Wymień filtr kabiny,
Witam Opornik dmuchawy w sprinterze znajduje się pod maską z lewej strony pod filtrem pyłkowym. Tam jest silnik dmuchawy musisz tam dobrze popatrzec. Pozdrawiam
nad silnikiem dmuchawy, do wymiany filtr pyłkowy i naprawy układ sterowania klapą
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Filtry powinny być zamontowane przed dmuchawą zasysającą powietrze, jeżeli w okapie nie było filtrów to dmuchawa się potrafi porządnie zanieczyścić tłuszczem, kurzem i innym brudem fruwającym w powietrzu i niestety często jest potrzebne jej czyszczenie. To samo wiąże się też z kanałem odprowadzającym powietrze.
uszkodzony może być optotriak załączający triaka od dmuchawy- moc 3021, zobacz też czy nie przepalił się rezystor w filtrze dmuchawy(jest na skraju płytki przy trafo, pod kondensatorem 200Ω/0,5W).
dokładniej pod filtrem kabinowym, przymocowany jest na 1 śrubkę
Osłonę podszybia jest przed filtrem kabinowym z szeroką wtyczką.
A gdzie jest ten filtr umiejscowiony?
makkub-to nie opornik to termobezpiecznik.Należy sprawdzić czy lekko obraca się silnik dmuchawy,ewentualnie wymieni filtr kabinowy.Powodzenia.
Opornik dmuchawy tak jak napisal kolega milejow,przepalony bezpiecznik termiczny na opornikach, przyczyną palenia się bezpiecznika jest stary i zabrudzony filtr kabinowy, brak dostatecznej ilości powietrza do nadmuchu.
Niestety ale w tym przypadku dostęp do dmuchawy jest dość kiepski, żeby sprawdzić czy obraca się bez oporów. Wystarczy wyjąć filtr kabinowy
Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie dlaczego rezystor się spalił. Oprócz tego co opisał maniek1979 częstą przyczyną palenia rezystora (ale najczęściej bezpiecznika termicznego) jest zapchany filtr kabinowy. Powoduje to tłumienie strumienia powietrza i zmniejszenie chłodzenia rezystorów dmuchawy. Brud na filtrze powoduje też gromadzenie wilgoci...
Witam, Mam problem z nawiewem powietrza w Daf xf 105. Dmuchawa chodzi (założyłem nowa) ale dmucha słabo Tzn jakby nie dochodziło do niej powietrze z zewnątrz. Jak zdejmę te pokrywę na zatrzaski/spinki pod którą jest dmuchawa to wtedy działa bardzo dobrze a jak zasłonie to słychać że zwalnia silnik. Ewidentnie dusi się silnik bo nie ma skąd wziąć powietrze...
Zapchany filtr...
Na początek faktycznie bezpiecznik ( przedział silnikowy f11 40A ) ale coś mi się wydaje że powinieneś wpisać '' peugeot 607 wymiana rezystora dmuchawy '' . Proponuję również zerknąć na filtr kabinowy .
Zadziałał termik na opornicy a przyczyną to najczęściej przytarty silnik dmuchawy albo zabity filtr kabinowy
Więc to co się sprawdziło to zasyfiały filtr. Po wyjęciu tego filtru dmucha jak szalony. Niestety nadal słychać stukanie w desce rozdzielczej i nawet na postoju dmuchawa raz działa raz nie. Jak uderzę w miejsce gdzie jest filtr to dmuchawa się załącza. Jak wyłączę dmuchawę i znowu chcę włączyć to znów nie działa i dopiero walnięcie w okolice filtru...
(at)maly00 kondesator na zasilaniu CB jak najbliżej druga opcja jak nie pomoże filtr na zasilanie silnika dmuchawy zrób i napisz jak jest
Aby sprawdzić czy silnik dmuchawy nie jest zatarty to można do wentylatora się dostać od strony komory silnikowej, tam gdzie się wymienia filtr kabinowy. Po wyjęciu filtru można do środka włożyć rękę i sprawdzić ręką jak się kręci wirnik.
