Wymień filtr kabiny,
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Filtry powinny być zamontowane przed dmuchawą zasysającą powietrze, jeżeli w okapie nie było filtrów to dmuchawa się potrafi porządnie zanieczyścić tłuszczem, kurzem i innym brudem fruwającym w powietrzu i niestety często jest potrzebne jej czyszczenie. To samo wiąże się też z kanałem odprowadzającym powietrze.
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
uszkodzony może być optotriak załączający triaka od dmuchawy- moc 3021, zobacz też czy nie przepalił się rezystor w filtrze dmuchawy(jest na skraju płytki przy trafo, pod kondensatorem 200Ω/0,5W).
A gdzie jest ten filtr umiejscowiony?
makkub-to nie opornik to termobezpiecznik.Należy sprawdzić czy lekko obraca się silnik dmuchawy,ewentualnie wymieni filtr kabinowy.Powodzenia.
Opornik dmuchawy tak jak napisal kolega milejow,przepalony bezpiecznik termiczny na opornikach, przyczyną palenia się bezpiecznika jest stary i zabrudzony filtr kabinowy, brak dostatecznej ilości powietrza do nadmuchu.
Zapchany filtr...
Więc to co się sprawdziło to zasyfiały filtr. Po wyjęciu tego filtru dmucha jak szalony. Niestety nadal słychać stukanie w desce rozdzielczej i nawet na postoju dmuchawa raz działa raz nie. Jak uderzę w miejsce gdzie jest filtr to dmuchawa się załącza. Jak wyłączę dmuchawę i znowu chcę włączyć to znów nie działa i dopiero walnięcie w okolice filtru...
Aby sprawdzić czy silnik dmuchawy nie jest zatarty to można do wentylatora się dostać od strony komory silnikowej, tam gdzie się wymienia filtr kabinowy. Po wyjęciu filtru można do środka włożyć rękę i sprawdzić ręką jak się kręci wirnik.
Osłonę podszybia jest przed filtrem kabinowym z szeroką wtyczką.
dokładniej pod filtrem kabinowym, przymocowany jest na 1 śrubkę
Warto przy okazji przejrzeć filtr kabiny i silnik nadmuchu.Opornica się sama z siebie nie spaliła.
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Witam, Mam problem z nawiewem powietrza w Daf xf 105. Dmuchawa chodzi (założyłem nowa) ale dmucha słabo Tzn jakby nie dochodziło do niej powietrze z zewnątrz. Jak zdejmę te pokrywę na zatrzaski/spinki pod którą jest dmuchawa to wtedy działa bardzo dobrze a jak zasłonie to słychać że zwalnia silnik. Ewidentnie dusi się silnik bo nie ma skąd wziąć powietrze...
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego rezystor się spalił. Oprócz tego co opisał maniek1979 częstą przyczyną palenia rezystora (ale najczęściej bezpiecznika termicznego) jest zapchany filtr kabinowy. Powoduje to tłumienie strumienia powietrza i zmniejszenie chłodzenia rezystorów dmuchawy. Brud na filtrze powoduje też gromadzenie wilgoci...
napisałem, że filtr jest nowy
Niestety ale w tym przypadku dostęp do dmuchawy jest dość kiepski, żeby sprawdzić czy obraca się bez oporów. Wystarczy wyjąć filtr kabinowy
(at)maly00 kondesator na zasilaniu CB jak najbliżej druga opcja jak nie pomoże filtr na zasilanie silnika dmuchawy zrób i napisz jak jest
Wywal filtr kabinowy na próbę.
Fajne ale przecież jest filtr przed dmuchawą i nic jej się nie dzieje. Rozważałem zbudowanie cyklonu, jednak byłby on większy niż cały ten wyciąg w obecnej postaci a zależało mi na dość małych gabarytach.
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
W niej pada tranzystor. Przegrzewa się jak ma silnik ciężko na łożyskach albo filtr zapchany.
Może być też zawalony filtr kabinowy.
Masz przerwę na płytce rezystora. Rezystory w formie ścieżek napylone na płytkę aluminiową. Nie próbuj sam tego lutować, a przepaliły się ponieważ filtr płkowy jest brudny i po drugie nie nic wiecznego.
Migający klimatronik błędy oznacza. Odczytaj je może coś powiedzą. Sprawdź zasilanie na moduł dmuchawy i napięcia na silniku, ale pewnie padł moduł sterujący dmuchawą. Jeli tak, sprawdź opory dmuchawy i filtr kabinowy.
