Czujnik jest w zaworze EGR, masz tam tylko jedną wtyczkę. We wtyczce masz 5 przewodów - 3 od czujnika położenia i 2 od wysterowania zaworu. Odepnij wtyczkę i zobacz czy błąd dalej będzie - jak nie to będzie zwarcie w EGR. Pin nr 1, 2, 6 we wtyczce to czujnik położenia EGR.
Witam posiadam forda mondeo mk5 i coraz częściej wyrzuca błąd p06A7 a podmieniane już chyba wszystkie czujniki egr wykodowany i odłączony może ktoś miał podobny przypadek
Czujnik w kolektorze, przepływka, egr i w ...uj innych możliwości. Najpierw diagnoza
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Jeżeli sytuacja się powtórzy sprawdź szczelność intercoolera.Jeśli intercooler będzie szczelny a silnik nadal będzie głośny i słaby sprawdź czujnik powietrza doładującego.To prawdopodobnie sprawca całej tej "awarii"
Znalazł ktoś przyczynę tego szarpania? Mam to samo w zakresie obrotów 1600 a 1800. Transit 2.2 TDCi 2008r.
Witam. Należałoby zacząć od tego czy świece są oryginalne. Ford prawidłowo będzie pracował niemal wyłącznie na Motorcraft-cie. Symbol świecy: AGPR22P1. Ewentualnie Bosch: FR6DP1. I jeszcze jedno, sonda lambda może nie pracować kiedy silnik jest zimny, oznacza to jej powolny koniec. Sondę lambda zaleca się wymieniać co 160 000 km. Sonda lambda pracuje...
wiesz. Jak chcesz podziękować to masz od tego przycisk :) Tak na do tematu żeby było ciekawiej to dodam że egr z czujnikiem wzniosu jest tańszy niż bez, mimo że ma bardziej złożoną konstrukcję. :)
Uszkodzony czujnik podciśnienia
Przecież wypluło Ci błąd sterowania turbiną.
Sprawdź kable idące od czujnika położenia EGR do sterownika silnika.
rozrząd sprawdzony - jest na znakach, egr sprawdzony jest git, czujniki połozenia wału i ciśnienia paliwa sprawdzone i są ok.nie pali dalej
Tak już wiem Czujnik EGR tylko, że ta informacją podaną była w necie przy zakupie części.Nie jestem alfą i omega. Teraz już wiem że krokowca nie ma w Ford focus MK2 1.8 benzyna.
I udało Ci się rozwiązać problem, bo mam podobne objawy w tym aucie: nowy silnik, nowe wtryski, nowy EGR, nowe turbo, wymieniłem czujnik różnicowy, wyprany DPF i dalej się zapycha w ciągu 20–30 km.
Ford Galaxy 2.0 TDCi, 140 KM, 2010. Nie wypala DPF. Czyszczony już dwa razy. Nowe czujniki temperatury spalin i ciśnienia, nowa świeca. Wyskakuje błąd o niskiej temperaturze spalin. Może EGR, może wtryski, może mapa. Od lutego walczę. Miał ktoś coś podobnego?
Dzięki za odpowiedz. Załączam zdjecia z forscana którym to diagnozuję. Sprawa wygląda tak. Egr i dolot oraz DPF wyczyszczone, Wymienione: świece , czujnik różnicy ciśnień dpf , przeplywomierz. Po wykianie czujnika dpf odczyty wyraźnie lepsze OK. 0.3kpa ale tylko wtedy gdy egr jest otwarty tyle ile sterownik zadaje, jeśli jest odchyłki to i czujnik różnicowy...
DPF jest ok jak wypnę czujnik różnicowy to widzi zaraz błędy to samo z EGR-em. i innymi czujnikami. Nie zgłasza jedynie błędu czujnika wałka. Wiązke sprawdziłem.
Zaprowadź to do jakiegoś mechanika może? Który silnik 2,4 dokładnie? dwa czujniki na pompie podniesione Jakie dwa czujniki, skoro czujnik to jest tam tylko jeden? Wyklucz uchylony na stałe EGR, zacięty nagarem, a wcześniej zainteresuj się zaworem SCV - pewnie trzeba go "nie podnosić", tylko wymienić. Czujnik na listwie pewnie nie potrzebnie ruszany...
Witam, W tym przypadku problem leży prawdowpodobnie w samym zaworze EGR. Zawór ten jest sterowany podciśnieniem ale posiada czujnik położenia. Minimalna zmiana rezystancji w jednym z położeń powoduje momentalnie pojawienie się kodu błędu. Zatem należy oczywiście przed wymianą sprawdzić stan instalacji elektrycznej a w drugiej kolejności wymienić zawór...
