Świece zapłonowe: Iskra FE65PRS-Super, Magneti Marelli F7LCRChampion RN9YC, Bosch WR7DC bo jak wkręcisz długie to po jakimś czasie wykręcisz je z gwintem z głowicy:D
Witam, a filtr powietrza sprawdzałeś?.
Dzięki wszystkim za porady.
To jest ewidentne wypadanie zapłonu. Sprawdź świece zapłonowe, kable WN. A jak to nie pomoże podmień moduł zapłonowy.
Sprawdziłeś odstęp styków przerywacza? Przerwa powinna wynosić: 0,47 do 0,53 mm - zmierzona szczelinomierzem przy największym rozwarciu styków. Jeśli jest prawidłowa przerwa sprawdź - wymień kondensator przy aparacie zapłonowym.
Sprawdź przerwę na przerywaczu zapłonu (platynkach), może zbyt mała lub za duża. Może świece zapłonowe.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Wykręć świece i sprawdź czy masz iskrę na świecy jak jest ok.
marcin0933 126p z aparatem zapłonowym bez palca.
Tak żeby było 5-7 stopni przed ZZ.
Problem może byc z cewką-przerwa. Ja tak miałem. Raz było dobrze, a raz nie chciał palić. Trzeba sprawdzić oporność cewki i podczas sprawdzania dobrze nią "pomieszać" może się ujawni.
Prawdopodobnie zawiesił się pływak w górnej pozycji i masz wysoki poziom paliwa. Dlatego na zimno odpala pięknie /potrzeba bogatej mieszanki/ a na gorąco zalewa się. Stąd zły wygląd świec zapłonowych.
Witam. A czy świece zapłonowe są sprawne? Pozdrawiam.
Wkładasz nowe śiwece i za 100km są do wymiany? Jeżeli tak to wymień cewkę zapłonową.
Nalej mu trochę paliwa w gardziel i sprawdź, czy odpala. Skąd wiesz, że paliwo dochodzi? Świece sprawdziłeś? Układ zapłonowy przejrzałeś? Cokolwiek?
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
Zamień kable WN na aparacie zapłonowym.
Pompka nowa ale czy sprawdzałeś czy faktycznie podaje paliwo? Jest iskra na świecach?
A przewody zapłonowe i świece wymieniane I jakie napięcie akumulatora ?
Wszystko dobrze tylko zamiast żarówki weź świecę zapłonową (oczywiście podłącz pod cewkę).
Jak masz możliwość to zmień cewkę zapłonową.
A iskry w dalszym ciągu nie ma? Sprawdź czy napięcie dochodzi do cewki zapłonowej.
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry?
Spróbuj podmienić kondensator obok przerywacza albo masz uszkodzoną cewkę zapłonową
jak mam sprawdzić tą iskre i paliwo na świecy gdzie to jest w aucie? czy jak wymienie świece to problem może sie rozwiązać? czy może to wina rozrusznika? Słychać że silnik kręci to rozrusznik jest dobry!! Gdy tyłu otworzysz maskę świece są po lewej stronie w silniku 2 sztuki niedaleko siebie , idzie do każdej z nich kabelek (czerwone albo niebieskie...
Jak będziesz składał, do wykonania prób, nie zakładaj tych gumek dużych owalnych na przewody od świec. Ideałem było by wymienienie przewodów zapłonowych.
Może też nie być iskry - do wymiany cewka zapłonowa, do sprawdzenia przerywacz.
Witam mam to samo silnik nie wkakuje na wysokie obroty strzela z tłumika i jeszcze jedno czy cewka zapłonowa ma sie grzać tzn. czy ma być gorąca???:?:
Zdemontuj gażnik oraz zdejmij jego pokrywę.Może się okazać iż żle jest wyregulowany pływak i za duży jest stan paliwa w gażniku i zalewa świece.
Jeden punkt masowy jest przy silniku wycieraczek, drugi koło przednich lamp na nadkolu, trzeci w komorze silnika po bokach, jak cewki zapłonowe i po drugiej stronie.