Może przed wymianą warto było by znaleźć i usunąć przyczynę, żeby nie okazało się że po włączeniu dmuchawy znajdziesz się w tym samym miejscu tylko uboższy o kilkanaście złotych i kilka godzin roboty ? Tranzystory na ogół nie padają ot tak sobie bez przyczyny. Najczęściej są to wybite łozyska dmuchawy i zabrudzony filtr który blokuje przepływ powietrza.
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
A masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) ? Najczęściej obieg zamknięty/ otwarty jest jak jest klimatyzacja , choć nie jest to regułą. Moja rada sprawdź filtr kabiny jeśli takowy masz? Na zamkniętym obiegu szyby parują jak deszcz pada.
Zobacz czy dmuchawa nie ma oporów przy kręceniu ,zobacz filtr przeciwpyłkowy .
Dmuchawa z filtrem siatkowym rzadkim - kołnierz dopasowany do średnicy napełnianego rękawa.
Właśnie uporałem się z podobnym problemem w seacie ibiza , wentylator po chwili pracy się wyłączał. Czasem po przejechaniu kilku km. zaczynał pracować. Przyczyną był uszkodzony tyrystorowy sterownik silnika dmuchawy znajdujący się w kanale pomiędzy filtrem pyłkowym a dmuchawą. W klimatroniku nie ma tradycyjnej opornicy , podejrzewam że w peugueocie...
Zapchany filtr kabinowy lub ciężko pracująca na panewkach dmuchawa.
Pokaż mi Vectrę B z dmuchawką w środku. Dostęp do dmuchawy jest od strony silnika, demontujesz wycieraczki, plastiki, filtr kabinowy, potem obudowę filtra, jeszcze trochę, szarpiesz za zardzewiałe kable i już go masz na wieszchu :)
Tak, wyliczyłem 1 bar doładowania maksymalnie. Czemu trolowanie? Wolałbym odpowiedź na pytanie. W pierwszej wersji próbuję bez dodatkowej przepustnicy. Tak jak sprawdzałem, opór przepływu powietrza przez dmuchawę i filtr stożkowy jest podobny jak przez klasyczny filtr. Bardziej mnie martwi żywotność "turbiny", ale w fazie obecnej to tylko eksperyment.
Jazda bez nawiewu nie realna, natychmiast zaparowane szyby. Może trzeba wymienić filtr kabinowy? :)
Hej, Dwa z przodu nie. Dwa z tyłu tak - będą ssały czyste powietrze :) Jeśli chcesz zastosować filtr z odkurzacza, to pojawia sie pytanie, czy proponowany przez Ciebie wentylator będzie w stanie "przepchać" powietrze przez ten filtr. Spręż dmuchawy w odkurzaczu jest znaaacznie wyższy niż takiego wentylatora. Chyba najlepszym wyjściem jest zrobiebnie...
Wiesz może gdzie tu znajduje się dmuchawa? Ja podejrzewam że zaraz za filtrem zewnętrznym kabinowym ale niemam pojęcia jak się dostać do dmuchawy (jeśli tam jest)
Tylko że linki dotyczą wentylatora na chlodnicy a nie dmuchawy wnętrza. Dobra rada kup nowy filtr kabiny co często nie jest wymieniony przez kiepski dostęp
Sprawdź ewentualnie wymień filtr kabinowy.
Nic nie można innego, ale przede wszystkim napraw silnik i nasmaruj aby lekko chodził i wymień filtr.
Prawdopodobnie padł rezystor, temu że filtr był zapchany.
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
masz klimę?jeśli tak to sprawdz filtr przeciwpyłkowy albo dmuchawa nie chodzi na wszystkich biegach,napisz jaką ma temperaturę na zegarach:idea:
Jak często zmieniasz filtr kabinowy?
Za schowkiem masz dwa takie same filtry. Skoro widać silnik dmuchawy to filtra ewidentnie nie ma, teraz tylko znaleźć gdzie on ma być. Przecież widać chyba miejsce na niego skoro jest prostopadłościanem o pewnej wysokości, gdzieś na pewno się komponuje.
Albo zawalony filtr kabinowy...
Filtr kabinowy jest ale dmuchawy działają z bardzo dużą siłą więc chyba nie w tym będzie problem.
