Witam. Na wstępie powiem tylko tyle , jak dla mnie nie warto mordować się z Lucasem Epic w Fiat Doblo 1.9D jak i innych samochodach z tym rozwiązaniem. Kolega szukał i tak auto przestało bezużytecznie dwa lata. Przerobiłem koledze na pompę mechaniczną bodajże dawcą był ford escort 1.8D rok 1992 zwykła linka gazu , z wtyczki na komputerze jak pamiętam...
Nie napisałem że II generacja będzie nie dobra,tylko że nie dostaniesz do tego silnika dedykowanego mixera. Nie wiem jak będzie się spisywał ten silnik na II generacji popytaj na jakimś forum FIATA ,jeśli jest przepływomierz to wystarczy jeden wystrzał w kolektor i będzie do wymiany ,mixer powinien mieć ok 1/3 mniejszą średnicę niż obecny dolot.
Jak by nie był wciśnięty to by pompa paliwa się nie włączała po włączeniu zapłonu. Rano jest chłodniej i może być ciężko uruchomić zimny silnik na LPG, ew. nie trzyma Ci elektrozawór i gaz gromadzi się przez noc w kolektorze. Problemy z uruchomieniem i pracą na benzynie mogą być też spowodowane złą prać lub złą konfiguracją emulatora sondy lambda.
Jeszcze jeden szczegół z blokadą wałka, w zestawie są dwie blokady wałka, w pokrywie dwa korki do blokad, jeden od przodu ale drugi od tyłu od strony kolektora dolotowego w miejscu gdzie raczej trudno wkręcić blokadę bez zdjęcia kolektora. Wystarczy jedna blokada w przednim wałku czy jednak obie ?
Na listwie wtryskowej powinien być regulator ciśnienia. Zdejm z niego wężyk podciśnieniowy jak pęka membrama to nim zasysa paliwo do kolektora.
Tam nie będzie ciśnienia, cieśninie pojawi się gdy turbo będzie ładować. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe i od turbo do kolektora. Najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć.
Witam. Nabyłem taki samochodzik 98r. Silnik 1.9TD na zwykłym wtrysku. W aucie była padnięta turbina, wcześniejszy właściciel wymontował ją całkiem i zaślepił kolektor. I tak jeździł. Mam zamiar zakupić turbo i zamontować, mam jednak proźbę gdyby ktoś mógł mi powiedzieć gdzie podłączyć smarowanie, najlepiej jakiś schemat albo zdjęcie. On to jakoś zaślepił....
Stawiam, że reduktor pójdzie na złom-mam nadzieję, że filtr gazu był wymieniony. Po za tym gaziarz wcisnął Ci bajeczkę, że nie da się ręcznie ustawić parownika-każdy się da(wręcz jest to niezbędne, bo silnik krokowy tylko zastępuje śrubę), tylko trzeba się na tym znać, a nie wyciągać pieniądze za nieróbstwo. O ile się orientuję, to w tym fiatolocie...
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
Nie całkiem mi chodziło o masę silnika, tylko o wiązkę elektryczną która jest na silniku i jest podłączona właśnie do tych wszystkich czujników,wtryskiwaczy itp. ta wiązka często jest przykręcana ,,masą,, do np. głowicy lub kolektora ssącego, a przy wymianie tego wtrysku mechanik napewno parę elementów na kolektorze ssącym musiał zdemontować i nawet...
Witam Serdecznie, w moim bravo rozsypał się napinacz paska rozrządu. Wymieniłem rozrząd, wymieniłem głowice, po złożeniu silnika, silnik nie odpala, brak iskry . Bardzo proszę o pomoc. PS. Z tyłu za kolektorem ssącym, idzie gruba wiązka elektryczna z tej wiązki wystaje wolny przewód elektryczny na jeden pin . Czyżby przy zdejmowaniu głowicy mógł się...
Witam użytkowników! Zamierzam kupić Fiata Bravo 1,4 z 1997 roku. Nie chcę się rozwodzić nad pytaniem, czy warto. W oglądanym egzemplarzu występował taki objaw: Po włączeniu silnika było słychać stukot z okolicy silnika. Po obejrzeniu silnika stwierdziliśmy, że poluzowany jest kolektor ssący- nie było jednej śruby. Kolektor podobno nigdy nie był wymieniany...
Witam, otrzymałem fiata bravo 1.9jtd dpf z następującym problemem: w samochodzie wyrzucono filtr dpf programowo natomiast filtr nie został usunięty fizycznie co poskutkowało jego stopniowym zatkaniem aż w końcu całkowicie zapchany filtr uniemożliwił przepływ spalin przez układ wylotowy i samochód stracił moc, usunąłem filtr fizycznie, lecz pojawiła...