Jeśli jesteś pewny układu zapłonowego to , może być brak sprężania w jednym cylindrze. Przyczyna np. dziura w tłoku, wszystkie pierścienie poszły się..., konik na zaworze zacięty, pękła sprężyna zaworu, no może jeszcze coś wymyślę, ale jak masz możliwość to bez rozkręcania możesz zmierzyć ciśnienie sprężania.
Ludzie co dysza wolnych ma do odpalania? to jest maluch jeżeli jest iskra i podaje paliwo to rozrząd też jest ok bo pompka jest napędzana przez wałek to samo z aparatem zapłonowym, zostaje tylko ciśnienie ale to też dziwne żeby tak z dnia na dzień, ja wymieniłbym świece i przynajmniej wysuszył przewody, iskra może być ale pod ciśnieniem może zniknąć
No to nie kopułki, ale aparatu zapłonowego, czy chyba podwójnej cewki WN. Ja miałem Fiaty 126p z kopułkami, bo jestem stary, i tak skojarzyłem. Czasem też bywało przebicie na gumowych uszczelkach, zakładanych na świece aby uszczelnić nadmuch powietrza. Chyba ze ich w Elegancie też nie było.
Może też mieć aparat zapłonowy bez rozdzielacza zakryty plus cewka WN z podwójnym wyjściem do świec . :|
Problemu nie rozwiązałem. Ktoś zaproponował, aby dwa moduły zapłonowe Nanoplex połączyć równolegle do cewki. Wypróbuję takie rozwiązanie.
Dzis go odpaliłem :) ale po skręceniu tłumika i cewki zapłonowej znowu zalewa świece i nie chce zapalić :( zachowuje sie tak jakby chciał zapalić i strzela w gaźnik
Tak aparat się kręci. Cewkę sprawdzałem tak, że wychodzi z niej napięcie do aparatu zapłonowego ale bezpośrednio włożyłem świecę do niej i iskry też nie było.
u mnie bylo podobnie, a jak sie zachowuje silnik? jak wygladaja swiece? ja musialem wymienic cewke zaplonowa,bo silnik dziwnie chodzil i kontrolka przestala sie swiecic, a teraz wszystko wrocilo do normy A czy można wiedzieć co mają świece lub cewka zapłonowa do ładowania?
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
Witam! Uszkodzone okazały się świece, po ich wymianie wszystko jest OK. Dzieki wszystkim za sugestie!
Jeśli pali na zimnym to luzy na zaworach jeszcze są . Winne są raczej świece , brak przerwy na aparacie , lub zwalona cewka zapłonowa . Kondensator też dobrze wymienić .
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
Ja stawiałbym na kiepskie paliwo ,ale sprawdź układ zapłonowy. Tu kolejność dobrze " Błażej " podpowiada.
Ile maluchów tyle przyczyn tego problemu tutaj trzeba zaczynać od podstaw sprawdzać kluczowe elementy, po zgaśnięciu jeśli masz suche świece na pierwszy ogień wziął bym pompkę paliwa wraz z popychaczem oraz filtr przepływowy wyczyść, druga sprawa czy po nagrzaniu silnika nie występuje zmiana w jego pracy? nie zaczynają "klepać" zawory? to również był...
Kup cewkę z malucha, modelu FL. Grosze kosztuje. W kablach i tak masz sieczke więc przenieś ją w pobliże świec i daj jak najkrótsze przewody zapłonowe. Nie utopisz tak łatwo.
ok, tak zrobię. ale jest jeszcze niefajna druga sprawa: nalałem benzyny do komory pływakowej gaźnika, a i tak nie zapala :( co jest? to wina gaźnika, świec czy cewki zapłonowej? czy może jeszcze jakiegoś innego ustrojstwa? ja się zastrzelę.
(at)BartekkkM1 Bo ten schemat narysował jakiś idiota. Obwód wysokiego napięcia - środkowy kabel kopułki do cewki, oba pozostałe na świece. Do cewki - plus z akumulatora, minus do przerywacza (śruba izolowana na korpusie aparatu zapłonowego. Połączyć masy - obudowa silnika z minus akumulatora !
