witam nie ładuje mi alternator w Fordzie co moze być przyczyną diody są dobre :) pozdrawiam
Spóżnione podziękowania dla wszystkich .Problem tkwił w zasniedziałych przewodach przy alternatorze .Aha.Kontrolka ładowania ma tyle wspólnego obieg wzbudza się przez nią
Ładowanie masz złe - sprawdź jeszcze raz diody w mostku. A poza tym skąd pewność że regulator napięcia jest dobry ? jak go sprawdzałeś? a na początek to sprawdź połączenia do alternatora i luty na mostku bo to też może być przyczyną tego że kontrolka się żarzy. pzdr
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
To moze być szczelony akumulator. Np zwarta jedna cela. Alternator normalnie ładuje, a napięcie nie wzrośnie. Jeśli nie ma zwartej celi, alternator ładuje ( napiecie jednak 13,5V ), nawale jednak regulator napięcia, czyli właściwie wzbudzania. Pozdro.
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
regulator,rozwarte uzwojenie wirnika. No ale byś uprzejmnie powiedział co za escort ( rocznik) i jaki producent alternatora
Jak sprawdzasz ładowanie, jakie masz wyniki pomiarów?
ja miałem taki problem wina leżała po stronie alternatora,,,,zimny chodził po paru minutach(5-10) silnik gasł,nie wchodził na wysokie obroty sprawdz ładowanie alternatora
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
W moim Fordzie Escorcie jest alternator Magneti Marelli. Czemu nie świeci się kontrolka ładowania? Przewody są sprawdzone, kontrolka też. Pomocy. ładowanie jest (chyba).
Dawno temu mialem to samo w maluchu - powodem byla peknieta dioda "wychodzaca " z uzwojenia wzbudzenia (powinny tam byc trzy diody prostownicze). Na poczatku tak jak ty wymienilem regulator i szczotki alternatora. A powodem byla dioda...
to jak wytlumaczyc ta sytuacje bo byla zaraz po wyjechaniu z parkingu, cos musze zrobic, bo jak mi teraz stanie auto na miescie to mam pozamiatane
Mam pytanie do elektryków, czy elektroników dobrze znających się na elektronice samochodowej. Czy można doładowywać akumulator nie odłączając go od instalacji, stosując normalne prostowniki. Auto to Ford Escort z 1998 roku. Pozdrawiam
Skrzynka bezpieczników, przekaźniki bezpiecznik akumulator brak masy urwany przewód, stacyjka.
Myślę, że to powinno rozwiać Wasze wątpliwości: http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Taka jest charakterystyka tego regulatora i zachowanie jest prawidłowe, wystarczy zadbać o to by nie było spadków napięcia między alternatorem a regulatorem - zazwyczaj winne są końcówki kabli, ale problemu nie rozwiąże ich czyszczenie, bo słaby styk...
Jaki alternator?
Rafał G-powinieneś dostać ostrzeżenie z pisane głupot w moim dziale. Proszę wszytkich aby nie zwracali uwagi na nie.
Ok, jak będę miał chwile to spróbuje zewrzeć. Natomiast ten alternator ma rok i przebieg rzędu nie więcej jak 20-25tys. km. Przez to moje podejrzenia padły na szczotki lub regulator napięcia- a nie jest to drogie więc spróbowałem. Jakie może być prawdopodobieństwo, że sprzedali mi wadliwy układ? To że zupełnie nie naprawiłem jest jasne, ponieważ świeci...
Może uszkodzenie wewnętrzne akumulatora.
regulator napięcia.
może wytarły się szczotki?
Przy wyłączonym zapłonie nie świeci się kontrolka ładowania bo nie powinna swiecic , swieci tylko przy wlączonym
Witam. Nie ma sie nad czym zastanawiać. Demontaż tej "elektrowni" jest poprostu konieczny. Przeżyłem ten temat na własnej skórze. Też miałem Forda D. Pierścienie ślizgowe, to jedyna przyczyna twoich problemów. Podgazowując, zwiększałeś obroty alternatora i poprawiałeś kontakt miedzy szczotka, a pierścieniem i udawało się go wzbudzić. ładowanie było,...
