Możliwe, że wyciek jest tylko wtedy, gdy płyn się nagrzeje i wzrośnie ciśnienie w obiegu. Wtedy nie zauważysz, bo od razu odparuje. Najlepiej nabić zbiornik powietrzem około 8 psi i patrzeć/słuchać, skąd ucieka płyn lub powietrze, jeśli jest niski poziom płynu.
Metodą płukania uprzednio odsysając co jest w zbiorniczku.. Licz jakieś 4x więcej płynu niż puste napełnienie.
Zalej właściwy płyn , odpowietrz , uzupełnij do właściwego poziomu
Najtańszą opcją o bardzo dobrą jest ELM 327 z dolutowanym przełącznikiem za 3 zł , prosty schemat do znalezienia na forum forda lub kupno już gotowego elm z przełącznikiem hi speed , programy są dwa i oba niezwykle proste , elmconfig oraz forscan , masz tam nawet opcję wypalania servisowego DPF-a i tysiąc innych funkcji .
Albo się spóźniłeś z wymianą płynu, coś przymarzło i się rozszczelniło.
No to termostat do sprawdzenia i pompa płynu .
Czujnik temperatury płynu chłodzącego w Ford Focus C-Max 1.8D znajduje się z tyłu silnika (od kabiny), po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. Inaczej opisując, znajduje się na ścianie silnikiem od strony kabiny, tuż obok wtyczek sond lambda
Zacznij od sprawdzenia temperatury krzepnięcia płynu chłodniczego.
juz doszedłem co i jak. OTÓZ NIGDY NIE WKRECAJCIE TEGO CZUJNIKA KLUCZEM TYLKO PALCAMI ABY NIE DOSZEDŁ DO SAMEGO KOŃCA, oT CAŁY PROBLEM. :angel: :angel: :angel: :D
Patrząc od zbiorniczka płynu hamulcowego , pionowo w dół , czarny , trzy pinowy.
Właśnie do płynu chłodzącego
Czyli nie uszczelniacz ale o-ring pomiędzy przednią pokrywą a korpusem.
Zacznij od diagnozy, nie gdybania
Trzeba zrobić procedurę resetu poziomu płynu przez komputer
Przyczyną blokowania i ubytku płynu byla nieszczelność przewodów problem rozwiązany Pozdrawiam
Taka rada na przyszłość - przez cały rok używam wyłącznie płynu zimowego, bo nigdy nie wiem, kiedy przyjdą przymrozki i ile mam jeszcze płynu w zbiorniczku. A tak - nie muszę o tym pamiętać.
Kopcenie na biało na rozgrzanym silniku na ogól oznacza spalanie płynu chłodniczego. Na zimnym przy obecnych temperaturach może byc normalne kopcenie na jasno. Sprawdzałeś stan płynów?
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
wkrecony z tyłu glowicy, dla łatwiejszego rozumienia z przeciwnej strony rozrządu 2 pinowy
Witam mam ford focus mk2 1.6 tdci 109km ostatnio wyskoczyl mi błąd e199 czyli czujnik temperatury płyny. Więc go wymieniłem a blad dalej jest dodam że wiazka jest ok . Jak można ten błąd skasowac?
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
A płyn sprawdzałeś?Moze byc jeszcze zbyt duza wydajnosc pompy wspomagania.To sciagnij tego wielkoklina i sie przejedz.
Sprawdź czujnik poziomu płynu hamulcowego, z tego co pamiętam powinien być standardowo w korku. Dodano po 24 Sprawdź czujnik poziomu płynu hamulcowego, z tego co pamiętam powinien być standardowo w korku. ABS działa?
Podłączając żarówkę bezpośrednio do pinów w kostce. Niestety nie mam schematu kostki, musiałbyś poszukać. Druga opcja tak na szybko to sprawdzenie GEMu czy tam złącza są dociśnięte i całość nie jest zalana płynem chłodniczym.
zasłoniłem w zimie częściowo chłodnicę, efekt minimalny przy jeździe miejskiej. dodatkowego podgrzewacza nie zakładałem.
Może też być brak szczelności przewodu któregoś w instalacji - depczesz, ciśnienie rośnie, a przewody nie trzymają ciśnienia. Powietrza może nie być a płyn ucieka.
Ale jak odpalisz auto, to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto, to czasami nie podnosi się poziom płynu? Strumienia nie widać, a płyn z otwartym korkiem się nie podnosi. Podnosi się tylko przy odkręceniu korka. no i płynu nie ubywa
Płyn w zbiorniczku sprawdzałeś ?
