Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Jest tylko jeden otwór zakręconych kanałów, który niby służy właśnie do odparowania. Jeden jedyny skierowany ku górze. Ale taki sam jest w drugim halogenie, który nie paruje. Może to jest przyczyną. Ja trzymam auto na podwórku, które jest taką niecką. Z trzech stron osłonięta budynkami i zawsze lewe szyby są zimą zamarznięte, a prawe nie. Podobna sytuacja.
Złącze 12 pin przy przełączniku wielofunkcyjnym kierownicy: Pin złącza(kolor przewodu)ModułPin modułu(opis) 1(BZ)BODY COMPUTER (DESKA ROZDZIELCZA)D51(sygnał świateł kierunkowych z przełącznika pod kierownicą) 2(LV)BODY COMPUTER (DESKA ROZDZIELCZA)D37(sygnał świateł drogowych z przełącznika...
A jak mówiłem o przelotkach w drzwiach, to żeś nie słuchał.
Akumulator naladowany?
wyjątkiem trzeciego światła stopu bo ono działa normalnie przycisk sprawny, przeczyść/napraw wtyczki na lampach
Prawdopodobnie przełącznik zespolony przy kierownicy.
Termostat jedynie się wymienia na nowy. Termostat łatwo sprawdzić, gdy silnik jest zimny. Uruchamiasz samochód rano, po 10-15 min pracy, korpus silnika jest znacznie ciepły, dotykasz chłodnicy (całość, góra dół), czy nie robi się ciepła. Jeżeli tak, to termostat do wymiany.
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Albo kupujesz wzmacniacz z HIinput albo adapter/konwerter sygnałów high input-RCA
Byłem u wielu mechaników, pytałem w kilku warsztatach i nikt nie może mi pomóc. A w którymś z nich zmierzyli ciśnienie paliwa? Może woda w baku?
W pierwszej kolejności proszę sprawdzić czy występują nieszczelności w układzie dolotowym. Przewody WN, świece. Najlepiej jednak podłączyć się do OBD nawet za pomocą ELM i smartfonu, jeżeli wykaże jakieś błędy wtedy powinno być nieco bliżej poszukiwania przyczyny.
Przewód Illumination trzeba trochę eksperymentalnie, bo nie wiem jak twoje radio się będzie zachowywać. Czy przy włączonych światłach zapala podświetlenie przycisków, czy przyciemnia ekran i przyciski by nie raziły w nocy. Więc albo z plusem po zapłonie, albo nie podpięty. Lub podłączyć np pod oświetlenie zapalniczki, by działało jak powinno. Co do...
(...) Alej jednak może ktoś doradzi mi konkretnie co kupić. Pozdrawiam i liczę na zrozumienie. Kupujesz sobie ELM327 na znanym portalu aukcyjnym za kilkadziesiąt złotych. Do tego licencje Multiecuscan'a za 50 euro. Potrzebne adaptery możesz zrobić sam (schematy są na stornie [url=http://www.multiecuscan.net]Multiec... lub też kupić. W cenie około...
Potrzebujesz przekaźnik 3SRM5, który załatwi sprawę. http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p332...
Jak zabudowany wewnątrz to do wymiany cały reflektor
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
To wyślij mu z internetu. Te mapy dawno czytane i są dostępne.
Powinny być dwa warunki dla przełączenia na LPG tyczące się temperatury. Reduktor musi osiągnąć temperaturę ustawioną w programie oraz LPG w fazie ciekłej musi mieć temperaturę taką jaka jest ustawiona w programie. Bez tego powinien się przełączyć patrząc tylko na temperaturę reduktora. Nie uszkodzisz od tego instalacji.
Informacja do weryfikacji, ale: ponoć skrzynka bezpieczników ma kilka warstw i wygląda okej, ale gdzieś pomiędzy się może zielenić, czego na pierwszy rzut oka nie widać.
Słychać pompę paliwa jak przekręcisz kluczyk ?
Fiat grande punto instrukcja obsługi PL
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
https://obrazki.elektroda.pl/1184659100_...
