Rurka od odmy sparciała i ma dziurę. Silnik łapie lewe powietrze i obroty skaczą.
zgaśnie po zdjęciu wtyczki z zaworu wolnych obrotów , może servo puszcza ,
Wypada ci zapłon także: cewka ,świeca ,wtryskiwacz , problem mechaniczny A ten dzwięk to ecu wysterowuje regulator wolnych obrotów , próbuje "podgonić" obroty i stąd takie podsysanie.
To (wrzucenie wyższego biegu) spowoduje w każdym TD kopcenie na takich zakresach obrotów.
Może potencjometr w pedale gazu?
Może czujnik obrotów wałka pompy?
Na postoju też tak gwiżdże?
ford focus 1.8 16v '99 bez instalacji gazowej Pozwolę sobie powrócić do tematu obrotów. czasem przy jeździe na trasie około 100 200 km z prędkościami bliskimi autostradowych po wysprzęgleniu obroty nie opadają. Jeżeli jechałem (załóżmy) z prędkością 140km/h i miałem 4000 obrotów po wyrzuceniu na luz obroty sie utrzymują jeżeli dodam gazu do 5000 juz...
Ja bym w ciemno wymienił przepływomierz na początek. Do sprawdzenia sporo - punkty masy i czy wtyczki są ok - szczególnie na przepływce i przepustnicy. Do tego szczelność dolotu i stan filtra powietrza. Jeżeli jeszcze do tego mamy szarpanie to cewka i jej wtyczka do sprawdzenia. Nie kojarzę z pamięci tych silników (tzn są bardzo zbliżone do FYDA/FYDB,...
Zanim wymienisz silniczek krokowy - a zapewne jest on uszkodzony - dokładnie sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie dolotowym powietrza. Od przepustnicy aż do głowicy. Mozolne ale czasem się opłaca - często przecierają się gumowe przewody podciśnienia a jeszcze częściej w najmniej oczekiwanym miejscu i najmniej dostępnym do naprawy. Nawet pod...
Czyli słychać takie delikatne terkotanie? To raczej łożysko wysprzęglnika. Cały wysprzęglnik do wymiany.
Po sposobie w jaki jest to opisane, nasuwa się tylko jedna rada. Oddać do mechanika. Albo podłączyć chociaż tester. Masz jakiś?
cześc miałem ten problem jest po prostu zanieczyszczony stabilizator wolnych obrotów wykręc go i przemyj w benzynie ekstrakcyknej to coś co koledzy nazywają to silniczkiem krokowym choć właśćiwie to się tak to nie nazywa mieśći się to przy kolektorze ssącym przykręcony dwoma sróbami pozdrawiam.
Masz tester, obroty wału widzi sterownik?
6500obr. to już chyba odcięcie paliwa.Pytanie w jakim stanie jest pompa paliwa ,może się już przycina.A obroty biegu jałowego są w normie czy podwyższone(w jakim zakresie obrotów)?
Za silniczki krokowe, to niedawno opr dawali, zobacz https://www.google.com/search?q=2.0+DURA...
Wężyki te pokazywałem Ci na zdjęciu kilka postów wyżej. Powinny byś hmm jak to ująć: W środku kolektora ssącego, ale nie w środku w środku tylko zewnętrznym środku ;p hehe Nie wiem jak wygląda przy tym motorze, ale z reguły zazwyczaj robi się tak. Jak nie masz komputera diagnostycznego, odpinasz aku tak najlepiej z 30 minut (ważne, abyś poczekał aż...
Witam czy rozwiązał Pan problem z falującymi obrotami w fordzie? Mam ten sam problem przepustnica czysta przewody ok tylko nie wiem co z krokowym bo odkręciłem górna część elektroniczną czyli sam silniczek i na odpalonym nic nie rusza nie kreci a i silnik nie pracuje na dużych obrotach a mówią że powinien pracować przy odkręconym https://obrazki.elektroda.pl/5437115800_...
Sterowanie turbiną.
Hej mam pytanko w moim focusie cos dzieje sie z klimą jak ja włacze to tak mi spadaja obroty silnika ze aż silnik gaśnie z z paska napędzającego sprezarke dymi sie , niewiem czy to wina spręzarki ?
Dlaczego mi Ford Focus 1.6 benzyna 2002 rok ma wysokie obroty po odpaleniu
Tylko sęk że ciężko komputer na tym zadupiu ogarnąć.