To odepnij kostkę i jak kontrolka zgaśnie jedź i sprawdź ABS. ABS jest częścią układu hamulcowego, więc może został odłączony bo korek podaje informację że brak płynu w zbiorniczku i może chce zapobiec uszkodzeniu modulatora ABS? Tak se to wymyśliłem :D
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Odłącz przewody od nagrzewnicy w komorze silnika i połącz je ze sobą tak aby płyn nie trafiał do nagrzewnicy i zobacz czy dalej się grzeje, jeśli nie to coś nie tak poskładali przy wymianie.
To rzeczywiście tak nie powinno być, ale ... trzeba by np w komputerze samochodu sprawdzić jak pokazuje temperatury silnika podczas tych sytuacji bo może jest dobrze, a czujnik temp silnika szwankuje. Czy nie za szybko np wskazuje że silnik ma już temperature ? po uruchomieniu Zakładam, że odpowietrzył się prawidłowo i poziomy płynu są jak należy.
A czujnik temperatury płynu sprawdziłes?
Bo płyny te można zamiennie stosować.
OK dziękuję. A czy syknięcie powietrza po odkręceniu korka zbiornika to normalne. Przed spuszczeniem płynu tego nie było.
Ok dzięki pozdrawiam
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Raczej tak jeśli nie działał od pewnego czasu to złapał kod na stałe.
Płyn się przelewa w zbiorniczku? Spróbuj go odpowietrzyć.
Planowałem podgrzewacz zamontować na przewodzie tuż przed nagrzewnicą i dlatego myśle o przekazniku cyklicznym ponieważ woda wcale tam nie zasuwa.A może po prostu powinien być zamontowany przed pompą wodną wtedy można go zasilić np stale na 10min tak jak piszesz. A wiesz jak duże ciepło właściwe ma woda (płyn), a grzałeczki zaledwie 600 W. Spokojnie...
To wyjście na chłodnicę EGR - tak naprawdę to ogrzewacz płynu, ale dość słabo działa.
Leci z obudowy termostatu. Widziałem, że tam są trzy śrubki. Czy jest tam jakaś uszczelka? Oraz czy po spuszczeniu płynu chłodniczego trzeba później jakoś odpowietrzyć układ?
to jest rura.
Niebieski dym = płyn z układu chłodzenia - sprawdź poziom płynu w chłodnicy.
Zawsze na odpowietrznik sprzęgła zakładałem wężyk tak z 50cm i wieszałem go u maski, pompowałem sprzęgłem dolewałem płynu i było cacy.
To raczej nie ma związku ze wspomaganiem.Zbieg okoliczności.Opisane objawy wskazują raczej na brak ładowania.
Błędy komputera spowodowane wymianą podzespołów nie z tego samochodu . Pytam się tylko czy to jest możliwe . . Masz rację, wyczyść krokowca, to istone na tą usterkę. Musisz mieć pędzelek, płyn do czyszczenia krokowców ( kupisz na stacji paliw) i dwie kartki z gazety wyborczej abyś stołu nie pobrudził.
Na postoju mam 12 a przy zapalonym silniku 11. Płyn w układzie wspomagania jest.
Jak nic nie leciało to znaczy że zapowietrzone. Ma lecieć płyn hamulcowy bez powietrza :)
Mały wyciek płynu chamulcowego i dlatego dobrze nie wysprzeglało sprzęgło
Witam. Cztery dni temu Mój Ford Focus 2.0tdci 2005rok 230.000km przejechane zaczął bardzo dymić silnik nie równo pracuje nie da się jechać chmura dymu siwego podłączyłem pod kompa pokazał dwa błędy P2584 i P2585 dolac płynu eolys. Czy brak tego płynu powoduje takie objawy??
Czujnik temperatury płynu do wymiany. Popularna przypadłość w tych autach/silnikach.
Witam mam problem z ford focus mk3 1.6 TDCi 115 km 2012rok Auto nie dogrzewa się max 78° w czasie jazdy i po odpuszczeniu gazu temperatura spada do 70 ° termostat wymieniony na nowy i płyn też nie wiem gdzie szukać dalej. Miał ktoś podobny problem ? Zauważyłem też że wentylator chłodnicy jest odłączony po podłączeniu wentylator cały czas jest włączony.
Witam, nie miałem chyba odpowiedniego płynu i pewno mi zamarzł. Nie działają mi spryskiwacze, nie słychać działania pompki, jak sobie z tym poradzić, co mogę sprawdzić? Płyn nie ucieka, dolałem zimowego, jest teraz ciepło, spryskiwacze nadal nie działają i pompka nie brzęczy.