Bardzo często w Elegantach problem z zapłonem związany jest z wadliwym przewodem łączącym moduł zapłonowy z czujnikiem Halla. Jeśli dobrze pamiętam 2 przewody zielony i niebieski.
Strzela w gażnik i duże obroty - wygląda na zły skład mieszanki , za dużo powietrza . Regulacja dyszą powietrza na gażniku /ważne małe oringi dyszy często uszkodzone. Często pękała podkładka ebonitowa pod gażnikiem. do sprawdzenia zapłon - podzialka na kole pasowym silnika -ok 10 stopni.. mozna sprawdzić ręcznie na tzw. świecę. W skrajnych przypadkach...
Sprawdzałem czy jest prąd na cewce i jest na aparacie zapłonowym też przerwe też ma świeca jest dobra bo sprawdzałem nie wiecie co to może być, czy jest konieczna wymiana a jeśli tak to cewki czy aparatu zapłonowego
Nie wiem jedynie o ukladzie iskry traconej Bezrodzielaczowy układ zapłonowy, np Fiat 126p FL; system, gdzie cewka zapłonowa obwód wtórny ma izolowany od masy (odmiennie od "normalnych" cewek) a obwód zamyka się wyładowaniem na drugiej świecy - zdawałoby się niepotrzebnie w tej chwili "iskrzącej", stąd nazwa systemu.
Ustawienie pływaka ma wpływ na zużycie paliwa, ale nie tylko. Trzeba sprawdzić zapłon, stan świec, kabli zapłonowych. Musisz też sprawdzić czy pływak nie jest dziurawy, i czy zawór iglicowy jest szczelny.
Masz problem z gaźnikiem. Produkuje on zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną, przez co izolator świec zapłonowych pokrywa się sadzą i powstaje przebicie. Powodów może być kilka, np. nie zamykające się ssanie, zbyt wysoki poziom paliwa, rozkalibrowane dysze paliwowe, zatkany filtr powietrza. Jeżeli problem występuje wyłącznie na jednym cylindrze...
zaglądałem przy wymianie pierścieni, raczej w normie. Aparat zapłonowy wymyty. Próbowałem z rozdzielaczem i bez - cały czas ten sam meksyk :,)
Witam. Posiadam fiata 126p el 97r. Mam problem z duszeniem się silnika, tzn. nie chce wejść na obroty i dosłownie się dusi czy to na ciepłym silniku czy zimnym różnicy nie ma. Wyczyściłem cały gażnik, świece są nowe, iskra jest, paliwo podaje. Czy to może być moduł zapłonowy? Jest w nim nanoplex med 213A. Pomoże ktoś?
Powodem samozapłonu może być jeszcze zbyt duża ilość nagaru zgromadzona na denku tłoka i na komorze spalania w głowicy. Oprócz tego trzeba sprawdzić działanie dyszy elektromagnetycznej biegu jałowego tej w gaźniku czy na pewno zamyka dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu. I sprawdzić układ chłodzenia czy silnik się nie przegrzewa bo to też może być przyczyną...
Dobra. Z mojej praktyki: - zły luz na zaworach - wypadnięte gniazdo zaworowe (otwierało się razem z zaworem) - uszkodzone zaworki w pompce paliwa - zatkane odpowietrzenie w baku (robiło sie podciśnienie i pompka nie była w stanie zasysać paliwa) - brudny gaźnik - oberwany pływak w gaźniku - brak pierścienia zabezpieczającego w sworzniu tłoka (sworzeń...
Witam, Mój problem z maluszkiem polega na tym że na wysokich obrotach i przydużym obciążeniu( np. jazda pod górkę) silnik przerywa. Trzeba zwolnić pedał gazu i po chwili jest w porządku. Dodatkowo strzela z rury jak się go tak dużej przytrzyma na gazie. Wymieniłem przewody wys. napięcia ,świece zapłonowe, cewke i ostatnio kondensator na aparacie i dalej...