Trop zły, tak się zachowują Lucasy.
Kolego sprawdź diody w alternatorze.
A co na ten temat sam przeczytałeś na forum?
Porównaj z cenami całych na Świstaku i Allegro
Pasek jest trochę luźny ale ładowanie akumulatora jest, i nie wiem czemu świeci kontrolka od ładowania.
:D
Jak stał rok nie ruszany to akumulator złom. Zmierz napięcie podczas rozruchu. Jeśli pokaże na zaciskach aku. poniżej 10 V aku. nie naładowany albo uszkodzony. Zdechły aku. można ładować 24 H i i tak nic z niego nie będzie. Poza tym radził bym sprawdzić ładowanie alternatora.
co może być że zapala się kontrolka ładowania? alternator wymieniony , bo wcześniej paliła się cały czas
Witam ... na alternatorze masz napisane jakim prądem ładuje :)
Człowieku jakie normal ty mi piszesz o temperaturze kontrolka od ładowania jest nie wskazówka albo słuchaj porad i mierz ładowanie chcesz porad to ich słuchaj.
Nieświecąca kontrolka ładowania = brak ładowania = rozładowany akumulator.
No no ,zazwyczaj odłączanie klemy i próba czy chodzi bez akumlatora,żeby się przekonac ,czy naprawdę ładuje.
Dziewczynie padło ładowanie.Ktoś wcześniej niepotrzebnie wymienił akumulator. Podpowiedźcie co należy sprawdzić ,jaki dostęp jest do alternatora bo jeszcze nie zajrzałem mu pod maskę .W tym temacie nie jestem biegły ale chyba sobie poradzę.
Czyli muszę jechać do elektromechanika? Jaki jest koszt takiego sprawdzenia? A czy obroty silnika mają jakiś wpływ na ładowanie? Nie wiem czy to standard, ale jednak auto ma już 21 lat, więc ma prawo coś się dziać. A że na inne jak na razie mnie nie stać to muszę go zrobić bo nie będę akumulatora cały czas ładować.
Pojawił się jeszcze jeden problem. Nie mam ładowania. Kontrolka nie świeci, ale jest sprawna. Zakładałem inny alternator i to samo. I z tym mam pytanie o prawidłowe podłączenie go. Otóż na wejściu są trzy wtyki dwa większe i jedno mniejsze. Do dwóch większych spięte są dwa przewody koloru czerwonego a do mniejszego chudy niebieski. Niema na nich żadnej...
Po zapaleniu na <dyg> , dwóch pchnie z tyłu , wyświetlacze działają , kontrolka ładowania gaśnie?
Bardzo wyczerpująca odpowiedź - punkt za inteligencje.
Stawiam na usterkę w aucie - alternator uszkodzony. Wstawić inny akumulator i sprawdzić ładowanie. Pozdrawiam.
Witam. Posiadam ford escort 1.6 16v kat. Mam problem, którego nie mogę od dłuższego czasu rozwiązać. Po odpaleniu silnika obrotomierz nie działa, ładowanie na alternatorze jest ok 12 volt, po dodaniu gazu zapala się kontrolka ładowania, na alternatorze ładowanie jest ok 14 wolt , nie działają tylko przednie światła. Wszystkie problemy dzieją się jednocześnie....
zakładałem tą drugą skrzynkę i niby wszystko jest OK. brakuje mi tylko kontrolki ładowania i smarowania
a ja już nie raz robiłem tak aby radio grało niezależnie od tego czy jest kluczyk czy go nie ma i problemów z ładowaniem nie było
Czyli może najlepiej jak wypnę wszystkie naraz i dopiero wtedy zobaczę może coś wykaże no i spróbuję z tym alternatorem , w ogóle jak naładuję baterie to sprawdzę jakie jest ładowanie alternatora .
Wiesz ile to roboty? Jeżeli na aku ma ponad 13,8V to trzeba zamaskowac to żarzenie, nie bój się-przy braku ładowania się zaświeci.