Wymień jeszcze filtr przeciwpyłkowy, bo znów ci padnie...
Jest pod filtrem pyłkowym.
Filtr kabinowy wymieniony.
Kupiłem na Allegro 2 używane filtry montowane w pralkach, jeden z nich to Silesia KPPZ. Po podłączeniu dmuchawy przez filtr problem ustąpił. Filtr miał 5 wyprowadzeń, ja wykorzystałem tylko 4. Nie wiedziałem od czego jest 5-te podłączenie, więc je zaizolowałem (na pewno nie była to masa, bo występowała tam faza).
Co oznacza "na pół gwizdka"? Powietrze jest zimne,czy słabo dmucha ? Czy regulacja prędkości dmuchawy działa normalnie? Filtr przeciwpyłkowy czysty?
wymien filtr eco
Moim zdaniem nie trzeba wyciągać filtru przeciwpyłkowego, bo jest zabawa z zapinkami. Rezystor możesz wyciągnąć od góry obudowy, pomiędzy filtrem a dmuchawą, tylko trzeba odgiąć palcem zatrzask, który go trzyma. Rękę musisz włożyć dość głęboko i działać na czuja. Mam wersję z klimą, więc może jest inaczej w wersji bez, ale nie sądzę. W rezystorze jest...
Pewnie wypalanie filtra DPF - tylko przerywasz procedurę i ponownie próbuje następnym razem na nowo wypalić filtr cząstek stałych. Jak będzie pracował silnik i włączy się wentylator sprawdź czy spalanie nie jest większe będzie wiadomo czy na pewno wypala filtr. Założyłem, że wiesz o tym, że po włączeniu klimatyzacji automatycznie również włącza się...
Kolego, zerknij, jak wygląda filtr powietrza kabiny, pewno zapchany.
Znajomy podrzucił mi do naprawy ten sterownik bo też wyświetlał się Er2. Wymieniłem wszystkie kondensatory 100nF, bo miały po ok..10nf i wymieniłem też kondensatory 22nF. Układy MOC 3021 były sprawne, diody 1N4148, CNY17-4 też były ok. Po podłączeniu obciążenia (żarówka 100W) na wyjściu dmuchawy, błąd się nie zapalał. Ale po podłączeniu wentylatora...
w tym przypadku prawdopodobnie chodzi o rezystor. Jest umieszczony w obudowie między dmuchawą a filtrem kabinowym (ma 5 przewodów). Wymień rezystor, zacznie pracować dmuchawa i załączy się również klima. Rezystor kupisz tylko w Citroenie (ASO) koszt to około 50 zł.
Elementami oporowymi są ścieżki, natomiast te elementy których nie ma to rodzaj bezpieczników. Można to zlutować, ale przestanie wtedy pełnić swoją funkcję i przy ponownym wystąpieniu warunków w których te elementy się spaliły tym razem może uszkodzić się ścieżka oporowa, a tego już się nie naprawi. Fakt, że spaliły się wszystkie trzy może świadczyć...
Witam mam problem moja dmuchawa nagle przestała dawać cieple powietrze. Oraz czasami gdy przekręcę pokrętłem na cieple powietrze to trajkocze i dalej dmucha tylko zimne ,wymieniłem filtr pyłkowy , zdejmowałem panel z dmuchawy i wszystkie linki są prawidłowo podłączone płyn chłodniczy jest zalany prawidłowo. Silnik się nie przegrzewa, wiec to na pewno...
Filtr, ten który wyłapuje pyłki z tkanin jest czysty, jednostka kondensacyjna wyczyszczona a filtra przed dmuchawą pchającą powietrze do jednostki kondensacyjnej nie ma. Suszarka zachowuje się tak jakby normalnie kończyła cykl ale pranie nie jest całkiem suche. Jakby uznawała, że już pranie jest suche.
Filtr przeciw pyłkowy w Octavi 2 znajduje się po stronie pasażera w kabinie trzeba zajrzeć pod deskę rozdzielczą jeżeli jest osłona to ją odkręcić będzie tam taki prostokątny plastik od dołu pomiędzy dmuchawą a nagrzewnicą trzeba go przesunąć w prawo i wyciągnąć wtedy ukaże się filtr
Masz tak jak pisali poprzednicy opornicę dmuchawy do wymiany. Znajduje się ona w podszybiu a dokładniej pod filtrem pyłkowym, przykręcona na jednej śrubce. Nie tak dawno wymieniałem ją ale wersje 4 biegową, koszt zamiennika Behr oscylował gdzieś koło 90zł.
