiany właściciela
Stacyjka: brązowy plus z aku, niebieski,czarny zapłon/kontrolki,światła itd. na cewkę jej pin 15,pin 1 cewki na aparat zapłonowy,czerwony rozrusznik.
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
Jeśli chodzi o transoptor to mam już układ aby uzyskać z niego przebieg prostokątny. To nie jest w żaden sposób powiedziane że go zastosuje, mam zamiar go przetestować, jeśli wyniki nie będą dla mnie zadowalające zmienię go na czujnik hala. Jeszcze mam pytanie gdzie można je kupić lub z skąd wymontować? Cewka zapłonowa z fiata 126p tak jak pisał gromleon...
W roku 85 nie było jeszcze cewek dwubiegunowych tylko rozdzielacz zapłonu. A najprawdopodobniej cewka dwubiegunowa potrzebowała kabla oporowego (do łatwiejszego rozruchu). Czy przerywacz iskrzy podczas pracy? Na wysokich obrotach może powstawać łuk na przerywaczu, który będzie bardzo brużdzil w punkcie zapłonu. Powiedziałeś, źe masz dwa aparaty zapłonowe....
Ile maluchów tyle przyczyn tego problemu tutaj trzeba zaczynać od podstaw sprawdzać kluczowe elementy, po zgaśnięciu jeśli masz suche świece na pierwszy ogień wziął bym pompkę paliwa wraz z popychaczem oraz filtr przepływowy wyczyść, druga sprawa czy po nagrzaniu silnika nie występuje zmiana w jego pracy? nie zaczynają "klepać" zawory? to również był...
Może też mieć aparat zapłonowy bez rozdzielacza zakryty plus cewka WN z podwójnym wyjściem do świec . :|
Witam Problem jak wyżej: potrzebował bym schemat elektryki zapłonu do fiata 126p a mianowicie jak podłączyć alternator, cewkę zapłonową (podwójna), rozrusznik, akumulator, oraz pozostawić jakieś wyjście na oświetlenie. (schemat najlepiej narysowany przez kogoś z was). Także chciałbym się dowiedzieć co to za oznaczenia na alternatorze B+ i D+, przypuszczam...
AVE Rok temu coś takiego zbudowałem ale do silnika dwu cylindrowego (jawa ts 350) dawca golf mk 2 moduł plus czujnik z z aparatu zapłonowego i cewka z kochanego fiata 126p elx. co do simka może zapłon z jakiegoś chińczyka po modyfikacji ?
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
Wujasowi w malaczu nawaliła kiedyś cewka wysokiego napięcia. Wizualnie była wtedy słabiutka iskra ale nie odpalał, po wymianie cewki od razu zagadał. O ile pamiętam to miał cewkę WN z wyjściami na dwie świece.
Witam Mam Fiata Uno 899cm z 2000r. Planuję w nim zamontować kondensator przeciwzakłóceniowy na cewkę zapłonową ( np. taki z Fiata 126P). Chciałbym się dowiedzieć czy ten montaż nie spowoduje zniszczenia innych elementów układu elektronicznego tego samochodu?????? oraz gdzie podpiąć ten kondensator???. Bo z tego co wnioskuję to muszę przed samą cewką...
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
ten elektrozawór jest też nazywany oszczędzaczem paliwa. ma on za zadanie w chwili odcięcia zapłonu (wyłączenia stacyjki) odciąć paliwo od dyszy wolnych obrotów czyli silnik nie ciągnie paliawa mimo że jeszcze ma obroty i nie ma samozapłonu. Podłączenie pod cewkę zapłonową będzie chyba najbliższe.
Witam serdecznie mam problem z sprzętem jak w temacie. Nie ma iskry na świece. Z tego co dopatrzyłem cewka zapłonowa jest wstawiona nie oryginalna wygląda jak od fiata 126P Elegant. Ze zdjęć które znalazłem na Google reszta powinna być oryginalna. Czy byłbyś ktoś w stanie pomóc w naprawie tego zapłonu. Niestety bardzo mało jest w internecie na temat...
sprawdz jeszcze cewke,kondensator ,odkręć kabel od aparatu zapłonowego i dotknij do masy zobacz czy jest iskra jeśli nie to cewka siedzi pozdro
Ja to przerabiałem za pomocą diod krzemowych łączonych w szereg. 4 sztuki powinny załatwić sprawę, jeśli cewka by się grzała zbyt mocno, dodaj piątą. Warto pomyśleć o odczepie w połowie linii diod, żeby wykonać połączenie z przewodem od automatu/przekaźnika rozrusznika, by w chwili kręcenia rozrusznikiem, nie dochodziło do nadmiernego spadku napięcia...
