Spotkałem kiedyś X10XE w Corsie B (przez ten wiecznie rozszczelniający się czujnik ciśnienia oleju).
Jeśli przy maksymalnym skręcie kołami słychać głośniejszą pracę pompy a obroty spadają o ok 100obr/min zamiast rosnąć to czujni może być uszkodzony, czy raczej ciśnienie na pompie jest zbyt małe by go uruchomić? Można go sprawdzić w prosty sposób?
Mogłem napisać "w dolnych partiach silnika" i byłoby to lepiej zrozumiane. Wpisałem w wyszukiwarkę "schemat smarowania silnika 1,8 gdi", ale nici ze schematu. Zamiast tego znalazłem artykuł jakich silników należy unikać (wady fabryczne, wadliwe projekty), przyznam że mnie zaskoczył. Tak trochę nie na temat. Robiłem kiedyś takie gdi (i do dziś pamiętam)...
najpierw sprawdź czy masz w aucie turbo i czujnik ciśnienia oleju, dopiero później można myśleć o ramkach i parametrach
Ten czujnik powinieneś wymienić (dwa piny/przewody): http://ford.sklep.pl/product-pol-15057-c... Jest w głowicy, nie w bloku... Jednoprzewodowy to czujnik ciśnienia oleju jest.
Dla czego po wymianie paska rozżądu w fordzie focusie 1999 combi diesel podczas jazdy zaczęła migać kontrolka ciśnienia oleju??Sprawdzanie na komputerze nic nie wykazało.Przed wymiana tego nie było a czujnik też wymieniony
Ciśnienie oleju.
Po wykręceniu czujnika powinien lecieć olej a nie powietrze. Wkręć manometr i zobacz co pokaże zegar.
jaromajsterek popytaj tu: http://forum.fordclubpolska.org może to jakiś czujnik, temp oleju albo paliwa...ale nie chcę wprowadzać zmęt..
https://obrazki.elektroda.pl/5968399500_... https://obrazki.elektroda.pl/8291289000_... Komputer widzi tylko bledy bo auto prowadzi sie normalnie, nie ma.zadnych objawow. Wyczyscilem dodatkowo czujnik temp powoetrza przy kolektorze ssacym poniewaz caly czujnik byl.w.sadzy i oleju.
Spróbuje ci powróżyć. Za niskie ciśnienie na CR przy większym obciążeniu. Przez to silnik łapie błąd i gaśnie. Wymień filtr paliwa, sprawdź układ zasilania paliwem. Albo jakiś inny błąd np. czujnik wału. Pasują ci takie wróżby?
Dzień Dobry, Pacjent: Focus 2.0 Duratec benzyna 145km Mam problem z niskim ciśnieniem na wolnych obrotach przy rogrzanym silniku (miga kotrolka). Problem zaczął się po obróceniu panewki w silniku. Wymieniłem wal na nowy, panewki, pompa oleju, czujnik cisnienia oleju, filtry itp. oraz wyczyscile wszystkie kanaly olejowe oraz smoka. Nie ruszałem glowicy...
Wtryski, turbina, krzywa korba, zawór egr, nieszczelność w układzie dolotowym powietrza do silnika, uszkodzony czujnik map, czujnik na listwie, przeskoczył pasek, pedał gazu, instalacja elektryczna, niedrożny filtr powietrza, lub zanieczyszczony paliwowy, katalizator i pewnie jeszcze kilka elementów, ale nie zastanawiałem sie zbytnio nad tym :)
Schematy ogólnie dostępne nawet na tym forum. Jedynie zamiast czujnika ciśnienia oleju trzeba się do D+. A do podłączenia tego jest potrzebny tylko miernik uniwersalny.
dziękuje za odpowiedz tak zaprogramowałem dolewkę i pojechałem do znajomego który ma dobry sprzęt do diagnozy DPF jest zabity więc albo czyszczenie albo wymiana Dodano po 2 Układ działa poprawnie wszystko jest ok wszystkie czujnik są sprawne wraz z czujnikiem ciśnienia ale DPF jest zaczopowany sadzą nie można nawet zrobić dopalania
3,5b w miejscu czujnika ciśnienia, a przy wyjściu na dopływ turbo? Może być rzeźba z gwintem, ale wykluczysz ten przewód.
