Dobrze myślę, żeby te korki odkręcić śrubokrętem jakbym chciał wody destylowanej dolać ?? Dobrze kolega myśli, tylko dziwię się, że wciągu tych 6-7 lat kolega tam nie zaglądał, bo po tylu latach to płyty mogą być do połowy odsłonięte. Jeżeli da się je odkręcić, to ja nie zwlekałbym z tym ani chwili.
Naładuj akumulator, odpal, sprawdź ładowanie (którego i tak pewno nie ma)
Sterowniki czy komputer są w pewnym stopniu odporne na zbyt wysokie napięcie, jeśli na biegu jałowym masz 15,3V to przy wyższych obrotach zapewne napięcie wzrastało ze względu na brak regulacji napięcia ładowania.
Denso czy Magneti Marelli?
Lolek , i obudziłeś się!!!! Nie pisz głupot , jakie spec. akumulatory? Tam chyba CPU steruje napięciem ładowania!
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
Metoda zerowania czujnika BMS 1. Wejdź do pojazdu i wykonaj czynności od 2 do 4 w ciągu 10 s. 2. Włącz zapłon, silnik wyłączony (położenie II). 3. Wciśnij i zwolnij przełącznik tylnego światła przeciwmgielnego pięć razy. 4. Wciśnij i zwolnij przełącznik świateł ostrzegawczych ( awaryjne ) trzy razy. 5. Jeśli procedura się powiedzie, lampka ostrzegawcza...
W focusach był problem z ładowaniem. Przeprogramowywało się ecu żeby zmniejszyć ładowanie.
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Z mojej poprzedniej wypowiedzi można wywnioskować, że obstawiam ,iż przyczyna nie tkwi w alternatorze - 1A bezpiecznika tam nie ma, wiem który bezpiecznik jest od alternatora (3A) - jest sprawny ale proszę np. o pin datę sterownika
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
W układach S&S (ale też w stosunkowo nowych konstrukcjach bez S&S) często skacze prąd ładowania - komputer dobiera najbardziej odpowiedni jego zdaniem prąd w danej chwili i tak ładuje aku - stąd te skoki. Ekologia !!
To do mnie jest
To dlaczego jak podłącze kostke ładowanie wzrasta? do 15.2
Do jakiego napięcia rozładował się akumulator ? Czy był w miarę nowy, czy wieloletni ? Co oznacza informacja, że "ładowanie nic nie daje" ? - czy nie pobiera prądu z ładowarki, czy ładuje się kilka godzin i nadal ma niskie napięcie.
Trzeba zmierzyć napięcie ładowania.
Yhym, a jeszcze pytanie jak faktycznie dostał tam się olej to nie będzie żadnego ładowania? Czy coś troszkę i tak powinno ładować ?
Zacznij od stanu akumulatora. Może jest niedoładowany. I ładowanie alternatora.
Tak mk2 denso
Pomimo, że kontrolka się zaświeci ładowanie jest ok.
Nie w alternatorze problem.P
Jejku kartke papieru za wycieraczke i widać czy druciki są. Działa to bez temperatury zawsze. Warunek to odpalony silnik i ładowanie.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Witam Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia, po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak. Napięcie...
no to zamierzam zrobić w pierwszej kolejności. Czy napięcie na akumulatorze w spoczynku przy wyłaczonym silniku na poziomie 12,5V oznacza że jest on sporo niedoładowany?
Czyli zrobienie resetu akumulatora forscanem powinno pomóc, czy trzeba kupić agm i nie da się tego przeskoczyć? Jak działa to inteligentne ładowanie? Z tego co zauważyłem że na postoju wyłącza ładowanie.
Mam następujący problem ze swoim Focusem. Ładowanie na biegu jałowym to 14,2V bez włączonych odbiorników, natomiast po włączeniu dmuchawy, świateł i klimatyzacji napięcie spada do 12,2V i tak do momentu gdy dodam gazu, wtedy na podwyższonych obrotach 13,8V po odpuszczeniu znowu wraca na 12,2V. Podmieniłem alternator na nowy (uprzejmość kolegi) to samo....
Zmierz może ładowanie na poczatek. Usterki zamka to raczej inne rzeczy,np uszkodzone zamki ,kable w przelotkach albo np GEM.
Pomogło ładowanie z 13.8 wzrosło na 14.6
Nic nie robisz sam, jedziesz do aso forda, tam już znają temat, płacisz, czekasz i masz gotowe, ładowanie ciut niższe. Dużo osób tak jeździ i nic się nie dzieje.
Bateria pełna , jakie jest ładowanie?
Ta 80-tka uszkodzona, sprawdź ładowanie na nowym aku.