Peugeot 206, silnik 1,6 benzyna, rocznik 2007. Przy włączonej klimatyzacji na 14 stopni, ale nie tylko, nawiewa ciepłe powietrze. Ostatnio był wymieniany rezystor dmuchawy. Filtr klimatyzacji sprawdzony i jest ok. Co jeszcze może być nie tak?
pod filtrem kabinowym
Ot taki mały szczegół...A może filtr kabiny zapchany na amen?
Pisałem niebieski jest do climatronica, a odnośnie V71 to raczej ciężkie dojście to ta klapka pod filtrem a wyżej niż klapka recyrkulacji. Silniczek za schowkiem między nagrzewnicą/dmuchawą a prawym bokiem nadwozia powyżej wentylatora, nad silnikiem wentylatora masz do niego wtyczkę szeroką 5pin a po kablu dojdziesz. Tylko ta klapka nie dużego wpływu...
Tylko na radiu zakłóca silnik dmuchawy. Im mocniej tym bardziej.
Witam. Po to jest ten bezpiecznik termiczny. Są na różne temperatury opisane na obudowie. Sprawdź czy nie ma liści w układzie dmuchawy i o ile jest filtr pyłkowy czy jest czysty.
To zostaje sprawdzić drogę od kratki, poprzez filtr kabinowy, do silnika dmuchawy. Zrób mały test, jak przestanie dmuchać, uchyl tylne szyby na 2 cm, sprawdź co się będzie działo.
Wiesz, że spalenie silnika dmuchawy może być spowodowane brakiem wymiany filtru kabinowego, jeśli masz klimę. A masz klimę? Bo katalogu 4seasona nie mam w domu.
Sprawdź silnik dmuchawy na akumulatorze z auta a nie na jakimś małym akumulatorze. Jeśli silnik nie zadziała prawidłowo, to albo sprawdź szczotki silnika albo zmień na inny, sprawny. Mam nadzieję, że w aucie wymieniano filtr pyłkowy-kabinowy i regulator obrotów dmuchawy nie został dodatkowo uszkodzony przez "zabity brudem" filtr.
przy silniku od dmuchawy należy zastosowac filtr przeciwzakłóceniowy, jesli prosty filtr nic nie daje należy zastosować bardziej rozbudowany.
ale taki efekt często dają uszkodzone kondensatory przeciwzakłóceniowe (filtry sieciowe). W pompach basenowych i dmuchawach nie ma filtrów p/z.
Paliwo jest dostarczane do silnika? Mieliśmy ostatnio temperatury na "minusie" więc mogła się wytrącić parafina z oleju napędowego i układ paliwowy jest niedrożny. Naprawa to auto do ciepłego garażu + środek - depresor do baku + nowy filtr paliwa.
Witam a może wymienić filtr antypyłkowy ??? (jeżeli jest) pozdrawiam
Pompy mają około 70w. Jakie problemy mogą mnie czekać przy sterowaniu dmuchawą 300w? jakie zastosować filtry?
Witam mam problem dzisiaj ściągnąłem filtr kabinowy w audi a4 rok 2000 i włączyłem klimatronic i okazało się że powietrze wypycha w stronę filtra tak jakby wydmuchiwało z auta a nie ciągnie jak myślałem że tak jest proszę mi powiedzieć czy coś u mnie jest nie tak czy coś ?? z nawiewów leci powietrze, ale zastanawia mnie to dlaczego dmucha w stronę filtra...
Awaria termika jest sprawa wtórną , przyczyn może być kilka. Niedrozny filtr przeciwpyłowy , wyrastajace opory toczne silnika dmuchawy , niedrożnośc przewodu nadmuchu.
Jest pod schowkiem nad filtrem kabinowym przykręcany na 2 śrubki krzyżakoew
Nie o kratki mi chodzi a o drobny filtr kurzu widoczny na zdjęciu.
W tym aucie bez włączonej dmuchawy to ogrzewanie grzeje tyle co nic... więc jednak to chyba jest jeden problem. W wersji ELX nawet bez klimatyzacji prawdopodobnie jest filtr kabinowy (ja miałem) i on dodatkowo ogranicza przepływ powietrza, tak że bez wentylatora praktycznie nie ma wentylacji.
