Ja bym radził wysłać komputer do reklamacji. Regeneracja ich udaje się 50/50.
Z tego, co wiem w palio z kompem (magneti marelli) nic nie zrobisz za bardzo domowym sposobem. Sprawdź wszystkie masy (to powinno być to) a jeśli grzebałeś przy bezpiecznikach to sprawdź zamknięcie (taki zatrzask) pod bezpiecznikami od złączek.
To może mieć związek z opcją BiPower, czyli fabryczną instalacją CNG...
Jakie jest oznaczenie komputera w Twoim aucie a jakie w aucie znajomego? Bo pierwsze słyszę o Pandzie (169) 1.1 SPI... były 1.1 i 1.2, obydwa MPI, jeden taki jak w Seicento CF3, a drugi jak w Punto II. W 1.1 były dwa różne ECU - hybrydowy IAW-59F/IAW-5AF i tradycyjny IAW-4AF. No chyba, że mówimy o starej Pandzie, to tam był 1.1 SPI ze sterownikiem IAW-6F/16F.
Sprawdż luzy zaworowe,jeżeli możesz wypisz jakie były.
tylko że kable od oświetlenia też są w głównej wiązce i za bardzo nie ma ich jak od niej oddzielić . To przełożyć całą kompletną wiązkę a jeżeli dojdzie jakieś jakieś nowe "oprzyrządowanie" (np.licznik o którym pisałeś) to dopłożyć dodatkowe kable. Ja do swojej 900-setki dokładałem cały centralny zamek, obrotomierz, elektryczne sterowanie położeniem...
W takim staruszku to nawet kompresja może być. Przydał by się komputer i przegląd live data (EGR, MAF ,ciśnienie w dolocie itp)
fiat ecu scan lub multiecuscan + kabelek diagnostyczny + komputer a skąd masz pewność że po wymianie oleju kontrolka powinna zgasnąć ?
Ehhh, to ładnie ktoś Ci wcisnął ten samochód, ale to nic..... Może sie okazać, że pojeździ lata jak go doprowadzisz "do ładu" po poprzednim niedbaluchu. Powiedz skąd wziąłeś nowy alternator ? I czy wszystko dobrze zamontowałeś mechanicznie ? Jest odpowiedni naciąg na pasku ? Nic się nie ślizga ? Jeśli wiesz co to złącze OBD2 to podejrzewam, że masz...
W różnych samochodach jest różne "oczujnikowanie". Czujniki mierzą parametry, ich interpretacja należy do diagnosty. Błędy wskazują na usterki czujników - typu przerwa w obwodzie lub zwarcie. Spalanie stukowe potrafią wykryć o ile są od tego czujniki, a nie w każdym samochodzie są, no i są to czujniki akustyczne, więc wykrywają po prostu stukanie, komputer...
reset komputera fiata doblo
Podpowie ktoś. Jak się świeci "marchewa" to jedziemy w pierwszej kolejności na komputer .....
Tyle różnych błędów, a jeden element wspólny - komputer silnika. Jemu bym się przyjrzał.
Nie ma co bić piany jak to auto nawet nie zostało pod komputer podłączone, 90% tego typu problemów to wina sterownika i starego oprogramowania które nie pokazuje prawidłowej temperatury powietrza zasysanego, 10 minut roboty z wyjęciem sprzętu.
A skąd pomysł, że w tym aucie body komputer ma funkcję kontroli żarówek? Może licznik być "uniwersalny" dla różnych wersji, a body nie i funkcja nie będzie działała.
Podaj co masz za składowe tej instalacji bo tak stara instalacja to jak już wspomniano trzeba części wymieniać. Oczywiście najpierw trzeba się podłączyć pod komputer gazowy i sprawdzić co mu dolega.
Jak klin ścięło na dolnym kole, a zapewne tak się stało to komputer nie musi od razu wywali błędu bo ma tolerancje.
Tylko wymiana czujnika kąta skrętu ostatnio to robiłem MUSI być orginalny czujnik na Allegro za 305PLN, od sprzedawcy z największą sprzedażą tego czujnika.W tym przypadku po kasowaniu błędu przez komputer diagnostyczny układ działał jeszcze 2-3dni. Wyjęcie bezpiecznika resetuje pamięć wewętrzną sterownika EPS i niejako przywraca go do fabrycznych nastaw...
Ja spróbowałbym jeszcze podłączyć go pod komputer i sprawdzić czy jakieś błędy pokaże.
