Nie ma czujnika w głowicy.
http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
Pewnie głowica do ściągnięcia bo wypalone zawory
Pęknięta głowica
Jest tylko jeden czujnik w głowicy.
Żeby zmienic tłok, głowica i skrzynia do zwalenia.
Kolejna sprawa klient zawsze kłamie lub ostro nagina prawdę, może jeszcze coś kombinował. Podpytaj go czy ten wałek czasem nie poleciał przy próbach odpalania bo już nie palił.
Pytanie czemu się zagotował? Myślę że tutaj tak czy siak słupek pójdzie do huty po zdjęciu głowicy zobacz jak wyglądają gładzie cylindra i płaszcze na tłokach.
Koledzy mają racje warto sprawdzić uszczelkę i pokrywę zaworów czy nie jest pęknięta. Mam nadzieję że ów mechanik postawił diagnozę po demontażu pokrywy i jej oględzinach, bo jeżeli nie, to decyzja o wymianie głowicy jest zbyt pochopna. W twoim przypadku radził bym Ci jechać do innego mechanika potwierdzić diagnozę , a jeżeli wymiana głowicy okaże się...
Mondeo Mk2 1,8td wtrysk pośredni, głowica z komorą wstępną 90km. Focus Mk1 1,8 tddi wtrysk bezpośredni moc też 90km. Chociaż pokrywa zaworów wygląda tak samo, to głowice kompletnie różne i nie zamienne. Focus tdci miał 100 i 115 ale to już CR.
Kompresja jak motocyklu, lecz biorąc pod uwagę słaba zmianę na 3 i 4 może sugerować uszkodzenie głowicy.
Witam! Mam pytanie odnośnie Forda Focusa 1.6 16V Zetec 1999r..... chodzi o głowicę w tym aucie.... z jaką siłą - chodzi o (nm) - trzeba ją dokręcić (momenty dokręcania śrub tej głowicy) ?? Czekam na szybką odp. - pozdro
Witam, od nie dawna jestem posiadaczem Forda Focusa 1.8 TDCI z roku 2004. Potrzebuje pomocy apropo diagnozy oraz kosztów naprawy. Od jakiegoś czasu autko zaczęło mi dziwnie pracować tak jak by cykanie na wolnych obrotach, i na biegach 4 i 5 przy większych obrotach zapalała się kontrolka od świec żarowych tracił połowę mocy i gasł, po ponownym przekręceniu...
Witam,mam forda focusa po wymianie głowicy i ustawieniu rozrzadu nie chce odpalic,wie moze ktos co moze byc przyczyna?
a wiadomo, gdzie można dostać taką głowicę?
Jak nie możesz znaleźć informacji to z rozrządem lepiej nie zaczynaj bo koszt naprawy będzie duży. Nawet jak znajdziesz info to nie znaczy że zrobisz dobrze bo np. autodata i vivid zalecają dokręcić napinacz paska w VW 1,9 tdi 45Nm a tam jest szpilka M8 i zrywasz gwint w głowicy. Pzdr.
Ja stawiałbym na głowice, lub uszczelke głowicy
Sprawdzić drożnośc chłodnicy, jak to nie pomoże to najprawdopodobnie trzeba sie nastawic na sprawdzanie głowicy pod kątem peknięć
Bardziej bym potrzebował zależność temperatury na głowicy od rezystancji.
Sprawdź szczelność kolektora wydechowego.często mylone ze stukaniem z głowicy a to poprostu nieszczelność-uszkodzona szpilka lub uszczelka
Witam Mam problem z Focusem 2003r 1,8 tdci 115KM na zimnym silniku po nocy trzeba kręcić z 10sekund zaczyna łapać to jeszcze z 5 sekund z rozrusznikiem i odpali. Po minucie pracy odpala dobrze świece sprawdzone, odzczyt z czujników temperatury paliwa i powietrza -18 a czujnik temperatury głowicy -5 napięcie z czujnika 4,17 V podpięcie przy -20 C na...