Witam Brava 1,6 16v 1996 rok pali 15-17 litrów na Pb i na LPG, wszystkie czujniki sprawne temperatury kolektora, płynu chłodzącego, podciśnienia kolektora, potencjometr przepustnicy, sonda lambda też sprawna. Samochód opala bez problemu i jeździ dobrze.
w kolektor dolotowy. Zdejmij rure od kolektora i tam trzeba pryskac. jedna osoba kreci rozrusznikiem druga pryska
Witam mam problem ze stukajacym silnikiem w fiacie bravo 1.9jtd 16v.glowica byla robiona dlatego ze wciagnelo klape z kolektora w trakcie naprawy wymienilem kompensatory i dzwigienki. Dodano po 20 Mianowicie stuka bardzo twardo
Witam Pacjent: Fiat Bravo II 1.9 JTD 8V 120KM Witam Chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy (niestety czynny EGR zrobił swoje). Podjąłem decyzje żeby go zdjąć do czyszczenia, niestety sprawa nie jest taka prosta. Po zdemontowaniu osprzętu jaki wisi na kolektorze i zasilania wtryskiwaczy paliwem okazał się że problemem może być jeszcze pompa paliwowa...
Cześć samochód to fiat Bravo 2 z silnikiem 1.6 M-jet diesel. W samochodzie stopił się tłumik drgań na kole pasowym wału od napędu osprzętu, samochód został zgaszony i przy próbie ponownego uruchomienia już nie odpalił. Samochód został ściągnięty a wstepne oględziny nie wykazały uszkodzeń w instalacji elektrycznej samochodu. Po podłączeniu komputera...
gdyby to byl pasek rozrzadu to silnik nie tylko by chodzil nierowno raczej by wcale nie chodzil.tloki pracuja tak blisko zaworow ze juz przy przesunieciu o jeden zab dochodzi najczesciej do uszkodzenia zaworow.w tych silnikach sa napinacze wiec tak latwo pasek nie przeskakuje raczej juz peka ale to inna bajka.wyczysc kolektor dolotowy sprawdz filtr...
Jakiś miesiąc temu zalożyłem gaz do samochodu zauważyłem dziwny korek na kolektorze dolotowym przed filtrem powietrza korek ma nawiercone otwory przez które silnik pobiera powietrze.Pytałem w warsztacie gdzie zakładałem gaz powiedzieli że jest to niezbędne i nie da sie inaczej ustawić , ale przez to furka ma dużo mniejszego kopa a powyżej 6000 obr nie...
Hmm, jak to najlepiej wytłumaczyć. Obok przepustnicy ,wkręcony w kolektor ssący. Jutro zrobię zdjęcie silnika, to dokładnie zobaczysz jak wygląda. Pozdrawaim
.Najprawdopodobniej podczas naprawy w niemczech zostałyzostały przestawione wałki wynikiem czego mam problem z ustawieniem rozrzadu poniewarz nie posiadam przyrzadów ustalajacych .Po prubach ustawienia przeze mnie wedłog danychsilnik chodzi lepiej na wolnych obrotach i gdy jest nagrzany .Wałki w mniejscu załozenia przewidzianych przyrzadów ustalajacych...
Z tego co sie orientuje to nie taka prosta sprawa.... Oczywiscie potrzebujesz turbiny kolektora pod turbo oraz innego drobnego osprzetu typu inne przewody gumowe cisnieniowe itd ...Nie wiem moge sie mylic ale tez inna jest pompa wtryskowa. Jedno jest pewne inna jest znaczaco dawka paliwa ktora podaje pompa.... Moze kto inny bardziej doswiadczony Ci...
W Brava 1.2 silnik krokowy znajduje się pod maską, obok kolektora powietrza. Zamocowany jest przy przepustnicy.:D
We Fiatach właśnie nieszczelność podciśnienia w kolektorze ssącym to typowa usterka wpływająca na pływanie obrotów i gaśnięcie.
