To nie jest takie proste jak Ci się wydaje... Wszystkie przewody są w jednym kolorze. Musisz przewód po przewodzie odnaleźć miejsce wpięcia do instalacji samochodu i wszystko przywrócić do stanu fabrycznego.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Gęsty olej?
W maluchu to się kiedyś wycinało wizjer w podłodze i można było obspawać szpilkę, lub wspawać nową. Chyba nic się nie zmieniło http://seicento.com.pl/topics5/urwana-na...
Wszystko można dopasować,tylko czy jest sens? Sporo roboty i mechanicznej i ze strony elektrycznej.
widziałem przytarte silniki Fire z przebiegiem 100tyś, ale przytarte na tłokach, potem to poprawili dodając natrysk na tłoki/cylindry od spodu, tak czy siak, to by nie powodowało spadku ciśnienia oleju pytanie które to jest jego 100tyś... olej po 1.5 roku tak czy inaczej należało by wymienić, no i filtr oczywiście, można rozkroić stary filtr i zobaczyć...
Na cewkach i wtrysku przewód zielony z czarnym paskiem jest u mnie stałą masą, wzięty ze śrubki przy termostacie, tego nie ruszałem podczas przenoszenia silnika, mam 4 bezpieczniki za akumulatorem, wszystkie sprawne i zasilanie do ECU dochodzi na 35, na 34 mam stałą masę z tej samej śrubki co do cewek i wtrysku. Jak pisałem, powinien być plus na przewodzie...
Na skrzyni masz taką gumową osłonkę. Może ją być słabo widać bo zarosła brudem. Znajduje się "pod cewkami" - oczywiście na skrzyni, sporo niżej. Ma kształt prostokątny. Aby dojrzeć nacięcie musisz się trochę pogimnastykować - jest na kole zamachowym. https://obrazki.elektroda.pl/2554190500_... Zdjęcie do góry nogami :D
Zawór w silniku
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Ogólnie przez ten seger przegub jest problematyczny do zdjęcia. Jak przegub idzie do kibla to najlepiej przetnij go na pół. A jak nie idzie to i tak go przetnij bo się namęczysz, rozwalisz tak czy siak przegub od uderzania, a nowy kosztuje grosze. Dzięki . Czy trzeba dużo siły użyć po odgięciu segera. Młotkiem uderzać czy wtedy wystarczy ściągnąć Trzeba...
To na schemacie to włącznik świateł. Zasilanie brane z pozycji włączonych mijania/drogowe.
Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
http://obrazki.elektroda.pl/4878605700_1... Zabezpieczenie jest z przodu i wybijasz ośkę razem z zębatką.P
zaznaczone na czerwono http://obrazki.elektroda.net/44_12546422...
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
To nie jest filtr tylko zawór zwrotny,dlaczego chcesz go wymieniać ?
Wielu "mechaników" montując przy Seicento szczęki "zapomina" aby przesunąć przed montażem samoregulatory szczęk (czerwona strzałka) i montuje bęben, można powiedzieć, "na chama" go wciskając, wbijająć lub używając innych "brutalnych" metod, "bo bęben nie chce wejść na szczęki, pewno są niewymiarowe, ale to się dotrze". A wystarczy przed montażem szczęk...
http://obrazki.elektroda.pl/8465506700_1... Teraz szukaj gdzie ginie prąd, od stacyjki do bezp F22, czy dalej za nim
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Przełącznik świateł https://obrazki.elektroda.pl/1323377500_... Kierunkowskazy https://obrazki.elektroda.pl/4116192700_... https://obrazki.elektroda.pl/4409228500_...
Elektrozawór przy butli jak sama nazwa wskazuje znajduje się przy samej butli a ta w zależności od montażu w bagażniku bądź w miejscu koła zapasowego. Parownik znajduje się pod maską przy silniku, to ten element z którego wychodzi wąż do listwy wtryskowej/mieszalnika.
Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Chcesz schemat tego ustroistwa?
malowanie jej od wierzchu i tak niczego nie zmieni, belka przegniwa w środku tej rury, więc pojedź na karczera i sobie porządnie wymyj ją w środku (jest dostęp między kołem a nadkolem, wymyj z obu stron, tam ma być na przelot czysto z jednej do drugiej strony auta) potem weź szczotkę drucianą przyklej rączką do jakiejś rury i wyszoruj to w środku ile...