Dzień Dobry, Pacjent: Focus 2.0 Duratec benzyna 145km Mam problem z niskim ciśnieniem na wolnych obrotach przy rogrzanym silniku (miga kotrolka). Problem zaczął się po obróceniu panewki w silniku. Wymieniłem wal na nowy, panewki, pompa oleju, czujnik cisnienia oleju, filtry itp. oraz wyczyscile wszystkie kanaly olejowe oraz smoka. Nie ruszałem glowicy...
faluje hmm a jak by zacząć od silnika krokowego , fałszywego powietrza , czujnik temperatury może jeszcze...
Witam, już od długiego czasu borykam się z problemem niskich obrotów w moim Focusie MK1. Mianowicie na biegu jałowym sięgają one około 650, samochód wtedy słychać, jak się dusi, i światła przygasają, czasami na zimnym potrafi zgasnąć. Regenerowany alternator, nowy silniczek krokowy, czujnik przepustnicy, wymienione serwo. Dolot powietrza został sprawdzony...
Witam podmien czujnik cisnienia paliwa na rampie ,za male cisnienie przy duzym poborze paliwa
może robi błędy czujnik predkosci albo by-pas
Czujników brak. Rozpoznanie po prędkości i obrotach. Masz mape ori i mod?
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Pewnie jakiś wąż dziurawy lub opaska zsunięta .
Niekoniecznie
Witam Mam problem ze swoim Focusem, mianowicie po wymianie pompy wtryskowej (używana VP 30), zrobione wszystko jak w książce pisze auto nie odpaliło. Błąd P1564 i P1664. Na pompe udzielona gwarancja rozruchowa Pompa 100% sprawna. Auto oddałem do warsztatu gdzie w ramach gwarancji mieli to naprawić. Auto odebrane, z tego co widać robione coś ze sterownikiem...
Nie da się. Sprzęgło jest hydrauliczne. Najprawdopodobniej zbliża się jego wymiana.
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Witam, mam focusa tdci 115km, 241tys.km Mam podobny problem, mianowicie przy nizszych temperaturach i zimnym zilniku przy odpalaniu auto musi troche pokrecic i strasznie przy tym szarpie silnikiem, jak zaskoczy to jest ok, chodzi normalnie, moze lekko faluja obroty przez pierwsze momenty. Czy to moga byc siwece, albo bezpiecznik od swiec? Prosze o porade.
Problem z przepustnica.
Jakieś 10 15 sekund ale według mnie za mocno jak tylko trochę się rozgrzeje żadnego dymu niema nawet przy przegazowaniu na wyższych obrotach.
sprawdź węzyk gumowy po kolektorem ssącym. Ze starości pękają i zasysa je do środka
impuls obrotów to kolor zielony :)
2002 r , komputer nie wykazuje bledow
problem może być w łożysku koła przedniego.Z nie go czujnik czyta obroty . Dodano po 1 najlepiej podłączyc diagnoskop i sprawdzić czy w czasie jazdy czujniki widzą obroty poszczególnych kół.
P1000 jest zawsze jeżeli nie ma błędów w PCM. Nie przejmuj się tym. Spróbuj wyczyścić IAC. Tam nie ma żadnej krokówki, tam jest zawór regulacji biegu jałowego IAC. Nauczcie się w końcu co to silnik krokowy to zaczniecie odróżniać krokowy od zwykłego silnika czy zaworu. Krokowy ma minimum 2 cewki czyli 4 zaciski. IAC ma tylko 2 zaciski.
czy ktoś potrafi mi pomóc?
Na wolnych obrotach drgania to mogą być poduszki silnika uszkodzone.
Zdzisio164 mam ten sam problem prosze napisz co jest przyczynom
Ja pie****ę, w poście numer 8 napisałem Ci, że dopóki masz błąd w sterowniku silnika, krytyczny błąd ciśnienia doładowania to ESP będzie wyłączone do czasu usunięcia usterki i skasowania błędu. A Ty, zamiast wziąć się za turbinę, ewentualnie nastawnik jej kierownic to kombinujesz jak koń pod górę z alternatorem, akumulatorem, a teraz czujnikami obrotów...
Te 90A nie jest dostępne na wolnych obrotach.
a to dłysel czy benzyna ?
Obroty alternatora to obroty silnika x2, przy takich objawach alternator kwalifikuje się do naprawy
Wymieniłem świece i przewody. Problem po części zniknoł. Jednak focus trzyma obroty na poziomie 600 a chyba powinno być na 1000?? (klima wyłączona, radio itp.) o co chodzi? Może to być wna paska wieloklinowego? piszczy na zimnym silniku.
Mam problem z moim fordem focusem mk1. Sa niskie obroty silnika.wymieniono filtr paliwa.i dalej zamula.przy wlączaniu 3 biegu już muli.na 4 jakos idzie.pod gorke wjade tzn wtocze sie bo brak mocy zaczyna tańcowac mi temperatura. Zwolnie o najlepiej jakbym jechala na 2 tys.obrotow.na 4 biegu i przy predkosci 80 km/h.wlaczam 5 bieg i znowu temp.idzie...