Linki sprawne, ręczny już bierze a problemem był nie właściwie zmontowany seger, który przytrzymuje samo regulator w zacisku. nie obyło się również bez wymiany sworznia w samo regulatorze, gdyż był tak przeżarty przez rdzę,że wyciekał płyn hamulcowy.
Oleju nie traciło, jedynie szedł biały dym przy odpalaniu, gdy auto stało całą noc. Trwało to około może 3 minut - wyjazd z pod garażu, zawrócenie i wyjazd z posesji, później dym znikał. Był biały, nie był niebieski. Płynu chłodzącego też nie ubywało. Autko robiło trasy Gdańsk-Katowice i Gdańsk-Warszawa, przy tych trasach i też w mieście olej i płyny...
Jak w Opisie Foka MK3 (2016) po lift 1,5 TDCi 120 KM I teraz przy temp w okolicy 0 coś nie łapie temperatury silnik 20 min jazy (10km) po mieście i temp ledwo 60 dosięga później kolejne 10 min i tak max dochodzi do 70-75 stopni Oczywiście ktoś napisze uwalony termostat ... możę ... Jeszcze chce zrobić procedurę odpowietrzania układu ... akurat tu ford...
rozsypał sie wirnik pompy wodne Widziałeś taki w fordzie? Ja tyle tego przerabiam i jeszcze się nie spotkałem, tym bardziej, że nie ma tam wirników plastykowych! Co do tematu, to mam pytanie: Czy ubywa płynu chłodzącego?
Obejrzyj rury dolotowe za turbiną. One pękają po jakimś czasie. Ubytek płynu chłodzącego nie musi mieć z tym nic wspólnego. Wtryski też mogą być, ale najpierw sprawdziłbym te rury.
Jeżeli olej masz w zbiorniczku z płynem to uszczelka pod głowicą poszła.
Pompa wody, termostat, uszczelka pod głowicą, czujnik temperatury. Podaj więcej informacji - jaki silnik, czy zbiorniczek płynu puchnie i co obserwujesz pod maską.
Stan płynu rozumiem że prawidłowy? Wygląda na brak obiegu albo zapowietrzony. Uszkodzona np pompa albo napęd.
ekonomia produkcji zwycieżyła w escortach MkVIII były dwa jeden na szafę a jeden na komp Tylko w fokusie mierzy temperaturę głowicy nie płynu.Co jest lepsze bo płynu nie ma temperatura wzrasta ponad normę.W escorcie płynu niet temperatury niet.
Układ wspomagania najlepiej przepłukać i zalać nowym płynem. Trzeba to zrobić umiejętnie, by nie zapowietrzyć układu. Należy, też sprawdzić w instrukcji obsługi ;) jaki płyn zaleca producent.
Ni ubywa Ci płynu chłodniczego? Nie czuć tym płynem? Szyby są tłuste?
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
nowy płyn sie przelał przez cały układ hamulcowy
Dalej podtrzymuję kwestię że producent chyba dał za słaby alternator. Wymiana aku. nic nie da. Jeżeli po włączeniu wszystkich odbiorników zapotrzebowanie jest większe niż wydajność alternatora Tak, masz rację, dał za słaby bo każdy producent tak robi. Dlaczego? Bo naprawdę żadko używa się wszystkich urządzeń jednocześnie a nawet jeśli to najwięcej...
Olej nie paruje wiec na pewno albo się spala albo wycieka. Jeśli nie spala się to szukaj wycieku. Jaki kolor ma płyn chłodniczy?? Nie ma w nim oleju??
Temperatura dolotu na zimnym silniku równa jest temperaturze na zasysaniu, przy pracy gdy podwójna przepustnice działa temperatura rośnie do około 50 stopni otwiera się dolot intelcoolera i schodzi na 30+/- , trochę mnie dziwila zasada działania przepustnicy bo to moje pierwsze auto z tym rozwiązaniem dolotu ale wydaje się że jest ok. Ps przepustnica...
Witam. Posiadam Forda Focusa MK1 kombi i od pewnego czasu zauważyłem, że podczas hamowania opada mi pedał hamulca i tylne koła słabiej hamują niż przód. Co może być tego przyczyną? Bo żadnego wycieku nie ma, płynu też nie ubywa. Zapowietrzony też nie jest.