Wywal filtr kabinowy na próbę.
Hej, Dwa z przodu nie. Dwa z tyłu tak - będą ssały czyste powietrze :) Jeśli chcesz zastosować filtr z odkurzacza, to pojawia sie pytanie, czy proponowany przez Ciebie wentylator będzie w stanie "przepchać" powietrze przez ten filtr. Spręż dmuchawy w odkurzaczu jest znaaacznie wyższy niż takiego wentylatora. Chyba najlepszym wyjściem jest zrobiebnie...
napisałem, że filtr jest nowy
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
W niej pada tranzystor. Przegrzewa się jak ma silnik ciężko na łożyskach albo filtr zapchany.
Może być też zawalony filtr kabinowy.
Warto przy okazji przejrzeć filtr kabiny i silnik nadmuchu.Opornica się sama z siebie nie spaliła.
Sterownik dmuchawy nie psuje się bez powodu, powody najczęściej występujące to zapchany filtr p.p, uszkodzony sam silnik dmuchawy (zatarte łożyska ślizgowe wirnika)
Fajne ale przecież jest filtr przed dmuchawą i nic jej się nie dzieje. Rozważałem zbudowanie cyklonu, jednak byłby on większy niż cały ten wyciąg w obecnej postaci a zależało mi na dość małych gabarytach.
Tak, wyliczyłem 1 bar doładowania maksymalnie. Czemu trolowanie? Wolałbym odpowiedź na pytanie. W pierwszej wersji próbuję bez dodatkowej przepustnicy. Tak jak sprawdzałem, opór przepływu powietrza przez dmuchawę i filtr stożkowy jest podobny jak przez klasyczny filtr. Bardziej mnie martwi żywotność "turbiny", ale w fazie obecnej to tylko eksperyment.
Pokaż mi Vectrę B z dmuchawką w środku. Dostęp do dmuchawy jest od strony silnika, demontujesz wycieraczki, plastiki, filtr kabinowy, potem obudowę filtra, jeszcze trochę, szarpiesz za zardzewiałe kable i już go masz na wieszchu :)
Elementami oporowymi są ścieżki, natomiast te elementy których nie ma to rodzaj bezpieczników. Można to zlutować, ale przestanie wtedy pełnić swoją funkcję i przy ponownym wystąpieniu warunków w których te elementy się spaliły tym razem może uszkodzić się ścieżka oporowa, a tego już się nie naprawi. Fakt, że spaliły się wszystkie trzy może świadczyć...
Jazda bez nawiewu nie realna, natychmiast zaparowane szyby. Może trzeba wymienić filtr kabinowy? :)
Tylko że linki dotyczą wentylatora na chlodnicy a nie dmuchawy wnętrza. Dobra rada kup nowy filtr kabiny co często nie jest wymieniony przez kiepski dostęp
Właśnie uporałem się z podobnym problemem w seacie ibiza , wentylator po chwili pracy się wyłączał. Czasem po przejechaniu kilku km. zaczynał pracować. Przyczyną był uszkodzony tyrystorowy sterownik silnika dmuchawy znajdujący się w kanale pomiędzy filtrem pyłkowym a dmuchawą. W klimatroniku nie ma tradycyjnej opornicy , podejrzewam że w peugueocie...
Za schowkiem masz dwa takie same filtry. Skoro widać silnik dmuchawy to filtra ewidentnie nie ma, teraz tylko znaleźć gdzie on ma być. Przecież widać chyba miejsce na niego skoro jest prostopadłościanem o pewnej wysokości, gdzieś na pewno się komponuje.
Nic nie można innego, ale przede wszystkim napraw silnik i nasmaruj aby lekko chodził i wymień filtr.
