Witam,silnika nie musisz wyciągać do wymiany łańcucha,rozrząd prosty taki jak Fiat 126p znaki na kołach mają się pokrywać równolegle do siebie,natomiast z miską nie jestem pewien czy musisz ją zdemontować ponieważ ja ją odkręcałem bo wymieniałem wałek rozrządu+szklanki i już nie pamiętam czy napinacz da się wyjąć bez jej demontażu.Ale masz tu schemat...
Zębów na pewno nie zerwie. A co do wymiany to jak sobie życzysz tylko pamiętaj pompa może paść w najmniej odpowiednim momencie. Chociaż ja u siebie w Mondeo wymieniałem już 3 razy rozrząd i ani razu nie zakładałem nowej pompy.
M8 to zapewne śruby pod kołem wałka rozrządu - głęboko w komorze łańcucha.
Witam, Natrafiłem tylko na jedna stronę gdzie jest napisane że wymiana rozrządu jest co 10 lat lub 200tys. Czy ktoś może potwierdzić? Fiesta 2011r, 1.4 tdci Dzieki
Jak nie jest na pasku rozrządu to nie trzeba.
Jaki jest koszt wymiany paska rozrządu do ford fiesta 87 1.3, 37kW? Z góry dzięki.
Nie klepie? Bo w tych silnikach padaja wałki rozrządu. Jak wytrze Ci się krzywka wydechu to będziesz miał wysoką kompresję - a masz za wysoką. Głowice zrobisz samemu jak masz jakies pojęcie o tym. Ten silnik jest prostszy niż budowa cepa. Nawet nie musisz rozbierać rozrządu - OHV. Uszczelniacze zaworów też pewnie proszą się o wymianę - więc możesz je...
Tak, myślałem o tym, bo w planie również wymiana rolki pośredniej a dostęp ułatwiłoby właśnie odkręcenie mocowania lewej poduszki /tej przy rozrządzie/. A powiedz mi - robiłeś już tak ?
Jechac do innego mechanika niech on da opinie. Jezeli drugi powie to samo to rozbierac ewentualnie regenerowac lub wymienic na nowy. Kiedys mialem podobna sytuacje gdzie wytarla sie jedna krzywka na walku. Bagatelizujac spowodowalem uszkodzenia ktore kosztowaly mnie wymiana calego silnika.
Witam Kupiłem 2 tyg. temu Fieste 1.8 D 1995r z Niemiec. Ma przejechane teraz prawie 81 tys. Wymiana rozrządu powinna być co 60 tys. i niewiem czy był wymieniany. Pytanie czy możliwe by było żeby przejechać ponad 20tys. ponad norme. Byłem u mechanika i powiedział że raczej należałoby wymienić.
A kto ci przyjedzie na wymianę po 60 tyś jak w internecie lub autodacie dowie się ze wymiana co 160tyś?Ja robię jako mechanik więcej niż niejeden na tym forum ma lat i powiem tyle,rzadko kto wymienia u mnie rozrząd dwa razy bo mało kto trzyma auto do drugiej wymiany.Większość klientów to sknery i najlepiej wymieniali by sam pasek więc mogę tylko pozazdrościć...
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy, wskazówek przy naprawie mojej Fiesty. W wyniku pęknięcia izolatora świecy zapłonowej w jednym z cylindrów, odłamek został zmielony i spowodował spadek ciśnienia sprężania do 5 at, gdzie na pozostałych utrzymuje się na poziomie ok. 12 at. Zakładam, że uszkodzeniu uległ zawór wydechowy i ewentualnie jego gniazdo. Zwracam...
Teraz pozostaje tylko ta woda w oleju... jak to oczyścić... na pewno wymiana oleju i filtra ale jak pozbyć się resztek wody w kanalikach i w kompensatorach? przecież nie będe całego silnika rozbierał... co najwyżej dolot i pokrywe zaworów... gdzie dam rade to sprężonym powietrzem.. a reszte?? Boje się żeby mi czegoś nie przytkało...
Jak się okazało wszystkie 8 zaworów do wymiany (15zł za sztukę) do tego głowica do regeneracji + uszczelka + wymiana pasków i rolek+uszczelka pod pokrywę+płyny+filtry+robota mechanika całość zahaczy o ok 1100zł zależnie od stanu świec....ale będę miał silnik z rozrządem i płynami,filtrami od 0km po kapitalce więc jeśli zadbam to MAM NADZIEJE że trochę...
tez nad tym myślałem ale silnik po swapie od razu dostał nowy komplecik rozrządu i wszystko dobrze wg. instrukcji ustawiłem (przed wymiana silnik chodził tak samo chociaż rozrząd był trochę przestawiony) ale sprawdzę to jeszcze chociaż logicznie myśląc skoro autko po odpięciu czujników zachowuje się prawie idealnie to chyba można wykluczyć mechaniczne...