Witam! a który rok tego focusa, jaki typ wtrysku paliwa? a sprężanie to trzeba zmierzyć a nie bazować na domysłach, czy przestał chodzić po tym ściągnięciu głowicy?
Oczywiście czujnik temp ten w głowicy został wymieniony?
Takie coś świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia-po prostu robi się korek parowy o temperaturze większej niż temperatura cieczy. Może i problem z uszczelką pod głowicą?
Na głowicy.
A to można go odwrotnie założyć??? To jak go napniesz??? Chyba jak bym się pomylił już w tym to bym pisał prędzej jak wymienić zawory w głowicy
Kolego może poszła uszczelka pod głowicą, zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia no chyba że głowica strzeliła
Tak głowica sprawdzona na szczelność (pełny pakiet), a po diagnozie żadnych błędów.
Gdyby PCM widział temperaturę głowicy 130 stopni to włączył by wiatraki.
Podjąłem się naprawy wieży AIWA CX-NV90E2. Nie działa odtwarzacz CD. Po oczyszczeniu i regulacji potencjometrem mocy wiązki lasera urządzenie zaczęło działać ale tylko przez godzinę. Wypadało by wymienić cały laser....ale przedtem ponownie reanimowałem sprzet pokrecając potencjometrami "adj" i "FOCUS". Wcześniej nie wymieniałem głowicy laserowej. Wiem...
Autko naprawione uszczelka pod głowicą wymieniona ,śmiga elegancko.
Ale jak odpalisz auto to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto to czasami nie podnosi się poziom płynu? Co do pompy to, że była wymieniana 8tys. km temu nie oznacza, że jest sprawna. Poza tym jeszcze może być jedna sprawa. Mnie się taka przytrafiła. Kupiłem...
głowica do remontu, najpewniej silnik HWDA lub HWDB.
w pompach vp30 ten goły przewód jest na wierzchu a w vp44 trzeba odkręcić dwie śrubki torx 25 z prawej strony głowicy.
Szybko, wolno. Ci za różnica. Ważne że trzyma. A tam czujnik dotyka głowicy. Nawet nie jest w płynie.
Sprawdziłeś szczelność głowicy?? Możliwe że jest pęknięta
Skoro mechanicy nie wiedzą co tyka to my też nie, może zegarek a może głowica, skąd mamy wiedzieć?
Jeśli laser jest nowy, to jakakolwiek regulacja nie powinna być konieczna, ale jeśli już to bez oscyloskopu to będzie trudno precyzyjnie ustawić, Focus czy tracking. Natomiast jesli po włożeniu płyty słychać szuranie to stawiam na wadliwy mechanizm lub wadliwym montażu głowicy. Regulacja w pioneerach opisana jest w Serwisie Elektroniki. Pozdrawiam
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! wtrysk to czarny dym. samochód zimny zawsze dymi, bo to para wodna z układu wydechowego, i dopóki nie wyparuje to będzie biały dym. jak samochód nie kopci po nagrzaniu to nic mu nie jest. jeżeli ciepły samochód dymi na biało to może to być uszczelka pod głowicą.
usuń zimne luty w głowicy w.cz. oraz sprawdż czy niema zimnego lutu na trafie wn (masa potencjometru s2,focus)
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Uszczelniacze zaworowe, odma, uszkodzona uszczelka pod głowicą, uszkodzone lub zapieczone pierścienie tłoków.
Takie ustrojstwo jak chłodnica spalin, powiązana z zaworem EGR.
Czujnik jest w głowicy w bocznej ściance nad sprzęgłem.
Plyn chlodniczy chyba tez, ale gdy samochod pali to z przewodu do zbiorniczka plynu chlodniczego leci powietrza duzo, odpowietrzanie nie pomaga, palilem go juz bez korka i dalej to samo... Ma ktos pomysl? Jeśli nie pomaga odpowietrzenie to może cię czekać demontaż głowicy.
Głowica do naprawy, dość częsta usterka.
Głowica do roboty,nie szczelne zawory. Sprawdź to.