Tak, jak kolega wyżej napisał- czujnik położenia wałka rozrządu, lub złe połączenie wtyczki- czasami kabelki zaśniedziałe, lub- zawór EGR się zablokował w pozycji otwartej- również nie odpali. Tak czy inaczej najlepiej zacząć od sprawdzenia błędów- szybciej i czasami taniej:)
ma kolega taki rysunek z numerkiem 23 - SOLENOID REGULACJI EGR bo nie umiem go znalesc :(
Na próbę zamień elektrozawory EGRu i zmiennej geometrii, jeżeli masz EGR bez czujnika na gruszce to możesz zupełnie zaślepić przewód podciśnienia.
Witam chciałem się podzielić ostatnim doświadczeniem z błędem P2263 ford kuga błąd oznacza obwód regulatora ciśnienia doładowania turbosprężarki . Samochód podczas jazdy szarpie ,przy równej jeździe i zapalają się kontrolki od silnika po esp . Przyczyna tego błędu był erg ,zatkałem go i wszystko ok . Muszę tez wspomnieć iż jeszcze w wcześniej wymieniłem...
Tylko jeden kolorek nie pasuje na zdjęciu jest czujnik pozycji EGR, wg schematu kolory odpowiadają dla czujnika MAP 1A żółty 2B brązowo zielony 3C biało zielony
z egr wszystko ok, mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik obrotu wału ma wpływ na pracę silnika i dymienie?
U mnie za kontrolkę ESP odpowiedzialny był uszkodzony czujnik kąta skrętu. Co do trybu awaryjnego to nie pamiętam dokładnie ale raczej nie wchodził (ja nie grzebałem przy EGR a DPF fabrycznie nie ma). Aha u mnie nie działało też doświetlanie zakrętów przez ten czujnik (wymienili na gwarancji).
Może być wiele przyczyn, słabe ciśnienie na listwie paliwa, zawór w pompie paliwa CR, zawór egr, czujnik temperatury oszukuje, teraz jest ciepłej ale świece żarowe mogą nie grzać
EGR reaguje na zmiany zresztą podmieniony ze sprawnego silnika a ciśnienieteż jest dobre czy może to być czujnik położenia wału czujnik temperatury płynu ?
Hmm przeszukałem... No nie wiem ... nic n/t TDDi nie znalazłem. Wiem że TDCI łatwo sie omija. Teraz gnębi mnie "pad" czujnika ciśnienia doładowania. :( Szukam usilnie.... Pozdrawiam
Witam W samochodzie pojawił się ostatnio błąd P0110, czyli obwód czujnika IAT (temperatura dolotu). I nie zdziwił bym się jakby na czujniku było ciągle -40*C czy inne. Problem jest taki że czujnik jest OK. Na postoju pokazuje prawidłowe wartości. W końcu jest to zwykły termistor NTC. Więc wymieniłem czujnik na używany, i dalej to samo. Więc sprawdziłem...
Przed wycięciem DPF-a były te błędy i jeszcze inne "nieprawidłowa częstość regeneracji". Po wycięciu pozostały te dotyczące pracy zaworu EGR i przepustnicy EGR-a. Owa przepustnica składa się z: -czujnik temperatury powietrza; -czujni ciśnienia doładowania; -przepustnica by-pass intercoolera; -przepustnica EGR; Obydwie przepustnice sterowane elektrycznie.
Kolego błąd ten to jest od EGR poszperaj po necie to znajdziesz więcej na temat błędów do forda Google twoim przyjacielem :)
Ford s-max 1.8 tdci rok 2006/7 wystąpił błąd jak w temacie i nie wiem czy on dotyczy tylko przepływki czy czegoś jeszcze jak by ktoś mógł pomóc to byłbym wdzięczny. Walczę z tym przypadkiem od tygodnia. Dzieje się to przy gwałtownym przyśpieszaniu wyskakuje komunikat przestaje turbina ładować po chwili spokojnej jazdy komunikat gaśnie i znowu przez...
Zmierzyłem dziś jeszcze raz i zasilanie na czujniku temp jest 5V, masakra bo wczoraj nie było. po odpieciu czujnika wartość mierzona to około 260C a jak go zapnę to wskakuje -40C. Może ktoś wie ile powinien mieć oporności ten czujnik w temp około 10C? Błąd z EGR p01335 pojawia się po przekręceniu kluczyka na zapłon, potem jest ok. Jakie powinny być...
Podładuj aku. i w trakcie rozruchu zmierz cęgowym prąd.Rozrusznik może zżerać naprawdę dużo prądu,właśnie wałek i EGR ,co do reszty błędów nie mam doświadczeń co do przyczyny i skutku (jednocześnie).