Sprawdzałem dzisiaj moim testerem (takim jak na zdjęciu) iskra przeskakuje dopiero przy zbliżeniu bolców na około 2 mm. Wydaje mi się to za mało. Sprawdzałem w swoim fiacie 126p i iskra przeskakuje prawie ponad połowę skali na testerze.
Witam. wwekol u mnie też tak miałem, ale wyregulowałem sobie zawory i gaźnik, i odpala bez problemu. Ja miałem problem tylko przy odpalaniu na rozgrzanym silniku. Jak troszeczkę pojeździsz bez drutu, to powiedz czy jest różnica i czy cewka się nie grzeje za bardzo. Pozdrawiam, Piotrek.
Co mówi lampa stroboskopowa o kącie wyprzedzenia zapłonu w trakcie przerywania? Od strony zapłonu może to być: brudne styki przerywacza, uszkodzony kondensator, niepewne połączenia przewodów lub niewidoczna korozja pomiędzy połączeniami (np. blaszki z nakrętką), niewłaściwa cewka zapłonowa (spadek energii na wysokich obrotach), niesprawny regulator...
Bardzo często w Elegantach problem z zapłonem związany jest z wadliwym przewodem łączącym moduł zapłonowy z czujnikiem Halla. Jeśli dobrze pamiętam 2 przewody zielony i niebieski.
Tak aparat się kręci. Cewkę sprawdzałem tak, że wychodzi z niej napięcie do aparatu zapłonowego ale bezpośrednio włożyłem świecę do niej i iskry też nie było.
Panie szanowny odpowiedz mi na takie pytanie czy gaśnie na wolnych obrotach czy na wysokich go dławi i nie chce na nie "wychodzić".Jak to drugie to znam odpowiedz na twoje pytanie,nikt o tym nawet nie wspomniał!!!!! Wracam !!!!! Dokładnie przeczytałem Twój post i jestem prawie (99%) pewien co dolega Twojemu autku. Panie drogi należy udać się do sklepu...
Obudowa cewki zazwyczaj jest połączona z masą instalacji. Jej podłączenie do - instalacji jest konieczne do pracy układu WN. Myślę, że aluminiowa obudowa stanowi jest w samochodzie najprostszym sposobem podłączenia masy do cewki. Jeżeli rozbierzesz cewkę, to powinna działać tak samo. A gdyby zastosować cewkę Biazet 101 z Fiata 126p - dwa wyjścia WN....
miałem podobny problem...przerywał, szarpał, nieraz było dobrze kilka kilometrów aż w końcu stanął na środku drogi i klapa...u mnie była uszkodzona cewka zapłonowa. Wymieniłem na inną używaną i jest wszystko OK. radzę też ją sprawdzić, a przy okazji świece i przewody wysokiego napięcia. Pozdrawiam!!
A iskry w dalszym ciągu nie ma? Sprawdź czy napięcie dochodzi do cewki zapłonowej.
Witanko! Chce zbudowac taki wlasnie modul jak w zalaczniku ale jest on podobno przeznaczony do cewek 3 Omowych, moja cewka w malaczu ma rezystencje 2 Omy i teraz pytanko do tych ktorzy zbudowali taki ukladzik i wiedza cos na temat uruchamiania go razem z cewką 2 omową ????
Nie ma otworu w bloku na aparat zapłonowy oraz nie jest nacięta zebatka na wałku rozrządu. Prościej już chyba wozić ze sobą zapasowy moduł, czujnik i cewkę jak by co ;)
Układ zapłonowy nanoplex z samochodów fiat cc700 i pf 126 el NIE JEST układem współpracującym z hallotronem! Jako czujnik pracuje cewka! A sygnał generuje koło foniczne.