na poczatki tez myslalem ze moze za mocno go gazuje ale teraz zatankowalem 5.14 litra zrobilem 52 km i koniec paliwa a jechalem bardzo spokojnie:/// Dodano po 55 moze mi tyle palic przez to ze mam pekniety kolektor wydechowy??? i chodzi mi jak maluch:////
Na grodzi czołowej , tuz pod podszybiem gdzies tak w srodkowej czesci powina byc , jakby z tyłu silnika , czasem spada na kolektor wydechowy i lubi sie przytopić
podpowiem tyle ze w Hondach 1,4 16v tez było ograniczenie mocy zwłaszcza w tych własnie z niemiec i polegało na zmniejszeniu srednicy kolektora ssacego za przepustnica ,tam była wkładana bakielitowa zwezka ktora nalezało wymontowac i zmienic czasy wtryskow moze fiat rozwiazał to w ten sam sposob chodzi o zmniejszenie mocy na poczet mniejszych podatkow
Mam fiata Bravę 1.6 16 V z instalacją gazową po zapaleniu na benzynie pracuje nierównomiernie po przełączeniu na gaz tez silnik się trzęsie, po przejechaniu 5-10 km silnik gaśnie na wolnych obrotach, na wyższych trzęsie strzela jak by chodził na 2 tłokach. Świece, przewody wymienione, ciśnienie 13-14, sam mechanik nie wiedział co się dzieje po 2 dniach...
A moze jest w tym autku jeszcze lpg.Chociaz pewnie na 100% wtryskiwacz leje,ale mialem taki przypadek ze uszkodzone ecu,zaraz po przekreceniu otwieralo wtryski i lało paliwo do silnika trzeba bylo z 30 minut wietrzyc komory spalania i kolektor zeby odpali.Jezeli jest lpg to spokojnie mozesz poszukac nowego wtryskiwacza i podmienic,sprawdz jeszcze napiecie...
Dziękuję Wam za wszelkie sugestie :-) Dziwnym trafem od tygodnia zaczął odpalać normalnie, bez długiego kręcenia, bez żadnej mojej ingerencji w reduktor, zawory, komputer... Może wpływ miało zlikwidowanie zasysania lewego powietrza do kolektora poprzez sparciały przewód od serwa hamulcowego - bo tylko tę usterkę usunąłem i tylko z tym mi sie to kojarzy......
Dzięki Kolego, czy czujnik temp. cieczy jest najpoważniejszym kandydatem na sprawcę nieprwidłowości ? A może temp. w kolektorze ssącym ?
auto jak w temacie z 1999r klient podjechał do sklepu zgasił auto i po powrocie nie chce odpalać,paliwo dochodzi,impuls sterujący na wtryski jest,na krawacie też nie pali a jeśli psikniemy samostartem w kolektor od razu odpala jak gdyby nigdy nic,po przejechaniu kilku metrów zapala się kontrolka od wtrysku i auto gaśnie,holowanie nic nie daje a po zabiegu...
Robiłem autoadapatacji w ASO , LPG nie musiałem robic bo cały czas jest ustawione emulacja sondy na minus. (a autko mam juz 12 lat) i nigdy nie było takich problemów jak teraz opisałem. Nastepny temat jesli byl zrobiony reset kompa i autoadaptacja w ASO to jesli nei przezuciłem na LPG tylko cały czas jezdziłem na PB to tak jakby LPG nie było. (mam na...
Luzy można sprawdzić,ktory zawor jest ssący a ktory wydechowy poznasz po kolektorach:ssącym i wydechowym. Wymianę płytek najlepiej połączyć z wymianą paska rozrządu,można wtedy zdemontować wałek rozrządu co znacznie ułatwi zadanie.
Witam. Coś dolega mojemu samochodzikowi:( Podczas jazdy, zapaliła mi się kontrolka wtrysku(marchewka )nagle nastąpiło szarpnięcie i brak mocy, po chwili zgasła, znowu szarpnięcie i nagle przyrost mocy, później samochód podczas jazdy zgasł, odpaliłem w trakcie jazdy na nowo, jechał i znowu zgasł, zatrzymałem się no poboczu, odpalam i gaśnie, odczekałem...
Siłownik ten jest potencjometrem dwuścieszkowym , zobacz napięcie przy zwolnionym pedale przyśpieszenia oraz podczas dodawania gazu (maksymalne otwarcie kątowe). Jakie jest ciśnienie w kolektorze?
dla mnie jeżeli wskazania sondy sa ok to trzeba sie czepić czego innego np. podciśnienie w kolektorze jakie jest jeżeli powyżej 420mbar to zawory podparte lub wypalne gniazda
POdpowiem :) kostka 4 piny zaczepiona o kolektor ssacy po prawej stronie silnika sprawdz czy jest oki :) Mala szara kostka przyczepiona do rurki od bagnetu + czarna kostka (mala szara czujnik predkosci walka czarna kostka czujnik predkosci walu ) Cudów nie ma w tym silniku :) podejzewam uszkodzenie ktoregos z czujnikow predkosci walka lub walu.