Wnoszę, że aparat zapłonowy starego typu, masz wyrobione krzywki, bądź luzy na wałku za duże. Podmień aparat. Będzie ok na 100%.
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
W celu łatwego startu silnika elektrycznego wystarczy by taki elektrozawór zamknął się po kilkuset milisekundach, góra 1s. Trzy sztuki zaworów bo jak wcześniej pisaliście, lepiej by zawory były w miarą blisko tłoka, tzn. dwa w miejscu świec zapłonowych (bardzo blisko tłoka, bliżej już nie można, a trzeci na dolocie (czy jak to się fachowo nazywa)).
Witka. Zapala się kontrolka oleju!?No to smarowanko cienkie. A na wolnych szczególnie potrzebne, bo wydajność dmuchawy spada drastycznie do minimum(przecież wolne obroty dmuchawy). I mam jeszcze tylko jedno dodatkowe pytanko do właściciela postu. Czy szanowny użytkownik "malucha" założył gumowe uszczelniacze na fajki świec zapłonowych?Ich brak powoduje...
Informacje dodatkowe do tego co napisał kol.mrozenek. Tłok na pierwszym cylindrze ma być w górnym położeniu(można sprawdzić śrubokrętem po odkręceniu świecy). Zapłon będzie prawidłowo ustawiony gdy przy przekręcaniu aparatu zapłonowego żarówka zacznie żarzyć,w tej pozycji należy zablokować aparat oczywiście dokręcając go.
Witam. Wiem, że tematów podobnych jest sporo, lecz w moim przypadku wymieniłem wszystkie elementy układu zapłonowego na nowe: świece, kable WN, cewka zapłonowa, nanoplex, czujnik wału. Sprawdziłem omomierzem drożność kabli cewka-nanoplex, czujnik wału-nanoplex. Prąd dochodzi do nanoplexa i cewki. A na świecy nie ma iskry. Rozrusznik kręci bez problemu....
Do kolegi MlodyAmator - zrobiłem na układzie z drutem oporowym około 500km to co zauważyłem ze jak jest silnik mocno rozgrzany to niechce zapalić i po mroźnej nocy tez. Wiedz wywaliłem wczoraj ten drut tzn ominąłem go pali od reki ale zobaczymy w praktyce..:-) (obyś nie wykrakał tej zmiany cewki w ciemnym lesie przy -20C;-) Pozdrawiam jak cos walnie...
A, czy indukuje się siła elektromagnetyczna przy zasilaniu prądem stałym bo moim zdaniem nie powinno przejść na drugą stronę... W samochodach (starszej daty, np. Fiat 126p) był transformator (cewka zapłonowa) gdzie przerywając obwód pierwotny przerywaczem (obwód 12-14,4 V dc ) otrzymywało się piękną iskrę (kilka kilowoltów) na uzwojeniu wtórnym/świecy...
miałem podobny problem...przerywał, szarpał, nieraz było dobrze kilka kilometrów aż w końcu stanął na środku drogi i klapa...u mnie była uszkodzona cewka zapłonowa. Wymieniłem na inną używaną i jest wszystko OK. radzę też ją sprawdzić, a przy okazji świece i przewody wysokiego napięcia. Pozdrawiam!!
Podaj napięcie pracy w tym zabytku 6V czy 12V to jest istotne Usiłujesz wprowadzić elektronikę do zapłonu.Nie ma nic za darmo .Elektronika wymaga zasilania.Posiadam nowy moduł zapłonowy tyrystorowy produkcji rosyjskiej o zasilaniu 12V który współpracuje z orginalną cewką zapłonową dla zapłonu klasycznego. Moduł ten bardzo dobrze spisuje się w samochodach...
Więc od jutra się za niego biorę kupiłem dziś świece zapłonowe i jutro je wymienię posprawdzam tak jak kolega napisał ten kondesator a jak to nie będzie przyczyną tych niedomagań to będziemy szukać dalej !! Panowie macie może namiary na instrukcje napraw właśnie do Fiata 126p do ściągnięcia na kompa z neta w formacie PDF lu b podobnie?????