Wystarczy wyjąc schowek i odczepic taką dużą rurę przez którą dmuchawa zasysa powietrze (pod filtrem przeciwpyłkowym) i wtedy łatwo włożyc rękę do rezystora
Vojtaczek, jeśli jeszcze nie znalazłeś to jest dokładnie jak pisze janek26. - wykręcasz wkręty mocujące schowek pasażera i wyciągasz schowek, odpinasz zasilanie oswietlenia schowka. - lekko skośnie po lewej stronie zobaczysz w pionie komorę w której jest filtr kabinowy. - nad filtrem będzie szła wiązka, to ta sama która się rozgałęzia na prawo do wentylatora...
Ło musi być beton nie filtr jak nic nie leci. Choć i takie się trafiają. Widziałem też odwrotnie podłączony silnik dmuchawy.
Wiem ze w punto II filtr znajduje się w obudowie dmuchawy pod schowkiem po stronie pasażera,może też być pod plastikową osłoną z prawej na podszybiu od zewnątrz,a jeśli czy szyby parują możesz mieć problem z nagrzewnicą chodzi mi o wycieki.
Z opcji teoretycznych - zwiększony prąd dmuchowy np. ze względu na opór mechaniczny, słaby ruch powietrza w kanale (gdzie za pewne ten opornik siedzi) np. ze względu na zapchany filtr kabinowy. Możesz pomierzyć prąd dmuchawy, ale jaki jest dobry w tym samochodzie musisz sam poszukać, ja nie wiem. Mogłeś też trafić opornik marnej jakości.
Ja bym się zajoł klapami , bo tam jest wiecznie problem z nastawnikami. Zresztą jak ci niby zamarznie parownik możesz go obejrzeć wyciągając filtr kabinowy lub czujnik temperatury i wprowadzając kamerke.
tarcza spiętrzająca to to samo co system mieszający? u mnie tę wartość ustawioną na 1,5mm można zmieniać poprzez przesuwanie w górę systemu mieszającego ale zawsze ustawiałem to w krańcowym położeniu na samym dole co dawało właśnie zalecane 1,5mm. co do regulacji palnika to zawsze po zmianie dyszy było to regulowane ciśnieniem na pompie (manometr) i...
Filtr kabinowy zabity syfem lub opór na łożyskach ślizgowych dmuchawy (smarowanie olejem pomaga)
Opcje są następujęce -nie działa rozdzielacz kierunku nadmuchu (jest pneumatyczny) -zabrudzony filtr kabinowy -rzeczywiscie nie obraca się dmuchawa, lub obraca się zbyt wolno.
Wewnętrzny obieg służy tylko do szybkiego odszraniania szyb zimą, jak pisze kolega w innych przypadkach szyby będą zaparowywać bo w wydychanym powietrzu jest para i będzie jej w aucie coraz więcej (szyby będą jeszcze gorzej zaparowywały gdy w wydychanym powietrzu będą promile) i będzie się skraplać. Podobna sytuacja będzie gdy będzie przypchany filtr...
Witam . Mam w samodzodzie radio sony mdx- 790, a problem jak w temacie średnio co 2-3 tygodznie muszę czyścić laser , a to dlatego ponieważ w samodzodzie nie ma filtru powierza i dmuchawa ładuje do wniętrza surowe powietrze z drobinami pyłu ( a radio jest koło niej ) .Zastanawiałem się okleić otwory wentylacyjne z tyłu radia - ale boję się że radyjko...
mam VW Sharan 1,9TD z 1996r. Zwykła Klima jednostrefowa niby działa ale jak jest ostre słońce to słabo ją czuje i w aucie jest duszno. Jest przyjemnie chłodno gdy jadę drogą zacienioną przez las lub gdy chmurka przysłoni słońce; o nocy nie wspominając. Filtr wymieniony, dmuchawa chodzi na "3" lub "4'', sprawdzone ciśnienie na zaworze przy chłodnicy-...
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
Filtr pyłkowy.
montaż dmuchawa dmuchawa boxer dmuchawa hyundai dmuchawa
zakodować kanał połączenie szeregowy grzałka oporność kabel antenowy
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Szczelina zaworów w Lublin III - wartości i regulacja Gramofon Unitra G8010 - brak wbudowanego przedwzmacniacza