Cześć, odkręć przewody paliwowe co wchodzą do kolektora(lewa część silnika, bodajże klucz 19), i przekręć zapłon i zobacz czy paliwo leci z tych przewodów
dysza to końcówka wtryskiwacza , a to w kolektorze to wkrętka. Zasada jest taka że wkrętki jak najbliżej zaworu ssącego a wężyki od wtryskiwacza jak najkrótsze. Łatwiej to siągnąć na pojedynczych wtryskach niz na tzw, listwach po 3 lub 4 wtryski. Jeśli obydwa warunki niemożliwe jednocześnie to lepiej wkrętki blisko zaworów a wężyki nie co dłuższe ,...
Niebieski czujnik wkręcony w kolektor ssący, napisz który masz rok Fiacika , chodzi mi o to że może masz młodszy model gdzie już występowały przepustnice zmechanizowane, to wtedy albo ja umyc lub wymienic.
Witam. Wymieniono wałek rozrządu bo się wytarł ,następnie popychacze bo je powypychało oraz dziwigienki i magistrale olejową. Usterka jest taka,silnik pali na dotyk pochodzi 5-10 min.zaczyna utykać aż zgaśnie i już nie zapali, łapie na 1 tłok strzela w kolektor ssący. Dopiero jak chwile postoi lub przekrence ręcznie wałem to zapali. Stwierdziłem że...
Koszt instalacji to ok 2200-2500zł, rzecz jasna IV generacja, by nie pogarszać osiągów. To jedyna sensowna opcja do silnika MPI i do tego jeszcze 16V,a te 500zł różnicy między II generacją jest warte dopłaty. 82KM to dla Was na prawdę taki słaby silnik :/ taka Astra II z silnikiem 2.0DTL ma też 82KM, a jest ze 300kg cięższa. Jak wywali przepływomierz...
Jak w temacie.Przu gwaltownym dodawaniu gazu strzela w dolot na benzynie.Na gazie chodzi idealnie na cieplym i na zimnym.Problem wystepuje tylko na Pb i tylko na zimnym silniku.Jak sie dobrze zagrzeje to juz plynnie wkreca sie na obroty.Cisnienie paliwa 3bar czyli ok,nowe paliwo w zbiorniku,wymienione wtryski.Dodam jeszcze ze wystrzały sa w kolektor...
Wiem, że w Puntach zdarzało się, że pękała membrana w regulatorze i paliwo lało się wężykiem do kolektora, jednak zazwyczaj nie unieruchamiało to samochodu.
W prze liftowych (tych z aluminiowym kolektorem) były wtryski 4 dziurkowe, do tych po lifcie (z plastikowym kolektorem) były 2 dziukowe, zmieniasz ten który jest uszkodzony. .
Po lewej stronie kolektora ssącego jest taka podłużna 5 stykowa kostka, możesz sobie tam sprawdzić rezystancje wtryskiwaczy Co do błędu 0170, to jest nieprawidłowy skład mieszanki (nie określa, czy za bogato, czy ubogo)
Witam. W Fiacie Brava 1.2 16V przebieg 190tyś. km przy spokojnej jeździe mam spalanie 8,7 litra benzyny. Nie mam zamontowanego gazu. Po podłączenie do komputera nie ma żadnych błędów. Wszystkie wartości z czujników raczej są w normie poza sondą λ, która powinna (jak mi się wydaje) zmieniać napięcie w granicach 0,2V-0,8V, a na komputerze pokazuje...
Jeśli odpalam na benz. jako pierwszej,jest ok. Silnik pracuje normalnie. Problem pojawia się jak popracuje dłużej na LPG i na benz. przerzucam. Auto było w serwisie fiata i nie stwierdzono usterek po stronie benz. - pompa pracuje prawidłowo, ciśnienie ok. Jedyne co zasugerował to pęknięcia na kolektorze przy sondzie lambda, ale to już mam zrobione....
dzieki za pomoc, na razie z centralka sie wstrzymam, ale o tym pozniej. tymczasem garsc swiezych informacji. bylem po znajomosci (za przyslowiowe piwko) po porade u w miare dobrego (tak mi sie wydaje) gazownika. podlaczyl auto pod kompa, obejrzal instalacje. komputer nie zanotowal zadnych bledow oprocz bledow zasilania. po sprawdzeniu parametrow gaziarz...
Sprawdź przy okazji stan uszczelki kolektora ssącego przy tym cylindrze. Na wysokich obrotach może cylinder palić ale na niższych prędkościach obrotowych już nie.