Fiat Seicento - schematy.
Czy Waszym zdaniem 44 Ah/400 A jest wystarczające do 1.1 SC Tak jest wystarczający.
Dobrze jest mieć kanał, ale jak mocno dźwigniesz przód do góry to problemu nie ma. Śruby idą łatwo bo siedzą w plastiku. Poszukaj porządnej nasadki 7 mm. W pół godzinki na luzie to zrobisz.
w fiatach to bardzo częste zjawisko>) po pierwsze drugie trzecie-jeżdzić jeżdzić jeżdzić to właśnie sucha głowica tak klekota:)
Bez immo nie odpali. Kup ecu czyste na all... koszt ok.120zl. I juz bez puszki immo powinien ruszyć.
Wymień bezpiecznik, który to? Znajdziesz jak poszukasz :) 15 Amper 15 pozycja.
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Witam! Kilka razy wymieniałem baterię w moim pilocie(co prawda to Peugeot) i nigdy pilot się nie rozprogramował.Sprawdź czy bateria,którą kupiłeś ma odpowiednie napięcie czy w ogóle jest sprawna i czy włożyłeś ją odpowiednio (zachowanie biegunowości). Jeżeli te warunki zostały spełnione i nikt nie ingerował w układ elektroniczny(np śrubokrętem przy...
A skąd ty weźmiesz 24V w aucie z instalacją 12V?Przetwornicy przecież tam nie ma. Jest 12V, a podczas pracy silnika dochodzi do 14V. Tak jak w całym aucie.
A ja dodam, że wahacze w Seicento i Cinquecento są identyczne :)
Najprościej to zdjąć pętlę ze stacyjki, wsadzić do środka stary klucz, owinąć taśmą izolacyjną i schować w obudowie kolumny kierowniczej
Tyle różnych błędów, a jeden element wspólny - komputer silnika. Jemu bym się przyjrzał.
Wymieniałem jakiś czas temu i z tego co pamiętam musi być przystosowana, właśnie z względu na blokadę wstecznego.
To już "stała tymczasówka" :D By tak zrobić, wystarczy przełącznik do styku 30 w kostce, przewód brązowy ( marrone czyli " M "). http://obrazki.elektroda.pl/4572393800_1... I otrzymujemy "postojowe" bez kluczyka lub pozycyjne.
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone.
Sama gałka bakelitowa jest zalewana w formie na lewarek, natomiast gumowy mieszek otaczający gałkę i trzon lewarka jest formowany termicznie po nałożeniu. Żeby go zdjąć bez uszkodzeń musisz się zaopatrzyć w dobrą suszarkę lub opalarkę (z opalarką ostrożnie) podgrzać mieszek na wysokości gałki i od dołu do góry "wylewić" gumowy mieszek. Coś jak ściąganie...
Tak, brak masy na tej żarówce dało taki efekt.
1- Centralka jest "pełnoprawnym" immobiliserem , nie czytnikiem , co oznacza że po weryfikacji czy transponder odczytany = zapisany w pamięci, rozbraja ECU (sterownik silnika) 2- Kod transpondera jest zapisany w pamięci EEPROM 93C46 3- Ten system używa transpondera o stałym kodzie transmitowanym cyklicznie gdy znajdzie się w polu cewki
Masy reflektorów do sprawdzenia.
Wg mnie: auto A miało fabryczne immo Fiat code auto B nie miało tego immo Skutkiem to że po przełożeniu czystego sterownika z auta B do auta A było zezwolenie na uruchomienie silnika ale wczytało kod Fiata Code z auta A i tylko w tym układzie będzie działać. Teraz sterownik który odpalił auto A nie uruchomi auta B bo centralka Fiat Code z którą się...
Kolego już Ci opisuję co jest grane bo nie raz to przerabiałem. Po pierwsze to cieknie z tego oringa pod cewkami na bank!On z czasem robi się twardy i zaczyna przepuszczać olej, tak po 10-15 latach musi być zmieniony. Po drugie , we fiatach z tym silnikiem nie ma opcji zmiany samej uszczelki pod klawiaturą!Fiat tak ma, że ludzie kombinują, wkładają...