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
Witaj W dobrą stronę idziesz. To nie są wcale regulatory napięcia tylko drivery cewek. Nie robiłem jeszcze tego w superkropku ale w pandach nagminnie właśnie one padają. Musisz ustalić który driver odpowiada za tą konkretną cewkę. Albo po schemacie dojdziesz do którego pinu złącza jest podlaczona albo na odpiętym akumulatorze podepnij komputer do auta...
nie silnik mam fiata punto 2 ale komputer lanci Y i we fiacie mam ten czujniczek i nie wiem czy mam go podlaczac czy tez nie To wkońcu silnik masz od punto 1 czy 2 Dodano po 3 Tak jak pisze emeryt2 jeśli faktycznie ten sterownik nie potrzebuje czujnika stukowego to go nie podłączaj. Hmm ale z drugiej strony nie wiadomo jak w takim przypadku będzie pracował...
musze wyczyscic komputer ktory zakupilem z innego fiata stilo Jeżeli wersja "hardwaru" jest taka sama, to pozostaje wgrać odpowiedni nowy wsad "virgin" lub skopiować zawartość swojego starego ECU do nowego sterownika.
Moze to lambda , podjedz na komputer moze duzo sie wyjasnic.
Ja to robię na M.C, stary komputer i kwarc na 8MHz.
Co masz na myśli CL? Chodzi Ci o komputer silnika? Może to być wina czujnika temperatury cieczy? Lub sterownika silnika? MOże być problem ze sterownikiem oczywiście. Tylko nie podałeś jak tester opisuje błędy i w jakich okolicznościach sie pojawiają a to ważne. Czy da sie je skasować np na zapłonie, a pojawiają się po uruchomieniu silnika ,czy dopiero...
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Adaptacji nie było,chwilowo auto jest niedostępne-uszczelka pod głowicą. Zapowietrzał się układ chłodzenia,w jednym z cylindrów świeca miała kolor jakby spalał się płyn chłodniczy... Same problemy :-((( We wtorek samochód powinien być już "na chodzie" -zobaczę ,czy coś się zmieni, chociaż boję się,że raczej nie... Swoja drogą czy 450 PLN to nie trochę...
Witam. Komputer nie widzi problemu, ponieważ może go oszukiwać uszkodzony zresztą modulator wtrysków. Sprawdź probówką, czy na każdym przewodzie sterującym wtryskiwacz, pojawia sie krótki, przerywany sygnał masy i daj znać. Możliwe też, że pompa paliwa nie daje dostatecznego ciśnienia, ale to już komputer by widział.
Wiem dokładnie o co ci chodzi. Po zrestartowaniu ustawień zerujących kontrolka check engine bedzie mrugać.Należy 3 do 4 razy przygazować prawie do odcięcia i puścić noge z gazu. Tak kilka razy. Kontrolka zgaśnie i bedzie wszystko OK. Jest to konieczne aby komputer ustawił wartości szczytowe i początkowe przepustnicy.Ja tak robie w fiatach po adaptacji...
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
Drogi kolego! po pierwsze trzeba wypruć całkowicie alarm lub inne urządzenie blokujące(dodatkowy immobilizer),wrócić do ustawień fabrycznych tzn.połączenia oryginalne zgodne z dokumentacją ,jeśli nie pomoże to komputer i wszystko się wyjaśni.
Sprawdź ciśnienie paliwa , rzeczywiście pompa może już nie domagać . Jak to nie cyknie to daj do kogoś komputer niech ci sprawdzi ( zimne luty ), wyczyści i od nowa program postawi , powinno auto odżyć .
Tak jak pisałem, przyczyn może być wiele, podpinasz komputer patrzysz w dane rzeczywiste i oglądaj co się dzieje, ciśnienie powietrza, paliwa, temperatury itp. Nie mówiąc już o sprawdzeniu szczelności kolektora dolotowego...
a jak odpinałeś kostkę to podpięty był akumulator? jak tak to komputer ci sie zwiesił, odłącz aku i podłącz po paru minutach
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Witam,posiadam Sienie 1,4 i mam taki problem,mianowicie coś w aucie rozwala mi komputer auto jeździ na 2 tygodnie i rozwala mi komputer(sterownik):(nie wiem co może wpływać na to mieszkam w małym mieście i mam z tym problem.Wysłałem komputer do naprawy i gość który go robił powiedział że coś rozwaliło w nim chip.Może spotkaliście sie z podobnym problemem!!