Akurat w tym silniku II generacja gazu to bardzo często montowana jednostka. Do wersji FL silnik posiada aluminiowy kolektor, a ja na szczęście mieszczę się w tym przeciale wiekowym (96r) Przepraszam że nie podałem tego zakładając temat. Mikser udało mi się dostać ale niestety na rurę, bez regulacji było parę wystrzałów, samochód dzielnie się zachował...
Witam serdecznie. Panowie zabrałem się za zmianę z pierwszej na drugą generację gazu w moim Fiacie Brava 1.6 16v (aluminiowy kolektor). Wraz z cała elektryką, zmieniłem parownik na elektronicznym zaworze. Od tego czasu zaczęły się problemy. Otóż samochód zapala, grzeje porządnie silnik (jak zazwyczaj to robiłem i było wszystko ok) przełączam na gaz,...
Odebrałem samochód od mechanika i okazało się, że: Sonda została wymieniona na uniwersalną Bosha, pod kolektorem (wydech) była dziura co mechanik pospawał oraz wymienił przewody zapłonowe i świece. Samochód sprawuje się lepiej - nie szarpie na dużych obrotach, zrobiłem nim dziś tylko 60 km, wydaje się że ze spalaniem jest lepiej jednak po takim dystansie...
Witam Wszystkich. Mam problem w tym autku taki jak w temacie - duże spalanie, a dokładniej to około 17l/100 km. Autkiem jeżdżę po mieście na nie dużych odcinkach. Poczytałem na forum, pojechałem do mechanika. Podłączyliśmy pod komputer i okazało się, że sonda lambda nie działa prawidłowo, tzn. na jałowo ma około 40mV, a jak się przygazuje to maksymalnie...
Po wymianie sondy w tym samochodzie powinieneś usunąć parametry adaptacyjne. NIc Nie Wgrywaj podłącz chociaż kts i usuniesz wyuczone. Możesz sprawdzić czy nie pękł przewód (gumowy) do czujnika kolektora ssącego
Po pierwsze to na przewodach paliwowych nie wolno stosować skręcanych opasek... po drugie szukaj wycieku przy pompie, pod tylną kanapą oraz przy regulatorze ciśnienia paliwa pod maską. Odcięcie pompy jak najbardziej możesz założyć. Pochłaniacz oparów paliwa służy temu na co jego nazwa wskazuje - powinien być szczelny, chyba że puszcza zawór bezpieczeństwa....
Witam mam ten sam problem z moim autkiem. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp. Przeczyściłem przepustnice, kolektor dolotowy, silniczek krokowy i nic. Lewego powietrza też nie ciągnie. Czasem jak odpalę na ciepłym to obroty są niby normalne...
Witam mam taki problem z moim autkiem. Auto odpala normalnie, nic się nie dzieje specjalnego lecz gdy się nagrzeje trzyma cały czas 1000obr/min. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp (pomogło z odpalaniem). Przeczyściłem przepustnice, kolektor...
Fajnie ze jeszcze ktoś się interesuje a nie tylko pisze docinki w stylu oddaj do fachowca ... . Ja chwilowo uporałem się z problemem, mianowicie zakupiłem na allegro gniazdo identyczne jak te które łączy się z wtykiem czujnika obrotów ,do tego zakupiłem trzy żyłowy przewód 3x1 w ekranie do aparatury pomiarowej i wykonałem nową wiązkę od komputera silnika...
Sprawdź wtryski może się któryś przytopił i zacina się . Wtryski w tym silniku siedzą od strony chłodnicy i żeby je wyciągnąć trzeba rozpołowić kolektor ssący.
Witam mam Fiata Brave 1.9 td Ciężko pali i strasznie dymi na biało :cry: :cry: We fiacie wymieniłem silnik który moja ona zajeździła z 75 Km na 100Km Wstawiłem go i wszystko było w sumie ok tylko dużo zaczął palić Wstawiłem pompę od starego silnika i zaczęło się Auto nie chce odpalać ( tylko na pycha ) jak już odpali to strasznie kopci na biało już...
mam nadzieje ze sie nie myle i dobrze kojarze ten silnik. czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym. zazwyczaj znajduje sie na grodzi silnika i jest połączony z kolektorem ssacym wężykiem. szukaj nieszczelnosci. moze pekniety wezyk, albo sam czujnik uszkodzony
To normalne, jeśli wyrzuca niewielkie kropelki oleju, turbina zasysa również przedmuchy z odmy (skrzyni korbowej). Zamontuj przewód miedzy turbo a kolektorem- ściśnij go , poproś kogoś aby na ciepłym silniku dodał gwałtownie gazu,gdy silnik wejdzie na obroty to przewód powinien się "napompować"..Normalnie powinno się podłączyć manometr i dokonać jazdy...