Możesz zdjęcia podesłać ?
Lecz chodzi o to czego niema(sądzę że dmuchawy),czy tak?.
Na Twoim miejscu to bym trochę poczytał jest google jest szukajka Szukajka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... ponad 1000 postów a tu 66 postów tylko dla seicento https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... To tylko z forum Elektroda a różnych forów jest tysiące Coś dla Ciebie http://fiat.auto.com.pl/forum/...
Jaki zakres obrotów jest na alternatorze? Od 1000 do 6000. Zależy przy jakich obrotach silnika. Jakie jest napięcie przy sprawnym alternatorze Przy zgaszonym silniku 12...12.6V przy odpalonym 13.5...14.6V
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Nic nie płucz nic nie dolewaj wymień na 10W40.
tak jak napisano: 1) zasilanie stałe +12V 2) sterowanie - (najczęściej dostępne w alarmie jako zasilanie czujek dodatkowych minusem) 3) sterowanie + 4) i 5) znajdujemy przewód zasilający silnik na którym w czasie zamykania jest + , przecinamy i łączymy 5 do silnika i 4 w stronę przełącznika 6) i 7) TU PRAWDOPODOBNIE JEST BŁĄD NA SCHEMACIE: 4 na schemacie...
A mnie się wydaję że tłoki się wywracają w cylindrach.Częsta usterka tych slników to zużycie tłoka w miejscu równolegle do sworznia jak i luz korba sworzeń tłok.Ciekawy jestem jak wyglądały tłoki i tuleje.
Kolego to jest zlączka Wago do przewodów z drutu a nie do linki. nie nadaje się do takiej instalacji.
2. Zeznania mi sie kojarzą z brakiem połączenia zespołu tylnej szyby z masą (plus być może to samo w innych miejscach) Popularne w starych samochodach, a zwłaszcza jak były klepane u kowala. Wymieniał tylną szybę, bo lubi wymieniać ?
Naładować aku, jak nie pomoże albo naprawić albo "wyciąć" immo. Ikonka oznacza że immobiliser nie pozwala odpalić ale jeżeli aku pada wypluwa tą samą ikonkę.
Poza serwisem Fiata (czyli nie za darmo) nie ma takiej możliwości, musi nim się zająć ktoś kto się na tym zna. SławeK
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
Witam! Stopka korby to: 1waza 20Nm 2waza 41Nm
Koledze chodzi o te węże które idą do nagrzewnic.
W załączniku Masz zdjęcie mojego adaptera.
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Najprościej wstawić oryginał. Jakoś zawsze udaje mi się go bez trudu kupić czy to w sklepie czy na giełdzie. Będzie pasowł każdy, ale napewno trzeba trochę kowalstwa zeby go zamocować. Tu powinien być jeśli kłopot z nabyciem w Twojej okolicy: http://tomelektron.republika.pl/firma.ht...
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Zrób wykres prędkości kół w chwili zadziałania abs.
Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
Niestety Seicento jest kompletnie nie do wyklepania(dachowanie), więc chciałem usłyszeć opinie na temat takiej przekładki Wiesz że sej jest nie do "wyklepania" ale nie wiesz że z taką przekładką będzie 10 x tyle pracy i będziesz miał auto w "porywach" warte max. 500-1000 zł. I co masz warsztat z wyposażeniem pod ręką i kupę roboczogodzin za darmo?...
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
http://obrazki.elektroda.pl/1449153200_1... W załaczniku masz dane. Ja swojego Sejka ustawiałem zawsze na 0 i było ok. Tolerancję masz -1 - +1 tak więc może być trochę rozbieżny i trochę zbieżny - zależy co kto lubi. W Seju można ustawić bez problemu samemu na pręt gwintowany a potem ew. poprawić odrobinę doświadczalnie. Jeżeli zmieniałeś...
No przy valtekach nie jest to nic dziwnego.