Wiesz może gdzie tu znajduje się dmuchawa? Ja podejrzewam że zaraz za filtrem zewnętrznym kabinowym ale niemam pojęcia jak się dostać do dmuchawy (jeśli tam jest)
Migający klimatronik błędy oznacza. Odczytaj je może coś powiedzą. Sprawdź zasilanie na moduł dmuchawy i napięcia na silniku, ale pewnie padł moduł sterujący dmuchawą. Jeli tak, sprawdź opory dmuchawy i filtr kabinowy.
Albo zawalony filtr kabinowy...
Zrób to co doradził kolega Manfred von Richthofen. Na 99% upalona kostka pod stacyjką. Wymiana kostki i montaz dodatkowego przekaźnika odciążającego styki stacyjki. Sprawdź tez filtr kabinowy czy nie jest zapchany (przytkany powoduje wzrost prądy dmuchawy).
Jest pod filtrem pyłkowym.
Może przed wymianą warto było by znaleźć i usunąć przyczynę, żeby nie okazało się że po włączeniu dmuchawy znajdziesz się w tym samym miejscu tylko uboższy o kilkanaście złotych i kilka godzin roboty ? Tranzystory na ogół nie padają ot tak sobie bez przyczyny. Najczęściej są to wybite łozyska dmuchawy i zabrudzony filtr który blokuje przepływ powietrza.
Znajomy podrzucił mi do naprawy ten sterownik bo też wyświetlał się Er2. Wymieniłem wszystkie kondensatory 100nF, bo miały po ok..10nf i wymieniłem też kondensatory 22nF. Układy MOC 3021 były sprawne, diody 1N4148, CNY17-4 też były ok. Po podłączeniu obciążenia (żarówka 100W) na wyjściu dmuchawy, błąd się nie zapalał. Ale po podłączeniu wentylatora...
Kolego, zerknij, jak wygląda filtr powietrza kabiny, pewno zapchany.
Filtr kabinowy jest ale dmuchawy działają z bardzo dużą siłą więc chyba nie w tym będzie problem.
Dmuchawa z filtrem siatkowym rzadkim - kołnierz dopasowany do średnicy napełnianego rękawa.
Kupiłem na Allegro 2 używane filtry montowane w pralkach, jeden z nich to Silesia KPPZ. Po podłączeniu dmuchawy przez filtr problem ustąpił. Filtr miał 5 wyprowadzeń, ja wykorzystałem tylko 4. Nie wiedziałem od czego jest 5-te podłączenie, więc je zaizolowałem (na pewno nie była to masa, bo występowała tam faza).
Masz tak jak pisali poprzednicy opornicę dmuchawy do wymiany. Znajduje się ona w podszybiu a dokładniej pod filtrem pyłkowym, przykręcona na jednej śrubce. Nie tak dawno wymieniałem ją ale wersje 4 biegową, koszt zamiennika Behr oscylował gdzieś koło 90zł.
Filtr kabinowy wymieniony.
Zobacz czy dmuchawa nie ma oporów przy kręceniu ,zobacz filtr przeciwpyłkowy .
masz klimę?jeśli tak to sprawdz filtr przeciwpyłkowy albo dmuchawa nie chodzi na wszystkich biegach,napisz jaką ma temperaturę na zegarach:idea:
Zapchany filtr kabinowy lub ciężko pracująca na panewkach dmuchawa.
Co oznacza "na pół gwizdka"? Powietrze jest zimne,czy słabo dmucha ? Czy regulacja prędkości dmuchawy działa normalnie? Filtr przeciwpyłkowy czysty?
Masz przerwę na płytce rezystora. Rezystory w formie ścieżek napylone na płytkę aluminiową. Nie próbuj sam tego lutować, a przepaliły się ponieważ filtr płkowy jest brudny i po drugie nie nic wiecznego.
pod filtrem kabinowym
Ot taki mały szczegół...A może filtr kabiny zapchany na amen?
Sprawdź ewentualnie wymień filtr kabinowy.
Moim zdaniem nie trzeba wyciągać filtru przeciwpyłkowego, bo jest zabawa z zapinkami. Rezystor możesz wyciągnąć od góry obudowy, pomiędzy filtrem a dmuchawą, tylko trzeba odgiąć palcem zatrzask, który go trzyma. Rękę musisz włożyć dość głęboko i działać na czuja. Mam wersję z klimą, więc może jest inaczej w wersji bez, ale nie sądzę. W rezystorze jest...
