Mesio wycofuje się z elektryków? Dziwne... :):):) https://pch24.pl/mercedes-wycofuje-sie-z... Dlaczego tak się dzieje? Przyczyna jest prosta. Zdaniem producentów samochodów, nie są w stanie wyprodukować samochodu elektrycznego, który byłby tańszy...
Mam Fiata Punto II z 2004 roku. Akumulator mam praktycznie nowy, a mimo to bywa, że mam problem z odpaleniem auta na silnym mrozie (poniżej -15). Auto ma sporo nabite jak na ten rocznik (220kkm), do tego w gazie od nowości. Problemem nie jest sam zapłon, bo zawsze palę na benzynie. Problemem jest słabe (czasami bardzo słabe) kręcenie rozrusznika. Wiem,...
witam mam 12 letniego fiata uno na 1-punktowym wtrysku, ostatnio odpaliłem go po całej nocy z podwórka przy -20!, ale to koniec zachwytów, po paru kilometrach zaczął sie dusic, zajrzałem pod maske i zobaczyłem ze przez "bagnecik" do sprawdzania poziomu oleju w silniku poprostu wydmuchało prawie cały olej (bagnecik był podniesiony do góry), dojechałem...
Minęło trochę czasu od założenia tego tematu ale właśnie to przerobiłem. Otóż po wskazówkach wyczytanych pojechałem z moim seicento do Fiata. Jestem z Koszalina ale pomyślałem, że w tej dziurze nikt nie będzie wiedział co to jest aktualizacja softu i przy okazji będą w Gdańsku, odwiedziłem 2 serwisy Fiata. Co za patałachy. Wyobraźcie sobie, że jeden...
Witam, dziś odpaliłem swojego Fiata Punto 2004 (benzyna) po ponad miesięcznej przerwie. Stoi pod blokiem na mrozie. Po odpaleniu odczekalem jakieś 10s przed jazdą. Niestety silnik pracował głośno i strasznie trzęsło samochodem. Po 15 minutach jazdy zmniejszyło się, a po przerwie i ponownym odpaleniu było już ok. Jaka mogła być tego przyczyną? Czy olej...
W odpowiedzi na pytanie (at)kuba_new: Układ cały czas działa bez najmniejszych problemów. Ma za sobą bardzo wilgotne dni jak również dość mroźne. Absolutnie nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w działaniu układu. Być może dlatego dobrze się trzyma, bo układ nie jest pod maską samochodu tylko w kabinie zaraz przy kierownicy (oczywiście od wewnętrznej...
Wcześniej jeździłem samochodami VW i tam wszytko wydaje się być toporne ale trwałe. W Polo miałem połamane kratki, w Skodzie też mam połamane kratki... Co do trudności z tylnymi klamkami - też potwierdzam, że od zewnątrz drzwi otwierają się ciężkawo, choć od wewnątrz otwierają się idealnie. Nie wiem, czy to wina naciągniętej linki czy kolejne wady...
Witam. Posiadam Fiata bravo 2000r 1.6 16v. Mam następujacy problem... W środę po pracy około 22.00 było -10 stopni, zaszłem do samochodu żeby spr. czy odpala, bo miałem problemy z aku, no i odpalil za pierwszym razem, pochodził 5 min. po czym zgasiłem i poszedłem do domu. Rano chciałem jechać w jedno miejsce a tu lipa, rozrusznik kręci ale nie chce...
Jakoś nie widzę siebie jak za każdym razem wykonującej ryrułału odpalania (z tego co oglądałam na yt, nacisnąć tu, przekręcić tam, pompnąć 7 razy pompką.....) i odpalającej to tym sznurkiem, jak z kosiarką mam problem.... A kolega co proponuje autorce? Lutowanie przetwornic ze starych UPS-ów. Litości. A mógłby kolega podać w jaki sposób wyliczył te...