Moim zdaniem to masz problem właśnie z pompą paliwa, być może już przytarta i nie daje ciśniena jak należy. Druga sprawa przewód do Map sensora czy jest szczelny i czy odpowiednio podpięty do przepustnicy (czasami można podmienić miejsce podpięcia z przewodem z odmy), ale stawiam na pompę.
Instalacja LPG przy wyborze chłodnicy raczej nie ma znaczenia. Ja bym od siebie polecił Valeo, wielokrotnie miałem do czynienia z tymi chłodnicami i nie mam zastrzeżeń. Możesz kupić i używkę, ale trzeba się upewnić czy nie jest dziurawa, zapchana bądź skorodowana.
W silniku 1100 nie ma hydrauliki tylko podkładki regulacyjne i nie daj się naciągnąć na jakieś wymiany zaworów itp.
Poszukaj bezpieczników
Ma być 3.5 bar.
Albo przekręcenie go ze starej głowicy :p
Patrz na to aby pasmo było jak najszersze, chociaż i tak nie słyszymy wszystkich częstotliwości.
Miałem identyczny problem ze swoim Seiczakiem,też podejrzewałem rozrusznik,ale że akumulator nie był już najświeższej daty,kupiłem nowy.I problem ustąpił jak ręką odjął.Włóż inny,100% sprawny aku,zawsze to prościej niż demontaż rozrusznika,zobaczysz co będzie się działo.Pozdrawiam.
Sprawdź masy w lampie.
Fiat Auto Cmpact To jest eper A programy to "Fiat Seicento - Workshop Manual" lub "eLearn" lub "DTE Manuale Tecnico"
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
wizyta w myjni automatycznej rozwieje twe wątpliwości :) oczywiście musisz pozostać w środku autka :) lub działka i kawałek szlaucha z bieżącą wodą
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Witam. Jeśli jest to rok 1998 to jest immo na stałym kodzie. W twoim oryginalnym kluczyku jest szklana fiolka bo to jest rodzaj transpondera Megamos. Te kostki które kupiłeś razem z nowymi kluczami są to transpondery T5. Można je bez problemu zakodować czyli odczytać kod z oryginalnego klucza i zapisać na transpondery T5 za pomocą specjalnego urządzenia....
Swiece, o ktorych piszesz Bosch dedykuje Fiatom od 1,4 do 2,0. Do Seicenta zaleca WR78X lub Super Plus +21. Pozdrawiam
Zobacz bezpiecznik F12 odpowiedzialny za zasilanie cewek przekaźników i F13 (światła)a jeśli nie one to kostka stacyjki i raczej będzie to jeśli i światła mijania nie świecą w ogóle. Z tyłu skrzynki bezpieczników przewodem grubym żółtoniebieskim powinno być przekazywane napięcie plus akumulatora po kluczyku w stacyjce na MAR jeśli nie ma to przerwa...
Albo uciąć szlifierką tą nakrętkę, albo spróbować ją ukręcić (klucz oczkowy + rura), jest zgrzana do wspornika w 3 punktach. Przy montażu nowych amortyzatorów nowa śruba + nakrętka samoblokująca
17B to żółte złącze pod nakładką na słupku A przy lewej stopie kierowcy. Zdejm nakładkę i żółte złącze tam będzie (także białe ale interesuje Ciebie żółte). Przy 9tym pinie złącza będzie przewód białoczerwony. Może tam zaśniedziało? Dalej ten przewód wychodząc za złącza rozwidla się na zapalniczkę. Masz sprawne gniazdko prądowe? Jeśli tak to złącze...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Tak jak goldwinger napisał. Zasilać silnik i ciągnąc szybę ku górze. Albo probuj wysterować silnik bezpośrednio z akumulatora. I skontroluj te napięcia pod obciążeniem, bo bez tego niczego się nie dowiesz...
Tarcza sprzęgła.
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
Lewa strona wchodzi do otworu z okrągłą guma a z prawej jest przykręcona do przedniego pasa blacha z takim samym otworem ... Blacha nie przychodzi z nową chłodnicą.
żarówki fiata seicento schemat fiata seicento alarm fiata seicento
bateria rower programować sharan schemat wiązka wyświetlacz liniowy
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Różnice między tranzystorami BC550B i BC550C Jak zresetować ekspres Miele - instrukcje krok po kroku