Chociaż by na tym zdjęciu widać ,że ten zapłon jest podpięty pod czujnik bezstykowy... To nie komiks. Przeczytaj artykuł. Zapłon klasyczny Samotny ;-) przerywacz i cewka. Trzeba tu użyć rozszerzonej wersji VARANa z wbudowaną końcówką mocy do sterowania cewką.
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
Nie mam pojęcia do czego służy żółty kabel, na schematach nie ma takowego, więc go na razie odłącz. Kabel niebieski to przewód oporowy, bez obciążenia powinno być na nim 12V i powinien byc podłączony do zacisku 15 cewki, zacisk 1 do aparatu zapłonowego, do przerywacza i kondensatora. Weź na początek żarówkę 21W i podłącz do niebieskiego kabla i masy,...
Moze występować problem cewki zapłonowej,zobacz też na aparat zapłonowy czy platynki nie są ,,zgrzane ze sobą,, jest to problem tego autka, ale jeżeli autko pali na zimnym silniku to jednak stawiałbym na cewkę.
Jeżeli rocznik 82' to już nie maluszek . Akumulator , świece , przewody WN , cewka WN , itd. itp. Naprawdę możliwości jest wiele i tak na odległość bez organoleptyki dużo się nie poradzi .
Jeżeli pali na "pych" a nie na rozrusznik (zakładamy, że rozrusznik sprawny) to sprawdzić czy w momencie kręcenia jast napięcie na cewce zapłonowej (+15) i czy nadmiernie spada jego wartość. Jak to jest OK to sprawdzić cewkę zapłonową. Czy ta "pszczółka" ma rozdzielacz i przerywacz czy już lepszy wypas na module i czujniku magnetycznym
Przed odpaleniem, pokręć silnikiem bez świec i sprawdź, czy kręci bez zacięć i jakiś oporów. Sprawdź luz zaworowy. Sprawdź olej, czy wody w nim nie ma (dobrze było by wymienić). Sprawdź luz zaworowy. Układ zapłonowy, jak wyżej. Sprawdź czystość układu paliwowego. Wymień filtr paliwa. Zalej świeże paliwo (dobrze podawać je na początek z butelki). Po...
Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Dzisiaj chciałbym przedstawić moją konstrukcję jaką jest buggy. Klatka wykonana z rur 1,5cala, silnik fiat 126p, resztę części również z pospolitego maluszka. Co tutaj dużo gadać. Z elektroniki tyle co światła i cewka zapłonowa oraz alternator. Nie wiem co więcej napisać, pytajcie a wszystko postaram się wyjaśnić...
Na początek sprawdź, czy wał się obraca, na 2 bieg na ten przykład i BEZ WŁĄCZONEGO ZAPŁONU popchnąć i zobaczysz czy wał się obraca, sprawdzić masę na silniku, choć przy jej braku za zwyczaj palą się linki gazu i ssania. Poza tym nie napisałeś czy odpalany ze stacyjki czy na linkę, rocznik coś by wyjaśnił. ...Gdy wlacze zaplon to z tylu jeden kabel...
Ale słuchaj, z czujnika do modułu idą dwie cienkie żyły. Też myślałem, że mogły się przerwać. Ale sprawdziłem miernikiem i są drożne na odcinku od czujnika do nanoplexa. Ba, nawet czujnik podmieniałem, ale nic mi to nie dało. A jak sprawdzić, czy cewka działa jakoś na krótko? Bo kupiłem nową, ale może mam takiego pecha, że i ta jest wadliwa? Bo do cewki...
Wyszukałem że cewka zapłonowa nawaliła ponieważ dotykałem kablem WN do masy to nie było iskry,oraz włożyłem palca do kabla wn i ojciec kręcił rozrusznikiem to w ogóle nie kopało tak samo jak od razu do cewki.
cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna cewka zapłonowa panda
uszkodzony włącznik laptop samsung przebarwi kolor 25pt4423 dławik
emulator zmieniarki schemat emulator zmieniarki schemat
Ford Maverick 3.0 V6 2006 – czy automatyczna skrzynia biegów pasuje do modelu 2003? Panasonic Lumix DMC – komunikat „Wyłącz aparat i włącz ponownie”, blokada obiektywu, naprawa