Witam! Mam kilka pytań głównie do Kol. Zbyszka ale również innych obeznanych z tematem... - czy pozostawianie skrzyni biegów w samochodach przednio-napędowych to tylko zabieg praktyczny (pozostaje dobra baza do zamocowania silnika elektr. i mechanizm przeniesienia napędu) czy też również pozostawia się ją z konieczności skorzystania z biegów - ale wtedy...
Właśnie mój sąsiad uszkodził taki silnik w polonezie odpalając go na silnym mrozie tylko na samym gazie, w dodatku źle wyregulowanym . Wywaliło denko tłoka tak , że można było sprawdzić stan oleju w misce przez otwór świecy .
Wykręć tą dyszę, zapewne znajdziesz strzępki uszczelniacza(oringu). Następnie odpal silnik i wduś pedał gazu do oporu, aby istniejącym otworem wydmuchało potencjalny syf. Po tej operacji weź przedmuchaj dyszę i wymień oring. Następnie zakręć wszystko jak było i wyreguluj gaźnik. Czyli na chodzącym silniku, dość ciepłym, śrubę regulacji składu mieszanki...
A dziękuję za poświęcony czas. Otóż przeglądając otchłań internetu znalazłem trochę informacji na temat - jako, że nie tylko Ja się interesuję tematem. Pierwszy materiał promocyjny samego producenta superkondensatorów: https://www.youtube.com/watch?v=JAT_8H23... Drugi człowieka, który stworzył coś zbliżonego do mojego pomysłu i kilka miesięcy eksperymentował...
Witam. Więc tak: Zasilanie układu wziąłem z miejsca w którym przewód oporowy łączy się ze zwykłym przewodem zasilającym. Co do tego nieszczęsnego przewodu oporowego, to ja go też zostawiłem [pisałem o tym wcześniej], ale podobno bez niego nic się nie stanie, a nawet będzie lepiej. Cewka dostanie ok. 30W więcej, ale czy to jej nie uszkodzi? Mi zależało...
Witam Nie znam się zbytnio na samochodach więc liczę na każdą pomoc.Od dwóch lat posiadam Fiata Sienę z instalacją gazową.Auto chodziło bez zarzutu aż do teraz,jedynie drobne naprawy w nim robiłem.Ale pierwszy raz mi się zdarzył ten problem,nawet przy większym mrozie nie było żadnych problemów z odpaleniem więc opiszę mój problem. Nie odpalałem auta...
siema! JA z koleji mam taki o to problem.Kiedy wrzucam jedynke (z miejsca) czasami wskoczy mi drugi bieg:// nie wie czemu tak sie dzieje..Z jazdy jedynke łapie a z miejsca nei zawsze.Stawiam na olej w silniku(w skrzyni) ale nie wiem czy dobrze typuje. Druga sprawa to v-max!65 to juz silnik ryczy!cylinder 60 (polski pewnie) ,gaznik oryginał.Swieca champion...
Witam, tak jak w temacie mam problem z odpalaniem na zimnym silniku fiata 126p. mianowicie problem wygląda tak: nie pomaga nawet wykręcanie akumulatora na noc, wkładam akumulator i przekręci ze dwa razy i kicha poczekam chwile przekręcę kluczyk i znowu ze dwa razy przekręci i nic później nawet nie ruszy. Próbowałem nawet na kablach go odpalić ale też...
Witam. Posiadam Fiata Punto 1.2 8V 2000 rok. Na początku stycznia wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Objawy były takie, że puchły węże gumowe i wywalało płyn chłodniczy spod korka zbiorniczka wyrównawczego. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych,...
Punto wywinęło mi psikusa i zamarzł na amen mechanizm zmiany biegów. Auto zostawione na 3 biegu lub luzie - da się przełączać 3 bieg, luz i 4 bieg - dźwignia chodzi lekko przód-tył, za to na boki nie można jej ruszyć nawet na siłę. Po kilku-kilkunastu minutach pracy silnika puszcza. Jednak z tego co patrzyłem pod maską to nie zamarza linka/cięgno, bo...