Oryginalne radio Fiat Grande Punto 2005 funkcjonowało w oparciu o magistralę CAN, więc do kostki zasilania radia doprowadzone było tylko jedno napięcie +12V. Obecne radio (Pioneer) wymaga zasilania +12V stale (żółty przewód) i +12V ze stacyjki (czerwony przewód). Musisz więc znaleźć w instalacji samochodu (na bezpiecznikach) gdzie pojawia się +12V po...
Czy schemat był dobry?
Znajomy zarzekał się ,że u niego w modelu 2009 zadziałało i podobno jest to opisane w instrukcji: Odblokowanie rozruchu po dzwonie: * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w pozycję MAR; * włączyć kierunkowskaz prawy * wyłączyć kierunkowskaz prawy; * włączyć kierunkowskaz lewy; * wyłączyć kierunkowskaz lewy; * włączyć kierunkowskaz prawy * wyłączyć kierunkowskaz...
https://obrazki.elektroda.pl/2752258600_... https://obrazki.elektroda.pl/2752258600_...
Kup o takich samych numerach i poszukaj jakiegoś elektronika w swojej okolicy żeby zrobił klona Twojego body.
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Cieszę się, że mogłem pomóc i wszystko działa jak należy :) Teraz tylko wszystko ładnie podłącz, pobaw się regulacją parametrów dsp i ciesz się fajnym dźwiękiem :)
pomimo regeneracji rozrusznika pozostaie juz tylko cewka przy automacie rozrusznika byc moze ona fiksuje
Jak chcesz szybko to wymień skrzynie na pewną. Te łożyska z oryginalu to będzie koszt ok. 300 zł za sztukę. Plus rozbiórka skrzyni. Ale najpierw wyjmij półoś i sprawdź dokładnie.
Tak właśnie jest.
W załączniku masz schemat, złącze P093. Ściągnij sobie to: https://cardiagn.com/fiat-grande-punto-2... Przyda ci się.
Do Grande Punto interfejs ELM327 lub STM1110 i Multi ECU Scan. Karta CODE nie jest do niczego tu potrzebna, nie wiem skąd to (at)rafik39 wziął.
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
4x100 otwór 56,5 Pozdrawiam
Trzymaj.
Może być wina przełącznika świateł często padają.
Przy wymianie kluczyki od samochodu w kieszeni,klemy jeżeli są zaśniedziałe to odczyść i zwrócić uwagę tylko na to żeby nie zamienić biegunów przy montażu czyli plus do minusa i odwrotnie.
tak dokładnie masz racje, coś ci nie usypia licznika, na CANie i dlatego cały czas jest tam napięcie.
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Przełącznik świateł wykorzystuję do przełączania świateł miejskie / drogowe i tam właśnie mam problemy. Nie wiem na jakich światłach jeździsz ale: - obrotowa końcówka dźwigni to mechaniczny przełącznik o 3 pozycjach: wyłączone, postojowe, mijania, - gdy włączone są światła mijania pociągnięcie dźwigni do siebie załącza "klakson świetlny" (mijania +...
Masz tu online - możesz sobie pobrać i zmajstrować PDF. https://fiat.7zap.com/en/fpun/2y/
Zacznij sprawdzanie od bezpieczników, jak to nie pomoże sprawdź kostki połączeniowe, mogą być zaśnieżone. Rozłączyć oczyścić i złączyć. Sprawdź czy niema przetartego przewodu. Pozdrawiam Miro.Nasz Jak napisałem sprawdzić bezpieczniki, które znajdują się pod maska i nad nogami w kabinie. Kostki w układzie abs, zasilania oraz czujniki. ABS oblicza na...
Osobno jest to i to
Kontrolka nie pali się w przypadku nie działania świateł mijania i drogowych. Jest zapis w instrukcji obsługi.
Bezpiecznik strzelił jakiś.
Wyciągnij zamek z klapy rozbierz go i sprawdź czy nie uszkodził się tam mikro-styk, miałem taki przypadek że jego uszkodzenie powodowało takie dziwne zachowanie.
http://www.castrol.com/castrol/iframe.do...
Masz schemat sterowania silnika, trochę glupio to zrobione bo ze strony nie da się zrzucić zdjęć, więc daje osobno.
link http://www.autogenius.info/pl/fiat-grand...
