Pozdro. Pozostaje do sprawdzenia mostek diodowy oraz regulator napięcia.
(at)jureka6 zacząc trzeba od wiedzy. Regulator referencyjne napiecie S ma otrzymywać stale , a ecu koryguje to napięcie poprzez regulator.
W silniku....... . Pow wypięciu wtyczlo obroty wzrosły o 100
Chodzi mi o ryzyko spalenia innych podzespołów gdyby winowajcą był alternator/regulator napięcia Typowy objaw ubitego regulatora.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
regulator napięcia do wymiany
Witam TV jak w temacie.Problem polegana tym,że za niskie są napięcia siatki2-max ok 300v oraz focus ok.1000v.Po odłączeniu kabla od zespołu regulatora napięcie z trafa prawidłowe.w tym odbiorniku są dwa regulatory focus,oraz jeden s-2.Regulatory wylutowałem,wyglądają na dobre.Odłączenie focusa od kineskopu nic nie zmienia, pozdrawiam
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Dla mnie to fiksuje regulator napięcia.
Wygląda na trafiony regulator napięcia.
A czy po tzw.kompleksowej regeneracji altek miał nowy regulator napięcia?
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
wzrost napięcia występuje przy wyłączonych odbiornikach prądu przy obrotach 1500,natomiast przy włączonych odbiornikach(wentylator,ogrzewanie szyb) wzrost napięcia nie następuje przewody masowe przy akumulatorze sprawdzone wyczyszczone i porządnie dokręcone regulator napięcia wymieniłem 2szt na oryginał.
Kurcze - teraz dopiero zobaczyłem - a mogli mi sprzedać taki z napięciem 14 v ??? Mocno mi się wydaje że ostatnie cyfry na tym nowym regulatorze to było 14v ??
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Ludzie, nosz k.... żadne potencjometry ani nic takiego nie zadziała, regulator działa na zasadzie klucza: puszcza napięcie na wirnik do wartości progowej (określonej diodą zenera) i odłącza powyżej. można go oszukać, tak jak napisał Jurek, diodą wpiętą w D+ ale nic ponadto. Jak chcesz płynną wartość napięcia ładowania to regulator z focusa sterowany...
musi być zamontowany oryginalny regulator napięcia,ponieważ nie zawsze komputer czyta podróbki
Pewnie regulator napięcia lub któraś dioda zrobiła bum...
Kolego miałem taki przypadek i winą za taką usterkę były skończone szczotki na regulatorze napięcia. Sprawdź szczotki. Dodano po 2 A jeszcze jedno sprawdź podłączenie tej całej kostki która wchodzi na regulator mogła zaśniedzieć
Żle dobrany regulator napięcia.Nie ten typ regulatora.
Witam, Gdzieś mi się o oczy obiło, że regulator napięcia można bez większych trudności samemu wymienić. Mechanik krzyknął mi 150 zł bo trzeba odkręcić sprzęglik i klimę, no i wiadomo jak się samemu zrobi to większa satysfakcja :) pozdrawiam
Jak silnik cyka na jałowym i włącza się wentylator chłodnicy to silnik nie zwalnia a światła nie przygasają? Teoretycznie przy 1000 obrotów na min. alternator powinien już ładować akumulator ale nie ma jeszcze pełnej mocy. Jak jeszcze zasila światła a teraz pewnie jeszcze i dmuchawę a obroty są nie tysiąc a np. 800/min to nie ma się co dziwić, że napięcie...
Napięcia na bezpieczniku od dmuchawy nie ma. Zostal mi do sprawdzenie ten regulator
To jeszcze nie tak! -zielony ok! -czarny do ładowania! -biały uzupełnić poziom elektrolitu (wodą destylowaną) i ładować Za manualem Motorcraft'a. Ps. Tylko raz zdarzyło mi się, że z białego oczka zrobiło się zielone, z reguły czarne i akumulator miał 30-60% wydajności. Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy,...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
To miejsce 30cm-40cm od wtyczki, już w peszlu, też przetestowałem na tyle ile się dało. Też było mi podejrzane. Ale tam wygląda, że jest ok. No nic, odkąd zgodnie z jakąś radą poprzeginałem te piny w gnieździe alternatora/regulatora to dwa dni już jeżdżę i ani razu kontrolka się nie zapaliła. Błędy wykasowałem i również się nie pojawiły. Może to było...
auto ma przejechane 215000 km auto było sprowadzone z zagranicy ok. 4 lata temu i w tym czasie już 3 raz nie ma ładowania za każdym razem ten sam problem popsuty (spalony) regulator napięcia ( wymiana na oryginalny) co może być przyczyną tego że nagle zapala się kontrolka od ładowania mniej więcej w równych odstępach czasowych (co kilkanaście miesięcy)...