Witam kolegow. W Doblo jak i w innych fiatach jest cos takiego jak FPS czyli czujnik przeciw pozarowy(uderzeniowy).Pod czas kolizji przycisk wyskakuje.A w Doblo jest tak,jak wyskoczy to niema zasilania na komputer sterowania silnika i swieci sie kontrolka silnika jak i immoPrzycisk znajduje sie on z prawej strony pod deska rozdzielcza na slupku.Moim...
najskuteczniejszy sposób na święty spokój to wymiana zespołu napędowego na 900 ja z 10 lat temu zrobiłem tak w swoim Cieniasku po długich bojach i mękach z nieszczęsną 700tka, gdzie przed każdą dalszą trasą wymieniałem profilaktycznie UPG.... kiedyś to był problem ze zdobyciem 900tki bo były strasznie drogie (długo szukałem aż za 500zł trafił mi się...
Jak chcesz to ci wyslę taki co zapniesz i auto odpali .
sonda lambda nie ma nic wspólnego z odpalaniem , bez niej też ma odpalić, ale faktycznie jeśli wcześniej był gaz to między komputer a wtryskiwacze był wpięty emulator wtryskiwaczy,sprawdź jak to teraz jest podłączone ,czy jest wymontowany emulator i podłączone wtryski ,dwa posty wcześniej opisałem jak sprawdzić wtryski czy pracują
Musisz bardziej opisać instalację gazową i nie ma problemu, bo to co opisujesz wygląda na źle zadbaną instalację lpg. Napisz jaki dokładnie masz reduktor, jaką masz centralkę sterującą gazem i komputer od gazu. Czy na wężu od reduktora do miksera masz silnik krokowy czy pokrętło ręczne? Kiedy zapala się check-point?
Ale nasuwa mi się kolejne pytanie , czy ma znaczenie zdejmowane i nakładane klem na akumulator ???????? w jakiej kolejności ? Ma znaczenie, ale TYLKO ze względów bezpieczeństwa. Zawsze pierwszą odłączamy klemę masową i podłączamy ją jako ostatnią. Podejrzewam iż tak długo nie było prądu to komputer musiał się sam zresetować . Komputer w tym aucie nie...
wentylator uruchomił się, jednak na równi z wrzeniem wody (110* na wskaźniku), powinien uruchomić się ciut wcześniej. Masz pewnie na chłodnicy czujnik taki jak ja miałem. Oryginalny był u mnie z obudową koloru turkusowego. W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał...
mam problem z moim stilo 1.6. Mianowicie komputer pokazywał błąd map sensor Jaki dokładnie błąd? Komputer może pokazywać błąd MAP-Sensora nie tylko z powodu jego usterki ale również gdy odczyt z czujnika jest poza zakresem/znacząco różni się od oczekiwanej wartości - ale możliwe, że z jakiegoś powodu ciśnienie w kolektorze rzeczywiście jest nieprawidłowe.
Najlepiej podłącz pod komputer i zobacz jakie temperatury "widzi" sterownik silnika. Rezystancji nie znalazłem, ale przy podłączonej wiązce na IAT (powietrze) powinno być ok 3V w temp. 10*C a na ECT (chłodziwo) 2.2V przy 15*C i 0,4V przy 80*C.
witam Auto jak w temacie, silnik nie odpala. Sprawdzone: rozrząd, cewki, świece, ciśnienie paliwa, komputer widzi jedynie błąd czujnika faz rozrządu - ale to raczej nie powinno mieć wpływu na rozruch (chyba, że się mylę...), Powinno. Czujnik na prawym kole rozrządu do wymiany.
Zobacz tutaj masz schemat instalacji gazowej: http://obrazki.elektroda.pl/5030585500_1... Dwa żółte przewody rozłączają pracę wtrysku przy pracy LPG. I teraz albo poszukaj w którym miejscu ktoś przeciął przewód od wtrysku benzynowego i puścił przez te żółte przewody przez centralkę gazu, albo odepnij wtyczkę od tego bingo-m, zlokalizuj...
Jeśli masz możliwość do podpięcia pod komputer po rozgrzaniu sprawdź jak zachowuje się sonda lambda, czy pracuje w pętli zamkniętej ze sterownikiem silnika, jaki jest jej współczynnik, jak często zmienia się stan z ubogiej na bogatą i odwrotnie. Jeśli pod względem elektroniki będzie ok to zobacz jak wygląda ciśnienie paliwa na wtrysku (około 1 bara)....
komputer komputer spalania komputer komputer spala stabilność komputer komputer
przerwać obwód wtryskiwacz samsung pralka buczy diody prostownicze kierunki
niskie ciśnienie oleju marpol prostownik
Xerox WorkCentre 6605 – naprzemiennie blade i mocne kolory zdjęć, pełne tonery, kalibracja Emulator paliwa BMW, Stag PS-02 – dioda LED świeci po adaptacji, ciągłe światło, usterka komunikacji