Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Jakie dwa regulatory?
Ja nie mam reklamacji na mostek z regulatorem.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Nieorginalny regulator lub przerwany czerowny kabel od regulatora.
Żle dobrany regulator napięcia.Nie ten typ regulatora.
Z doświadczenia (może też być niewłaściwy sam regulator)
Załóż stary regulator i się przekonasz co kupiłeś.
A co jeśli wam powiem ze wymieniłem „nowy „ regulator na nowy regulator i żyje ?
W takim razie pozostaje regulator.
regulator napięcia do wymiany
A co z ciągłością instalacji regulatora?
panowie jeżeli po odpaleniu ma 15,4v to regulator zdechł.
Udało się Koledze rozwiązać ten problem?. Rozwiązania są dwa - albo zakup akumulatora "Ca" albo wymiana regulatora.
Witam Dopiero w drugim poście dowiedzieliśmy się ,że akumulator nowy. Ma racje Kol. Andrzej - ładowanie niskie , być może alternator lub moduł ładowania(regulator).
Ludzie, nosz k.... żadne potencjometry ani nic takiego nie zadziała, regulator działa na zasadzie klucza: puszcza napięcie na wirnik do wartości progowej (określonej diodą zenera) i odłącza powyżej. można go oszukać, tak jak napisał Jurek, diodą wpiętą w D+ ale nic ponadto. Jak chcesz płynną wartość napięcia ładowania to regulator z focusa sterowany...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Jak masz olej między szczotkami regulatora a pierścieniami na wirniku to może nie ładować. Wyjąć regulator i wyczyścić.
A zasilanie odniesienia na 3 pinie regulatora?
Jakie masz napięcie na akumulatorze i 3 pinie regulatora podczas pracy silnika?
Jakie dopasowanie wirnika do regulatora????? :) Raczej regulatora do alternatora i PCM
Miałem podobny przypadek ze po chwili zapalała sie kontrolka ładowania , wymiana regulatora napiecia pomogła na orginalny ,wczesniej był podstawiony zamiennik i był ten sam objaw.pozdr.
Dzięki za radę, doładuje. Jeszcze jedno pytanie, gdyby w alternatorze był uszkodzony regulator napiecia to kontrolka braku ładowania by się zapaliła?
Pin 3 regulatora ma miec napięcie z akumulatora,zmierz czy dochodzi prąd również kontrolką a nie tylko miernikiem.
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Całkiem możliwe przecież to ford:) Proponuję sprawdzic bezpieczniki pod maską na podszybiu. Założony był oryginalny alternator magneti, czy zamiennik chiński? Jak zamiennik to czasem wymiana regulatora na oryginalny pomaga.
Regulator napięcia alternatora do sprawdzenia i ewentualnej wymiany (naprawy) .
Ugnity przewód wtyczki regulatora. Rozwiń peszla i poszarp przewód,namietnie gniją 20-30 cm od wtyczki lub przy samej wtyczce.
Sprawdz naciąg paska alternatora.Jeżeli jest o.k , to sprawdz regulator napięcia.
Sprawdż bezpiecznik 12v 1A w komorze silnika i przedzwoń kable z tą wtyczką trzy pinową, sprawdz czy regulator napięcia jest oryginalny , bywało ze na podróbkach żle działało .
auto ma przejechane 215000 km auto było sprowadzone z zagranicy ok. 4 lata temu i w tym czasie już 3 raz nie ma ładowania za każdym razem ten sam problem popsuty (spalony) regulator napięcia ( wymiana na oryginalny) co może być przyczyną tego że nagle zapala się kontrolka od ładowania mniej więcej w równych odstępach czasowych (co kilkanaście miesięcy)...
Problem rozwiązany, elektryk wymienił regulator napięcia przy alternatorze i jest ok.
Co zrobiłem - wymiana regulatora na nowy Zamiennik czy oryginał Denso? Poza tym przypominam, żekontrolkę ładowania wygasza ICM na polecenie PCM.