Ja mam forda fieste z 1979 i jest na lancuszku rozrzadu (tam jest on na cale zycie silnika) ale ty napewno masz gumowy a co do wymiany to z tego zo pamietam to albo 60 albo 80 tys.km
najgorsza jest regulacja zaworów- trzeba to robić od czasu do czasu. regulacja w suzuki robi się płytkami i to jest problem. w polo jest hydraulika i dlatego odpada regulacja ale... suzuki jest bardziej niezawodne. jak bedizesz dbał o samochód (przeglądy lpg co 10-15 tys- co najmniej wymiana filtrów to max 80zl ) i lał dobry gaz to śmiało bierz suzuki....
Witam, dopiero wczoraj odebrałem samochód z warsztatu dlatego tyle czasu nie pisałem. Z turbiną wszystko ok;) Więc co to było: Okazało się, że niskie ciśnienie oleju było spowodowane tym, że pompa oleju się rozkręciła! i olej uciekał na boki. Pompa(koszt 880zł) została wymieniona na nową, przy okazji został wymieniony rozrząd. Panewki mechanik sprawdzał...
Silnik 1,8 D to niewypał, rzadko zapala zimą, rwie rozrządy i jest słaby - wybór tego motoru to najgorszy z możliwych. Niewypał to jest wtedy gdy juz jest wyeksploatowany. Mam taki silnik w aucie z przebiegiem 240.000km. W zime zapala bez problemu ponizej -20, na trasie przy "stowce" spala 4,3l, nie ma ani jednego grama wycieku, a w dodatku jest zalany...
kolega zadał pytanie wiec wielu odpowiedziało niby MiKev dobrze pisze ale juz widziałem kilka autek które nie dojechały do 120 niby pierwszy rozrzad jest najmocniejszy bo robił go fabryka natomiast rok temu robiłem paska 97tys miał i pekł 1własciciel i awaria ciezko doradzic robiłem w listopadzie vektre miała 52tys i też padł fakt 9lat ja osobiscie...
Witam. Odświeżę trochę temat ale podzielę się moimi osiągnięciami w walce z moją Fiestą MK7 FL z 2014 roku 1,25 ZeTec 80 Kucyków. Auto bez LPG. Problemy z autem zaczęły się już przy przebiegu 120 tys. (jeżdżone tylko w trasie). Oczywiście podczas jazdy często w trasie zapalała mi się kontrolka check i po podłączeniu pod kompa wychodził błąd zbyt mała...
musze zobaczyc u kolegi gdzie jest termostat . Jak zobacze to dam znać chyba ze masz fotki . a dane mozesz przeczytać np w empiku albo zapytać chłopaków z klubu escorta maj strone w necie . Bym ci pomógł odrazu ale mam fieste i niestety inny silniki . ale z tamtym tez troche wojowałem . powiem ci tylko tyle ze maja fabryczna wade na 3 cylindrze scieraja...
jestem mechanikiem i głównie tłukę auta 10letnie i więcej w ciągu 3 ostatnich lat miałem Seat Ibiza 97rok,silnik 1l. i to auto jak na te pojemność naprawdę śmigało jak kupiłem miała 90 tyś km, jak ją sprzedawałem miała 120tyś po 8 miesiącach, w tym czasie tylko olej filtry wymieniłem zaraz jak ją kupiłem , rozrząd miała zrobiony, nic nie stukało nic...
Miałem dwa fiaty - starą Mareę i nowe Punto z salonu. Bardzo awaryjne auta, nie polecam. Marei nie wypominam, bo stare, sterane auto, moje pierwsze. Ale nowe Punto z salonu - chuchanie, dmuchane, ASO i: - awaria wspomagania przy 35 tys. km, - awaria pompy sprzęgła, do wymiany pompa i sprzęgło - 105 tys. km, - do tego drobiazgi typu zacinające się klamki...
Więc tak. Ford jako tako nie przewidział wcześniejszych kontroli zespołu napędowego rozrządu (w innych modelach bywały tak owe), a pierwszą wymianę określił na 160.000km, lub co 10 lat. Tak więc do tej pory, możesz sobie spokojnie jeździć.
A tak po polsku może? Podajesz na początku błędy, które raczej nic nie maja wspólnego z wałkiem. Później okazuje się, że to właśnie z nim masz problemy i wymieniłeś czujnik tegoż wałka. I teraz ciężko zrozumieć o co chodzi ? - Czy wszystko jest po tych "naprawach" dobrze, czy tylko pozostały Ci te błędy które podajesz ? Pokazało usterkę a mianowicie...
Dziękuję za odpowiedzi. Czyli zostaje szukanie dokładnie takiego samego silnika. Wiecie może jak wygląda "trwałość" tego modelu? Chodzi mi ogólnie jako o model, ponieważ przyczyny zatarcia mojego egzemplarza nikt nie potrafi jednoznacznie wskazać. Słyszałem o łuszczeniu się paska rozrządu co prowadzi do zatykania smoka olejowego i tym samym głodzenie...
rozrząd fiesta fiesta wymiana wymiana rozrząd
audio cambridge elektroda platynowa volvo silnika
zmywarka wirpool zmywarka wirpool
Podłączenie siłownika kabiny w Iveco Eurocargo Jaki grzejnik elektryczny wybrać do pokoju 25m²?