2 dni szukam i nic , pół auta rozebrałem znalazłem dwa co chyba mają styczność z wentylatorem, wypada wymienić obydwa, tylko tego z głowicy na alegro nie widze
Faktycznie moze to być cewka. Ale druga juz? Zmierz kompresje, luz zaworowy (jezeli się reguluje). Czasem swieca nie jest mokra lub ma inny kolor? Uszczelka głowicy to częsty problem.
Mam Forda Focusa 1.6 1.6V.Gaz.STAG300plus+Lubryfikator. Podaczas(na gazie przejechałem juz ok 600km) jazdy zauważyłem, że wzrasta mi temperatura (podczas szybszej jazdy ok 140-160). Po chwili spada i załącza się wentylator wymieniłem już termostat i płyn chłodniczy. Na jałowym biegu, żeby sie załączył wentylator trwa ok 40min i nie wiem jaka jest przyczyna...
Doktorr Ad3. co chciałeś kontrolować przy zaworach w zyteku. - trzeba je regulować. Dodam ze lubryfikator działa sprawdzone. Kumpel ma Toyote Corolle Vvti 1,4 po 160 tyś. przebiegu i na gazie 90 tyś chłopaki w serwisie wywalili oczy jak ustawiali zawory a obstawiali ze głowica do roboty.
Nie opłaca się tego tykać, takie radio kosztuje grosze. Kod można wyliczyć z numeru seryjnego. Problem z obiorem, z tego co pamiętam, leży w głowicy. Powszechny problem tego radia.
Niestety, żeby wymienić filtr w skrzyni, to trzeba zdemontować z auta i odkręcić obudowę sprzęgła ze skrzyni, co wówczas wtedy można zmienić filtr, a za pokrywą to tylko płyta sterownicza i nic więcej, ale nadmieniam, że o ile masz duże pojęcie, to sobie poradzisz. No to lipton z tym rozbieraniem, ale nie jedną skrzynie już rozbierałem i z powodzeniem...
Ok. Więc w moim zdaniem, silnik ma wówczas zbyt wczesny zapłon i słyszysz zawory w głowicy. Zacznij od diagnostyki komputerowej.
A przykręć ten wtrysk nie wkładając go do głowicy i zobaczysz jak sie zachowuje.
Nagar olejowy powstaje na głowicy, wystarczy ściągnąć pokrywę i będzie wiadomo czy na niej jest twardy nagar z oleju. Jeżeli na głowicy jest nagar trzeba ściągnąć miskę i sprawdzić sitko od pompy oleju.
Pasuje z: Escort 1.8TD Sierra 1.8TD Focus 1.8TDDi P100 1.8TD Generalnie z każdego Kent 1.8TD.
ale widac ewidentnie ze drugi zawor ssący jest caly, skoro mechanik przy wymianie rozrzadu miał to zepsuc (bo nie miał blokad) to zepsułby OBA zawory ssace bo oba rownoczesnie sie otwieraja .... tak jak pisałem -złośliwość zeczy martwych lub wpadło mu "coś" i potem przez te trzy dni wygrzebał... :) ps. ale fajna uszczelka pod głowica była, od strony...
dzięki to były świece Dodano po 4 mam jeszcze jeden problem mam mały wyciek płynu chyba z pod uszczelki głowicy Czy orientuje się ktoś jaki jest koszt wymiany uszczelki reszty co za tym idzie czyli sprawdzenie głowicy itd...
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
A głowica zjeżdża do początku i robi soczewką focus? Widać wiązkę laseru? ==>andrzejek12! gdyby na elce były punkty ujemne to bym ci przekazał cały mój zapas, za takie głupoty.