Lepszym wytłumaczeniem jest, że zmienił się właściciel, co oznacza inne nawyki, inne sposoby traktowania lewarka - jeśli coś u poprzedniego właściciela wytrzymałoby jeszcze rok, u Ciebie mogło rozpaść się po 15 kilometrach... To tylko przykład, bo w przypadku komisu, ciężko mówić o wieloletnich nawykach...
Nie. Bez sensu takie rozwiązanie.
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Oprócz tych blokad nic nie potrzeba więcej. Jeśli wszystko dobrze poustawiasz to problemów nie bedzie.
Witam mam podobny problem gdy jednostka Blue & Me rozładowuje akumulator samochodowy. Czy wymiana chipa komuś pomogła: SM0601? Mobilny Bluetooth nie widzi tej jednostki sterującej.
To może mieć związek z opcją BiPower, czyli fabryczną instalacją CNG...
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Taka zmiana zazwyczaj jest nieopłacalna. Oprócz tego co podałeś zazwyczaj wiązka silnika z kompletnym osprzętem. Najczęściej skrzynie biegów. Mocowanie zespołu napędowego do komory silnikowej.
Nie, prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę elektryczną i brak komunikacji między ECU a BCM. Po podłączeniu do komputera pewnie zgłosi uszkodzenie magistrali CAN.
:arrow: post #7 w tym temacie...
Ty się znakami na pasku nie sugeruj że się nie pokrywają! Tak ma być. Zgodzić się mają znaki kół względem silnika. Ktoś kiedyś gdzieś liczył. Chyba 40coś albo 90coś obrotów by się pokryło, oczywiście zależnie od silnika. Miłego kręcenia. Znaki na pasku są tylko do montażu. Zawory 30/40 +/-5 więc ok. Zresztą większy luz nie jest tak groźny niż za mały...
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
1.0, 1.1, 1.2 i 1.4 ale 8V. są bezkolizyjne.
Cześć, czy udało się rozwiązać problem?. Niestety borykam się z identyczną sytuacją.
a wystarczy w gogle wpisać https://www.google.pl/search?q=body+fiat...
Internauci jeśli możecie pomóżcie, olej w skrzyni jest a skrzynia nadal nie pracuje
Witam wszystkich składam do kupy auto nie do końca wszystko działa jak powinno lecz stwierdziłem że powalczę i go uratuje mam punto giugiaro 1.4 uturbione na przelocie fajnie to jeździ dlatego chcę ratować dodam że kupiłem go w takim stanie. Potrzebuje pomocy z strony elektrycznej nie chodzi wentylator i główny wyświetlacz na zegarach tylko go podświetla,...
https://www.drive2.ru/l/6581434722046485... Dodano po 1 Podesłał mi ziomeczek z forum na FB. Zrobiłem zgodnie z instrukcją i działa. Także polecam.
Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
Manual
Witam, po kilku próbach udało się ustalić, że w momencie przełączania czasy wtrysku gazu są mniejsze niż czasy wtrysku benzyny. Wtrysk paliwa ok 4ms, a gazu ok 3.5ms. Może to jest przyczyna ? Po jakiś 10s, wszystko sie normuje... :-D Dodano po 35 Przez ten moment silnik zostaje "zalewany" przez gaz ? Czy dobrze rozumiem ? :D
Hydrauliczne czy linka tam jest ?
Ale w której pozycji już kręci AAC (Akceleracji) ?
Witam, potrzebował bym schemat instalacji do Fiata grande punto 1.3jtd. Wywala mi błąd P0657 (Zgodność napięcia baterii na końcu/początku przekaźnika głównego). Przekaźnik numer 15 cyka w różnym tempie nawet po wyciągnięciu kluczyka, a na włączonym zapłonie przestaje. Dziwnie cykał również EGR i spadek mocy, myślałem że jest zablokowany, wiec go wyczyściłem...
Czy podczas ładowania prostownikiem miałeś odpięty akumulator, Kontrolki na desce świecą , światła podczas kręcenia przygasają.
A jak szybko nagrzewa ci się silnik ?
nie wymaga przypadkiem aktywowania dodatkowych funkcji w komputerze auta W przypadku Fiata Grande Punto - nie ma takiej konieczności. czy działa "odrazu" po podłączeniu i zaprogramowaniu alaramu Zazwyczaj tak, chociaż na początku produkcji (do 2007r) w G.Punto były montowane różne wersje "modułu nadwozia" i wymagało to drobnych korekt przy montażu...