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Jakie dopasowanie wirnika do regulatora????? :) Raczej regulatora do alternatora i PCM
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Witam Panowie jeśli ktoś jest w stanie ogarnąć jaki do tego alternatora idzie regulator napięcia będę wdzięczny bo mi już ręce opadają http://img830.imageshack.us/img830/6617/... Z ciekawostek dodam, w Fordzie Focus II ST 2,5l Turbo regulator napięcia ma aktywny tylko środkowy pin, na kostce którą się wpina w regulator jest tylko jeden przewód...
Sprawdziłem wiązkę kable są całe, nie ma przetarć, również czerwony kabel wydaje się być bez uszkodzeń, możliwe, że woda dostała się do wtyczki w alternatorze i to wywołuje problem? Jeśli nic nie znajdę wymienię cały alternator z regulatorem napięcia, czy mogę sprawdzić coś jeszcze?
Kup cos takiego: http://obrazki.elektroda.pl/2071896900_1... Nazywa się to baypass bezpiecznika. Miernikiem znajdziesz wolne 12V po zapłonie w skrzynce bezpieczników. Dodatkowo potrzebny będzie regulator napięcia z 12V na 5V
Miałem takie przypadki, że pomimo sprawnego regulatora napięcie mocno powyżej 14,4. Prawdopodobnie przebicie na uzwojeniu wirnika lub komutatora do "masy".
Czy przyczyną może być alternator albo regulator napięcia i w momencie przeładowania dzieją się wyżej wymienione cuda??
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze i szykuj kasę na nowy akumulator. Kasę należy wozić w aucie.
wynosi ono 13.99 V Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze Nie. Ile km. ten focus lata już na gazie?
może któraś zwarta i za duży pobór prądu jest Tak. Odłącz od świec kabelki i miernikiem na rezystancji posprawdzaj oporności wyjść z masą. Taka sytuacja ma miejsce gdy jest tzw. "słaba masa" silnika. Odnajdź kabel łączący silnik z masą karoserii, bądź akku "-". Odkręć papier ścierny, przeczyść. Brak masy na silniku powoduje wariowanie regulatora napięcia...
Nie trzeba było pisać <Pana Tadeusza> , tylko zrobić jeden dobry pomiar. Te żarówki , nie lubią podwyższonego napięcia,zleży też od producenta. Nowy regulator. Reszte masz na PW.
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
No to , masz bardzo złe ładowanie. Na postoju , po wyłączeniu stacyjki i chwilę odczekanie , jakie masz napięcie na akumulatorze? Jeżeli jest powyżej 12,60 V , to możesz mieć; - nawalony alternator , - uszkodzony regulator napięcia , - albo też (jak pisze Kol.Pitool) - masy,masy.
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Kolego sprawdzałeś napięcia we wtyczce regulatora w ogóle? Tddi i TDci regulatory nie są zamienne. Poza tym pomierz prąd pobierany z alternatora, bo możesz go przekraczać na wolnych obrotach. Nie mierzyłem, a powiedz mi jak to zrobić? po prostu odpiąć kostkę i z wtyczki regulatora powinienem mieć napięcie? Jakie powinno być prawidłowe? I jaki jest...
Ciekawe z tym przepalaniem. W Focusach np. też był ten problem i pomogła zmiana softu, przez który szalało napięcie. Tylko co w takim razie robi w samochodzie regulator napięcia? Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
Alternator z regulatorem inteligentnym ( tfu). Kablek czerwonu to plus stały poprzez wiecznie przepalający sie bezpiecznik, szary i niebieski połaczony z PCM
Siema. Mam ten sam problem. Mam Keeway Focus i ciągle palą mi się żarówki ;/ Wymieniłem je kilka razy i wciąż to samo. Wymieniłem też regulator napięcia 2 razy, dalej to samo. Słyszałem też, że mogą być spalone cewki na magnecie. Po wymianie wciąż je pali. Pali tył, długie, krótkie, i na desce.;/ Nie pali tylko STOPU i KIERUNKÓW... Nie wiem co robić.......