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
Czegoś tu nie kumam, dałeś firmie alternator do naprawy, powiedzmy sobie szczerze że coś skiepścili a teraz szukasz ratunku na forum ? Jedź tam z powrotem i niech naprawią porządnie. Prawdopodobnie wstawili zamiennik regulatora i teraz wali kontrolka, a ładowanie jest.
Regulator napięcia do wymiany, na oryginał Hella, nie chińską podróbkę. Od kiedy hella robi oryginały? Oryginalny to Magneti Marelli jak już. Czy Denso ( w sumie jeden...) Dodano po 3 Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy Jeśli byłby uwalony mostek, to miałby zwarcie...
Witam, mam problem z moim focusem. Posiadam focusa 1.8 tddi kombi z 2001 r. Od kliku dni po zapaleniu silnika nie gaśnie lampka ładowania. Zaprowadziłem go do elektryka. Ten wymienił regulator napięcia i lampka świeci nadal. Ładowanie ma ok. 13.5 v a po zapaleniu odbiorników spada do 12,5 v. Niekiedy ładuję 14 V a niekiedy wcale. Elektryk rozkłada ręce....
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
przed wymianą regulatora był przepalony bezpiecznik 1 A od czujnika ładowania akumulatora.A w tej chwili to nie wiem bo auto stoi u kolegi,jutro holuje do elektryka na komputer
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Jedz do elektryka bo chyba nie masz ładowani skoro silnik gaśnie. Możliwe, że to regulator, jednak zarżniesz aku i nie odpalisz po jeździe na światłach i wentylatorach.
Mam pewien problem ze skuterem Focus keeway 2t. Problem dotyczy ładowania akumulatora, chodzi o to że podczas gdy silnik jest załączony i mierzę ładowanie to napięcie te skacze, w przedziale od 10V aż do 20V. Czasami, przez krótki okres czasu, napięcie utrzymuje się na poziomie 12V ale za chwilkę znów to samo. Wymieniłem już regulator, napięcia bo myślałem...
(at)robokop o super, że się odezwał ktoś kto ogarnia klimat tego niby inteligentnego ładowania. Kable już dzwoniłem, są jak najbardziej ok. Wydaje mi się, że regulator dostaje dobre informacje. Zastanawiam się cały czas nad tym regulatorem napięcia, mechanik mówił, że jest ok bo niby daje 14,2 v i żadna kontrolka przy wpiętym regulatorze się nie pali...
To jeszcze nie tak! -zielony ok! -czarny do ładowania! -biały uzupełnić poziom elektrolitu (wodą destylowaną) i ładować Za manualem Motorcraft'a. Ps. Tylko raz zdarzyło mi się, że z białego oczka zrobiło się zielone, z reguły czarne i akumulator miał 30-60% wydajności. Uwaga! w focusach i w mondzielakach tych powyżej 99 musi być akumulator srebrowo-wapniowy,...
Wymieniłem prostownik diodowy (stary był naprawiany i jedna z 3 sekcji była urwana / spalona) + regulator i trochę pojeździłem. Problem chwilowo się rozwiązał - zapewne dlatego, że jest ciepło. Rozczytałem zakodowaną datę akumulatora i wygląda na to, że to wrzesień 2014, a więc około 6,5 roku. Przed zimą trzeba zakupić nowy, jeżeli ten dociągnie...
a w czym jest problem? zdjęcie jest poglądowe, regulator jest nowy, z góry dzieki Dodano po 1 widzę ze jesteś specem od elektroniki samochodowej:) więc proszę pomóż jeśli to możliwe.
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Ktoś gdzieś w necie wysnuł teorię, że takie niskie napięcie w przypadku pełnoletnich aut ma swoją przyczynę w równie pełnoletnich mostkach diodowych, a dokładniej w połączeniach diod z półpierścieniami radiatorowymi, gdzie diody siedzą na wcisk- z czasem połączenia między korpusami diod a radiatorami nie są już idealne, stąd spadki napięć i efekty...