Przy porzegazowniu do 4 tys odpina totalnie podciśnienie od gruszki Teraz do mnie dotarła wątpliwość -czy na turbinie masz zawór upustowy i gruchę ciśnieniową, czy masz turbinę VGT z ruchomą geometrią z gruchą podciśnieniową i elektrozaworem vacu? Tak w ogóle - nie ma Fordów tdi, więc czy masz silnik tddi czy tdci? Oznaczenie tdi jakie podałeś to VW....
przepływomierza . MAF (czujnik przy filtrze) ma w tym silniku wpływ tylko na sterowanie EGR-em. Na nic więcej.
W warsztacie sugerowali zaślepić EGR ale niestety to nic nie pomogło.Bardzo proszę o ewentualne sugestie dotyczące wymiany.Czy wymienić czujnik doładowania czy też cały EGR ? Skoro zaślepienie nie pomoglo takze wątpie żeby to był EGR.
Panowie, tam jest elektryczne sterowanie turbiny i nie jest to pierwszy przypadek że się rozleciało. Tak samo jak fordowski wynalazek elektryczny EGR. Pękają kółeczka zębate w środku i staje wszystko dęba.
Witaj podaj kod błędu związanego z temp.zasysanego powietrza. Dodano po 2 P1335 Lampka kontrolna nieprawidłowego działania (MIL) świeci się Układ recyrkulacji spalin (EGR), czujnik położenia, minimalne działanie przy zatrzymaniu Obwód czujnika położenia wału korbowego 1/otwarty
Znajdź warsztat, który zna te silniki i posiada fordowski tester IDS. To nie musi być ASO, a nawet nie jest wskazane. Zrób diagnostykę, niech sczytają błędy, niech sprawdzą czy są opiłki w filtrze. Warto sprawdzić świece żarowe. Kolega Alfred_92 słusznie zwrócił uwagę na EGR, część problemów opisywanych mogą być przez niego powodowane. W Mondeo przedliftowym...
Coś Ci się chyba pomieszało z czujnikiem od DPFa :) No może przycinać sie EGR. Najlepiej go zaślepić na próbę i wybrać się na przejażdżkę :)
Dziękuję za podpowiedź. Cały dolot oprócz IC został zdemontowany i sprawdzony, łącznie z turbiną, która też została rozebrana. Przepływomierz podmieniony. Czujnik między IC i EGR podmieniony. Wydech łącznie z 'katalizatorem' i kolektorem tez sprawdzony. Niestety usterki nie znalazłem.
podmiena czujnikow - nie ma sensu Trzeba zrobić wszystko ręcznie: 1 Pomiar ciśnienia paliwa 2 Katalizator 3 EGR 4 czyszczenie i adaptacja przepustnicy 5 FSA 720- zapłon 6 Czujnik wału korbowego-synchronizacja 7przeciek powietrza 8..... Ford IDS diagnostyka
Witam, sprawdz EGR i sterowanie nim. EGR jest na kolektorze ssącym i może się zacinać a zawór nim sterujący zamocowany jest na ściance grodziowej razem z czujnikiem różnicy ciśnień (który też często pada). Pozdrowionka
Witam, dołączę się do tematu. Mam idrntyczny problem z moim 2.0 tdci. Brak mocy, brak kopcenia. Nie było w ogóle podciśnienia, więc zmieniłem pompkę. Podciśnienie jakieś już jest ale słabe. 2 zaworki przy dolocie nie puszczają dalej podciśnienia na turbinę i egr. Czujnik ciśnienia doładowania ten przy IC jest suchy i czysty w środku. Na kompie wywala...
Jest to złącze czujnika położenia zaworu egr-u jeśli jest urwane to na początek zadbaj aby nie stykały się przewody.Jeśli tak zrobisz a auto dalej nie odpala przyczyny szukaj gdzie indziej bez tego tez będzie jeździł.Z tego co piszesz jeśli pomiar jest prawidłowy coś jest nie tak tam powinno być nie 0,15 ale 5v podawane przez sterownik.Myślę że kody...
1. Uszkodzenie pompy wtryskowej Bosch VP44 Jest to częsty problem w silnikach z pompą VP44, zwłaszcza przy wyższych przebiegach. Z czasem pompa może tracić swoje właściwości, co skutkuje niestabilnym ciśnieniem paliwa, a w efekcie – przerywaniem pracy silnika. Może to wyjaśniać, dlaczego po kilku kilometrach, gdy silnik się rozgrzeje, pojawia się problem...