LRY dar , zainteresuj się stanem izolacji układu zapłonowego szczególnie WN. Osłabiona izolacja, trochę wilgoci i kłopoty z rozruchem. W ciemności na zapalonym silniku (zimnym) rozpylaczem zroś wodą: cewkę zapłonową, aparat zapłonowy, przewody WN i świece. Tam gdzie jest osłabiona izolacja będzie się jarzyć lub skakać będą iskry. Co z tym zrobić chyba...
Witam, najprościej jest zastosować cewkę zapłonową z wyjściem dwóch przewodów wysokiego napięcia np. tak jak to było robione w ostatniej wersji fiata 126p , lub innych producentów tylko że większość jest na cztery cylindry , istota tych rozwiązań polega na podawaniu naraz dwu iskier na świecach zapłonowych w tym samym czasie (ale cykle poszczególnych...
Maluch ma bardzo prosty układ - zarówno elektryczny, jak i paliwowy i przejrzenie go nie powinno być zbyt długim zabiegiem. Przy opisanych objawach (zakopcone świece) przyczyny szukałbym w zalewaniu się silnika paliwem. Przyczyną takiego stanu może być usterka gaźnika, np. dziurawy pływak, nieszczelny zawór iglicowy lub pomylenie/nie wkręcenie dysz...
Witam wszystkich mam fiata 126p z 1984 roku jechałem sobie nim a on pomrostu mi zgasł zatrzymałem się i sprawdziłem czy ma prądy wszystko świeci kontrolka świeci a fiat 126p nie pali więc sprawdziłem kabel wysokiego napięcia co idzie od cewki do świecy i przyłożyłem go do metalowej obudowy silnika i niema iskry i niewiem dokładnie co się mogło stać...
Witam. Kolego, z tego co zrozumiałem to masz teraz jakieś stare świece, ja bym mimo wszystko radził wymienić na nowe. Przestrzegam przed stosowaniem świec z długim gwintem, po pewnym czasie możesz mieć problemy z ich wykręceniem. Sprawdź też złącza od czujnika przy kole pasowym i module zapłonowym, styki mogą być luźne lub utlenione. Podobne objawy...
Witam, pacjent fiat 126p 1985r, oryginalny przebieg 23000km. Problem wygląda następująco, silnik odpala pięknie, z połowy obrotu, zimny czy ciepły pali super, lecz na każdym biegu przy max wciśniętym pedale gazu i rozpędzeniu sie prawie maxymalnie na każdym biegu czuć jakby coś go zamulało, wyczuwalne są delikatne szrpnięcia przez co nie może osiągnąć...
Witam mam problem z maluchem fiatem 126p fl problem wyglada tak ze daje gazu i chodzi wkręca się a dam cały to nie łapie końca tylko go dusi i niechce iść dalej pojeździ z 15min i już go calekiem przymula paliwo się leje z gaźnika prawdopodobnie uszczelki felerne dodam ze jest to silnik w buggy wymieniłem w nim olej świece kable od świec gaźnik pływak...
Nawet jeżeli zapodam tutaj schemat: https://obrazki.elektroda.pl/3162205800_... I opis do niego: Schemat pochodzi z książki pt. "Jeżdżę samochodem polski Fiat 126p" 1 - lampka kontrolna rezerwy paliwa 2 - wskaźnik poziomu paliwa 3 - lampka kontrolna kierunkowskazów 4 - lampka oświetlenia zestawu wskaźników 5 - lampka kontrolna świateł...
Witam serdecznie mam problem z sprzętem jak w temacie. Nie ma iskry na świece. Z tego co dopatrzyłem cewka zapłonowa jest wstawiona nie oryginalna wygląda jak od fiata 126P Elegant. Ze zdjęć które znalazłem na Google reszta powinna być oryginalna. Czy byłbyś ktoś w stanie pomóc w naprawie tego zapłonu. Niestety bardzo mało jest w internecie na temat...