Akumulator zostaw w spokoju, jest dobry. Usterka alternatora, napisałeś że mechanik stwierdził silne nagrzewanie się alternatora, być może zwarcie między zwojowe. Wyłączanie ładowania następuje tylko i wyłącznie przy szybkim dodaniu gazu gdy silnik jest obciążony podobnie jak u focusa gdzie zastosowano jeden z pierwszych "inteligentnych" alternatorów....
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Jak silnik cyka na jałowym i włącza się wentylator chłodnicy to silnik nie zwalnia a światła nie przygasają? Teoretycznie przy 1000 obrotów na min. alternator powinien już ładować akumulator ale nie ma jeszcze pełnej mocy. Jak jeszcze zasila światła a teraz pewnie jeszcze i dmuchawę a obroty są nie tysiąc a np. 800/min to nie ma się co dziwić, że napięcie...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
mam focusa i wymienilem w nim dwa razy regulator napiecia a raz caly alternator. Czeste awarie alternatorow nie tylko w focusie spowodowane sa brakiem zabezpieczenia przed woda, ktora dostaje sie po wjechaniu w kaluze badz podczas jazdy w ulewnym deszczu. Polecam forum www.autocentru.pl -dzial focusa Pozdrawiam.
Panowie, sprawdziłem dzisiaj ładowanie akumulatora i wynosi ono 13.99 V Czy może być uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i dlatego czasem jak się zatrzymuję to obroty spadają tak nisko i czasem trzęsie autkiem ?
ponoć srodkowy podaje mase na regulator ale wiem to z nie pewnego zródła Dodano po 1 tak ciekawi mnie
Witam, Jak w temacie, Ford Focus kombi silnik 1,8 rok '01. Napiecie zmienia sie w zakresie od 14,8 (bez obciązenia) do 12,2 (z pełnym obciązeniem) i pływie tj. widac migotanie wszystkich zarowek co sa właczone. Mierzone jest prosto na zaciskach alternatora, a wiec nie jest to wina spadkow w instalacji. Zanim wyciągne alternator i go pomierze, to chciałem...
Tak?????? Niby to w jakim aucie i do jakiej wartości? Sugeruję udzielenie odpowiedzi, inaczej będzie nagroda. Taaak można, już są takie bajery ludzie to już jakiś czas temu wymyślili, np. w focusach 04-, naprowadzając, sygnał df\dfm i tym myślę że nagrodziłem min. dawką wiedzy. Norma ładowania, dla aut z tamtych lat to 14+/- 0,5 V. Było kilka wyjątków,...
Witam wszystkich,dodam coś od siebie,może przydatnego... W mk1 alternator pracuje już pod dyktando fordowskiego bsi-regulator napięcia alternatora wykonuje polecenia sterownika auta,nie jak dotychczas sam reaguje na zmiany obciążenia,obroty,itedeitepe. 14,6v to skrajna dopuszczalna wartość napięcia ładowania. Klemy,kable aku-alt-rozr-masa-to podstawa.Kable...
Udało się ogarnąć komutator i szczotki i ładnie zrobione. Ale pojawił się nowy problem. Stary alternator miał rok temu wymieniony regulator i teraz ładował 15,7v. Ten nowy alternator wsadziłem i ładowanie 15v. To wyczyściłem klemy, połączenie alternator silnik, przewód prądowy od alternatora na smarował wazelina techniczna. Złożyłem i ładowanie 14v....
Trochę czasu minęło, więc pora uaktualnić. Ogólnie to alternator ładuje. Taki numer z brakiem ładowania po odpaleniu auta zrobił mi jeszcze kilkukrotnie - zdarzało się nawet kilka razy tego samego dnia po na przykład 2h przerwy. Pewnego dnia auto pojechało w ciut dłuższą trasę (60km) i jakby potem problem już nie wrócił. Ogólnie zastanawiałem się, czy...