Co do falowania, to pewnie efekt spadającego napięcia. Pewnie minie po naprawie ładowania.
po włączeniu podgrzewania przedniej szyby odcina ładowanie akumulatora
Alternatora. Wymienić jak najszybciej. Zerwanie będzie powodem braku ładowania akumulatora.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Podpinam się do tematu, focus 1.5 tdci, miesiąc temu nowy alternator bo padł podczas jazdy, akumulator sprawny a wczoraj podczas jazdy pojawił się problem ze wspomaganiem, po zgaszeniu nie działał zamek centralny, po 2 godzinach postoju wszystko wróciło do normy. W ABS błąd U3003, w silniku czysto, ładowanie 14,9V.
Regulator też odpada, na starym altku ładowanie jeszcze większe, na obecnym w innym fordzie ładowanie 14.3V
sprawdz ładowanie na wyjściu z alternatora
Razem z alternatorem.
Sprawdź ładowanie po zapaleniu silnika a później jak będziesz widział że kontrolka zaczęła świecić. . A co w sytuacji, kiedy ładowanie będzie ksiązkowe, a kontrolka będzie się świecić?
Do wymiany/naprawy rozrusznik. cały czas świecą kontrolki Cofając uszkodziłeś przewody w którymś kole. szybko rozładowywuje mi sie akumulator Sprawdzić ładowanie.
Witam w fordzie focusie mozesz sprawdzic ładowanie bez miernika przytrzymaj bolec od licznika(kasowanie przebiegu dziennego) i przekrec kluczyk i trzymaj koł10 sekund pierw sprawdzi wszystkie obwody i kontrolki chyba po 9 nacisnieciu sprawdzi ładowanie(poznasz bedzie sie wachałO12v) wtedy zapal silnik i przy właczonych wszystkich urzadzeniach(klima...
Zimno jest, co się dziwisz, ładować akumulator i wio...
Nie wiem jak w tym samochodzie ale np. ford pewne model miały problemy podobnego typu (świecące kontrolki, ogólnie deska wyświetla co chce) i ma to związek z zegarami. Najczęściej występują tzw. suche luty powodując różne anomalia. Podobny problem miałem u siebie z świecącą kontrolką ładowania i po poprawieniu lutów zegarów problem ustąpił (Focus C-max)....
Nie ma w tak starym aucie kontroli ładowania i kodowania aku.
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
tak też myślałem. Czyli alternator powinien ładować bez tej małej wtyki? Jeżeli będzie ładował po odpięciu to co można jeszcze sprawdzić?
Podłączyć tester i sprawdzić parametry. Sam to nie wim co sprawdzisz. Może to czy cięgno kierownic na turbinie porusza się bez zacięć. Sprawdzić podciśnienia i zaworek turba. Czyli sam nic nie sprawdzę? Kurde nie chce w niego ładować fortuny.
Wszystkie połączenia elektryczne skontroluj, przede wszystkim grube przewody od akumulatora - też sprawdź przewód łączący alternator z baterią. Następnie jeżeli to wszystko jest okej, wyciągnij alternator i zawieź do fachowca, co je regeneruje.
Domyślam się. Podobnie jak z mostkami, same zamienniki, w większości chińskie i to okrojone jeśli chodzi o ilość diod. Zastanawiam się czy dałoby radę dobrać się do środka tego regulatora, bez jego znacznej destrukcji i poprawić te luty. No nic, na razie nie spieszy mi się z naprawą bo robota gówniana z tym wyciąganiem alternatora a na szczęście ładował...
Witam Może być coś nie tak w instalacji
Sprawdź ładowanie i akumulator.
A co mają łozyska do złego ładowania?
wiec chyba powinno byc ok. To tak :), nie miało wpływy na elektronika auta ładowanie aku poza samochodem. Jeżeli nie przeszedł w tryb uśpienia po 2h to rzeczywiście - radio. Ale tak dwa w krótkim czasie - może pech :(.
Kolego oddaj do fachowca, ten, podobnie jak i Ty nie ma pojęcia jak działa ładowanie w Fordzie. Zamykam. Obstawiać nie będziemy.
Witam! Po zalaniu wódką obiektywu, zasłona zakleiła się i nie chce się nie raz otworzyć. Czyściłem ją spirytusem i się zamyka dobrze lecz nie otwiera. Czym to wyczyścić aby było się otwierała tak jak należy? Do tego przy rozbieraniu aparatu zrobiłem zwarcie na kablach AF+ i AF- i od tamtej pory focus się ładuje długo ale i tak nie błyska. Dziś parę...
Tak nowy automat jest założony, a stary mi dali Akumulator ma 80ah 700A mam prostownik max. 2,6A skut. ja długo ładować akumulator ?