Dodam jeszcze że dzieje się to przy rozgrzanym silniku na zimnym zbiera sie ok bez problemu. Czy może to być powiązane z czujnikiem temp. w głowicy? Jak można go sprawdzić czy działa poprawnie?
nie słychać lasera, silnik nie kręci płytą. No nie kręci, bo za to jest odpowiedzialny jest układ focusa (ogniskowania), który jak wykryje płytę to dopiero uruchamia silnik. Głowica lasera próbuje się jakoś ustawić, wykonuje jakieś ruchy? Ps. Kolega posiada service manual, czy wrzucić?
to się nazywa "zjawisko kapilarne" https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawiska_k... z innych przypadków to np z anteny koncentrykiem naciekała woda w służbowym clio 2, tak skutecznie, że cały róg radia z głowicą UKF zgnił i dlatego radio nic nie odbierało :) podobny przypadek miał znajomy z zakładu RTV - przyjechał do naprawy telewizora który przestał...
więc coś z precyzją nastawy mu nie pasuje. Oczywiście, bo EGR i zabijają się sądzą w środku więc sam nastawnik nie wystarczy - prosty test porusz samym trzpieniem czy ramieniem EGR bez nastawnika i zobacz czy chodzi lekko czy ciężko, czy nie klei się w środku wracając powoli. Dokręcanie głowicy na czucie to jest hackowanie a nie eksperymenty z termostatem...
Normalnie, w szesnastkach świece są w pionie, w głowicy miedzy wałkami, a tam często puszcza uszczelka, dostaje się olej silnikowy i w gniazdach gdzie są świece może być tyle oleju że całe świece będą zalane łącznie z przewodami, i wtedy też będą problemy z zapłonem.
Zanim wymienisz silniczek krokowy - a zapewne jest on uszkodzony - dokładnie sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym powietrza. Od przepustnicy aż do głowicy. Mozolne ale czasem się opłaca - często przecierają się gumowe przewody podciśnienia a jeszcze częściej w najmniej oczekiwanym miejscu i najmniej dostępnym do naprawy. Nawet pod...
Obecność nagaru w kolektorze wydechowym jak i w kanałach w głowicy była w dużym stopniu? Motor zużywa olej? Wtryskiwacze sprawdzone?
Witam , mam 1,8Tdci 2002 .Bardzo ciężko pali zimny praktycznie przestał. jak naładuję ako i dam booster to zapali po kręceniu ok 20s. diesel serwis sprawdził wszystko i twierdzi ,że ciśnienie 1x 26 a na trzech pozostałych 24. Do tej pory jak odpalił to jechał normalnie i ciepły zapalał po krótszym kręceniu, ale po godzinie juz ciężko. Świece ok, próba...
3/4 zależy od konstrukcji głowicy w tunerze. Ma określoną czułość i selektywność, to może być ten przypadek kiedy żaden wzmacniacz nie pomoże bo po prostu głowica jest niskich lotów. Najprościej przekonasz się podłączając swoje radio do instalacji w innym samochodzie.
W tym linku co podałeś na aliexpress możesz wziąć z soczewką barlowa, przy soczewce 0.5X przestrzeń robocza to 165mm, Za Barlowa on chce 113 zł. I tu sprawa do przemyślenia. Jeszcze uchwyt z posuwem do tego 100 zł. No i musiałbym do średnicy 32 mm wałek zamówić. Może mam w piwnicy a może nie, muszę sprawdzić. Teraz nawet nie wiem czy ten uchwyt jest...
Wszystko ma wpływ na kopcenie, wtryskiwacz, uszczelka pod głowicą, czujnik temp. Zaraz nastraszymy i zmienisz auto.
Ceramiczne gniazda zaworów ford montuje tylko w silnikach do samochodow fabrycznie wyposazonych w inst. LPG. Jest to inna głowica która mozna dostac (na zamówienie) w kazdym serwisie ASO. Pozdrawiam
Chodzi Ci o cylindry? Naprawa nie idzie w dobrym kierunku. Jeśli założono starą uszczelkę pod głowicę, całkiem możliwe, że stracił kompresję na kolejnym cylindrze.