Chłopaki umujcie sobie przepustnice w 99% to ona jest przyczyna falowania obrotów
Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle? Tddi i TDci regulatory nie są zamienne. Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach.
Miałem kiedyś podobnie,były wybite tulejki w korbowodach są takie gówniane żłobione , fachman szlifierz dorobił pełne z 1 dziurką i dzida...
Odrazu po dodaniu ,,gazu,, . Ona jest ustawiona na wolne obroty
nie jak już to silniczek krokowy on odpowiada za wolne obroty
Witam.Sprawdź najpierw podstawowe parametry;czujnik ciśnienia CR,regulator ciśnienia CR,Ciśnienie pompy wstępnego zasilania.......
Wymyłeś przepustnicę dokładnie....
Tam jest lpg - jak wygląda sprawa regulacji luzów? Jak wygląda kompresja? Podejrzewam nierówną kompresję spowodowaną luzem zaworowym i taniej wymienić silnik lub zrobić głowicę (dociąć zawory) niż regulować zawory wymieniając szklanki Czy reset adaptacji pomaga (po resecie obroty wskoczą na nieco wyższe ale po kilkunastu km powinien się zaadaptować)?...
Ford Focus Mk 2 1.4 Benzyna+Gaz: Spadające obroty gdy wciskam sprzęgło podczas jazdy do około 400obrotów i często gasnący silnik na skrzyżowaniu jak się zatrzymuje. Wymieniłem przepustnicę, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, komputer (sterownik) i czujnik temperatury cieczy, zadymiałem układ dolotowy powietrza, wszystko szczelne i nic to nie...
Witam Wyzerowałem adaptację i pomogło. Pozdrawiam
Witam jeszcze nie odpowietrzałem tego modelu , ale w warsztacie mam swojej roboty zbiornik 5l po oleju wyposarzony w pompę paliwa którą zasilam układ wtryskowy pod niewielkim ciśnieniem 0.5 atm . Odpowietrzam w ten sposób wszystkie oporne auta bez najmniejszego problemu zwykle bez luzowania przy wtryskach . Koszt wykonania nie wielki a za to sama radość...
Witam, mam taki problem w momencie gdy jadę jakieś 60-65/h i 90-110/h rosą mi obroty w zakresie 2000 do 3000 mam wrażenie jak by ślizgało się sprzęgło albo pasek rozrządu. kiepsko znam się na samochodach ale może ktoś będzie wiedział co to może być
Dzień dobry, mam problem - oddaliśmy auto (Ford Focus mk2 2005 rok) do mechanika i mam wrazenie ze jest w jeszcze gorszym stanie. Przed oddaniem obroty skakały lekko na jałowym a teraz skacza jak szalone po czym jesli nie doda sie gazu to Ford gasnie. To na pewno nie przepłwomierz, kable równiez były wymieniane. Mechanik rozkłada rece, jedyne czego...
Zostaw to i najpierw popatrz na obroty na rozruszniku. Za wolno kręci mimo, że pewnie Ci się WYDAJE OK.
miałem podobny problem, okazało się że czujnik obrotów wału nie był dokręcony i się przesuwał loso auto gasło, paliło etc. Focus 1
Ford Focus 2.0 benzyna.Auto z 2008 r
http://obrazki.elektroda.pl/7195997500_1... Miałem identyczną usterke i wymieniłem czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej.
Brak sygnału obrotów pompy nie ma możliwości uruchomienia silnika
Witam mam problem z focusem 1.8 tdci Na wolnych obrotach nie pompuje paliwa do filtra i gaśnie Może ktoś coś doradzić
Samochód kręci ale nie pali, akumulator ładowaliśmy ale dalej nic, później odpaliliśmy go na plaka, odpalił, kilka sekund pochodził i gasł, obroty mu spadają.
witam focus nierówno pracuje po czym się normuje po dodaniu gazu problem powraca obroty falują od 850 do 1100 czasem są mniejsze wahania obrotow odma sprawdzona cewka tez
Minimum 0,75 bara na wolnych obrotach przy 80*C. 1,5 bara przy 2000 obrotów.
Niestety teraz ja również się zepsułem i w dodatku jestem pomiędzy dwiema hospitalizacjami jak dojdę do siebie po wszystkim zabiorę się za auto i na pewno dam znać co to było z obrotami
Witam Posiadam wzmacniacz jak w temacie. Problem polega na tym, że po podłączeniu wzmacniacza pod instalację samochodową ( bezpośrednio do akumulatora + i -) sam wzmacniacz bez radia gwiżdże(piszczy) zgodnie z narastaniem i opadaniem obrotów silnika. Dodam że wzmacniacz podłączam do Forda Focusa Diesla TDDI. Wczesniej wzmacniacz chodził w Nissanie Almerze...