Witam proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki auto jak w temacie brak ciśnienia na listwie CR nie odpala ,auto było u mechanika który wymienił pompę CR na inna sprawna oraz zawór w pompie i regulator ,bez efektów, auto podłączane pod KTSa i IDSa brak błędów w sterowniku silnika poza błędami z hamulca postojowego i podnoszenia szyb elektrycznych wszystko...
Z przewodami wszystko ok, zostały oryginalne motocrafta, pojdejrzewam regulator napięcia, ktory puszcza prąd do cewki - ponieważ cewka zaczęła pracować na 3 cylindry w momencie kiedy z luzu wrzuciłem na bieg trzeci po rozpędzeniu samochodu (oszczędzam paliwo, wyłaczając dopływ paliwa kiedy wiem, że będę się zarzymywał - sytuacja jednak wymusiła, że...
Myslę że uszkodzony jest wzmacniacz wizyjny. musisz sprawdzić impulsy RGB wchodzące na płytkę kineskopu. Jesli są to sprawdz tranzystory na tej płytce. Na płytce wzm. wizyjnego na kineskopie jest również regulator G2 oraz Focus sprawdz czy jest regulacja G2. powodzenia!
Z trafopowielacza było jedno wyprowadzenie na focus, mniej więcej w połowie długości przewodu był rozdzielacz i do podstawki kineskopu szły już dwa przewody. Trochę to lipa, bo powinny być dwa odzielne regulatory napięcia ostrości. Raz kiedyś zrobiłem taki rozgałęziacz, po uzgodnieniu z klientem. Na zasadzie ratowania TV. Po prostu połączyłem oba wejscia...
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
Miałem podobny przypadek ze po chwili zapalała sie kontrolka ładowania , wymiana regulatora napiecia pomogła na orginalny ,wczesniej był podstawiony zamiennik i był ten sam objaw.pozdr.
Wymiana regulatora napięć nie pomogła problem pozostał. Gdy znajdę problem to napisze
Jest kilka sposobów na stabilizacje napięcia +3V3 - osobne uzwojenie i po wyprostowaniu plus odfiltrowaniu śledzenie tego napięcia razem z +5V i +12V albo i nie (niezbyt dokładna wersja); może być stab. LDO na MOSFET-cie zasilany z +5V lub osobnego uzwojenia z diodami i filtrem; często spotykana jest wersja wykorzystująca wzmacniacz magnetyczny As of...
Regulator jest na listwie, a sam regulator/ zawór ciśnienia bez przelewowy . Postaram się sprawdzić to ciśnienie jak najszybciej. Silnik benzynowy 1.6 100 km.
Tak jak kolega Strumien pisze > podłącz żarówkę >(sprawdź czy jak obraca się wentylator - lekko i bez oporów ) Jak dochodzi napięcie żarówka się pali to zostaje ci bezpiecznik termiczny (a nie powiem zdarza się :D ) lub w ostateczności silnik wentylatora Jak nie dochodzi to sprawdź napięcie na regulatorze obrotów (czy dochodzi i czy wychodzi) :D Jeżeli...
Witam. Po regeneracji alternatora w moim Fordzie Focusie nadal świeci się kontrolka Akumulatora na desce rozdzielczej. Nie wiem, co jest tego powodem, gdyż wszystko inne działa normalnie. Silnik odpala na strzał, napięcie ładowania akumulatora to 14V, paski są sprawne. A mimo to dalej cały czas się świeci kontrolka. Jeden mechanik zasugerował, że może...
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Tak. W zwiększonym poborze mocy i większych oporach alternatora. Co prawda nie powinny falować, możliwe, że regulator obrotów i napięcia ładowania wpadają w rezonans. Lub coś nie tak z układem wolnych obrotów. Czy dzieje się tak samo, jak instalację obciążysz ogrzewaniem szyby, przewmgielnymi, itd?
Witam, mam problem z moim focusem. Posiadam focusa 1.8 tddi kombi z 2001 r. Od kliku dni po zapaleniu silnika nie gaśnie lampka ładowania. Zaprowadziłem go do elektryka. Ten wymienił regulator napięcia i lampka świeci nadal. Ładowanie ma ok. 13.5 v a po zapaleniu odbiorników spada do 12,5 v. Niekiedy ładuję 14 V a niekiedy wcale. Elektryk rozkłada ręce....