Jakie dwa regulatory?
Trudno stwierdzić co autor postu ma na myśli mówiąc "cykanie" jest pojedyncze czy jest to seria odgłosów. Podejrzewam że w grę wchodzi tutaj zbyt słaby akumulator i rozrusznik przy jednym przestawieniu w pozycję rozruchu robi " cyk-cyk-cyk-cyk". W takiej sytuacji sprawdzić akumulator i ewentualnie wymienić lub naładować, problem powinien ustąpić, następnie...
Pierwsze pytanie, to o jakim focusie mówimy? Podejrzewam, że mk1 albo mk2 (schematy są do mk1). Do mk2 można dołożyć fabryczny moduł świateł (lub włączyć skandynawskie - nie wszystkie moduły GEM to obsługują) - tutaj jest sporo tematów w sieci o tym. Do mk1 jest jedne człowiek, co montował automatyczne światła i wycieraczki: http://www.focusklubpolska.pl/showthread...
mówił ze alternator jest w porządku. Po odpaleniu samochodu wczoraj paliła się kontrolka ABS, jak myślicie co może być? A ten mechanik to nie mógł sprawdzić od razu chociaż spadku napięcia na kablach? Dramat. Właśnie to trzeba zrobić. Wszystkie grube masy/plusy i inne połączenia do sprawdzenia. Bo niby ładuje a z opisu nie ładuje.
Witam. Udało się Koledze rozwiązać ten problem? Pozdrawiam.
Panowie, a czy ma ktoś schemat elektryczny ładowania i rozruchu?
W fordzie bywa problem z instalacją, sprawdź czy na czerwonym kablu we wtyczce jest plus, jak go nie ma też będzie przeładowywał. Tak steruje nim komputer ale ładowanie i tak nie powinno rosnąć do prawie 16, to nie mercedes gdzie ładowanie może dochodzić chwilowo do 17 i jest prawidłowo.
musi być zamontowany oryginalny regulator napięcia,ponieważ nie zawsze komputer czyta podróbki
Brak ładowania - tak sądzę . Sprawdzałeś to już??
Sprawdź czy alternator ładuje i ma napięcie ładowania około 16V , czy w ogóle jest jakiekolwiek ładowanie.P
Witam wszystkich. Ten temat już poruszało kilka osób ale muszę do nich dołączyć. Otóż to problem polega na tym, że mam bardzo słabe ładowanie. Tydzień temu kupiłem nowy akumulator, wszystko działało lecz po kilku dniach już nie chce odpalać z rozrusznika, ale gdy jadę na wyłączonych światłach to podładuje akumulator, ale gdy włączę światła szybka pada,...
Błędy w PCM jakie? Błedy w ICM jakie?
Tak amperomierzem, tam masz układ inteligentnego ładowania. A kontrolka ładowania nie jest zwiazana z alternatorem.
Miałem escorta. Było w nim tak, że za niskie napięcie w układzie powodowało odcięcie zasilania komputera, wtedy gasł, albo nie chciał zapalić. Zacznij od zmierzenia napięcia ładowania.
A tym że możesz zamknąć auto i pójść z dzieckiem do sklepu a smartfon dzieciaka się podładuje. Po zapłonie musisz mieć zawsze kluczyk w stacyjce aby ładowało. Przed niepotrzebnym rozładowywaniem w nocy zabezpiecza dodatkowy wyłącznik. Wszystko zależy od tego w jaki sposób będzie ta ładowarka używana.
...Chip sterujący to BQ2018... Ściągnij opis układu a wszystko będzie jasne. http://focus.ti.com/docs/prod/folders/pr...
Witam Dopiero w drugim poście dowiedzieliśmy się ,że akumulator nowy. Ma racje Kol. Andrzej - ładowanie niskie , być może alternator lub moduł ładowania(regulator).
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
Witaj, - Na początek sprawdził bym szczelność , czy gdzieś silnik nie zaciąga " lewego" powietrza, przez co te obroty tak się zawieszają - jakaś sparciała uszczelka itp - Możesz też zmierzyć napięcie ładowania akumulatora, może szczotki się w alternatorze kończą i taki dziwny efekt jest.. :)
Wypnij z alternatora trzypinową wtyczke, zapal silnik i obserwuj kontrolką, monitorując też wynik na mierniku
Czegoś tu nie kumam, dałeś firmie alternator do naprawy, powiedzmy sobie szczerze że coś skiepścili a teraz szukasz ratunku na forum ? Jedź tam z powrotem i niech naprawią porządnie. Prawdopodobnie wstawili zamiennik regulatora i teraz wali kontrolka, a ładowanie jest.
pewnie za duże napiecie ładowania.