Witam, panowie mam problem ponieważ chce zabrać się za wymianę turbiny ale już na samym początku widzę, że kupiona nowa po zamontowaniu będzie miała wylot powietrza do kolektora ssącego pod innym kątem przez co nie spasuje z oryginalną rurą. Inne węże raczej pasują, sprawdzałem nr. turbiny i się zgadza z tym co ma być w tym silniku. Oryginalnie na zdjęciu...
Mam pojęcie z zawodu jestem mechanikiem ale nie pracuje w zaw(odzie z 20 lat ale w siedzę w technice mam wyposażony garaż nawet zaprawki lakiernicze robie sam ale w elektronice jestem kiepski-(rozrząd u siebie i w renault i citroen u synów robię sam) Ale wracając do tematu , jeszcze raz czyścicielem połączenie z komputerem , posprawdzałem pzretarć uszkodzeń...
Problem dotyczy Fiata Brava JTD 100km CF3 Od jakiegoś czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka check engine. Zapala się ona jedynie na 4 i 5 biegu. Na 4 biegu gdy obroty są powyżej 3,5 tys i na 5 biegu powyżej 150 km/h obroty ponad 3 tys. Nie ma tego problemu natomiast gdy auto nie jest rozgrzane do 90 stopni jeżeli ma do 90 stopni około 80-85 (na niższej...
Jeśli są jakieś chwilowe lub powtarzając się usterki to najlepiej zacząć od sprawdzenia masy i wtyczek a dokładnie konektorków. A jak widać że są zanieszczyszczone lub straciły "siłę docisku" lub "sprężystość" od razu wymieniać. Przekonałem się jak rozpiąłem wtyczkę od czujnika obrotów, która była umocowana pod kolektorem dolotowym. Rozłączyć było ciężko...
No tak wiem o tym lecz ta lampka się świeciła i tak nagle po założeniu LPG zgasła (zaczęła się normalnie zachowywać). Na komputer postaram się podjechać w tym tygodniu. A jeszcze jedno. Możliwe jest to że nie łączyła kostka od czujnika Halla (poł. wału) i normalnie pracował silnik i świeciła się ta lampka? Bowiem wydaje mi się że to raczej przez to...
Witam , też posiadam fiata bravo 1.4 12v 98r, otóż spalanie gazu u mnie to 9,5-10 litrów, dużo się namęczyłem zanim zacząłem osiągać ten wynik, przy ostatniej wizycie u gazownika gdy samochód palił 12 litrów gazownik powiedział że nic nie da się już zrobić, wiec postanowiłem sam zadziałać, zamiast krokowca wsadzilem śrube która sam ustawiłem. Rurke...
Witam Więc wczoraj a raczej przedwczoraj zacząłem grzebanie przy aucie bo nie dało się jeżdzic. Wyciągnąłem pompę paliwa, wyczyściłem, pływak poziomu paliwa też, wszystko na części pierwsze i przemyłem.Przewód paliwowy przy pompce był załamany więc wstawiłem inny, wtyczki zalutowałem od nowa bo przewody był na zewnatrz - autko ma swoje lata i nie było...
witam,posiadam bravo 1.4 12v 96r. Może ktoś wie czy podejdzie skrzynia biegów od silnika 1.6 16v ?Mam dostęp do skrzyni od Sieny 1.4,ale rozrusznik jest z przodu a u mnie z tyłu,tak samo z kolektorem wydechowym(z drugiej strony),jednym słowem trochę inny silnik...
Odczyt z komputera nie podaje żadnych błędów. Parametry w normie choć ciśnienie w kolektorze na jałowym około 450mbar. Problem pojawiał się chwilkę po delikatnym rozgrzaniu silnika, teraz w sumie nie ma różnicy. Sonda lambda stawała na 0.1 0.3 wymieniona teraz pracuje odpowiednio. Generalnie nie da się jechać dodanie gazu do dechy auto kaszle potrafi...
u mnie 4,75V czy to w kolektorze czy poza kolektorem map się znajdował
Stary magneti też klemą się kasowało. Przekaźnik na MM nie kasował adaptacji, tylko uniemożliwiał ich zapisanie po cyklu pracy... czyli w EEPROMie "na zawsze" pozostawały ostatnie wyuczone adaptacje sprzed założenia przekaźnika. Swoją drogą to wystarczyło przestawić dwie flagi konfiguracyjne i efekt był ten sam. Na siłę dało się skasować adaptacje...