Witojcie! Mam na stole strupa jak w temacie. Zaczęło się od wymiany wszystkich elek w zasilaczu (dawał 200V po wtórnej !!!), zenerki zabezpieczającej 12V ze splita. Po sprawdzeniu kluczowych podzespołów - urychomiłem TV w normalnym układzie pracy, bez różnych dodatków w stylu żarówek itd. Przetwornica pracuje stabilnie (108v na wtórnym), za to split...
Mam pewien problem ze skuterem Focus keeway 2t. Problem dotyczy ładowania akumulatora, chodzi o to że podczas gdy silnik jest załączony i mierzę ładowanie to napięcie te skacze, w przedziale od 10V aż do 20V. Czasami, przez krótki okres czasu, napięcie utrzymuje się na poziomie 12V ale za chwilkę znów to samo. Wymieniłem już regulator, napięcia bo myślałem...
Witam.Auto po testach komputerowych.Diagnostyka sterowników FORD Układ sterowania silnika Pamięć błędów P0622 Kontrola pola prądnicy F Zakłócenia działania, P1000 Testy systemu OBG Niezakończony. Auto dalej niema ładowania świeci kontrolka ładowania ale odpala i jedzie.Wymieniony regulator napięcia nie był orginalny ,facet co wymieniał przyznał się...
S2 to napięcie na siatkę drugą kineskopu ( w przedziale kilkuset volt). Regulacja na trafopowielaczu - duży element na płycie głównej, na nim dwa regulatory: SCREEN- regulacja S2 (j.w.) oraz FOCUS.
Kilka zdań i od razu widać,że jestem amatorem :D Poczytałem o wyświetlaczu, już wiem o co chodzi :) Dzięki za odpowiedzi, siądę z miernikiem i poszukam jak radzi dzimi . Dam znać jak do czegoś dojdę. --- Znalazłem układ stabilizacji, to Philips 70886FB, niestety nie znalazłem Data Sheet. Na elektrodzie wyczytałem, że zamiennik to TDA3681JR (Data Sheet...
Dokladnie ci nie powiem, ale zobacz sobie pdfa http://focus.ti.com/lit/ml/slup169/slup1... Jest napisane jak dobrac rezystr na bramce
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
W fordzie alternator jest wyposażony w regulator który jest połączony z komputerem sterującym pracą silnika,jest takim wzmacniaczem działającym na aktualne potrzeby .Wymiana regulatora sprawnego na nowy nic nie da bo dalej będzie tak samo zarządzany przez E C M. Częstym problemem jest wiązka łącząca alternator z E C M .Ale tak troszkę o alternatorach...
Mam problem z nagminnie (tak co 1,5-2 miesiące) przepalającymi się halogenami H7 w Ford Focus. I to nie tylko ja jeden. Sprawdzałem napięcia i są w normie. Wymieniłem też regulator napięcia - bez zmian. Przepalenia następują zazwyczaj (dwa takie zaobserwowałem) podczas uruchamiania świateł - po dwóch, trzech sekundach przepala się żarnik. Chciałbym...
w silniku tdci jest zupełnie inaczej, tam masz wspólną szynę i bardzo delikatne wtryski zaś w tddi jest pompa i każdy wtrysk zasilany osobno. z tym alternatorem to też nie przekonuje mnie to..przecież w alternatorze jest regulator napięcia który utrzymuje stałe napięcie bez względu jakie są obroty i jakie generuje sam alternator! a może po prostu ten...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Witam problem jak w temacie. Po uruchomieniu trybu serwisowego i przejściu do pomiaru napięcia odczytywana wartość jest o 1V niższa od rzeczywistej zmierzonej na klemach akumulatora miernikiem. Sprawdzałem też napięcie w innym Focusie ale tam było wszystko OK. Do tego dochodzi jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Po około 20sek. załącza się kontrolka...
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Witam wszystkich,dodam coś od siebie,może przydatnego... W mk1 alternator pracuje już pod dyktando fordowskiego bsi-regulator napięcia alternatora wykonuje polecenia sterownika auta,nie jak dotychczas sam reaguje na zmiany obciążenia,obroty,itedeitepe. 14,6v to skrajna dopuszczalna wartość napięcia ładowania. Klemy,kable aku-alt-rozr-masa-to podstawa.Kable...
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Witam, Ford Focus MK1 1.6 zetec, LPG, 2000 rok, wbudowany imo i centralny zamek. Akumulator jest rozładowany po każdym wyłączeniu samochodu. Zaczęło się od tego że rano jak jechałem przestał działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Myślałem że to czujnik. Później natomiast autko stanęło i zauważyłem że przerwał się przewód zasilający od LPG przy...