Witam. Posiadam Forda Focus mk1, ciężko chodzi kierownica na postoju, wycieków brak, płynu nie ubywa, zdjąłem harmonijkę przy drążku, a tam mało smaru. Teraz jakim smarem nasmarować: 1. drążki kierownicze. 2. zębatkę ślimaka maglownicy. Czy smar litowy molibdenowy do przegubów będzie odpowiedni? Zastanawiam się jeszcze, czy nie uległ uszkodzeniu czujnik...
Jeżeli sterownik steruje sprężarką to nie załączy jak będzie za wysoka temp. płynu np. Jak będzie widział za małe ciśnienie w układzie itd.
Szkam shematu podłączenia kostki do zbiorniczka płynu hamulcowego Ford Focus MK1 1.8 TDDI, wszystko już jest sprawdzone, a nadal świeci się kontrolka ręcznego, prawdopodobnie instalacja!
Zwróć uwagę, że wiekszość aut kopci, a raczej ma biały dym z rurki. Moim zdaniem przyczyn jest kilka: - może być już kilku letni zbiornik na gaz a w środku woda - przy niższej temperaturze otoczenia jest wieksza wilgotność i to ta para wodna daje taki biały dymek - czy czasem nie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.... ?
Ford focus mk1 benzyna1,6 na początku roku zepsuło sie sprzęgło winny był wysprzeglik bo puścił płyn hamulcowy. Wymieniłem komplet i teraz problem dziwne tykanie po odpaleniu silnika przy wciśniętym pedale sprzęgła tykanie ustępuje. Rozebralem wszystko jeszcze raz żadna śruba nie była luźna a tarcza po środku jak powinno byc skręciłem i niestety nic...
Sprawdź czy nie ubywa ci płynu chłodniczego, mi strasznie szyby parowały jak miałem nieszczelną nagrzewnicę.
Takie zachowanie jest możliwe w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest niższa niż przy obrotach eksploatacyjnych silnika. Mogły być włączone prądożerne urządzenia takie jak np. świece żarowe, podgrzewacz płynu, ogrzewana tylna ew. przednia szyba, wentylacja i wentylator chłodnicy,...
Z doświadczenia wiem, że korek zbiorniczka płynu musi być sprawny inaczej ciężko się odpowietrza ---piłować go aż do skutku
Witam problem polega na tym ze mój ford kopci mocno na bialo i ewidentnie czuć spalanie płynu z chlodnicy mechanik wymienił uszczelkę pod glowica i dalej ten sam problem co może być jeszcze?
Tak silnik tdci. A o tym opiłkowanu pompy czytałam w jakimś artykule. Wiem, że również dużo zależy od paliwa. Podobno warto lać płyn do czyszczenia wtrysków. Poczekam może ktoś jeszcze coś podpowie.
Witam.Mam problem ze świecącymi kontrolkami abs i hamulca ręcznego.Sprawdziłem komputerowo abs-nie ma błędów,abs ok.Lampka świeci po przekręceniu kluczyka bez zapalania silnika.Gaśnie kiedy chce i zapala się kiedy chce.Przeczyściłem czujnik na zbiorniczku płynu hamulcowego płyn na max.Nadal zapala się kiedy chce.Proszę o podpowiedż i poradę.Dziękuję.Marek
Test ciśnieniowy trzeba zrobić i będzie wiadomo gdzie "ucieka" płyn - oczywiście sumiennie. Domniemam, że cały układ chłodzenia jest sprawny, wraz z korkiem na wlewie...
zamieniałem juz wtryski i nadal to samo. sprezanie musi miec dobre bo przed padnieciem wtrysków chodzil dobrze, oleju nie bierze płyn tez jest. cos moze komp dal du...
Witam, Poszukuje charakterystki czujnika temperatury płynu chłodniczego do Forda Focusa 1,6 16V Zetec, który jest wkręcony w głowicę. Z góry dzięki za pomoc
https://fault-code.com/p0102/ tutaj masz wszystko opisane, a nie można czyścić sensora w przepływomierzu żadnym pędzelkiem itp... Nalać alkoholu do słoika,włożyć sam sensor do płynu trzumając go płukać delikatnie ruchami okrężnymi aż będzie czysty, powtórzyć czynność zmieniając płyn w słoiku ,aż będzie czysty, pozostawić do samoczynnego odparopwania
Szybko, wolno. Ci za różnica. Ważne że trzyma. A tam czujnik dotyka głowicy. Nawet nie jest w płynie.
Do zbiorniczka wlałeś zimowy płyn , ale w pompce i przewodach został letni . Może pompka być zamarznięta . Wstaw do ciepłego garażu i sprawdż czy ruszy .
U mnie kiedyś piszczał pasek pomogła woda z płynem do mycia naczyń, na kręcącym się pasku polewałem tym eliksirem po pasku i było ok.