Elektryka sprawdzona cala. Filtr paliwa. Pompa vr wtryski czyszczenie ukladu paliwowego wraz z bakiem filtr powietrza olej silnika olej skrzyni rozrzad byl robiony 3 tyg temu sam robilem i wszystko jest ok egr sprawny turbo tez czujniki tez sprawdzone jestem mechatronikiem samochodowym przy dodanym gazie na biegu jalowym 4000 tys obrotow szarpie
Jeżeli kiedykolwiek zapali Ci się wskaźnik pomarańczowy chek a po diagnozie okaże się , że to błąd P2002, nie kasuj go za każdym razem jak wróci, a wróci na pewno. W chwili pojawienia się komunikatu , ECU skraca dystans do następnej regeneracji DPF do 150 km w celu ochrony silnika, przed zapchaniem filtra.Jeżeli skasujesz błąd , wydłużasz automatycznie...
Witam. Mam Galaxy 2.0 TDCi 2006 - mam cały czas problem z brakiem mocy, błąd P003A. Przekopałem chyba wszystko (podciśnienie, zaworki , EGR, DPF, rozebrana była turbina - geometria była czysta, nie blokuje się). Na koniec okazało się, że czujnik kopiujący na gruszce ma ułamany patyczek, więc wymieniłem na oryginalny, używany, sprawny i dalej był problem...
Czy działanie zaworu regulacji jest zależne od wskazań z MAF i czujnika położenia zaworu EGR? Tak, ale nie tylko to ma wpływ - także odczyty z czujnika MAP, z czujnika pedału gazu i z innych czujników. Ale jedynie czujnik MAF i czujnik położenia zaworu pracują tylko w pętli zaworu EGR. Pytań jest wiele Poczytaj http://www.castrolprofessionalacademy.pl...
Pojechałem dzisiaj do warsztatu naprawiającego Fordy aby podłączyć się pod komputer. Po podłączeniu wyskoczył błąd zaworu EGR wyjęli zaślepienie wykasowali błąd, podpięli zamontowany czujnik temperatury wyskoczył błąd zakres poza normą i po chwili zapaliła się kontrolka braku ładowania wykasowali błąd temperatury ponownie odpalili samochu (dziwne mi...
(at)adam7009 dzięki za podpowiedź, wprawdzie wtyczka nic nie zmieniła ale skierowała wzrok we właściwe miejsce ;) Poniżej co zrobiłem: 1. odczytałem Forscanem błędy, został P1402 (zatkana kapilara), czyli ten co zwykle, niekasowalny 2. odpiąłem wtyczkę od EGR, odczytałem błędy, doszedł dodatkowo P0405 (wartość niska obwodu czujnika) 3. przejechałem...
Jesli check sie od razu zapala to wg mnie jest jakis staly blad elektryczny (przerwany kabel, zwarcie do masy lub do plusa) ew. zwarcie w zaworze lub innym czujniku/zaworze. Jesli nic powyzszego nie ma a zawor po prostu sie zatarl mechanizcznie, to nie obstawiam ze sterownik z tego powodu wlacza check, bo zawor to po prostu cewka, nie ma czujnika polozenia...
Nie wiem co to za idioci dorwali się do twojego samochodu - EGR się czyści nie zaślepia. Oto filmik instruktażowy można to zrobić samemu tym sposobem - http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8... kupuje się środek na allegro, który nazywa się Wynn's 23379 EGR 3 to po pierwsze. Natomiast "efekt sprężynki" to: 1 - uszkodzona pompa common rail 2 - uszkodzony...
ale jeżeli miałbym ruszyć nim po chwili odpalenia - ma ochotę zgasnąć Sprawdź może działanie gruszki turbiny. Na wolnych obrotach zdejmij wężyk z króćca gruchy - sztanga ma natychmiast (w ciągu 0,5 s) wysunąć się maksymalnie z gruchy, po założeniu wężyka prawie tak samo szybko ma powrócić w pozycję wyjściową. Jeżeli chodzi leniwie i nie dochodzi do...
Witam. Jakiś czas temu zaświeciła się kontrolka check engine, pojechałem do diagnosty, pokazało błąd EGR. Zalecenia to wymiana na nowy, lub czyszczenie. Brak kasy zmusza do tego drugiego, jak i do zrobienia tego samodzielnie. Gdzie znajdę czujnik/zawór EGR i czy bez specjalistycznych narzędzi dam radę zdemontować/zamontować i czym najlepiej wyczyścić?...