W Neptunie 505 ma być TPN31 i nigdy tam nie był montowany TPN30. TPN30 był stosowany w Neptunie 501. TPN30 pracuje z kineskopami PIL: A56-610X (-611X, -615X) i A67-610X (-611X, -615X). Stosowane były w Jowiszach, Neptunie 501 i 501A, T5601 (Thomson). TPN31 prcuje z kineskopami PIL-S4: A56-701X, A67-701X i podobnymi. Stosowane były w Neptunach od 505...
Witam Borykam sie z problemem falujących obrotów w Focusie mk1 1.6b+lpg. Brak jakikolwiek innych defektów typu szarpanie,dławienie,duze spalanie itp. Co wymieniłem na nowe: -nowy rozrząd -świece ngk + przewody -cewka zapłonowa -czujnik położenia przepustnicy -zawór biegu jałowego -czujnik vss -regulator napięcia ładowania -sonda lambda (pierwsza od...
Krzemowych. Uprzejmie przypominam kolegom, że w FF alternator jest z regulatorem inteligentnym sterowanym z PCM. Taka sytuacja w owym modelu przeważnie ma miejsce wtedy, kiedy przed rozruchem silnika już są włączone światła. Czasami też przy fakcie włączenia świateł na uruchomionym silniku PCM dość ostro podniesie napięcie na krótki moment. To wystarczy,...
Akumulator jest w porządku. Ma około roku i napięcie na nim wynosi 12,2 V. Byłem u jednego elektromechanika, to jak na złość jak jeździł tym samochodem to nie dawało żadnych ww. oznak. Sprawdzał napięcia i mówi że jest w normie. Rozłożył ręce i mówi że nie wie co może się dziać. Podjechałem do innego punktu gdzie tylko zajmują się elektryką samochodową...
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
focus 1,6 benz 2002r samochód od blacharce, stał ok 8m-cy: nie działa obrotomierz, świeci kontrolka ładowania, komputera silnika. po diagnozie silnika urządzeniem multidi(at)g błąd: przerwa w układzie czujnika poziomu paliwa. wskaźnik paliwa działa. kable od alternatora do komp. silnika sprawdziłem, od komputera do licznika też (CAN), regulator napięcia...
Usterka była spowodowana przegniłym kablem (czerwony). Mierzyłem napięcie na odłączonej wtyczce i było 12 V, ale po wpięciu w regulator napięcie siadało do 3 V. Usterkę spowodował "elektryk" który nakówa kable a potem ich nie izoluje. Co do regulatora to zawsze w tych alternatorach stosuję oryginały MM (150-170 zł). Temat można zamknąć. A to koledze...
ponoć srodkowy podaje mase na regulator ale wiem to z nie pewnego zródła Dodano po 1 tak ciekawi mnie
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam zmierzyć amperomierzem ile wychodzi prądu z alternatora? Czy regulator nie powinien od razu reagować na brak obciążenia prądowego i zwiększać napięcie? 1. Jak sprawdzić czy alternator jest obecnie sprawny (zakładam, że nowe diody jeszcze się nie spaliły od tego obciążenia które włączyłem - chyba że były zbyt małe na...
Witam. Autko jak w tytule, mam pewien problem. Odkąd go kupiłem, coraz częściej przepalają się żarówki H4. Zawsze zmieniam obydwie. Testowałem chińczyki, czy markowe. Przy zakładaniu nie są zatłuszczone. Kostki przy lampach nowe. Reflektory fabryczne. Auto nigdy nie rozbite- przynajmniej nie zauważyłem. Żadnych kombinacji. Nie przepala się nic innego....
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym...
No to się wkopałem trudno się mówi poszła kasa w plecy chyba że stprzedam tego HRa komuś . W BSC ABL jets na 6 nodze to już wogóle się nie pokrywa nawet z FATem. jeślibym znał napięcia to jest szansa ze to jednak by podeszło po zrobieniu kilku krosów na płycie tylko pytanie teraz ile tego napięcia powinno być hmmm. Zamieniłbym z kimś za takie trafo...
focus regulator napięcia dioda focus regulator regulator focus
kondensator pobór prądu pralka bosch produkowana rosji przyciski przestają działać
Sterownik do fotela wypoczynkowego - naprawa i wymiana Samsung SCX 3200 - Połowa strony drukuje się na czarno