Ewidentny objaw za niskiego napięcia na układ zapłonowy spowodowany spadkiem napięcia na akumulatorze przy włączeniu rozrusznika ("zostaje tylko odpalić go na popych, i od razu zapali"). Do tego dokłada się obniżony poziom izolacji WN, można to sprawdzić odpalając silnik w ciemnym pomieszczeniu i rozpylaczem spryskać wodą świece, przewody WN, kopułkę...
Witam, aż głupio mi zakładać ten temat bo jeździłem dawniej takim autkiem i znam je od podszewki. Niestety nie mogę poradzić sobie z samochodem, który jakiś czas temu z sentymentu kupił mój kolega. Otóż z bliżej mi nie znanego powodu czasami są problemy z odpaleniem ciepłego silnika. Wymieniliśmy świece, kable zapłonowe, gaźnik został zregenerowany....
Silnik od fiata 126p stał długo w garażu, teraz zamierzam zrobić z niego traktorek SAM. http://obrazki.elektroda.net/83_12576153... Skorzystałem z tej instalacji elektrycznej, po podłączeniu silnik nie chce zapalić. Wyregulowałem zapłon na "żarówkę" iskra jest niebieska (zapłon starego typu) http://obrazki.elektroda.net/62_12285927... Wyczyściłem...
Potwierdzam, że u mnie takie same objawy spowodował kondensator, ale nie ten który zaznaczono na fotografii, tylko ten drugi dołączony do cewki zapłonowej. Aby szybko i prowizorycznie naprawić uszkodzenie, nawet na drodze, wystarczyło go odłączyć! Oczywiście żadnych innych uszkodzeń nie było (kondensator przy aparacie był sprawny), więc ewidentna wina...
Miałem niedawno podobny problem jak Ty z wolnymi obrotami.Wymieniłem kable wys.nap. uregulowałem gażnik,wymieniłem świece,filtr powietrza,krzywkę aparatu zapłonowego,uregulowałem zapłon i też nie było wszystko dobrze do końca tzn lepiej silnik pracował.Przyszło mi na myśl aby zajrzeć do rozrządu.Wymaga to trochę roboty,ale warto było.Komplet naprawczy...
Jeździłem niegdyś czymś takim. Jak coś się działo zawsze zaczynałem od gaźnika: skład mieszanki, dysza wolnych obrotów, wymontowanie mycie w benzynce, potem dolewki oleju, świeczki: szczelina w świeczce, czyszczenie fajek świec, aparat zapłonowy: wymiana kowadełka, znowu szczeliny, pokrywa zaworów: wymiana uszczelki. W dzisiejszych czasach jak to zrobisz...
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa.
Najwsam przód :D nie widzę twojego auta więc niestety andrzejkowe wróżby. Piszesz że dzieje się to na zimnym silniku i że silnik się telepie. Wymień kable WN i świece zapłonowe bo objawy jakby niepalił jeden cyl. Jeśli by to nie pomogło to tak jak kolega zmianowy radzi trzeba sprawdzić czy działa elektrodysza, lub przeczyścić gażnik. Nie zalecam regulacji...
Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do...
Ustawiłem zapłon na 10 st. - czyli górna kreska na pokrywie pokrywająca się z wcięciem w kole. Następnie luzowałem 13-stką aparat zapłonowy. Odręcałem świece. Świece dokładałem do tłumika - masy. Aparatem kręciłem powoli aż przeskoczy iskra. Następnie wkręciłem świece, dokręciłem aparat zaplonowy. Wcześniej to działało ale z marny skutkiem teraz tak...
Moze występować problem cewki zapłonowej,zobacz też na aparat zapłonowy czy platynki nie są ,,zgrzane ze sobą,, jest to problem tego autka, ale jeżeli autko pali na zimnym silniku to jednak stawiałbym na cewkę.