Przekaźniki często cykają w szybkim tępię gdy im brakuje napięcia sterującego często masy, wyczyść wszystkie punkty masowe, plus sprawdź ładowanie alternatora ;-)
zostaje jeszcze stary sposób z odpalniem na 24V ale to już trochę wyższa technika (trzeba zrobić tak żeby tylko rozrusznik dostawał 24V a reszta auta 12V czyli przełącznik 12/24 i oczywiście dwa aku muszą się ładować po odpaleniu)
Napisz coś więcej jaki silnik, jeździłem kiedyś Td. Pojawiające się i znikające żarzenie kontrolki i chwilowe problemy z obrotomierzem to standardowa usterka alternatora , a dokładniej regulatora prądu ładowania.
Jutro postaram się jeszcze sprawdzić napięcie na alternatorze i dam odpowiedź.
No dobra, to mam już wybrany wzmacniacz i zestaw kabli. Poczytałem też kilka poradników podłączania wzmacniacza (z FAQiem Nazara na czele) i mniej więcej wiem co i jak =] Tylko teraz może ktoś mi łopatologicznie wytłumaczyć/podesłać stosowny link - jak zmostkować wzmacniacz na tą skrzynie ? Ale z drugiej strony jeśli łykniesz bakcyla to szybko zmienisz...
Właśnie o taką informację chodziło mi od początku, dziękuję za wszystkie uwagi, i przepraszam jeżeli kogoś uraziłem auto jak pisałem wcześniej ładuje także zamykam
Pierwszy link, Ford Escort: czas ładowania akumulatorów 6-8 godz. (zużycie energii 16-20 kWh), Prędkość 110 - 120 km/h (teren płaski), 130 km/h (maksymalna jaką osiągnięto). Zasięg pojazdu maksymalny ok. 150-170 km zależny od: - ukształtowania powierzchni terenu, - temperatury otoczenia, - ciśnienia w ogumieniu, - stylu jazdy kierującego, - prędkości...
nie miałem czasu na grzebanie przy tym autku ale wczoraj musiałem nim się przejechać i o dziwo pracował bez problemowo, nie szarpał więc wnioskuje że to gdzieś jest problem z połączeniami bo wczoraj było deszczowo i zimno. pytanie czy to auto ma lampkę CHECK bo nie widzę by ona się zapalała, nawet przy odpalaniu, a jeszcze nie działa kontrolka ciśnienia...
sprawdź alternator skoro rozrusznik jest wymieniony , stawiam na takie ustrojstwo ( nie pamiętam nazwy) w alternatorze które ma dwie szczotki i odpowiada za ładowanie będą zatarte i blokują obroty alternatora jak się dziwnie ustawią
Sprawdź ładowanie, na próbę zasil bezpośrednio z akumulatora cewkę.
Klemy są czyste akumulator ładował sie całą noc zobaczymy czy pujdzie
prąd ładowania 14,2 przy zapaleniu świateł spada do 14.
witam, to może z pompy wspomagania cieknie olej jak na rozrządzie sucho, co do mycia alternatora to mozesz odłonczyc przewody i myjesz potem odpal na chwile bez ładowania szybciej wyschnie.
Ja napiszę tak, wykręć regulator napięcia ze szczotkami i przyjrzyj się czy nie widać czegoś niepokojącego, sprawdź również komutator. Jeżeli stwierdzisz, że może być uszkodzony lub szczotki są krótkie to wymień go. Chyba nie warto w takim przypadku lutować samych szczotek, jeżeli podejrzenia pada na regulator. Mogą dojść nowe przyczyny, jeżeli napiszesz...
Zamontuj pewny, dobry akumulator, popraw ładowanie - 13,5 V to mało. Brak kompresji spowoduje lepsze a nie gorsze kręcenie.
Sprawdzić napięcie ładowania aku, jeśli jest OK, to uszkodzenie jest w radiu.