Chcesz tam założyć 1.2 16v? Jezli tak to następny problem to plastikowy kolektor Pół plastikowego kolektora. Dół jest odllewem. Ale to się zrobi jakieś osłabienie antywybuchowe aby zminimalizować wystrzał. Teraz jak jeszcze widzę to podpinając starą centralkę autronica al700 miałbym emulacje sondy. Tylko czy jest jakaś wersja oprogramowania z poprawionym...
1.9 JTDm w Lancii Delta seryjnie miał 190KM i 400Nm, więc raczej bym się tym nie martwił... i nie porównywał go do 1.9TDI. Przyjrzałbym się natomiast sterowaniu geometrii turbiny (VNT) i klap wirowych oraz stanowi kolektora dolotowego (czy nie jest zalepiony smołą).
warto sprawdzić regulator ciśnienia benzyny,czy nie wypływa z niego benzyna do kolektora oraz czy podczas postoju trzymają elektrozawory gazu
Wydaje mi się, ze moja usterka ktora w aucie sie pojawila ma scisly zwiazek z glowna awarią, czyli zassaniem klapki sterujacej geometria kolektora. Klapka zassana, przemieliła 3 cylinder, uszkodzila 4 zawory oraz tlok. Zostalo to wymienione, naprawione, ale dalej pozostał muł. Dodam ze przed usterką nie bylo mowy o dlawieniu, brakach mocy, auto jechalo...
Jeśli nie ma tam przepływki to dałem plamę przepraszam,ale musi być czójnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i to może z nim jest problem bo wygląda to na złą mieszankę.Powolne dodawanie gazu przynosi efekt tak jakby widział zbyt małą ilość powietrza.
Witam. Kolego najpierw odlacz gruby przewod powietrza od turbiny i sprawdz czy obraca sie wirnik. Turbina jest pod kolektorem wydechowym.
Chodzi o kolektor dolotowy??
Ja bym wybral Pb. tansze części wiele rzeczy mozna samemu wymienic np . świece gdzie w ON swiece żarowe to mega stres czy wykreci sie czy nie do tego dochodza klapy w kolektorze cudowny zawor egr i dziesiątki innych elementów przez co diesel obecnie spada z kregu zainteresowan kupujących.
Witam. mam problem z moim fiatem. Mianowicie chodzi o to, że gdy auto jest zimne wszystko jest ok. problem pojawia się na Ciepłym silniku. Zapala się kontrolka od wtrysku (tzw. Marchewka), wymieniłem listwę wtryskową i wtryskiwacze. silniczek krokowy, kolektory dolotowe powietrza filtr powietrza, kable i świece. sprawdziłem również pompkę paliwową lecz...
Za niedługo sprawdzę bo znalazłem właśnie kabel od podciśnienia a właściwie jego resztki z silnika od tyłu do kolektora i wezmę nowy założę zobaczę czy będzie jakaś poprawa Dodano po 1
Dziękuję za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o przełożenie miejsca i wtryskiwacza to tak chciałem zrobić, jednak zapiekła mi się jedna śruba od kolektora i na chwilę obecną nie mogę go zdemontować. Jeżeli chodzi o popychacz to tak może się podwieszać. Jednak nawet lekko podkrzywiony zawór moim zdaniem nie wchodzi w grę, gdyż silnik pracuje równiutko nic nawet...
potrzebujesz dobrego gazownika nie PARTACZA, po pierwsze prawidłowe nawiercenie w kolektorze, dobre wtryskiwacze minimum Magic Jet najlepiej Matrix tylko cena trochę wyższa, dobry reduktor np EG200KW ewentualnie Skorpion ST, sam posiadam Fiata Bravo HGT 2.0 R5 147KM to ten sam silnik tylko ty masz z VIS i jest troszeczkę mocniejszy, Moja konfiguracja...
Witam serdecznie po krótkiej przerwie. Otóż razem z moim tatusiem przejrzeliśmy wszystkie napięcia oraz całą instalację. Jeden z tych czarnych kabelków od alarmu prowadzi przez bezpiecznik szklany (T5A 250V) do przekaźnika odpowiedzialnego za podanie napięcia na cewke itp. ;) Drugi zaś prowadzi prosto do immo (zamienia się w czerwony);) Oprócz tego...