O widzcie i takie odpowiedzi Panowie cenie , teraz juz wiem co do czego . Teraz jeszcze pytanko drugie w tym silnku mozna ponownie uzyc szpilki do głowicy czy , trzeba zalozyć nowe? Jak bedę rozbieral to sfotografuje i opisze krok po kroku dla reszty 😃
mam problem jak ustawić prawidłowo rozrzęd bylo robione pompa wtyryski głowica pierścienie i pali ale strasznie ciężko napiszcie coś prosze bo już nie mam sił do tego silnika Proszę poprawić błędy! Robokop
Pompa wody, termostat, uszczelka pod głowicą, czujnik temperatury. Podaj więcej informacji - jaki silnik, czy zbiorniczek płynu puchnie i co obserwujesz pod maską.
czy na sankach przesuwu głowicy nie ma jakiegoś oporu,czy słychać pracę focusa tzn. czy cały czas próbuje znaleźć płytę?spróbuj podłączyć zewn. napięcie do silnika przesuwu głowicy i zobacz jak jedzie od końca do końca.
Był 2.0 8v ale tylko w amerykańcach. Podobny troszke do europejskiego cvh, a 16v to nic innego jak silnik z mondeo. no troszke tam osprzęt inny. Co do gniazd to najlepiej udać się do serwisu i może cos uda im się ustalić, ale z tego co mi wiadomo to tylko samochody z gazem są wypuszczane z głowicami do gazu. Podobno te silniki były wcześniej w europie...
Znalezione w sieci: W 1.8TDCI nie ma czujnika temperatury wody. Jest czujnik temperatury głowicy (CHT), wkręcony w głowicę z prawej strony, i tylko na jego podstawie komputer ustala kiedy włączyć wentylator, jakie wskazanie dać na deskę/zegary, itp.
Z rozrzadem to trzeba skrócić interwały i jest spoko Tak też czytałem na forach. Tam też był problem z przegrzewaniem silnika i uszczelką pod głowicą. Silnik to francuskie HDi Nie,to całkowicie inne silniki.
Nie przenoś wtryskiwaczy, im bliżej głowicy tym lepiej. Możesz przerobić przewody gazowe. Powinny być w miarę jak najkrótsze od reduktora do listwy.
dostał drugą głowicę z wtryskami i dalej stuka :( tylko widzę kolejny problem, mianowicie nie wkręca sie na obroty, cieżko pali i miga mu konkrola od świec
Dzięki za rady. Czekam do piątku, żeby sprawdzić głowicę pod ciśnieniem. Jeśli to nie będzie to, oddaję auto do innego mechanika, jak się dowiem co to było odpowiem w kolejnym komentarzu.
Witam. W głowicę silnika a prawej strony od strony akumulatora wkręcony jest czujnik -wtyczka, pojedynczy przewód.Za co on odpowiada?.
Kompresja nigdy Ci się nie zmienia jeżeli nie ingerujesz w silnik np. planowanie głowicy. To parametr ustalony przez konstruktora silnika i nie ma na niego wpływu zużycie silnika :)
a/ Głowica fabryczna jest skalibrowana w fabryce (mowa o głowicy oryginalnej), więc ŻADNE regulacje nie są potrzebne. Sprzęt pracował poprzednio z oryginalną głowicą i było ok? To co chcesz poprawiać? Fabrykę? Fabrycznie to jest skalibrowany ef balance / i apc na głowicy, natomias focus / tracking znajduje się na płycie servo i podlega kalibracji tym...
Zapytam się jeszcze wiesz może czy zakrecajiac wałek do głowicy mam zakrecac śruby z jakąś kolejnością? I z jaką siłą powinny być dokręcone. Pozdrawiam.
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
[ To ja jakiś pechowiec jestem bo nie było:( Mało tego, właśnie rozpakowałem Goetze i... też nie ma:( mogę wstawić zdjęcia[/quote] to faktycznie albo masz pecha albo kupujesz uszczekli od skosnookich kolegów z Chin dzis montowalem uszczelke do focusa 1.8 td wlasnie elring i jakos ulotke znalazłem na regale mam goetze do cc 700 i widze ze tez pisze a...