Mam Forda Focusa MK1 2003r 1.8 TDCI. Alternator 90A. Po dopaleniu ładowanie wynosi 14.6V. Po włączeniu świateł ładowanie 14.6V. Po włączeniu nawiewu na przednią szybę (włącza się klima+ wentylator ogrzewania na max.+ podgrzewanie tylnej szyby+podgrzewanie przedniej szyby) napięcie spada do 11,5V- 11,9V niezależnie od obrotów. Alternator po 60s jest...
Obejrzałem kilka filmików na yt dotyczących regeneracji alternatora. Zazwyczaj padają szczotki i jak jest za mocno napięty pasek to łożyska ale wtedy je słychać. U mnie nic nie słychać. Podjadę w weekend na giełdę i kupię nowe szczotki i łożyska (na wszelki wypadek też wymienię) Jak to nic nie pomoże kupię regulator napięcia a jak to tez nie pomoże...
Minął rok:) Świece były sprawne ale podgrzewacz nie załączał się. Podobnie grzanie przedniej szyby... Komputer pokazywał jakiś błąd. Ktoś mi podpowiedział, że on pokazuje się jak komputer źle rozpoznaje alternator. Alternator niby ładował ponad 14V więc nie śpieszyłem się z gmyraniem przy nim. Niedawno urwało mi się sprzęgło alternatora i kupiłem cały...
Witam problem jak w temacie. Po uruchomieniu trybu serwisowego i przejściu do pomiaru napięcia odczytywana wartość jest o 1V niższa od rzeczywistej zmierzonej na klemach akumulatora miernikiem. Sprawdzałem też napięcie w innym Focusie ale tam było wszystko OK. Do tego dochodzi jeszcze problem z ładowaniem akumulatora. Po około 20sek. załącza się kontrolka...
Witam Borykam sie z problemem falujących obrotów w Focusie mk1 1.6b+lpg. Brak jakikolwiek innych defektów typu szarpanie,dławienie,duze spalanie itp. Co wymieniłem na nowe: -nowy rozrząd -świece ngk + przewody -cewka zapłonowa -czujnik położenia przepustnicy -zawór biegu jałowego -czujnik vss -regulator napięcia ładowania -sonda lambda (pierwsza od...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Koledzy przyłączę sie do problemu z altkiem w tym aucie. Stary altek padł więc wymontowałem sprawdziłem niby wszystko ok, ale dla pewności zmieniłem regulator, Niestety po włożeniu do samochodu dalej kontrolka ładowania gasła i po około 1 min zapalała sie. Postanowiłem więc kupić drugi (regenerowany kapitalnie altek). Po założeniu zonk kontrokla dalej...
Intrygujące jest (irytujące też :) - działo się to przed wymianą regulatora napięcia (na oryginalnym), jak i po wymianie (zamiennik). Napięcie ładowania sprawdzałem kilkakrotnie - po krótkiej trasie, po długiej trasie etc - wszystko w zakresie normy. Stary regulator - 14,7-14,8V (w zależności od ilości odbiorników) - drobne wahania na 2 miejscu po przecinku,...
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Akumulator jest w porządku. Ma około roku i napięcie na nim wynosi 12,2 V. Byłem u jednego elektromechanika, to jak na złość jak jeździł tym samochodem to nie dawało żadnych ww. oznak. Sprawdzał napięcia i mówi że jest w normie. Rozłożył ręce i mówi że nie wie co może się dziać. Podjechałem do innego punktu gdzie tylko zajmują się elektryką samochodową...
focus 1,6 benz 2002r samochód od blacharce, stał ok 8m-cy: nie działa obrotomierz, świeci kontrolka ładowania, komputera silnika. po diagnozie silnika urządzeniem multidi(at)g błąd: przerwa w układzie czujnika poziomu paliwa. wskaźnik paliwa działa. kable od alternatora do komp. silnika sprawdziłem, od komputera do licznika też (CAN), regulator napięcia...