Witam Ja zacząłem walkę z tematem błędu czujnika poziomu. Pomiar miernikiem pojemności dał ok. 0.15nF na wiązce od sterownika. Czyli raczej za mało. Udało mi się ustalić, że na pin Vref są podawane paczki impulsów o częstotliwości ok. 2MHz. Sprawdzałem oscyloskopem, ale nie udało mi się zapisać ekranu. W każdym razie wygląda na sprawdzanie echa odpowiedzi....
Zwarcie może być w samej wtyczce. Dostał się płyn i skorodowała wtyczka. Pomóc może dokładne wyczyszczenie i popryskanie np Kontaktem lub czymś do czyszczenia styków. Może też być uszkodzony mikrostyk w pływaku, który zalewa się płynem w czasie gdy dolewamy. Pływak leży wtedy na boku i płyn wlewa się do mikrostyku. Ten pływak też przełącza gdy płynu...
Witam Minęły mrozy i wątpliwa przyjemność jazdy w zimnym aucie ale nie do końca. Teraz kiedy jest na zewnątrz ok 0st C zauważyłem że na max nagrzewie z nawiewów leci co najwyżej letnie powietrze. Co mi się udało ustalić: - temperatura czujnika T po nagrzaniu wynosi 90oC (sprawdzone w Forscan) - widać że termostat nie otwiera się za wcześnie (wąż do...
Witam. Umyłem silnik w Fordzie Focusie 1.8 tdi 90 KM ponieważ miałem pękniętą obudowę termostatu i wszystko było ulane od płynu. Niestety po odpaleniu po ok 30 sekundach włącza się kontrolka ładowania. Co mogło się stać? Czy jest opcja, jak silnik porządnie wyschnie będzie ok?
Oczywiście ,wymiana silnika rozwiąże te problemy tylko musisz kupić silnik lepszy niż ten który masz,przyczyn może być wiele ale powinien zdiagnozować to mechanik który rozbierał auto, czy wcześniej gotowało i wyrzucało ci płyn z chłodnicy ? ubywało płynu?musiałaś go dolewać? silnik osiągał za wysoką temperaturę?
Należałoby podpiąć komputer i zobaczyć co tam się zarejestrowało. Dla mnie wygląda to na "sikające" wtryskiwacze. Jednak to, że po nagrzaniu jest lepiej może wskazywać na czujnik temperatury - płynu chłodzącego lub powietrza. Ale to wszystko to tak na prawdę wróżenie - zczytaj błędy i daj znać.
Jeszce raz. Kontrolka pali się cały czas, czy wcale się nie zapala? Bo napisałeś coś w znanym tylko sobie języku :( Temat inny niż reszta postu. Jeżeli pali się cały czas a masz płyn w zbiorniczku to na 99% korek zbiorniczka do wymiany.
Witam, pozwolę sobie dołączyć do tematu, choć ciutkę z innym problemem dotyczącym spryskiwaczy w Ford Focus mk2 2005 r. Ostatnio wyświetlił mi się komunikat "niski poziom płynu spryskiwaczy". Niestety nie zdążyłam uzupełnić tego płynu i użyczyłam autka do prowadzenia koledze, który uruchomił spryskiwacze (kilkakrotnie). Po przejażdżce powiedział, że...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Dziwna sprawa z tymi odczytami temperatury. Może sterownik jest uszkodzony albo coś z wiązkami. Zanim kolega poniesie kolejne koszty warto sprawdzić złącze wiązki w komorze silnika do której podłączony jest m.in czujnik. Może coś zaśniedziało. Kolejna sprawa to czy w samochodzie jest instalacja LPG? Jeżeli tak to trzeba sprawdzić czy parownik jest dobrze...
Okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego jest umieszczony na górze silnika w głowicy pomiędzy 2 i 3 cylindrem pod gumowym kapturkiem przy świecach. Czujnik ten jest tylko częściowo wkręcony w głowicę i nie styka się bezpośrednio z płynem. Posiada rezystancje ok 50kR w 25st C. Wskazanie z niego nie zmienia się po odpięciu czujnika dopiero...
focus focus instrukcja focus focus sprzeglo płyn hamulcowy płyn wspomagania
kabel rozciągnąć siemens gigaset zasilacz przepływomierz powietrza focus
egzaminy zawodowe mazda konserwacja
Lodówka Polar TS136 nie wyłącza się - termostat działa bez przerwy Pin 4 RA3/MCLR/Vpp w mikrokontrolerze PIC12F1571