Witam. mam problem z focusem 1,8 endura di 90ps 2000r. Jak zimny jest wszystko ok. ale po rozgrzaniu silnika do normalnej temp. przy obrotach ok 4000obr.min zaczyna świecić kontrolka,zwalniając na wolne obroty gaśnie .czujnik mam nowy . mierząc ciśnienie to przy 2000obr.min wynosi ok3,2bar a przy 4000 ok 4,5bar. co panowie o tym sądzicie???
Sprawdź czy jest numeracja styków w gnieździe. Byłoby prościej, gdyby była wtyczka, łatwiej dojść po kolorach. 1 2 masa 3 podświetlenie 4 tempomat 5 GEM 6 ABS 7 ABS 8 czujnik poziomu paliwa 9 10 plus po zapłonie 11 12 komputer pokładowy 13 sterownik silnika 14 plus stały 15 czujnik poziomu paliwa drugi przewód 16 17 kierunkowskaz 18 ABS 19 ciśnienie...
Witam mam focusa z 2012 r z silnikiem 2.0 TDCi 140 DW10c w automacie kombi przejechanie 130 tys naprawiany bya tylko wiązka zderzaka tylnego od czujnika cofania wymiana oleju w skrzyni przy 60 tys i przy 110 tys w silniku co 10 tys filtr paliwa co 20 tys w najbliższym czasie będzie wycinany DPF bo się włącza funkcja czyszczenia
no hej. masz taki sam problem z focusem. Ja posiadam focusa z 2003 roku i według schematu który posiadają sklepy fordowskie to powinienem mieć dwa czujniki. ale niestety posiadam tylko jeden, który znajduje się pomiędzy 2-ga a 3-cia świeca w głowicy zaworowej. Musisz popatrzeć ile Ty masz czujników gdyż możesz mieć jeszcze jeden tzw komputerowy, który...
Robotę ułatwia wyjęcie lampy Dzięki za poradę, na to nie wpadłem, muszę sprawdzić. W tym samochodzie nic nie idzie łatwo, nawet wymiana głupiego filtra oleju wymaga demontażu filtra powietrza i paru innych drobiazgów. Że nie wspomnę o filtrze kabinowym który wymaga odkręcenia pedału gazu, a dostęp do śrub mocujących to już iście akrobacyjna robota....
Walczyłem niedawno z podobnym przypadkiem w takim focusie wymieniałem czujnik termostat nawet pompę a termometr na desce dalej wariował.Jeździłem po mieście , dawałem w pedał i nic. Klientka pojeździ z miesiąc i znów wraca, że nie włącza się jej wentylator i wskazówka szleje. Chciałem już odcinać gaz ale wysłałem klientkę żeby najpierw sprawdziła klimę....
Witam, wiem, że odświeżam stary temat, ale w wyszukiwarce temat jest wysoko, sam nie dawno szukałem rozwiązania na podobny problem i nie mogłem znaleźć, dlatego odświeżam i napiszę co mi pomogło: Ford Focus 2.0 PB + LPG 130 koni, Zetec (ten sam silnik)- brak mocy, silnikiem rzucało, ciężko odpalał jak był zimny. 65 tyś km wcześniej zrobiona była głowica....
Witam. Jak w temacie, po rozgrzaniu silnika, zwykle po przejechaniu kilkunastu kilometrów, na biegu jałowym mruga delikatnie kontrolka oleju (co chwilę na ułamki sekundy). Problem ustępuje po delikatnym dodaniu gazu. Temat z mrugającą kontrolką jest częsty, tak więc po przeglądaniu kilku forum prostowałem już miskę olejową , była wgięta w miejscu smoka...
Wybacz Pascal źle to sformuowałem,miałem na myśli że zmykam mój temat focusa.Jak najbardziej ten temat jest bardzo potzrebny,myśle nawet o postawieniu swojego bloga bo to co przeszedłem z tym pojazdem przechodzi ludzkie pojęcie.Fakt pisałem o sprzedaży bo ie miałem już ani pieniążków ani pomysłów ani mechaniorów,jak mnie widzieli zamykali warsztat :D...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
Witam mam problem z Focusem za pala za 8 razem - bardzo kopci nie spaloną ropą . jak się nagrzeje to już tak nie kopci , silnik wykręca się tylko do 3000 obrotów , w misce olejowej przybywa oleju ponad max na zimno pracuje bardzo nie równo ===DTC P0100=== Kod: P0100 - Przepływomierz masowy. ===DTC P0235=== Kod: P0235 - Obwód czujnika MAP. ===DTC P1631===...