Witam wszystkich serdecznie. Mam następujące problemy mam Forda Mondeo 2002r TDCi 2,0 sprowadzone z Niemiec w styczniu i podczas jazdy zaczeła mi migać kontrolka świec żarowych okazało się że pompa wtryskowa jest popsuta i trzeba ją zregenerować tak też zrobiłem następnie po jakiś 2 tyg znów pojawił się ten sam problem migająca kontrolka auto także...
Jeszcze jedno pytanko. Przy przepustnicy mam potencjometr. Co on reguluje? To jest czujnik położenia przepustnicy - analogicznie jak na zaworze EGR. Generalnie przepustnica i EGR będąc na wspólnym przewodzie podciśnieniowym powinny pracować równolegle. Tzn. otwiera się zawór EGR i przymyka się przepustnica. Odciąłeś sterowanie EGR-em i jest nieruchomy...
Problem rozwiązany. Okazało się , że był spalony jeden z bezpieczników w komorze silnika. F115/7,5/10A zawór PCV, zawór VCV, czujnik obecności wody w paliwie, zawór odpowietrzający, zawór wirowy, zmienny zawór ssący, zawór EGR, zawór sterujący olejem IVVT (układ sterowania silnikiem) czujnik T.MAF, zmienne opóźnienie rozrządu zaworów wydechowych, aktywny...
Na biegu jałowym ciśnienie nominalne paliwa powinno wynosić 250 barów, z dopuszczalną tolerancja +/-50 barów. Wyjście poza te parametry w zasadzie skutkuje ustaleniem dawki przez PCM na poziomie 0 - czyli zatrzymaniem silnika. U ciebie układ pracuje na granicy tolerancji. Do tego dochodzą dwa odstające na przelewach wtryski - niestety nie podałeś warunków...
Czyli masz czujnik wzniosu zaworu, Jak go zaślepisz będzie się świeciła kontrolka silnika. A co do serwisu to my nie gryziemy :) Za wiele napraw zapłacisz mniej niż w nieautoryzowanym warsztacie, a mechanicy znają swoją robotę (choć nie wszyscy) i przy wieździe wiedzą co się zepsuło, więc często gęsto klient nie czeka dwa dni na weryfikację usterki....
Jutro auto idzie na diagnostykę do niezależnego serwisu Forda. Jak problem zostanie rozwiązany to opiszę wszystko tutaj. Nowy mechanik zrobił za jeden dzień. Napiszę co jest w diagnozie, coć pierwszy mechanik twierdzi,, że to nie były przyczyny tej awarii, bo objawy byłyby inne. Niczego więcej się nie dowiedziałem. Piszę o tej diagnozie i naprawie...
Witaj kolego. Czy poradziłeś sobie z tematem ? Ja walczę już 3 dni z tym autem i nie wiem czy się nie poddam. Spr. alternator, wtryski, egr, czyszczony kolektor, próba przelewowa, wym. czujnik ciśnienia paliwa, jeszcze jutro wymienię chyba na koniec regulator w pompie. Jak nie pomoże to go spalę chyba. Na zimnym jest trochę uciążliwy bo chodzi tak ze...
Żeby było śmieszniej mam model bez przepływki. Tam przecież siedzi tylko zwykły czujnik temperatury. Aby się czymś z wami podzielić wykonałem pomiar testerem Vaku. No i tak: przy odpaleniu silnika zaworek steruje podciśnieniem zaraz po starcie(EGR się otwiera) tak ok. 3 sec Następnie zaworek zamyka podciśnienie(EGR się zamyka). Po ok. 6 sec. znowu EGR...
Opony masz katalogowe, jeżeli nic nie stawia oporów-łożyska, podłącz komputer, odpowie ci na wszystkie pytania, wartości i itp, teraz to tylko gdybanie, jeżeli nie ma plan i z silnika jak jest ciepły nic nie paruje i nie śmierdzi diesel to tylko jedna opcja, przepływkę i wszystkie elementy wykonawcze możesz zmieniać aż dojdziesz do celu,a to,że zacinał...
Witam, mam problem z fordem mondeo mk5 z 2015r diesel 1.5 econetic. Samochód traci moc po czym wyskakuje ikonka silnika i żółty kluczyk. Sprawdzali w 2 warsztatach i pokazywało błąd air mass (nie znam polskiej nazwy jestem laikiem a bylem w warsztacie w uk). Po wymianie nadal pokazuje ten błąd i auto traci moc. Egr sprawdzali i też niby wszystko z nim...
witam!jestem młodym mechanikiem posiadam posiadam stacje diagnostyczną GUTMAN na mojim komputerku prawie w każdym mondeo (1.6-1.8) wyskakuje usterka (327)- "Elektroniczny przetwornik ciśnienia lub czujnik ciśnienia róznicowego regulacji spalin. Elektroniczny regulator podciśnieniowy" Pisze tam coś o zaworze AGR. na zawoże sterującym EGR http://obrazki.elektroda.net/46_11679094...