Podaj rocznik tego forda.Może masz kontrolkę oleju razem z kontrolka ładowania spiętą.Masy silnika i czujników przejrzyj.
muszę to sprawdzić a może jeszcze jakiś pomysł? Dodano po 13 może jeszcze ktoś mi podpowie jak sprawdzić czy alternator jest uszkodzony? bo lampka od ładowania świeci normalnie
Koledzy wyżej dziękuje za pomoc, alternator ładuje 14v , dziękuję za pomoc.
najpierw naładuj akumulator,i zostaw na dzień i potem znowu uruchom silnik,albo coś zabiera Ci prąd albo akumulator do wymiany Dodano po 1 i po uruchomieniu ,dobrze by było sprawdzić ładowanie akumulatora
W pewnym momencie gdy robiłem coś przy samochodzie zauważyłem że się gotował, to samo było gdy go odłączyłem i ładowałem obok samochodu. Napisałem że było to nagle gdyż nie ubyło mi z akumulatora wody bo gdy zobaczyłem cele wody było FULL.
czerwony syreny do brąz lub zielonego, czerwony z wiązki dobrze zaizoluj bo na nim masz stały + do ładowania akumulatora starej syreny
trudno powiedzieć musisz zmierzyć ładowanie akumulatora najlepiej miernikiem uniwersalnym ma mieć ±ok14V a nie więcej jak 14.4V oczywiście mierzymy na światłach
wzbudzany jest za zacisku 30 (sruba) poprzez regulator,lampka ładowania która się zaświeci z chwilą włączenia kluczyka,a przed uruchomieniem silnika to sygnał dla regulatora aby właczył prąd na wirnik. Po prostu lampka to zezwolenie na właczenie prądu wzbudzenia. Póżniej,gdy regulator wykryje wzrost napięcia powyżej pewnej granicy,lub też wykryje pojawienie...
A jak wygląda przejście z bagażnika do środka auta. Bo przeważnie w kabrioletach nie wygląda to zbyt różowo - wszystko jest szczelnie przedzielone i nie ma kompletnie możliwości przejścia dźwięku, między innymi też dlatego, że pod półkę masz podwieszoną instalację dachu. Może być tak, że nic stamtąd nie przejdzie do środka i bezsensownym jest ładowanie...
Piszesz że jest nowa głowica - ale jest nowa czy po regeneracji, bo może nie są dotarte zawory i kompresja ucieka między zaworami - sprawdź ciśnienie na cylindrach (w fordach prawidłowe powinno być między 28 a 34). jeżeli kopci po uruchomieniu być może jest źle ustawiony kąt wtrysku (a kopci na biało czy na czarno?). Jak go uruchomisz sprawdź ładowanie....
Jeżeli dostałby sie do niego do środka olej lub ropa to już chyba po nim??Wraz z tą usterką zgasła kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej i wskaźnik obrotów.
Kolego, bez obrazy podjedź do warsztatu gdzie Ci sprawdzą, ładowanie. Ale najważniejsze, sprawdzą sam akumulator. Coś czuję, że tu jest problem.
Mam problem z alternatorem Bosch w Escorcie z 94roku 1,6 16v. Po wymianie silnika nie zapamiętałem podłączenia do alternatora,a dokładniej podłączenia masy,która pozostała na łapie podtrzymującej alternator.Z tyłu są trzy szpilki na dwóch z nich jest podłączony.Jeden do rozrusznika a drugi (cienki niebieski kabelek) to chyba kontrolka ładowania.Trzeci...
A może przy braku ładowania rozładowany aku miał za mało prądu na wentylator chłodnicy i w ten sposób się zrobiło mu za ciepło.
Problem polega na tym ,że w trakcie jazdy na obr ok 3500 nagle spadła wskazówka obrotów i zaświeciło sie ładowanie i zachwile zgineły wszystkie kontrolki samochód nie odpala działają tylko elektryczne lusterka ,awaryjne i sygnał bezpieczniki posprawdzałem wszystko ok(escort 1992r)
1. 2000 muł-turbo dziura 2.na kable pali???- akumulator/ładowanie 3.zaworek- pomorze/nie pomorze - sprawdż plusa czy dochodzi a jak nie chce zgasnąć to czy zanika przy wyłączonej stacyjce.
Najpierw zobacz jaki jest prąd pobierany przez rozrusznik lub chociaż czy i jak ci światła przygasają bo źle lutowane szczotki to i na zimnym by źle kręcił. Sprawdź też ładowanie bo po nocy się akumulator podleczy i ma większy prąd.