Nie zrozumiałeś. Przedwojenny magik osłuchując silnik dużego fiata bezbłędnie wytypował który cylinder ledwo zipie ze 100% dokładnością. Po prostu odgłos tego cylindra się różnił. Przykładając stetoskop do kolektora będziesz słyszał świst cofanego przez niedomknięty zawór powietrza.
...a sterownik i układ wtryskowy masz z tej Bravy? Masz opcję "plug and play" w postaci silnika z Punto I Sporting. Jak nie masz osprzętu to kup kolektor z Punto I 1.2 16V z wtryskami i komputerem.
Witam. Musze powiedziec ze poruszane tutaj tematy bardzo mi się spodobały, sporo mnie nauczyły jednak nie znalazlem jak do tej pory lekarstwa na przypadlosc tkóra dolega mojemu autku.Mowa jest bowiem o fiacie BRAVA 1.216V. Mam instalacje III generacji. Kolektor ssący oczywiscie plastykowy, wiec zostaly w niego wkręcone 4 zaworki oczywiscie do każdego...
nie wiem jak się sprawa ma w punto lecz w fiatach np, brava montowane są plastikowe kolektory ssące a w takim przypadku cena instalacji gazowej holendarnie rośnie nawet do 4000 pln(trzeba kolektor wymienić na alu) tutaj jest silnik 1,1 więc podejrzewam że kolektor jest aluminiowy ale na wszelki wypadek dobrze jest sprawdzić
Witam serdecznie. Mam problem na którym zatrzymała się dzisiaj moja praca. Otóż właśnie jestem w trakcie montażu instalacji gazowej do samochodu Fiat Brava 1.6 16v 103KM na układzie MPI. Cały problem polega na tym iż nie mogę sobie poradzić z odłączeniem listwy wtryskowej, nie wiem czy odłączyć jej zasilanie, czy masę (środkowy pin w kostce), najlepszym...
Witam Zamontowaliśmy w silniku 1,6 16V od Fiata Bravo turbo. Do tego został zamontowany ECUMASTER ( coś jak SMT6 ) i wszystko fajnie chodzi ale do czasu. Jak samochód postoi w korku albo po kilku sprintach 0-200km/h zaczynają się dziać niezłe jaja. Silnik zaczyna sam podnosić sobie obroty, zubaża mieszankę do takiego stopnia że cięzko ruszyć a jak sie...
Dostałem informację od mojego znajomego diagnosty gdzie i kto może mi wydać taki papier, mam powołać się na znajomego Smile Panowie, a jak możecie wypowiedzieć się na temat aukcji znanego portalu internetowego gdzie sprzedawane są " homologacja LPG " a w tym wydawane odpowiednie dokumenty, ceny takich usług zaczynają się od 300zł. W tygodniu mam ochotę...
Witam wszytych mam problem i bo się nie znam a mechanik coś kręci.... Oddałam fiata brava 1,6 16v 1996r do warsztatu mechanik -elektryk z problemem uszczelki pod główicą i dziwnym zjawiskiem że po rozgrzaniu mi gasł ale można było jeździć tylko trzeba było trzymać gaz..... po 3 tygodniach odebrałam auto gdzie kwestia wymiany uszczelek została zrobiona..w...
Roli dlatego mnie to ciekawi, bo kazdy sie chwali a prawda jest taka ze tak naprawde dolozono turbine i na tym koniec a wg mnie to dopiero podstawa ktora wymaga kolejnych przerobek zeby to sprawnie dzialalo. To punto mialo wg wlasciciela tylko walek, kolektor + glowica.Jesli tylko to nie wroze dlugiej zywotnosci temu silniczkowi.Qmpel ma bravo hgt i...
Właśnie wróciłem Brav'em HGT z Warszawy, To życzę udanej i bezproblemowej eksploatacji oraz proszę o zaklikanie "Pomógł" - bo propozycja wyszła ode mnie :) Dzięki wielkie, faktycznie warto było się tym autem zainteresować, teraz tylko z czasem go "doszlifować" kosmetycznie i technicznie. ;) To tak żeby uniknąć rozczarowań: - na kanale/podnośniku ponaciskaj...
Tak dziś sprawdziłem pomyliłem się w opisywaniu zdjęcia. 2-21-3-20. Panowie jeszcze jedno pytanie: - Z jakich aut będzie pasowała wiązka do mojego silnika ? Nie mogę znaleźć wiązki od Punta I 1.2 16v. Może brava, stilo lub inne auta z rodziny fiata mają taki sam sterownik i silnik ? Chce wsadzić nowa bo ta co kawałek jest izolowana i łączona. Wychodzi...