A masz filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) ? Najczęściej obieg zamknięty/ otwarty jest jak jest klimatyzacja , choć nie jest to regułą. Moja rada sprawdź filtr kabiny jeśli takowy masz? Na zamkniętym obiegu szyby parują jak deszcz pada.
Prawdopodobnie padł rezystor, temu że filtr był zapchany.
Sprawdź filtr pyłkowy, bo w xsarze w wersji bez klimy jest on na wylocie z wentylatora, tuż nad nogami pasażera, z prawej strony - wewnątrz auta. To że ktoś ci pisał by sprawdzić skuteczność nadmuchu - czy na WEW jest to samo co ZEWN, to w xsarze się nie sprawdzi. Dlatego że tu filtr jest nie na podszybiu we wlocie powietrza, lecz na wylocie wentylatora....
Jak często zmieniasz filtr kabinowy?
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Peugeot 206, silnik 1,6 benzyna, rocznik 2007. Przy włączonej klimatyzacji na 14 stopni, ale nie tylko, nawiewa ciepłe powietrze. Ostatnio był wymieniany rezystor dmuchawy. Filtr klimatyzacji sprawdzony i jest ok. Co jeszcze może być nie tak?
w tym przypadku prawdopodobnie chodzi o rezystor. Jest umieszczony w obudowie między dmuchawą a filtrem kabinowym (ma 5 przewodów). Wymień rezystor, zacznie pracować dmuchawa i załączy się również klima. Rezystor kupisz tylko w Citroenie (ASO) koszt to około 50 zł.
Filtr, ten który wyłapuje pyłki z tkanin jest czysty, jednostka kondensacyjna wyczyszczona a filtra przed dmuchawą pchającą powietrze do jednostki kondensacyjnej nie ma. Suszarka zachowuje się tak jakby normalnie kończyła cykl ale pranie nie jest całkiem suche. Jakby uznawała, że już pranie jest suche.
Tylko na radiu zakłóca silnik dmuchawy. Im mocniej tym bardziej.
Filtr przeciw pyłkowy w Octavi 2 znajduje się po stronie pasażera w kabinie trzeba zajrzeć pod deskę rozdzielczą jeżeli jest osłona to ją odkręcić będzie tam taki prostokątny plastik od dołu pomiędzy dmuchawą a nagrzewnicą trzeba go przesunąć w prawo i wyciągnąć wtedy ukaże się filtr
Vojtaczek, jeśli jeszcze nie znalazłeś to jest dokładnie jak pisze janek26. - wykręcasz wkręty mocujące schowek pasażera i wyciągasz schowek, odpinasz zasilanie oswietlenia schowka. - lekko skośnie po lewej stronie zobaczysz w pionie komorę w której jest filtr kabinowy. - nad filtrem będzie szła wiązka, to ta sama która się rozgałęzia na prawo do wentylatora...
Witam. Po to jest ten bezpiecznik termiczny. Są na różne temperatury opisane na obudowie. Sprawdź czy nie ma liści w układzie dmuchawy i o ile jest filtr pyłkowy czy jest czysty.
wymien filtr eco
Jest pod schowkiem nad filtrem kabinowym przykręcany na 2 śrubki krzyżakoew
Witam a może wymienić filtr antypyłkowy ??? (jeżeli jest) pozdrawiam
Wymień jeszcze filtr przeciwpyłkowy, bo znów ci padnie...
Witam mam problem moja dmuchawa nagle przestała dawać cieple powietrze. Oraz czasami gdy przekręcę pokrętłem na cieple powietrze to trajkocze i dalej dmucha tylko zimne ,wymieniłem filtr pyłkowy , zdejmowałem panel z dmuchawy i wszystkie linki są prawidłowo podłączone płyn chłodniczy jest zalany prawidłowo. Silnik się nie przegrzewa, wiec to na pewno...