Ciśnienie sprężania sprawdza się wkręcając końcówkę ciśnieniomierza w otwór wtryskiwacza, czasami w otwór świecy (ale jak widać, jest to bardzo ryzykowna operacja). Są dwie szkoły kiedy robić pomiar - czy na zimnym, czy ciepłym silniku. Kiedyś taki stary pompiarz powiedział mi, że skoro nie pali na zimnym, jaki sens jest sprawdzać na ciepłym? Ciśnienie...
Gregory407 po skasowani zostają te błędy,z tym że te błędy miałem przed zatrzymaniem samochodu z tego co pamiętam,na kostce od EGR też nie ma żadnego napięcia,wczesniej miałem upalone końcowki kabli przy wtyczce od listwy paliwowej ,to dla tego widnieje błąd z dużym napięciem na czujniku listwy paliwowej , przylutowalem nową końcówkę i samochód odpalił...
testowałem na egr bez zaślepki i auto działało identycznie. Dodam że na kompie były sprawdzane wszystkie odczyty ze wszystkich czujników z silnika i wszystkie mieszczą się w zakresie. Egr zaślepiony ma 0% sprawności po "odślepieniu" odczyty są prawidłowe jednak nic się nie zmienia jak chodzi wkręcanie się na obroty. mam też wsadzone nowe czujniki przepływu...
Witam grala1- od pewnego czasu wyświetla mi się napis usterka zasilania silnika,auto podczas jazdy traci moc tak jak by turbo raz dawało raz nie, podczas dodawania gazu dymi na czarno, Jaśniej to tak jak w benzynie świeca raz pali raz nie Wyczyściłem węże dolotowe były jak nówki, egr też rozebrałem czysty jak łza filtr powietrza czysty nie podejrzewam...
No... chyba masz nie jeden, a co najmniej dwa problemy. Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Ten czujnik pracuje w skomplikowanym systemie dwuzakresowym, przełączanym przez PCM poprzez zmianę napięcia zasilania czujnika. Ponieważ czujnik CHT to termistor, tzn. rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym, to wymaga zasilania,...
Witam koledzy mam podobny problem z tym że u mnie wskazuje że i pompa jest ok tzn: standardowo pokazywała sie sprężynka pojechałem do specjalisty zrobili wszystkie wtryski gdyż były uszkodzone, dodatkowo test filtra paliwa plus wymiana, czyszczenie egr. po naprawie dalej wskakuje sprężynka, i tutaj pojawiają się schody: pompa na wolnych obrotach na...
Sprawdzane forscanem.Wyskoczył błąd P0460 nieprawidłowy sygnał poziomu paliwa z zestawu wskaźników. Pytania: Czy napięcie czujnika płynu chłodzącej na postoju wynosi: 2.9V? sterowanie przepływem powietrza na biegu jałowym przy 900obr. IAC wynosi 35,94% i skacze. Sygnał wejściowy czujnika egr podczas wypadania zapłonu 1.75V? Napięcie czujnika położenia...
Jeżeli po zamianie wtryskiwaczy miejscami problem nadal pozostał to wszystko wskazuje na mechaniczną awarię czwartego cylindra (popękane pierścienie, dziura w tłoku, popękana głowica, wypalone gniazda lub zawory albo nadmierne oblepienie nagarem itp). Wykonać pomiar sprężania dla każdego z cylindrów. Wstrzymaj się z wymianą "jakichś czujników" bo to...
Dziwne, że nieszczelności węży nikt nie zauważył. Sterowanie podciśnieniowe turbiny VGT działa w ten sposób, że na wolnych obrotach grucha turbiny dostaje maksymalne podciśnienie i sztanga (a więc i dźwignia na turbinie) po odpaleniu silnika musi się natychmiast przestawić z położenia spoczynkowego w przeciwne. Jeżeli jeszcze można dopchnąć dalej sztangę...
Ford focus 1.8TDCI nie chce odpalić, dołączam krótki filmik, miga kontrolka sprężynka. Po zrobieniu diagnostyki wyskoczyły błędy P1 631 i P22 91 . Wtryski zregenerowane, pompa też. W wybranych modelach silników tdci występowała wada materiałowa pomp wysokociśnieniowych łuszczył się materiał wewnątrz a opiłki metalu wpadały do wtrysków. Przyczyną może...