Tylko że podczas jazdy nieraz mryga kontrolka od ładowania ale to bardzo słabo. Są przy klemie plus bezpieczniki i jeden jest taki przypalony może przez to być takie mruganie.
Zauważyłem ostatnio ,że po wyłączeniu silnika kiedy już przekręcam kluczykiem od stacyjki wyjmując go ,zaczyna mi działać jakiś przekaznik i terkocze,jakby miał sie zamiar załączyć. W środę przyjechałem o godz 18 pozostawiłem, jak zwykle auto i na drugi dzień odpalam a tu ani drgnie. Padł akumulator a zegar w samochodzie zatrzymał się na godz 6 rano....
Pewno prundu brakuje. KLima trochę dodatkowego prądu zżera i pewnie masz jakieś przerwy w ładowaniu albo stykologia niedobra. A ABS łapie błęda jak napoięcie za niskie.
Tam powinny być trzy zaciski. Jeden gruby idący do aku, drugi D idący do lampki ładowania i trzeci zacisk do obrotomierza, wychodzący z uzwojenia stojana, natym zacisku jest wyjście zmiennego przebiegu do obrotomierza.
Masa nijak a sie do rozładowania ale do ŁADOWANIA akumulatora juz tak . Naładuj akumulator i potem sprawdź napiecie na akumulatorze podczas pracy silnika. I pobór spoczynkowy prądu po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi.
Możesz voltomierzem sprawdzić czy jest napięcie między obudową alrernatora a minusem akumulatora jeślji jakieś będzie to o taką wartość masz spadek na masie. Sprawdzaj pod pełnym obciążeniem alternatora lub podczas kręcenia rozrusznikiem (dobrze zdjąć kabel pompy wtryskowej żeby pokręcić dłużej i zdążyć zrobić pomiar) u mnie spadek był 1,2V Czyszczenie...
Mam mały problem. Kontrolki w Fordzie Escorcie zgasły. Zupełnie z nienacka. NIe świeci ładowanie ani olej ani wspomaganie, myślałem ż eto prąd od stacyjki ale niestety nie. Po przekręceniu kluczyków rozrusznik kręci, migacze chodzą, awaryjne też, wycieraczki również, nawet lampy sie zapalają . NIe ma jednak kontrolek od ładowania i oleju , w zasadzie...
Alternator ładuje stałym napięciem, więc każdy akumulator ołowiowy się nadaje bez względu na pojemność. Oczywiście akumulator 1,2Ah albo 220Ah raczej nie ma sensu:) pierwszy nie odpali samochodu i podczas ładowania może się pięknie nagrzać a drugi będzie cały czas niedoładowany co jest dla niego szkodliwe, więc jak knapisał poprzednik taki zakres wydaje...
Witam Serdecznie mam problem z moim Fordem Escortem 1,6 16V rok produkcji 1994 benzyna. Problem polega na tym że samochód zaczął dziwnie się zachowywać, otóż po odpaleniu silnika (na pych) i zrobieniu paru/parunastu km i zgaszeniu silnika już nie mogę go odpalić z kluczyka objaw jest taki jakby był za słaby akumulator żeby zakręcić rozrusznikiem słychać...
Witam. Zupełnie jak w temacie. Wczoraj wróciłem do domu. Po dłuższej jeździe w moim Essi nie wyłączył się wentylator chłodnicy i rozładował akumulator, co zaowocowało pieszym przemieszczaniem się do pracy. Wieczorem podłączyłem kable rozruchowe i... jak tylko auto dostało prądu, włączył się wentylator. Obecnie ładuję akumulator w garażu, ale musiałem...
Witam, Samochód był sprawny, do czasu kolizji gdy z powodu braku hamulców (wystrzelił cylinderek) został rozbity przód (błotnik, zderzak, lampa), odstawiony na ok. 2 miesiące na parking potem zrobiłem hamulce (cylinderek, szczeki, płyn), naładowałem akumulator i spróbowałem go zapalić i niestety nie udało mi się, dodam że samochód posiada LPG i na gazie...