Witam wszystkich. Posiadam focusa 1.8 tddi 2001r. 175 tk. Po wymianie na nowe: wtryski, świece żarowe, pasek rozrządu, filtr paliwa, używany czujnik MAP, oraz po regeneracji pompy wtryskowej {wymiana korpusu w serwisie Boscha}. Brak jakichkolwiek błędów po podłączeniu komputera {w ASO}.Ciśnienie sprężania równiutkie na wszystkich cylindrach. Niestety...
Uwalenie tego czujnika różnie skutkuje ale wyciągnięcie jego jest katorgą. Wyciągnięcie kołka i wstrzykiwanie oleju , benzyny, R3 jest bez sensu. Macie jakieś sposoby na wyciąganie go? Nawet wkładanie jest trudne na tawocie bo ciasno siedzi. Sam mam specjalny dorobiony ""sciągacz"" i nietrudno go wywalić nawet ułamanego, z metrową dzwignią zapinaną...
Gotuje się płyn, a chłodnica jest zimna. Objawy są nie regularne. Problem w Fordzie Focusie 1,6 16V; wymieniłem rozrząd, pompę wody, termostat, czujnik temperatury płyn chłodniczy i nic, dalej to samo, po przejechaniu ok. 4 km gotuje płyn w głowicy, a chłodnica zimna, ale to się dzieje nieregularnie. Byłem na sprawdzeniu głowicy, wszystko w porządku,...
Jeszcze nic nie sprawdziłem bo nie wiem od czego zacząć. Teraz byłem po nocy to za pierwszym razem chwilkę zakręciłem ze 4 sekundy i nie odpalił. Powiedziałbym , że słabiej kręcił. a za drugim po 2 sek odpalił. jak wsiadłem do auta to napięcie było 12,3v ( nie spojrzałem ile było podczas kręcenia) Pochodził silnik ze 2min. i po zgaszeniu napięcie było...
Witam kolegów posiadam Focusa 1.8 tdci z 2003 r. Problem mam mianowicie taki iż od pewnego czasu z intercoolera wydostaje mi się olej. Jest to ilość zbyt duża gdyż bałwanki są całe a maska od spodu jest cała w oleju. Ja osobiście stawiam na uszkodzoną turbinę bo auto odpala w miarę dobrze ale przy wyprzedzaniu kilka razy przeszedł w tryb awaryjny i...
Wtryskiwacze sprawdź. W odpowiedniej pracowni. Do tematu jeszcze dołożę początek tłoczenia - zbyt późny. Może wina czujnika, sterownika, mapy. Logi by się przydały. Obecność nagaru blokująca geometrie oraz wirnik ( zaciera się, zmniejsza obroty - doprowadza do dławienia spalin i miejscowego przegrzania) Jakość oleju silnikowego oraz jego wymiana na...
Witam. Problem w moim fordzie focusie 1.6 16V zetec z 2003r polega na tym , że nie włącza się wiatrak chłodnicy.Podłączyliśmy auto pod komputer i temperatura dobiła do 110 stopni , a wiatrak się nie załączył.Kupiłem włącznik wiatraka (foto poniżej) by go wymienić lecz nie mogę zlokalizować gdzie on jest zamontowany w aucie. Drugi problem to pojawiający...
Gdyby to była kwestia smoka czy pompy to kontrolka świeciła by ciągle a silnik nie pracowałby równo i cicho.... Warto jednak podłączyć tester i poczytać co on tak naprawde chce - czy zapamiętał za niski stan czy zła jakość oleju czy też jeszcze co innego. Ja mialem Focusa z lekko przygieta metalowa miska i kontrolka zapalala sie dopiero po rozgrzaniu...
Witam wszystkich , mam problem z swoim Fordem Focusem mk1 2003r 1.8Tdci . Problem polega na tym że samochód traci moc , wyświetlają się błędy silnika i świec żarowych , nie chce odpalić a jak odpali to jedzie max 50-60 km/h. Po odłączaniu akumulatora na parę godzin wszystko wraca do normy . Pierwszy raz mi się tak stało jak wjechałem na stację benzynową...
Ostatnio zrobione przy samochodzie: - regenracja głowicy kompletna z nowymi zaworami -wymieniony kolektor + nastawnik wolnych obrotów -wymieniona cewka zapłonowa, kable świece -wymiana filtrów i oleju, -rozrząd -kpl poduszek silnika w związku z tymi naprawami silnik pracuje idealnie na wolnych obrotach, ale ma kilka problemów: -nie ma mocy do 3 tys...