To zostaje sprawdzić drogę od kratki, poprzez filtr kabinowy, do silnika dmuchawy. Zrób mały test, jak przestanie dmuchać, uchyl tylne szyby na 2 cm, sprawdź co się będzie działo.
Cóż, to nie takie proste. United 510 to nic rewelacyjnego. Ale nie o tym. Odepnij antenę od radia i zobacz czy dalej słychać w radiu te zakłócenia. Jeśli tak to zakłócenia idą po linii zasilania. Wtedy można zrobić filtr. Jeśli nie, to zakłócenia wchodzą przez antenę. I tu jest juz większy problem, bo każde siejace urządzenie w samochodzie trzeba znalesc...
Pisałem niebieski jest do climatronica, a odnośnie V71 to raczej ciężkie dojście to ta klapka pod filtrem a wyżej niż klapka recyrkulacji. Silniczek za schowkiem między nagrzewnicą/dmuchawą a prawym bokiem nadwozia powyżej wentylatora, nad silnikiem wentylatora masz do niego wtyczkę szeroką 5pin a po kablu dojdziesz. Tylko ta klapka nie dużego wpływu...
Skoro się spalił, to należałoby się przyjrzeć silnikowi dmuchawy i drożności filtra kabinowego. Pytanie też, czy uszkodzony jest tylko bezpiecznik (srebrny element), czy również oporniki (zalane zieloną, ceramiczną masą).
Sprawdź silnik dmuchawy na akumulatorze z auta a nie na jakimś małym akumulatorze. Jeśli silnik nie zadziała prawidłowo, to albo sprawdź szczotki silnika albo zmień na inny, sprawny. Mam nadzieję, że w aucie wymieniano filtr pyłkowy-kabinowy i regulator obrotów dmuchawy nie został dodatkowo uszkodzony przez "zabity brudem" filtr.
przy silniku od dmuchawy należy zastosowac filtr przeciwzakłóceniowy, jesli prosty filtr nic nie daje należy zastosować bardziej rozbudowany.
Au mnie w Oplu Mann olejowy się rozleciał - normalnie po wykręceniu grzechotka , odpadł/odkleił się cały środek, na Filtronie nigdy się coś takiego nie zdarzyło. Manna kupiłem bo nie było Filtrona. Jeżeli chodzi o filtry powietrza do maszyn typu sprężarki/dmuchawy (takie same jak do maszyn budowlanych typu Europiclon) tylko Mann+Hummel - różnice w jakości...
W tym aucie bez włączonej dmuchawy to ogrzewanie grzeje tyle co nic... więc jednak to chyba jest jeden problem. W wersji ELX nawet bez klimatyzacji prawdopodobnie jest filtr kabinowy (ja miałem) i on dodatkowo ogranicza przepływ powietrza, tak że bez wentylatora praktycznie nie ma wentylacji.
Filtr kabinowy zabity syfem lub opór na łożyskach ślizgowych dmuchawy (smarowanie olejem pomaga)
Witam mam pytanie mam alhambre i mam pytanie.Gdzie jest firtr nawiewu dmuchawy Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Wiem ze w punto II filtr znajduje się w obudowie dmuchawy pod schowkiem po stronie pasażera,może też być pod plastikową osłoną z prawej na podszybiu od zewnątrz,a jeśli czy szyby parują możesz mieć problem z nagrzewnicą chodzi mi o wycieki.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Ło musi być beton nie filtr jak nic nie leci. Choć i takie się trafiają. Widziałem też odwrotnie podłączony silnik dmuchawy.
Pompy mają około 70w. Jakie problemy mogą mnie czekać przy sterowaniu dmuchawą 300w? jakie zastosować filtry?