Mam taki problem jak w temacie. Oprocz tego wydaje mi sie ze za wolno spadaja obroty w czasie redukcji biegów. Reszta OK. Po ok 30s obroty spadaja do 1500 potem spadaja dalej po nagrzaniu silnika. Do tej pory wymieniony silnik krokowy, EGR oraz przwod gumowy od EGR, lamba(byla rzeczywiscie zuzyta). Brak reakcji na wypecie VSS, po wypieciu czujnika przepustnicy...
Witajcie. Mam nie taki sam bo odpala od kopa ale podobny problem więc się podepnę. Po zapaleniu silnik albo zaraz gaśnie albo w czasie jazdy szarpie jak nie jest na luzie. Trochę się przejedzie i problem znika. Potem w ciągu dnia odpala już normalnie. Po dłuższym postoju znów to samo, więc nauczony podobnymi usterkami w Astrze 2.0 Dti podejrzewałem,...
Przydał by się vacuometr, czyli prościej taki odwrotny manometr prezentujący wartość podciśnienia. Zaślep EGR przy wejściu na kolektor ssący, oraz odłącz i zaślep połączenie z servem hamulcy /uszkodzone servo = "lewe powietrze"/. Ogólnie połączenia, powinno pozostać 1 i na nim wpinamy czujnik oraz mierzymy wartość podciśnienia. nie powinno nadmiernie...
Sorki ale ja sam nie wiem co jest grane. Czy jestem ofiara braku wiedzy czy dojony z kasy? Raz w tygodniu jestem w warsztacie z roznymi wymianami. 2 dni temu kolejna sonda. Spalanie jak bylo 12 to jest 14 l /100km. Jak kupowalem auto srednie bylo kolo 9.5. Dowiedzialem sie ze teraz egr i czujnik temperatury. Nie wierze w taka ilosc usterek. Chce w sobote...
Płynu chłodniczego nie ubywa. Zaworu EGR tam nie ma. Jedynie co jest, to zawór krokowy. Czujnik ciśnienia paliwa pozmieniałem drugi a nawet jeździłem bez tego czujnika. Wężyk był zaślepiony. Dzięki wszystkim za pomoc. Zawór krokowy wyczyściłem. Myślałem, że może zawór krokowy ale nie ma falowania obrotów. Dziwi mnie to trochę, że jest po 16 atmosfer...
Dzień dobry Nie mam filtra paliwa w pojeździe, tylko siatka podobno. Jeżeli chodzi o okresowe braki "odpału" zaczęło się rok po wymianie katalizatora (może przypadek?) i pojawieniu się sygnałów "check engine" z kodem P0420 i P0420(9), dodatkowo są ubytki płynu chłodniczego. Majster trzymał pojazd 2 dni i nie stwierdził wycieku najwyraźniej wyciek jest...
Walki ciąg dalszy. Jakiś czas temu zaczął pokazywać błędy EGR i czujnika wału. Jeździłem tak czekając co padnie. Pewnego dnia jak się okazało rozpadł się EGR - dosłownie rozpadł się mechanizm krzywkowy włącznie z płytką domykającą zaworu, która odpadła z ośki, skutkując brakiem możliwości uruchomienia silnika i holowaniem auta. Po wymianie EGR i skalibrowaniu...
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
OK, rozumiem. W przypadku maxiecu jest to: Klasyfikacja wtryskiwacza Resetowanie wartości recyrkulacji spalin Zresetowanie danych filtra cząstek stałych silnika diesel Regeneracja filtra cząstek stałych chyba żadna z tych opcji nie będzie resetem adaptacji czujnika :/ co do x431 i autela - najlepiej, jakby ktoś oboma testerami się podpiął do auta i...
Witam. W dniu dzisiejszym samochód usprawniłem. Po odczytaniu błędów w/w diagnoskopami i dokładnym sprawdzeniu instalacji elektrycznej podjąłem decyzję o konieczności wymiany zaworu EGR. Inne usterki zapisane w sterowniku silnika zostały usunięte w poprzednim serwisie. Po wymianie zaworu EGR komunikacja ze wszystkimi sterownikami została przywrócona....
Witam wszystkich.Mam takie dwa pytania.Ostatnio wymieniłem zawór podciśnienia egr z takiego jaki jest na zdjęciu nr.1(pierwszy z lewej) na taki jak na zdjęciu nr.2.(pierwszy z prawej) Po wymianie zauważyłem że samochód ma delikatne problemy z wejściem na obroty a co za tym idzie zwiększa się ilość dymu wychodzącego z rury wydechowej.Jednakże po wejściu...
Witam Temat trochę stary , ale nadal problem może się pojawiać nadal - Windstary mam od 99r i co nieco własnych doświadczeń - również związanych z brakiem mocy - w pierwszym Winim , rocznik 1995, 3,8l był podobny problem -przy 3 - 4 tys. obrotów tak jakby był odcinany zapłon, do 3 tys. pracował poprawnie - przyczyną była cewka zapłonowa , po wymianie...