W moim poczciwym dieslu Opla narobiło się w czasie drogi do Krakowa i z powrotem. Auto nagle rzuciło chmurę czarnego dymu, a potem stopniowo traciło moc. Doszło do tego, że w drodze powrotnej stawiał zasłonę dymną i nie mogłem go rozpędzić więcej jak 70km/h. Jak dotarłem do domu był problem ze zgaszeniem silnika- miał już tendencje do rozbiegania się....
W silniku forda 1.6 typu Common-rail ustawienie pompy ma najmniejsze znaczenie gdyż jest ona tylko odpowiedzialna za wytworzenie ciśnienia/ w przeciwieństwie do sekwencyjnej/co do rozrządu na dole jak zdejmiesz koło pasowe wału korbowego jest nadajnik do czujnika położenia wału/okrągła blaszka/może nie podłączyłeś czujnika/w tym nadajniku jest okrągły...
jak było, to do kosza... Co powiecie o silnikach 1,8 d ,td oraz td z intercoolerem w ford mondeo mkl mkll oraz escort, totalna porażka, te dwa paski rozrządu... , trwałość też porażka, żeliwna głowica... w focusie go unowocześnili o commonrail i troche inny rozrząd, ale ogólnie porażka...
Witam, dzisiaj po jeździe autem zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z auta. Dzieje się to od razu po zgaszeniu auta lub po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego(na zgaszonym silniku). Wyciek jest gdzieś pod kolektorem(nie widać dokładnie gdzie) i spływa po misie olejowej. Co może być tego powodem? Uszczelka pod głowicą, zapowietrzony układ chłodniczy,...
Pojemność tego kondensatora, oczywiście wyjętego ze sterownika uszkodzonego nieodwracalnie , wynosi dokładnie 3,5 nF. Jeżeli ktoś sobie "próbuje " naprawić sterownik i nie udało mu się przylutować do małego pola lutowniczego, to tym bardziej będzie miał problem z przylutowaniem do tego kondensatora. Radzę w takim przypadku oddać sterownik doświadczonemu...
a może ten silnik jest uszkodzony, np pęknięta głowica albo był juz przegrzany, czy jest on z pewnego źródła?? jak silnik sie przegrzeje bedzie stukał a raz dobrze przegrzany silnik potrafi robić takie numery
2 lata temu naprawianie były zawory i autko do tej pory jeździło, dopóki nie wywaliło uszczelki pod głowicą. Głowica została splanowana, sprawdzona na szczelność, wszystko inne, to co trzeba było jest zrobione. Nowa uszczelka pod głowicą, autko skręcone jeździło tydzień i znów pojawiły się bąble w zbiorniku wyrównawczym ciśnienia w układzie chłodzenia....
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
Wymieniłem głowicę lasera na nowy zamiennik. W odtwarzaczu jest KSS 240A. Podczas odtwarzania zdarzają się sporadyczne przeskoki, czasem loopy. 1-2 przypadki na cały nośnik. Płyty tłoczone, oryginalne, nawet gdy są w idealnym stanie problem występuje. Podkówkami w samej głowicy nie kręciłem. Na płycie głównej są pokrętła do regulacji Focus gain i Track...
witam Rubin C-381D czyli rusek z kinolem 20" i z głowicą UHF z tąd literka d w symbolu literka "I" oznaczała imperialistyczny kinol Zasilanie wzmacniaczy końcowych wizji biegło przez taki mały dławik na płycie dekodera w pobliżu linii opóźniaiącej tej długiej zasilał z ok 200 V on miał tendencje do przerywania. Oczywiście należy sprawdzić WN najlepiej...
wymiana głowica focus focus czujnik temperatura głowica focus focus instrukcja
mruga xenony siemens micromaster czujnik biegu wstecznego
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Napięcie zmienne w prądnicy 3-fazowej z magnesami stałymi dla akumulatora 12V Kontroler ładowania turbiny wiatrowej a akumulator 100 Ah - przyczyny problemów