Wczołgałem się dziś pod samochód i udało mi się dostać jakoś do przewodów bezpośrednio na alternatorze aby sprawdzić napięcie (dostęp jest tragiczny do niego). Pomiary przy samym alternatorze niewiele się różnią. Jest o 0,1-0,2V więcej niż na klemach. Zauważyłem też, że kiedy jest pełne obciążenie i ładowanie spada to silnik jak by na biegu jałowym...
Witam, Ford Focus MK1 1.6 zetec, LPG, 2000 rok, wbudowany imo i centralny zamek. Akumulator jest rozładowany po każdym wyłączeniu samochodu. Zaczęło się od tego że rano jak jechałem przestał działać prędkościomierz i licznik kilometrów. Myślałem że to czujnik. Później natomiast autko stanęło i zauważyłem że przerwał się przewód zasilający od LPG przy...
Wymieniłem ostatnio padnięty alternator na regenerowany i już żałuję, że nie regenerowałem swojego starego (Focus MK1, 2004r, 1,8TDCi)... Po odpaleniu na zimnym ładowanie bardzo powoli rośnie od ok 12V do ponad 13V (przygasają światła na wolnych obrotach) i dopiero po około 30s nagle ładowanie skacze do 14,4V i wtedy już się trzyma niezależnie od obrotów...
http://picoauto.pl/ciekawe-przypadki-for... Tu masz przykład o jakich prądach piszemy. (at)Eryk1000 minęło cię i to sporo, bardzo sporo.... https://obrazki.elektroda.pl/1397695100_... obrazek stary, nowsze można wyżej ładować. Co nie jest polecane ale.... I w dalszym ciągu zadaję ci pytanie czemu...
Witam. Autko jak w tytule, mam pewien problem. Odkąd go kupiłem, coraz częściej przepalają się żarówki H4. Zawsze zmieniam obydwie. Testowałem chińczyki, czy markowe. Przy zakładaniu nie są zatłuszczone. Kostki przy lampach nowe. Reflektory fabryczne. Auto nigdy nie rozbite- przynajmniej nie zauważyłem. Żadnych kombinacji. Nie przepala się nic innego....
ależ pieknie kolega viper555 wyjasnił tym z góry. I ma racje!. Panowie juz nawet w Focusie 98r kiedy odłączysz kostke z alternatora i odpalisz to kontrolka normalnie gaśnie jakby było ładowanie i dopiero po chwili sie zapala. alternator ma polaczenie ECU i dlatego jest tak a nie inaczej
Witam Panowie, mam pytanie jakie usterki powodują że autem nie wróci się "na kołach" do domu? Miałem ostatnio kilka takich akcji w Golfie IV 2,3 VR5 i o ile auto samo w sobie jeździ fajnie to usterki które się pojawiały tak dosyć mocno mnie wkurzyły że teraz strach tym autem wyjechać gdzieś dalej. Niby auto zadbane ale.. - ostatnio na trasie padł regulator...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Witam Wszystkich! Jestem w trakcie naprawy pilota radiowego do miksera oświetleniowego ETC ( https://www.etcconnect.com/Products/Lega... ) . W pilocie tym zastosowano akumulatory i możliwość ich ładowania z portu USB. Znalazłem uszkodzone elementy w układzie ładowania (zwierają napięcie do masy). Niestety...
focus regulator regulator focus focus napięcie ładowania
prędkościomierz renault scenic ikony pulpitu skrzypi amortyzatory
układ odszraniania pompa ciepła
Renault Kangoo 2010 - Przepalanie bezpiecznika 40A przy opuszczaniu szyby pasażera Pralka hałasuje podczas wirowania - przyczyny i rozwiązania