Sprawdź filtr kabinowy lub sam silnik kręci się z oporem
Wewnętrzny obieg służy tylko do szybkiego odszraniania szyb zimą, jak pisze kolega w innych przypadkach szyby będą zaparowywać bo w wydychanym powietrzu jest para i będzie jej w aucie coraz więcej (szyby będą jeszcze gorzej zaparowywały gdy w wydychanym powietrzu będą promile) i będzie się skraplać. Podobna sytuacja będzie gdy będzie przypchany filtr...
Witam. http://pl.wikipedia.org/wiki/Warto%C5%9B... Mój miernik pokazuje wartość skuteczną. Przy prawidłowo dobranym transformatorze i pojemności kondensatora wartość napięcia stałego za mostkiem i filtrem pojemnościowym powinna być większa niż bez filtru. U Ciebie te wartości wynikają z tego, że chcesz transformatorkiem z radyjka napędzić...
Z opcji teoretycznych - zwiększony prąd dmuchowy np. ze względu na opór mechaniczny, słaby ruch powietrza w kanale (gdzie za pewne ten opornik siedzi) np. ze względu na zapchany filtr kabinowy. Możesz pomierzyć prąd dmuchawy, ale jaki jest dobry w tym samochodzie musisz sam poszukać, ja nie wiem. Mogłeś też trafić opornik marnej jakości.
Wiesz, że spalenie silnika dmuchawy może być spowodowane brakiem wymiany filtru kabinowego, jeśli masz klimę. A masz klimę? Bo katalogu 4seasona nie mam w domu.
Opcje są następujęce -nie działa rozdzielacz kierunku nadmuchu (jest pneumatyczny) -zabrudzony filtr kabinowy -rzeczywiscie nie obraca się dmuchawa, lub obraca się zbyt wolno.
Jacek wiec tak 4,7Ω 5W szeregowo z dmuchawą bez poprawy próbowałem filtry tez nic,powiem tak najlepiej jest jak podłączę dmuchawę do 230V i w szereg z dmuchawa kondensator MKT 1.8uf 400v i rezystor 75k rozładowawczy tylko dmuchawa rozpędzą się troszkę wolno 20 sek.ale w sumie mogło by pozostać i to jest najprostszy sposób w sumie bym tak pozostawił...
To nie filtr. Przecież bez dmuchawy byłem tylko 3 dni. W poniedziałek padł oryginalny tranzystor, w środę wieczorem już wymieniłem na ten zamiennik i dmucha o połowę słabiej. Filtr ma dopiero nieco ponad 10tys km. To nie filtr - w ciągu trzech jazdy bez dmuchawy nic się z nim nie dzieje. Zresztą i na słuch słychać, że dmuchawa działa słabiej. Po spisaniu...
Witam, mam problem z Polo V. Chodzi o rezystor dmuchawy, wymieniłem go w sierpniu, bo się spalił, po miesiącu znów się spalił następny. Kilka dni temu wymieniłem go razem z filtrem kabinowym, bo słyszałem, że może być problemem filtr, jeśli się psuje rezystor. Wczoraj jechałem samochodem i śmierdziało plastikiem z nawiewu i dzisiaj też, i zauważyłem...
We wszystkich renówkach jest ten sam problem opornica tylko nikt nie pisze czemu się przepalają i ja wam powiem TRZEBA REGULARNIE CO PÓŁ ROKU MAX OSIEM MIESIĘCY WYMIENIAĆ FILTR KABINOWY. GDY JEST ON ZAPCHANY ILOŚĆ POWIETRZA PRZEPŁYWAJĄCEGO JEST NIE WYSTARCZAJĄCA I ZACZYNA SIĘ PRZEGRZEWAĆ I NA KOŃCU SIĘ SPALI. Mam scenica 2002 i też przepaliła mi się...
montażu dmuchawy dmuchawy napiecie dmuchawy klapka dmuchawy
centrala alarm 433mhz parametr maszynowy gwarancja tabliczka znamionowy
schemat centralny zamek kangoo blaupunkt bno881
Lokalizacja bezpiecznika oświetlenia tablicy Skoda Octavia 5E5 Kombi 2016 Zapalniczka nie daje iskry po wymianie generatora - co sprawdzić?