Mam problem od kilku dni, mianowicie po pierwsze na trasie, po przejechaniu okolo 20km grzeje sie silnik? Jak się to objawia? Auto się gotuje? Nie wiem, z lewej strony wskaznik temperatury oleju to chyba jest Po pierwsze to zapoznaj się z instrukcją obsługi - wskaźnik temperatury oleju to bywa w samochodzie ciężarowym, autobusie, maszynie budowlanej....
Witam. Ford focus 1.6 16V zetec se z instalacją gazową.Wskaźniki szaleją (obrotomierz i prędkościomierz chwilami skaczą po całym zakresie, wskazówka temperatury też pokazuje jakieś urojone pomiary),nie dosyć tego wentylator chłodnicy potrafi się załączyć np. w momencie włączenia nawiewu w kabinie i obroty stanu jałowego też mało stabilne. Sporo tego,...
Witam, Ponad miesiąc temu będąc w trasie nagle zaczęło śmierdzieć ropą w moim Focusie MK1 1.8 TDDI (90 km) hatchback. Zjechawszy na parking cały silnik był w ropie. Pojechałem do mechanika, okazało się, że strzeliła zaślepka wtrusku (ta maksymalnie po prawo od przelewu), zrobił coś prowizorycznie i przestało śmierdzieć paliwem. Z czasem nagle zaczęło...
Został wymieniony filtr paliwa.Komputer pokazał takie błędy 1.P0110 Intake air temperature circuit malfunction 2.P0235 Turbocharger boost sensor A circuit malfunction 3.P1246 Alternator load input failed Mechanik wyczyścił czujnik przy inetrcoolerze tam gdzie jest zaznaczone na czerwono bo był zapaćkany olejem przy turbo skasował błędy i jazda próbna.Zero...
Witam Parę dni temu kupiłem ładną fokę MKII 2.0 TDCI. Auto miało FAPA, ale został on usunięty przez poprzedniego właściciela w V-Tech w Krakowie. Auto ma dodatkowo niefabryczny IC (pochodzi chyba od Mitsubishi GT) oraz chipa na 160ps. Ford jest mega żwawy, kiluje wiele aut, ale mam już z nim problemy. Dymi mi na czarno przy obrotach tak 3 tys+ podczas...
Co samochód to inne doświadczenia. W mojej hodzie nie ma ksenonów, silnik 1,4 90km pali w mieście od 5,9 do 6,5 (zależy jak mam ciężką nogę, mojej żonie niestety pali dużoooo więcej:-). Trasa około 5l przy jeździe do 120 km/h. Tak jak napisałem wcześnie, samochód eksploatuje około 8 miesięcy i nic w nim nie robiłem poza wymianą filtrów i oleju. Co do...
Dobrze, więc uściślijmy kilka rzeczy bo już się w tym gubię. Mówimy na razie czysto teoretycznie o oplu corsie C z silnikiem 1.2 i z tego co piszą w ogłoszeniach to są to silniki o mocach 75km i 80km czyli są to silniki 1.2 ECOTEC (75KM) 1.2 Twinport ECOTEC (80KM) Z tego co się dowiedziałem od znajomego powiedzmy że domorosłego mechanika, który jako...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Witam Mam zajeb...... problem z Focusem MK1. - problem Ciągnie się już od jakiegoś czasu wiec przedstawię go tak jak na forum --------------------07.12.2010.---------... Mianowicie: Autko jak do tej pory sprawowało się tako jako, mimo tego że stało pod chmurką, gdzie wcześniej było garażowane. Bez żadnych ekscesów oferowało dobre warunki do...
O jakim sprzęgle piszesz, w sprzęgle hydrokinetycznej olej jest razem ze skrzynią i nie potrzeba demontażu skrzyni biegów, aby wymienić olej. Natomiast, do demontażu skrzyni potrzebna jest wymiana filtra olejowego w skrzyni biegów automatycznej, ale i tutaj zależy, jaki przebieg auta masz, bo jak jest nalatane z 300 tys., to warto się zainteresować...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
focus oleju czujnik focus focus wymiana oleju
silnik dymić biały instrukcja navigon zasilacz skwierczy
pralka amica chińskie radio android
Czy WD-40 nadaje się do smarowania wirnika farelki? Błąd F703 w urządzeniach Panasonic - przyczyny i naprawa