Witam Podłączę się do tematu jako że również posiadam Fiata Uno 1.4 i.E.S. z instalacją gazową, w której pracuje parownik Tomasetto 100HP. Otóż mniej więcej od kiedy zaczęły się "zimne dni" zauważyłem problem z przechodzeniem z benzyny na gaz. Dzieje się tak gdy samochód postoi na dworze w zimnie przez co najmniej 8h (gdy np. jestem w pracy), potem...
Pewnie wydech zamarzł.
Odkręć go spuść troche tego syfu z filtra i będzie ok czy ma wpływ na palenie woda filtrze +mróz i masz odpowiedz
pierwszy bul to mogą być zepsute świece żarowe które nie grzeją od ich sprawdzenia bym zaczynał najlepiej na oporność standardowym miernikiem,parametry można zjajść na necie.jeśli świece są ok to morze być też przekaznik tych świec czarna plastikowa kostka wielkości mniej więcej paczki papierosów
To nawet mogą się kończyć szczotki i zależnie od tego jak zatrzyma się wirnik po poprzedniem odpalaniu, stykają lub nie - bo komutator nigdy nie jest idealnie równy! Rozrusznik to polecam oddać komuś do naprawy, natomiast takie drobiazgi jak wymiana filtra, świec, kabli czy nawet przedmuchanie dyszy wolnych obrotów w gaźniku - Kolega zrobi sam spokojnie!...
Czyli już wie pan w czym problem.. Akumulator pada przez niska temperature,.. niech pan go naładuje prostownikieim i okręci bardzo dobrze jakimś materałem izolującym, steropian, jakieś płutno ociepleniowe, wata, wszystko sie nada byle by okrecić dobrze i jak najgrubiej.. lekkie mrozy powinien wytrzymać a jeśli bedą większe musi pan poprostu na noc aku...
no tak własnie sam myślałem ze woda dostaje się do pancerzy moze wiesz jak zlikwodowac ten problem bo pancerze są bardzo szcelne i nie idzie tam wpuscic smaru ani niczego innego
Pominąć przewód oporowy który obniża napięcie na cewce ... Ja robiłem to tak: kawałek przewodu z dwoma krokodylkami, zasilanie brałem z przewodu na alternatorze i na krótko do cewki. Mróz nie mróz, "Mały" zawsze odpalał... Oczywiście, po odpaleniu należy przewód zdjąć.
W moim samuraju z silnikiem renaulta 1.9D wymieniłem pompę EPIC na boscha. Samochodzik działa super, jedynie pozostał problem z odpalaniem na zimno. Przed zmianą komp sterował dogrzewaniem świec żarowych po odpaleniu- u mnie teraz tego nie ma, a świecami steruje przekaźnik z czasówką. Samochód odpala z półobrotu, ale potem na zimno zadymi i spada z...
Jakie powinno być w moim silniku Ok. 3,5bar. czy po odłączeniu manometru po pomiarze nie trzeba odpowietrzyć układu ? Nie. I jeszcze jedno, dlaczego ten problem pojawia się przy silnym mrozie ? Ja nie twierdzę, że to na pewno to. Ale od tego bym zaczął.
Czy usterka wystąpiła jak były mrozy?
termostat na bank, taki dieselek powinien mieć 90 stopni po przejechaniu max 7 km nawet w te mrozy.
możesz...
to auto juz zaczyna mnie wk.....................
Może ci pękł od mrozu przewód powrotu paliwa .
przewody są 100% ok, dziś nowe rano zakładałem, nie rozbierałem jeszcze palca, nie wiem czy to może centralka od mrozu głupieje... cz może jeszcze gdzieś dalej jest przyczyna??
wyreguluj na nowo zawory bo jak kręcił przed mrozami to tylko zawory mogły się zastać przez te mrozy nic więcej
Tak, a teraz uruchom 2,5 kW ogrzewania elektrycznego. Bez obiegu wody. No przecież piszę, że te grzałki nie są na wodzie a na powietrzu. A 1kW to tak aby aby wystarcza na mrozie.