Na początek sprawdź wg #19 (szczelność układu zasilania: na przegięciach, połączeniach i w miejscach gdzie mogą przetrzeć się przewody paliwowe) a później (jeśli nie ma zapowietrzenia układu) - wykonaj #3. Dodatkowo sprawdź jaką temp. podaje do sterownika czujnik temperatury płynu (dwupinowy) oraz opisywaną w linku drożność przewodu EGR. Diesel do prawidłowego...
Czyli sprawa trochę się wyjaśniła. Pierwszy błąd to brak odczytu/zły odczyt z jednego z trzech potencjometrów w pedale gazu. Drugi to brak odczytu położenia zaworu EGR z potencjometru w nim. Trzeci to brak sygnału z czujnika temperatury powietrza zasysanego. Mechanik wymieniając czujnik był blisko ale się pomylił. Tutaj masz 2 czujniki temperatury powietrza...
Witam. Miałem podobne objawy w 1.6 hdi w 308. Mordowałem się z tym 2 tyg szukając przyczyny. Wlałem najlepsze możliwe paliwo, wymieniłem filtry, sprawdziłem FAP i egr. Na komputerze także pokazywało mi niewłaściwe ciśnienie na listwie. Okazało się że na listwie wtryskowej jest jakiś czujnik, wielkości pudełka od zapałek i to on wariował. Po jego wymianie...
Masz silnik z systemem wtryskowym Lucas Epic, takie zachowanie silnika wskazuje na wchodzenie w tryb awaryjny. Najlepiej pojechać do kumatego warsztatu z odpowiednim testerem (niestety mało ich jest, nawet nie wszystkie ASO je mają) i sczytać błędy z ECU. Tak to jest działanie w ciemno. Z praktyki wynika, że przyczyn może być sporo, może być uszkodzony...
Ta odpowiedź była raczej do mnie. Mam pytanie o rezystancje tego czujnika w temp ok 30 stopni albo tabelę w całym zakresie. Czy ten czujnik jest po prawej stronie głowicy stojąc przed silnikiem? Jak sprawdzałem, to wartość się zmieniała, ale cały czas była bardzo wysoka. turbo pracuje, ponieważ w momencie jego włączenia czuć przyrost mocy, ale ruszając...
Nieco odkop ale temat dość uniwersalny... Pół litra na 10 000 przy używanym ileś tam lat silniku turbo z pięcioma cylindrami to kosmetyczny pobór. Nie warty wspomnienia chyba, że ktoś jeździ jak emeryt. Bo wiele od stylu jazdy jednak zależy. Częste wychodzenie z dołu obrotów na wysokich biegach na np. autostradach powoduje zwiększenie konsumpcji oleju....
To mogą ale nie muszą być rzeczy powiązane. Niskie napięcie może powodować różne błędy. Część zniknie po odpaleniu na nowo auta, część zostanie w pamięci. Mówisz że w tej chwili check engine się nie pali tylko samo ESP? Ale auto ma moc więc tak źle nie jest. Ogólnie mechanik może mieć rację. Ale samo podejście "wymieńmy wszystko" jest dyskwalifikujące....
Witam,założyłem nowy wątek iż na żadnym innym nie uzyskałem żadnych pomocnych mi wiadomości ponieważ zrobiłem już wszystko co dało rady tzn; -wymieniłem przewody i świece -wymieniłem cewkę -czyściłem przepustkę(przepustnice) ,regulator biegu jałowego -sprawdzałem immobilaizer,wtryski,egr,czujnik wolnych obrotów Auto nie łapie lewego powietrza.Wymieniłem...
Powrót do tematu - czujnik kopiowania wymieniony na nowy (stary faktycznie był uszkodzony - brak oporu). Teraz brak błędów. Zrobiłem reset sterownika. Niestety przerywa nadal (jest wyraźnie lepiej, ale jednak dalej to czuć) i mam wrażenie, że silnik nie ma pełnej mocy. Sprawdziłem jeszcze - sterowanie turbo pracuje prawidłowo, korekty na wtryskach zbliżone...
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik wałka czujnik walka
amstrad srx200 integra wymiana klawiatura fotokomórka pomiar
freddie chopin mikrokomputer cobra1
FAN6862, 283xxx, AU501: 6-Pin PWM IC Pinout FB CS OUT RT GND VDD for SMPS Repair Kawasaki Vulcan 1600 – wycie z silnika przy hamowaniu, przekładnia końcowa, skrzynia biegów