Witam serdecznie.Chodzi konkretnie o to że samochód nie chce odpalać jak jest zimny.Wymieniłem już kabelki ,świeczki a mimo to lipa.Nie ma iskry.po kilkunastu próbach odpalenia w końcu sie udaje,i do wieczora jest wszystko ok,ale problem pojawia sie znowu rano w konsekwencji ładuje akumulator 3 razy w tygodniu choć jest również nowy.Co tu dalej zrobić...
Witam. To jeśli ford tak robi to mozna ładować co się chce. Ford raczej produkuje tak dlatego wymieniając elementy by sprawdzić daną serię i w przyszłości jak będzie wychodził nowszy model by czerpać z wcześniejszych usterek wiadomości.
Moim skromnym zdaniem - najbezpieczniej jest JEDNAK odłączyć akumulator do instalacji... Aby uniknąć resetu komputera pokładowego itp. - robię to tak: podłączam równolegle (+ do +, - do -) niedrogi akumulator żelowy (wystarczy ok. 3 Ah), oczywiście naładowany ;). Następnie od akumulatora rozruchowego odłączam klemę (-) - przy plusowej jest dodatkowa...
Witam Escort 1993 rok 1.8 16v Problem polega na tym żę nagle palą się kontrolki od ładowania, oleju, rusza pompa paliwa tak jakby był kluczyk w stacyjce a go nie ma!! Co może być uszkodzone? diody w alternatorze raczej nie bo odłączyłem kabelek od alt. odpowiadająca za kontrolke na desce rozdzielczej prosze o pomoc
fuelinyourblood miałeś racje winowajcą był alternator. Po odłonczeniu od alternatora jednego z dwóch przewodów - tego cienkieg (chyba kontrolka ładowania) prąd spada do 0,06A. A tak na marginesie czy to napewno bedzie kontrolka ładowania bo w samochodzie lampka zapala się i gasnie jak należy? Czy odłonczenie tego kabla będzie skutkowało jakimś efektem...
Witam... Posiadam Escorta Kombi i mam problem dziś tj 17-04-2011 pod czas jazdy zbrakło mi paliwa i samochód zgasł (NORMALNE). Mój problem polega na tym, że wlałem mu 5 litrów benzyny i próbowałem go odpalić ale mimo, że silnik kręcił to nie pobierał paliwa... Miałem już taką sytuację. Poprosiłem znajomego żeby mnie pociągnął i samochód normalnie mi...
Mam następujący problem. Dałem do przełożenia instalację gazową z jednego escorta 1,4 do drugiego podwórkowemu specjaliście. I zaczęły się problemy. Na sprzęgle podczas jazdy obroty spadają poniżej 500obr/min i silnik często gaśnie. Wlot powietrza jest odwórcony do tyłu. w Pierwszym escorcie nie było żandnych problemów. Nie znam się za bardzo na instalacjach...
Mam ten sam problem z moim escortem mk6 94r. wtrysk jednopunktowy lpg2 gen. Wymieniłem świece ,przewody nic to nie dało.Katalizator wyjęty cały wydech nowy drożny.Ciśnienie na cylindrach w normie nic się nie leje z silnika ,równo pracuje nie gaśnie przy dojazdach do skrzyżowań, a mimo to jest mułowaty (czasami ma przebłyski mocy) i max 120-130km/h nie...
Sprawdzę w poniedziałek. Tam w ogóle jest rzeźba... Męczy mnie też ten brak zasilania na desce. A skrzynkę bezpiecznikową sprawdziłem i nie ma tam jakiś usterek. No i nie ma jeszcze ładowania, ale to chyba jest w tym przypadku powiązane z brakiem 12V na kontrolce ładowania. Ale to się sprawdzi jak auto odpali, bo na razie to głowica się "wygła" o pół...
myphone ładuje makita ładuje compaq ładuje
zmywarka bosch tempo schemat elektryczny rozdzielnicy skrzynka przekaźników
Komunikat "Rozpoznano urządzenie w złączu diagnostycznym" - co oznacza? Samsung No Frost nie mrozi, gorący tył, świeci kontrolka filter – diagnostyka lodówki