A ciekawe, że najpierw trzeba zagrzać na benzynie? A co powiecie na to, że w moim UNO 1.0 nie trzeba zagrzewać silnika - normalnie odpala na gazie przy 15 stopniowym mrozie!
Uważam że u cieniasków to normalny objaw, że przy tak wysokim mrozie przez chwile "parkocze" jak traktor.Nie jest to najwyższa technologia więc myśle że nie musisz się martwić.Choć rozumiem twoje zaniepokojenie i brak zaufania do twojego pupila hihi. Pozdro PUFAN!!!
wystarczy że akumulator postał te prawie 2 miesiące rozładowany, na mrozie, i już jest śmietnik
To przysługa dla kumpla, ja mam starą polóweczkę :D , Wielkie dzięki za rady, na pewno koleś skorzysta. Trzymajcie się ciepło, bo u mnie lekki mróz :wink:
tak, już widziałem takie wynalazki przytykanie wlotu powietrza), przy okazji silnik pali i 25 litrów gazu Nie zauważyłem by palił więcej gazu natomiast zapala bez problemu przez cały rok-no chyba że są już wieksze mrozy.
Posiadam i temperatury się mniejwięcej pokrywają z realnymi. Z wodą nie sprawdzę już dzisiaj bo mróz nie chce puścić.
Pewnie ładowany był prądem o dużym amperażu i pokrzywiło cele w aku. Być może są zwarcia. Ja zawsze ładuję jak najmniejszym napięciem, ostatnio przerobiłem zasilacz od drukarki, miał 1A i 15V napięcia, tylko zdjąłem obudowę bo aku stawia duży opór i grzeje się zasilacz. Ale ładowanie jest ok. Należy sprawdzić na innym akumulatorze, jeśli odpala bez...
A może to tez być przyczyną ze za wczesnie mu wylaczam ssanie? hmmm
Zmierzył ktoś kompresję? Jaki auto ma przebieg?
Sprawa się wyjaśniła. Padnięty przekaźnik, który jest wspólny dla : pompy paliwa NC, zaworó EGR oraz zaworu ciśnienia turbiny. Dodatkowo na płycie BSM były zimne luty, co skutkowało tym, że przy lekkim mrozie, płyta się odkształcała i...
Np uwalony czujnik temperatury powoduje ciagłe grzanie świec bo wtedy do niego wyglada to jak mróz minus 30 stopni jak dobrze pamiętam , tam jest kilka czujników temperatury a ten co odpowiada za grzanie świec jest podwójny tzn czteropinowy .
Zapłon jest ustawiony według lampy, i tak strzela w tłumik strasznie, ale czemu nie ma siły rozrusznik kręcić? Szlifowałem lakier do żywej blachy, tam gdzie plecionka przychodzi, dalej to samo. Dodano po 6 Dodam jeszcze że maluch od momentu gdy mi się rozrusznik zepsuł do wstawienia nowego stał miesiąc na mrozie.
Używałem tego wehikułu 27 lat, czasy były różne a akumulatory wkładało się takie, jakie akurat były w GS-ie (kto pamięta, co to było?), więc troszkę mam praktyki. Zakładając, że ten Fiacik jest już z alternatorem a nie jeszcze z prądnicą, to: Żółwik - nie zwracaj uwagi na żarty. Śmiało możesz wstawić ten akumulator, który masz tylko go przedtem naładuj...
gaśnie mrozie zasilania mrozie działa mrozie
schemat instalacja peugeot aparat canon lampa centrala telefoniczny analogowy
magazyn energii zmywarka buczy wyłączona
Wymiana czujnika skroplin wody w Mercedes Atego Euro 6 Waga młota Bosch UBH 12/50 - szczegóły techniczne