Witam Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć jak sprawdzić taką cewkę miernikiem? https://obrazki.elektroda.pl/9436451900_... https://obrazki.elektroda.pl/7138636000_...
Ty geniuszu a ty czasem w tym "warsztacie" nie kręciłeś ta kierownicą jak auto było podniesione ? skończ ten temat bo szkoda na to zasobów marnować.
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
Używam taki zestaw od 4 lat we Fiacie Grande Punto zero problemów. Nie jest to do końca zgodne z przepisami. Mam ograniczone drogowe do 30 % mocy. Ani Policja czy diagnosta na SKP się nie czepiał .
Benzyna ;)
Podobny moduł montowałem w Fiacie grande Punto, oraz w Toyocie Awensis ( tu z odwrotnym sterowaniem czyli minusem zamiast plusa )i żaden błąd nie wyskakiwał skontaktuj sie ze sprzedawca, o ile dobrze podłączyłeś.
Tu masz manual jak to zrobić http://fiatpunto.com.pl/post850214.html
mechanika pojazdowa to w podpisie. Ile by wynosiła naprawa takiego czegoś bo chciał bym to oddać do mechanika bo samemu ciężko było by mi to zrobić To w poście. Zdecyduj się. Gwoli ścisłości ,problem nie leży w przełączniku zespolonym.
Bo się odkleił magnes od głośnika
Dziękuję za podpowiedź, sprawdzimy to za 2 tygodnie, jak syn będzie wracał z Warszawy.
Tylko jak i czym? Programatorem
Masz znaki. Żadnej filozofii w tym nie ma.
Witam. Widziałem, że już pytałeś w tym temacie, lecz ten rysunek, który dostałeś, faktycznie może być pomocny dla kogoś kto zna ten temat praktycznie na pamięć. Gdyby pisać (mówić) tylko o blokadach (gdzie i jak stosować), to wyszedłby z tego tylko chaos - dlatego: W zał. dokładna instrukcja wymiany (ustawienia) rozrządu w Fiacie Grande Punto 1.4 8V...
Witam. Mam w Fiacie Grande Punto radio Pioneer MVH-S320BT 1-DIN 4×50watt 4-8ohm. Czytam na forach o popularnych głośnikach jak jbl czy pioneer ale nie przekonuje mnie to że jest dużo opinii negatywnych na ich temat oglądając zestaw do 1000 zł. Czytałem o głosnikach audison apk 165 i 130 i mają dobre opinie ale niestety one maja impedancje 2 ohm. Jakie...
Typowe uszkodzenie stacyjki.
Cześć, mam fiata grande punto z 2007 r. od pewnego czasu mam problem z odpaleniem, ale sytuacja jest o tyle dziwna, że nie zawsze przez tydzień pali normalnie później mam problem z odpaleniem, a później dnia wszystko znowu wraca do normy. Ostatnio auto było u mechaniki i został zregenerowany jako rozrusznik, więc prawdopodobnie nie wina rozrusznika....
Wybaczcie że tak późno. Problem rozwiązany. Przekaźnik w skrzynce przy silniku był winowajcą. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Poradziłeś sobie z tym problemem ? Ja mam dokładnie to samo. Masy już posprawdzane.. i nadal nie łączy się z ECU
Podchodzisz do samochodu i ; 1. Mierzysz grubość lakieru jeżeli masz miernik. 2. Sprawdzasz czy wszystkie szyby są z tego samego rocznika i czy są oryginalne. 3. Przyglądasz się wszystkim śrubą na błotnikach, masce, klapie ,zawiasach drzwi, czy niebyły odkręcane jak tak to po co? 4. Cofasz mate w bagażniku sprawdzasz czy niema śladów naciągania tyły,z...
punto grande punto grande wiązka grande punto przepustnica
epson ecotank papier z18xe wymiana silnika honda civic termostat
iveco daily 35s11 iveco daily 35s11
Mercedes W124 OM603 nie odpala - przyczyny Deutz-Fahr 60.0 S Agrohem - WOM nie zatrzymuje się