Czyli za kilka lat będzie dejavu tematu rodem - opel 1,7 isuzu - alternator nie ładuje.
Witam. W moim Fordzie Focusie 2005r 1,6 tdci 109km padł alternator. Alternator wymieniłem na nowy. Ładowanie jest ale pali się kontrolka od ładowania. No i zgłupiałem, nowy alternator, jest ładowanie a kontrolka się pali. Może ktoś orientuje się co może być tego przyczyną? Pozdrawiam.
Najlepiej podłączyć sie przy skrzynce bezpieczników. Oprawka /gniazdo z przewodami do kupienia. Zatykajac zapalniczke tracisz np. ładowanie telefonu
ja też bym twierdził że to absolutnie normalna sytuacja- to wynika z bezwładności regulatora i tyle. Nie posądzałbym również PCM o regulowanie napięciem ładowania- do tej pory stosuje się proste analogowe regulatory napięcia, bo są najbardziej pewne, bezawaryjne i najszybsze w działaniu. Jak sprawdzałbyś oscyloskopem to ten skok miałby koło 40 V przy...
12,2 V to już rozładowywanie a nie ładowanie. Bilans ujemny. Tak czy inaczej powinien być 150A . zobacz co masz bo inaczej to pisanie dla pisania.
No właśnie tak jak pisze przedmówca skąd wiadomo ze to na pewno akumulator? Trzeba by miernikiem sprawdzić jego stan, stan po naładowaniu itd. Ponadto no trzeba się zorientować czy rozrusznik jest ok.. P.S. Ładowanie 2..czy 3 dzień jest bezsensu, bo trzeba wiedzieć czy ładuje i czy jest naładowany.
Jako pierwsze sprawdź czy masz dobrą masę , niestety focusy znane są z tego.Jeśli to możliwe to nawet dołóż dodatkowy przewód na silnik i karoserię.W moim przypadku dołożenie masy naprawiło kilka usterek.Czy pomierzyłeś jakie masz napięcie ładowania?
Dziękuje Wam za dotychczasowe sugestie. Podczas awarii zapalały się kontrolki: - ładowanie baterii - ciśnienie oleju -elektronika silnika
Irytujesz to Ty mnie , pytałem o napięcie ładowania , zapomniałeś?
Kolego, włóż dobry akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 - 12,9V. Jeżeli odpali, sprawdź napięcie ładowania, Focus ma najczęściej stosunkowo wysokie, 14,4 do 14,6V. Jeżeli napięcie ładowania jest w tym zakresie, a mimo to występują opisane objawy, to wyjąłbym tablicę zegarów (trochę upierdliwe) i sprawdził, czy na płytce drukowanej od tyłu na lutach...
Jak często? Jakiej firmy żarówki? ładowanie jest ok. i nie spala żarówkiprzy tym napięciu. kiepskie żarówki
Do najprostszej od której przy takich objawach trzeba zacząć, wystarczy słoik i magnes. Możesz coś więcej o tym teście napisać? O co tu chodzi? Nawet jak z górki zapalę, to nie pojadę, bo traci moc i dławi się, więc to już nie rozrusznik. Teraz to ani nie zapalę, ani nie pojadę. Nie ma spadków napięcia, bo kupiłem ostatnio [url=https://allegro.pl/oferta/woltomier...
Witam TV Slim Samsung model WS32Z616S chassis S666A, strzela w kineskopie, dokłanie to strzela w iskrownika ch focus, oraz cały czas ładuje do zielonego działa. Wyminiłem podstawkę Kineskopu i dalej strzela od czasu do czasu, szczególnie jak jest zimny, jak się trochę rozgrzeje jesst wszystko w normie. położyłem kinesko na przód i opstukałem szyjkę...
Test diagnostyczny modułu GEM potwiedził komunikację między przyciskiem grzania tylnej szyby, przodu nie(może dlatego że samochód nie był odpalony). Napięcie ładowania 14.5V
Próby podniesienia ładowania ponad 1,3 zarzuciłem.
aku ładowałem ponad 24h i prostownik pokazuje że jest ok To, ze chiński prostownik twierdzi, że jest ok, to niekoniecznie jest prawda, weź miernik i zobacz jakie napięcie ma akumulator po włączeniu zapłonu
Skoro świeci Ci się kontrolka od ładowania a alternator ładuje to ja bym nic innego nie obstawiam tylko mostek prostownicy
ładowanie focus focus wysokie ładowanie słabe ładowanie focus
szczotki alternatora mazda nadajniki tmobile pilot zmiennym kodem
Falownik 5000W 12/24V a akumulator 51,2V Pralka BEKO BTL1WFP10622PL - opinie i specyfikacja