Witam wszystkich Mam problem z moim maluchem. Niestety nie wiem do końca jaka to jest wersja. Otóż samochód nagle przestał zapalać, więc poszperałem, wymieniłem świece i zapalił. Pojeździł godzinkę i znów nie palił Potem znów chwilę nad nim siedziałem. Zobaczyłem, że iskra była słaba, więc wymieniłem cewkę zapłonową(miałem tą butelkę olejową dwubiegunową...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
Witam Zaczne od tego że nie jestem całkowicie zielony w mechanice samochodowej ale mam problem z którym i ja i nikt inny nie jest w stanie sobie poradzić. Dane: Fiat 126p rocznik 1993 wersja FL Objawy : Silnik po lekkim dodaniu gazu ( ok 2500rpm ) dość mocno szarpie nie pracuje równo , nieraz na wolnych obrotach sam z siebie gaśnie nawet w trakcie jazdy...
Nie nie mam kopułki. Jest zamiast tego plastikowa zaślepka. Ale mam aparat zapłonowy z przerywaczem. Więc czy podłączenie ,tzn kolejność podłączenia przewodów do świec jest istotna? Ps. Silnik odpala ale ma dziurę w gazie, więc szukam przyczyny .
Raz założyłem nową rzemieślniczą podstawę gaźnika do malucha i auto stanęło. Okazało się, że grubość jej ścianek była tak duża, że opierała się o podkładki tych dwóch śrub, które pod nią są. I trzeba było podbierać materiał z tej felernej podstawy. Zdejmij kolanko z gaźnika, podlej gaźnik paliwem i próbuj odpalić. A listą uszkodzeń, z jakimi miałem...
Witam. Jeśli MALUCH stał długo nieczynny to już poprzednik pisał ,Tworzy się osad z paliwa w gaźniku i pompie, co zatyka dysze i zaworki w pompie. Zacznij od rozebrania tych części , wyczyszczenia ,przedmuchania dysz . Jak złożysz i nie zagada a świeca będzie wilgotna to wina leży po stronie zapłonu np. żle ustawiony aparat zapłonowy - iskra jest ale...
Jak silnik jest na aparacie zapłonowym to należy sprawdzić przerwę na przerywaczu. Jeśli to silnik na nanoplexie należałoby sprawdzić czy czujnik położenia wału jest czysty. Wymiana świec i kabli to standardowe wymiany w takim przypadku.
Cześć, Mam pewien nietypowy problem z maluchem (EL z roku 1994). Auto nie chce zapalić za pomocą rozrusznika, natomiast na zapych chodzi jak szwajcarski zegarek, pracuje równo, bez przerw i nie brak mu mocy jak na to auto. Przy próbie odpalenia rozrusznik żwawo kręci silnikiem, jednak jedynym efektem jest co kilka chwil mniej lub bardziej efektowny...
Przy regulacji zapłonu zauważyłem, że na przewodzie wychodzącym z cewki do aparatu zapłonowego jest niestabilne napięcie - skacze od 12,6 do 2-3V, albo do zera. Masz na myśli przewód od przerywacza? Z definicji tam napięcie jest niestabilne, przerywacz zwiera ten przewód do masy okresowo. I w cewce słychać jakieś delikatne trzaski, coś jakby zwarcie....
Witam. Razem z kolegą postanowiliśmy odpalić mojego starego malucha który stoi już 3 lata ale jeździł do końca puki go nie postawiłem i jest problem z odpaleniem... A więc co zrobiliśmy w maluszku: :) 1. Wymieniliśmy gaźnik na nowy. 2. Wymieniliśmy rozrusznik na nowy. 3. Zmieniliśmy świece na nowe. 3. Próbowaliśmy ustawić zapłon metodą na żarówkę i...
czarne świece zapłonowe białe świece zapłonowe świece zapłonowe corsa
chrysler instrukcja obsługi telewizor philips gniazdo antenowe czujnik filtr hydraulik
piezoelektryczna zapalniczka radio hobby zestaw
Sony Discman D-NE511 - Odtwarza tylko niektóre płyty Jaki bezpiecznik do prostownika 6/12V 5A?