Co do gaśnięcia to przyczyn może być wiele. Wskaźnik poziomu paliwa i kontrolka rezerwy zwykle korzystają z tego samego sygnału z potencjometru umieszczonego na obudowie pompy w zbiorniku. A więc jeśli wskaźnik poziomu wskazuje połowę a świeci kontrolka rezerwy może to oznaczać że zawiesił się mechanizm wskazówkowy.
Wniosek jeden nie jeżdżę na rezerwie i z obrotami nie ma problemu
Zawór powietrza dodatkowego jest nowy Forda.
wentylator kręci, ale nie ma wysokich obrotów
Nie rób tego więcej, albo rób - będzie śmiesznie.
Pytałem się kilku mechaników co jest, ale żaden nie potrafił jednoznacznie odpowiedzieć. Czy ktoś wie co jest z moim autem??? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Mechanicy nie po to mają zakłady, aby ci odpowiadać na pytania...zleć naprawę i ciesz się sprawnym autkiem
Diagnostyka elektroniki była robbiona ?
Dzieje się to na benzynie i lpg czy tylko na jednym?
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
W rzeczy samej. No i robi takie po dwa obroty.
ansolutnie zły objaw
Takie klocki to się robią ale przy nieszczelności. Poszukaj w moich postach miałem kiedyś podobny przypadek i podobne auto. Z tego co się orientuję, ten czujnik obrotów nie ma znaczenia, a ten błąd to Fake.
jest na yt filmik jakiegos goscia ze stanow jak to wyjac. w moim aucie zostalo to zrobione przez mechanika na podstawie filmu. wymienia sie wiatrak porzez wyjecie pedalow wtedy jest dojscie do wiatraka. z drugiej wykreca sie schowek i jest dojscie od drugiej strony , wiatrak nie jest przykrecony jesy zamocowany na klik przez obrót.
Przepustnica wyczyszczona?
Mycie dolotu preparatem w aerosolu,pomogło . Nowe życie wcieliło się w silnik. Przeczyszczone : przepustnica, przepływomierz przy filtrze, dolot do zaworów. 15 minut i nowe auto.:)
jaki rok fokusa ? mk1 miały silniczek krokowy ... Zdjęcie pokaż. A na zachętę, jak koledzy z postów wyżej.
Turbo działa, przewody szczelne,bałwanki puchną, brak momentu objawia się przy ruszaniu z miejsca z wolnych obrotów.
trochę posprawdzałem i daje kolejne newsy otóż. -Wymieniony został czujnik w IC. -Sprawdzony omomierzem został czujnik temperatury przy filtrze powietrza (wartość poprawna, reaguje poprawnie- nie wiem czy połączenie ze sterownikiem działa) -wymieniony filtr powietrza Co wyczułem z nowości ? Mechanik twierdzi, że jeden z cylindrów nie pracuje normalnie....
Ja bym sprawdził kable wysokiego napięcia. Na szybko: wieczorem jak już będzie ciemno. Przy włączonym silniku, uchyl maskę. Czasem można się zdziwić co się na tych kablach wyprawia. Swego czasu miałem podobne objawy, świeciło jak na choince. Wymiana na nowe załatwiła sprawę.
Na wolnych obrotach 4.8kPa przy 3000 rpm 35kPa
a kiedy taka przypadłość się stała w aucie, dawno? Może po jakiejś naprawie wymianie pasków, może złe paliwo. Więcej info o aucie, a tak ma na klimie, na włączonych światłach, a jak z ładowaniem? alternator i akumulator w dobrej kondycji - w tych modelach dużo modułów może mieć wpływ na takie działanie.
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Swiece zarowe sprawne?Po odpaleniu dymi?
Czy problem z drganiami został rozwiązany? Mam podobne objawy. U mnie po wymianie dwumasu jest trochę lepiej, lecz drgania na wolnych obrotach w zakresie 800-1300 obrotów są nadal odczuwalne wewnątrz auta.
Elektryk dobrze mowi, ale bez wizyty u dobrego fachowca od diesla sie nie obejdzie. Takie sa poczatki konca tych pomp.
focus obrót rozgrzać nierówny obrót focus czujnik obrót focus
schemat wycieraczki szyby tylnej fluke opinie renault niskie obroty
peugeot check engine peugeot check engine
Kondensatory do napędu Nice Robus 350: parametry i typy ZUBR ZIE-40-1600 Soft Start Module PCB 8437-545204